Partyflock
 
Forumonderwerp · 808424
­ Nederland
Een vriendin (ex) van me wil graag zelfmoord plegen ze is als eens naar de trein gelopen om te kijken op welk punt ze het hardst gaan om er daar voor te springen.
ik word er gek van ze blijft maar dreigen en mij een schuld gevoel aan praten over wat ik anders had moeten doen, ze heeft zowiezo al wat problemen maar ze schuift nu alles op mij af alleen ze heeft niet door hoe erg ik me dit aantrek ik vind dat je er geen grapjes over kan maken want wat als ze het echt doet zou ik het mezelf nooit vergeven...

weet iemand hoe ik dr op andere gedachtes kan brengen?
kom op amy, doe het voor ons


Wie? Ik?
 
negeren
 
Uitspraak van Eems op maandag 5 september 2005 om 15:18:
Wie? Ik?

:no:
 
Uitspraak van **Queen** op maandag 5 september 2005 om 15:11:
nee joh dan ben je schuldig en dat zou zonde zijn meis

dat is waar;p
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 15:22:
dat is waar

ben misselijk :S
 
Is gewoon een schreeuw van aandacht. Lekker links laten liggen, en negeren. Als ze met die gedachten te koop loopt zal ze het toch niet snel doen, doet ze het wel...dan is het vervelend ja...
 
Uitspraak van **Queen** op maandag 5 september 2005 om 15:32:
ben misselijk

je moet ook niet te vaak naar dr site kijken:X
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 15:38:
je moet ook niet te vaak naar dr site kijken

haha echte liefde :lief: je begrijpt me :P
 
lekker egoïstisch hoor zelfmoord:yes:
Ik denk als ik dit zo lees dat als jij jou daar zo mee loopt te chanteren dat ze je uit wilt testen hoeveel je om haar geef,dat zal wel genoeg zijn..
Borderline moet je proberen mee leren om te gaan, en daar kunnen speciale mensen haar wel bij helpen.. Misschien is het voor haar eens beter om naar een psycholoog te gaan..
Verder zou ik proberen om toch met haar aan de praat te geraken e.d.

Heel veel sterkte in ieder geval (F)
ja ik ben al de hele tijd bezig met die gedachte uit haar hoofd te praten maar ze geeft me niet het idee dat ze echt luistert en ik raak ook een beetje op dus ik denk ik me er maar bij neerleg en maar ziet wat ze doet...
mischien als ik er gewoon en koel onder blijf dat ze dan toch na gaat denken in plaats van dat ik er steeds op in ga en aandacht aan geef
nee, ze was wel weer naar een trein station gegaan...maar toen ik belde stond ze alweer voor haar deur want ze kon het toch niet,dus ik begin er steeds minder in te geloven wat ze zegt:S

thnx voor alle adviezen (Y) :yes:
 
Nou, misschien dat je er nu dan wat minder mee zit


Heb je er al met dr over gepraat dan?
t lijkt verdomd veel op n negatieve manier van aandacht vragen...
 
Is het niet zo dat diegenen die zelfmoord plegen het juist niet vertellen? Want in de meeste situaties weten de nabestaanden en vrienden niet waarom iemand zelfmoord heeft gepleegd. Dit is meer een geval van aandachtstekort lijkt mij.
laatste aanpassing
 
Een vriendin van mijn vriendin riep ook vaak dat ze zelfmoord wou plegen. Haar familie, vrienden en artsen waren hiervan op de hoogte en probeerden er alles aan te doen om die instelling bij haar te veranderen. Wat ze ook hebben geprobeerd, wat iedereen ook zei, het wou niet baten. Een kleine 3 week geleden heeft die meid daadwerkelijk zelfmoord gepleegd. Ga er niet te snel van uit als iemand zegt dat hij of zij zelfmoord wil plegen dat diegene dat puur zegt om aandacht te trekken. Die vriendin van mijn vriendin zei het ook al heel lang voordat ze het daadwerkelijk deed...

kieke.web-log.nl/log/3429747

:-(
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 september 2005 om 13:10:
Is het niet zo dat diegenen die zelfmoord plegen het juist niet vertellen? Want in de meeste situaties weten de nabestaanden en vrienden niet waarom iemand zelfmoord heeft gepleegd. Dit is meer een geval van aandachtstekort lijkt mij

daar waren wij in dit geval ook al achter :)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 september 2005 om 13:15:
Ga er niet te snel van uit als iemand zegt dat hij of zij zelfmoord wil plegen dat diegene dat puur zegt om aandacht te trekken. Die vriendin van mijn vriendin zei het ook al heel lang voordat ze het daadwerkelijk deed...

en daar ben ik het meest bang voor ze, kan het wel zeggen om aandacht te trekken maar wat ze het ECHT ineens doet..:/
Nou als ik je een advies mag geven: Vraag geen advies op PF. Djeez wat een ondoordachte domme opmerkingen worden er weer gemaakt hier zeg. %)

Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 13:08:
heeft ze borderline???

Dit bijvoorbeeld. Wat een complete bullshit. Dan kun je ook vragen "is ze depressief", "is ze schizofreen"...aan het diagnosticeren van dat soort dingen gaat heel wat tijd en werk vooraf en lang niet iedereen die kampt met suicidegevoelens heeft gelijk een persoonlijkheidsstoornis ofzo.

Uitspraak van 'Lauwz' op maandag 5 september 2005 om 12:55:
ls iemand zegt zelfmoord te gaan plegen is dat roepen om hulp/aandacht.

Ook al zo'm bullshit stelling. Zijn jullie opeens allemaal psychiaters en psychologen hier ofzo? Dit soort "aandachttrekkerij" zoals jullie het noemen dient juist heel erg serieus genomen te worden. Er zijn vaak juist WEL signalen zichtbaar bij mensen die zelfmoord plegen, ik begrijp niet waar de gedachte vandaan komt dat iedereen die zelfmoord pleegt daar niet over praat.



En al ZOU het alleen maar aandachttrekkerij zijn, het is dan toch heel duidelijk dat dat meisje ergens mee zit en dat ze niet meer weet hoe ze het moet oplossen.

Wat jij moet doen, is aangeven waar jouw grenzen liggen en duidelijk stellen dat dit soort uitspraken voor jou onacceptabel zijn. Ze mag jou niet het gevoel geven dat het allemaal jouw schuld is. Daarentegen kun je wel proberen te begrijpen dat ze zich nu eenmaal zo voelt en haar duidelijk maken dat je alles wilt doen wat in je macht ligt, maar dat je niet de professionaliteit in huis hebt haar hiermee te helpen. Misschien een keertje met haar samen naar haar huisarts gaan zodat ze een doorverwijzing kan krijgen richting een eerstelijnspsycholoog o.i.d.?




Tegen het advies van alle pseudopsychologen hier op PF in zeg ik juist: Neem het WEL serieus. Ze weet zich schijnbaar geen raad meer met haar problemen en dit soort gedrag is pure onmacht. Haar op andere gedachtes brengen, dat zal ze zelf moeten doen. Dat kan jij niet voor haar doen. Probeer dat ook niet want daarmee toon je alleen maar aan dat je haar niet serieus neemt. Probeer je in te leven in haar en laat haar merken dat je dit soort uitingen wel serieus neemt. Dat het je pijn doet om te zien dat ze zo in de put zit. Maar dat het jou op deze manier tegelijkertijd ook heel veel pijn doet aangezien ze jou overal van beschuldigt. Ik weet niet hoe oud ze is maar de leeftijd zal ongetwijfeld ook wel een rol spelen en er kan veel veranderen in een mensenleven.

Ik ken je vriendin verder niet en kan je dus geen sluitend advies geven. Voor de een is het genoeg om eens een gesprek aan te knopen met iemand die een naaste verloren is door zelfmoord, terwijl dat bij een ander weer averechts werkt. Denk dat zij in betere handen is bij iemand die een gedegen opleiding gevolgd heeft en dat je hiervoor niet op PF moet zijn.



Gebruik PF voor jeZELF als iets waar jij je ei op kwijt kunt en je gevoel kutn uiten, maar ga hier niet naar oplossingen lopen zoeken wat te doen met je vriendin. daar kun je beter met een prof over praten. Succes. :)
 
Touché! :yes:
 
voor de trein laten springen, ben je ook van het gezeik af.
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 6 september 2005 om 15:51:
voor de trein laten springen, ben je ook van het gezeik af.

%) %) %) Meen jij dit? Ik mag toch hopen dat in jouw omgeving mensne nooit met problemen komen te zitten. Denk jij dat die jongen zich gelukkiger gaat voelen als zijn meisje voor de trein springt? Hij zegt net dat 'ie daar eeuwig een schuldgevoel aan over zou houden.

Iets meer empathie jegens de TS zou niet misstaan denk ik.
laatste aanpassing
 
*edit



:gaap:



En nu ga ik zonnen B)
laatste aanpassing
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 6 september 2005 om 16:01:
Jij hebt je punt al duidelijk gemaakt, blijf dan ook niet doordrammen

En dat bepaal jij? %) Ik verbaas me gewoon vaker over jouw grove opmerkingen hier. Dat je een eigen mening hebt, prima. Maar in sommige gevallen zou een beetje tact je niet misstaan.

Of denk jij werkelijk dat TS iets aan jouw opmerking heeft? Soms is het beter te zwijgen snap je, als je niet daadwerkelijk iets toevoegt.

No hard feelings verder.
 
Uitspraak van Wackiejacky op dinsdag 6 september 2005 om 16:04:
Ik verbaas me gewoon vaker over jouw grove opmerkingen hier

Ik moet natuurlijk wel op het partyflock-niveau blijven he :s
Uitspraak van Wackiejacky op dinsdag 6 september 2005 om 16:04:
Of denk jij werkelijk dat TS iets aan jouw opmerking heeft?

Als de TS een beetje slim was, had ie niet eens een topic erover geopend.

Wat is partyflock nou nog? Een internethooliganforum, bah!!!

En dan zet ik eens een keer iets sarcastisch neer en wordt ik gelijk aangevallen.

Niet dat mij dat iets uitmaakt ofzo, heb onderhand toch al een schurfthekel aan de forummensen van PF.
Uitspraak van Wackiejacky op dinsdag 6 september 2005 om 16:04:
No hard feelings verder.

I know :)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 6 september 2005 om 16:08:
Niet dat mij dat iets uitmaakt ofzo, heb onderhand toch al een schurfthekel aan de forummensen van PF

Blijf dan ook weg :yes:
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 september 2005 om 16:11:
Blijf dan ook weg :yes:

8)


Dit bedoel ik dus, prachtig gewoon (Y)
 
Uitspraak van Wackiejacky op dinsdag 6 september 2005 om 15:33:
Uitspraak van robertakawouzenkiet:aai: op maandag 5 september 2005 om 13:08:
heeft ze borderline???

Dit bijvoorbeeld. Wat een complete bullshit. Dan kun je ook vragen "is ze depressief", "is ze schizofreen"...aan het diagnosticeren van dat soort dingen gaat heel wat tijd en werk vooraf en lang niet iedereen die kampt met suicidegevoelens heeft gelijk een persoonlijkheidsstoornis ofzo.

jer-oen vertelde zelf in een eerdere reactie dat ie d8 dat ze borderline had..
dus je moet ook weer niet té snel praten.

Maar 1 advies jer-oen: jij redt het niet. Zo te horen is ze wel erg doorgedraaid en jij alleen helpt haar daar niet van af. Ze heeft speciale professionele hulp nodig.
Je kan het wel proberen, maar het put jou uit en uiteindelijk ben je nog nergens.
Dus bel het riagg maar o.i.d. want dit spoort echt niet.
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 6 september 2005 om 16:08:
Als de TS een beetje slim was, had ie niet eens een topic erover geopend.

Wat is partyflock nou nog? Een internethooliganforum, bah!!!

En dan zet ik eens een keer iets sarcastisch neer en wordt ik gelijk aangevallen.

Niet dat mij dat iets uitmaakt ofzo, heb onderhand toch al een schurfthekel aan de forummensen van PF.

Dat begrijp ik volledig. Vind het ook jammer om te zien hoe het niveau op PF zo achteruit gehold is. Maar dat is voor mij juist een reden om daar NIET aan mee te doen. Ik gaf net als jij ook al aan TS aan dat het hier niet echt de juiste plaats is om over dit soort dingen te praten. Maar goed, hij zit misschien wel met zn handen in het haar.

En sarcasme, natuurlijk moet dat kunnen, ik doe daar zelf net zo goed aan mee hoor. :D Maar dan niet over hele gevoelige onderwerpen zoals zelfmoord.

Maar goed, dit gaat nogal offtopic. Hoop dat er gewoon een beetje normale reacties komen en die knul een beetje het gevoel heeft dat 'ie serieus genomen wordt. :)
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 6 september 2005 om 16:17:
jer-oen vertelde zelf in een eerdere reactie dat ie d8 dat ze borderline had..
dus je moet ook weer niet té snel praten.

Maar 1 advies jer-oen: jij redt het niet. Zo te horen is ze wel erg doorgedraaid en jij alleen helpt haar daar niet van af. Ze heeft speciale professionele hulp nodig.
Je kan het wel proberen, maar het put jou uit en uiteindelijk ben je nog nergens.
Dus bel het riagg maar o.i.d. want dit spoort echt niet.

Doe opmerking van Robert komnt over alsof iedereen die zulke uitspraken doet en dit gedrag vertoont Borderline heeft. Of dat iedereen die Borderline heeft ook dergelijk gedrag vertoont. Dat klopt niet en daar reageerde ik op.
 
ja maar jeroen zei daarvoor al: daarbij komt ook nog kijken dat ze borderline heeft..
en toen vroeg robert misschien nog een keer verbaast ofzo: heeft ze borderline?

volgens mij bedoelde die het zo en was het nie direct zijn conlusie..
mensen met borderline vind ik maar beetje laf..

laat dat mens trouwens niet voor trein springen ok.. beetje lullig voor machinist.. laat er een hele pot pillen slikken ofzo oke?
 
:o
Als ze het zo graag had gewilt had ze `t al gedaan denk ik..
Als ze `t echt had gewilt dan zou je d`r niet tegen kunnen houden denk ik..Proberen kan altijd natuurlijk..Maar ik denk dat als ze het echt zou gedaan willen hebben,dan had ze het al gedaan..
 
Een huisgenootje van me heeft het ècht mee gemaakt, haar vriend deed het serieus: heel bizar allemaal :nee:

Wat je eraan kan doen? Niks lijkt mij, als ze het per se willen dan doen ze het toch wel... Maar iig niks laten aanpraten door iets of iemand, dus ook geen familie van haar!!!

Sterkte met alles... :hug:
Gewoon zeggen dat je haar volkomen begrijpt.Dat je haar niet tegen wil en kan houden,dat ze dat gewoon moet doen omdat zij het zo graag wilt.

Ik heb het van dichtbij meegemaakt.

Als ze zelfmoord willen plegen, doet ze het toch wel.

Sterkte!
 
Een vriend van mij is ook depri en smsde mij ook terwijl ik op mn werk zat, jezus das echt niet leuk.
Ik weet echt niet hoe ik hier mee om moet gaan, ik praat al n tijdje met m over zn problemen, en geef dan een open antwoord, omdat ik geen keuzes voor mn wil maken, dat moet hij toch echt zelf doen.

Ik wil m wel helpen, maar ik kan m niet helpen nu voel ik me ook kut.
Willen de mensen die zo hard roepen dat zelfmoorduittingen aandachttrekkerij is en dat je het vooral moet negeren even beter nadenken?

75% van de mensen die zelfmoord pleegt, heeft het van te voren aangegeven bij vrienden of familie, en in veel gevallen werden zij niet serieus genomen!

Schrikbarende veel dus (y)

Gaan we nu weer stoer verder met de medemens negeren en hoog van de toren blazen dat het aandachttrekkerij is..

Succes mensen (y)
 
Jah maar waneer moet je nou iemand serieus nemen, je kan moeilijk kinder oppas gaan spelen.
En moet je het wel tegen iemand anders zeggen, als iemand jou dit in vertrouwen vertelf.
Jah maar waneer moet je nou iemand serieus nemen


dat moet je áltijd naar mijn mening

Ik ken(de) een client die riep al jááááren dat ze voor de trein zou springen, op een gegeven moment werd ook zij natuurlijk niet meer serieus genomen, en juist toen dat gebeurde is ze gesprongen...alsnog

dat is toch vreselijk?

En moet je het wel tegen iemand anders zeggen, als iemand jou dit in vertrouwen vertelf


Dan kan je ook zeggen dat diegenen daarmee een groot appél op jou doet, dat je wilt weten wat je met de informatie moet en kan (hulp, luisterend oor, aan de bel trekken?)

Je kan zo iemand best confronteren met hetgeen wat hij/zij op dat moment met jou doet, maar het negeren of niet serieus nemen? Nooit doen...:nee:
 
Maar als je die persoon nou niet kan helpen, en onwijs agrechief is op alles wat er gebeurt is het heel moeilijk lijkt mij.
Uitspraak van Passie;D op maandag 5 september 2005 om 12:53:
weet iemand hoe ik dr op andere gedachtes kan brengen?

Dat ligt er een beetje aan, waarom ze niet meer wil.
Ik zou t niet onderschatten.
T leven kan echt hard zijn,voor sommige te hard.
Die mensen zijn heel eenzaam vanbinnen.

Tja aan de andere kant soms kan je iemand niet helpen.
Pas als die gene t toelaat, heeft t effect.
Uitspraak van ~Curl~ op dinsdag 20 september 2005 om 19:35:
dat moet je áltijd naar mijn mening

Ik ken(de) een client die riep al jááááren dat ze voor de trein zou springen, op een gegeven moment werd ook zij natuurlijk niet meer serieus genomen, en juist toen dat gebeurde is ze gesprongen...alsnog

dat is toch vreselijk?

Stampertje: Het is vechten tegen de biekraai hier vrees ik. Jij bent een van de weinigen die hier op professioneel vlak mee te maken heeft en dus dingen zegt die ook daadwerkelijk ergens op gebaseerd zijn.

Zolang er zoveel onbegrip is hierover en zulke achterlijke KUTopmerkingen zoals die van zo'n stoer 18-jarig mannetje die er totaal geen kaas van gegeten heeft zoals hierboven, zolang zal zelfmoord helaas ook blijven bestaan.

De maatschappij, dat ben jij.

Ze zouden degenen hier zo zogenaamd grappig denken te zijn eens ene weekje jouw werk moeten laten doen. of zelf eens moeten opschepen met zelfmoordgevoelens,. Weet wel zeker dat ze dan hun lompe smoel zouden houden.



Empathie is sommigen vreemd hier, erg jammer. :(
Tis ook tegen beter weten in eigenlijk....

Neem me geregeld voor gewoon niet meer te reageren, maja dan lees je weer die ondoordachte meningen van mensen en dan begin ik gewoon te koken :/

Ze zouden degenen hier zo zogenaamd grappig denken te zijn eens ene weekje jouw werk moeten laten doen. of zelf eens moeten opschepen met zelfmoordgevoelens,. Weet wel zeker dat ze dan hun lompe smoel zouden houden.


:jaja:

Empathie is sommigen vreemd hier, erg jammer.


Helaas wel ja, en niet alleen hier....zowieso als je om je heen kijkt :(
 
ik geloof veelal niet in mensen die zeggen dat ze zelfmoord gaan plegen dat zijn vaak alleen maar mensen die schreeuwen om aandacht

ik heb een naaste verloren aan zelfmoord maar heb die persoon er nooit over gehoord ze hebben die persoon in 1 keer s`nachts gevonden :(
 
ik ga met tante ta mee...

Gewoon vragen of je stukje mee moet lopen.. lol
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 september 2005 om 22:39:
ik heb een naaste verloren aan zelfmoord maar heb die persoon er nooit over gehoord ze hebben die persoon in 1 keer s`nachts gevonden

Ja en omdat jij dat toevallig meemaakt is dat ook gelijk zo? Mijn oude klasgenoot heeft tegen iedereen verteld dat 'ie zelfmoord ging plegen. Dat werd niet serieus genomen. dat hebben zn ouders ook geweten toen ze 'm een dag laten bungelend in de schuur terugvonden.

Je kunt je eigen revaringen niet gebruiken als maatstaf. Als ik een paar keer ben lastig gevallen door een Marokkaan ga ik toch ook niet gelijk brullen dat alle Marokkanen hufters zijn? :D Beter pak je er de cijfers en feiten bij en dan zie je wat Stampertje ook al zegt. Zelfmoorduitzingen moet je ALTIJD serieus nemen. Omdat het dus vaak WEL zo is dat mensen die met zulke dingen in hun kop zitten een keer een poging doen. Als je nl. al zover bent dat je op die manier om aandacht zoekt, zit er iets HEEL erg verkeerd en dan heeft zo iemand vaak gewoon hulp en begrip nodig.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 september 2005 om 01:08:
Gewoon vragen of je stukje mee moet lopen.. lol

Grappig Floris. :( Djeez zeg.




Heeft ook maar iemand van jullie die hier nu zulke opmerkingen neerpent ooit werkelijk zelf gevoeld hoe het is om niet meer verder te willen? En dan niet even, maar chronisch? Lijkt me niet, anders zou er nooit zo geereageerd worden. is er ook maar IEMAND bij die dit vanuit ene prtofessioneel kader bekijkt omdat 'ie een studie in die richting doet of werk heeft op dit gebied? Lijkt me ook niet.

Nogmaals, de maatschappij, dat ben jij. Hoop nietd at jullie ooit zelf in een situatie komen te zitten waarin je enkel begrip wilt en dat mensne4 je dan zo compleet afvallen. Erg jammer en ook weer erg typerend voor het niveau van PF these days. :(
 
Uitspraak van Wackiejacky op woensdag 21 september 2005 om 01:36:
Erg jammer en ook weer erg typerend voor het niveau van PF these days.

idd geen woorden voor :no::no: