Partyflock

Forumonderwerp · 807913
2109x bekeken

Waarschuw beheerder
donateur
Wie is momenteel ook aan het kijken naar CNN.

Bush staat er ook bij als een zak hooi!

Die man is de president van het "grootste" land ter wereld dat ondertussen verwikkeld is in een groot aantal conflicten en rampen. Hij staat er bij alsof ie op excursie is. Is dit een wereldleider?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hehehe
hij idd een zielig padvindertje met ze ziel onder ze arm
Waarschuw beheerder
heeft ie dat hoerige bomberjack en die trieste pet weer op?? sloom hoerejong dat ie is

Waarschuw beheerder
donateur
Mooi ook om te zien dat weinig landen financieele steun toezeggen.

De landen die steunen, sturen echt "lullige" bedragen.

Laat ze maar stoppen met die oorlog. Scheelt genoeg geld en levert plenty hulptroepen in eigen land op.
Waarschuw beheerder
Hij staat er iig beter op dan die kneus uit ons land met zijn schrale bril

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 17:51:
Laat ze maar stoppen met die oorlog. Scheelt genoeg geld en levert plenty hulptroepen in eigen land op.

Als de VS weg gaat uit Irak maken al die barbaren elkaar daar af :Gaap:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Nu maken de Amerikanen ze af:gaap:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Kuijpers op vrijdag 2 september 2005 om 18:02:
Als de VS weg gaat uit Irak maken al die barbaren elkaar daar af

Die Yanken zullen toch eens een keer moeten vertrekken (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Bush is gewoon een sul met die eeuwige stomme grijns op z'n gezicht :/
overal ellende en hij verteld het met een lach aan t volk.. elke x weer :[

Waarschuw beheerder
Als de VS niet naar Irak was gegaan hadden de verschillende bevolkingsgroepen de kans niet om elkaar af te maken :gaap:

Waarschuw beheerder
waarom geld naar Amerika sturen? :nocheer:

ze gaan d'r prat op dat ze 't rijkste en meest ontwikkelde land ter wereld zijn. :nocheer:

en de NAVO moet geleid worden door een sterk en krachtig land, volgende de Amerikanen is dat dan Amerika, en vervolgens kunnen ze niet eens hun eigen bevolking helpen.

wtf? :nocheer:

Waarschuw beheerder
Bush is ziek in zijn hoofd...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 18:36:
Als de VS niet naar Irak was gegaan hadden de verschillende bevolkingsgroepen de kans niet om elkaar af te maken

Als Saddam Hussein daar nog had gezeten had het ook verkeerd af kunnen lopen met het westen....
Zo kun je door blijven gaan met dat 'als... als...'
Ik ben iig blij dat de VS bestaat.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kuijpers op vrijdag 2 september 2005 om 18:02:
Hij staat er iig beter op dan die kneus uit ons land met zijn schrale bril

Hahahaha en hij luistert naar de naam vicky
(J-P nogal onderdanig tegenover Bush tijdje trug als een hond dus)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kuijpers op vrijdag 2 september 2005 om 18:45:
Als Saddam Hussein daar nog had gezeten had het ook verkeerd af kunnen lopen met het westen....

Hoezo? Had Saddam dan kernwapens en/of connecties met Al Queda?

De VS bestaat nu eenmaal en daar kleven voor en nadelen aan. Ik ben niet perse anti-amerika maar ben wel tegen de war on terror van deze amerikaanse regering.

Waarschuw beheerder
donateur
Slaap lekker verder Barbie
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 18:42:
waarom geld naar Amerika sturen?

ze gaan d'r prat op dat ze 't rijkste en meest ontwikkelde land ter wereld zijn.

en de NAVO moet geleid worden door een sterk en krachtig land, volgende de Amerikanen is dat dan Amerika, en vervolgens kunnen ze niet eens hun eigen bevolking helpen.

wtf?

Wat hij zegt

Fuck Bush

Denk dat er heeeeeeeeeeeeel veel mensen spijt hebben dat ze voor een 2e x gekozen hebben
Gooi maar een bom op zn hoofd!
Waarschuw beheerder
donateur

Ja alleen jammer dat Bush president is ;)
Die vent moeten ze opsluiten met een dwangbuis en nooit meer vrij laten (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Dit alles is nodig om eindelijk duidelijk te maken dat Amerika echt zwaar op z'n gat ligt!

Dit kan Bush echt niet goedpraten(eindelijk)

Zulke tafrelen zie je normaal in Bangaldesh en andere arme landen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Weg met die fundamentalist :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Europa gaat de olievoorraad aanspreken om Amerika te helpen WTF

De benzineprijs gaat hierdoor nog meer stijgen

Al steunt Nederland Amerika schijnbaar niet met directe donaties. Als er olie naar dat land wordt gepompt vanuit europa betalen wij hun dmv onze eigen fantastische belastingheffing op die rommel.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 18:53:
Slaap lekker verder Barbie

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 19:10:

Al steunt Nederland Amerika schijnbaar niet met directe donaties. Als er olie naar dat land wordt gepompt vanuit europa betalen wij hun dmv onze eigen fantastische belastingheffing op die rommel.

Ben blij dat we een olievoorraad hebben. Arme landen hebben helemaal niks.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 17:36:

het toch ook een lulletje om te zien......
Waarschuw beheerder
Ben eigenlijk wel benieuwd welke van de mensen die altijd Bush afzeiken het beter zouden doen als president.....
Waarschuw beheerder
hoezo? wil jij een gooi doen dan? :P

Waarschuw beheerder
Helaas heb ik niet echt de ambitie om president van Amerika te worden :/
Waarschuw beheerder
zit niet in de familie? ;)

Waarschuw beheerder
Ik zat gister ff te kijken en hij had t in n toespraak alleen maar over olie en raffinaderijen :S die vent denkt maar aan 1 ding en dat is geld :/

Waarschuw beheerder
Hij laat die mensen gewoon in de steek in New Orleans etc, hij geeft liever wat meer geld uit aan oorlogje spelen ... :vaag:

Waarschuw beheerder
ja idd

en zodra hij echt dingen moet gaan ondernemen voor anderen snap hij niet meer wat hij moet doen!!!:no:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Kuijpers op vrijdag 2 september 2005 om 19:27:
Ben eigenlijk wel benieuwd welke van de mensen die altijd Bush afzeiken het beter zouden doen als president.....

Ik kan alles beter wat die vent doet

FAK HEM :cheer:
Werkzaam bij Audio Confusionz
Artiest {SHOWLIST artist 5770, 41658, 167717, 37789}
Waarschuw beheerder
eerst wat ik hoorde toen hij net op tv was.....

in de toekomst krijgen we een mooie zuidkust .....

WTF hebben die mensen daar NU aan??
wat een lijer eerste klas!!!

hij mag echt een keer oprotten die galbak!!!
Waarschuw beheerder
Bush is gewoon een inbekwame debiel, nu er echt iets ernstigs aan de hand is in America weet hij bij god niet wat hij moet doen.

Het is gewoon een lachertje!

Waarschuw beheerder
donateur
[img width=275 height=375 cacheid=000a0e64001cff76309648db1a00f27342]http://politicalhumor.about.com/library/graphics/bush_jesus_christ.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
eerst wat ik hoorde toen hij net op tv was.....

in de toekomst krijgen we een mooie zuidkust .....

WTF hebben die mensen daar NU aan??
wat een lijer eerste klas!!!

hij mag echt een keer oprotten die galbak!!!

My thoughts exactly!

Opbokken met die laffe hond!

Waarschuw beheerder

Als je het nog beroerder kan maken ben je knappe kerel:jaja:

Clinton had de zaakjes voor elkaar, criminaliteit trug gedrongen, betere sociale zekerheid, groeiende economie en het was tamelijk rustig in de wereld.
Maarja het is tegenwoordig verboden om je te laten pijpen door je secretaresse als president.
Als je bv J.F.K onder de loep neemt was hij er ook niet vies van:D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
op die vent moeten ze nou echt een een bom gooien :/

Waarschuw beheerder
hij doet me denken aan deze
[img width=423 height=600]http://www.dvdkanjer.nl/images/boeshalloboes.jpg[/img]

alleen deze heeft wat meer verstand , denk ik

Waarschuw beheerder
Wereldleider???
HAHAHAHHA goeie mop !!!!! :bounce:

De reden is zeker fout, maar we mogen blij wezen dat i.i.g. iemand daar durfde integrijpen. want anders was t 10jaar later zeker 3x zo hard op ons dak gekomen.....

denk dat ik me maar als kandidaat op ga stellen... :)

Waarschuw beheerder
donateur
Er is afgezien van de laatste plaatjes niet veel leuks aan deze situatie!

Hoe kan het dat er in 2005 mensen dagenlang(week) in het "grote" Amerika van enige hulp verstoten kunnen blijven?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 21:09:
Clinton had de zaakjes voor elkaar, criminaliteit trug gedrongen, betere sociale zekerheid, groeiende economie en het was tamelijk rustig in de wereld.

Clinton :respect:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 17:51:
Mooi ook om te zien dat weinig landen financieele steun toezeggen.

De landen die steunen, sturen echt "lullige" bedragen.

wat denk jij... dat amerika ook maar enige financiële hulp nodig heeft? nee natuurlijk niet, de hoeveelheid geld en hulpgoederen is het probleem niet want de V.S. hebben dat zelf wel in overvloed... het probleem is de verwoeste infrastructuur waardoor deze goederen hun bestemming niet kunnen bereiken
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 18:52:
Hoezo? Had Saddam dan kernwapens en/of connecties met Al Queda?

nee hij zat op 15% van de wereld-oliereserves, dat is gevaarlijker dan het nucleair arsenaal van een land als rusland.
Uitspraak van M. :') op vrijdag 2 september 2005 om 18:54:
Gooi maar een bom op zn hoofd!

dat is nog is een realistisch plan(Y)
Uitspraak van M. :') op vrijdag 2 september 2005 om 18:55:
Ja alleen jammer dat Bush president is
Die vent moeten ze opsluiten met een dwangbuis en nooit meer vrij laten

nog realistischer(Y)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 19:03:
Dit alles is nodig om eindelijk duidelijk te maken dat Amerika echt zwaar op z'n gat ligt!

Dit kan Bush echt niet goedpraten(eindelijk)

Zulke tafrelen zie je normaal in Bangaldesh en andere Arme landen.

amerika ligt helemaal niet op zijn gat haha:D, New Orleans is een van de armste steden van amerika, kijk was zo'n ramp gebeurt in New York City, Los Angeles, Chicago of Wachington D.C. dan lag Amerika op zijn gat(de hele wereldeconomie trouwens)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 19:10:

Europa gaat de olievoorraad aanspreken omdat de grootste economie van de wereld anders vastloopt, maar dan denk je, dat zal ons toch een worst wezen? neen, als de amerikaanse economie vast loopt is dat voor europa een haast groter probleem dan voor de V.S. zelf, aangezien Europa zelf een zwakke binnenlandse markt heeft(de kutconsument hier die de hand op de knip houdt)moet de grootste winst van de europese bedrijven in de V.S. verdient worden. daarom spreken wij onze oliereserves aan. (die dan weer aangevuld worden door saudi-arabië
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 19:33:
Helaas heb ik niet echt de ambitie om president van Amerika te worden

ik wel:D, ik zou wel de machtigste mens op aarde willen zijn:) maar ik zou het dan totaal anders aanpakken... niet zoals nu dat andere niks betekenende kutstaatjes de draak kunnen steken met de grootste wereldmacht uit de geschiedenis... nee ik zou ze allemaal het zwijgen opleggen, en zou een wereldrijk stichten alá het Britse

maargoed dat ben ik dan weer:P
Als je bv J.F.K onder de loep neemt was hij er ook niet vies van

nee die rookte wiet in "The Oval Office" en snoof tijdens de cuba crisis amfethaminen:D
Uitspraak van Tammy O:) op vrijdag 2 september 2005 om 21:47:
op die vent moeten ze nou echt een een bom gooien

een schoolvoorbeeld van een goeddoordachte en serieus onderbouwde mening(Y)

mag 1 ding duidelijk zijn, ik ben geen fan van bush, ik kom net zelf uit Amerika (New York) en ik zie hoe lelijk de sociale zekerheid er de laatste jaren op achteruit is gegaan, hoewel de stad nu wel een stuk veiliger is dan een aantal jaar geleden (je kunt je nu zelfs weer na zonsondergang in central park vertonen:D) aangezien elke drugsgebruiker, zwerver en 'gangster' tegenwoordig bij het minste of geringste in jail word gesmeten:P:D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

Hmm, hij deed het even beter, maar meer ook niet. Een maand voor zijn vertrek heeft hij bijvoorbeeld zijn imago nog even proberen op te krikken door een besluit te nemen dat tot een verminderde uitstoot en betere investeringen in electriciteitscentrales (vooral kolen) zou leiden, wetende dat zijn opvolger dat hoogstwaarschijnlijk toch weer zou afschaffen (ja, daar is Bush dus mee bezig).
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kuijpers op vrijdag 2 september 2005 om 19:16:
Ben blij dat we een olievoorraad hebben. Arme landen hebben helemaal niks.

Kijk eens hoe goedkoop de olie gaat worden als Turkije bij de EU komt. Er kunnen complete pijpleidingen door Turkije worden gelegd voor de export van olie richting de EU, dat gaat ongetwijfeld veel schelen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 18:36:
Als de VS niet naar Irak was gegaan hadden de verschillende bevolkingsgroepen de kans niet om elkaar af te maken

saddam hussein is met steun van amerika daar aan de macht gekomen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 01:48:
amerika ligt helemaal niet op zijn gat haha, New Orleans is een van de armste steden van amerika, kijk was zo'n ramp gebeurt in New York City, Los Angeles, Chicago of Wachington D.C. dan lag Amerika op zijn gat(de hele wereldeconomie trouwens)

Onder andere de olieprijs is gestegen tijdens die shit in NO hoor, er zijn tientallen booreilanden verloren gegaan :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van FC Lacoste op zaterdag 3 september 2005 om 05:39:
saddam hussein is met steun van amerika daar aan de macht gekomen.

Dat maakt geen reet uit.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Boy op zaterdag 3 september 2005 om 05:40:
Dat maakt geen reet uit.

nogal geld verslindde hobby.... eerst de oorlog van saddam tegen iran financieren en dan miljarden uitgeven voor de oorlog tegen hem. kan je beter aan je eigen land besteden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van FC Lacoste op zaterdag 3 september 2005 om 05:42:
nogal geld verslindde hobby.... eerst de oorlog van saddam tegen iran financieren en dan miljarden uitgeven voor de oorlog tegen hem. kan je beter aan je eigen land besteden.

De huidige president heeft Saddam niet aan de macht gezet hoor, hij moet alleen herstellen wat er eerst fout is gedaan. Bovendien werd het tijd dat er een einde aan dat regime kwam, de onderdrukking, de corruptie en gestapo-praktijken. Het is goed dat Saddam Hoessein is afgezet.
Waarschuw beheerder
En daarom ben ik voor de oorlog in irak

Waarschuw beheerder
bush wilde in irak alleen maar het wer k van W bush sr afmaken (operation desert eagle dje probeerde saddam al wej te krijgen maar had toen niet genopeg steun

maar nu is eeen deeel van het machtige amrika in een derde wereld land verandert en hulp komt er nie lachwekkend tog het gaat hemm alleen om macht. en kijk "pappa" wat ik met irak kan natuuurlijk ging het daar nie goed maar jah dan ken je de hele wereld wel aanvallen

bush is een kapitalistische stakker die niet weet wat prioriteiten zijn:)
Waarschuw beheerder
hij ging irak in omdat ie dacht dat er chemische wapen (zijn nooit gevonden) zouden liggen en vanwege de gigantische olie-voorraden die er lagen. niet om de mensen te helpen. want er zijn wel meer van dat soort landen waar de bevolking onderdrukt wordt.....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nederlands fregat naar New Orleans.
Het fregat wordt gestuurd vooruitlopend op een eventueel formeel verzoek van de Amerikanen om hulp.De marineschepen zijn standaard uitgerust om noodhulp te geven.

De Samenwerkende Hulporganisaties gaan geen nationale actie houden voor het getroffen gebied in de VS.Volgens de SHO heeft het land zelf genoeg geld om de gevolgen van de ramp op te vangen.

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 06:33:
bush is een kapitalistische stakker die niet weet wat prioriteiten zijn

Waarschuw beheerder
donateur

that's his job...
Waarschuw beheerder
bush kan niet met geld omgaan :no:

oorlog in irak? hoeveel kost dat? okeeeee

ramp in New Orleans? Hmmmm, ik moet eerst wachten tot mijn volgende studiefinanciering er weer op staat :O

Waarschuw beheerder
donateur
Amerika ligt en lag op z'n gat!

Je kunt de economie wel kunstmatig op pijl houden. Maar de mensen die nu door de ramp getroffen zijn(veelal zwate arme Amerikanen) heb je door heel Amerika. Nu blijkt pas(beelden New Orleans) hoeveel van deze mensen er zijn en hoeveel hun president om hun geeft.

Deze mensen stemmen meestal niet en hebben zekers als ze al gestemd hebben niet op Bush gestemd en zullen het nu zekers niet meer doen.

Alles is daar kunstmatig op pijl gehouden. Het lijkt mooier dan het is en nu nu Bush tijdelijk grotendeels geen beschikking heeft over zijn grootste directe inkomstenbron(olievelden in de golf van Mexico) is het niet echt een vetpot in dat land.

Vele "rijke" Amerikanen hebben door belachelijke belastingrestituties(sommige mensen houden netto nog meer over dan brutto) geld dat er eigelijk niet is weer in de economie gepomt(en de regering blijft maar briefjes drukken).

Als deze meestal welgestelde Amerikanen hun huis verliezen komen ze er ook wel weer bovenop(verzekering ed) Maar als arme zwarte Amerikaan is de toekomst in 2005 bijna net zo onzeker als iemand in Niger. Je leeft dan wel in the land of the free:S

Deze zeepbel staat op knappen en dat werd toch ook wel eens tijd! Dit kan toch niemand goedpraten!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
dat is nog is een realistisch plan

Ja goed he :D:D

nog realistischer

:jaja: :D

Waarschuw beheerder
nee hij zat op 15% van de wereld-oliereserves, dat is gevaarlijker dan het nucleair arsenaal van een land als rusland.

Ten tijde van Saddam was er een constante oliestroom richting het westen. Nu worden de pijpleidingen met regelmaat gesaboteerd. Het was sowieso zijn enige troef. Daarbij denk ik niet dat het in handen hebben van 15 % van de wereldolievoorraad gevaarlijker voor de hele wereld is dan de complete nucleaire capaciteit van de voormalige Sovjet Unie tot je beschikking te hebben.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Boy op zaterdag 3 september 2005 om 05:37:
Hmm, hij deed het even beter, maar meer ook niet. Een maand voor zijn vertrek heeft hij bijvoorbeeld zijn imago nog even proberen op te krikken door een besluit te nemen dat tot een verminderde uitstoot en betere investeringen in electriciteitscentrales (vooral kolen) zou leiden, wetende dat zijn opvolger dat hoogstwaarschijnlijk toch weer zou afschaffen (ja, daar is Bush dus mee bezig).

Even beter?
Als je Clintons ambt periode gaat vergelijken met die van Bush.
Dan zie je toch duidelijk een dramatisch verschil in economische groei en wereldpolitiek.
Misschien had Clinton Irak ook wel aangevallen en was het het zelfde verhaal geweest, aangezien de president niet alle macht heeft.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 14:25:
Even beter?
Dan zie je toch duidelijk een dramatisch verschil in economische groei en wereldpolitiek.
Misschien had Clinton Irak ook wel aangevallen en was het het zelfde verhaal geweest, aangezien de president niet alle macht heeft.

Ik bedoel dat je nooit een perfecte president zult krijgen. Als bijvoorbeeld Keri de verkiezingen had gewonnen, dan was daar ongetwijfeld over te klagen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 06:33:
bush wilde in irak alleen maar het wer k van W bush sr afmaken (operation desert eagle dje probeerde saddam al wej te krijgen maar had toen niet genopeg steun

klopt niet helemaal

Bush sr wilde BEWUST niet doorstoten naar Baghdad omdat hij wist dat dat een gebed zonder eind zou worden, mogelijk een soort tweede Vietnam... is t niet opgevallen dat pappa Bush zich nog nooit publiekelijk over de oorlog in Irak heeft uitgelaten? :O

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 14:25:

Clinton had aan het eind van zijn ambtsperiode een recordbedrag in de staatskas achtergelaten en daar wist Bush binnen 3 jaar een record-TEKORT van te maken (op zich best wel een prestatie :P )

bovendien had Clinton al verregaande plannen tegen al-Qaida klaarliggen, maar hij kon ze niet afmaken omdat de tegenpartij het belangrijker vond om op de kwestie-Lewinsky door te gaan

en toen Bush het van Clinton overnam zijn al die plannen rechtstreeks de prullenbak ingegaan omdat Bush niet kon omgaan met het idee dat de VS een vijand had die niet de regering van een ander land was
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
[img width=199 height=313]http://image.mypicgallery.com/flauwekullig/bush-teamamerica_large.jpg[/img]
heeft dus weinig centjes meer strax...

tijd voor wat ouderwets veldwerk...
[img width=245 height=313]http://image.mypicgallery.com/flauwekullig/bush-undercover_large.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
donateur
Bezuinigingen oorzaak van ramp New Orleans
(geld was nodig voor de oorlog en voor belastingverlagingen voor de allerrijksten)

New Orleans had long known it was highly vulnerable to flooding and a direct hit from a hurricane. In fact, the federal government has been working with state and local officials in the region since the late 1960s on major hurricane and flood relief efforts. When flooding from a massive rainstorm in May 1995 killed six people, Congress authorized the Southeast Louisiana Urban Flood Control Project, or SELA.

Over the next 10 years, the Army Corps of Engineers, tasked with carrying out SELA, spent $430 million on shoring up levees and building pumping stations, with $50 million in local aid. But at least $250 million in crucial projects remained, even as hurricane activity in the Atlantic Basin increased dramatically and the levees surrounding New Orleans continued to subside.

Yet after 2003, the flow of federal dollars toward SELA dropped to a trickle. The Corps never tried to hide the fact that the spending pressures of the war in Iraq, as well as homeland security -- coming at the same time as federal tax cuts -- was the reason for the strain. At least nine articles in the Times-Picayune from 2004 and 2005 specifically cite the cost of Iraq as a reason for the lack of hurricane- and flood-control dollars.

The 2004 hurricane season was the worst in decades. In spite of that, the federal government came back this spring with the steepest reduction in hurricane and flood-control funding for New Orleans in history. Because of the proposed cuts, the Corps office there imposed a hiring freeze. Officials said that money targeted for the SELA project -- $10.4 million, down from $36.5 million -- was not enough to start any new jobs.

http://www.editorandpublisher.com/eandp/news/article_display.jsp?vnu_content_id=1001051313

In 2001, FEMA warned that a hurricane striking New Orleans was one of the three most likely disasters in the U.S. But the Bush administration cut New Orleans flood control funding by 44 percent to pay for the Iraq war.

A year ago the U.S. Army Corps of Engineers proposed to study how New Orleans could be protected from a catastrophic hurricane, but the Bush administration ordered that the research not be undertaken. After a flood killed six people in 1995, Congress created the Southeast Louisiana Urban Flood Control Project, in which the Corps of Engineers strengthened and renovated levees and pumping stations.

In early 2001, the Federal Emergency Management Agency issued a report stating that a hurricane striking New Orleans was one of the three most likely disasters in U.S., including a terrorist attack on New York City. But by 2003 the federal funding for the flood control project essentially dried up as it was drained into the Iraq war.

In 2004, the Bush administration cut the Corps of Engineers' request for holding back the waters of New Orleans' Lake Pontchartrain by more than 80 percent. Additional cuts at the beginning of this year (for a total reduction in funding of 44.2 percent since 2001) forced the Corps to impose a hiring freeze. The Senate had debated adding funds for fixing New Orleans levees, but it was too late.

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 18:42:
ze gaan d'r prat op dat ze 't rijkste en meest ontwikkelde land ter wereld zijn.

Qua technologie zeker ontwikkeld, maar rijk, nee zeker niet. Hun staatsschuld is ziekelijk hoog, en blijft elke dag stijgen. Kosten nog moeite gespaard om de wereld hun wil op te leggen bahh bah.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van FC Lacoste op zaterdag 3 september 2005 om 06:37:
gigantische olie-voorraden

Precies, olie daar gaat het ze om. War for oil (n)

Waarschuw beheerder
donateur
Allemaal tegen andere landen zeggen wat ze moeten doen en hard roepen ja je moet het anders doen. Hebben ze daar een keer last van een beetje wind en water en moet je kijken wat voor gaos het daar is.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trancepim op zaterdag 3 september 2005 om 08:05:
oorlog in irak? hoeveel kost dat? okeeeee

de oorlog tegen en het bezetten van irak heeft tot nog toe 8 miljard gekost. Dan heb je natuurlijk ook nog afghanistan in het verleden en ' the war on drugs' in zuid amerika.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van FC Lacoste op zaterdag 3 september 2005 om 16:31:
de oorlog tegen en het bezetten van irak heeft tot nog toe 8 miljard gekost.

maak daar maar iets meer van hoor

totale kosten nu: 192 miljard dollar

http://www.costofwar.com/

Waarschuw beheerder
donateur
[img width=504 height=345 cacheid=0002037e0004b326bbb69c271a00f2b0d0]http://politicalhumor.about.com/library/graphics/bushes_iraqoil.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Hebben jullie Balkenende wel eens gezien op tv? Dat ziet er echt niet uit.
Waarschuw beheerder

:s :s :s

Wist je dat een koe twee horens heeft en zwart-witte vlekken? :z

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Boy op zaterdag 3 september 2005 om 05:39:
Onder andere de olieprijs is gestegen tijdens die shit in NO hoor, er zijn tientallen booreilanden verloren gegaan

daar heb je gelijk in, maar het economisch belang van New Orleans en zijn olie-industrie valt in het niet, bij het gigantische financiele centrum van New York, en een ramp in 1 stad is wat anders dan een heel land op zijn gat
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 13:43:
Ten tijde van Saddam was er een constante oliestroom richting het westen. Nu worden de pijpleidingen met regelmaat gesaboteerd. Het was sowieso zijn enige troef. Daarbij denk ik niet dat het in handen hebben van 15 % van de wereldolievoorraad gevaarlijker voor de hele wereld is dan de complete nucleaire capaciteit van de voormalige Sovjet Unie tot je beschikking te hebben.

toen hij erop zat was er een olieembargo en was de maximale exportcapaciteit 1,5 miljoen vaten per dag, nu wordt er per dag 3 miljoen geexporteerd en als er geen terroristen waren in irak op dik 6 miljoen, ik heb trouwens al gezegt dat de politiek van bush zuigt maar, zeggen dat amerika op zijn gat ligt is onzin, dat wou ik alleen maar ff duidelijk maken

ik denk wel dat het hebben van 15% van de wereld oliereserves gevaarlijker is dan het nuclear arsenaal van de russische federatie, waarom? nou heel simpel, het gebruiken van nucleaire wapens is je reinste zelfmoord omdat de nucleaire vergelding het leven in het eigen land ook onmogelijk maakt, het hebben van grote oliereserves is daarentegen de grootste economische macht in de moderne wereld, het geheel stoppen of zelfs vernietigen van deze reserves( bijvoorbeeld het in brand steken van de kuweitse reserves) is een grotere dreiging dan het risico op een kern oorlog.
Uitspraak van ½jeKaaS op zaterdag 3 september 2005 om 16:10:
Qua technologie zeker ontwikkeld, maar rijk, nee zeker niet. Hun staatsschuld is ziekelijk hoog, en blijft elke dag stijgen. Kosten nog moeite gespaard om de wereld hun wil op te leggen bahh bah.

de staatschuld is in absulute termen hoog inderdaad, alleen als je het afzet tegen de gigantische amerikaanse economie is het percentage schuld in de amerikaanse economie veel kleiner dan in bijvoorbeeld nederland, laat staan landen als Duitsland en Japan,
Uitspraak van ½jeKaaS op zaterdag 3 september 2005 om 16:12:
Precies, olie daar gaat het ze om. War for oil

wat heb jij liever, een paar arme niks betenende mensen dood in een derde wereld land, of benzine dat €3 per liter kost aan de pomp? ik kies voor het eerste:$ jah erg he:P
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 16:13:
Allemaal tegen andere landen zeggen wat ze moeten doen en hard roepen ja je moet het anders doen. Hebben ze daar een keer last van een beetje wind en water en moet je kijken wat voor goas het daar is.

ik wil eenzelfde situatie in nederland niet meemaken, hier zou het vele malen erger zijn, dan zou een evacuatie onmogelijk zijn, aangezien er dan 10 miljoen mensen via de overvolle wegen in de randstad geëvacueerd moeten worden, vergelijk dat met de paar honder duizen in New Orleans:P
Uitspraak van FC Lacoste op zaterdag 3 september 2005 om 16:31:
de oorlog tegen en het bezetten van irak heeft tot nog toe 8 miljard gekost. Dan heb je natuurlijk ook nog afghanistan in het verleden en ' the war on drugs' in zuid amerika.

de oorlog tegen Irak heeft geen 8 miljard gekost, reken maar dat de totale kosten van de voorbereiding, inval en bezetting tot nu toe meer dan $270 miljard hebben gekost... ik heb trouwens een tip voor je, als je je voortaan nog ergens mee wilt bemoeien, kom dan met feiten onderbouwde cijfers.... dankjewel:)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 16:42:
maak daar maar iets meer van hoor

die site telt alleen de kosten van miliaire operaties, niet van wederopbouw(jah die vind plaats:P) want daar heeft ie recentelijk nog 80 miljard voor ter beschikking gesteld:yes:
Uitspraak van Arctic Monkey op zaterdag 3 september 2005 om 16:48:

jah hebben jullie die foto al gezien waar balkenende een tros ballonen vast houdt:P ik wil hem wel ff scannen, maar niet nu want ik moet er al weer vandoor:S dus als iemand hem heeft zet hem ff hier op, hij is echt mooi:D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 18:18:
daar heeft ie recentelijk nog 80 miljard voor ter beschikking gesteld

alleen verdwijnt DAT geld voornamelijk in de zakken van zijn eigen vriendjes... telt t dan eigenlijk nog wel? :P
Waarschuw beheerder
wat heb jij liever, een paar arme niks betenende mensen dood in een derde wereld land, of benzine dat €3 per liter kost aan de pomp? ik kies voor het eerste jah erg he

Als jij vanavond een grote tak op je harses krijgt zal ik daar ook niet minder om slapen... :z

Jij betekent voor mij net zo min iets, met de toevoeging dat ik van die arme niets betekenende mensen niet weet of ze een vriendelijk karakter hebben en ben jou ben ik wel zeker van het ontbreken ervan... :nee:

Waarschuw beheerder
donateur
die site telt alleen de kosten van miliaire operaties, niet van wederopbouw(jah die vind plaats) want daar heeft ie recentelijk nog 80 miljard voor ter beschikking gesteld

Waarvan het grootste deel winst is voor Bush z'n goeie vriend Dick Chaney(de rechterhand van Bush) met z'n bedrijf Halle Burton. Dit bedrijf heeft de "bevoorrechte" positie gekregen om zo'n beetje de gehele opbouw van het door hun vernachelde land op zich te nemen!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wist je dat een koe twee horens heeft en zwart-witte vlekken?

Er bestaan ook rooie koeien met witte vlekken, die komen uit Frankrijk :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Arctic Monkey op zaterdag 3 september 2005 om 19:32:
Er bestaan ook rooie koeien met witte vlekken, die komen uit Frankrijk

Lekker serieus, ga je moeder pesten of zo! Dit is een serieus forumonderwerp
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Moeten die kinderen ook maar ff normaal op mijn post reageren.

Waarschuw beheerder
donateur
Gelukkig zijn er mensen als Prof smalhout 2. Om nog maar eens aan te geven dat er mensen bestaan die er altijd op uit zijn om te laten zien hoe bekrompen ze zijn en nou eens niet tijdens een serieuze zaak een strak gezicht te kunnen houden en of zich eens 5 minuten volwassen kunnen gedragen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Boze partijgenoot

Republikeins senator Charles W. Boustany Jr (een partijgenoot van Bush dus) is woedend over de trage reakties van zijn president. "Ik heb er 48 uur lang bij het Witte Huis op aangedrongen dat er hulp gestuurd moest worden, maar niemand kwam in aktie," aldus Boustany.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2005/09/01/AR2005090102428.html

Waarschuw beheerder
donateur
Boze dominee

Presidentskandidaat/dominee Al Sharpton (ja, die deed vorig jaar ook mee) heeft inmiddels Bush verweten dat "ras" een rol heeft gespeeld bij het zo traag op gang komen van de hulpacties, zeker als die vergeleken wordt met de hulp na de 11 september-aanslagen. Ook vond hij dat de overlevenden van de ramp niet meer moesten worden aangeduid als "vluchtelingen", omdat dat voor de meeste Amerikanen een negatieve bijbetekenis heeft.

bron: nu op CNN
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

Ik mss niet, maar ik zou 't dan ook niet in m'n kop halen om me ervoor kandidaat te stellen, in tegenstelling tot die apenkop Bush.

En dat gelul dat je niet mag zeiken over zaken die je zelf niet beter kunt is natuurlijk kansloos.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
wat heb jij liever, een paar arme niks betenende mensen dood in een derde wereld land, of benzine dat €3 per liter kost aan de pomp?

Mensen gaan dood en benzine word duurder, beide realitiet helaas (n)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 19:29:
Dit bedrijf heeft de "bevoorrechte" positie gekregen om zo'n beetje de gehele opbouw van het door hun vernachelde land op zich te nemen!

Vriendjespolitiek op en top (n)

Zo heeft Bush en consorten ook een groot aandeel in de wapenhandel die Amerika rijk is. En wij ons maar afvragen waarom die oorlogen maar door blijven gaan, d'r word gewoon grof geld verdient over de rug van de oorlogsdoden.

Echt triest, maar alweer realiteit. Nee Amerika heeft de mond vol over vrede op de wereld, maar wie voert hier nu de meeste oorlogen. Beetje tegenstrijdig allemaal, in mijn ogen is Amerika niet te vertrouwen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 19:29:
Dit bedrijf heeft de "bevoorrechte" positie gekregen om zo'n beetje de gehele opbouw van het door hun vernachelde land op zich te nemen!

...en ondertussen lege vrachtwagens heen en weer laten rijden door levensgevaarlijk gebied om de kosten op te drijven (op de vrachtbrieven stond "zeilbootbenzine" :/ ), Amerikaanse soldaten die bij de Nederlanders moesten aanschuiven omdat er weer eens niet voldoende voedsel was gestuurd... allemaal onder verantwoordelijkheid van Halliburton :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
toen hij erop zat was er een olieembargo en was de maximale exportcapaciteit 1,5 miljoen vaten per dag, nu wordt er per dag 3 miljoen geexporteerd en als er geen terroristen waren in irak op dik 6 miljoen, ik heb trouwens al gezegt dat de politiek van bush zuigt maar, zeggen dat amerika op zijn gat ligt is onzin, dat wou ik alleen maar ff duidelijk maken

ik denk wel dat het hebben van 15% van de wereld oliereserves gevaarlijker is dan het nuclear arsenaal van de russische federatie, waarom? nou heel simpel, het gebruiken van nucleaire wapens is je reinste zelfmoord omdat de nucleaire vergelding het leven in het eigen land ook onmogelijk maakt, het hebben van grote oliereserves is daarentegen de grootste economische macht in de moderne wereld, het geheel stoppen of zelfs vernietigen van deze reserves( bijvoorbeeld het in brand steken van de kuweitse reserves) is een grotere dreiging dan het risico op een kern oorlog.

Er zijn groepen die niet aan een bepaald land zijn verbonden. Deze terreurcellen hoeven daar dus geen rekening mee te houden. Ze hoeven geen land te verdedigen.

Zelfs tussen landen onderling kunnen de spanningen hoog oplopen. Israël heeft bij Amerika aangedrongen dat Bush moet voorkomen dat Iran een kernwapen ontwikkeld. Anders zou Israël (ook een kernmacht) het zelf wel oplossen. En het haantjesgedrag tussen Noord Korea en Amerika is ook wel verontrustend.

Waarom zou Saddam zijn eigen olievoorraad (15% van de wereldvoorraad) gaan vernietigen? Ik denk niet dat die kans heel erg reëel zou zijn geweest. Dan zou hij zichzelf alleen maar tekort doen.

Volgens mij heeft de VN aan Irak dat olie-embargo opgelegd. De regering Bush wilde de olievoorraad in Irak en heeft het gewoon gejat. De regering Bush heeft onder leiding van een stel fundamentalisten 15 % van de olievoorraad in de wereld mogen pakken en verdelen.
Waarschuw beheerder
waar maak je je druk om als hij zat is en de griep erbij ,,,,,dan heb ie nog meer uitstaling dan J.P
Waarschuw beheerder
Hou jij het maar gewoon bij voetbal Johnny... :s

Waarschuw beheerder
Die man is de president van het "grootste" land ter wereld dat ondertussen verwikkeld is in een groot aantal conflicten en rampen. Hij staat er bij alsof ie op excursie is. Is dit een wereldleider?

Het is wel een wereldleider alleen pakt hij het niet echt snugger aan.
Waarschuw beheerder
tjeerdo ga jij maar lekker je mening lopen verkondigen en interesant lopen doen met je visie op de politiek ......america is gewoon n land wat teminste nog iets doet (al is t dan uit financieel belang).....en als president ben je geen welzijnswerker maar een keiharde zakenman ...alleen moet ie af en toe menselijk doen om de benodigde stemmmen te behouden ..en t gewone volk tevreden te houden .......
Waarschuw beheerder
Er zijn duizenden mensen dood, mede omdat hij zowel als zakenman als als welzijnswerker hopeloos gefaald heeft...

Hij heeft bezuinigd op de versterking van de dijken in New Orleans omdat hij een oorlog moest bekostigen. En omdat hij op vakantie was (hoevaak gaat die stumpert wel niet op vakantie? :s) en dat belangrijker vond dan zijn eigen volk redden duurde het veel te lang voordat er actie werd ondernomen want die moet in opdracht komen van de federale regering (hij dus)...

Dus Johnny, hij deed helemaal NIETS...
Waarschuw beheerder
donateur
Als je nu de naam "Bush" nog niet kan schrijven is 't erg met je gesteld.

Waarschuw beheerder
donateur
lekker belangrijk
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
beste tjeerdo hier in nl gaat het er procentueel gezien harder op acheruit als in de u.s.a ....en natuurlijk zijn de armen nu het slachtoffer ......iedereen die minimaal een buskaartje kon kopen is er vandoor gegaan ......en ga er maar aan staan om een wereldleider te zijn ........maarja je bent nederlander he alles zeggen en niets doen zijn we toch sterk in ,nederlanders willen alleen helpen als iedereen t dan ook goed merkt hoe goed we wel niet zijn !!!...en over de situatie in irak ..das gewoon een groot k#nkergezwel ,waar de slechte cellen uitgeroeid moeten worden ......en nee da gaat niet met embargo s ....blijven jullie maar lekker interresant doen en bush afzeiken ...in die tijd lost hij t wel even op ...amerika denkt voorruit en handelt ....en das maar goed ook iemand moet het doen !! anders hadden we nu mischien een andere taal gehad ........auf wiedersehen(K)

Waarschuw beheerder
JohnnyD heeft wel een paar goede punten.

Iedereen wist dat Bush de oorlog tegen het terrorisme zou doorzetten en ze hebben hem met zijn allen herkozen. Ze moeten hem nu niet kwalijk nemen dat hij geld uitgeeft aan die oorlog.

Hij had alleen eerder moeten ingrijpen, dat is waar. Maar aan de andere kant is het ook een ieder zijn eigen verantwoording om op tijd de spullen te pakken (mits je dat niet kan omdat je kreupel bent oid). Veel mensen hebben de waarschuwingen genegeerd. En nu lopen ze te zeuren dat Bush niet op tijd ingegrepen heeft omdat ze zelf niet kunnen nadenken??

Waarschuw beheerder
donateur
Tuurlijk gaan we er in Nederland op achteruit. Het land waar wij voor het grooste deel van afhankelijk zijn (Bushland) maakt er een potje van.

De leider van dat land(Bushland) geeft weinig om het grootste deel van zijn bevolking. De mensen met centen mogen blijven.

Ik kijk veel naar beelden van Bush en vooral die van de laatste week. Ik heb het idee dat ik een goed mens van een slecht mens meestal in een paar oogopslagen kan onderscheiden. Nou heb ik Bush al heeel vaak gezien en ik heb vooral na de beelden van de afgelopen week maar 1 conclusie.

Sleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeecht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Die man kan zich alleen inleven in mensen met knaken en geeft weinig tot niets om arme(vooral zwarte) Amerikanen en andere bowoners van deze wereld.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 19:14:
Ik heb het idee dat ik een goed mens van een slecht mens meestal in een paar oogopslagen kan onderscheiden.

Ik denk dat jij in een oogopslag kan zien wie jij een goed of slecht mens vind.

Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 19:14:
Die man kan zich alleen inleven in mensen met knaken en geeft weinig tot niets om arme(vooral zwarte) Amerikanen.

Het is voor een groot gedeelte ook hun eigen schuld. Ze hadden de stad gewoon moeten verlaten.

En het opzetten van een hulp operatie kost veel tijd en is niet makkelijk, vooral niet op zo'n grote stad waar een groot deel boven de wet denkt te staan.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van JohnnyD op maandag 5 september 2005 om 18:35:
en over de situatie in irak ..das gewoon een groot k#nkergezwel ,waar de slechte cellen uitgeroeid moeten worden

ja, NU

voor de oorlog zaten er nog meer al-Qaida medewerkers in de gemiddelde grote Amerikaanse stad dan in heel Irak bij elkaar

als daar nu een gezwel is, dan heeft Bush dat zélf veroorzaakt

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 19:27:
Het is voor een groot gedeelte ook hun eigen schuld. Ze hadden de stad gewoon moeten verlaten.

Heb jij wel eens een massa-evacuatie meegemaakt waarbij de (landelijke) autoriteiten in het begin ook nog eens bleven volhouden dat er niets aan de hand was? :/

Bovendien, sinds wanneer is het de schuld van de plaatselijke bevolking wanneer een regering essentiële fondsen voor de beveiliging van die bevolking besluit te besteden aan belastingverlagingen voor de rijken en oorlogje spelen?

Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 19:27:
En het opzetten van een hulp operatie kost veel tijd en is niet makkelijk

Dat zag je wel aan New York, daar was alles binnen een uur al in volle gang. Maar ja, dat is dan ook een belangrijk financieel centrum he? :/

En volgens mij heb je gemist dat alle plannen al klaar lagen, maar de verantwoordelijke autoriteiten nogal op zich lieten wachten met opdracht geven om ze uit te voeren.

Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 18:50:
Iedereen wist dat Bush de oorlog tegen het terrorisme zou doorzetten en ze hebben hem met zijn allen herkozen.

Bullshit. 2/3 van de Amerikaanse kiezers heeft nog altijd NIET op Bush gestemd, dus hoezo "met zijn allen"? :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
54% van de Amerikaanse kiezers heeft op bush gestemd. De rest zit met hem opgescheept.
Waarschuw beheerder
moet je voor de gein ff googlen op het woordje

"failure"

:devil: :D

Waarschuw beheerder
Hopenlijk komt er ook is een orkaan langs het witte huis :p
Waarschuw beheerder
BierBos citeer 6 september 2005 15:19
Hopenlijk komt er ook is een orkaan langs het witte huis

:no: hopelijk niet hoor, Dat gebouw is al heel oud en bijzonder door zijn historie, maar ik snap wel dat je hoopt dat er een zeer klein, zeer plaatselijk otkaantje moet ontstaan daar waar de schaduw van Bush de grond raakt hihihi

Waarschuw beheerder
haha en er mogen een paar van zen kompanen ook mee hoor in dat orkaantje :p

Waarschuw beheerder
donateur
Ja Hoor, Bush Sr. is nu ineens wel vol met z'n kop in beeld om z'n zoon te steunen in dit alles.

Tijdens het hele Irak verhaal was ie nergens te zien!(hij wist toen al dat het een bloedbad zou worden)

Clinton eist tenminste na dit alles een volledig onderzoek in te stellen naar hoe dit in gods naam kon gebeuren.

Het worden zeer zware tijden voor Bush!

Ik ben trouwens wel benieuwd of Bush Iran en Cuba nog net zulke slechte mensen vindt na hun aangeboden hulp. Of deze hulp nu gemeend is of niet het komt wel heel vaag over als Bush Iran straks na hun aangeboden hulp nog steeds tot de as van het kwaad rekent.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 september 2005 om 17:23:
Tijdens het hele Irak verhaal was ie nergens te zien!

klopt... Bush sr. was een tegenstander van een volledige invasie, want dat zou volgens hem een gebed zonder eind worden

hij heeft zich tijdens de oorlog ook nooit meer openlijk over Irak uitgelaten

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Je bent ingelogd als: WJTN op dinsdag 6 september 2005 om 13:25:
54% van de Amerikaanse kiezers heeft op bush gestemd

niet helemaal correct ;)

40% heeft NIET gestemd en van de rest heeft 48,4% op Kerry gestemd en 51,2% op Bush (de rest was voor Nader)

dus in totaal heeft eigenlijk maar 30,7% van de Amerikaanse kiezers op Bush gestemd :[

bovendien stemt 80% van alle Amerikanen traditioneel op de kandidaat van "zijn" partij, al vreet hij baby's als ontbijt... men is daar gewoon lang niet zo "politiek bewust" als wij in Nederland zijn en weet vaak amper de standpunten

politiek wordt in de VS gezien als "niet voor de gewone burger"... je bent Democraat of Republikein en daarmee houdt t verder eigenlijk wel op :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
whahaha in nl politiek bewust zijn ??? je maakt n geintje zeker ..........hier leeft de politiek helemaal niet ....heel even toen pim bekend werdt.....en zelfs toen wisten de meesten niet waar hij precies voor stond ....maar eindelijk was er iemand die een beetje te begrijpen was .......en gelukkig is de politiek hier wel voor de gewone burger !!!!teminste die moeten opdraaien voor hun fouten !!!.........nee de politiek in NL leeft echt :D als ze hier b.v de benzine nog duurder maken en nog meer accijns op de drank en sigaretten .....en beloven dat er met de euro niemand op achteruit gaat ....dan pikt iedereen dat maar .........Nederlanders zijn voor t grootste deel n kuddevolk wat alles maar accepteert.....dus hoe kan men hier politiek bewust zijn ???
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Je hebt zowaar een punt Johnny... ;)

Al kan je ook zeggen dat dit door een rampzalige regering komt die alleen maar willen bezuinigen omdat dit zogenaamd goed is voor de economie...

Maar wel een paar miljard aan een straaljagerproject uitgeven waar de gewone Nederlander geen fuck aan heeft...

Waarschuw beheerder
donateur
Het is natuurlijk bekend dat Nederland al jaaaren achter Amerika aanhobbelt. Een sterke leider en Nederland gaat daar in mee. Nu heb je een zwakke leider en automatisch gaat het hier ook slechter.

Beslissingen die daar worden genomen zijn puur in eigen belang en de ondergeschikte burger(die die weinig in de economie inbrengen) is de dupe(de rest van de wereld trouwens ook)

De beslissingen die Bush heeft genomen zijn catastrofaal voor de gehele Amerikaanse bevolking en de rest van de wereld. Hij heeft echt met oogkleppen beslissingen genomen die hem nu de kop kosten(oa de dijken rondom New Orleans niet versterken om geld over te houden voor de oorlog(Zoals Darkskywise al opsomde heeft dus +/- 30% van de Amerikaanse bevolking dit alles ook maar goedgekeurd!))

Nu New Orleans en de Mississippi uit de running liggen is de grootse doorvoerhaven voor Amerika en een groot deel van de wereld platgelegd. Niets komt het land in(De Mississippi voorziet 60% van Amerika van grondstoffen) en niets kan het land uit(De mississippi en New Orleans voorzien de hele wereld van grondstoffen en producten uit Amerika)

Dit alles zorgt nu al voor belachelijke prijzen en een oliecrisis staat er aan te komen(is er al?)

Oorlogje spelen is leuk(echt niet!) maar nu moet iedereen boetten voor zijn fouten en verkeerde beslissingen.

Het is natuurlijk helemaal van de zotte dat Bush heeft aangegeven dat hij het onderzoek naar Katerina en de gevolgen daarvan(hoe kon de hulp zolang duren etc) zelf wil gaan leiden. Hij is zelf degene die het zover heeft laten komen! Clinton gaf in een interview al aan dat hij het belangrijk vindt dat een onafhankelijke commissie het één en ander gaat leiden. Dit is echt niet aan Bush! Hij wil er op deze wijze natuurlijk proberen onderuit te komen. Dit gaat hem echt niet lukken!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hij staat er bij alsof ie op excursie is

dat doet hij express om te laten zien aan de US burgers dat hij 1 van hun is...

ik kan er ook niks aan doen, typisch hamburger cultuur

the advisor ;-)

Waarschuw beheerder
Het is niet de mentaliteit van Bush maar van heel Amerika.
Het is echt een land van tegenstellingen.
Waarschuw beheerder
donateur
Het is natuurlijk helemaal van de zotte dat Bush heeft aangegeven dat hij het onderzoek naar Katerina en de gevolgen daarvan(hoe kon de hulp zolang duren etc) zelf wil gaan leiden. Hij is zelf degene die het zover heeft laten komen! [..] Dit is echt niet aan Bush! Hij wil er op deze wijze natuurlijk proberen onderuit te komen. Dit gaat hem echt niet lukken!

Wacht maar af. Hij heeft machtige vriendjes.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Evert op woensdag 7 september 2005 om 12:10:
Wacht maar af. Hij heeft machtige vriendjes.

vind ik een beetje naief,

alsof zijn tegenstanders geen machtige vriendjes hebben...

the advisor ;-)

Waarschuw beheerder
Dat is veel! Zonde...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van JohnnyD op woensdag 7 september 2005 om 00:17:
whahaha in nl politiek bewust zijn ??? je maakt n geintje zeker ..........

Vergeleken met de VS is Nederland een heel stuk verder

als jij hier op een bepaalde partij stemt weet je in de regel heus wel waar die partij voor staat en meestal weet je ook nog wel iets van andere partijen

in de VS komt 80% niet verder dan "Dit is mijn partij dus daar stem ik op en wat ze eigenlijk willen weet ik niet en interesseert me niet."

t is voor hen gewoon een circus en "alle politici liegen" dus waarom zou je je verdiepen in hun standpunten?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 september 2005 om 14:12:
t is voor hen gewoon een circus en "alle politici liegen" dus waarom zou je je verdiepen in hun standpunten?

heb je wel eens een amerikaanse verkiezing meegemaakt?

the advisor ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
waar denk je dat deze foto genomen is? ;) (hint: t is 2 november 2004)

[img width=480 height=640]http://groups.msn.com/_Secure/0TQDvApAX7pdR5fcvGC5jjMotUAS04vquHFR1wkDUqHK1PWBQGOpliZtIH!8yXSHjb5dQ3fkPjWnQjNj5!upVWv9KhPEDGV2QXzngObFhqLAzyfxZr8rOYg/chi7_002.jpg?dc=4675497737258271773[/img]

owja, en ik was in het verkiezingsjaar Europa-correspondent van het forum van de Democratische Partij

wellicht zijn er een paar Nederlanders te vinden die het NOG meer van dichtbij hebben meegemaakt, maar dat zou nog wel eens een hele zoektocht kunnen worden ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Illinois sucks big time ;-)

the advisor ;-)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The advisor op woensdag 7 september 2005 om 14:24:

heb je wel eens een amerikaanse verkiezing meegemaakt?

wat ik bedoelde te zeggen dat toen ik in amerika studeerde em de verkiezingen in volle gang meemaakte, ik een ander beeld kreeg van de gemiddelde amerikaan dan dat jij die hier schept.

ik vond ze juist heel geinteresseerd en veel amerikanen gaan ook beide partijen af om hun stem goed te kunnen bepalen.

maar dit zal ongetwijfeld per staat een hoop verschillen

the advisor ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van The advisor op woensdag 7 september 2005 om 15:04:
ik vond ze juist heel geinteresseerd en veel amerikanen gaan ook beide partijen af om hun stem goed te kunnen bepalen.

toch geloofde tijdens de verkiezingen de helft van alle Amerikanen nog steeds dat Saddam massavernietigingswapens had én banden met al-Qaida... en zo'n dikke 10% geloofde dat John Kerry de bijbel wilde verbieden

hoe goed geïnformeerd ben je dan? :P

ongetwijfeld verschilt het per staat en ik denk dat studenten + mensen die daar vaak mee omgaan sowieso wat meer in politiek geïnteresseerd zijn, maar de politieke kennis van de gemiddelde Amerikaan ligt echt op een bedroevend laag nivo

Uitspraak van The advisor op woensdag 7 september 2005 om 15:04:
veel amerikanen gaan ook beide partijen af om hun stem goed te kunnen bepalen.

De meeste Amerikaanse kiezers laten zich inschijven als Republikein of Democraat en zullen slechts uiterst zelden op de andere partij stemmen... liever gaan ze gewoon NIET stemmen als ze "hun" kandidaat niks vinden

t is echt een statistisch feit dat 80% van alle kiezers altijd op de kandidaat van hun eigen partij zal stemmen (áls ze gaan stemmen)

Uitspraak van The advisor op woensdag 7 september 2005 om 14:59:
Illinois sucks big time

nietus!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 september 2005 om 16:17:
toch geloofde tijdens de verkiezingen de helft van alle Amerikanen nog steeds dat Saddam massavernietigingswapens had én banden met al-Qaida... en zo'n dikke 10% geloofde dat John Kerry de bijbel wilde verbieden

hoe goed geïnformeerd ben je dan?

ongetwijfeld verschilt het per staat en ik denk dat studenten + mensen die daar vaak mee omgaan sowieso wat meer in politiek geïnteresseerd zijn, maar de politieke kennis van de gemiddelde Amerikaan ligt echt op een bedroevend laag nivo

ik heb het van de andere kant mee gemaakt en had dat eerlijk gezegt niet verwacht...

Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 september 2005 om 16:17:
nietus!

wellus

the advisor ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van The advisor op woensdag 7 september 2005 om 16:19:
wellus

nietus!

sommige stukjes zijn nét Nederland :D ("You've got corn fields in Holland too??" :O )

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben benieuwd hoe Karl Rove deze ramp in New Orleans gaat proberen om te buigen in de voordeel van de Repulikeinen, en hoeveel kiezers zijn gelul gaan geloven. Ik zie een President Bush III niet zitten(als ze Jeb voordragen volgende verkiezing)

Waarschuw beheerder
donateur
Hij heeft als het brein van Bush heel wat uit te leggen.

Je kunt zien dat hij de laatste week weinig tijd heeft om de speeches van de familie Bush te schrijven;-p
Waarschuw beheerder
donateur

Het ís ook een circus.
Ze kunnen kiezen uit twee partijen, die er voor het grootste deel het zelfde programma op nahouden, dus er valt bar weinig te kiezen. Waarom zou je dan de moeite nemen?
De meeste verschillen zijn wat religieuze en etische onderwerpen die in het dagelijks leven niet zo veel invloed hebben is mijn indruk.

Waarschuw beheerder
donateur
voor mensen met enig leesgeduld:

hier is een "timeline" van wat de regering Bush allemaal wel of niet deed terwijl de toestand in New Orleans al zwaar uit de hand aan het lopen was:

http://www.thinkprogress.org/katrina-timeline

Waarschuw beheerder
donateur
[img width=376 height=504 cacheid=000a1945001d23c0700834291a00f4d8fd]http://politicalhumor.about.com/library/graphics/timecover.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van JohnnyD op maandag 5 september 2005 om 18:35:
beste tjeerdo hier in nl gaat het er procentueel gezien harder op acheruit als in de u.s.a ....en natuurlijk zijn de armen nu het slachtoffer ......iedereen die minimaal een buskaartje kon kopen is er vandoor gegaan ......en ga er maar aan staan om een wereldleider te zijn ........maarja je bent nederlander he alles zeggen en niets doen zijn we toch sterk in ,nederlanders willen alleen helpen als iedereen t dan ook goed merkt hoe goed we wel niet zijn !!!...en over de situatie in irak ..das gewoon een groot k#nkergezwel ,waar de slechte cellen uitgeroeid moeten worden ......en nee da gaat niet met embargo s ....blijven jullie maar lekker interresant doen en bush afzeiken ...in die tijd lost hij t wel even op ...amerika denkt voorruit en handelt

ja tuurlijk weet je wat ik vind dat amerika het kankergezwel van de wereld is, die komen toch ook alleen maar "helpen"als er wat te snaaien valt. wat denk je dat ze van ons en de duitsers hebben meegenomen aan informatie en wetenschappers. en anders gaat het om olie of connecties. t zijn echt een stel teringlijers als je t mij vraagt, hun eigen mensen laten ze kapot gaan, want dat zijn toch alleen zwarten en drugsverslaafden.

Waarschuw beheerder
donateur
Boze minister

Ook ex-minister van Binnenlandse zaken Colin Powell (van wie ik ooit nog eens een mailtje heb gehad :) ) heeft inmiddels genadeloos uitgehaald naar hoe de regering Bush de ramp in New Orleans heeft aangepakt.

bron: net op de radio

Vice-president Cheney (jeweetwel, die van Halliburton) noemde overigens de hulpverlening aan het rampgebied "zeer imponerend"

Tja, wie zullen we eens geloven he? :[

http://www.cnn.com/2005/POLITICS/09/08/Katrina.cheney.ap/
laatste aanpassing

Artiest Pat Houston
Waarschuw beheerder
Bush?

Nekschot! :[

Waarschuw beheerder
Vanochtend trouwens ook op de radio gehoord (slam fm) dat (mannelijke) hulpverleners op een bootje langs de daken gingen om te kijken of er nog mensen op zaten, op een gegeven moment zagen ze dat er een aantal vrouwen op een dak zaten, en wat zeggen de hulpverleners? "eerst je tieten laten zien, daarna mag je pas mee"

ik weet niet of dit inderdaad echt gebeurd is, maar mocht het wel zo zijn, dan heb ik er gewoon geen woorden voor hoe achterlijk dat soort mensen kunnen zijn in zo'n situatie :[

En dan zeggen ze toch van Amerika, Land of the Freedom bla bla, pfffffff.....

Waarschuw beheerder
donateur
De rijkere blanken in New Orleans die in de hoger gelegen gedeelten woonden en dus gewoon konden blijven zitten (met name omdat daar eerst is begonnen met droogpompen) hebben inmiddels aangekondigd dat ze bij de herbouw van de stad niet zullen accepteren dat er opnieuw grote zwarte wijken zullen komen :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 september 2005 om 10:33:
De rijkere blanken in New Orleans die in de hoger gelegen gedeelten woonden en dus gewoon konden blijven zitten (met name omdat daar eerst is begonnen met droogpompen) hebben inmiddels aangekondigd dat ze bij de herbouw van de stad niet zullen accepteren dat er opnieuw grote zwarte wijken zullen komen

Dat meen je niet :[

Hoe racistisch kunnen mensen zijn ey (n)

Waarschuw beheerder
Eens te meer blijkt dat mijn mening over Amerika dezelfde kan blijven als voorheen: Een triest land vol arrogant kutvolk!

Amerika dit, amerika dat..

Altijd haantje de voorste behalve voor hun eigen volk.

Trieste lui. :no:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 september 2005 om 10:36:
Dat meen je niet

t stond in de Wall Street Journal

hier een stukje over dat artikel: http://rawstory.com/news/2005/WSJ_White_rich_escape_New_Orleans_chaos_dont_want_blacks_poor__0908.html

Waarschuw beheerder
donateur
Boze brandweerlieden

Al eerder meldde ik iets over boze dokters die zaten te wachten op ambtenaren om de benodigde formulieren te behandelen zodat ze in het rampgebied aan het werk konden, maar ook honderden vrijwillige brandweerlieden (gespecialiseerd is droogpompen en mensen bevrijden) zitten nog steeds een kaartje te leggen in plaatselijke hotels tot ze een keer van de overheid het gebied in mogen.

Oja, ze hebben inmiddels één opdracht gehad: op de foto gaan met Bush :/

Inmiddels beginnen ze zich ook al flink zorgen te maken over de hoeveelheid "brandhout" (bomen, resten van woningen, etc etc) die overal is aangespoeld, want dat zouden wel eens flinke brandhaarden kunnen worden.

En nu maar wachten tot ze iets mogen doen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
"The new city must be something very different, Mr. Reiss says, with better services and fewer poor people. "Those who want to see this city rebuilt want to see it done in a completely different way: demographically, geographically and politically," he says. "I'm not just speaking for myself here. The way we've been living is not going to happen again, or we're out."

dit is toch ongelooflijk :[
zo zie je maar wat een ongelooflijk onderscheid er toch heerst in Amerika tussen rijk en arm. T kan de "rijken" echt niks schelen wat er met de armen moet gebeuren, ze zijn ze liever kwijt dan rijk... En ik SNAP het gewoon niet, dat dat gewoon gebeurd in Amerika, 1 van de rijkste landen (zo zegt men)

Waarschuw beheerder
donateur
"Rijk" is nogal relatief... het gemiddelde inkomen in de VS is idd behoorlijk hoog, maar dat komt omdat de toplaag ONWIJS veel verdient... in feite heeft de VS zelfs zó veel mensen onder de armoedegrens (iets van 12 miljoen kinderen hebben niet eens een ziektekostenverzekering), analfabeten en daklozen dat het puur gebaseerd op die cijfers eigenlijk een "derde wereld"/ontwikkelingsland is

en verder zijn dingen als huur, kinderopvang en ziektekostenverzekering daar enorm duur... de allersimpelste ziektekostenverzekering kost daar al 450 dollar per maand en iemand met een inkomen dat nét boven het minimum ligt, is aan kinderopvang 500 tot 1000 dollar per maand kwijt (per kind)

dus dan kun je wel een leuk inkomen hebben, maar er blijft al snel niks meer van over
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dat is ook zo, ze hebben daar redelijk weinig voorzieningen voor de wat "armere" gezinnen.

Ik hoor hier weleens van Amerikaanse collega's, die redelijk goed verdienen, wat een gemiddelde huur is van een normaal apartement. Dat ligt gewoon rond de 2500 dollar :S
en dat voor een 3 kamer apartement :S

Dus ja, dan vind ik t inderdaad niet zo gek dat er zo ontzettend veel arme mensen leven :(

Maar ik snap t gewoon niet he, zodra er ergens in de wereld een ramp gebeurd, bv. de Tsunami als voorbeeld, dan staat Amerika als eerste op om geld in te zamelen voor de ramp :S

En wat doen ze met een eigen stad als New Orleans??? Afwachten!!! :vaag: en dan later pas zeggen: Goh, de orkaan heeft toch erger uitgepakt dan we dachten :S

Kan er gewoon met de pet niet bij dat ze dat zo laten gebeuren... heb er gewoon geen woorden voor :S

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 september 2005 om 11:18:
Goh, de orkaan heeft toch erger uitgepakt dan we dachten

en dat is zoooooooo schijnheilig, want dat het een keer fout zou gaan in New Orleans is al jaren geleden voorspeld

er is toen een aanvraag gedaan om de meest kritieke punten aan te pakken, maar die aanvraag is afgewezen omdat er te veel geld nodig was voor de oorlog in Irak en voor belastingverlagingen voor de allerrijksten
Waarschuw beheerder
donateur
[..]hebben inmiddels aangekondigd dat ze bij de herbouw van de stad niet zullen accepteren dat er opnieuw grote zwarte wijken zullen komen

Ik hoop dat ze bedoelen dat ze hun Afro-Amerikaanse stadsgenoten liever als buren hebben dan op een kluitje bij elkaar, zodat er geen achterstandswijken kunnen ontstaan.
Waarschuw beheerder
donateur
ik blijf het een kansloos land vinden :no: en dat die rijken ook echt protesteren dat er geen "zwarte" buurten komen is toch echt te gek voor woorden?!?! :frusty:

wat moet er nou komen van dit land? ik vind dat clinton moet terugkomen. tuurlijk hij heeft een fout gemaakt. fouten maakt iedereen. maar niet op zon schaal als die aap bush! :[

en voor de mensen die vinden dat als ik het beter kan dat ik het maar moet doen: ik kan het ook niet beter. dus wat doe ik? ik stel me niet op voor presidentskandidaat :jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 september 2005 om 11:04:
ziektekostenverzekering

alleen de rijken hebben een ziektekostenverzekering, en de meeste auto's zijn daar ook niet verzekerd...

the advisor;-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 september 2005 om 11:50:
en dat is zoooooooo schijnheilig, want dat het een keer fout zou gaan in New Orleans is al jaren geleden voorspeld

daarom, en ondanks DAT ze het wisten, hebben ze er helemaal niks, noppes nada meegedaan :[ dat is toch ongelooflijk :S

Uitspraak van Evert op vrijdag 9 september 2005 om 12:00:
Ik hoop dat ze bedoelen dat ze hun Afro-Amerikaanse stadsgenoten liever als buren hebben dan op een kluitje bij elkaar, zodat er geen achterstandswijken kunnen ontstaan.

maar dat kan je bijna niet tegengaan in dat land, de inkomens van de mensen zijn daar zo ontzettend verdeeld, dat ze er gewoon niet onderuit komen dat er automatisch wel achterstandswijken ontstaan.

Uitspraak van japperd op vrijdag 9 september 2005 om 12:02:
ik vind dat clinton moet terugkomen

Inderdaad, Clinton is een van de weinige presidenten die ECHT wat heeft kunnen bereiken in Amerika, alleen jammer dat ie niet nog een x gekozen kan worden :(
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 september 2005 om 14:51:
wellicht zijn er een paar Nederlanders te vinden die het NOG meer van dichtbij hebben meegemaakt, maar dat zou nog wel eens een hele zoektocht kunnen worden

mijn opa woont toevallig in florida. was ook altijd al tegen bush. vond de rest ook niet veel soeps maar was het zeker niet eens met bush :no:

verder nog een oom en tante daar die ook anti bush zijn. komt toch weer door die nuchtere nederlandse kijk denk ik :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van The advisor op vrijdag 9 september 2005 om 12:08:
alleen de rijken hebben een ziektekostenverzekering

klopt niet... iedereen die in vaste dienst is, is sowieso verzekerd, maar "vaste dienst" wordt daar vrij ruim geïnterpreteerd, vooral met winkelpersoneel (met name in de kledingbranche)... die mensen zijn dus makkelijk 1/3 van hun salaris kwijt aan een ziektekostenverzekering :/

Uitspraak van The advisor op vrijdag 9 september 2005 om 12:08:
en de meeste auto's zijn daar ook niet verzekerd...

en zodra je een keer wordt aangehouden heb je (geloof ik) een maand de tijd om verzekerd te raken, anders mag je de weg niet meer op
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Dieper gezonken?

Nee, niet de stad, maar wel sommige politici... als je al bent geschrokken van bepaalde uitspraken die er zijn gedaan, wat dacht je van deze?

"We finally cleaned up public housing in New Orleans. We couldn't do it, but God did." - Richard Baker (Republikeins volksvertegenwoordiger uit de getroffen staat Louisiana)

(is ietsje lastig vertaalbaar, maar komt ongeveer neer op "De problemen die we hadden met de goedkope huurwoningen in New Orleans zijn eindelijk opgelost. God heeft gedaan wat wij zelf niet konden.")

:S

http://blog.dccc.org/mt/archives/003475.html
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Hoofd reddingswerk practisch uit functie gezet

Mike Brown, de man die tot nu toe leiding gaf aan de reddings- en hulpacties in New Orleans is door Bush naar Washington teruggehaald. Brown wordt niet echt ontslagen, maar mag zich voorlopig niet meer ter plaatse met de zaak bemoeien.

Inmiddels is gebleken dat Brown bij zijn indiensttreding zijn CV nogal had aangedikt. Zo had hij oa. vermeld dat hij in de stad Edmond (in Oklahoma) plaatsvervangend hoofd van de rampendienst was, maar in feite was dit alleen maar een baantje als assistent op stagière-nivo.

Zijn baas beschreef hem verder hem als iemand die goed toespraken kon schrijven en altijd onberispelijk gekleed ging, tot en met een gesteven overhemd aan toe.

Ja, daar schiet je wat mee op bij een nationale ramp :P

http://www.msnbc.msn.com/id/9266986/
http://www.time.com/time/nation/article/0,8599,1103003,00.html

Waarschuw beheerder
donateur
Man met gele hoed=Rove aapje=Dubya
[img width=456 height=461 cacheid=000a1ad3001d29b601f272771a00f559dd]http://www.rivalquest.com/curious/ge1.jpg[/img]

Als ik aan George W Bush denk moet ik altijd terug denken aan curious george
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Bush is gewoon zelf een natuurramp.. t was op TV :O

[img width=600 height=450]http://groups.msn.com/_Secure/0WgDrAlsavIrv0DKOfUp3S5lOXd2NLrx4oj5eP**EXXsFMr4fprFJgJgqNXwAwnkAVBbHTIXl6vi4KtQAJ4nJreMbZwyEvKwZB4nob6ZdDxI9*!2VN2wOdtyJkn8iNxmXNI659cugkOk/post-108813-1126253697.jpg?dc=4675538601927304979[/img]

:D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
...ondertussen staan er in Zweden, Tsjechië en Hongarije al een WEEK vliegtuigen met hulpgoederen klaar en is er kennelijk nog steeds niet besloten of deze landen "mogen helpen"

op een gegeven moment zal een regering van zo'n land toch gaan denken "stop die hulpgoederen maar in je reet, we zijn t zat"?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik vond die uitspraak van Barbara Bush erg slecht en walgelijk!

''Deze ramp komt eigenlijk voor die minder bedeelden toch een beetje goed uit''
:vaag:
Waarschuw beheerder
donateur
tis die ego van amerika. want ze weten dat als zij om hulp gaan vragen, dat ze dat later ook weer moeten geven als wij bijv. hulp nodig hebben. :frusty:
Waarschuw beheerder
donateur
de inkomens van de mensen zijn daar zo ontzettend verdeeld, dat ze er gewoon niet onderuit komen dat er automatisch wel achterstandswijken ontstaan.

Als ze naast ieder groot huis twee kleine huisjes zetten en rijke en arme kinderen naar de zelfde school sturen is dat al een stuk op weg in de goede richting.
Ik denk niet dat er zoiets zal gebeuren, maar als er genoeg goede wil zou zijn, dan zouden ze dat doen.

Die foto met :doetiwoep: "bush: de ergste ramp" :woeptidoe: is écht prachtig!! :D

Waarschuw beheerder
donateur
mn ex uit Chicago had die in English Only gezet ;)

metéén ff hierheen gejat natuurlijk :P
Waarschuw beheerder
donateur
dat plaatje is echt geniaal :respect:

tis geen cnn he? jammer...want dan zou het de hele wereld zijn rond gegaan :P

Waarschuw beheerder
BUSHIT zeg ik!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Sky News is hier ook te zien ;P

Waarschuw beheerder
donateur
wat zit iedereen toch met die bush?

allemaal lekker tegen bush want zelf kunnen we het allemaal zoveel beter ja

nou ik ben sowieso 100% pro bush , zo is er altijd wat moois op TV
Waarschuw beheerder
donateur
Het is inderdaad niet eerlijk dat bush al die aandacht krijgt, want hij doet ook maar wat hem gevraagd wordt door zijn rijke vriendjes.
Dat zou ik in zijn plaats niet beter kunnen. Waarschijnlijk kan niemand dat, maar als er eerlijke beslissingen genomen moeten worden waar de wereld beter van zou worden, dan zouden veel mensen het, volgens mij, veel beter kunnen dan Bush.
verwijderd, jammer dat je de hoop hebt opgegeven.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Bush moet gewoon verbannen worden :)
Die vent doet meer kwaad dan goed voor de VS

Waarschuw beheerder
donateur
door geschiedkundigen wordt hij iig nu al verantwoordelijk geacht voor een van de grootste diplomatieke blunders ooit

maar t is natuurlijk ook best wel knap om in 2 jaar tijd in de gemiddelde ogen van de hele wereld je land te veranderen van het land waarmee het meest wordt meegeleefd in het land dat de grootste bedreiging vormt voor de wereldvrede

Waarschuw beheerder
donateur
Of om je land van een supermacht te degraderen tot een 3de wereldland.

Waarschuw beheerder
donateur
Maar goed... raad eens welk bedrijf al een contract binnen heeft voor de wederopbouw van New Orleans?

(TIP: ze hebben ook al een ander overheidscontract lopen voor wederopbouw "ergens in een land in het Midden-Oosten")

Waarschuw beheerder
donateur
begint het met een H en eindigt het op burton? :P

Waarschuw beheerder
donateur
Dit slaat echt alles!!!

Vice president?

Vice rampenzakkenvuller!!!!!!!!

Volgende regeringsperiode heeft Dick geen opdrachten meer:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Bush is de Amerikaanse versie van Balkenende

Waarschuw beheerder
donateur
maar dan andersom :P

Waarschuw beheerder
Ook goed.. Beide zijn waardeloos.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 september 2005 om 21:37:
begint het met een H en eindigt het op burton?

Niet alleen dat... ze hadden het contract al binnen toen de wind nog niet eens was gaan liggen! (op 1 september :O )

Oja, en degene die aan dit project leiding moet geven is Joe Allbaugh, de vorige directeur van FEMA (= de organisatie die NU zo op zijn kop krijgt vanwege hoe ze de ramp hebben aangepakt)

:S

bron: the Houston Chronicle
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ze willen blijkbaar al het geld binnen hun eigen groepje houden. Dat gaat goed, totdat de normale burgers er genoeg van hebben en besluiten hun eigen geldsoort te gaan drukken en gebruiken. Dan zijn die miljarden dollars van de Bush familie, Halliburton en die paar biotechnologiebedrijven die over de hele wereld boeren in een financiele wurggreep houden niets meer waard.

Waarschuw beheerder
donateur
En nog steeds kan ome Sjors het niet laten om bij iedere toespraak over New Orleans er iets over terrorisme tussen te gooien, terwijl de laastte terroristische aanslag in de VS alweer vier jaar geleden was...

Bush was to say Katrina "was not a normal hurricane _ and the normal disaster relief system was not equal to it."

Government must have clear, up-to-date plans for responding not only to natural disasters, but to outbreaks of disease and terrorist attacks, he was to say. Bush was also to say the plans must encompass the evacuation of large numbers of people and providing adequate food, water and security.

"In a time of terror threats and weapons of mass destruction, the danger to our citizens reaches much wider than a fault line or a flood plain," the president was to say.

http://www.comcast.net/news/index.jsp?cat=GENERAL&fn=/2005/09/15/222392.html

Sjors, je naald blijft hangen :[

Waarschuw beheerder
donateur
oja, senator Mel Martinez uit Miami (een Republikein! :O ) heeft Bush opgeroepen om alsnog het aanbod van artsen uit Cuba aan te nemen. Hij voegt zich hiermee bij de Groenen, die al eerder hebben gezegd dat mensenlevens zwaarder zouden moeten wegen dan verschillen in politieke ideologie.

http://www.democrats.org/a/2005/09/bush_uses_rescu.php#comments

Overigens heeft FEMA (rampenbestrijding) ooit wél efficiënt gefunctioneerd... onder Clinton!

In augustus 1992 werd de VS getroffen door orkaan Andrew en net zoals nu in New Orleans was FEMA dagenlang in geen velden of wegen te bekennen, ondanks 200.000 daklozen en 1,3 miljoen mensen zonder electriciteit.

Maar t kan nog erger... in 1990 (toen orkaan Hugo naderde) zag een FEMA-ambtenaartje dat de gouverneur was vergeten om in de hulpaanvraag een bepaald vakje aan te kruisen en stuurde het formulier terug PER GEWONE POST :O waardoor de hulpverlening bijna een week te laat op gang kwam.

Toen Clinton in november 1992 president werd, begon hij vrijwel meteen met een reorganisatie van FEMA... iedereen die er alleen door vriendjespolitiek een baantje had gekregen vloog eruit, nutteloze afdelingen werden gesloten, de helft van alle ambtelijke procedures werd geschrapt, medewerkers die zich eerst alleen met gevolgen van een mogelijke atoomoorlog mochten bemoeien mochten zich gaan richten op natuurrampen, etc etc.

Hoe goed FEMA daarna werkte bleek bijvoorbeeld bij de bomaanslagen in Oklahoma... binnen een half uur was FEMA al in staat van paraatheid en 4½ uur later was er al een kompleet FEMA-team ter plaatse :D

Helaas vond Bush het daarna nodig om het budget van FEMA weer flink in te krimpen (met alle gevolgen van dien) :(

http://www.libertypost.org/cgi-bin/readart.cgi?ArtNum=108858
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ongelofelijk... clinton...ik blijf erbij dat hij echt heel goed was :jaja:

toen had ik ook nog een beter beeld over amerika dat het idd een mooi land was van "the american dream".

Waarschuw beheerder
donateur
t zou me echt niet verbazen als Clinton uiteindelijk de geschiedenis zou ingaan als 1 van de beste presidenten die de VS ooit heeft gehad

niet alleen wegens dat hij WEL plannen tegen al-Qaida had klaarliggen, FEMA efficiënt maakte, het land achterliet met een recordbedrag in de staatskas (etc etc), maar hij was gewoon zo... euh... menselijk (als je begrijpt wat ik bedoel)

niks geen nep-cowboy op een fake-ranch die niet eens zijn diensttijd heeft afgemaakt ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Overigens gaat het nog erg moeilijk worden om de 200 miljard dollar bij elkaar te krijgen om New Orleans helemaal te herbouwen (TIP: géén contracten meer aan Halliburton geven please :[ ) want de VS kampt door de oorlog in Irak en de belastingverlagingen voor de allerrijksten met een enorm begrotingstekort.

De regering-Bush durft het geld echter ook niet bij elkaar te krijgen door de belastingen op de midden-inkomens NOG verder te verhogen, want daar wordt al flink gemord en dan gaan ze volgend jaar bij de gouverneursverkiezingen natuurlijk allemaal op Democraten stemmen :P

Tja, waar moet je t dán vandaan halen? (er wordt al gesproken over geld lenen bij Chinese banken, maar daar heeft de VS al zo veel schulden :( )
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ja wou net zeggen. die handelschuld hebben ze ook nog liggen aan de andere kant van de oceaan.

clinton was idd menselijk. tenminste, zo kwam hij op mij over.

en als bush nou 1x de belastingen verhoogt bij de rijken, dan worden die zeker ook heel boos of niet :P

Waarschuw beheerder
donateur
nogal :[

Bush had namelijk nét die belastingverlagingen permanent gemaakt :p

Maar ook de "Freepers" (leden van de site FreeRepublic.com, berucht om het massaal beïnvloeden van pro-Bush polls) beginnen in de gaten te krijgen dat dit niet gaat lukken

Bush will go down as the biggest, big government president of all time. No wonder the price of gold goes up five dollars every day. The US dollar will be worthless because Bush is spending far more than he has.

http://www.freerepublic.com/focus/f-news/1485443/posts#comment?q=1

(en dit komt van 1 van de fervenste Bush-aanhangers daar :O )
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
:O maar die rijken zijn ook niet slim bezig.

ik bedoel, als die belastingverlagingen maar blijven komen en komen, dan zijn al die dollars op den duur toch geen reet meer waard?

Waarschuw beheerder
donateur
korte-termijnplanning he?

en uiteindelijk krijg je dan toch steeds meer armoede, iets dat Bush nu ook begint door te krijgen

uit zijn speech:

"I saw on television... there is pahverty in Murricka"

Goh, moest hij t eerst op TV zien om t te weten? :[
Waarschuw beheerder
donateur
terwijl hij toch echt zelf in handen heeft wat ie uitzend.... das nog het stomste van allemaal :/

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 12:08:
pahverty in Murricka

8)

Waarschuw beheerder
donateur
en ondertussen wordt er nog steeds met geld gesmeten...

Truck drivers receive $ 600 per day for doing nothing :S

Truckers have sat at Maxwell-Gunter Air Force Base in Montgomery, collecting hundreds of dollars each day, while they await orders to deliver ice and water to Hurricane Katrina victims.

Ultimately, the ice and water could go to victims of Hurricane Ophelia on the Atlantic Coast rather than Katrina's victims on the Gulf Coast.

Some of the tractor-trailers at Maxwell-Gunter have been awaiting orders for three to four days, and the drivers have set up shop in what looks like a makeshift truckers' village on the base flight line.

Typically, FEMA pays about $600 a day for truckers who await shipping orders at pre-positioned staging areas, said Alabama Food Services President Buck Hamilton.

"When somebody gets paid 600 bucks to sit and not burn fuel, that's a pretty good profit margin," said Hamilton, who has a contract with FEMA for ice shipments. "Would you like to get paid $600 a day to sit and do nothing? It's hard to criticize."

He said FEMA pays $2.50 a mile one-way, which isn't bad for dry freights. In a few cases, his drivers have waited in Mississippi for up to five days, but he said waiting is pretty standard during an emergency situation.

http://www.mercurynews.com/mld/mercurynews/news/12654730.htm

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik vind het best eng

de vorige keer dat Bush in schandalen verwikkeld was redde hij zichzelf eruit door maar een vijand te creeëren en deze aan te vallen (daarna was hij weer een held)

ben benieuwd wie nu voor zijn fouten gaat boeten... de iraki's zijn al geweest :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 12:08:
uit zijn speech:

"I saw on television... there is pahverty in Murricka"

Bush over Irak : People get executed there :O

:respect:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
trwns, als ze stukjes van de speech herhalen moet je eens goed op de bewegingen van zijn onderkaak letten

die bewegingen zien we hier ook wel eens op feestjes :[

hij zou toch niet..... ? :O
Waarschuw beheerder
hahaha :D

hoe heette die ene driftkikker nog maar weer die voor zijn speeches aan de pep ging?

of mag ik die vergelijking niet maken? O:)

Waarschuw beheerder
donateur
zou Bush ook eindigen met een herdershond in een bunker?
Waarschuw beheerder
donateur
zal me niks verbazen :jaja:

Waarschuw beheerder
Un Amerikaanse adelaar zn nest, dach ik.

Waarschuw beheerder
donateur
en mijn mond viel weer ff open... weet je wie de leiding krijgt over de wederopbouw van New Orleans?

klik hier!
Waarschuw beheerder
goeie investering (Y)

Waarschuw beheerder
Is dit een wereldleider?

nee een misleider, die hele familie Bush deugt sowieso niet

Waarschuw beheerder
donateur
Er is trwns nóg een geldprobleempje... tijdens de verkiezingscampagne had Bush plechtig beloofd dat het begrotingstekort niet verder zou oplopen, sterker nog, een deel van het tekort zou zelfs worden weggewerkt.

Nu zal het herbouwen van New Orleans hier vast wel een flinke deuk in slaan, maar op 1 september bedroeg het begrotingstekort voor dit fiscale jaar alweer 352 miljard dollar... okee, t is 85 miljard minder dan in dezelfde periode in het vorige fiscale jaar, maar van inlopen is kennelijk nog niet echt sprake.

Misschien wil Bush liever geen belastingverhogingen, maar de volgende 5 presidenten zullen er dankzij hem echt niet omheen kunnen.

"You bet it's going to cost money. But I'm confident we can handle it and I'm confident we can handle our other priorities," he said during a news conference with Russian President Vladimir Putin. "It's going to cost whatever it costs."

http://www.comcast.net/news/index.jsp?cat=GENERAL&fn=/2005/09/16/223322.html

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 september 2005 om 03:30:
die hele familie Bush deugt sowieso niet

Een neefje van Oom Sjors, John Ellis Bush (zoon van Jeb Bush, gouverneur van Florida), is gisteren in Texas gearresteerd wegens openbare dronkenschap en verzet bij arrestatie.

Proost! :bier:

http://www.comcast.net/news/index.jsp?cat=GENERAL&fn=/2005/09/16/223313.html

John Ellis is overigens niet het eerste kind van Jeb dat problemen met de politie kreeg. In 2002 werd zijn dochter Noelle gearresteerd toen ze met een vervalst recept probeerde om aan tranquilizers te komen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Bush schrijft briefje aan Condoleezza Rice tijdens vergadering VN "Ik moet naar de WC" :[

[img width=390 height=440 cacheid=000a325f001d74a78f54923e1a00f8d69e]http://news.bbc.co.uk/nol/shared/spl/hi/pop_ups/05/americas_enl_1126799060/img/1.jpg[/img]

"I think I may need a bathroom break. Is this possible?"
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ziet er wel nep uit :bloos:

Waarschuw beheerder
donateur
t is een btje "enhanced" om te tekst leesbaar te maken ;)

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/americas/4249646.stm
http://www.pdnonline.com/pdn/newswire/article_display.jsp?vnu_content_id=1001137642

Wilking was one of several photographers covering the United Nations Security Council meeting between about 11 and noon yesterday. He was part of a pool stationed on a balcony that faced Bush's back; a group of White House photographers was on a balcony facing the president.

Wilking shot about 200 images and sent two memory cards to the press room at the U.N., where Hershorn was working. Hershorn looked at the images on a computer and initially decided not to send any of them.

But a few hours later, he started to wonder about a note that Bush was seen writing in three of the pictures. Out of curiosity, he zoomed in to see if he could read it.

Once he saw what it said, Hershorn decided the note was interesting and worth publishing. The white parts of the picture were overexposed, so a Reuters processor used Photoshop to burn down the note. This is a standard practice for news photos, Hershorn says, and the picture was not manipulated in any other way.

Around 4:30 p.m., Reuters transmitted two versions of the photo, including one that was tightly cropped around the note and Bush's hand.

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Bush on the booze again?

Okee, de National Enquirer is niet de meest betrouwbare bron, maar naast hardnekkige berichten dat Oom Sjors de laatste tijd behoorlijk "doped up" is, schijnt er ook al een eind te zijn gekomen aan zijn alcoholvrije periode.

Nu mag iemand van mij best een borreltje drinken, maar zo raakt Bush natuurlijk wéér een stukje van zijn "voorbeeldfunctie" kwijt

Faced with the biggest crisis of his political life, President Bush has hit the bottle again, The National Enquirer can reveal.

Bush, who said he quit drinking the morning after his 40th birthday, has started boozing amid the Katrina catastrophe.

Family sources have told how the 59-year-old president was caught by First Lady Laura downing a shot of booze at their family ranch in Crawford, Texas, when he learned of the hurricane disaster.

"When the levees broke in New Orleans, it apparently made him reach for a shot," said one insider.

Bush is under the worst pressure of his two terms in office and his popularity is near an all-time low. The handling of the Katrina crisis and troop losses in Iraq have fueled public discontent and pushed Bush back to drink.

A Washington source said: "The sad fact is that he has been sneaking drinks for weeks now. Laura may have only just caught him — but the word is his drinking has been going on for a while in the capital. He's been in a pressure cooker for months.

The war in Iraq, the loss of American lives, has deeply affected him. He takes every soldier's life personally. It has left him emotionally drained.

The result is he's taking drinks here and there, likely in private, to cope. And now with the worst domestic crisis in his administration over Katrina, you pray his drinking doesn't go out of control."

http://www.nationalenquirer.com/celebrity/63426

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 11:20:
(er wordt al gesproken over geld lenen bij Chinese banken, maar daar heeft de VS al zo veel schulden )

Puur financieel gezien zijn de VS al bijna van China :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
én Japan :[

trwns, ik bedacht me net opeens... mijn vorige bericht hier zou best wat met mijn bericht daarvóór te maken kunnen hebben :)

van veel drinken moet je tenslotte veel plassen :yes:

Waarschuw beheerder
Ik wacht met smart op loskoppeling van de Chinese munt 8)

Waarschuw beheerder
donateur
dan wacht ik gezellig met je mee :)

(eng he, als wij t ergens over eens zijn? :[ )

Waarschuw beheerder
Jij hebt daar meer problemen mee dan ik :P

Waarom zie jij deze graag losgekoppelt?
Waarschuw beheerder
donateur
wat houdt dat in als die munt word losgekoppelt dan...? breekt dan de hel los? :9

Waarschuw beheerder
Dan klapt waarschijnlijk de dollar in elkaar en stijgt de Chinese munt flink.

Is dus goed aan te verdienen :D

Waarschuw beheerder
Heb je het gezien op tv wat bush zei over de orkaan die vandaag aan land kwam???

Geen paniek, we weten hoe we met deze situaties om moeten gaan :x
Waarschuw beheerder
Tja... ik mag die gast sowieso al nie...
Maar als je dan zo'n Balkenende er naast ziet staan :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ben je al chinese valuta aan het kopen, verwijderd?

Waarschuw beheerder
Ik heb taiwanese dollars, die staan direct gekoppeld aan de Chinese munt.

En natuurlijk gaan shorten op Dollars :D
Waarschuw beheerder
donateur
Oh. Succes ermee! :D

Wanner verwacht je de grote klap,
aan het einde van Bush zijn tweede termijn?

Waarschuw beheerder
Amerika heeft hier geen invloed op, China beslist.

En wanneer? Geen flauw idee. China wil het zo lang mogelijk aanhouden omdat het China goedkoop maakt voor het buitenland (Chinese munt zal flink stijgen). Alleen wordt de situatie met de dag onhoudbaarder.

Zoals hierboven als is aangegeven zijn de VS al bijna eigendom van China (en Japan ;)) (alleen cijfertjes meegerekend he)

Eens zal China stoppen met kopen van Dollars, maar wanneer :P

Waarschuw beheerder
donateur
overigens zijn er weer wat nieuwtjes over FEMA enzo, maar de staan nu weer allemaal hier:

Het "Amerika-nieuwtjes" topic

Waarschuw beheerder
Kanye West Ft. Jamie Foxx - Goerge Bush don't care about black people

Waarschuw beheerder
Jay Leno is ook leuk deze weken, loopt ook constant Bush in de zeik te nemen :D

Waarschuw beheerder
Nog maar eentje van Bush dan:

http://www.yourdailymedia.com/media/1128508778