Partyflock

Forumonderwerp · 807779
Wie heeft er al gehoord van de nieuwe race klasse: A1 Grand Prix?
De races zullen verreden worden net na het formule 1 seizoen, zodat er in de winter ook wat te volgen is...
Er zijn 'landen teams' met allemaal gelijke formule wagens.
Ons land wordt vertegenwoordigd door teambaas Jan Lammers met coureur Jos Verstappen. Dit beloofd een hééél spannende klasse te gaan worden. Dus ik zal het iig op de voet gaan volgen...
thnx voor de uitleg :) (Y)

echt jammer voor verstappen want t leek erop dat ie wel voorbij de 6e plek kon... t was alleen zo'n chaos na die safety-car :(
erg moeilijk optijd remmen :p
Werkzaam bij Relive Events
Artiest Arno
Jammer dat Verstappen uitviel in de hoofdrace! Maar toch weer 7 punten erbij door een mooie notering in de sprintrace! :yes:
Het is echt stil hier! Interesseerd niemand zich voor A1 ofzo? :s
mij wel :O hehehe

alleen heb ik er nog amper verstand van... moet me er nog in verdiepen enzo ;p
A1 is goed idee geweest.. alleen hopen dat het meer mensen trekt op de circuits zelf.

in duitsland ben ik zelf geweest.. daar was het rustig
in portugal leek het nog rustiger.. en dat al in europa.
ben benieuwd hoe de races aan de andere kant van de aardbodem bezoch worden..

hoop zeker op een vervolg volgend jaar.. en dan inclusief zandvoort:)
ja dat viel mij trouwens ook wel op... ik zag amper publiek...

en met de huldiging (volkslied en alles) hoor je amper applaus :/ Nederlanders maakten toen nog t meeste kabaal ook al stond Verstappen niet op t podium :D :P
Uitspraak van Reloaded op woensdag 26 oktober 2005 om 22:35:
A1 is goed idee geweest.. alleen hopen dat het meer mensen trekt op de circuits zelf.

in duitsland ben ik zelf geweest.. daar was het rustig
in portugal leek het nog rustiger.. en dat al in europa.
ben benieuwd hoe de races aan de andere kant van de aardbodem bezoch worden..

Was me ook al opgevallen. Maar wat ik me afvraag, wat is er zo'n weekend behalve de A1 nog meer te doen op het circuit? Bij een weekendje Formule 1 heb je nog de GP2, Porsche Super Cup etc.

daar is ook nog van alles te doen ja, hoe en wat weet ik niet precies. ik denk dat de A1 groter gaat worden dan de formule 1. De wijzigingen die de formule 1 nu weer doet, bevestigt mij dit weer.
Uitspraak van Aida op donderdag 27 oktober 2005 om 09:19:
Was me ook al opgevallen. Maar wat ik me afvraag, wat is er zo'n weekend behalve de A1 nog meer te doen op het circuit? Bij een weekendje Formule 1 heb je nog de GP2, Porsche Super Cup etc.

Tijdens A1 heb je alleen nog Lada/Trabant races en de Interserie. Maar deze verschillen per circuit

Werkzaam bij Basslinerz Music
Uitspraak van verwijderd op donderdag 27 oktober 2005 om 09:26:
daar is ook nog van alles te doen ja, hoe en wat weet ik niet precies. ik denk dat de A1 groter gaat worden dan de formule 1. De wijzigingen die de formule 1 nu weer doet, bevestigt mij dit weer.

aangezien A1 low budget is, ben ik et niet met je eens.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 oktober 2005 om 16:05:
aangezien A1 low budget is, ben ik et niet met je eens.

:yes: helemaal gelijk in..De sponsors bij de F1 betalen velen malen meer geld dan wat de A1 heeft..A1 gaat denk ik een afdankertje worden van de F1. Verstappen, Young, Firmann rijden er al. Namen zoals Sato en Villeneuve worden ook genoemt..
Uitspraak van Minimale Mip op zaterdag 29 oktober 2005 om 15:53:
A1 gaat denk ik een afdankertje worden van de F1

De A1 hoeft géén afdankertje te worden. De A1 grand prix vind ik juist een voorbeeld voor de F1. Hier hebben we tenminste gelijkwaardige wagens. A1 is een gevaarlijk outsider betreffende de concurrentie voor de Formule 1. :yes:
en die boost is echt vettt:)
Laats ook gezien echt veel beter dan F1. Tenminste weer wat spanning bij het auto racen waar is dit weekend de A1 grandprix?
australie

Uitspraak van Jeekie op maandag 31 oktober 2005 om 22:34:
en die boost is echt vettt

heb je bij f1 ook
heb je boost bij F1? :/

tuurlijk. volgens mij in zoveel auto sport klasses. alleen heb je daar geen max. en word het niet als een computer spelletje in beeld gebracht.
Waarom wordt de A1GP morgenochtend niet gewoon live uitgezonden?
tijdsverschil > niet genoeg kijkers > levert RTL niet genoeg geld op...

zoiets? :p
Uitspraak van SEB@Z op zaterdag 5 november 2005 om 11:01:
zoiets?

Zoiets zal 't inderdaad wezen :D

Mooi tijdens de reklame gister, zondag LIVE A1 grand prix, mis 't niet 8)

Weet iemand de quali uitslag al ? Wat heeft Jos gedaan ?
Jos staat op de 8e startplaats voor morgen.
Uitspraak van --- op zaterdag 5 november 2005 om 13:40:
Jos staat op de 8e startplaats voor morgen.

Ok bedankt :D
Uitspraak van SEB@Z op donderdag 3 november 2005 om 17:10:
heb je boost bij F1?

Nope niet qua regelgeving.

Het schijnt wel dat Ferrari een knopje heeft waardoor de motor tijdelijk meer toeren draait (zelfde principe als A1 dus). Het zal me dus ook niet verbazen wanneer andere teams dat ook hebben.
de kwalificatie is nu te zien op RTL7... :)

4e :bounce:
Verstappen 4de... net niet op het podium :-( Maar hij heeft wel een zeer goede wedstrijd gereden. Weer 11 wk punten erbij! :respect:

Wat een vette serie is dit he!! Het had zondag niet 5 ronden langer moeten duren, want dan had ons Joske op het podium gestaan.
Vond het alleen jammer dat ik zondag middag net voor de wedstrijd op de site van jos keek en er stond dat hij 4e was. Wouw spannende wedstrijd als je al weet dat hij 4e word :S

Echt balen dat het niet live uitzenden.
Echt balen dat het niet live uitzenden.

Vind ik ook.
Ik kan het niet laten om voor de race op het internet te kijken wat de uitslag is. Echt spannend is de race dan niet meer. Piquet jr. teleurstellend 9e :(
laatste aanpassing
Jos staat binnenkort wel op het podium, al moet je natuurlijk wel aan Nelson denken, die was dit weekend bagger. Als hij weer 'normaal' rijdt staat hij in de top 3..

KEEP UP THE GOOD WORK JOS THE BOSS!
Dit weekend weer een A1GP. Hopelijk wint Frankrijk dit keer niet, anders lopen ze wel erg uit.
Jah inderdaad, laat die Franse, net zoals Brazilie vorige keer, maar eens achteraan knokken..
En is te hopen dat Jos wat aan zijn ervaring heeft op het circuit, in vergelijking met de andere..
Jos (helaas) 6de morgen..

Maargoed wie van 22 naar 7 kan rijden moet toch ook wel (op een bekend circuit van Jos) van 6 naar 1 moeten halen B)
straks om 17:00uur de A1 kwalificatie... ik ga wel ff kijken (ondanks dat ik al weet dat ie 6e is :P )
Lekker Jos, laat die motor maar afslaan joh, verneuk het maar weer voorjezelf!

Gekeken naar de landen die op het podium staan had dit voor Jos de 2de/3de plek geweest...
Ach ja.. heb het toch gemist afgelopen weekend, niet veel gemist dus
Dit weekend toch weer A1 grand prix? Zo ja... waar wordt ie gereden?
ik ben benieuwd :) kijken of ie deze keer wel gewoon zonder gezeik en problemen kan finishen op een "jos verstappen waardig" plekje :P
Dit weekend geen A1GP, Dubai wordt 11 december gereden.

Nog een leuk nieuwtje:

Katherine Legge naar A1GP

Katherine Legge, die twee weken geleden nog een Minardi F1mocht testen, voegt zich volgens Autosport voor de komende race in Dubai bij het Britse A1GP-team.

Legge zal de twee extra testsessies van twintig minuten voor haar rekening nemen en zelfs de races gaan rijden mocht eerste rijder Robbie Kerr dit onverhoopt niet kunnen. De 25-jarige Legge werd dit seizoen derde in het door Charles Zwolsman gewonnen Toyota Atlantic kampioenschap.

"Ik werd net gebeld door John Surtees (teambaas van het Britse A1GP-team) en hij vroeg me of ik de auto de komende race wilde besturen. Natuurlijk wilde ik dat wel! John Surtees is legende en je bedankt daarom niet voor een aanbod van hem. Het is een mooie kans om kennis te maken met een nieuwe auto en een nieuw circuit. Ik ga mijn best doen, want ik vind het fantastisch om voor mijn land uit te mogen komen. " aldus de opgewekte Katherine Legge.

Ook John Surtees was in zijn nopjes met de komst van de vrouwelijke coureur:" Ik ben erg blij voor het Engelse A1GP-team , maar ook voor de A1Grand Prix in het algemeen, dat wij als eerste een vrouwelijke coureur laat rijden in de auto."

Er wordt spoedig een bevestiging verwacht.

Hoop dat ze een keer een GP mag rijden.
:O gaaf :D :yes:

ben benieuwd :P
Nee het is niet dit weekend.

# 11 december 2005
Dubai Autodrome, UAE
Lengte circuit: 5,39 km

Volgende week.

spuit 11
Eens kijken wat ons Joske ervan bakt ;)
Hmm 19e gekwalificeerd, beetje jammer :(
Uitspraak van Laakie :bier: op zaterdag 10 december 2005 om 13:06: