Partyflock

Forumonderwerp · 807657
Waarschuw beheerder
Ik maak maar even een nieuw topic aan, verbaasde me er op een andere website ook al over dat hier zo weinig overgezegd wordt. Zag alleen een topic over de evacuatie maar niets over de huidige situatie.

Bizar eigenlijk, denkt iedereen dat Amerika het zelf wel oplost en dat het allemaal wel losloopt? Tune eens in op CNN, de situatie is verschrikkelijk daar.

Honderden doden en dat aantal loopt alleen maar verder op, er is gene eten meer, geen drinken, overal wordt geschoten en geplunderd, de hulpverlening komt niet op gang.

Ja, mensen zijn vantevoren gewaarschuwd maar dan kun je vluchten, dat neemt niet weg dat je daarna evengoed alles kwijt bent (je huis, je bezittingen, huisdieren...).

Er zitten nog steeds mensen op daken te wachten tot de gered worden maar er zijn geen helikopters. De hele stad staat blank en zolang de dijken niet hersteld zijn blijft dat ook zo (want er kan niet gepompt worden, bovendien, waar moet al dat water naartoe?). De vraag is maar of die stad ooit terug opgebouwd kan worden.

En nee, het is geen tsunami en Amerika is een welvarend land...maar dat maakt het niet minder erg voor alle getroffenen daar die nu gewoon maar aan hun lot worden overgelaten.

Check de video's maar eens op CNN.

Misschien toch wel een topic waard, dit hele gebeuren???

Waarschuw beheerder
de meeste mensen van pf vinden dit voortaan alleen maar leuk al;s er zoiets gebeurd(N)

want tja op pf zijn ze nu eenmaal allemaal geweldige mensen:S

BAH wat kots ik sinds kort van pf zeg!!!

maar idd verschrikkelijk wat daar is gebeurd:jaja:
Werkzaam bij Explosive Sounds
Artiest {SHOWLIST artist 32642, 60114}
Waarschuw beheerder
donateur
Verschrikkelijk dit,snap niet dat mensen gaan lopen plunderen en schieten,alsof er in die stad niet al genoeg ellende is gaan ze gewoon lekker door..

(Y) Topic,je moet alleen even je linkje veranderen ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Instant Frequency op donderdag 1 september 2005 om 15:03:
Verschrikkelijk dit,snap niet dat mensen gaan lopen plunderen en schieten

als er nergens eten te krijgen is, dan ga je wel plunderen hoor
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Absoluut een topic waard. Blijkbaar is dit inderdaad niet zo boeijend voor de meeste mensen, aangezien de USA een rijk land is ofzo.

Zo zie je maar weer wat de mens voor een bekrompen apparaat is.

En ik ben benieuwd of er nu ook een soort van Giro 555 op gang gaat komen :S
Waarschuw beheerder
Amerika wist dat de orkaan kwam... toch komt de hulp pas 3 dagen na de orkaan opgang .... beetje jammer weer...

bush die 5 marine schepen ernaartoe stuurt... die eerst nog 2 dagen moeten varen om er te komen.... beetje jammer weer :P
Waarschuw beheerder
bizar dit.

Las ook al ergens dat Engeland hulp heeft aangeboden, maar dat Amerika dat heeft geweigerd.

Ze willen maar laten zien dat ze het zelf kunnen oplossen :/
Waarschuw beheerder
mischien moet er een hulp actie vanuit de VN komen :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van wil-lems op donderdag 1 september 2005 om 15:07:
Ze willen maar laten zien dat ze het zelf kunnen oplossen

Als ze hulp accepteren laat het zien dat ze een zwakte hebben. Dat kun je als meest welvarend land niet gebruiken (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Op het werk heb ik het er al genoeg over...

Wil het hier op PF namelijk een beetje leuk houden, neemt niet weg dat ze daar in de VS een "beetje" bekrompen zijn....
Ze zijn (als ik het goed heb begrepen) aan het vergaderen over welke landen ze toelaten om te helpen :S Terwijl elke hulp nodig is daar!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van d-russo op donderdag 1 september 2005 om 15:04:
als er nergens eten te krijgen is, dan ga je wel plunderen hoor

Een magnetron of Televisie is zo moeilijk te eten :/
Artiest Lanz
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van wil-lems op donderdag 1 september 2005 om 15:07:
Ze willen maar laten zien dat ze het zelf kunnen oplossen

Ik denk dat dit ook de reden is dat het lijkt alsof het niemand boeit. Amerika heeft zich intussen geprofileerd als een land dat het allemaal wel zelf kan en zolang Bush zich drukker maakt over zijn "war on terror" en daar zoveel geld aan spendeert wordt het allemaal wat meer "ver van m'n bed".

Persoonlijk, en ik besef dat dit hypocriet is, heb ik het niet zo met Amerika.
Humanitair gezien is het natuurlijk vreselijk voor die mensen maar inderdaad, het "laat ze het dan maar zelf oplossen" speelt ook in mijn hoofd.
Waarschuw beheerder
donateur
als ze zich NU terugtrekken uit irak en afganistan, dan houden ze tussen nu en oud en nieuw zomaar 500 miljard over.. is dat niet voldoende?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Spaakie :bier: op donderdag 1 september 2005 om 15:09:
Ze zijn (als ik het goed heb begrepen) aan het vergaderen over welke landen ze toelaten om te helpen Terwijl elke hulp nodig is daar!!!

Hersenloos volk :s

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Instant Frequency op donderdag 1 september 2005 om 15:03:
Verschrikkelijk dit,snap niet dat mensen gaan lopen plunderen en schieten,alsof er in die stad niet al genoeg ellende is gaan ze gewoon lekker door..

Je hebt natuurlijk 2 manieren van plunderen ;)

plunderen om te overleven, of dingen plunderen om er beter van te worden, maar die je niet nodig hebt.

De eerste kan ik nog enigszins begrijpen aangezien de hulpverlening niet speodig verloopt.

Maar... ik moet eerlijk zeggen dat ik de afgelopen dagen geen journaal of krant in m'n handen heb gehad, en nu pas voor het eerst zie hoe erg het daar is... ik wist er dus echt niets vanaf :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Michael__ op donderdag 1 september 2005 om 15:08:
Als ze hulp accepteren laat het zien dat ze een zwakte hebben. Dat kun je als meest welvarend land niet gebruiken (Y)

Egoïsme, hoe langer ze met hulp zoeken blijven wachten hoe groter het probleem wordt. :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 15:06:
Absoluut een topic waard. Blijkbaar is dit inderdaad niet zo boeijend voor de meeste mensen, aangezien de USA een rijk land is ofzo

Ja dat idee had ik dus ook en dat vond ik bizar.

Er worden wel topics geopend over mensen die hun schoen vberliezen bij wijze van spreken, maar dit kon ik gewoon niet echt terugvinden. Zelfs de topics over de evacuatie en dat voetbalstadion trokken maar weinig replies.

Terwijl er daar toch echt een behoorlijke ramp gebeurd is.
Waarschuw beheerder
Amerika wordt vrij vaak geteisterd door dit soort dingen valt me op (hoewel deze wel HEEL erg sterk was). Echt heel erg inderdaad, maar ook in de steden er omheen is het heel erg. Neem het plaatsje Biloxy (alwaar er volgens mij nog meer zijn overleden).
Waarschuw beheerder
qua mankracht en logistiek en alles kunnen ze zichzelf wel redden alleen de hulp is gewoon veels te laat begonnen

Waarschuw beheerder
donateur
Ze weten ook duidelijk niet wat nou prioriteit is...

Je eigen mensen redden daar in New Orleans, of je naam als "rijk" en "machtig" land hooghouden door in irak te blijven.

of zie ik dat verkeerd? :/
Waarschuw beheerder
donateur
Had iemand trouwens nog gelezen dat Nederland een dijkinspectieteam wil sturen? B)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rollie op donderdag 1 september 2005 om 15:15:
qua mankracht en logistiek en alles kunnen ze zichzelf wel redden alleen de hulp is gewoon veels te laat begonnen

en de helft van de mankracht is ergens op de wereld een "vete" aan het uitvechten :/
Waarschuw beheerder
donateur
Nederland biedt New Orleans 'dijkinspectieteam'

Als er iemand verstand heeft van dijken, dan is het Nederland wel. :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 15:13:
Egoïsme, hoe langer ze met hulp zoeken blijven wachten hoe groter het probleem wordt

Tjah, maak dat die Amerikanen wijs ;) Die willen natuurlijk bekend blijven staan om het land dat boven iedereen staat.
Als Europa gaat helpen laat het zien dat Amerika na die paar eeuwen nog steeds niet zonder ons kan
Waarschuw beheerder
donateur
Ze kunnen 1 stad nog niet eens op orde krijgen laat staan een heel land (Irak / Afghanistan)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Wackiejacky op donderdag 1 september 2005 om 15:13:
Terwijl er daar toch echt een behoorlijke ramp gebeurd is.

Goh! ;)

Maar zolang de US of A zich groot houd en alles en iedereen voorhoud dat het allemaal wel goed komt lijkt het ook niet zo ernstig... althans, zo kwam het op mij over. Nu komt pas echt het ware verhaal naar buiten met de aantallen slachtoffers en alles. Ik denk dat zelfs menig Amerikaan nu zit van :S WTF happened en waarom gebeurd er niks!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 15:02:
de meeste mensen van pf vinden dit voortaan alleen maar leuk al;s er zoiets gebeurd(N)

want tja op pf zijn ze nu eenmaal allemaal geweldige mensen:S

Hebben ze een handig knopje voor uitgevonden (Y)

O.T.:

Uitspraak van Wackiejacky op donderdag 1 september 2005 om 14:59:
Ja, mensen zijn vantevoren gewaarschuwd maar dan kun je vluchten

Er zijn ook veel mensen daar die geen vervoer hebben of slecht ter been zijn e.d.

Die kunnen nergens heen en zitten sowieso al vast in dat gebied.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Taq op donderdag 1 september 2005 om 15:13:
Amerika wordt vrij vaak geteisterd door dit soort dingen valt me op (hoewel deze wel HEEL erg sterk was). Echt heel erg inderdaad, maar ook in de steden er omheen is het heel erg. Neem het plaatsje Biloxy (alwaar er volgens mij nog meer zijn overleden).

Ja dat wilde ik ook in de topictitel vermelden maar volgens mij heeft de helft er hier niet eens weet van wat er gaande is, laat staan dat ze Biloxy kennen. :(

Vraag me gewoon af als deze ramp niet in Amerika gebeurd was maar laten we zeggen, ergens in Spanje...of er dan ook zo onverschillig gereageerd zou worden.

Is echt dat anti-Amerikanisme wat de kop op steekt. En dat vind ik wel begrijpelijk na alle chaos in Irak enzo...maar mij boeit dat vrij weinig op het moment dat ik denk aan het feit dat de slachtoffers daar bovenal mensen zijn. Gene Amerikanen ofzo, gewoon mensne net als jij en ik. En degenen die er het slechtse vanaf komen zijn de mensne die toch al weinig hadden daar, de armeren...die geen goede verzekeringen hadden. :(

Waarschuw beheerder
donateur
Overigens, New Orleans ligt in toch in de zogenaamde "Hurricane Valley" ofzo ? Een berucht gebied, waarvan voorspelt is dat als de pleuris daar uit zou breken, in de vorm van een overstroming, dat het máánden zou kunnen duren voordat ze al het water weer weg hebben gepompt. Het was al jaren wachten op een ramp van dit formaat.

Ik snap niet dat men daar niet vantevoren mee aan de gang gaat, iets in de vorm van een dam ofzo :S

Is dat ook weer een blamage in het beleid van Bush, of erger nog een blamage van de eigenwijze amerikaanse ijdelheid ?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Wackiejacky op donderdag 1 september 2005 om 15:26:
Is echt dat anti-Amerikanisme wat de kop op steekt.

Nee.. Maar ze lopen anders ook met de borst vooruit en nu falen ze jammerlijk!

Waarschuw beheerder
donateur
In Biloxy zijn in 1 appartementencomplex al 30 doden gevallen. Daarnaast in het dorpje nog zo'n 20 doden. Erg triest :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Michael__ op donderdag 1 september 2005 om 15:20:
Tjah, maak dat die Amerikanen wijs ;) Die willen natuurlijk bekend blijven staan om het land dat boven iedereen staat.

Daar maken ze geen vrienden mee. Hun vorm van regering is niet meer geloofwaardig
Waarschuw beheerder
donateur
Driekwart van het leger zit volgens mij ook nog es in Irak :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trinity³ op donderdag 1 september 2005 om 15:24:
Er zijn ook veel mensen daar die geen vervoer hebben of slecht ter been zijn e.d.

Die kunnen nergens heen en zitten sowieso al vast in dat gebied.

Je trekt mn opmerking helemala uit zn verband. Ik schrefe er nog wat achteraan.

Dat je wel kunt vluchten, maar dat je dan alsnog niet weet hoe, wat of waar en alsnog alles kwijt bent.

Ik doelde meer op de mensne die opmerkingen maken als "ja hallo, ze zijn toch gewaarschuwd"...alsof dat het minder erg maakt allemaal. :(

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 15:27:
Is dat ook weer een blamage in het beleid van Bush, of erger nog een blamage van de eigenwijze amerikaanse ijdelheid ?

Nee, dat is niet de schuld van Bush óf de ijdelheid direct denk ik.

Er is al langer bekend daar dat het gevaarlijk zou kunnen worden dan de ambtsperiode van Bush.

ten tijde van Clinton en Bush sr. was dat ook al duidelijk dacht ik.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 15:06:
En ik ben benieuwd of er nu ook een soort van Giro 555 op gang gaat komen

dr komt toch een speciale actie met acteurs en actrices ofzo?
Waarschuw beheerder
er zijn grote dammen en dijken om new orleans
de missisipi aan de linkerkant en voor de oceaan aan de rechterkant van de stad

aan beide kanten zijn de dijken doorgebroken door de kracht van de orkaan

1/5 van het amerikaanse leger zit in irak ja zo een 200.000 man

maar dan heb je sowiezo ook nog de national guard met 500.000 man die altijd in amerika is dus mensen genoeg

alleen om al die mensen in en rond new orleans te krijgen is nu het probleem... je kan new orleans alleen maar in via boten of helikopters en bijna alle boten die in de havens lagen zijn verwoest door de orkaan dus het kan nu bijna alleen maar met helikopters
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van De Vetnek op donderdag 1 september 2005 om 15:27:
Nee.. Maar ze lopen anders ook met de borst vooruit en nu falen ze jammerlijk!

Dat zal me echt aan mn reet roesten nu.

het gaat mij in zo'n geval effe helemaal niet om Amerika of Irak. Het gaat mij om de bejaarden die nu zonder voedsel liggen weg te kwijnen. Om de mensne die ergens onder een brug zitten te wachten en die morgen zwaar onweer krijgen (volgens de weerberichten). Het gaat mij effe om de slachtoffers en dat zijn er nogal wat.

Typisch want als er een aanslag plaatsvindt in London dan staat heel Nederland op dr achterste poten en vliegen de topics je om de oren.

Maar nu zijn het Amerikanen. Dus tja. Ineens zijn de slachtoffers geen mensen meer, maar Amerikanen. Dus is het niet zo erg.l

Sowieso is een terroristische aanslag schijnbaar bedreigender dan een natuurramp.

Beetje vreemde houding voor een land dat zelf deels onder zeeniveau ligt, maar goed.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van rollie op donderdag 1 september 2005 om 15:31:
er zijn grote dammen en dijken om new orleans
de missisipi aan de linkerkant en voor de oceaan aan de rechterkant van de stad

aan beide kanten zijn de dijken doorgebroken door de kracht van de orkaan

Ja en wat ik gisteren zag bij Nova toen daar een expert van de Nederlandse rijskwaterstaat zat, was dat de kwaliteit van de dijken daar sowieso nogal te wensen overliet. Hier in NL zijn ze, na 1953, veel strenger en liggen de eisen veel hoger.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trinity³ op donderdag 1 september 2005 om 15:30:
Driekwart van het leger zit volgens mij ook nog es in Irak :(

http://www.dailystar.com.lb/article.asp?edition_id=10&categ_id=5&article_id=16290

American opinion is tiring of the war. According to the latest Gallop poll, 57 percent of Americans think the war is "not worth it.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 15:29:
Hun vorm van regering is niet meer geloofwaardig

De meerderheid van de bevolking is het niet meer met Bush eens. Bush daarentegen wil daarentegen niet naar het volk luisteren.

Ik denk dat Bush de situatie in Irak inderdaad belangrijker vindt dan de Orkaan. Heeft iemand misschien een link naar een video waar bush zijn medeleven betuigd met de slachtoffers van de Orkaan?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 15:30:
Nee, dat is niet de schuld van Bush óf de ijdelheid direct denk ik.

Er is al langer bekend daar dat het gevaarlijk zou kunnen worden dan de ambtsperiode van Bush.

ten tijde van Clinton en Bush sr. was dat ook al duidelijk dacht ik.

Die laatste 2 cq. de ambtsperiodes vóór Bush, die drukte ik juist uit alszijnde "amerikaanse ijdelheid" ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Gelezen op Nu.nl:

Nederland heeft de Amerikaanse autoriteiten een 'dijkinspectieteam' van Rijkswaterstaat aangeboden om te helpen bij het bestrijden van de wateroverlast in de regio rond New Orleans. Volgens het ministerie van Verkeer en Waterstaat staat het team klaar om af te reizen.

De inspecteurs van Rijkswaterstaat hebben ervaring met dijkdoorbraken en grote wateroverlast, onder meer opgedaan in Stein in Zuid-Limburg. Het is nog niet duidelijk of de Amerikanen gebruik zullen maken van het aanbod.

Ja, Stein, dat was idd precies hetzelfde 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wackiejacky op donderdag 1 september 2005 om 15:33:
Typisch want als er een aanslag plaatsvindt in London dan staat heel Nederland op dr achterste poten en vliegen de topics je om de oren.

Maar nu zijn het Amerikanen. Dus tja. Ineens zijn de slachtoffers geen mensen meer, maar Amerikanen. Dus is het niet zo erg.l

Sowieso is een terroristische aanslag schijnbaar bedreigender dan een natuurramp.

Het is denk ik een combinatie van factoren. Ten eerste: het is de VS en het anti-Amerikanisme is inderdaad behoorlijk groot. Daarnaast is deze orkaan iets die min of meer voorspeld was en dus niet zo'n plotselingen impact maakt als de tsunamie. Bovendien is het ook een beetje een "ver-weg-van-mijn-bed" verhaal dat zich niet zo snel in Nederland zal voordoen. Ten laatste heb ik het idee dat de media-aandacht ook minder is, wat best wel eens zou komen doordat de regering Bush zich groot wil houden en dus aarzelt met het naar buiten brengen van bepaalde informatie.

Feit blijft natuurlijk wel dat zich daar een verschrikkelijke ramp heeft voltrokken. Het gaat inderdaad in dit geval om de slachtoffers en niet om de Amerikaanse politiek en dergelijke.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trinity³ op donderdag 1 september 2005 om 15:38:
Ja, Stein, dat was idd precies hetzelfde 8)

Een klein model van een vliegtuig, kan ons veel leren over het werkelijke vliegtuig.

Een kleine dijkdoorbraak kan ons veel leren over een grote dijkdoorbraak

:)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 15:34:
Ik denk dat Bush de situatie in Irak inderdaad belangrijker vindt dan de Orkaan.

Inderdaad, zolang er geen terroristen de hand hebben gehad in dit soort drama's lijkt het wel alsof Georgie-boy er totaal geen interesse in heeft :/
Werkzaam bij Next.gen events
Artiest {SHOWLIST artist 31774, 72124}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 15:02:
de meeste mensen van pf vinden dit voortaan alleen maar leuk al;s er zoiets gebeurd

want tja op pf zijn ze nu eenmaal allemaal geweldige mensen

Wat doe je hier dan nog, zeikerd! Ik heb nog niemand meegemaakt die dit leuk vind. :@
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 15:40:
Een kleine dijkdoorbraak kan ons veel leren over een grote dijkdoorbraak

Uhm, die 'dijkdoorbraak' in Stein bleek na een aantal dagen niets meer te zijn dan een lekkende waterleiding 8) ;)
Waarschuw beheerder
Sorry, een beetje kort door de bocht, maar ik kan me er ook niet over opwinden... Oke, het zijn maar gewone mensen die iets vreselijks meemaken door iets waar zij geen grip op hebben.

Echter, de Amerikaanse regering vind zichzelf toch in alles het best ter wereld? Ze hebben toch de meeste troepen/geld/verstand/etc.? Laat ze dat dan nu maar eens in de praktijk brengen om hun eigen volk te helpen.

De orkaan was voorspeld, zelfs nog krachtiger dan dat hij achteraf was dus ze moeten goed genoeg voorbereid zijn (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trinity³ op donderdag 1 september 2005 om 15:42:
Uhm, die 'dijkdoorbraak' in Stein bleek na een aantal dagen niets meer te zijn dan een lekkende waterleiding 8) ;)

Idd, maar een model van een vliegtuig is niets meer dan een houten figuur op een statief in de windtunnel.

Kleine dingen zijn vaak belangrijker dan je denkt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~ Sissy ~ :sadrose: op donderdag 1 september 2005 om 15:42:
Echter, de Amerikaanse regering vind zichzelf toch in alles het best ter wereld? Ze hebben toch de meeste troepen/geld/verstand/etc.? Laat ze dat dan nu maar eens in de praktijk brengen om hun eigen volk te helpen.

De orkaan was voorspeld, zelfs nog krachtiger dan dat hij achteraf was dus ze moeten goed genoeg voorbereid zijn

Volgens mij hadden ze nooit genoeg tijd zich voor te bereiden op zoiets. Daar komt nog bij... met deze redenering reageer je jezelf af op de regering, maar heb je alleen maar de slachtoffers te pakken die natuurlijk toch al diep genoeg in de shit zitten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van RyanM. op donderdag 1 september 2005 om 15:40:
Wat doe je hier dan nog, zeikerd! Ik heb nog niemand meegemaakt die dit leuk vind

ik toenstraks wel ;)

Waarschuw beheerder
Het is zeker een topic waard :yes:

Ik denk dat dit ook de reden is dat het lijkt alsof het niemand boeit. Amerika heeft zich intussen geprofileerd als een land dat het allemaal wel zelf kan en zolang Bush zich drukker maakt over zijn "war on terror" en daar zoveel geld aan spendeert wordt het allemaal wat meer "ver van m'n bed".

Persoonlijk, en ik besef dat dit hypocriet is, heb ik het niet zo met Amerika.
Humanitair gezien is het natuurlijk vreselijk voor die mensen maar inderdaad, het "laat ze het dan maar zelf oplossen" speelt ook in mijn hoofd.

Idd. :yes: Verschrikkelijk voor de getroffen bevolking zelf!

Het lijkt ook wel of er steeds meer natuurrampen als overstromingen e.d. zijn, al hebben ze daar natuurlijk altijd al orkanen en tornado seizoenen...maar toch wel beangstigend met het oog op het broeikas effect en de gevolgen van dien zijn dit soort rampen niet echt meer een ver van ons bed show.

Waarschuw beheerder
donateur
Jacq...

Ik ben het helemaal met je eens dat we zouden moeten denken aan de slachtoffers en niet aan de nationaliteit van de slachtoffers en hun regering :jaja:

maar vergeet niet dat het hele terrorisme en die aanslagen in 'n stroomversnelling zijn geraakt door toedoen van de nationaliteit van de slachtoffers, en vooral hun regering en bekrompen denkwijze. ;)

waarvan 'n land als Spanje dus(misschien discutabel, maar ik denk van wel..) ongevraagd de dupe is geworden. Terwijl als de VS(en nog vele anderen) zich wat anders hadden gedragen de hele situatie omtrent het terrorisme en bijvoorbeeld de islam(die in 'n verkeerd daglicht word gezet) dit misschien niet voorgekomen was.

De slachtoffers hebben er natuurlijk nooit om gevraagd om in dit geval minder aandacht te krijgen. Maar dat is geen bewuste keuze.

Er kan simpelweg niet aan elke ramp(wat de oorsprong is... menselijk(terrorisme) of natuurramp zoals dit) evenveel aandacht besteed worden.

Er werd 'n gigantisch grote hulpactie opgezet in de vorm van giro 555, terwijl de aardbeving in Dafur hetzelfde had verdiend volgens velen, maar het niet kreeg.

Onbewust maak je toch 'n keuze waar je aandacht aan besteed denk ik... en de provocerende opstelling van de VS, z'n regering, z'n leider, z'n leger etc. zorgt er in dit geval voor dat er minder aandacht aan besteed word vanuit Europa.

Zo denk ik er iig over. ;)
Waarschuw beheerder
Sorry, een beetje kort door de bocht, maar ik kan me er ook niet over opwinden... Oke, het zijn maar gewone mensen die iets vreselijks meemaken door iets waar zij geen grip op hebben.

De orkaan was voorspeld, zelfs nog krachtiger dan dat hij achteraf was dus ze moeten goed genoeg voorbereid zijn (y)

Ik snap je houding t.o.v. Amerika...maar denk niet dat de slachtoffers er daar mee geholpen zijn.

Het zijn juist voornamelijk de mensen die het toch al slecht hebben daar, de armeren, die hier nu het grootste leed van hebben.

ZIJ kunnen er ook niets aan doen dat de hulpverlening niet op gang komt of dat er niet veel eerder wat gedaan is. Zij zijn nu het slachtoffer van het beleid in hun eigen land en dat vind ik gewoon wrang.

Waarschuw beheerder
Ik zelf heb hier niet zoveel mee...Tenminste, niet meer dan dat ik heb met China dat 1 a 2 maanden geleden onder water stond...Of met landen in Afrika die tot op de dag van vandaag niets te eten hebben. Of met de bosbranden die een hoop mensen heeft doen vluchten en hierdoor ook alles kwijt zijn.
De tsunami in Azie vond ik erg. Mensen zagen het niet aankomen en dat kleine beetje wat ze hadden, was in 1 klap weg. De mensen daar hebben weinig geld en het eten wat ze eten verbouwen ze meestal zelf. Dit kon dus niet meer.

Mijn conclusie dus; voor mij zijn ALLE mensenlevens evenveel waard... Of het nu om Amerika of China gaat.
Ik word er wel moe van dat wanneer het om het grote "westen" gaat er meer aandacht aan wordt besteed.
Nogmaals, dit is erg maar niet "erger" dan de rampen die zich in andere landen afspelen.
(f)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 15:45:
Daar komt nog bij... met deze redenering heb je alleen maar de slachtoffers te pakken die natuurlijk toch al diep genoeg in de shit zitten.

En de door hun gekozen regering zorgt er al jaren voor dat hele volkeren diep in de shit zitten.

Over een paar jaar zijn ze er wel weer overheen en staat hun huisje met mega koelkast en tv weer op zijn plaats alsof er nooit iets gebeurd is.

Waarschuw beheerder
met het oog op het broeikas effect

Ik vermoedt dat er helemaal geen broeikas effect bestaat. In de 18e eeuw was er een kleine ijstijd waar de temperatuurstijging nog een na-effect van is.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
het gaat puur om media aandacht... de tsunami is iets nieuws... en tevens in een land waar persvrijheid is en pers overal vrij rond kan lopen

darfur daartegen is een niet vrij land en pers word geweigerd... dus je kan het ook niet in de media brengen

dus geen giro 555 actie

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~ Sissy ~ :sadrose: op donderdag 1 september 2005 om 15:47:
En de door hun gekozen regering zorgt er al jaren voor dat hele volkeren diep in de shit zitten.

Of die regering wel zo democratisch gekozen, heb ik mijn twijfels over. Als je het mij vraagt is hier nogal wat oneerlijke propaganda en misschien fraude aan te pas gekomen, maar dat is een andere discussie.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wackiejacky op donderdag 1 september 2005 om 15:46:
Ik snap je houding t.o.v. Amerika...maar denk niet dat de slachtoffers er daar mee geholpen zijn.

Het zijn juist voornamelijk de mensen die het toch al slecht hebben daar, de armeren, die hier nu het grootste leed van hebben.

ZIJ kunnen er ook niets aan doen dat de hulpverlening niet op gang komt of dat er niet veel eerder wat gedaan is. Zij zijn nu het slachtoffer van het beleid in hun eigen land en dat vind ik gewoon wrang.

En dat vind ik ook echt heel erg voor ze. Ik moet er niet aan denken dat ikzelf hier op het dak van mijn huis vast zit en mijn familieleden voorbij zie drijven. Echter, dit soort taferelen zie je ieder jaar in de derde wereld landen en bijvoorbeeld india. Zij raken ieder jaar weer hun spulletjes kwijt. Nu het de Amerikanen zijn, moet ineens de hele wereld speciale teams eropaf sturen. Dit vind ik vrij hypocriet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 15:48:
Ik vermoedt dat er helemaal geen broeikas effect bestaat. In de 18e eeuw was er een kleine ijstijd waar de temperatuurstijging nog een na-effect is

Wat het ook mag zijn, feit is dat er steeds meer overstromingen zijn en die noordpool toch echt aan het smelten is en dat water plek moet hebben om weg te stromen.

Waarschuw beheerder
pffiieuuww gister op tv gekeken :/ egt erg hoor :/

zou ook met NL kunnen gebeuren :s
Waarschuw beheerder
Jacq...

Ik ben het helemaal met je eens dat we zouden moeten denken aan de slachtoffers en niet aan de nationaliteit van de slachtoffers en hun regering :jaja:

maar vergeet niet dat het hele terrorisme en die aanslagen in 'n stroomversnelling zijn geraakt door toedoen van de nationaliteit van de slachtoffers, en vooral hun regering en bekrompen denkwijze. ;)

waarvan 'n land als Spanje dus(misschien discutabel, maar ik denk van wel..) ongevraagd de dupe is geworden. Terwijl als de VS(en nog vele anderen) zich wat anders hadden gedragen de hele situatie omtrent het terrorisme en bijvoorbeeld de islam(die in 'n verkeerd daglicht word gezet) dit misschien niet voorgekomen was.

De slachtoffers hebben er natuurlijk nooit om gevraagd om in dit geval minder aandacht te krijgen. Maar dat is geen bewuste keuze.

Er kan simpelweg niet aan elke ramp(wat de oorsprong is... menselijk(terrorisme) of natuurramp zoals dit) evenveel aandacht besteed worden.

Er werd 'n gigantisch grote hulpactie opgezet in de vorm van giro 555, terwijl de aardbeving in Dafur hetzelfde had verdiend volgens velen, maar het niet kreeg.

Onbewust maak je toch 'n keuze waar je aandacht aan besteed denk ik... en de provocerende opstelling van de VS, z'n regering, z'n leider, z'n leger etc. zorgt er in dit geval voor dat er minder aandacht aan besteed word vanuit Europa.

Zo denk ik er iig over. ;)

Tenm eerste...zie ik nu pas dat jij het bent! :D :D :D Het is dat je me "Jaq" noemde hihi, da's toch een beetje jouw koosnaampje en toen viel het kwartje pas. ;)

Ten tweede begrijp ik heel goed wat je neerpent en ben het deels ook zeker met je eens. Denk dat het ook zeker wel klopt wat je zegt. Maar mij lukt het niet om echt zo te denken als ik aan de slachtoffers denk. :( Zij kunnen ook niet zoveel doen aan het beleid in hun land, denk dat de armeren daar sowieso niet op Bush hebben gestemd of perse voor de oorlog in Irak waren.

Misschien ben ik daarin gewoon anders en zie ik enkel "mensen"...en niet "Amerika".

En ten derde...Darfur was geen aardbeving. :) Denk dat je twee dingen door elkaar haalt. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~ Sissy ~ :sadrose: op donderdag 1 september 2005 om 15:50:
Dit vind ik vrij hypocriet.

Je zou bijna denken, als wij hun helpen zullen zij ons helpen.
Van India kun je geen hulp verwachten, dus waarom zullen wij hun helpen :/

Volgensmij zit de wereld inderdaad zo in elkaar :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 15:51:
feit is dat er steeds meer overstromingen zijn en die noordpool toch echt aan het smelten is en dat water plek moet hebben om weg te stromen.

Dat is inderdaad een probleem :jaja:
Maar onze technologie zal ons hulp bieden om daarmee te kampen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 15:52:
Je zou bijna denken, als wij hun helpen zullen zij ons helpen.
Van India kun je geen hulp verwachten, dus waarom zullen wij hun helpen :/

:|

Of een India heeft de middelen niet om te helpen....

:frusty:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~ Sissy ~ :sadrose: op donderdag 1 september 2005 om 15:50:
En dat vind ik ook echt heel erg voor ze. Ik moet er niet aan denken dat ikzelf hier op het dak van mijn huis vast zit en mijn familieleden voorbij zie drijven. Echter, dit soort taferelen zie je ieder jaar in de derde wereld landen en bijvoorbeeld india. Zij raken ieder jaar weer hun spulletjes kwijt. Nu het de Amerikanen zijn, moet ineens de hele wereld speciale teams eropaf sturen. Dit vind ik vrij hypocriet.

Zit ook wel wat in ja. Maar ja, het hele leven is hypocriet. Het is ook hypocriet dat wij hier lekker achter ons computertje hierover zitten te discussieren terwijl er ergens anders mensen omkomen van de honger. Als je zo gaat denken dan is de hele wereld oneerlijk.

En speciale teams...die worden ook wel naar Bangladesh enzo gestuurd hoor. Alleen is er in zulke plaatsen natuurlijk veel minder geld gemoeid dan in steden als New orleans. Daar ligt nu een hele economie op zn gat. dat soort dingen zie je weer terug op de beurs enzo.

En wrang maar waar, uiteindelijk is dat toch waar de hele wereldeconomie op draait: geld. Is al erg genoeg dat het zo werkt, maar zo zit deze fucked up wereld gewoon echt in elkaar. Het draait allemaal om geld.

Maar goed, nu wijk ik van het onderwerp af. :D

Hoop gewoon zelf nooi zoiets te hoeven meemaken, lijkt me verschrikkelijk als ik alles wat ik heb aan bezittingen kwijtraak, mn studentenverzekeringetje dekt ook niet echt en als je dan ook nog eens maandenaldg je stad niet terug inkunt...je je buren bent verloren, je huisdieren achter moest laten...:( Erg hoor. :(
Waarschuw beheerder
Ik zag dta ze een man aan het filmen waren met zijn dochter.
Die man huilen :(
Hij was zijn huis kwijt geraakt en het ergste ook zijn vrouw.

:'( bah zulke dingen zijn verschrikkelijk.......
De orkaan was voorspeld, zelfs nog krachtiger dan dat hij achteraf was dus ze moeten goed genoeg voorbereid zijn

OP CNN zeiden ze dat de orkaan nog meeviel met wat ze verwchte :/

Kan je nagaan hoe sterk zoiets is.

Gaat wel lekker zo de natuurrampen volgen elkaar geloof ik :/
Straks is Ned. aan de beurt en wij in het Westen zitten onder N.A.P.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 15:47:
Nogmaals, dit is erg maar niet "erger" dan de rampen die zich in andere landen afspelen.

Daar zou ook meer aandacht voor moeten zijn, vind ik. Burgeroorlogen, geboortebeperkingen, complete volkerenmoorden, en naast al deze zaken ook nog eens de natuurrampen.

Het klinkt cliché en Miss Amerika-achtig, maar er is zoveel leed in de wereld, teveel misschien wel om alles onder de volledige aandacht te brengen, hoe spijtig dat ook is :/

Maar goed, dan dwalen we af van de oorspronkelijke discussie..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Wackiejacky op donderdag 1 september 2005 om 15:52:
Tenm eerste...zie ik nu pas dat jij het bent! Het is dat je me "Jaq" noemde hihi, da's toch een beetje jouw koosnaampje en toen viel het kwartje pas.

hehe... 8) (F)

Ten tweede begrijp ik heel goed wat je neerpent en ben het deels ook zeker met je eens. Denk dat het ook zeker wel klopt wat je zegt. Maar mij lukt het niet om echt zo te denken als ik aan de slachtoffers denk. Zij kunnen ook niet zoveel doen aan het beleid in hun land, denk dat de armeren daar sowieso niet op Bush hebben gestemd of perse voor de oorlog in Irak waren.

Ja, ik weet niet... je maakt toch gewoon onbewust 'n keuze denk ik... Het is iss niet 'n kwesie van wat erger is, maar omdat veel mensen van mening zijn dat de hele hype om het terrorisme en de slachtoffers die er door zijn gevallen in Europa, voor 'n deel "te danken" zijn aan de houding van de VS in het algemeen... wordt er hier minder aandacht aan besteed. :/

maar idd... vooral de armeren, die in veel gevallen hun situatie te danken hebben aan het beleid van Bush... zouden niet over dezelfde kam geschoren mogen worden... maar dat gebeurt dus toch... helaas. (N)

En ten derde...Darfur was geen aardbeving. Denk dat je twee dingen door elkaar haalt.

:| Vreemd... zit idd met twee verschillende dingen in m'n hoofd ;)

maar je begrijpt wel wat ik bedoel geloof ik. :)

Waarschuw beheerder
donateur
[img width=220 height=242 cacheid=0000c2f4001cf9570dbc48981a00f1f5e4]http://i.a.cnn.net/cnn/2005/WEATHER/08/31/katrina.impact/vert.store.ap.jpg[/img]
Helaas dat er nu in ene zoveel geplunderd wordt en dat het 1 grote bende daar is nu. Nix is meer op orde te houden. De plunderaars zijn gewoon de baas :nee:

[img width=253 height=400 cacheid=000a0c9a001cf95ffd946a621a00f1f5e4]http://tinypic.com/bgd7kn.jpg[/img]
De meeste gaan gewoonweg voor dure electronica of 1e levensbehoeften
De ander denkt gewoon Heerlijk Helder Heineken.(Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 15:54:
Dat is inderdaad een probleem
Maar onze technologie zal ons hulp bieden om daarmee te kampen.

Mogen ze wel eens mee gaan beginnen dan.
Weet toevallig dat ze een heel plan hebben om de waal bij Nijmegen breder te maken omdat deze regelmatig op overstromen staat bij hoog water en dit in de toekomst nog wel eens voor problemen kan gaan zorgen, maar daar waar die plannen liggen wonen mensen al hun hele leven en hebben protest aangetekend...geen idee hoe het er nu voor staat..maar vaak zie je in deze situatie's dat het eerst een keer uit de hand moet lopen.

(Maar ik dwaal af, niet echt "on-topic" dit) :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wackiejacky op donderdag 1 september 2005 om 15:57:
Zit ook wel wat in ja. Maar ja, het hele leven is hypocriet. Het is ook hypocriet dat wij hier lekker achter ons computertje hierover zitten te discussieren terwijl er ergens anders mensen omkomen van de honger. Als je zo gaat denken dan is de hele wereld oneerlij

My Point....
Daarom ben ik maar vreselijk blij met mijn leventje en alle bijkomende luxe en veiligheid hier. Als ikzelf de middelen en/of positie had om eens echt ergens iets aan te doen had ik dat ook zeker gedaan.
Maar ja, aangezien dit niet het geval is, stort ik maar weer wat eurootjes op het zoveelste Giro nummer...
Waarschuw beheerder
donateur
De Verenigde Staten valt wat mij betreft op dit moment gigantisch door de mand als het gaat om het bieden van acuute hulp. Hulpverlening die pas nu een beetje op gang komt terwijl ze Katrina al dagen van tevoren zagen aankomen :S
Waren ze nou echt niet in staat om meer mensen te evacuren door bv de mensen die geen vervoer hadden een bus of trein of desnoods een vliegtuig te bieden :S ?
De USA staat bekend als het land van de onbegrensde mogelijkheden, waar niets onmogelijk lijkt. Een land dat voorop loopt in de strijd tegen het terrorisme maar als het gaat om het direct bieden van hulp aan landgenoten toch wel laat blijken dat het daar niet eens op berekend is (n)
Bush en Co zouden zich moeten schamen B)

Waarschuw beheerder
:D haha Sjaa waar Blijft de Hulp
Ik denk dat america meer met Irak bezig is
dan met de Hulpverlening
Bush :no:
Waarschuw beheerder
Ja dat plunderen...helemala verschrikkelijk. Ik zou het nog kunnen begrijpen als mensen een brood zouden jatten als ze echt niets meer te eten hadden...maar fuck it zeg, d'r lopen daar duizenden gevangenen vrij rond nu. %)

Ligt je hele stad al op zn gat, ga je nog eens even alle middenstand daar duperen en hele winkels leegroven. Ziekelijk zeg hoe egoistisch veel mensen zijn. En ook daar weer draait het allemaal om geld. Stomme papiertjes met een hoofd erop, meer is het niet. Te bizar als je daarover gaat nadenken dus dat ga ik ook maar fijn niet doen. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 15:59:
Mogen ze wel eens mee gaan beginnen dan.
Weet toevallig dat ze een heel plan hebben om de waal bij Nijmegen breder te maken omdat deze regelmatig op overstromen staat bij hoog water en dit in de toekomst nog wel eens voor problemen kan gaan zorgen, maar daar waar die plannen liggen wonen mensen al hun hele leven en hebben protest aangetekend...geen idee hoe het er nu voor staat..maar vaak zie je in deze situatie's dat het eerst een keer uit de hand moet lopen.

Ik denk dat dat geen zin heeft. Er zal zo alleen nog maar minder ruimte overblijven om te wonen.
Dit, dan vooral voor kustgebieden waaronder Nederland, wordt de toekomst.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vraag me toch 'n b'tje af hoe het ons zou vergaan met zo'n ramp... hoeveel mensen die hier discussieren zich zouden gedragen zoals we zouden moeten doen volgens iedereen.

Of we elkaar zouden helpen en niet aan onszelf zouden denken in eerste instantie.

is zo fokking moeilijk.. je kan je er echt geen voorstelling van maken hoe het is om zoiets mee te maken denk ik.

je weet pas hoe je in zo'n situatie reageert op de crisis als je het zelf hebt meegemaakt. :(

Waarschuw beheerder
donateur
Regels, wetten, moraal, normen, waarden... noem maar op...

De hele bende waar 'n democratie op gebouwd is is in 1 klap weg met zo'n ramp...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 16:08:
je weet pas hoe je in zo'n situatie reageert op de crisis als je het zelf hebt meegemaakt. :(

Absoluut, je kunt je echt niet voorstellen wat voor een impact zoiets heeft op je leven :/

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, precies...

dat is eigenlijk het frappante...

We kunnen wel schreeuwen dat plunderaars zich daar verkeerd gedragen... maar daar kan je geen voorstelling van maken.

die mensen hebben denk ik gewoon geen normen meer over.

Zou jij dat wel hebben, als je alles kwijt bent, inclusief, je gezin, huis, werk... vrienden noem maar op?

Ik denk dat we te makkelijk veroordelen. Tuurlijk is het fout... maar het is fout volgens onze normen en waarden, en wetten en noem maar op...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 16:08:
Ik vraag me toch 'n b'tje af hoe het ons zou vergaan met zo'n ramp... hoeveel mensen die hier discussieren zich zouden gedragen zoals we zouden moeten doen volgens iedereen.

Ik denk dat in tijd van crisis toch steeds weer de strijd om te overleven de kop opsteekt. Heb je niet te eten en je weet dat er winkels zijn waar je eten kunt halen maar je moet het dan wel jatten, dan doe je het. Je wilt toch blijven leven O:) ?? In New Orleans zullen ongetwijfeld veel arme mensen zijn die deze situatie als de uitgelezen kans zien om tijdens het plunderen een magnetron of een kleuren tv te stelen. Wat hebben ze te verliezen ?? Ik denk dat zoiets, in een vergelijkbare situatie, hier in Nederland net zo goed zou kunnen gebeuren :S
Waarschuw beheerder
donateur
iedereen gilt maar dat bush DIT en bush moet dat :s
beseffen jullie wel dat die man een marionet is van degenen die de werkelijke macht hebben daar?
(het bedrijfsleven)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tony Fontana op donderdag 1 september 2005 om 16:17:
Ik denk dat in tijd van crisis toch steeds weer de strijd om te overleven de kop opsteekt.

Pandora's doos (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van mickey'D op donderdag 1 september 2005 om 16:17:
iedereen gilt maar dat bush DIT en bush moet dat
beseffen jullie wel dat die man een marionet is van degenen die de werkelijke macht hebben daar?
(het bedrijfsleven)

denk dat je het toch niet echt realistisch ziet :no:

Het bedrijfsleven heeft idd behoorlijk wat macht... maar als je kijkt hoe het wezenlijke verschil al is tussen de presidenten Clinton en Bush(die evenveel macht hebben met hun functie ;) ), zie je toch dat het ook aan Bush en deze regering ligt denk ik.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk ook niet dat het bedrijfsleven er veel baat bij heeft dat die mensen daar kreperen :/

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 16:26:
Het bedrijfsleven heeft idd behoorlijk wat macht... maar als je kijkt hoe het wezenlijke verschil al is tussen de presidenten Clinton en Bush(die evenveel macht hebben met hun functie ;) ), zie je toch dat het ook aan Bush en deze regering ligt denk ik.

Bush is gevoeliger, of juist minder gevoelig voor deze mahctsuitoefeningen. Ik bedoel, waarom worden landen in tijden van oorlog compleet platgelegd ? Juist, zodat men amerikaanse bedrijven erheen kan sturen om de wederopbouw te realiseren.

Maar goed, dat staat geheel los van deze ramp. Zowel mijn voorbeeld, als het hele machtsverhaal van het bedrijfsleven op de politiek in Amerika.

En ik denk dat al helemaal niet zo in deze discussie ter sprake moet komen ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 15:34:
De meerderheid van de bevolking is het niet meer met Bush eens. Bush daarentegen wil daarentegen niet naar het volk luisteren.

En toch herkiezen ze 'm :/

Maar goed, mijn zusje heeft daar bijna 2 jaar in de buurt gewoond en die was erg onder de indruk van alles daar.
In New Orleans staat een van de oudste straten van de USA en dat is met hun vrij korte geschiedenis natuurlijk heel erg zonde als daar wat mee zou gebeuren.
Waarschuw beheerder
gaat lekker daar in New Orleans...Ik zag net beelden met alleen maar plunderende mensen....

Ben benieuwd hoe ze dat allemaal gaan fixen...

Het leuke was dat Amerika met de Tsunami eerst heel gierig was met geld voor hulp...Maar Nederland heeft een dijkbewakingsteam gestuurd. dus ze moeten maar zien daar...
Waarschuw beheerder
donateur
op cnn hoorde ik dat het dak van de superdome in brand stond :S
Waarschuw beheerder
[img width=500 height=305 cacheid=0000c2f4001cfa819ebb0c4a1a00f203bd]http://i.a.cnn.net/cnn/interactive/weather/0508/gallery.katrina.tues.pm/02.02.ap.jpg[/img]
Heel bizar allemaal hoor... Moeder Natuur...
Zie je hoe die bomen nog wel overeind staan met blad en al...?
Waarschuw beheerder
:/ Wow, kzet net ook CNN op... Het wordt inderdaad met het uur erger daar...

Waarschuw beheerder
Ik weet het niet. Ik ben het vaak met je eens WackieJacky maar nu toch niet. Volgens mij creeër jij een probleem dat er niet was.

Dat er nog geen topic was kun je niemand kwalijk nemen. Hulde dat je de eerste was, hoewel ook jouw topic vrij laat kwam.

Vervolgens ga je in je posts meer in op het feit dat er nog geen topic was in plaats van op de situatie en ga je daarvoor allerlei oorzaken bedenken zoals anti-Amerikanisme, terwijl helemaal niet zeker is dat er daarom nog geen topic was. Maar nu jij het balletje hebt opgegooit reageren enkele mensen natuurlijk wel op die manier, maar dat komt meer door de insteek van dit topic.

Ik vind ook dat er in het nieuws, vooral gisteren, ook niet veel info kwam. Waarschijnlijk heeft iedereen gedacht: ach, die stormen heb je in die regio jaarlijks en meestal is de schade voornamelijk materieel. Als zo'n storm dan overgetrokken is, is het puinruimen en gaat het leven weer door. Nu is het allemaal toch een graadje erger en loopt het voornamelijk sinds vandaag echt uit de hand.

Maar goed: 't is een behoorlijk bende daar. Misschien wel 1000+ doden hoorde in net bij RTL. De Amerikanen hebben zich behoorlijk laten verassen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zal vast al wel gezecht zijn om topic.

Maar laat Amerika zijn troepen maar terug trekken uit irak.
en laat ze maar gaan helpen daar.
en dat geld kunnen ze beter gebruiken voor die ramp.
Waarschuw beheerder
wat is het nieuwe stortnummer? die gaat er zeker komen hoor. maar goed nu ff serieus...stelletje idioten die plunderaars, kom nou, je hebt toch wel een beetje hart toch...en al helemaal dat geschiet op zieken helikopters..als ze politie en leger er naar toe sturen mag het voor mij zo wel gaan: shoot to kill
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 20:16:
Ik weet het niet. Ik ben het vaak met je eens WackieJacky maar nu toch niet. Volgens mij creeër jij een probleem dat er niet was.

Dat er nog geen topic was kun je niemand kwalijk nemen. Hulde dat je de eerste was, hoewel ook jouw topic vrij laat kwam.

Vervolgens ga je in je posts meer in op het feit dat er nog geen topic was in plaats van op de situatie en ga je daarvoor allerlei oorzaken bedenken zoals anti-Amerikanisme, terwijl helemaal niet zeker is dat er daarom nog geen topic was. Maar nu jij het balletje hebt opgegooit reageren enkele mensen natuurlijk wel op die manier, maar dat komt meer door de insteek van dit topic.

Ik vind ook dat er in het nieuws, vooral gisteren, ook niet veel info kwam. Waarschijnlijk heeft iedereen gedacht: ach, die stormen heb je in die regio jaarlijks en meestal is de schade voornamelijk materieel. Als zo'n storm dan overgetrokken is, is het puinruimen en gaat het leven weer door. Nu is het allemaal toch een graadje erger en loopt het voornamelijk sinds vandaag echt uit de hand.

Maar goed: 't is een behoorlijk bende daar. Misschien wel 1000+ doden hoorde in net bij RTL. De Amerikanen hebben zich behoorlijk laten verassen.

%) %) %)

Ik bedenk helemaal geen oorzaken. Ik zeg juist, dat ik het raar vind dat mensen nu ineens niet meer begaan lijken metd e slachtoffers. Normaal worden er over zulke onderwerpen altijd gelijk topics geopend.

Weet niet wat jij nu weer voor kromme gedachtengang hebt verder :D maar ik opende dit topic gewoon om over die ramp daar te praten.

Alsof ik de reacties die daarop volgen in de hand heb. :D dat is gewoon de tendens man, zodra het over Amerika gaat krijg je zulke reacties. Mij zal het aan mn kont rosten in om het even welk land het is, ik ben gewoon begaan met die slachtoffers daar.

Verdraai alsjeblieft mn woorden niet. Dit is precies de reden waarom ik uberhaupt geen topics meer open hier, dit was de eerste in tijden. Maar goed, je zal het vast niet verkeerd bedoelen, ik heb alleen weinig zin in een discussie hierover, daar was dit topic niet voor bedoeld.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trancepim op donderdag 1 september 2005 om 20:45:
wat is het nieuwe stortnummer? die gaat er zeker komen hoor

Hoorde net op CNN dat dezelfde mensen die (uitendelijk...) geld hebben ingezameld in Amerika voor de Tsunami, dit ook zullen gaan doen voor "deze ramp"
Bush heeft natuurlijk alle dollars gebruikt voor zijn oorlog in Irak...
Hijs nu trouwens zelf op CNN.. iedereen moet helpen... en hij is zo trots op zijn mensen..
Vooral het einde.. God bless America [img width=64 height=32]http://www.smiliemania.de/smilie.php?smile_ID=457[/img]

Waarschuw beheerder
Plunderen is gwn de max:p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wackiejacky op donderdag 1 september 2005 om 20:47:
Verdraai alsjeblieft mn woorden niet. Dit is precies de reden waarom ik uberhaupt geen topics meer open hier, dit was de eerste in tijden. Maar goed, je zal het vast niet verkeerd bedoelen, ik heb alleen weinig zin in een discussie hierover, daar was dit topic niet voor bedoeld

Laat lullen, joh.. dat soort figuren hebben gewoon nix anders te doen dan anderen afkraken en daar aandacht voor te krijgen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 20:57:
Plunderen is gwn de max

en jij bent niet wijs...
Waarschuw beheerder
er zijn ook veel boorplatforms verdwenen of zelfs aangespoeld, dit kan gevolgen hebben zeker :O met lekken en een of ander vuurbronnetje.. :S gaat dit nog een natuurramp van zeer grote schaal worden? :O :(

Artiest Havoc 303
Waarschuw beheerder
Ik vind de hele nasleep en gevolgen van Katrina vooral van één ding getuigen; totaal wanbestuur. Wat ik gisteravond bij Nova begreep is dat veel mensen thuis zijn gebleven omdat ze totaal geen idee hadden dat er evacuaties plaats zouden vinden en dat men hier niet voor hoefde te betalen. In een wereldmacht als de VS moeten, zélfs in New Orleans, toch wel een paar auto's met luidsprekers op 't dak te ronselen zijn om de bevolking op de hoogte te stellen?

Drie dagen na de daadwerkelijke orkaan stomen eens eindelijk een paar marineschepen op richting rampgebied, ik vind 't behoorlijk bizar om te zien dat "'t machtigste land ter wereld" enorm aan't blunderen is op 't moment dat de eigen bevolking geholpen dient te worden... :s
Waarschuw beheerder
en bush ook met zijn god bless america de hele tijd.. god heeft nu al duidelijk laten zien dat dat niet meer het geval is :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trancepim op donderdag 1 september 2005 om 21:33:
er zijn ook veel boorplatforms verdwenen of zelfs aangespoeld, dit kan gevolgen hebben zeker met lekken en een of ander vuurbronnetje.. gaat dit nog een natuurramp van zeer grote schaal worden

Das inderdaad een hele enge gedachten...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 21:37:
ik vind 't behoorlijk bizar om te zien dat "'t machtigste land ter wereld" enorm aan't blunderen is op 't moment dat de eigen bevolking geholpen dient te worden...

:) Ow, dit is nog niks! Wacht maar totdat de vulkaan op de canarische eilanden gaat uitbarsten. Een tsunami die de aarde nog nooit heeft gekend. 900meter groot. Machtigste land whehe..je bent pas machtig als je de natuur de baas bent.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 21:59:
900meter groot

dan heeft op je dak staan geen zin meer :O
Waarschuw beheerder
vond t ook best ernstig dat ik vanmiddag een foto in de krant zag dat er mensen naast de auto's die in de file stonden liepen met hun spullen... konden die nou nergens bij zitten ofzo..

maarja, denk dat er weinig mensen zijn die een vreemde in de auto nemen..
Waarschuw beheerder
Het grote Amerika gaat met de billen bloot...
Waarschuw beheerder
met al deze plunderingen lijkt me dat erg onwaarschijnlijk :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trancepim op donderdag 1 september 2005 om 22:03:
dan heeft op je dak staan geen zin meer

Ik denk dat een evacuatie geen nut heeft. Just let it roll...niemand kan daar wat aan doen.
Waarschuw beheerder
of je moet flink evacueren naar de bergen in zwitserland en oostenrijk, maar ja, dan zijn het ook maar paar mensen die overleven...een beetje het day after tomorrow effect word het dan denk ik :O
Waarschuw beheerder
cursus snorkelen misschien een idee...
Waarschuw beheerder
met zon vloedgolf verlies je je snorkel misschien :)

Waarschuw beheerder
Wij Europeanen hebben er geen last van, het gaat maar 1 richting op...en wat mij betreft 8) de goede richting.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 21:59:
Wacht maar totdat de vulkaan op de canarische eilanden gaat uitbarsten.

Laat maar zitten; wil daar volgend jaar nog op vakantie... :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trancepim op donderdag 1 september 2005 om 22:09:
met zon vloedgolf verlies je je snorkel misschien

Dan moet ik maar eens gaan stoppen met roken en in bad leren hoe ik lang mijn adem in kan houden...:p

Waarschuw beheerder
En als de vloedgolf voorbij is hoop ik dat het verwoeste amerika bezaait is met Zeemeerminnen :9

Waarschuw beheerder
de film van twister is wel goeie film.. hehe
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 22:18:
de film van twister is wel goeie film.. hehe

jup..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 21:37:
Ik vind de hele nasleep en gevolgen van Katrina vooral van één ding getuigen; totaal wanbestuur

100% mee eens :yes:

Waarschuw beheerder
8ik zie geen filmpje van cnn.. doet het niet

Waarschuw beheerder
[img width=300 height=225 cacheid=001382c9001cfb0a476d51f11a00f2141e]http://nl.arocha.org/images/shared/507p.jpeg[/img]

dat is orkaan.. enggggggggg dikke wolk bah

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 20:16:

:yes: Mee eens. Je roept op deze manier nl weerstand op en van daaruit wordt gereageerd. Misschien is dit wel je bedoeling... :flower:

Waarschuw beheerder
En natuurlijk is het verschrikkelijk wat die mensen overkomt en waartoe sommigen in staat zijn!!!!

Waarschuw beheerder
Volgens mij zit Osama Bin Laden er achter :yes:

Waarschuw beheerder
In zijn 4sterren grot
Waarschuw beheerder
osama heeft weermachine gebouwd ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 22:51:
Mee eens. Je roept op deze manier nl weerstand op en van daaruit wordt gereageerd. Misschien is dit wel je bedoeling... :flower:

Alsjeblieft zeg, wat zijn dat voor conspiracy theories? :D Duidelijk dat jullie me niet kennen anders zouden jullie nooit zulke vage uitspraken doen. :D

Ik verbaasde me er gewoon over dat zo weinig mensen in de gaten lijken te hebben dat er toch echt een humanitaire ramp dreigt daar. Vriendin van me wist zelfs niet eens iets af van die hele orkaan. :D

Die orkaan was enorm heftig, misschien wel de heftigste ever...En er was nog geen topic over, dat viel me op.

Het heet toch "New Orleans na de orkaan"...

Bovendien, de andere topics die over de evacuatie gingen trokken ook weinig replies. Het heeft dus geen fuck te maken met mij of de manier waarop ik dit topic breng. Op andere websites zie je ook dat er weinig aandacht voor is.

Denk dat veel mensen zich de ernst van de situatie nog niet realiseren. Daarom dit topic. En nergens anders om. :)

Waarschuw beheerder
ik vind ook dat er weinig over gepraat word... veel mensen weten nog geen eens wat er gaande is daar terwijl er zo veel mensen zijn omgekomen en de hele stad verwoest is! :S

hoorde vandaag op t nieuws dat er waarschijnlijk pas weer over 6 weken stroom is... alles is echt verwoest daar! mensen liepen met hun hele hebben en houden in boodschappen karretjes te wachten op bussen die ze ergens heen zouden brengen, iedereen was zo in paniek dat er zelfs gevechten uitbraken enzo...

heel triest :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
was net eens aant lezen op cnn.

Maar waarom zijn er nou in hemelsnaam snipers da ziekenhuis aan ut beschieten :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 september 2005 om 22:52:
Volgens mij zit Osama Bin Laden er achter

hahahaha
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Trancepim op donderdag 1 september 2005 om 22:06:
of je moet flink evacueren naar de bergen in zwitserland en oostenrijk

ook niet echt veilig als je daar die overstromingen enzo zag deze zomer!

Waarschuw beheerder
donateur
ik hoorde t net ook op t nieuws :(

Waarschuw beheerder
donateur
maar t is nu een complete chaos daar... gevechten, verkrachtingen, complete anarchie... :(

Tourist Debbie Durso of Washington, Mich., said she asked a police officer for assistance and his response was, "'Go to hell... it's every man for himself.'"

lees dit maar eens door...
http://www.comcast.net/news/index.jsp?cat=GENERAL&fn=/2005/09/01/212786.html

Waarschuw beheerder
Wie valt er nu iets op, als je de beelden ziet van het plunderen? Het valt meteen op... komop raad es...

:vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
ach .. als je al weet dat 1 op de 8 Amerikanen in armoede leeft...

:/

en maar geld uitgeven aan oorlog ..

Waarschuw beheerder
wrom gebeurt zoiets nou nooit in rotterdam?
Waarschuw beheerder
Maar waarom zijn er nou in hemelsnaam snipers da ziekenhuis aan ut beschieten

helikopter ;)

Uitspraak van inactief op vrijdag 2 september 2005 om 02:14:
Wie valt er nu iets op, als je de beelden ziet van het plunderen? Het valt meteen op... komop raad es...

alleen zwarte mensen?

het lijkt op gta?
Waarschuw beheerder
trouwens, fats domino word ook niet meer vermist
Waarschuw beheerder
Driehonderd manschappen van de Nationale Garde zijn vanuit Irak naar New Orleans gekomen om de orde te herstellen. De gouverneur van Lousiana heeft ze toestemming gegeven om op vandalen te schieten. Dat is afgelopen nacht bekend geworden. In New Orleans heerst op veel plaatsen chaos en anarchie in de nasleep van de orkaan Katrina.

De burgemeester van de stad heeft om hulp gevraagd in wat hij zelf een wanhopige SOS-boodschap noemde. Er is nauwelijks voedsel en water voor de tienduizenden mensen die er vast zitten en hulpverlening verloopt erg moeizaam. Verder bestaat er een groot risico op het uitbreken van ziektes, omdat riolen niet functioneren en lichamen van slachtoffers door de straten drijven. Meer dan tachtig procent van New Orleans staat onder water.

De autoriteiten willen alle ruim 50.000 mensen die nog in de stad zijn, evacueren. Op verschillende plaatsen is de sfeer grimmig doordat er nauwelijks bussen zijn om mensen naar een andere plek te brengen. Ook worden winkels geplunderd en is er geschoten op agenten en reddingshelikopters.

President Bush heeft ruim 10 miljard dollar beschikbaar gesteld voor noodhulp. De Senaat stemde vannacht direct in met het bedrag. Verder is in Amerika tot nu toe zo'n 90 miljoen dollar aan particuliere giften ingezameld.

schiet ze maar neer!!..enne bush: 10 miljard is veels te weinig

Waarschuw beheerder
hoorde vandaag op t nieuws dat er waarschijnlijk pas weer over 6 weken stroom is... alles is echt verwoest daar! mensen liepen met hun hele hebben en houden in boodschappen karretjes te wachten op bussen die ze ergens heen zouden brengen, iedereen was zo in paniek dat er zelfs gevechten uitbraken enzo...

Ik heb vanacht ook even CNN gekeken ...maar wat een hel lijkt me het daar , ze lieten ook zien hoe er in die superdome ,nog een hele voorraad eten en drinken achter de hekken stond en niemand daar wat van kreeg ....

en ja die rellen en plunderringen , wat zou jij doen in zo'n situatie ....als alles wat dierbaar is weg is .......nou ik had hetzelfde gedaan .....ik ben als sjagareinig als ik een dag te weinig eten heb gehad ...dus
ik zou in alle staten zijn :)

ok beetje off topic ..maar Tsunami en Orkaan mag je niet met elkaar vergelijken .......maar vertel mij nu maar eens het verschil ....................dood en verderf overal/

we mogen {nog} blij zijn met dit koude kikkerlandje
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
opeens moest ik denken aan een stukje dat ik een paar jaar geleden op de Amerikaanse TV heb gezien... er was een of andere expert die waarschuwde dat de hele infrastructuur met-alles-erop-en-eraan (wegen, spoorbanen, maar ook: gas-/electranet, watervoorziening, afwatering etc etc) zo hopeloos verouderd was, dat het bij de eerstkomende echte ramp het wel eens tien tot twintig jaar zou kunnen duren voor alles hersteld was

niet alleen zou er dan ontzettend veel vervangen moeten worden, maar er is ook nog eens geen geld en geen personeel om dat SNEL te doen (ik heb regelmatig stukjes electra- en gasnet in de VS van dichtbij gezien en iedere Nederlandse veiligheidsinspecteur zou dat idd metéén afkeuren)

hij dacht hierbij aan aardbevingen, orkanen, overstromingen (etc etc) maar hij werd eigenlijk door de autoriteiten uitgelachen want alles kon nog makkelijk 10 à 20 jaar mee ("veiligheid" ligt op dat terrein op een extreem laag peil)

ik ben bang dat deze man nu op een hele nare manier gelijk gaat kijgen :(
Werkzaam bij 4-Uz Events
Artiest Men-Oh
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Trancepim op vrijdag 2 september 2005 om 07:27:
President Bush heeft ruim 10 miljard dollar beschikbaar gesteld voor noodhulp. De Senaat stemde vannacht direct in met het bedrag. Verder is in Amerika tot nu toe zo'n 90 miljoen dollar aan particuliere giften ingezameld.

:S Hoeveel heeft die idioot inmiddels wel niet aan de oorlog in Irak uitgegeven? Da's volgens mij minstens het 10-voudige...

Amerika moet altijd overal in de wereld de grote politie-agent uithangen ($$$), maar zodra het in hun eigen land fout gaat of fout dreigt te gaan lijken ze wel nooit tot een adequate oplossing te kunnen komen (n)

Is maar net waar je je prioriteiten stelt he...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Men-Oh op vrijdag 2 september 2005 om 08:52:
Hoeveel heeft die idioot inmiddels wel niet aan de oorlog in Irak uitgegeven?

op dit moment $191.636.370.926 dus bijna 20 keer zoveel

www.costofwar.com
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Family guy op donderdag 1 september 2005 om 20:32:
Maar laat Amerika zijn troepen maar terug trekken uit irak.

Welja, laat de Irakezen maar in de steek.
Dat Amerika zoveel geld moet uitgeven daar is vooral ook de schuld van de andere landen, die zelf te laf zijn om de Irakese bevolking te helpen.
Of denken sommigen hier daadwerkelijk dat Saddam een lieverd was en hij na lang praten braaf was opgestapt?
Dat er geen chemische wapens zijn gevonden zegt alleen maar dat ze of verplaatst zijn naar het buitenland of dat ze gewoon opgebruikt zijn.
Waarschuw beheerder
Ik heb overigens gister $ 25.00 gedoneerd aan het Amerikaanse Rode Kruis....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Leeuw op vrijdag 2 september 2005 om 09:22:
Welja, laat de Irakezen maar in de steek.
Dat Amerika zoveel geld moet uitgeven daar is vooral ook de schuld van de andere landen, die zelf te laf zijn om de Irakese bevolking te helpen.
Of denken sommigen hier daadwerkelijk dat Saddam een lieverd was en hij na lang praten braaf was opgestapt?
Dat er geen chemische wapens zijn gevonden zegt alleen maar dat ze of verplaatst zijn naar het buitenland of dat ze gewoon opgebruikt zijn.

laat ze in de steek?
lol man je zou die irakezen juist bevrijden!!! Dankzij amerika is het nu vele malen slechter dan onder bewind van Saddam. Vrouwen kunnen niet meer over straat, de totale rechtsorde is pleitos!
Maargoed dan blijkt maar weer dat Amerika hun eigen boontjes niet meer kunnen doppen.
Waarschuw beheerder
Dus jij denkt dat als de Amrikanen weg gaan het ineens rustig is in Irak?
Droom lekker verder....
Dat het zo onveilig is komt door die extremisten, niet door de Amerikanen.
Waarschuw beheerder
donateur
Het lijkt ook wel of er steeds meer natuurrampen als overstromingen e.d. zijn, al hebben ze daar natuurlijk altijd al orkanen en tornado seizoenen...maar toch wel beangstigend met het oog op het broeikas effect en de gevolgen van dien zijn dit soort rampen niet echt meer een ver van ons bed show.

Idd :yes:

Vind het verschrikkelijk voor de mensen, maar bush maakt het er zelf naar dat iedereen denkt dat ze het zelf maar moeten oplossen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 09:18:
op dit moment $191.636.370.926 dus bijna 20 keer zoveel

Dat bedoel ik; is maar net wat je belangrijker vindt als president zijnde (n)
Waarschuw beheerder
donateur
Hoe erg het ook is voor de mensen daar, ik ga dus never-nooit geld overmaken terwijl Bush overal oorlog blijft voeren :no:

Met al het geld dat hij nu al heeft verschoten boven Irak had Amerika het keurig netjes zelf op kunnen lossen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 08:41:
ik heb regelmatig stukjes electra- en gasnet in de VS van dichtbij gezien en iedere Nederlandse veiligheidsinspecteur zou dat idd metéén afkeuren

Ik heb hier ook een keer een programma op Discovery over gezien. Het netwerk is inderdaad zo verouderd dat het uitvallen van 1 energiecentrale ervoor kan zorgen dat meerdere staten zonder energie komen te zitten (zo'n brown-out is trouwens ook al een keer geweest).
Waarschuw beheerder
ik zat vanochtend naar het nieuws te kijken en het is echt geen lolletje wat die mensen daar nu mee maken.

Ze hebben dit in amerika echt goed onderschat.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 09:26:
Dankzij amerika is het nu vele malen slechter dan onder bewind van Saddam. Vrouwen kunnen niet meer over straat, de totale rechtsorde is pleitos!

Volgens mij is dit de derde keer dat jij het met me ergens over eens bent :O

Ik ga maar eens een taart bestellen denk ik ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Leeuw op vrijdag 2 september 2005 om 09:22:

Ondanks alle rapporten die bewezen dat hij onvoldoende mogelijkheden, faciliteiten en kennis ter beschikking had? Saddam heeft t verhaal alleen maar volgehouden om Iran af te schrikken, had al 10 jaar niks bruikbaars meer en kon het evenmin (laten) maken.

Uitspraak van Leeuw op vrijdag 2 september 2005 om 09:29:

En waarom zaten die extremisten er ook alweer?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Leeuw op vrijdag 2 september 2005 om 09:29:
Dus jij denkt dat als de Amrikanen weg gaan het ineens rustig is in Irak?
Droom lekker verder....

het is nu onveiliger dan ooit....Tuurlijk het bewind van Saddam was niet goed maar er was ten minste orde, regelgeving en rangschikking... nu is het gewoon een dikke teringbende... en dat is puur de schuld van amerika omdat die het allemaal eventjes dachten om te gooien in een democractie daar. lekker goed voor de olie! of denk je dat ze daarvoor niet naar Irak gingen:P:P

Waarom gaan ze anders wel Irak in en niet half Afrika waar nog veel ergere dingen gebeuren?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Men-Oh op vrijdag 2 september 2005 om 09:34:
Hoe erg het ook is voor de mensen daar, ik ga dus never-nooit geld overmaken terwijl Bush overal oorlog blijft voeren

Met al het geld dat hij nu al heeft verschoten boven Irak had Amerika het keurig netjes zelf op kunnen lossen.

Tsja, dus omdat Bush... Zou je geen geld overmaken. Er wonen meer mensen in de VS dan Bush alleen. Waarvan ook nog eens een heel groot deel het niet eens is met zijn beleid. Met dit soort rampen is het vlg mij belangrijker om in 'mensen' te denken dan in 'politiek' of in 'godsdienst'.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 10:01:
Tuurlijk het bewind van Saddam was niet goed maar er was ten minste orde, regelgeving en rangschikking... nu is het gewoon een dikke teringbende... en dat is puur de schuld van amerika

Irak was al een hel om in te leven!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik geloof dat er zo rond de 50/60.000 mensen in de stad zijn die hulp nodig hebben, en dat bush al rond de 30.000 militairen naar het rampgebied heeft gestuurd om hulp te bieden.

Verder hebben verschillende landen waaronder Nederland al hulp en geld aangeboden, en ik denk dat als iedere inwoner van Amerika 1 euro op een hulprekening stort, dat je dan al een heel eind komt.

Dus het is niet dat er niets gebeurd daar, en dat het niemand iets kan schelen, alleen mede door Bush komt de hulp veel te laat op gang.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 10:11:

kun je nagaan wat het nu moet zijn....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kimmie :cheer: op vrijdag 2 september 2005 om 10:11:
Ik geloof dat er zo rond de 50/60.000 mensen in de stad zijn die hulp nodig hebben, en dat bush al rond de 30.000 militairen naar het rampgebied heeft gestuurd om hulp te bieden.

Verder hebben verschillende landen waaronder Nederland al hulp en geld aangeboden, en ik denk dat als iedere inwoner van Amerika 1 euro op een hulprekening stort, dat je dan al een heel eind komt.

Dus het is niet dat er niets gebeurd daar, en dat het niemand iets kan schelen, alleen mede door Bush komt de hulp veel te laat op gang.

die soldaten zijn al 2 dagen onderweg maar in de stad blijft het leeg.....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kimmie :cheer: op vrijdag 2 september 2005 om 10:11:
en ik denk dat als iedere inwoner van Amerika 1 euro op een hulprekening stort, dat je dan al een heel eind komt.

Dan kom je op zo'n 130.000.000 euro. Stelt dus helemaal niets voor. Trouwens... er is nu door particulieren inzamelingen in de VS al 90.000.000 euro opgebracht, dus de € 130.000.000 zal wel snel bereikt worden.

Waarschuw beheerder
Ik bedenk helemaal geen oorzaken. Ik zeg juist, dat ik het raar vind dat mensen nu ineens niet meer begaan lijken metd e slachtoffers. Normaal worden er over zulke onderwerpen altijd gelijk topics geopend.

Oh nee..:

Vraag me gewoon af als deze ramp niet in Amerika gebeurd was maar laten we zeggen, ergens in Spanje...of er dan ook zo onverschillig gereageerd zou worden.

Is echt dat anti-Amerikanisme wat de kop op steekt.

Dat was die zin. Daar gaat nu helaas een deel van dit topic ook over.

dat soort figuren hebben gewoon nix anders te doen dan anderen afkraken en daar aandacht voor te krijgen...

:vaag:

* laat maar rusten verder *
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 10:07:
Tsja, dus omdat Bush... Zou je geen geld overmaken. Er wonen meer mensen in de VS dan Bush alleen. Waarvan ook nog eens een heel groot deel het niet eens is met zijn beleid. Met dit soort rampen is het vlg mij belangrijker om in 'mensen' te denken dan in 'politiek' of in 'godsdienst'.

Volgens mij is Bush altijd nog democratisch (dus; gekozen door het volk) aan de macht gekomen hoor...

Natuurlijk mogen de mensen daar niet gestraft worden voor zijn wanbeleid, maar nogmaals; ik vind het nogal tegenstrijdig dat Bush de ene oorlog na de andere begint (of zich er in mengt), wat klauwen vol met geld kost en dan nu "hulp" vraagt aan andere landen. Dat gaat er bij mij niet in :no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Men-Oh op vrijdag 2 september 2005 om 10:30:
wat klauwen vol met geld kost en dan nu "hulp" vraagt aan andere landen. Dat gaat er bij mij niet in

Volgens mij vraagt hij geen hulp van andere landen, maar accepteert hij alle hulp die geboden wordt. Toch een klein verschil ;)

Waarschuw beheerder
Ik vind het toch erg bedenkelijk dat Amerika zoveel tijd nodig heeft om binnen eigen land de juiste mensen op de juiste plaats te krijgen die hulp kunnen bieden. Zoals vele al eerder hebben gezegd blijkt nu wel weer dat Amerika te veel bezig is met andere landen en daarbij het eigen land 'vergeet'. Veel geld kan er uitgegeven worden om onderzoeken te doen naar Kernwapens in het Oosten, ik vraag me af in welke mate er onderzoek is gedaan naar de mogelijke gevolgen van Katrina.... Het lijkt alsof Amerika dit helemaal niet overzien had. Ze zijn nu veel te laat om mensen te helpen die het nodig hebben. Terwijl ze, als ze dit voorzien hadden, al lang en breed manschappen paraat hadden kunnen zetten die direct na de storm in actie konden komen.
En het is inderdaad erg rustig in overige landen om een inzamelingsactie te beginnen, Bij de tsunamie kwam iedereen direct in actie. Ik vind dit eigenlijk best logisch. Mijn eigen gedachte was ook meteen, Tja het is zo'n groot land die altijd zo met geld smijt en zich overal mee 'bemoeid' hebben zij de hulp wel nodig? Dit kunnen ze toch vast ook wel zelf oplossen. Ik zeg niet dat dit een juiste gedachte is maar ik denk dat dit wel de rede is dat vele nog niet tot inzameling over zijn gegaan.
Al met al neemt het niet weg dat het een enorme ramp is. Naast vele negatieve gevolgen voor New Orleans en zijn inwoners, zal het denk ik ook nog veel negatieve gevolgen voor Bush hebben.

Waarschuw beheerder
Volgens mij is Bush altijd nog democratisch (dus; gekozen door het volk) aan de macht gekomen hoor...

Ja, Balkenende hier ook. Dat wil toch niet zeggen dat je het met alles eens bent wat hij doet?

Natuurlijk mogen de mensen daar niet gestraft worden voor zijn wanbeleid

:yes:

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens dat Bush een hoop geld verspilt aan oorlogvoeren en nu blijkt dat ze het zelf heeel hard kunnen gebruiken.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 10:23:
Dan kom je op zo'n 130.000.000 euro. Stelt dus helemaal niets voor. Trouwens... er is nu door particulieren inzamelingen in de VS al 90.000.000 euro opgebracht, dus de € 130.000.000 zal wel snel bereikt worden.

Nou dan geven ze allemaal 2 euro, en degene die meer kunnen missen meer..

Ik geloof ook dat de "sterren" dus de bekende artiesten een benefiet actie houden..

Maar het zou wel fair zijn als er in de rest van de wereld nog wat ingezameld werd voor die mensen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur

Nee, Bush is gekozen door kiesmannen, dus NIET democratisch. En er is bekend dat er ruimschoots gefraudeerd is, alleen kon er niets worden bewezen omdat de meeste stemmachines (van het merk Diebold, waarvan de directeur één van de grootste sponsors van Bush is) geen controlemogelijkheid hebben.

Only in America.... ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 10:11:

Onderwijs, gezondheidszorg en vrouwenrechten stonden ten tijde van Saddam op een zeer hoog peil vergeleken met sommige andere Arabische landen. Alleen moest je je natuurlijk niet openlijk tegen Saddam verzetten... :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Eerlijk is eerlijk; ik zou ook geen cent willen geven aan een "fonds slachtoffers Katrina". Niet omdat 't om Amerika gaat, maar omdat 't in eerste instantie een taak van de plaatselijke overheid is de eigen bevolking te helpen. Dat de Amerikaanse (maar bijv. ook de Indiase en Pakistaanse) overheid 't van groter landsbelang vindt klauwen vol geld uit te geven aan "defensie" is jammer, maar helaas.

Off topic; de oorlog in Irak (of iig de nasleep daarvan) gaat echt een zaak van de lange adem worden; 't gaat de moslimextremisten er in Irak op 't moment om flink wat angst te zaaien om op die manier uiteindelijk de macht te kunnen grijpen, zaak voor de Amerikanen is zó lang in Irak te blijven dat dat voorkomen wordt. 'T was uiteindelijk beter geweest dat Saddam aan de macht was gebleven; 't bestrijden van islamitisch extremisme ging de besnorde dictator een heel stuk beter af dan de Amerikaanse troepen die er nu zitten...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 2 september 2005 om 02:14:

Als je dan toch zo stoer bent om zulke uitspraken te doen, zeg dan gewoon dat het weer buitenlanders zijn die lopen te plunderen. Want dat bedoel je he? Al heet dat geen "buitenlanders"...want die mensne zijn allemaal born and raised in New Orleans.

Luister eens hier domme nerd..er wonen ook hartstikke veel zwarte mensen in die stad. Logisch dat je die ook ziet. Als jij kijkt naar de mensen die allemaal geevacueerd moeten worden...alle mensen die dus niet het geld of de mogelijkheden hadden om zelf weg te komen...valt je dan niet ook op dat die allemaal zwart zijn?

Als je nou je huiswerk eens gedaan had...New Orleans is een hele arme stad. En hoe zit dat vaak in Amerika? Vaak zijn het de zwarten ja die totaal kansarm zijn. Die dan ook eindigen in de criminaliteit.

Allemaal mensen die toch al voor galg en rad opgroeien omdat ze in hun eigen land totaal geen kansen hebben. Er is ook geen geld weet je. Er moet namelijk zo nodig oorlog gevoerd worden.

Wat ongelofelijk kort door de bocht weer. Die hele stad was al een behoorlijke puinhoop, met 9 moorden per dag. Maar ja, vrij wapenbezit he, in Amerika. En zwarten die nog altijd als leprapatienten benaderd worden door narrowminded figuren zoals jij.

Djeez zeg.

Waarschuw beheerder
Als je dan toch zo stoer bent om zulke uitspraken te doen, zeg dan gewoon dat het weer buitenlanders zijn die lopen te plunderen. Want dat bedoel je he? Al heet dat geen "buitenlanders"...want die mensne zijn allemaal born and raised in New Orleans.

Luister eens hier domme nerd..er wonen ook hartstikke veel zwarte mensen in die stad. Logisch dat je die ook ziet. Als jij kijkt naar de mensen die allemaal geevacueerd moeten worden...alle mensen die dus niet het geld of de mogelijkheden hadden om zelf weg te komen...valt je dan niet ook op dat die allemaal zwart zijn?

Als je nou je huiswerk eens gedaan had...New Orleans is een hele arme stad. En hoe zit dat vaak in Amerika? Vaak zijn het de zwarten ja die totaal kansarm zijn. Die dan ook eindigen in de criminaliteit.

Allemaal mensen die toch al voor galg en rad opgroeien omdat ze in hun eigen land totaal geen kansen hebben. Er is ook geen geld weet je. Er moet namelijk zo nodig oorlog gevoerd worden.

Wat ongelofelijk kort door de bocht weer. Die hele stad was al een behoorlijke puinhoop, met 9 moorden per dag. Maar ja, vrij wapenbezit he, in Amerika. En zwarten die nog altijd als leprapatienten benaderd worden door narrowminded figuren zoals jij.

Djeez zeg.

Laat ze maar, kansloze mensen daar moet niet eens tijd aan besteden :flower:
Je hebt overigens helemaal gelijk :)

Waarschuw beheerder
Wat een bende daar zeg, het is een chaos en wat doen zij; ze maken die gaos alleen maar groter. ik dacht dat de USA wel iets meer beschaafd was (de minderheden die stelen denken de schade zo voor hun gezin te beperken, wat zijn die mensen zwaar kortzichtig zeg).

Waarschuw beheerder
donateur
Als jij het al moeilijk hebt, vervolgens alles wat je bezit ziet wegspoelen en je ook nog eens te horen krijgt dat je GEEN vergoeding gaat krijgen... wat zou jij dan doen?
Waarschuw beheerder
donateur
Jackie (Y)

Wederom blijkt wat voor walgelijke samenleving ze daar in amerika hebben. Is er ergens een plek waar ze oorlogje kunnen spelen, staan ze meteen met hun neus vooraan. Maar ze kunnen niet eens de problemen in hun eigen land handelen.

Ik heb vanmorgen op het journaal zo'n vreselijke dingen gezien en gehoord, dat me nu de tranen er nog van in de ogen springen.
Mensen met suikerziekte, die in shock raken omdat ze al vanaf maandag niet meer voldoende tot niks hebben gegeten, kleine kinderen en baby's die ziek zijn en geen medicijnen of slaapplek hebben, in het stadion, waar veel mensen zitten, worden mensen verkracht of plegen zefmoord.

Ik heb er geen woorden voor.

En alleen maar gekleurde mensen. Dat zegt ook wel weer genoeg over hoe het met discriminatie gesteld is in amerika (N) Bush laat ze gewoon wegrotten, waarschijnlijk is hij nog blij dat hij er dadelijk van af is ook.

Als dit nog even duurt (of na afloop), denk ik dat het gekleurde deel van amerika ernstig in opstand komt.

En terecht.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wackiejacky op vrijdag 2 september 2005 om 11:20:

Wat ongelofelijk kort door de bocht weer. Die hele stad was al een behoorlijke puinhoop, met 9 moorden per dag. Maar ja, vrij wapenbezit he, in Amerika. En zwarten die nog altijd als leprapatienten benaderd worden door narrowminded figuren zoals jij

:respect: Kee dan

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 11:43:
Als jij het al moeilijk hebt, vervolgens alles wat je bezit ziet wegspoelen en je ook nog eens te horen krijgt dat je GEEN vergoeding gaat krijgen... wat zou jij dan doen?

In ieder geval niet gaan plunderen en op HULPdiensten gaan schieten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Als ik sterf van de honger ga ik echt wel voedsel en evt. kleding plunderen.

Ik ga alleen geen tv's jatten en op hulpdiensten schieten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wackiejacky op vrijdag 2 september 2005 om 11:20:

Djeez zeg.

Helemaal mee eens!

Waarschuw beheerder
En zo blijkt maar weer dat 't woord "beschaving" door een ontzettend dunne schil omhuld wordt...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Diedus op vrijdag 2 september 2005 om 11:46:
Jackie (Y)

Wederom blijkt wat voor walgelijke samenleving ze daar in amerika hebben. Is er ergens een plek waar ze oorlogje kunnen spelen, staan ze meteen met hun neus vooraan. Maar ze kunnen niet eens de problemen in hun eigen land handelen.

Ik heb vanmorgen op het journaal zo'n vreselijke dingen gezien en gehoord, dat me nu de tranen er nog van in de ogen springen.
Mensen met suikerziekte, die in shock raken omdat ze al vanaf maandag niet meer voldoende tot niks hebben gegeten, kleine kinderen en baby's die ziek zijn en geen medicijnen of slaapplek hebben, in het stadion, waar veel mensen zitten, worden mensen verkracht of plegen zefmoord.

Ik heb er geen woorden voor.

En alleen maar gekleurde mensen. Dat zegt ook wel weer genoeg over hoe het met discriminatie gesteld is in amerika (N) Bush laat ze gewoon wegrotten, waarschijnlijk is hij nog blij dat hij er dadelijk van af is ook.

Als dit nog even duurt (of na afloop), denk ik dat het gekleurde deel van amerika ernstig in opstand komt.

En terecht.

Precies ja. Laat ze elkaar daar maar afschieten, het was toch al een zooitje ofzo.

Ongelofelijk om te zien he? En dat plunderen...tja, tv's jatten enzo is ook niet normaal, maar de mensne die nog overzijn zijn allemaal mensen zonder geld, zonder toekomst en zonder kansen. Kan me ergens wel voorstellen dat je dan in alle chaos probeert je eigen hachje te redden en op die manier probeert nog wat geld te vergaren.

Niet dat ik dat goedkeur, integendeel zelfs (mits het om het weghalen van eten gaat)...maar het toont wel aan dat er een heleboel niet in orde is in dat land. Er leven daar echt teveel mensen onder de armoedegrens. En vooral zwarten zijn daar de pineut gewoon. Djeez en dan is het 2005...je zou denken dat we inmiddels wel wat verder geevolueerd waren. Maar helaas. :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wackiejacky op vrijdag 2 september 2005 om 12:11:
maar het toont wel aan dat er een heleboel niet in orde is in dat land. Er leven daar echt teveel mensen onder de armoedegrens.

Eerlijk gezegd wil ik 't niet mee maken dat hier, óf een vergelijkbare natuurramp zou plaatsvinden óf een enorme terroristische aanslag gepleegd zou worden. Welvaart of niet, maar met een calamiteit van die omvang denk ik dat we nog ergere taferelen mogen verwachten.

Ik heb wat dat betreft geen enkel vertrouwen in de Nederlandse "samenleving" en hoop, mocht ik er bij betrokken raken, bij de eerste dodelijke slachtoffers te horen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 12:21:
maar met een calamiteit van die omvang denk ik dat we nog ergere taferelen mogen verwachten.

Ik heb wat dat betreft geen enkel vertrouwen in de Nederlandse "samenleving" en hoop, mocht ik er bij betrokken raken, bij de eerste dodelijke slachtoffers te horen..

?????????????????? Nog ergere taferelen? Wat dan? En hoezo geen vertrouwen in de Ndl samenleving. Dit vind ik hele vage uitspraken!

Waarschuw beheerder
Er vinden hier al plunderingen plaats tijdens voetbalrellen, ik wil niet weten wat er zich bij een grote calamiteit allemaal gaat afspelen. Zo veel "beschaafder" als de Amerikanen zijn we in Nederland niet. Het enige verschil is dat er hier een heel stuk minder mensen met wapens rond lopen...

En de hulpverlening in dit land zou meteen in één grote wanorde uitlopen; een tijdje geleden hebben ze in de Amsterdam Arena een rampenoefening gehouden, een ramp was 't idd; de ene na de andere blunder, flink langs elkaar werken en totaal geen of iig veel te gebrekkige onderlinge communicatie tussen de hulpdiensten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Dat zal wel meevallen hoor..

Voordeel is hier ook dat Nederland klein is, en dat dus de militairen niet 2 dagen hoeven te reizen ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
En nee, het is geen tsunami en Amerika is een welvarend land...

sorry maar qua inwonersaantal en gemiddeld bruto inkomen is Amerika een van de armste landen op de wereld.

Ze hebben veel geld verdient door oorlogen in het verleden en heden maar investeren alleen maar in het leger en de politieke strategische geologische plekken (witte huis, pentagon, CIA FBI etc.)

Het meerendeel van de amerikaanse bevolking leeft net boven of onder de armoedegrens.

Verbaasd me dan ook niet dat die mensen gaan plunderen want iemand die niets heeft en plotseling alles voor het oprapen ziet... er zal hier wel een discussie over losbarsten maar feit is gewoon dat de politiek het volk zwaar verwaarloosd heeft.

En maar propaganda blijft spuwen dat Amerika als wereldmacht zo belangrijk is op de politiek wereldagenda.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kimmie :cheer: op vrijdag 2 september 2005 om 12:36:
Dat zal wel meevallen hoor..

Voordeel is hier ook dat Nederland klein is, en dat dus de militairen niet 2 dagen hoeven te reizen laatste aanpassing 2 september 2005 12:37

feit is dat de nederlandse soldaar totaal niet capabel is voor zijn functie. moeten ze een keer echt aan de slag, gaat het rampzalig mis, mede door slechte instructies en voorbereidingen, zie irak/ yoegoslavie, waar zijn die soldaten heen? zitten gebroken thuis pyschisch helemaal van de wap en verlaten door vrouw en kinderen.
Waarschuw beheerder

Dat de mensen die aan het plunderen zijn dezelfde kleur hebben als de mensen die geëvacueerd zijn? en als de mensen die zijn omgekomen? en als de hulpverleners? en als de politieagenten, de brandweermannen en de Burgermeester??? :O

Nee valt niet echt op dus

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 12:39:
Het meerendeel van de amerikaanse bevolking leeft net boven of onder de armoedegrens.

Verbaasd me dan ook niet dat die mensen gaan plunderen want iemand die niets heeft en plotseling alles voor het oprapen ziet... er zal hier wel een discussie over losbarsten maar feit is gewoon dat de politiek het volk zwaar verwaarloosd heeft.

(Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 12:33:
En de hulpverlening in dit land zou meteen in één grote wanorde uitlopen; een tijdje geleden hebben ze in de Amsterdam Arena een rampenoefening gehouden, een ramp was 't idd; de ene na de andere blunder, flink langs elkaar werken en totaal geen of iig veel te gebrekkige onderlinge communicatie tussen de hulpdiensten

Ik denk dat dit voor de meeste landen geldt, want hoe kun je een ramp goed oefenen?
Zo veel "beschaafder" als de Amerikanen zijn we in Nederland niet.

Klopt, maar vlg mij zegt ook niemand dit in deze discussie. Het is een opmerking die buiten de discussie valt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op vrijdag 2 september 2005 om 12:54:
at de mensen die aan het plunderen zijn dezelfde kleur hebben als de mensen die geëvacueerd zijn? en als de mensen die zijn omgekomen? en als de hulpverleners? en als de politieagenten, de brandweermannen en de Burgermeester??? :O

Nee valt niet echt op dus

Zeg, wil je even GOED quoten aub? En deze qoute verwijderen? Nu lijkt het net alsof dat mijn woorden waren, terwijl ik iemand anders quote. Ben het nl. TOTAAL niet met die opmerking eens en zo staat het nogal raar.

Dank je.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trancepim op vrijdag 2 september 2005 om 07:14:
Uitspraak van Piekepotloed! op vrijdag 2 september 2005 om 02:14:

alleen zwarte mensen?

:X

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 12:39:
sorry maar qua inwonersaantal en gemiddeld bruto inkomen is Amerika een van de armste landen op de wereld.

Whahahaha, sorry maar ik moest toch echt even lachen. De verschillen tussen arm en rijk zijn in de VS erg groot, maar als je kijkt naar het gemiddelde bruto inkomen per inwoner (dat zo rond de € 26.000 ligt), is het toch echt wel een van de rijkere landen op deze planeet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wackiejacky op vrijdag 2 september 2005 om 13:01:
Zeg, wil je even GOED quoten aub? En deze qoute verwijderen? Nu lijkt het net alsof dat mijn woorden waren, terwijl ik iemand anders quote. Ben het nl. TOTAAL niet met die opmerking eens en zo staat het nogal raar.

Dank je

:O

sorry!! ik weet dat je hem ook gequote had maar kon de originele post niet vinden.. is al aangepast (f)
Waarschuw beheerder
[img width=220 height=242 cacheid=001382d8001cfc8d317744861a00f24423]http://i.a.cnn.net/cnn/2005/WEATHER/09/02/katrina.impact/story.vert.warning.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op vrijdag 2 september 2005 om 13:12:

sorry!! ik weet dat je hem ook gequote had maar kon de originele post niet vinden.. is al aangepast (f)

Oef hehe, dan is het goed. Dacht al dat je dacht dat ik zo'n domme opmerking gemaakt had. Lekker generaliserend van die dude ook. :D
Waarschuw beheerder
Misschien toch wel een topic waard, dit hele gebeuren???

uiteraard !
heb me ook verbaasd dat er nog niks over is

Dat de hulpverlening niet op gang komt is ook bizar, ze hebben zich inderdaad teveel blind gestaard op de orkaan zelf, en niet op de gevolgen voor een stad die zich 3 m onder de zeespiegel bevind.

ff offtopic jacky.. vlgensmij heb ik je nog gezien op solar, 13 aug. je gezicht komt me bekend voor.. :)

Waarschuw beheerder
Ik zie nu zojuist op CNN (TV) dat een Amerikaanse presentatrice de VN verwijdt dat het geen hulp en geld stuurt.

:S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wackiejacky op vrijdag 2 september 2005 om 13:21:
Oef hehe, dan is het goed. Dacht al dat je dacht dat ik zo'n domme opmerking gemaakt had. Lekker generaliserend van die dude ook

onee je bent de laatste bij wie ik dat zou denken...ben een fan van je ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 13:27:
Ik zie nu zojuist op CNN (TV) dat een Amerikaanse presentatrice de VN verwijdt dat het geen hulp en geld stuurt.

Grappig, volgens mij wou amerika dat nooit hebben.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Diedus op vrijdag 2 september 2005 om 13:30:
Grappig, volgens mij wou amerika dat nooit hebben.

Dat wilden ze ook niet hebben :no:

Waarschuw beheerder
Dit kan weleens het punt zijn waarop de hele amerikaanse bevolking in opstand komt. Ze waren natuurlijk al langer de dupe van het amerikaans regeringsbeleid echter had niet iedereen dat door. Nu door het natuurgeweld, waar overigens niemand wat aan kan doen, word de amerikaanse bevolking in de steek gelaten.

Dat ze plunderen daar is natuurlijk niet goed te praten. Behalve zoals wacky zegt als het om eten gaat. Maar om iedereen nu af te gaan schieten. Kijk hoe de mensen daar in de steek gelaten worden. De meesten in het rampgebied leven onder de armoedegrens. Ze zijn echt alles kwijt.

Denk ook aan de psychologische gevolgen die hieruit voortvloeien. In nood maakt men rare sprongen. Iedereen zal toch zijn eigen hachie proberen te redden. Kijk bijv naar de gebeurtenissen oop de brug in Baghdad. Iedereen probeert zichzelf in leven te houden ten koste van anderen.

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Mijn medeleven gaat gaat naar de getroffenen in New Orleans

Waarschuw beheerder
Dit hele gebeuren bewijst maar weer dat er in de huidige Amerikaanse cultuur nooit een zwarte (of vrouwelijke) president zal komen...

wat een teringzooi..
Artiest {SHOWLIST artist 1260, 75631}
Waarschuw beheerder
Er vinden hier al plunderingen plaats tijdens voetbalrellen, ik wil niet weten wat er zich bij een grote calamiteit allemaal gaat afspelen. Zo veel "beschaafder" als de Amerikanen zijn we in Nederland niet. Het enige verschil is dat er hier een heel stuk minder mensen met wapens rond lopen...

Hehe, eindelijk iemand die het snapt.

En wat een gelul omtrent Bush zeg. :D For all you know zegt Bush al één week lang dat er militairen paraat moeten staan maar denkt men nou werkelijk dat hij daarover zomaar even beslist?

Wij zouden ook simpelweg zeggen: "schiet die gasten van de gangs maar direct kapot". Maar stel dat ze het doen, denk je dat de publieke opinie niet ineens weer een compleet ander leven gaat leiden door manipulatie e.d.?

Maar goed, mijn mening: iedereen met een wapen daar direct schieten. :yes: Maar die verdomde marionette-touwtjes hè?! :S

Waarschuw beheerder
En wat een gelul omtrent Bush zeg. For all you know zegt Bush al één week lang dat er militairen paraat moeten staan maar denkt men nou werkelijk dat hij daarover zomaar even beslist?

uhhh ja. Het is een noodtoestand voordat je dat nog niet wist. Enne bij 9/11 was toch ook alles zo geregeld ;)

Ook die orkaan zagen ze ruim van te voren aankomen. Ze hadden zcih er op zijn minst redelijk om voor kunnen bereiden. het is niet de enige orkaan die de laatste tijd is langs komen waaien in amerika.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 12:50:
zie irak/ yoegoslavie, waar zijn die soldaten heen? zitten gebroken thuis pyschisch helemaal van de wap en verlaten door vrouw en kinderen.

hou alsjeblieft op, mn vriend gaat over een paar weken het leger in :x

Uitspraak van DJ Sequence op vrijdag 2 september 2005 om 13:45:
Maar goed, mijn mening: iedereen met een wapen daar direct schieten. Maar die verdomde marionette-touwtjes hè?!

Ja maar dan lok je een oorlog uit daar, dan word het straks iedereen met een gun tegen de militairen, en daar raken veel meer mensen bij gewond,

ze moeten gewoon zorgen dat er eten en medicijnen het gebied in worden gestuurd, is New Orleans niet omringd door steden? kunnen hun geen eerste hulp verlenen?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kimmie :cheer: op vrijdag 2 september 2005 om 13:58:
ze moeten gewoon zorgen dat er eten en medicijnen het gebied in worden gestuurd, is New Orleans niet omringd door steden? kunnen hun geen eerste hulp verlenen?

Ze kunnen niet eens aan voldoende bussen komen om het gebied te evacueren.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 13:53:
Ook die orkaan zagen ze ruim van te voren aankomen. Ze hadden zcih er op zijn minst redelijk om voor kunnen bereiden. het is niet de enige orkaan die de laatste tijd is langs komen waaien in amerika.

Precies.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 14:00:
Ze kunnen niet eens aan voldoende bussen komen om het gebied te evacueren.

Het is ook erg handig om bussen te sturen terwijl het hele wegennetwerk helemaal vernield is:frusty:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 14:08:
Het is ook erg handig om bussen te sturen terwijl het hele wegennetwerk helemaal vernield is:frusty:

Ik ken daar de situatie van het wegennet niet. Maar wat me wel duidelijk is (CNN praat nergens anders over), is dat de hulpdiensten rond New Orleans schreeuwen om bussen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kimmie :cheer: op vrijdag 2 september 2005 om 13:58:
dan word het straks iedereen met een gun tegen de militairen

Als ik de nieuwsberichten mag geloven is 't sinds gisteren al zo ver...
Waarschuw beheerder
denken jullie nou echt dat dat allemaal zo makkelijk is.
Uitspraak van Diedus op vrijdag 2 september 2005 om 14:04:

[img width=416 height=449]http://www.mijnalbum.nl/Foto=YZ6L4XQS[/img]
Denk nou eens na, denk nou gvd eens na. Deze orkaan krachtiger dan ooit tevoren kun je je niet op voorbereiden ja weg gaan en dan dan ben je alles kwijt en als je geluk heb dat de orkaan je huis niet sloopt, komen er plunderaars die als nog alles overhoop halen en alles jatten. Er lag daar een cruisschip in de haven die ligt nu midden in de stad. Dus voorbereiden MY ASS. De natuur doet wat die wil en wij het enige wat wij als mensen kunnen doe is afwachten en hopen dat het goed gaat.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van >RaoulDuke< op vrijdag 2 september 2005 om 14:44:
Denk nou eens na, denk nou gvd eens na. Deze orkaan krachtiger dan ooit tevoren kun je je niet op voorbereiden ja weg gaan en dan dan ben je alles kwijt en als je geluk heb dat de orkaan je huis niet sloopt, komen er plunderaars die als nog alles overhoop halen en alles jatten. Er lag daar een cruisschip in de haven die ligt nu midden in de stad. Dus voorbereiden MY ASS. De natuur doet wat die wil en wij het enige wat wij als mensen kunnen doe is afwachten en hopen dat het goed gaat.

Idd, maar wat kim bedoelde is: Reserveer alvast militairen die rechtstreeks na de ramp het gebied ingestuurd kunnen worden, maak alvast voedselpakketten die na de ramp gedropt kunnen worden.

Voorbereiden is beter dan afwachten.
In Indonesië werd er 2 dagen na de ramp al voedsel gedropt, in Amerika beloven ze na 5 dagen dat ze het alsnog zullen doen. Die voedselpakketten hadden al klaar kunnen liggen voordat de ramp zich voltrok.

De regering van Bush heeft bezuinigd op de dijken die New Orleans zouden moeten beschermen. De dijken zijn er op gebouwd een Orkaan van de 3e catogerie te doorstaan, dit was er één waarvan voorspeld werd dat het van de 5e categorie zou zijn (of dit ook zo was weet ik niet precies), maar mensen hadden er serieus rekening mee moeten houden dat het goed fout kon gaan en alle nooddiensten paraat kunnen houden.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 13:11:
maar als je kijkt naar het gemiddelde bruto inkomen per inwoner (dat zo rond de € 26.000 ligt), is het toch echt wel een van de rijkere landen op deze planeet.

Als jij 10.000 euro per dag verdient, maar een brood kost hier 1000 euro, ben je echt niet zo rijk als je lijkt ;)

(ik overdrijf nu iets, maar je hebt in de VS echt 2x zoveel geld nodig als hier om een beetje normaal rond te kunnen komen, bovendien zijn er relatief veel mensen met topinkomens en die halen het gemiddelde op een nogal valse manier omhoog)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 15:27:
Idd, maar wat kim bedoelde is: Reserveer alvast militairen die rechtstreeks na de ramp het gebied ingestuurd kunnen worden, maak alvast voedselpakketten die na de ramp gedropt kunnen worden.

precies, misschien had ik dat niet goed duidelijk gemaakt.

Ik zag gister (bij netwerk oid) dat de Amerikaanse regering zich helemaal blind heeft gestaard op het overleven van de orkaan. En totaal niet aan de gevolgen van die orkaan heeft gedacht. En zo is het gewoon. Sorry, maar dat is gewoon pure domheid.
Ik verwijd het volk niks, maar de regering wel.

Trouwens, een vriendin van me zat zaterdag in New Orleans en ik weet niet eens of alles wel ok is met d'r of waar ze nu uithangt :/ Maar ik ga er vanuit dat ze optijd weg is gegaan *cross my fingers*

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 15:27:
De regering van Bush heeft bezuinigd op de dijken die New Orleans zouden moeten beschermen.

ik zei al eerder in deze topic: wegen, spoorwegen, afwatering, gas, electra, watervoorziening (etc etc) hebben in de VS allemaal zwaar achterstallig onderhoud

maar daar was voorlopig geen geld voor, want dat geld was nodig voor de oorlog in Irak en belastingverlagingen voor de allerrijksten :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Diedus op vrijdag 2 september 2005 om 15:41:
precies, misschien had ik dat niet goed duidelijk gemaakt.

Ja klopt maar mij tekst sloeg ook niet alleen op jou hoor schat :). Vind dat wij nederlands altijd commentaar hebben op andere landen en wat tesimpel lullen over hulp en de oorlog in irak. Zo makkelijk is het allemaal niet. Wij en vooral de regering van ons land denk het altijd beter teweten totdat hier iets gebeurt. Er komt hier ook nog wel een keer een rampof een aanslag nou ik wil weleens zien wat er dan hier gebeurt, het hele land is hier al in rep en roer als er iemand om straat doodgeschoten word. Gebeurde in new orleans gemiddeld 6 keer per dag.

Duke (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 15:42:
ik zei al eerder in deze topic: wegen, spoorwegen, afwatering, gas, electra, watervoorziening (etc etc) hebben in de VS allemaal zwaar achterstallig onderhoud

Denk dat dat ook veroorzaakt wordt door 't feit dat daar (volgensmij) niks in handen van de overheid is, of ooit is geweest; maximale winst, minimale uitgaven...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 15:51:
Denk dat dat ook veroorzaakt wordt door 't feit dat daar (volgensmij) niks in handen van de overheid is, of ooit is geweest; maximale winst, minimale uitgaven...

idd alles moet in america winstgevend zijn. Dat is nou eenmaal het systeem in america. Daar moet je voor jezelf zorgen niks meer en niks minder en als je dat niet kan heb je pech. Is hard ik weet het maar wat willen we nou, in nederland is er overal geld voor daarom is alles ook zo fucking duur kwa belasting, geld moet uiteindelijk toch ergens vandaan komen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 15:39:
ik overdrijf nu iets, maar je hebt in de VS echt 2x zoveel geld nodig als hier om een beetje normaal rond te kunnen komen, bovendien zijn er relatief veel mensen met topinkomens en die halen het gemiddelde op een nogal valse manier omhoog

Ik weet inderdaad dat goederen en diensten in de VS ook weer veel duurder zijn, maar het is toch over het algemeen zo (heel grof genomen) dat hoe hoger het gemiddelde inkomen in een land is, hoe duurder het leven in dat land is. En wat betreft het 2e deel van je opmerking... zoals ik ook al aangaf: het verschil tussen arm en rijk is in dat land erg hoog, daar bedoelde ik dus mee wat jij ook aangeeft.

Waarschuw beheerder
Snap alleen iets niet hoor!
Ik zou daar niet eens gaan wonen als je weet dat er vaker dat soort stormen komen!
Sommige mensen die waren net weer klaar met het opbouwen van hun huis naa de vorige storm!

Ken aan mij liggen hoor!

(maarja neemt neit weg dat het niet erg genoeg is wat er daar nu allemaal speelt!)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van >RaoulDuke< op vrijdag 2 september 2005 om 15:55:
in nederland is er overal geld voor daarom is alles ook zo fucking duur kwa belasting, geld moet uiteindelijk toch ergens vandaan komen

'T spoor is hier een aantal jaren geleden ook geprivatiseerd, hetzelfde is met de energieleveranciers gebeurd en zou nu ook met het hoogspanningsnet gaan gebeuren.

Al die bedrijven moeten zichzelf nu bedruipen, de belasting is desondanks geen cent lager geworden, terwijl de prijs die de burger voor dit soort diensten betaald alleen maar hoger is geworden. En 't Nederlandse spoorwegnet staat nou ook niet bepaald bekend om de goeie staat van onderhoud...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 16:04:
'T spoor is hier een aantal jaren geleden ook geprivatiseerd, hetzelfde is met de energieleveranciers gebeurd en zou nu ook met het hoogspanningsnet gaan gebeuren.

Al die bedrijven moeten zichzelf nu bedruipen, de belasting is desondanks geen cent lager geworden, terwijl de prijs die de burger voor dit soort diensten betaald alleen maar hoger is geworden. En 't Nederlandse spoorwegnet staat nou ook niet bepaald bekend om de goeie staat van onderhoud...

Is toch logische de overheid wil van dat gezeik af en privatiseerd de boel en dan word het duuder omdat dat bedrijf winst moet <<< maken.
Waarschuw beheerder
De Amerikaanse president Bush noemt de hulpverlening direct na de verwoestende orkaan Katrina 'onacceptabel'. De hulp móet beter en wórdt beter, zei hij tijdens een toespraak in Washington.

Water
Bush reist vandaag naar het rampgebied in het zuiden van de Verenigde Staten. "We hebben inmiddels miljoenen liters water en medicijnen gestuurd naar al die mensen die zijn getroffen. We krijgen de situatie onder controle."

Praten
De president zei er naar uit te zien met mensen ter plekke te praten. Hij zal over Alabama, Mississippi en New Orleans vliegen en een bezoek brengen aan de stad Biloxi, waar al zeker 100 mensen zijn omgekomen.

www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws

Bla, bla, bla, bla. Mosterd na de maaltijd

Check ook het artikel Get your goddamn ass over here! en de soundbites op www.geenstijl.nl
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 16:00:
Snap alleen iets niet hoor!
Ik zou daar niet eens gaan wonen als je weet dat er vaker dat soort stormen komen!
Sommige mensen die waren net weer klaar met het opbouwen van hun huis naa de vorige storm!

Ken aan mij liggen hoor!

En toch woon je nu ook in een plaats beneden zeeniveau. ;)Door de stijgende zeespiegel zou je ook wel een natte voetjes kunnen krijgen in de toekomst :P

Moraal van dit verhaal: Mensen gaan wonen waar ze willen en denken al snel "zoiets zal mij toch niet gebeuren".

Waarschuw beheerder
Uitspraak van >RaoulDuke< op vrijdag 2 september 2005 om 16:09:
Is toch logische de overheid wil van dat gezeik af en privatiseerd de boel en dan word het duuder omdat dat bedrijf winst moet <<< maken.

Ik bedoelde eigenlijk meer te zeggen dat we niet raar op hoeven te kijken als we hier over een paar jaar ook met het nodige achterstallige onderhoud zitten aan zaken als openbaar vervoer en nutsbedrijven, met alle veiligheidsrisico's vandien...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 16:22:
Ik bedoelde eigenlijk meer te zeggen dat we niet raar op hoeven te kijken als we hier over een paar jaar ook met het nodige achterstallige onderhoud zitten aan zaken als openbaar vervoer en nutsbedrijven, met alle veiligheidsrisico's vandien...

Heb je 100% gelijk in. Een bedrijf wil de kosten laag houden en daardoor zoveel mogelijk winst maken. Ben het er opzich wel mee eens want als je die ambtenaren ziet werken, doe echt niks want ja wat maakt het uit, alles chill want wij hoeven niet zo nodig winst temaken. Nadeel daarvan is idd wat jij zegt daar moet absoluut iets aangedaan worden.

Waarschuw beheerder
Voor oorlog hebben ze mannen en geld genoeg maar als je dan hun hulpactie bekijkt op deze ramp... is maar pover...

Liever hun geld opdoen aan oorlog dan aan voorzieningen voor eigen volk... typisch Amerika

Waarschuw beheerder
Het land dat de hele wereld wil overheersen kan niet eens zn eigen mensen redden tijdens een natuurramp die men dagen van tevoren aan zag komen! Ziekenhuizen zitten nu al zonder insuline, waarom is er niet genoeg bevoorraad toen ze wisten dat er een ramp aan zat te komen? Waarom komt de hulpverlening zo verschrikkelijk traag op gang en waarom wacht Bush veels te lang af met het inzetten van alle mogelijke middelen om deze duizenden mensen te helpen?!

En natuurlijk ga je plunderen uit pure wanhoop, pure overlevingsdriften!
Waarschuw beheerder
Hier een website met behoorlijk veel foto's van New Oreans en omgeving!

Ook van plunderingen enzow :D:D:D:D:D

http://www.nola.com/hurricane/photos/

Veel kijkplezier :jaja:

Lekker stukkie zwemmen :P
[img width=317 height=400 cacheid=000a0e17001cfe5c4fd8cabd1a00f25ba3]http://www.nola.com/cgi-bin/prxy/photogalleries/nph-cache.cgi/cache=3000;/nola/images/3682/2074845.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zelfs de "beste vriend" van de Amerikaanse burger geeft inmiddels de voorkeur aan plunderen boven "to protect and serve"...

[img width=693 height=443 cacheid=000a0e41001cfeefde4aead11a00f2647f]http://www.vkmag.com/media/politie_jat_ook.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
grappig....een land wat in staat is een land helemaal kapot te schieten kan z'n eigen burgers niet eens helpen....
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 16:33:
Voor oorlog hebben ze mannen en geld genoeg maar als je dan hun hulpactie bekijkt op deze ramp... is maar pover...

Liever hun geld opdoen aan oorlog dan aan voorzieningen voor eigen volk... typisch Amerika

:respect: Zo zie ik het ook...

Uitspraak van Je bent ingelogd als: WJTN op vrijdag 2 september 2005 om 16:13:
De Amerikaanse president Bush noemt de hulpverlening direct na de verwoestende orkaan Katrina 'onacceptabel'. De hulp móet beter en wórdt beter, zei hij tijdens een toespraak in Washington.

Water
Bush reist vandaag naar het rampgebied in het zuiden van de Verenigde Staten. "We hebben inmiddels miljoenen liters water en medicijnen gestuurd naar al die mensen die zijn getroffen. We krijgen de situatie onder controle."

Praten
De president zei er naar uit te zien met mensen ter plekke te praten. Hij zal over Alabama, Mississippi en New Orleans vliegen en een bezoek brengen aan de stad Biloxi, waar al zeker 100 mensen zijn omgekomen.

Achteraf mooi weer spelen tegenover het volk :no: (n)

Beter had de regering (voor zover mogelijk) VOORAF hun zaakjes beter geregeld. Men wist dat deze orkaan er aan kwam, men wist dat het om een zeer zware ging en men wist ook de eventuele gevolgen vooraf.

Dan kun je als president zijnde nu de populaire man gaan uithangen, maar ik denk dat dit er bij het merendeel van de bevolking niet in gaat.
Waarschuw beheerder
Amerika wil helemaal geen hulp. Nederland, Canada, Rusland, Venezuela... Allemaal hebben ze hulp aangeboden maar dat wordt keihard geweigerd!

"ALL OF THESE OFFERS and more, the Military Leaders of US have declined. US Dept. Bulltetin NCO:13788...in which it states that this remains an INTERNAL ACTION. "

Zelfs hulp uit Florida wordt gewoon tegengehouden!
http://www.sun-sentinel.com/news/local/florida/orl-caneboats0205sep02,0,4766048.story?coll=sfla-news-florida

Het enige waar Bush om vraagt is geld. Dat is er natuurlijk niet, zolang er duizenden dollars per seconde in een oorlog (die er nooit had moeten komen) wordt gepompt. Dat is totnutoe slechts 750 dollar per inwoner van de US!

Het erge is dat er gewoon een hoop ellende waarschijnlijk voorkomen had kunnen worden:
http://www.signonsandiego.com/news/nation/20050902-9999-1n2funds.html

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 10:23:

130.000.000 ?

Amerika heeft bijna 300 miljoen inwoners..
Waarschuw beheerder
Op CNN kun je nu ene interview beluisteren met de burgemeester van New Orleans.

"get off your asses" heet dat stukje. Heel heftig op het einde ook als zowel de verslaggever als de burgemeester gewoon aan het janken zijn. Wat moet je anders ook, er gebeurt gewoon te weinig. :(

Trouwens echt een toffe vent die burgemeester zeg, klinkt als iemand die WEL begrijpt wat er leeft onder het volk. (l)

Waarschuw beheerder
donateur
[img width=1036 height=297 cacheid=000a0e4a001cff1ce06bd9a31a00f269f7]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f9/New_Orleans_Skyline_PD.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Wackiejacky op vrijdag 2 september 2005 om 19:04:
Trouwens echt een toffe vent die burgemeester zeg

Ik hoorde op het RTL nieuws dat die burgemeester er al zeker van is dat ie over enige tijd geen burgemeester zal zijn :no:
Maar op dit moment komt ie gewoon keihard voor de slachtoffers op :respect:
Terwijl Bush maar loopt goed te praten wat ontzettend krom is :S . Hij gaat naar New Orleans, het is te hopen dat ze hem te grazen nemen :[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wackiejacky op vrijdag 2 september 2005 om 19:04:
Op CNN kun je nu ene interview beluisteren met de burgemeester van New Orleans.

"get off your asses" heet dat stukje. Heel heftig op het einde ook als zowel de verslaggever als de burgemeester gewoon aan het janken zijn. Wat moet je anders ook, er gebeurt gewoon te weinig.

Trouwens echt een toffe vent die burgemeester zeg, klinkt als iemand die WEL begrijpt wat er leeft onder het volk.

ik heb het ook gezien/ gehoord...
van hem kan je tenminste echt zeggen dat hij mee leeft met de mensen die nu hulp nodig hebben.
hij maakt zich tenminste niet alleen zorgen om zichzelf:respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tony Fontana op vrijdag 2 september 2005 om 19:10:
Ik hoorde op het RTL nieuws dat die burgemeester er al zeker van is dat ie over enige tijd geen burgemeester zal zijn :no:

Klopt ja, dat hoor je hem in dat interview zelf ook zeggen. Maar hij zegt tenminste wel wat 'ie denkt. En wat heel veel mensen op de wereld nu denken. Daar heb ik diep respect voor.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tony Fontana op vrijdag 2 september 2005 om 19:10:
Ik hoorde op het RTL nieuws dat die burgemeester er al zeker van is dat ie over enige tijd geen burgemeester zal zijn

Dat is ook niet zo gek, nu er geen New Orleans meer is. Het heet nu Lake Orleans.
Waarschuw beheerder
In plaats van al dat geld uitgeven aan oorlogje voeren moet die achterlijke debiel van een Bush eens wat geld aan binnenlandse zaken en rampenbestrijding geven.

Als je dat ziet op TV...echt erg en dat in zo'n "rijk" land als Amerika.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GetReal! op vrijdag 2 september 2005 om 19:34:
Als je dat ziet op TV...echt erg en dat in zo'n "rijk" land als Amerika.

Amerika is geen rijk land.....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kuijpers op vrijdag 2 september 2005 om 19:45:

Nee, amerika is heel arm.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wiebel- op vrijdag 2 september 2005 om 20:23:
Nee, amerika is heel arm.

Kijk maar eens rond in gebieden buiten de metropolen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kuijpers op vrijdag 2 september 2005 om 20:25:
Kijk maar eens rond in gebieden buiten de metropolen

Daar gaat het niet om.
Waar het hier om gaat is de hulpverlening na de tijd.
En daar moet de overheid voor zorgen toch? En volgens mij heeft de amerikaanse overheid geld GENOEG!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wiebel- op vrijdag 2 september 2005 om 20:34:
Daar gaat het niet om.
Waar het hier om gaat is de hulpverlening na de tijd.
En daar moet de overheid voor zorgen toch? En volgens mij heeft de amerikaanse overheid geld GENOEG!!

Het is het land met de grootste schulden ter wereld :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 21:06:
Het is het land met de grootste schulden ter wereld

Jawel maar ze kunnen wel een oorlog van ik weet niet hoeveel geld financiëren. dan kunnen ze ook wel een beetje geld voor die slachtoffers vrijmaken. En als ze dat niet kunnen dan moeten ze dat accepteren en hulp van andere landen accpeteren. Dan zien ze misschien wel in dat ze niet opper machtig zijn en dat ook zij niet zonder hulp van anderen kunnen. Iedereen heeft ooit een keer hulp van iemand anders nodig. Ook amerika.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wiebel- op vrijdag 2 september 2005 om 21:12:
Jawel maar ze kunnen wel een oorlog van ik weet niet hoeveel geld financiëren. dan kunnen ze ook wel een beetje geld voor die slachtoffers vrijmaken. En als ze dat niet kunnen dan moeten ze dat accepteren en hulp van andere landen accpeteren. Dan zien ze misschien wel in dat ze niet opper machtig zijn en dat ook zij niet zonder hulp van anderen kunnen. Iedereen heeft ooit een keer hulp van iemand anders nodig. Ook amerika.

Compleet mee eens :jaja:
Waarschuw beheerder
Ik vind t ronduit SCHANDALIG dat de regering t zo laat afweten!
Het plunderen maken ze zich meer zorgen over,dan de hulpdiensten etc.
Altijd maar hoog van de toren blazen,ze hebben nog niet eens n verzoek gedaan bij de VN om hulp.
Heb vanmiddag n tijdje naar CNN zitten loeren en ik heb vol afschuw gekeken en geluisterd.
Onbegrijpelijk,moeders met baby's van n paar weken oud die ze nauwelijks kunnen voeden,diabetici die in shock verkeren in de ziekenhuizen,agenten die doodleuk meeplunderen.
Bush haal je hoofd is uit je reet!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
en mooiste komt nog , zag net optv ..hoe een agente nieuwe schoenen aan het uit zoeken was .....pff.
Waarschuw beheerder
Heb ik ook gezien.
"Bent u aan t plunderen?"
"Nee ik zorg ervoor dat mensen niet plunderën"

Sure!
Waarschuw beheerder
amerika heeft geld genoeg. en zelf staan ze ook niet zo snel te springen aan 3e wereldlanden.
Waarschuw beheerder
[img width=400 height=253 cacheid=0000fb150002111ffa5b3b181a00f27ba1]http://www.nola.com/cgi-bin/prxy/photogalleries/nph-cache.cgi/cache=3000;/nola/images/3713/01_Gulfport_13.jpg[/img]
Fruit is what you need!!
En oja, niet parkeren hier....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wiebel- op vrijdag 2 september 2005 om 21:12:
Jawel maar ze kunnen wel een oorlog van ik weet niet hoeveel geld financiëren

precies. die schulden hebben ze omdat ze er gewoon scheit aan hebben. ze betalen ook al jaren niet (of veel te weinig aan de vn)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van **IEPOVICH** op vrijdag 2 september 2005 om 16:49:
Hier een website met behoorlijk veel foto's van New Oreans en omgeving!

Ook van plunderingen enzow

http://www.nola.com/hurricane/photos/

Veel kijkplezier

Lekker stukkie zwemmen
laatste aanpassing 2 september 2005 16:56

wat ben jij voor Rasmongool
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van FC Lacoste op vrijdag 2 september 2005 om 22:59:
precies. die schulden hebben ze omdat ze er gewoon scheit aan hebben. ze betalen ook al jaren niet (of veel te weinig aan de vn)

De hele wereld schijt in z'n broek voor Amerika en niemand "durft" er wat aan te doen. Iedereen weet het, niemand doet wat (n)

En ondertussen wordt Amerika steeds machtiger :S (kijk bijvoorbeeld maar naar het Star Wars project; het hele luchtruim boven Amerika is inmiddels beveiligd door satellieten die elke vijandelijke raket zou moeten elimineren voordat deze echt schade aanrichten...)

Zodra Bush weer ergens $$$ ruikt, worden er troepen naar een gebied gestuurd om "de vrede te bewaken" en het ergste is nog dat bijna alle VN landen zijn "voorbeeld" volgen, omdat men anders bang is dat ze Amerika als bondgenoot kwijt raken...

Ben benieuwd hoe bijvoorbeeld Clinton (als hij nog aan de macht was) op deze situatie gereageerd had. Moeijlijk over te oordelen vanaf hier, maar ik denk dat het Amerikaanse volk veel beter af is met een democratische president i.p.v een Republikein :jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Men-Oh op vrijdag 2 september 2005 om 23:23:
denk dat het Amerikaanse volk veel beter af is met een democratische president i.p.v een Republikein

Weet t bijna wel zeker:)
Waarschuw beheerder
zag net stukje op tv, liepen 2 meiden over een brug heen, en van andere brughelft werden ze geinterviewd en gefilmd..het gesprek ging ongeveer als volgt:

We have no food, we have no drink. A man who had 5 bottles of water threw one bottle to me, just one. If we need something to eat or drink we have to buy it from that bandits. (vriendin van haar die al stuk verderop is) Shut the fuck up and help us.. I hate this city...

dan heb je zoiets, waarom helpt die pers die mensen niet :S
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Trancepim op vrijdag 2 september 2005 om 23:53:
waarom helpt die pers die mensen niet

Zelfde reden als met bedelaars/zwervers denk?

Hoe erg je het ook vind, je weet dat als je er EEN helpt, ze allemaal komen en het is gewoon onmogelijk om ze ALLEMAAL te helpen...

Een druppel op een gloeiende plaat zeg maar
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Trancepim op vrijdag 2 september 2005 om 23:53:
zag net stukje op tv, liepen 2 meiden over een brug heen, en van andere brughelft werden ze geinterviewd en gefilmd..het gesprek ging ongeveer als volgt:

We have no food, we have no drink. A man who had 5 bottles of water threw one bottle to me, just one. If we need something to eat or drink we have to buy it from that bandits. (vriendin van haar die al stuk verderop is) Shut the fuck up and help us.. I hate this city...

en dat de politie zelf aan 't plunderen was bij wal-mart
Waarschuw beheerder
ja ook dat nog inderdaad, die politie moet wel beter weten toch :S
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Trancepim op zaterdag 3 september 2005 om 00:07:
die politie moet wel beter weten toch

weten ze ook

maar doen ze niet

mensen die de stad willen verlaten, tegenhouden

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Kuijpers op vrijdag 2 september 2005 om 19:45:

1 op de 8 mensen leeft er in armoede
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 2 september 2005 om 21:16:
Compleet mee eens

Dank u.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 00:09:
1 op de 8 mensen leeft er in armoede

moeten ze maar minder oorlogje spelen.
Waarschuw beheerder
Zit net op het journaal te kijken en die burgemeester zegt het zelf. de oorlog in irak heeft 8 miljard gekost maar hulp voor ons...
Waarschuw beheerder
zit ff te kijken maar het is daar een aardige chaos. voor ze de volgende oorlog beginnen mogen hun eigen land beter op orde krijgen.

Waarschuw beheerder
oorlogsgebied daar..

wrom niet rotterdam? :(
Waarschuw beheerder
wees blij. ik schat dat het getroffen gebied zo groot als nederland is..... dan had je er zelf ook last van gehad.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van FC Lacoste op zaterdag 3 september 2005 om 04:14:
voor ze de volgende oorlog beginnen mogen hun eigen land beter op orde krijgen.

ach dat verschilt ook nog per staat , de ene krijgt alles , de ander kan kreperen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van FC Lacoste op zaterdag 3 september 2005 om 04:39:
ik schat dat het getroffen gebied zo groot als nederland is..... dan had je er zelf ook last van gehad.

niet dus :)

woon op 148 meter boven NAP

Waarschuw beheerder
lol
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 04:40:
niet dus

woon op 148 meter boven NAP

buiten de overstroming heeft ook de wind alleen al voor doden en schade gezorgd...

Waarschuw beheerder
ik zit lekker binnen :bier:

en ik heb een grote kelder (Y)
Waarschuw beheerder
bak een taart en ga het vieren.

Waarschuw beheerder
dies oud , verzin een nieuwe
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 04:44:
dies oud , verzin een nieuwe

plunder een banket bakker en verkoop het door is dat wat ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van FC Lacoste op zaterdag 3 september 2005 om 03:13:
de oorlog in irak heeft 8 miljard gekost maar hulp voor ons...

Hij bedoelt waarschijnlijk dat zijn stad 8 miljard heeft bijgedragen. De oorlog kost tot nu toe 200 miljard dollar en dat gaat nog flink oplopen.

De president van de US is maar een pop (alleen de hudige is wel de allerdomste ooit). De figuren achter hem, die hebben de touwtjes in handen. Het zou echt niet veel uitmaken of er nou een Democraat of een Republikein zit.

Waarschuw beheerder
Zag net een foto waarop 2 blanken met eten e.d. door het water lopen en daarbij was het onderschrift dat ze dit gevonden hadden. Daarna een foto van een neger met eten in zijn handen door het water lopen en daarbij was het onderschrift dat ie het weggehaald had uit een supermarkt :vaag:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gila Selectah op vrijdag 2 september 2005 om 21:31:
Het plunderen maken ze zich meer zorgen over,dan de hulpdiensten etc.

Juist. De politiek daar gebruikt dat geplunder alleen maar om de aandacht af te leiden van hun falen (het veels te laat en totaal ongecoördineerd reageren op de situatie, het al jaren steeds minder geld vrijmaken). En maar roepen dat niemand deze ramp had kunnen overzien. BS! Al jaren werd door specialisten geroepen dat Amerika een grote ramp te wachten stond: Of een nieuwe terroristisch aanval, een aardbeving in LA of een Hurricane over New Orleans.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van FC Lacoste op zaterdag 3 september 2005 om 04:39:
ik schat dat het getroffen gebied zo groot als nederland is

Als ik het fout heb moet iemand me verbeteren maar ik dacht gehoord te hebben dat het gebied ong. 6x Groot Brittanië is.
Artiest {SHOWLIST artist 52097, 65558}
Waarschuw beheerder
Las net dat Fidel Castro zo n 100 artsen heeft klaarstaan met een boel medicijnen om de mensen te helpen maar ik denk dat haast wel dat de Amerikaanse regering dat no way toe laat.K*t politiek ook...al gaan er duizenden kinderen dood...nog gaat de politiek voor:(.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mongrel op zaterdag 3 september 2005 om 09:52:
Fidel Castro zo n 100 artsen heeft klaarstaan met een boel medicijnen

Zegt Fidel Castro dit of is het echt zo. Hij weet ook wel dat Bush deze steun weigert. En kan Cuba dit zelf niet heeel goed gebruiken? Weet niet hoe het met gezondheidszorg zit in Cuba, maar Cuba is geen welvarend land.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Steeffie op zaterdag 3 september 2005 om 09:01:
De president van de US is maar een pop (alleen de hudige is wel de allerdomste ooit). De figuren achter hem, die hebben de touwtjes in handen. Het zou echt niet veel uitmaken of er nou een Democraat of een Republikein zit.

Ik denk dat er geen oorlog in Irak was geweest had Bush de verkiezingen niet had gestolen 5 jaar geleden. Maar in zo een natuurramp denk ik niet dat de partij uitmaakt.

Ik vind het absoluut schandelijk dat er zo slecht was voorbereid op een ramp dat zo makkelijk was te voorspellen! Amerika wist dat dit een keertje zat aan te komen. Er komen vaak genoeg orkanen voor in de golf van Mexico.

Bush heeft nu wel eindelijk toegegeven dat de hulpverlening niet in order was, na dat er een paar dagen lang mensen op tv kijkers vertelden dat alles goed op gang kwam. Zijn positie moet in gevaar komen voor dat ie met de waarheid komt.

New Orleans heeft erg veel arme inwoners, dat zijn de mensen die zijn achtergebleven, het past wel in het Republikeins beleid om geen moer te geven om de armste in het samenleving.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Steeffie op zaterdag 3 september 2005 om 09:01:

Bush is inderdaad maar een pop, maar het maakt wel degelijk uit wie er achter de schermen de touwtjes in handen hebben, de Repblikeinen of de Democraten...

Zoals hierboven ook al gezegd: Een Democratische president was niet zo gauw de oorlog in Irak begonnen :no:

Ik weet een ding zeker: de eerstvolgende Amerikaanse President wordt weer een Democraat (wat heeft Bush nu in de tijd dat hij aan de macht is voor goeds gedaan of verbeterd voor het volk zelf?)

Waarschuw beheerder
Ach ja.. wat ik zo irritand vind. Europese Unie stuurd olie naar VS. Omdat, de er geen olie gewonnen word in de Golf van Mexico stijgt meteen benzine prijs. Kom op ze exportiren jack shit. Waarom moeten wij opeens olie heen suren. Waarom stijgt benzine prijs. Bush wil Kyoto verdrag niet ondertekken. Nou zeg we gewoon lekker van. Nou VS doe eens ff zuinig aan of zo.

En nog. Alles is zo gefocust op oorlog tegen terrorisme in buiteland. Dat een Orakaan die je dagen van te voren zag aan komen. En kom voor berijden om slacht offers op te vangen. Kunnen ze niet eens aan. En het was minder erg dan verwacht.

En ja dat van raciaal gedoe. Dat het komt omdat het voornamelijk zwarte zijn die daar zitten. Nou VS doe eens voorbeeld fuctie en laat zien wat voor grote democratieche land jullie al niet zijn

Waarschuw beheerder
Niet best dat politie lui mee plunderen,Denk dat ze inmiddels niet meer politie zijn.En kan je wel weer zien dat alles draait om geld en politiek.
Waarschuw beheerder
Democraten in de senaat bieden anders weinig tegenstand als Bush weer eens om extra geld komt vragen voor de oorlog. Terwijl de oorlog is gebaseerd op leugens. Amerika is geen democratie meer, een dictateur komt meer in de richting.

Bush is ook het liefst een dictator. Dit zijn zn eigen woorden... "If this were a dictatorship, it would be a heck of a lot easier, just so long as I'm the dictator"

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 10:14:
Zegt Fidel Castro dit of is het echt zo. Hij weet ook wel dat Bush deze steun weigert. En kan Cuba dit zelf niet heeel goed gebruiken? Weet niet hoe het met gezondheidszorg zit in Cuba, maar Cuba is geen welvarend land.

Cuba mag dan geen welvarend land zijn, ze hebben in verhouding wel een waanzinnig goede gezondheidszorg, waar zelfs wij Nederlanders jaloers op mogen zijn:

Cuba wordt al sinds de Cubaanse Revolutie geboycot door de Verenigde Staten. Ondanks deze boycot heeft Cuba een (gratis) gezondheidszorg die zich kwalitatief kan meten met de meest ontwikkelde westere landen. Ook het onderwijs, vanaf basis tot hoger universitair onderwijs, is geheel kosteloos voor alle Cubanen. Cuba heeft wereldwijd ruim 10.000 artsen verspreid over de Derde Wereld die humanitaire hulp verlenen.

Enkele feiten over Cuba, gegevens zijn bekend bij de VN en andere westere organisaties:

* De Cubaanse regering besteedt 11,2% van het jaarlijkse budget aan gezondheidszorg en 16,3% aan onderwijs.
* Medische zorg, van basis tot gespecialiseerd, is volledig gratis voor alle Cubaanse burgers.
* De levensverwachting ligt op 76,8 jaar.
* Er is een dokter voor elke 167 Cubanen.
* Kindersterfte is minder dan 7 op 1000 geboorten.
* Bijna alle geboorten (99,7%) vinden plaats in medische centra.
* Vaccinatiecampagnes van het nationale zorgstelsel beschermen elk kind tegen 13 ziekten.
* Een succesvol zorgprogramma tegen HIV-AIDS heeft ertoe bijgedragen dat het aantal besmette personen op 0,1% van de bevolking ligt.
* Onderwijs is volledig gratis vanaf de basisschool tot en met de universiteit. 97% van de bevolking (11,2 miljoen) kan lezen en schrijven.
* Door het hele land wordt speciaal onderwijs voor kinderen met leerproblemen aangeboden op 429 scholen, 664 speciale klaslokalen, 28 gespecialiseerde en gemengde dagzorgcentra en 23 klaslokalen in ziekenhuizen.

Ik kan me sterk vergissen, maar volgensmij is de gezondheidszorg in de joewesofeej hier tegenover een regelrecht lachertje...
Waarschuw beheerder
ongelooflijk dat een land als Amerika hier niet tegen bestand is, Je ziet zo'n superorkaan een week van tevoren aankomen er is voor gewaarschuwd dat deze super krachtig was, dan vind ik het raar dat er totale geen goede voorzorgsmaatregelen genomen zijn om er voor te zorgen dat de stad niet in zo puinzooi veranderd.

Het is toch verschrikkelijk dat er mensen omkomen van de honger, ellende of door verdrinking omdat er niet voldoende hulp aanwezig is of omdat de autoriteiten zich er niet goed op voorbereid hebben.

Ik heb het gevoel omdat er vooral donkere mensen getrofffen zijn dat het bush in het begin het ook niet echt veel kon schelen wat er daar gebeurd is, Gelukkig komt er nu eindelijk de hulp een beetje opgang, maar ik blijft het ongelooflijk vinden, een ramp een week vantevoren aan zien komen en dat nog gebeurd dit, hier moeten natuurlijk politieke gevolgen voor bepaalde personen aan vast zitten.

Een terreur aanslag komt onverwachts, als je week van tevoren niet eens fatsoenlijk kan reageren, wat moet er dan gebeuren met een aanslag die onverwacht komt en die niet in New York of washington gepleegd is. maar ergens in Flordia of in andere kleinere staat. dan wordt het helemaal een puinzooi

Waarschuw beheerder
donateur
De VS heeft door de oorlogen in Irak en Afghanistan niet meer de kracht om iets tegen dit soort dingen te doen.
normaal zet je het leger in, maar die zitten op verlof, de reservisten zitten in het buitenland.

Dus het leger kan je al aftrekken, geld ook want het is er gewoon niet meer.

Waarschuw beheerder
Idd. Ze steken ongelooflijk veel poen in Defentie. Maar rampen bestrijding hoo maar. Ze zijn zo naar buiten gefocust dat ze probelemen in Binnenland niet zien
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Havoc303 (Y)

Je moet die gegevens es vergelijken met die van een stad al Detroit die op elk van de door jou genoemde punten op 3e wereldland niveau zit.. zulke steden en gebieden komen er het slechts vanaf wanneer er een ramp gebeurd, zoals nu dus in New Orleans is gebeurd
Waarschuw beheerder
http://stream.2003.02.garnierprojects.com/geenstijl/majornagin.wma
Waarschuw beheerder
Je ziet op tv altijd die rijke fake gezinnen, moeder vader 2 kinderen en een hond en een dikke oprit en een stationswagon.
daarom denken we zo over amerika

Maar over het algemeen is het daar dus echt niet zo.

Wil even zeggen je ziet wel alleen maar negers op tv in new orleans, dan denk je ja ze laten die paar negers in de steek, maar 68 procent van die stad is zwart (african-american).
Maar nog steeds kan je duidelijk zien hoe de verhoudingen nog steeds staan in (het zuiden van) de VS.

En ik zou ook plunderen.
Waarschuw beheerder
De wanhoop van een door het volk gekozen burgemeester die president George W. vooral vanuit de perszaal van het Witte Huis gigantische woorden hoort fabriceren, maar nul resultaat ziet. President Bush stuurt troepen de hele wereld over. Predikt overal zijn gelijk, maar faalt nu zich in Amerika de grootste ramp uit de geschiedenis voltrekt. De hulp is te laat. De president is onzichtbaar geweest en walgend keert een groot deel van de Amerikanen zich van hem af. ....Amen!

Waarschuw beheerder
donateur
even uit ander topic gelicht:

Bezuinigingen oorzaak van ramp New Orleans
(geld was nodig voor de oorlog en voor belastingverlagingen voor de allerrijksten)

New Orleans had long known it was highly vulnerable to flooding and a direct hit from a hurricane. In fact, the federal government has been working with state and local officials in the region since the late 1960s on major hurricane and flood relief efforts. When flooding from a massive rainstorm in May 1995 killed six people, Congress authorized the Southeast Louisiana Urban Flood Control Project, or SELA.

Over the next 10 years, the Army Corps of Engineers, tasked with carrying out SELA, spent $430 million on shoring up levees and building pumping stations, with $50 million in local aid. But at least $250 million in crucial projects remained, even as hurricane activity in the Atlantic Basin increased dramatically and the levees surrounding New Orleans continued to subside.

Yet after 2003, the flow of federal dollars toward SELA dropped to a trickle. The Corps never tried to hide the fact that the spending pressures of the war in Iraq, as well as homeland security -- coming at the same time as federal tax cuts -- was the reason for the strain. At least nine articles in the Times-Picayune from 2004 and 2005 specifically cite the cost of Iraq as a reason for the lack of hurricane- and flood-control dollars.

The 2004 hurricane season was the worst in decades. In spite of that, the federal government came back this spring with the steepest reduction in hurricane and flood-control funding for New Orleans in history. Because of the proposed cuts, the Corps office there imposed a hiring freeze. Officials said that money targeted for the SELA project -- $10.4 million, down from $36.5 million -- was not enough to start any new jobs.

http://www.editorandpublisher.com/eandp/news/article_display.jsp?vnu_content_id=1001051313

In 2001, FEMA warned that a hurricane striking New Orleans was one of the three most likely disasters in the U.S. But the Bush administration cut New Orleans flood control funding by 44 percent to pay for the Iraq war.

A year ago the U.S. Army Corps of Engineers proposed to study how New Orleans could be protected from a catastrophic hurricane, but the Bush administration ordered that the research not be undertaken. After a flood killed six people in 1995, Congress created the Southeast Louisiana Urban Flood Control Project, in which the Corps of Engineers strengthened and renovated levees and pumping stations.

In early 2001, the Federal Emergency Management Agency issued a report stating that a hurricane striking New Orleans was one of the three most likely disasters in U.S., including a terrorist attack on New York City. But by 2003 the federal funding for the flood control project essentially dried up as it was drained into the Iraq war.

In 2004, the Bush administration cut the Corps of Engineers' request for holding back the waters of New Orleans' Lake Pontchartrain by more than 80 percent. Additional cuts at the beginning of this year (for a total reduction in funding of 44.2 percent since 2001) forced the Corps to impose a hiring freeze. The Senate had debated adding funds for fixing New Orleans levees, but it was too late.

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 10:14:

tuurlijk doet fidel dat :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Weet niet hoe het met gezondheidszorg zit in Cuba,

Onderwijs en Gezondheid zijn daar beter geregeld dan hier en onvergelijkbaar met de VS....
Waarschuw beheerder
de federale amerikaanse staat heeft alle pensioenreserves al opgebrast aan de fictieve war on terror:)
Waarschuw beheerder
heftig hoor de situatie daar!
alleen echt belachelijk dat de gouveneur of wie dan ook zo traag reageerd!
De gouveneur heeft nu het leger erheen gestuurd en die heeft ze ook nog eens de opdracht gegeven om te schieten (shoot to kill) zodra er mensen zijn die hen (het leger)lastig vallen, in de weg staan of ets doen wat hun niet aan staat!
BELACHELIJK, die mensen proberen toch ook allemaal te overleven!
en zelfs de politie is mee aan het plunderen... asociaal!!!

Waarschuw beheerder
donateur
En waar denken jullie dat de recentste nieuwsbrief/mail van de Republikeinse Partij aan al hun aktievoerders over gaat, zo vlak na de ramp?

New Orleans?

Nuh-uh, guess again.

De nieuwsbrief bevat een oproep om hun congreslid te schrijven over het afschaffen van nóg meer belastingen voor de allerrijksten. Die schijnen dat namelijk nogal nodig te hebben.

http://americablog.blogspot.com/uploaded_images/deathtax-785995.jpg
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
zag bush vanmiddag weer op tv en t enige wat die lul de behanger zegt is hoe mooi ze de stad weer gaan maken :S wat n sukkel! scoort ie geen punten mee :no:

vond die reactie vd burgemeester van new orleans trouwens wel aangrijpend... je hoorde echt hoe overstuur hij er van was, zou bushje s n voorbeeld aan moeten nemen... eikel!
Waarschuw beheerder
Hier een reactie op www.whatreallyhappened.com (waar je tenminste het echte nieuws uit Amerika kunt vinden):

"Homeland Security won't let Red Cross deliver food
Posted Sep 3, 2005 10:04 AM PST
Category: CURRENT EVENTS

This is insane. More and more I am convinced that Bush is so terrified of photos of piled up bodies wrecking next year's election chances for the GOP that he's willing to let the survivors starve to death rather that risk cameras getting in or out.
Remember after the Tsunami? There were photos on the net within 24 hours taken by survivors showing the damage from right there on the ground. In New Orleans, we are getting reports of National Guard confiscating and destroying cameras. Radio amateurs report that someone is jamming the frequencies they would normally be able to use to communicate with radio hams in New Orleans (many of whom keep their own generators in order to be able to communicate during disasters).

But other than a precious few photos provided by controlled media, New Orleans is blacked out.
"

Waarschuw beheerder
donateur
Het RTL-nieuws is er nogal hard in en het is echt triest om te zien dat babies dagen zonder melk zitten, lijken van babies tot volwassenen overal verspreid liggen en niemand die iets doet :(

De gezinnen die thuis zitten krijgen 6 liter water per dag door een heli afgepleurd :s

Echt diep triest om te zien dat een westers land zo met zijn burgers om gaat :@

Waarschuw beheerder
donateur
voor de mensen die het willen volgen vanuit t perspectief van een slachtoffer/inwoner van New Orleans

blog : [url]http://mgno.com/]/url]

staan ook een paar links op met foto's uit het rampgebied
tering t lijken wel beelden uit een film
(day after tommorow?)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
nee, look whos talking!
Waarschuw beheerder
Walgelijk zeg. Alles is in scene gezet tijdens het bezoek van Bush aan New Orleans. Op zo'n misselijke manier isbruik maken van de situatie om aan populariteit proberen te winnen.

ZDF News reported that the president's visit was a completely staged event. Their crew witnessed how the open air food distribution point Bush visited in front of the cameras was torn down immediately after the president and the herd of 'news people' had left and that others which were allegedly being set up were abandoned at the same time.
The people in the area were once again left to fend for themselves, said ZDF.

Bush faked levee repair for photo op yesterday
From a press release LA Senator Mary Landrieu sent out today:
But perhaps the greatest disappointment stands at the breached 17th Street levee. Touring this critical site yesterday with the President, I saw what I believed to be a real and significant effort to get a handle on a major cause of this catastrophe. Flying over this critical spot again this morning, less than 24 hours later, it became apparent that yesterday we witnessed a hastily prepared stage set for a Presidential photo opportunity; and the desperately needed resources we saw were this morning reduced to a single, lonely piece of equipment. The good and decent people of southeast Louisiana and the Gulf Coast - black and white, rich and poor, young and old - deserve far better from their national government.
Waarschuw beheerder
t enige wat die lul de behanger zegt is hoe mooi ze de stad weer gaan maken

als de dictator bush er eerst voor zorgt dat het goed komt met de mensen daar!!
Waarschuw beheerder
NEW ORLEANS Na de orkaan Katrina is een alligator verdwenen uit de dierentuin van New Orleans. Een aantal dieren had de benen genomen maar die zijn, op de alligator na, vanzelf teruggekomen. Het is onduidelijk of de alligator door de ondergelopen straten van de stad zwemt.

De meeste dieren van de dierentuin zijn goed door de orkaan heengekomen. Alleen een paar otters overleefden het niet.

De dierentuin, die op een hooggelegen terrein ligt, was al jaren voorbereid op een zware orkaan. De betonnen verblijven waren extra versterkt. Toch is er veel schade. De beheerder verwacht dat het herstel wel 4 jaar kan duren.

Waarschuw beheerder
Het meest belachelijke in dit verhaal vindt ik nog wel dat er onmiddelijk internationale acties worden opgezet om geld in te zamelen voor een land dat het rijkste land ter wereld is, en wel geld heeft om een oorlog van 200 miljard te voeren

Gelukkig is Nederland zo verstandig hier (vooralsnog) niet aan mee te doen. Mocht er een actie komen dan krijgen ze ook geen rooie cent van me

En niet omdat ik het de slachtoffers niet gun, maar omdat Bush maar eens moet leren waar hij zijn geld aan uit moet geven. Laat hij zijn eigen land maar met zijn eigen geld oplappen, ipv met dat geld een ander land naar de klote te helpen

Onvoorstelbaar ook dat die mensen de stad niet uit mogen. Ze laten ze gewoon verrotten daar. Het is ongelofelijk dat dat gebeurd in een land als Amerika, en ik hoop dan ook echt dat dit uiteindelijk de nodige politieke consequenties zal hebben voor Bush.

Walgelijk
Waarschuw beheerder
en ik hoop dan ook echt dat dit uiteindelijk de nodige politieke consequenties zal hebben voor Bush.

zo niet, dan moet bush altijd maar met kogelvrije kleding rondlopen :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 15:58:
Bezuinigingen oorzaak van ramp New Orleans
(geld was nodig voor de oorlog en voor belastingverlagingen voor de allerrijksten)

(y) Goed beleid :no: (n)

Kun je weer goed zien waar de prioriteiten liggen :S

Oorlog is sowieso al compeet nutteloos (voor ons dan he; Bush is het uiteingelijk allemaal om de $$$ te doen) en door de rijken nog minder belasting te laten betalen zal de kloof tussen arm en rijk alleen maar groter worden in Amerika...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 september 2005 om 11:35:
Het meest belachelijke in dit verhaal vindt ik nog wel dat er onmiddelijk internationale acties worden opgezet om geld in te zamelen voor een land dat het rijkste land ter wereld is, en wel geld heeft om een oorlog van 200 miljard te voeren

Gelukkig is Nederland zo verstandig hier (vooralsnog) niet aan mee te doen. Mocht er een actie komen dan krijgen ze ook geen rooie cent van me

En niet omdat ik het de slachtoffers niet gun, maar omdat Bush maar eens moet leren waar hij zijn geld aan uit moet geven. Laat hij zijn eigen land maar met zijn eigen geld oplappen, ipv met dat geld een ander land naar de klote te helpen

Onvoorstelbaar ook dat die mensen de stad niet uit mogen. Ze laten ze gewoon verrotten daar. Het is ongelofelijk dat dat gebeurd in een land als Amerika, en ik hoop dan ook echt dat dit uiteindelijk de nodige politieke consequenties zal hebben voor Bush.

Walgelijk

:respect: AMEN!
Waarschuw beheerder
Wel gek eigenlijk,een dag voor de ramp had ik de film The Skeleton Key in de bios gezien...dat zich vnml in New Orleans afspeelt.

Waarschuw beheerder
ik ga ook geen rooie cent geven aan die Amerikaanse honden. Ik steek nog liever m'n portemonnee in de fik.
Eindelijk word er eens goed duidelijk gemaakt dat Amerika een zielig 3de wereldland is en nu zullen ze boeten voor de foute uitgaven die ze hebben gedaan.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 september 2005 om 11:35:

Walgelijk

Beetje jammer zo een opmerking...Zoals Jaq al zei: were lekker een kans gekregen op Amerika te schieten? Stijf plassertje gekregen? Mooi, want er zijn daar in N.O. een flink aantal mensen die die niet meer kunnen krijgen.

Als ik zou zeggen: 'schijtmoslims hebben het aan zichzelf te danken, [insert moslimcliche here] etcetc' zou je ook gaan schieten dat ik een vermeende racist/moslimhater etc zou zijn.

Zelfde als ik een anti-israel standpunt zou innemen, of over de corruptie in Afrika.

Heerlijk hoor, die selectieve verontwaardiging. Ik groet u met een

driewerf [img width=15 height=15]http://forum.phono.nl/modules/PNphpBB2/images/smiles/puke2.gif[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Best wel een groot drama daar.. Heb er vrienden wonen.. Na de orkaan nog gesproken toen was alles nog ok. Ze konden niet meer weg komen dus moesten het afwachten..

Heb ze alleen sinds de overstromingen niet meer kunnen bereiken.. hoop dat alles goed is.............
Waarschuw beheerder
er heeft zelfs een 18 jarige jongen een schoolbus gejat om mensen te redden in het rampgebied alleen die krijgt wel op zijn flikker jammer genoeg goeie heldendaad van hem :)
Waarschuw beheerder
2 MRT, Ik hoop dat je gauw wat van je vrienden hoort!!

Hadden jullie iets anders verwacht van Amerika dan?? Ik
had er toch al geen hoge pet van op!
En jammer dat er zoveel mensen zijn die geen rooie cent willen geven, daar straf je echt Bush niet mee!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trancepim op zondag 4 september 2005 om 11:28:
De dierentuin, die op een hooggelegen terrein ligt, was al jaren voorbereid op een zware orkaan. De betonnen verblijven waren extra versterkt.

Zij wel :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
En jammer dat er zoveel mensen zijn die geen rooie cent willen geven, daar straf je echt Bush niet mee!

Alsof hij het geld zou accepteren ;P

Ik hoop serieus dat dit gevolgen heeft voor zijn presidentschap en dat dit een aanleiding is om hem te ontslaan.

Waarschuw beheerder
ik zou plunderen mensen geloof mij nou

maar dan wel de kans dat er een kogel door me kop word gejaagt

dus bush zegt eienlijk ga maar lekker dood met ze alle

want as je niet eet ga je.... en as je dan plundert65 om in leven te blijven knalluh ze je ook af als varkens

Waarschuw beheerder
donateur
Je zou gaan plunderen als je de kans zou krijgen bedoel je?

Heb gisteren beelden gezien van 10.000 mensen in een conventiecentrum zonder eten, zonder drinken waar lijken overal liggen van babies en volwassenen...

lekker hoor :s
Waarschuw beheerder
NEW ORLEANS Niemand mag in New Orleans blijven. Alle mensen moeten onmiddellijk weg uit de stad omdat de Amerikaanse overheid niet in staat is om deze groep te voeden. Dat is bekend gemaakt door de Amerikaanse minister van Veiligheid.

Zes dagen na de orkaan Katrina is in New Orleans begonnen met de berging van de lijken. Die drijven in het water of liggen onder het puin van ingestorte huizen en gebouwen.

Uit alle delen van de wereld wordt hulp aangeboden aan de VS. Ook uit landen die bekend staan als vijanden van Bush. Iran wil helpen als Bush dat vraagt en ook Cuba heeft na de ramp hulp aangeboden.

Bron: NOS.NL

Hehe werd ook eens tijd

Waarschuw beheerder
donateur
Iran wil helpen als Bush dat vraagt

Whehehehe ;P

NEW ORLEANS Niemand mag in New Orleans blijven. Alle mensen moeten onmiddellijk weg uit de stad omdat de Amerikaanse overheid niet in staat is om deze groep te voeden. Dat is bekend gemaakt door de Amerikaanse minister van Veiligheid.

Ze waren toch ook niet in staat om te evacueren? Moet iedereen maar te voet gaan ofzo...en naar waar?
Waarschuw beheerder
Op Fok staat dit: De evacuatie van New Orleans is voltooid. De laatste driehonderd mensen zijn gisteravond opgehaald bij het congrescentrum van de door orkaan Katrina verwoeste stad. Er kan nu een begin worden gemaakt met het leegpompen van de ondergelopen stad en het opruimen van de rommel.

Hoeveel doden er nu zijn gevallen blijft onduidelijk. Maar er wordt inmiddels uitgegaan van enkele duizenden. De lijken zijn overal: verstopt op zolders, drijvend in de straten van de stad, achtergelaten op snelwegen. Het gaat hier volgens de 30-jarige dakdekker Charles Womack niet altijd om mensen die te zwak waren om te worden geëvacueerd. "Ik heb gezien hoe een man werd doodgeslagen door een groep mensen in de Superdome en hoe een andere man zelfmoord pleegde." Zelf moest hij behandeld worden in het veldhospitaal op het vliegveld nadat iemand hem had geslagen met een ijzeren pijp.

Technici van nutsbedrijven zijn onder militaire begeleiding onderweg naar de stad om de schade op te nemen. De genie-afdeling van het Amerikaanse leger is bezig om voorbereidingen te treffen om New Orleans droog te pompen. Volgens een legerwoordvoerder kan de operatie wel een maand gaan duren. Planologen zeggen dat de beste oplossing waarschijnlijk is een groot deel van de stad af te breken en opnieuw op te bouwen.

Waar de evacués moeten blijven is een groot probleem. Volgens gouverneur van Texas Rick Perry begint zijn staat, met 220 duizend vluchtelingen, inmiddels aardig vol te raken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trancepim op zondag 4 september 2005 om 19:14:
Waar de evacués moeten blijven is een groot probleem. Volgens gouverneur van Texas Rick Perry begint zijn staat, met 220 duizend vluchtelingen, inmiddels aardig vol te raken.

ja, Texas is inderdaad klein ja :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trancepim op zondag 4 september 2005 om 19:09:
Uit alle delen van de wereld wordt hulp aangeboden aan de VS. Ook uit landen die bekend staan als vijanden van Bush. Iran wil helpen als Bush dat vraagt en ook Cuba heeft na de ramp hulp aangeboden.

Kijk, zorg gaat voor trots ... goed van die landen (Y) ...

Uitspraak van verwijderd op zondag 4 september 2005 om 19:11:
Ze waren toch ook niet in staat om te evacueren? Moet iedereen maar te voet gaan ofzo...en naar waar?

hoorde dat net ook op de radio ... vraag me ook af hoe dat in zijn werking gaat, als iedereen verzwakt en/of ziek is :(
(en waarschijnlijk ook nog slecht ter been)

Waarschuw beheerder
donateur
Kijk, zorg gaat voor trots ... goed van die landen ...

Daar gaat het bij Iran echt niet om hoor, het is gewoon de VS een middelvinger geven :P
Waarschuw beheerder
Zo kan je het ook zien ;)

Ze konden ook alleen maar The Finger geven ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 september 2005 om 19:11:
Moet iedereen maar te voet gaan ofzo...en naar waar?

Zojuist bij rtl4 nieuws de video-opnamen bekeken: opname van Max Westerman; hij gaf aan dat de wegen gewoon berijdbaar zijn, maar alleen voor journalisten. Er waren genoeg familieleden uit andere steden die hun familie uit New Orleans wilden redden, maar gewoon niet de stad inkwamen omdat de hele stad omsingeld was met zwaarbewapende politiekorpsen..de regering gaf aan dat dit was voor veiligheidredenen, maar Max Westerman dacht eerder dat ze die hulpeloze mensen in quarantaine wilden houden. :nocheer:
Ik leef echt mee met die mensen en als ik die filmpjes bekijk, krijg ik de tranen in mijn ogen, zoiets kan en mag toch niet gebeuren..........

Waarschuw beheerder
donateur
Het zal eerder zijn dat mensen alleen de stad UIT mogen en niet de stad IN mogen gaan, ook niet om familie op te halen.

Het is gewoon allemaal harstikke krom, de eerste acties van de overheid was voor censuur zorgen ipv mensen helpen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 september 2005 om 21:45:
Ik leef echt mee met die mensen en als ik die filmpjes bekijk, krijg ik de tranen in mijn ogen, zoiets kan en mag toch niet gebeuren..........

In het begin dacht ik... mooi, eindelijk eens wat in dat rijke Amerika, laat ze maar eens schrikken...
Nu blijken weer de arme mensen de lul te zijn...
:frusty: Daar moet je idd wel triest van worden!

Waarschuw beheerder
Ben benieuwd wat voor politiek staartje dit gaat krijgen daar in Amerika..
Waarschuw beheerder
Het is jammer dat het op deze manier moest gebeuren...
maar er moest iets gebeuren met Amerika, zonder dat ze daar iemand anders de schuld van konden geven. Ze waren veel te eng bezig.. Er moeten conseqenties aan vast zitten, dat kan niet anders...
Ik hoop dat dit Bush te gronde zal richten!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Barrrr op zondag 4 september 2005 om 22:10:
Ik hoop dat dit Bush te gronde zal richten!!

Ik zal je zeggen: ik ook..
Het wordt tijd dat er iemand anders aan de macht komt die wel medeleven kan tonen voor zijn volk, niet alleen voor de bevolking van New York (de beter economische en rijkere kant van Amerika) maar ook voor de bevolking van New Orleans!
Waarschuw beheerder
ja, je kan wel zeggen dat er bussen moeten komen of weet ik wat om mensen te vervoeren..maar bdenk eerst maar es hoe je die dingen er wil krijgen!! en ze hebben daar geen brandstof dus daar moeten ze zelf ook voor zorgen(chauffeurs).
maar ik vint et belachelijk dat er ZOVEEL journalisten komen...alsof al die mensen erop zitten te wachten!! die willen hulp, geen journalisten.
Ik vind het egt verschrikkelijk wat daar is....en dat nou inderdaad weer de arme mensen de lul zijn!! :(

Waarschuw beheerder
donateur
Je gaat mij niet vertellen dat de VS geen colonne vrachtwagens kan regelen om mensen in een kamp te plaatsen :s

Zelfs een land in afrika kan dit zonder problemen....
Waarschuw beheerder
Het was geloof ik al eerder verteld..
Kijk hoe snel ze grote hoeveelheden manschappen/materieel in Irak hebben gekregen... Dan kun je niet eens je eigen mensen in je eigen land redden??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 september 2005 om 22:22:
Zelfs een land in afrika kan dit zonder problemen..

:yes: helemaal met je eens...
Te triest voor woorden... :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Schappeltje op zondag 4 september 2005 om 22:19:
maar ik vint et belachelijk dat er ZOVEEL journalisten komen...alsof al die mensen erop zitten te wachten!! die willen hulp, geen journalisten.

Hoe je het ook wendt of keert, dankzij die journalisten zien wij (rest van de wereld) wel hoe erg het is. Lijkt me voor een journalist ook een eeuwig dilemma: wel foto's maken maar niet kunnen helpen.
Waarschuw beheerder
ja... ook als je die beelden ziet... te triest.. en je wil wat doen maar je kan niks doen!!! :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 september 2005 om 22:26:
Lijkt me voor een journalist ook een eeuwig dilemma: wel foto's maken maar niet kunnen helpen.

Vorige week verklaarde een journalist dat ze wel wilden helpen, maar dat ze niet iedereen kunnen helpen... (een flesje water geven was al voldoende geweest, maja..:/)
Max Westerman daarentegen van RTL4 nieuws, heeft dus wel 2 zussen en een 4 weken oude baby meegenomen naar familie een stad verderop.. maar meer kon hij ook niet doen.
Zeer frustrerend..

Waarschuw beheerder
Volgend jaar Mardi Grass maar in Nederland?

Waarschuw beheerder
donateur
Lijkt me voor een journalist ook een eeuwig dilemma: wel foto's maken maar niet kunnen helpen.

Door dit soort dingen in het nieuws te brengen en actueel te houden helpen ze erg hard!

Waarschuw beheerder
Ik ken mensen in Houston en volgens hun zijn daar vrijwel alle wapens in de stad uitverkocht.

Uit angst dat vluchtelingen uit New Orleans ook gaan plunderen in Houston hebben mensen alle wapens opgekocht om zich te kunnen verdedigen.

Waar gaat dat heen?

Waarschuw beheerder
Spijtig dat Bush alleen ze geld maar inzet in oorlogen, deze man is corrupt en erg gevaarlijk en moet onmiddelijk aftreden!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 04:26:
moet onmiddelijk aftreden!

hij moet gewoon dood :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
een bekende van mn pa is als vermist opgegeven :/
Hopelijk komt ie weer boven water.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Steeffie op zondag 4 september 2005 om 09:30:
Walgelijk zeg. Alles is in scene gezet tijdens het bezoek van Bush aan New Orleans.

En niet alleen dat...

Drie ton voedsel dat klaar stond om met helicopters naar de overlevenden in St. Bernard Parish en Algiers Point te worden gebracht, moest een halve dag extra aan de grond blijven omdat tijdens het bezoek van Bush geen luchtverkeer was toegestaan in verband met mogelijke terroristische aanslagen.

http://www.democrats.org/a/2005/09/katrina_happy_t.php#comments

En verder zijn er nog wel meer opmerkelijke verschillen met hoe snel er bij de 11 september-aanslagen werd gereageerd... deze keer paste Bush pas na 48 uur zijn vakantie-schema aan, vice-president Cheney blééf gewoon op vakantie en Condoleezza Rice ging eerst nog even rustig... in Manhattan voor 7000 dollar aan schoenen kopen :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 5 september 2005 om 09:15:
een bekende van mn pa is als vermist opgegeven
Hopelijk komt ie weer boven water

Een beetje dubbelzinnig..

Maar wel klote
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zondag 4 september 2005 om 14:17:
Beetje jammer zo een opmerking...Zoals Jaq al zei: were lekker een kans gekregen op Amerika te schieten? Stijf plassertje gekregen? Mooi, want er zijn daar in N.O. een flink aantal mensen die die niet meer kunnen krijgen.

Als ik zou zeggen: 'schijtmoslims hebben het aan zichzelf te danken, etcetc' zou je ook gaan schieten dat ik een vermeende racist/moslimhater etc zou zijn.

Zelfde als ik een anti-israel standpunt zou innemen, of over de corruptie in Afrika.

Heerlijk hoor, die selectieve verontwaardiging. Ik groet u met een

driewerf laatste aanpassing 4 september 2005 14:19

Lezen vriend, voor je gaat blaffen. Hoor jij mij iets zeggen over de mensen in N.O. ? En je ziet me al helemaal niet beweren dat ik vindt dat ze het aan zichzelf te danken hebben. Ongelofelijk hoe kortzichtig je reageerd :frusty:, maar goed toch maar mijn inhoudelijke reactie dan:

Ik gun de inwoners van New Orleans alles wat ze toekomt, het enige wat ik zeg is dat Bush eens moet leren waar hij zijn geld aan uit moet geven. Wel 200 miljard uit kunnen geven aan een oorlog in Irak, en nu ineens bij de VN en de EU aankloppen omdat de centen op zijn. Zoals je elders in dit topic kunt lezen is geld wat bedoeld was voor de preventie van dit soort natuurrampen in de oorlog tegen Irak gestopt. En nee, als je echt zo'n grote jongen bent zoals de US (en Bush voorop) pretendeert, dan hoef je nu dus ook niet je hand op te houden bij de VN en de EU, en al helemaal niet bij particulieren.

En nee, ik geef dus GEEN geld aan een eventuele inzamel actie, omdat ik van mening ben dat Amerika vermogend genoeg is om deze financiele aderlating zelf te dragen.

Erg apart dat jij meteen de parralel moet trekken met rascisme en de islam. Dat heeft werkelijk waar NIETS met mijn standpunt te maken. En dat zegt dan dus meteen meer over jou dan over mij.

Dus Miech, nou jij weer

edit: typo
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 september 2005 om 22:26:
Hoe je het ook wendt of keert, dankzij die journalisten zien wij (rest van de wereld) wel hoe erg het is. Lijkt me voor een journalist ook een eeuwig dilemma: wel foto's maken maar niet kunnen helpen.

ze helpen op kleine schaal. Max Westerman heeft een vrouw en haar kleine baby meegenomen, de stad uit. Het stelt niets voor op de grote hoeveelheden slachtoffers, maar voor die kleine betekende het wel een kans

Waarschuw beheerder
Bush is zo'n eikel, blijven ontkennen ook dat hun luchtvervuiling niets te maken heeft met de steeds heftigere wordende stormen en orkanen

Waarschuw beheerder
Of amerika zelf zijn eikels, zij herkozen hem immers.
Waarschuw beheerder
dat zal bij de volgende verkiezingen zeker anders zijn :@:@ zo niet, dan mag bij elke ramp dat amerika dood gaan

Waarschuw beheerder
Ik weet niet of dit artikel al in dit topic geplaatst is:

Door Heer & Meester
zondag, 04 september 2005

De Arabische televisiezender al-Jazeera heeft een videoband ontvangen waarin al-Qaeda de verantwoordelijkheid opeist voor de orkaan Katrina. Dat maakte de zender vanmorgen in Dubai bekend. Al-Jazeera toonde beelden van een van de daders, Mohammed Aftachi el Mariandel, en van de nummer twee van al-Qaeda, Ayman al-Zawahiri. Die laatste verklaart volgens de zender dat de aanslag een "klap" in het gezicht is van de Amerikaanse president Bush.

Laatstgenoemde heeft overigens op een persconfentie woedend gereageerd op het aanbod van Cuba om 1100 artsen naar het rampgebied te sturen. "Mustard after dinner ! De meeste gewonden zijn intussen al lang overleden" aldus de president.

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Die laatste alinia, ik walg ervan
Bush keurt het aanbieden van hulp af en verwijdt Cuba ervan dat er zoveel mensen overleden zijn

Laatstgenoemde heeft overigens op een persconfentie woedend gereageerd op het aanbod van Cuba om 1100 artsen naar het rampgebied te sturen. "Mustard after dinner ! De meeste gewonden zijn intussen al lang overleden" aldus de president.

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 14:40:

Ja en hoe zou dat nou komen Mr. President ?!
ongelofelijke hondelul

ik zeg: impeachment !!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 13:48:
Of amerika zelf zijn eikels, zij herkozen hem immers.

En hoe moet het dan met die 2/3 die op Kerry of helemaal niet gestemd heeft? Zijn dat ook eikels?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 14:40:
Door Heer & Meester
zondag, 04 september 2005

De Arabische televisiezender al-Jazeera heeft een videoband ontvangen waarin al-Qaeda de verantwoordelijkheid opeist voor de orkaan Katrina. Dat maakte de zender vanmorgen in Dubai bekend. Al-Jazeera toonde beelden van een van de daders, Mohammed Aftachi el Mariandel, en van de nummer twee van al-Qaeda, Ayman al-Zawahiri. Die laatste verklaart volgens de zender dat de aanslag een "klap" in het gezicht is van de Amerikaanse president Bush.

hier geloof ik dus echt geen zak van :[

(niet tegen jou bedoeld hoor ;) )
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 15:24:
hier geloof ik dus echt geen zak van :[

Ik weet ook niet of de bron betrouwbaar is, maar ik heb ook andere geruchten gehoord die er inderdaad op wijzen dat Arabische televisiezender een videoband had waarin de "Aanslag" opge-eist werd. Ik denk dat de mensen die het opge-eist hebben een soort messteek in de rug wilden toebrengen.

Mocht ik andere bronnen vinden, dan zal ik ze wel ff plaatsen

;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trancepim op maandag 5 september 2005 om 14:28:
dat zal bij de volgende verkiezingen zeker anders zijn zo niet, dan mag bij elke ramp dat amerika dood gaan

Euh, Bush kan niet herkozen worden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 15:31:
Ik weet ook niet of de bron betrouwbaar is, maar ik heb ook andere geruchten gehoord die er inderdaad op wijzen dat Arabische televisiezender een videoband had waarin de "Aanslag" opge-eist werd. Ik denk dat de mensen die het opge-eist hebben een soort messteek in de rug wilden toebrengen.

Ik las vanmorgen wel in de krant dat één of andere bebaarde Al-Quaida hotemetoot op internet te kennen had gegeven zeer in z'n nopjes te zijn met 't sterven van zoveel duizenden "ongelovigen" en de "volledige vernietiging van de VS". Behalve dat onzinnig geblaat werden d'r nog wat felicitaties richting andere Al-Quaida bobo's en de "moslimwereld" geuit. Volgensmij hebben ze in die grotten weer wat teveel in boeken van de gebroeders Grimm gelezen...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 11:33:
Een beetje dubbelzinnig..

Maar wel klote

:o zie het nu pas :bloos:

maar idd :(

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 16:01:
Bush kan niet herkozen worden.

Nee, maar er kan wéér een Bush worden gekozen (er staan er al twee in de startblokken voor 2008).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 18:00:
Nee, maar er kan wéér een Bush worden gekozen (er staan er al twee in de startblokken voor 2008).

De ene Bush is de andere niet. Niet over één kam scheren hè.

Waarschuw beheerder
donateur
verwijdt

wat heeft dit onderwerp nou met bevallingen en vagina's te maken?:S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
hij moet gewoon dood

voor iemand die zich vaak als een moraalridder profileert ter linker pacifistische zijde, vind ik dit een nogal boude uitspraak....

Waarschuw beheerder
donateur
Lezen vriend, voor je gaat blaffen. Hoor jij mij iets zeggen over de mensen in N.O. ? En je ziet me al helemaal niet beweren dat ik vindt dat ze het aan zichzelf te danken hebben. Ongelofelijk hoe kortzichtig je reageerd , maar goed toch maar mijn inhoudelijke reactie dan:

Je bent je hier goed aan het weglullen totdat.......

[/quote]

Ik gun de inwoners van New Orleans alles wat ze toekomt, het enige wat ik zeg is dat Bush eens moet leren waar hij zijn geld aan uit moet geven. [/quote]

je dit zei. Je wilt feitelijk de N.O.ers straffen voor wat Bush doet (of helaas gezegd: niet doet).

Daarom trok ik de paralel met moslims en joden. Immers: andere moslims worden veroordeeld door het stupide volk wat in dit land tegenwoordig de grootste stem lijkt te hebben, voor wat een aantal (laten we in dit geval percentages buiten beschouwing laten) moslims doen (same goes with Jews).

Mensen zijn mensen
Waarschuw beheerder
Ach dat is de wereld he. 95% van de mensen is altijd de dupe van wat de overige 5% beslist. En eigenlijk draait het alleen maar om poen. Knaken. geld.

Nobel hoor, van Fidel Castro dat 'ie nu hulp biedt maar waar is dat allemaal op gebaseerd joh? Alles draait om een goed aanzien en om geld. Die hele fucking oorlog in Irak draait hoe je het wendt of keert ook voornamelijk om olie.

Iemand nu ook RTL4 aan t kijken trouwens?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op maandag 5 september 2005 om 20:41:

Ik hoop dat je het bericht begrijpt :)
Dat ik niet zo goed in Nederlands ben weet ik, ik ben hier al vaker verbeterd :s
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Het, door de rest van de wereld, doneren van grote sommen geld aan de slachtoffers van Katrina zou de regering Bush nou ook niet bepaald stimuleren andere/betere prioriteiten te stellen. Sterker nog, het zou wellicht zelfs eerder als een "bevestiging" van het gelijk van het huidige Amerikaanse (binnen- én buitenlandse) beleid opgevat kunnen worden.

Ik vind 't ook ronduit kut voor de bevolking van New Orleans dat ze volledig in de steek gelaten wordt door de eigen regering, maar het niet doneren van geld is de enige manier om de huidige Amerikaanse overheid te laten merken dat 't toch écht in landsbelang is de eigen bevolking in dit soort omstandigheden te ondersteunen in plaats van de megalomane bananenrepubliek uit te hangen met veel vlag- en vaandelgezwaai...

Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 18:25:
De ene Bush is de andere niet. Niet over één kam scheren hè.

De ene Bush hoeft idd niet de andere te zijn, het is ook niet zo zeer Bush zelf die de scepter zwaait als wel het team wat achter hem staat en juist dat team is hetgene wat verdreven moet worden. Helaas is het huidige "Team Bush" overal zijn marionetten, voor zover dat nog niet gedaan is, aan het installeren dus zitten we zelfs ná deze regeerperiode nog jaren opgescheept met één van de ergste bedreigingen voor de wereldvrede en -economie van de moderne geschiedenis...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op maandag 5 september 2005 om 20:49:
Je wilt feitelijk de N.O.ers straffen voor wat Bush doet (of helaas gezegd: niet doet).

en dan zeg ik nogmaals: lezen voor je blaft

Ik straf de bewonders van N.O. niet door geen geld te willen geven. Bush straft ze als (en ik zeg hier heel duidelijk ALS) hij niet doet wat hij moet doen: alle financiele middelen die de VS heeft aanwenden om deze mensen te helpen

en die financiele middelen zijn ruimschoots aanwezig en zullen de behoefte ruimschoots kunnen vullen

Er is 200 miljard in een oorlog in Irak gestoken. Dat zijn heel wat meer centen dan wat wereldwijd voor de Tsunami slachtoffers is opgehaald

Als hij 200 miljard heeft voor een oorlog dan mag je aannemen dat hij een dito bedrag heeft voor binnenlandse veiligheid en heropbouw

en DAT is de reden dat ik niet geef

als Amerika een noodlijdend land zou zijn ligt het verhaal anders

Maar de VS is geen arm noodlijdend land, het is een land waarin het volk democratisch heeft gekozen voor een president die een potje zandhappen in Irak belangrijker vind dan zijn eigen volk. Daar trek ik mijn portemonnee dus niet voor. En geloof me: de Amerikanen willen ook niet dat anderen landen hiervoor hun portemonnee trekken, met Bush voorop. Het is aan het volk om van hun president te eisen dat hij ze de hulp biedt die nodig is, niet alleen nu maar zeker ook op lange termijn. En je mag van me aannemen dat het Amerikaanse volk mondig genoeg is daar om te vragen

Jouw vergelijking tussen deze situatie en moslims begrijp ik ondanks je vast goed bedoelde poging dit uit te leggen nog steeds niet, maar kan je wel zeggen dat ik een dergelijke vergelijking nog steeds vind slaan als een lul op een drumstel

En aan je opmerking 'weglullen' neem ik helemaal aanstoot. Gaat niet om weglullen vriend, gaat om een verschil van mening

jij de jouwe, ik de mijne

edit: typo
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wackiejacky op maandag 5 september 2005 om 21:23:
Iemand nu ook RTL4 aan t kijken trouwens?

heb het net gezien ja

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 22:09:
Ik vind 't ook ronduit kut voor de bevolking van New Orleans dat ze volledig in de steek gelaten wordt door de eigen regering, maar het niet doneren van geld is de enige manier om de huidige Amerikaanse overheid te laten merken dat 't toch écht in landsbelang is de eigen bevolking in dit soort omstandigheden te ondersteunen in plaats van de megalomane bananenrepubliek uit te hangen met veel vlag- en vaandelgezwaai...

aan die gedachtengang had ik nog niet eens gedacht, maar je hebt inderdaad helemaal gelijk

komt bij dat de VS die hulp ook helemaal niet wil, zijn ze te fucking trots voor

en dat is ook precies de reden dat landen als Cuba en Iran die hulp aanbieden, omdat ze weten dat Bush te fucking trots is

maar voornaamste reden om de hulp niet te accepteren: ze kunnen het prima zelf (y)
Waarschuw beheerder
http://www.big-boys.com/articles/kanye.html

dit filmpje, wat een koning die kanye!! haha ik lachte ook echt dat ze gelijk gingen overschakelen en dat die gast op het laatst niets meer te zeggen wist.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik hoop dat je het bericht begrijpt
Dat ik niet zo goed in Nederlands ben weet ik, ik ben hier al vaker verbeterd

van nature niet nederlands? dan trek ik mijn opmerking in, waarschijnlijk spreek ik jouw taal slechter dan;)

Als hij 200 miljard heeft voor een oorlog dan mag je aannemen dat hij een dito bedrag heeft voor binnenlandse veiligheid en heropbouw

en DAT is de reden dat ik niet geef

Dan doe je nog steeds een slechte poging het te verwoorden, of ik ben dom in tekstbegrip (en in mijn arrogantie hou ik het op het eerste:P).

Die 200 miljard is al uitgegeven, er is een budget samengesteld, verdeeld. Dan kan je niet meer terug. Ik praat het niet goed, maar nog steeds zie ik in je tekst een gegoede reden, en zie ik alleen maar vuilspuierij tov Bush. Ik ben het zelfs in een bepaalde mate met je eens dat hij dingen niet juist doet, maar ben het niet eens met de selectieve verontwaardiging die je tentoonspreid, alleen omdat het om Amerika gaat, wat van je teksten afdruipt (begrijpend lezen, alsmede een tijdje op fora zittend, krijg je dat soort ingevingen weleens).

Vind ik jammer, want je intrinsieke punt is goed onderbouwd en beschreven:).
Waarschuw beheerder
TOKYO In Zuid-Japan worden 110.000 mensen geëvacueerd vanwege de tyfoon Nabi. De eilanden Kyushu en Shikoku zijn getroffen door overstromingen en een aantal landverschuivingen.

en dit staat bij kort nieuws :O

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op maandag 5 september 2005 om 23:23:
Die 200 miljard is al uitgegeven, er is een budget samengesteld, verdeeld. Dan kan je niet meer terug

ik weet niet in hoeverre je mijn intelligentie onderschat, maar als je denkt dat ik niet begrijp dat je een dollar maar 1 keer kan uitgeven dan onderschat je het net ff wat te ver ;-)

alleen omdat het om Amerika gaat

dat is juist het hele moraal van het verhaal, voor ieder land zou ik het anders vinden (aantal uitzonderingen daargelaten), maar Amerika is wat het is en dus nogmaals; vermogend genoeg om deze last zelf te dragen.

Dan doe je nog steeds een slechte poging het te verwoorden, of ik ben dom in tekstbegrip (en in mijn arrogantie hou ik het op het eerste).

Dan sta je mij in mijn arrogantie ook vast toe om het op het laatste te houden :-P

ik ben niet anti-Amerika, in tegendeel. Heb er gewoond en het is een land naar mijn hart. Ik ben zelfs niet anti-Bush, hoewel hij al een tijd lang erg zijn best doet om mijn Zwitserland achtige mening over hem te veranderen. Ik ben tegen de traagheid waarmee de hulpverlening daar op gang is gekomen (net als de rest van de wereld) en ik ben tegen een eventuele inzamelingsactie onder particulieren in Nederland, om de redenen die ik hier reeds uitgebreid uiteen heb gezet. Maar voor de lol dan nog 1 maal: Amerkika heeft meer dan voldoende financiele middelen om deze financiele last te dragen, zowel vanuit de overheid, bedrijfsleven, liefdadigheid, Amerikaanse particulieren. Die 200 miljard aan Irak zijn weg, maar there is more where that came from. En dus is het m.i. al helemaal niet nodig om geld in te zamelen onder nederlandse particulieren.

En als je me nu nog niet begrijpt vrees ik toch echt dat ze je bij het uitdelen van begrijpend-lezen talent hebben overgeslagen ;-)

peace !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hardcore_lover op maandag 5 september 2005 om 20:16:
Zijn van niet lid van de NAVO... En zijn wij niet verplicht te helpen...

En nu in het Nederlands graag?

Het rampgebied is groter dan Groot-Brtannië, vind het het dan gek dat de hulp niet goed geregeld is.
Waarschuw beheerder
Eerste doden door vervuild water aan Golfkust

Amerikaanse autoriteiten beginnen zich steeds meer zorgen te maken over de gevolgen van orkaan Katrina voor de volksgezondheid en het milieu. Volgens de Centers for Disease Control and Prevention (CDC) zijn er tot dusver vijf mensen overleden aan een infectie met een dodelijk bacterie, opgelopen in de overstroomde gebieden aan de Golfkust.

Eerste onderzoeken hebben uitgewezen dat het water, vooral in de omgeving van New Orleans, enorm vervuild is. Volgens The Washington Post is het water aangetast door brandstoffen, industriële chemicaliën, uitwerpselen van mensen en dieren, karkassen van dieren en dode mensen. Experts sluiten niet uit dat het nog jaren kan duren voordat er weer goed drinkwater uit de kranen van New Orleans komt.

De omvang van de milieuschade wordt ook steeds meer duidelijk. Grote delen van de Golfkust zijn de toch al schaarse natuurlijke buffers van 'wetlands' kwijtgeraakt.

bron
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Mo-zus>> je woorden zijn nu wel duidelijker, maar voor 'the casual reader' leken je woorden in de eerste instantie als 'wederom een cheapass PF-er die tegen Amerika schopt, zoals er zovelen zijn in dit topic'

Mijn excuses hiervoor. Je hebt jezelf een waardig discussiepartner getoond, en je punten duidelijker uitgelegd. Ik beschouw dit daarom ook als gesloten:).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op donderdag 8 september 2005 om 00:03:
Ik beschouw dit daarom ook als gesloten.

(y)
Waarschuw beheerder
Volgend jaar Mardi Grass maar in Nederland?

(Y)

Waarschuw beheerder
donateur
weet niet of jullie deze al gezien hebben?

Luchtfoto van de NASA ,

let op , groot plaatje ( 4 MB )

http://earthobservatory.nasa.gov/Newsroom/NewImages/Images/NewOrleans_ALI_2005249_lrg.jpg
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 september 2005 om 05:54:
weet niet of jullie deze al gezien hebben?

kicke afbeelding

Waarschuw beheerder
donateur
ja zo heb je tenminste een beeld ervan

Waarschuw beheerder
Zo zie je maar, amerikanen met hun grote bek zulle wel ff de baas spelen op de wereld maar voor zichzelf zorgen kunnen ze niet.

Het ware gezicht van de USA- BANANENREPUBLIEK
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wat denk je van het Nederland dan?

De kans dat de gemiddelde Nederlander gewoon verdrinkt ten gevolge van een overstromingsramp is hier in ons kikkerland bijvoorbeeld vele malen groter dan om te komen ten gevolge van een terreurdaad. Alhoewel het hier om ruim 2/3 van de bevolking gaat doet ook hier de regering niets tot bijna niets aan het voorkomen van die overstromingsramp.

Waarschuw beheerder
donateur
ik niet :D

148+ NaP

Waarschuw beheerder
USA- BANANENREPUBLIEK

Bananen zijn het zker :p