Partyflock

Forumonderwerp · 807657
Waarschuw beheerder
Ik maak maar even een nieuw topic aan, verbaasde me er op een andere website ook al over dat hier zo weinig overgezegd wordt. Zag alleen een topic over de evacuatie maar niets over de huidige situatie.

Bizar eigenlijk, denkt iedereen dat Amerika het zelf wel oplost en dat het allemaal wel losloopt? Tune eens in op CNN, de situatie is verschrikkelijk daar.

Honderden doden en dat aantal loopt alleen maar verder op, er is gene eten meer, geen drinken, overal wordt geschoten en geplunderd, de hulpverlening komt niet op gang.

Ja, mensen zijn vantevoren gewaarschuwd maar dan kun je vluchten, dat neemt niet weg dat je daarna evengoed alles kwijt bent (je huis, je bezittingen, huisdieren...).

Er zitten nog steeds mensen op daken te wachten tot de gered worden maar er zijn geen helikopters. De hele stad staat blank en zolang de dijken niet hersteld zijn blijft dat ook zo (want er kan niet gepompt worden, bovendien, waar moet al dat water naartoe?). De vraag is maar of die stad ooit terug opgebouwd kan worden.

En nee, het is geen tsunami en Amerika is een welvarend land...maar dat maakt het niet minder erg voor alle getroffenen daar die nu gewoon maar aan hun lot worden overgelaten.

Check de video's maar eens op CNN.

Misschien toch wel een topic waard, dit hele gebeuren???
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 10:14:
Zegt Fidel Castro dit of is het echt zo. Hij weet ook wel dat Bush deze steun weigert. En kan Cuba dit zelf niet heeel goed gebruiken? Weet niet hoe het met gezondheidszorg zit in Cuba, maar Cuba is geen welvarend land.

tuurlijk doet fidel dat :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Weet niet hoe het met gezondheidszorg zit in Cuba,

Onderwijs en Gezondheid zijn daar beter geregeld dan hier en onvergelijkbaar met de VS....
Waarschuw beheerder
de federale amerikaanse staat heeft alle pensioenreserves al opgebrast aan de fictieve war on terror:)
Waarschuw beheerder
heftig hoor de situatie daar!
alleen echt belachelijk dat de gouveneur of wie dan ook zo traag reageerd!
De gouveneur heeft nu het leger erheen gestuurd en die heeft ze ook nog eens de opdracht gegeven om te schieten (shoot to kill) zodra er mensen zijn die hen (het leger)lastig vallen, in de weg staan of ets doen wat hun niet aan staat!
BELACHELIJK, die mensen proberen toch ook allemaal te overleven!
en zelfs de politie is mee aan het plunderen... asociaal!!!

Waarschuw beheerder
donateur
En waar denken jullie dat de recentste nieuwsbrief/mail van de Republikeinse Partij aan al hun aktievoerders over gaat, zo vlak na de ramp?

New Orleans?

Nuh-uh, guess again.

De nieuwsbrief bevat een oproep om hun congreslid te schrijven over het afschaffen van nóg meer belastingen voor de allerrijksten. Die schijnen dat namelijk nogal nodig te hebben.

:S

http://americablog.blogspot.com/uploaded_images/deathtax-785995.jpg
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
zag bush vanmiddag weer op tv en t enige wat die lul de behanger zegt is hoe mooi ze de stad weer gaan maken :S wat n sukkel! scoort ie geen punten mee :no:

vond die reactie vd burgemeester van new orleans trouwens wel aangrijpend... je hoorde echt hoe overstuur hij er van was, zou bushje s n voorbeeld aan moeten nemen... eikel!
Waarschuw beheerder
Hier een reactie op www.whatreallyhappened.com (waar je tenminste het echte nieuws uit Amerika kunt vinden):

"Homeland Security won't let Red Cross deliver food
Posted Sep 3, 2005 10:04 AM PST
Category: CURRENT EVENTS

This is insane. More and more I am convinced that Bush is so terrified of photos of piled up bodies wrecking next year's election chances for the GOP that he's willing to let the survivors starve to death rather that risk cameras getting in or out.
Remember after the Tsunami? There were photos on the net within 24 hours taken by survivors showing the damage from right there on the ground. In New Orleans, we are getting reports of National Guard confiscating and destroying cameras. Radio amateurs report that someone is jamming the frequencies they would normally be able to use to communicate with radio hams in New Orleans (many of whom keep their own generators in order to be able to communicate during disasters).

But other than a precious few photos provided by controlled media, New Orleans is blacked out.
"

Waarschuw beheerder
donateur
Het RTL-nieuws is er nogal hard in en het is echt triest om te zien dat babies dagen zonder melk zitten, lijken van babies tot volwassenen overal verspreid liggen en niemand die iets doet :(

De gezinnen die thuis zitten krijgen 6 liter water per dag door een heli afgepleurd :s

Echt diep triest om te zien dat een westers land zo met zijn burgers om gaat :@

Waarschuw beheerder
donateur
voor de mensen die het willen volgen vanuit t perspectief van een slachtoffer/inwoner van New Orleans

blog : [url]http://mgno.com/]/url]

staan ook een paar links op met foto's uit het rampgebied
tering t lijken wel beelden uit een film
(day after tommorow?)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
nee, look whos talking!
Waarschuw beheerder
Walgelijk zeg. Alles is in scene gezet tijdens het bezoek van Bush aan New Orleans. Op zo'n misselijke manier isbruik maken van de situatie om aan populariteit proberen te winnen.

ZDF News reported that the president's visit was a completely staged event. Their crew witnessed how the open air food distribution point Bush visited in front of the cameras was torn down immediately after the president and the herd of 'news people' had left and that others which were allegedly being set up were abandoned at the same time.
The people in the area were once again left to fend for themselves, said ZDF.

Bush faked levee repair for photo op yesterday
From a press release LA Senator Mary Landrieu sent out today:
But perhaps the greatest disappointment stands at the breached 17th Street levee. Touring this critical site yesterday with the President, I saw what I believed to be a real and significant effort to get a handle on a major cause of this catastrophe. Flying over this critical spot again this morning, less than 24 hours later, it became apparent that yesterday we witnessed a hastily prepared stage set for a Presidential photo opportunity; and the desperately needed resources we saw were this morning reduced to a single, lonely piece of equipment. The good and decent people of southeast Louisiana and the Gulf Coast - black and white, rich and poor, young and old - deserve far better from their national government.
Waarschuw beheerder
t enige wat die lul de behanger zegt is hoe mooi ze de stad weer gaan maken

als de dictator bush er eerst voor zorgt dat het goed komt met de mensen daar!!
Waarschuw beheerder
NEW ORLEANS Na de orkaan Katrina is een alligator verdwenen uit de dierentuin van New Orleans. Een aantal dieren had de benen genomen maar die zijn, op de alligator na, vanzelf teruggekomen. Het is onduidelijk of de alligator door de ondergelopen straten van de stad zwemt.

De meeste dieren van de dierentuin zijn goed door de orkaan heengekomen. Alleen een paar otters overleefden het niet.

De dierentuin, die op een hooggelegen terrein ligt, was al jaren voorbereid op een zware orkaan. De betonnen verblijven waren extra versterkt. Toch is er veel schade. De beheerder verwacht dat het herstel wel 4 jaar kan duren.

:O

Waarschuw beheerder
Het meest belachelijke in dit verhaal vindt ik nog wel dat er onmiddelijk internationale acties worden opgezet om geld in te zamelen voor een land dat het rijkste land ter wereld is, en wel geld heeft om een oorlog van 200 miljard te voeren

Gelukkig is Nederland zo verstandig hier (vooralsnog) niet aan mee te doen. Mocht er een actie komen dan krijgen ze ook geen rooie cent van me

En niet omdat ik het de slachtoffers niet gun, maar omdat Bush maar eens moet leren waar hij zijn geld aan uit moet geven. Laat hij zijn eigen land maar met zijn eigen geld oplappen, ipv met dat geld een ander land naar de klote te helpen

Onvoorstelbaar ook dat die mensen de stad niet uit mogen. Ze laten ze gewoon verrotten daar. Het is ongelofelijk dat dat gebeurd in een land als Amerika, en ik hoop dan ook echt dat dit uiteindelijk de nodige politieke consequenties zal hebben voor Bush.

Walgelijk
Waarschuw beheerder
en ik hoop dan ook echt dat dit uiteindelijk de nodige politieke consequenties zal hebben voor Bush.

zo niet, dan moet bush altijd maar met kogelvrije kleding rondlopen :yes:
Werkzaam bij 4-Uz Events
Artiest Men-Oh
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 3 september 2005 om 15:58:
Bezuinigingen oorzaak van ramp New Orleans
(geld was nodig voor de oorlog en voor belastingverlagingen voor de allerrijksten)

(y) Goed beleid :no: (n)

Kun je weer goed zien waar de prioriteiten liggen :S

Oorlog is sowieso al compeet nutteloos (voor ons dan he; Bush is het uiteingelijk allemaal om de $$$ te doen) en door de rijken nog minder belasting te laten betalen zal de kloof tussen arm en rijk alleen maar groter worden in Amerika...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 september 2005 om 11:35:
Het meest belachelijke in dit verhaal vindt ik nog wel dat er onmiddelijk internationale acties worden opgezet om geld in te zamelen voor een land dat het rijkste land ter wereld is, en wel geld heeft om een oorlog van 200 miljard te voeren

Gelukkig is Nederland zo verstandig hier (vooralsnog) niet aan mee te doen. Mocht er een actie komen dan krijgen ze ook geen rooie cent van me

En niet omdat ik het de slachtoffers niet gun, maar omdat Bush maar eens moet leren waar hij zijn geld aan uit moet geven. Laat hij zijn eigen land maar met zijn eigen geld oplappen, ipv met dat geld een ander land naar de klote te helpen

Onvoorstelbaar ook dat die mensen de stad niet uit mogen. Ze laten ze gewoon verrotten daar. Het is ongelofelijk dat dat gebeurd in een land als Amerika, en ik hoop dan ook echt dat dit uiteindelijk de nodige politieke consequenties zal hebben voor Bush.

Walgelijk

:respect: AMEN!
Artiest {SHOWLIST artist 52097, 65558}
Waarschuw beheerder
Wel gek eigenlijk,een dag voor de ramp had ik de film The Skeleton Key in de bios gezien...dat zich vnml in New Orleans afspeelt.

Waarschuw beheerder
ik ga ook geen rooie cent geven aan die Amerikaanse honden. Ik steek nog liever m'n portemonnee in de fik.
Eindelijk word er eens goed duidelijk gemaakt dat Amerika een zielig 3de wereldland is en nu zullen ze boeten voor de foute uitgaven die ze hebben gedaan.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 september 2005 om 11:35:

Walgelijk

Beetje jammer zo een opmerking...Zoals Jaq al zei: were lekker een kans gekregen op Amerika te schieten? Stijf plassertje gekregen? Mooi, want er zijn daar in N.O. een flink aantal mensen die die niet meer kunnen krijgen.

Als ik zou zeggen: 'schijtmoslims hebben het aan zichzelf te danken, [insert moslimcliche here] etcetc' zou je ook gaan schieten dat ik een vermeende racist/moslimhater etc zou zijn.

Zelfde als ik een anti-israel standpunt zou innemen, of over de corruptie in Afrika.

Heerlijk hoor, die selectieve verontwaardiging. Ik groet u met een

driewerf [img width=15 height=15]http://forum.phono.nl/modules/PNphpBB2/images/smiles/puke2.gif[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Best wel een groot drama daar.. Heb er vrienden wonen.. Na de orkaan nog gesproken toen was alles nog ok. Ze konden niet meer weg komen dus moesten het afwachten..

Heb ze alleen sinds de overstromingen niet meer kunnen bereiken.. hoop dat alles goed is.............
Waarschuw beheerder
er heeft zelfs een 18 jarige jongen een schoolbus gejat om mensen te redden in het rampgebied alleen die krijgt wel op zijn flikker jammer genoeg goeie heldendaad van hem :)
Waarschuw beheerder
2 MRT, Ik hoop dat je gauw wat van je vrienden hoort!!

Hadden jullie iets anders verwacht van Amerika dan?? Ik
had er toch al geen hoge pet van op!
En jammer dat er zoveel mensen zijn die geen rooie cent willen geven, daar straf je echt Bush niet mee!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trancepim op zondag 4 september 2005 om 11:28:
De dierentuin, die op een hooggelegen terrein ligt, was al jaren voorbereid op een zware orkaan. De betonnen verblijven waren extra versterkt.

Zij wel :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
En jammer dat er zoveel mensen zijn die geen rooie cent willen geven, daar straf je echt Bush niet mee!

Alsof hij het geld zou accepteren ;P

Ik hoop serieus dat dit gevolgen heeft voor zijn presidentschap en dat dit een aanleiding is om hem te ontslaan.

Waarschuw beheerder
ik zou plunderen mensen geloof mij nou

maar dan wel de kans dat er een kogel door me kop word gejaagt

dus bush zegt eienlijk ga maar lekker dood met ze alle

want as je niet eet ga je.... en as je dan plundert65 om in leven te blijven knalluh ze je ook af als varkens

Waarschuw beheerder
donateur
Je zou gaan plunderen als je de kans zou krijgen bedoel je?

Heb gisteren beelden gezien van 10.000 mensen in een conventiecentrum zonder eten, zonder drinken waar lijken overal liggen van babies en volwassenen...

lekker hoor :s
Waarschuw beheerder
NEW ORLEANS Niemand mag in New Orleans blijven. Alle mensen moeten onmiddellijk weg uit de stad omdat de Amerikaanse overheid niet in staat is om deze groep te voeden. Dat is bekend gemaakt door de Amerikaanse minister van Veiligheid.

Zes dagen na de orkaan Katrina is in New Orleans begonnen met de berging van de lijken. Die drijven in het water of liggen onder het puin van ingestorte huizen en gebouwen.

Uit alle delen van de wereld wordt hulp aangeboden aan de VS. Ook uit landen die bekend staan als vijanden van Bush. Iran wil helpen als Bush dat vraagt en ook Cuba heeft na de ramp hulp aangeboden.

Bron: NOS.NL

Hehe werd ook eens tijd

Waarschuw beheerder
donateur
Iran wil helpen als Bush dat vraagt

Whehehehe ;P

NEW ORLEANS Niemand mag in New Orleans blijven. Alle mensen moeten onmiddellijk weg uit de stad omdat de Amerikaanse overheid niet in staat is om deze groep te voeden. Dat is bekend gemaakt door de Amerikaanse minister van Veiligheid.

Ze waren toch ook niet in staat om te evacueren? Moet iedereen maar te voet gaan ofzo...en naar waar?
Waarschuw beheerder
Op Fok staat dit: De evacuatie van New Orleans is voltooid. De laatste driehonderd mensen zijn gisteravond opgehaald bij het congrescentrum van de door orkaan Katrina verwoeste stad. Er kan nu een begin worden gemaakt met het leegpompen van de ondergelopen stad en het opruimen van de rommel.

Hoeveel doden er nu zijn gevallen blijft onduidelijk. Maar er wordt inmiddels uitgegaan van enkele duizenden. De lijken zijn overal: verstopt op zolders, drijvend in de straten van de stad, achtergelaten op snelwegen. Het gaat hier volgens de 30-jarige dakdekker Charles Womack niet altijd om mensen die te zwak waren om te worden geëvacueerd. "Ik heb gezien hoe een man werd doodgeslagen door een groep mensen in de Superdome en hoe een andere man zelfmoord pleegde." Zelf moest hij behandeld worden in het veldhospitaal op het vliegveld nadat iemand hem had geslagen met een ijzeren pijp.

Technici van nutsbedrijven zijn onder militaire begeleiding onderweg naar de stad om de schade op te nemen. De genie-afdeling van het Amerikaanse leger is bezig om voorbereidingen te treffen om New Orleans droog te pompen. Volgens een legerwoordvoerder kan de operatie wel een maand gaan duren. Planologen zeggen dat de beste oplossing waarschijnlijk is een groot deel van de stad af te breken en opnieuw op te bouwen.

Waar de evacués moeten blijven is een groot probleem. Volgens gouverneur van Texas Rick Perry begint zijn staat, met 220 duizend vluchtelingen, inmiddels aardig vol te raken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trancepim op zondag 4 september 2005 om 19:14:
Waar de evacués moeten blijven is een groot probleem. Volgens gouverneur van Texas Rick Perry begint zijn staat, met 220 duizend vluchtelingen, inmiddels aardig vol te raken.

ja, Texas is inderdaad klein ja :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trancepim op zondag 4 september 2005 om 19:09:
Uit alle delen van de wereld wordt hulp aangeboden aan de VS. Ook uit landen die bekend staan als vijanden van Bush. Iran wil helpen als Bush dat vraagt en ook Cuba heeft na de ramp hulp aangeboden.

Kijk, zorg gaat voor trots ... goed van die landen (Y) ...

Uitspraak van verwijderd op zondag 4 september 2005 om 19:11:
Ze waren toch ook niet in staat om te evacueren? Moet iedereen maar te voet gaan ofzo...en naar waar?

hoorde dat net ook op de radio ... vraag me ook af hoe dat in zijn werking gaat, als iedereen verzwakt en/of ziek is :(
(en waarschijnlijk ook nog slecht ter been)

Waarschuw beheerder
donateur
Kijk, zorg gaat voor trots ... goed van die landen ...

Daar gaat het bij Iran echt niet om hoor, het is gewoon de VS een middelvinger geven :P
Waarschuw beheerder
Zo kan je het ook zien ;)

Ze konden ook alleen maar The Finger geven ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 september 2005 om 19:11:
Moet iedereen maar te voet gaan ofzo...en naar waar?

Zojuist bij rtl4 nieuws de video-opnamen bekeken: opname van Max Westerman; hij gaf aan dat de wegen gewoon berijdbaar zijn, maar alleen voor journalisten. Er waren genoeg familieleden uit andere steden die hun familie uit New Orleans wilden redden, maar gewoon niet de stad inkwamen omdat de hele stad omsingeld was met zwaarbewapende politiekorpsen..de regering gaf aan dat dit was voor veiligheidredenen, maar Max Westerman dacht eerder dat ze die hulpeloze mensen in quarantaine wilden houden. :nocheer:
Ik leef echt mee met die mensen en als ik die filmpjes bekijk, krijg ik de tranen in mijn ogen, zoiets kan en mag toch niet gebeuren..........

Waarschuw beheerder
donateur
Het zal eerder zijn dat mensen alleen de stad UIT mogen en niet de stad IN mogen gaan, ook niet om familie op te halen.

Het is gewoon allemaal harstikke krom, de eerste acties van de overheid was voor censuur zorgen ipv mensen helpen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 september 2005 om 21:45:
Ik leef echt mee met die mensen en als ik die filmpjes bekijk, krijg ik de tranen in mijn ogen, zoiets kan en mag toch niet gebeuren..........

In het begin dacht ik... mooi, eindelijk eens wat in dat rijke Amerika, laat ze maar eens schrikken...
Nu blijken weer de arme mensen de lul te zijn...
:frusty: Daar moet je idd wel triest van worden!

Waarschuw beheerder
Ben benieuwd wat voor politiek staartje dit gaat krijgen daar in Amerika..
Waarschuw beheerder
Het is jammer dat het op deze manier moest gebeuren...
maar er moest iets gebeuren met Amerika, zonder dat ze daar iemand anders de schuld van konden geven. Ze waren veel te eng bezig.. Er moeten conseqenties aan vast zitten, dat kan niet anders...
Ik hoop dat dit Bush te gronde zal richten!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Barrrr op zondag 4 september 2005 om 22:10:
Ik hoop dat dit Bush te gronde zal richten!!

Ik zal je zeggen: ik ook..
Het wordt tijd dat er iemand anders aan de macht komt die wel medeleven kan tonen voor zijn volk, niet alleen voor de bevolking van New York (de beter economische en rijkere kant van Amerika) maar ook voor de bevolking van New Orleans!
Waarschuw beheerder
ja, je kan wel zeggen dat er bussen moeten komen of weet ik wat om mensen te vervoeren..maar bdenk eerst maar es hoe je die dingen er wil krijgen!! en ze hebben daar geen brandstof dus daar moeten ze zelf ook voor zorgen(chauffeurs).
maar ik vint et belachelijk dat er ZOVEEL journalisten komen...alsof al die mensen erop zitten te wachten!! die willen hulp, geen journalisten.
Ik vind het egt verschrikkelijk wat daar is....en dat nou inderdaad weer de arme mensen de lul zijn!! :(

Waarschuw beheerder
donateur
Je gaat mij niet vertellen dat de VS geen colonne vrachtwagens kan regelen om mensen in een kamp te plaatsen :s

Zelfs een land in afrika kan dit zonder problemen....
Waarschuw beheerder
Het was geloof ik al eerder verteld..
Kijk hoe snel ze grote hoeveelheden manschappen/materieel in Irak hebben gekregen... Dan kun je niet eens je eigen mensen in je eigen land redden??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 september 2005 om 22:22:
Zelfs een land in afrika kan dit zonder problemen..

:yes: helemaal met je eens...
Te triest voor woorden... :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Schappeltje op zondag 4 september 2005 om 22:19:
maar ik vint et belachelijk dat er ZOVEEL journalisten komen...alsof al die mensen erop zitten te wachten!! die willen hulp, geen journalisten.

Hoe je het ook wendt of keert, dankzij die journalisten zien wij (rest van de wereld) wel hoe erg het is. Lijkt me voor een journalist ook een eeuwig dilemma: wel foto's maken maar niet kunnen helpen.
Waarschuw beheerder
ja... ook als je die beelden ziet... te triest.. en je wil wat doen maar je kan niks doen!!! :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 4 september 2005 om 22:26:
Lijkt me voor een journalist ook een eeuwig dilemma: wel foto's maken maar niet kunnen helpen.

Vorige week verklaarde een journalist dat ze wel wilden helpen, maar dat ze niet iedereen kunnen helpen... (een flesje water geven was al voldoende geweest, maja..:/)
Max Westerman daarentegen van RTL4 nieuws, heeft dus wel 2 zussen en een 4 weken oude baby meegenomen naar familie een stad verderop.. maar meer kon hij ook niet doen.
Zeer frustrerend..

Waarschuw beheerder
Volgend jaar Mardi Grass maar in Nederland?

Waarschuw beheerder
donateur
Lijkt me voor een journalist ook een eeuwig dilemma: wel foto's maken maar niet kunnen helpen.

Door dit soort dingen in het nieuws te brengen en actueel te houden helpen ze erg hard!

Waarschuw beheerder
Ik ken mensen in Houston en volgens hun zijn daar vrijwel alle wapens in de stad uitverkocht.

Uit angst dat vluchtelingen uit New Orleans ook gaan plunderen in Houston hebben mensen alle wapens opgekocht om zich te kunnen verdedigen.

Waar gaat dat heen?