Partyflock

Forumonderwerp · 804929

Waarschuw beheerder
Er zijn de laatste tijd steeds meer boeken verschenen die zich richten op de zeer goede mogelijkheid dat Darwin niet helemaal gelijk had.

Als je dit teveel tekst vind; lees het dan niet en reageer dan niet; verder moet je zelf maar weten hoe je hierop reageert.

[img width=387 height=550]http://www.dossierx.nl/images/stories/Jacques/boekverslagen/darwins-mistake.jpg[/img]

Boekverslag 🇳🇱: Darwin’s mistake, Antediluvian discoveries prove: dinosaurs and humans co-existed.

Hans Zillmer heeft een buitengewoon origineel en baanbrekend boek geschreven. Je moet het maar aandurven om de gehele geologische stratificatie, mede gebaseerd op fossielen, naar de prullenbak te verwijzen. Alles dat we op school geleerd hebben over het ontstaan van steenkool en aardolie, de verschuiving van de continenten, gebergtevorming, ijstijden, erosie van rivierdalen, de prehistorie met zijn oude beschavingen en de mythische verhalen over reuzen en monsters zullen we moeten bijstellen. Eencellige trilobieten, dinosauriërs en mensen hebben gelijktijdig geleefd, in dezelfde biotoop. En door God of buitenaardse goden geschapen. Ongelofelijk, maar Hans Zillmer weet voldoende bewijzen aan te dragen om jouw kennisbasis op zijn grondvesten te doen schudden. Dat is een grote verdienste. Het boek zou veel meer aandacht verdienen, zeker in de kring van grenswetenschappers.

Als we toch een punten van kritiek hebben, betreft dat de toch wat schemerige details over het tijdstip van de vloed en de botsing met Tiamat. Daar is Hans Zillmer niet echt helder over. Hebben beide gebeurtenissen nu ongeveer 4000vC plaatsgevonden of toch 12000 jaar geleden? Is de steenkool diep onder Limburg nu ook tijdens de zondvoed ontstaan of toch van oudere datum? Klopt het verhaal van de Soemeriërs over de genetische manipulatie van de mens, zoals opgetekend door Sitchin, niet? Deze schreef immers over de eerste Adamu van zo’n 300000-200000 jaar gelden?

Bron + Samenvatting: Dossier X

Omdat er nog een vrij grote tekst achteraan komt post ik dat hier maar niet gezien een behoorlijke groep mensen van pf leesvrees hebben :9

Als je geinterreseerd bent raad ik je aan de rest op Dossier X te lezen en eventuele diepgaande vragen hierover op hun forum te droppen :)

Boekverslag: Degeneratie, het einde van de evolutietheorie.

[img width=275 height=399]http://www.dossierx.nl/images/stories/Jacques/boekverslagen/degeneratie.jpg[/img]

Peter Scheele rekent af met Darwins’ evolutietheorie over het ontstaan der soorten (The origin of species bij means of natural selection, 1859). Volgens Darwin is al het leven op aarde over een zeer lange periode uit ééncelligen ontstaan, waarbij door mutatie en aanpassing aan hun natuurlijke omgeving steeds nieuwe en complexere soorten op aarde zouden zijn verschenen.

Scheele begrijpt wel hoe Darwin, voortbouwend op ideeën van andere wetenschappers in daaraan voorafgaande eeuwen, in de 19e eeuw tot deze theorie is gekomen. Op zijn reizen ontdekte hij vele ‘soorten’, waarvan hij dacht dat ze door natuurlijke selectie uit lagere soorten zouden zijn ontstaan (cross-over). Omdat nog niets bekend was over genen, eiwitten, aminozuren, chromosomen etc. was het op zich niet zo vreemd dat Darwin tot zijn bekende conclusies kwam.

Wederom een lang stuk waarvan ik de samenvatting/verlengstuk van dit artikel niet heb gepost omdat het dan teveel tekst in 1 wordt en zoals van te voren, diepgaande vragen kan je beter daar posten; daar wordt er ook serieus op deze materie ingegaan; de site orienteerd zich namelijk op "Grens-Wetenschappen"

Buitenaardsen en de Kerk

[img width=380 height=563 cacheid=001329680004187d67290b0d1a00ed61ad]http://www.1anunnaki.com/poster.jpg[/img]

”Er bestaan talloze zonnen en talloze aarden, die allen op dezelfde wijze om hun zon heen draaien. Er is geen enkele reden waarom de ontelbare werelden in het heelal niet bewoond zijn, want een redelijk verstand kan zich onmogelijk voorstellen dat zij, gezien het feit dat zij net als wij de levenswekkende stralen van een zon ontvangen, onbewoond zouden zijn en niet soortgelijke of zelfs betere bewoners kennen als onze aarde.
”Troost u, de tijd zal komen, dat iedereen de zaken zo zal zien als ik ze zie”. Aldus Giordano Bruno, een dissident Dominicaner monnik die voor zijn vooruitziende blik in het jaar 1600 door de kerk als ketter levend werd verbrand. Nu, 400 jaar later, is diezelfde kerk in serieus gesprek met wetenschappers over het concept van buitenaards leven. Sterker nog, het Vaticaan beschikt over hightech telescopen waarmee ze daadwerkelijk de hemel afspeuren. Voor Giordano Bruno kwamen die inzichten 400 jaar te laat. Of sprak hij juist voor zijn beurt? In bijna ieder heilig geschrift kan men zonder al te veel fantasie altijd wel ergens een connectie met ‘buitenaardsen’ ontdekken. De Kerk als schakel tussen science en fiction?

Dit laatste gaat over de mogelijkheid dat God een Alien zou zijn geweest; hier zijn zelfs een aantal topics over te vinden op pf; kan me hier persoonlijk erg in vinden hoewel dit voor veel mensen gewoon materie is die te ver van hun bed staat dus onlogisch. Niettemin raad ik je toch aan als je nieuwsgierig bent het artikel door te lezen en uiteraard de rest staat weer op de site.

Ook zijn hier een groot scala aan boeken over verschenen; een van de 1e pioniers op dit gebied zullen de meesten wel kennen als Erich von Daniken met zijn boek "Waren de Goden Cosmonauten???"

Niet veel later kwam Zecharia Sitchin op het toneel met zijn boek over de "12th planet" Hierin wordt beschreven hoe een buitenaards ras van een onbekende planeet op onze aarde komen en de aanwezige aapmens? genetisch manipuleren tot wat we nu zijn. Het klinkt behoorlijk wild; maar ach; maakt je leven natuurlijk wel een stuk spannender. ;)

Overigens zijn er van dat boek in meer dan 14 landen meer dan 8 miljoen exemplaren verkocht; duidelijk mag zijn dat er meer mensen open staan voor nieuwe ideeen :O
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 augustus 2005 om 16:53:
de echte rede van een piramide

verveeling..

ik weet het eigenlijk ook niet, heb me niet zo bezig gehouden met de oude egyptenaren...

the advisor ;-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The advisor op donderdag 25 augustus 2005 om 16:42:
dit is natuurlijk onzin, een piramide kan niet omvallen en/of inzakken, nee

de zwaartekracht verstevigd het geheel juist, en hoe hoger hoe stabieler (tot een bepaalde hoogte)

Heb je gelijk in. Maar het is en blijft precies werk. 1 steen op de verkeerde plek en de stabiliteit die de pyramide zou hebben verandert naarmate je hoger gaat drastisch.
Ik zie het niet gebeuren dat ze dit met touwen en alles hebben gemaakt.
Lijkt me dat hun over andere informatie en technologie beschikten als wij nu doen.

Waarschuw beheerder
Boekverslag: Everything you know is wrong (Human Origins Book 1)

[img width=150 height=224]http://www.dossierx.nl/images/stories/Jacques/boekverslagen/wrong.jpg[/img]

Dit boek van Lloyd Pye voegt vrijwel geen nieuwe inzichten toe. De hoofdmoot bestaat uit een hoofdstuk over de ‘mensachtigen’ (op basis van een aantal boeken over de Sneeuwman, Big Foot etc) en een hoofdstuk over de genetische manipulatie van de moderne mens door de Annunaki (op basis van de Earth Chronicles van Sitchin).

Een zwak punt in zijn betoog is zeker, dat hij weliswaar tegen de geleidelijke ontwikkeling van het Darwinisme is, maar niet uitlegt hoe uit de primitieve ééncelligen, die na de botsing van Tiamat met de 12e planeet op aarde zijn geraakt, het overige leven op aarde is ontstaan. Dit geldt dan met name van de diverse ‘explosies’ van nieuwe soorten, maar ook b.v. voor de Homo habilis en de Homo erectus. Zijn deze explosies van leven aan buitenaardse invloeden toe te schrijven? Ze gebeuren te systematisch om ze aan de toevallige invloed van meteorieten te kunnen toeschrijven. Hebben alle levensvormen na verschijnen op aarde naast elkaar bestaan, inclusief de ‘mensachtigen’, die ook nu nog de uithoeken van de aarde bevolken?

Lees hier verder

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 augustus 2005 om 10:55:
Hans Zillmer heeft een buitengewoon origineel en baanbrekend boek geschreven. Je moet het maar aandurven om de gehele geologische stratificatie, mede gebaseerd op fossielen, naar de prullenbak te verwijzen. Alles dat we op school geleerd hebben over het ontstaan van steenkool en aardolie, de verschuiving van de continenten, gebergtevorming, ijstijden, erosie van rivierdalen, de prehistorie met zijn oude beschavingen en de mythische verhalen over reuzen en monsters zullen we moeten bijstellen. Eencellige trilobieten, dinosauriërs en mensen hebben gelijktijdig geleefd, in dezelfde biotoop. En door God of buitenaardse goden geschapen. Ongelofelijk, maar Hans Zillmer weet voldoende bewijzen aan te dragen om jouw kennisbasis op zijn grondvesten te doen schudden. Dat is een grote verdienste. Het boek zou veel meer aandacht verdienen, zeker in de kring van grenswetenschappers.

maar hij kon het niet over z'n hart krijgen om het grootste fabeltje, het scheppingsverhaal, naar de prullenbak te verwijzen.

waarom zijn die 'gelovige wetenschappers' er toch zo op gebrand om, aan de hand van wetenschap nota bene, de evolutietheorie onderuit te halen? en dat terwijl ze zelf in iets geloven wat ze juist niet kunnen aantonen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Omdat we simpelweg niet allemaal zo stom zijn te geloven dat dit alles een samenhang van toevalligheden is ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 14:13:
en dat terwijl ze zelf in iets geloven wat ze juist niet kunnen aantonen.

wat je niet kan aantonen is niet per definitie een leugen.

er is bewijs dat de evolutietheorie op veel punten niet klopt en dan hoef ik dan toch niet eerst de andere mogelijkheid te bewijzen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 14:18:
Omdat we simpelweg niet allemaal zo stom zijn te geloven dat dit alles een samenhang van toevalligheden is

niks samenhang van toevalligheden. miljarden jaren aan chemische en fysieke processen, gevolgd door miljoenen jaren 'trial & error'.

Uitspraak van Wizard Sleeve op donderdag 15 september 2005 om 14:18:
wat je niet kan aantonen is niet per definitie een leugen.

en datgene wat je wel aan kan tonen dan maar een leugen noemen?

er is bewijs dat de evolutietheorie op veel punten niet klopt en dan hoef ik dan toch niet eerst de andere mogelijkheid te bewijzen

'wat je niet aan kan tonen is niet per definitie een leugen.'

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 14:23:
niks samenhang van toevalligheden. miljarden jaren aan chemische en fysieke processen, gevolgd door miljoenen jaren 'trial & error'.

Juist en was je erbij?

Nope; snap jij al die berekeningen, maar dan ook letterlijk allemaal; berekeningen die zogenaamd aantonen dat dit alles met een bigbang is ontstaan; vette LULKOEK is het ;)

Je weet het niet en gaat er maar blindelings vanuit dat de gevestigde orde het al die jaren al goed had; een of andere idioot uit de 18e eeuw heeft wat berekeningen gemaakt en voila dat is de waarheid.

Denk dat jij een stuk goedgeloviger bent dan je zelf door hebt (Y)

en datgene wat je wel aan kan tonen dan maar een leugen noemen?

Dat is precies wat jij aan het doen bent :x

'wat je niet aan kan tonen is niet per definitie een leugen.'

Juist, maar kennelijk begrijp je niet wat je zelf zegt anders maakte je deze opmerkingen niet :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 14:26:
Juist en was je erbij?

Nope; snap jij al die berekeningen, maar dan ook letterlijk allemaal; berekeningen die zogenaamd aantonen dat dit alles met een bigbang is ontstaan; vette LULKOEK is het

Je weet het niet en gaat er maar blindelings vanuit dat de gevestigde orde het al die jaren al goed had; een of andere idioot uit de 18e eeuw heeft wat berekeningen gemaakt en voila dat is de waarheid.

Denk dat jij een stuk goedgeloviger bent dan je zelf door hebt

juist, en was jij erbij 'when the aliens landed and planted the seeds of life on planet earth'? :/

Dat is precies wat jij aan het doen bent

erm..cute? want ik zie niet hoe je daar op komt.

ik geef toe dat er bepaalde hiaten in de theorie aanwezig zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat de theorie in beginsel fout is. just a matter of filling in the blanks.

Juist, maar kennelijk begrijp je niet wat je zelf zegt anders maakte je deze opmerkingen niet

ik stelde een retorische vraag. erm..duh?
Werkzaam bij Music in Mind
Artiest {SHOWLIST artist 49066, 48979, 11660}
Waarschuw beheerder

Daar is helemaal geen bewijs voor, dat wordt alleen door die pseudo-wetenschappers beweerd.

Goedemiddag trouwens :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lennar-D op donderdag 15 september 2005 om 14:32:
Daar is helemaal geen bewijs voor, dat wordt alleen door die pseudo-wetenschappers beweerd.

Nee GRENS-wetenschappers.

En dat zijn net zo goed waardevolle wetenschappers als die prutsmuts genaamd Darwin :)

Goedemiddag trouwens :P

[img width=317 height=325]http://angelwinks.net/iq/qcgarcoffee1.jpg[/img]

juist, en was jij erbij 'when the aliens landed and planted the seeds of life on planet earth'? :/

Sjah :jaja:

En dan nog; maar laat maar; blijf bezig; dit is de 130982309382x dat ik dit verhaal moet gaan zitten verdedigen EN herhalen; dan geloof je het toch niet; dan geloof je toch Darwin :gaap: Heb weinig zin in van die zeikende individuen die zitten te zeuren dat het leven heel normaal is en bestaat uit toevalligheden; echt waar; hoe kan je in godsnaam zo`n fantasieloos saai figuur zijn; bah! :)

ik geef toe dat er bepaalde hiaten in de theorie aanwezig zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat de theorie in beginsel fout is. just a matter of filling in the blanks.

Juist en dat doen wij ook, maar aangezien het niet op tv is geweest of niet op school is onderwezen is het onzin of niet kijkbuis wetenschapper (Y)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 14:32:
ik stelde een retorische vraag. erm..duh?

Uhmm. like i care? O:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 september 2005 om 14:34:
Nee GRENS-wetenschappers.

Dat komt op hetzelfd neer.

En dat zijn net zo goed waardevolle wetenschappers als die prutsmuts genaamd Darwin

:no: :)

Waarschuw beheerder
Dan niet joh; ik weet wel beter en daar gaat het om wat jullie ervan vinden is niet echt relevant; niettemin is altijd wel leuk om conservatieve reacties te lezen hoor :)
Waarschuw beheerder
Darwin zegt trouwens niets over het ontstaan van leven, hij bewijst alleen de evolutie van leven.

Waarschuw beheerder
En dan nog; maar laat maar; blijf bezig; dit is de 130982309382x dat ik dit verhaal moet gaan zitten verdedigen; dan geloof je het toch niet; dan geloof je toch Darwin Heb weinig zin in van die zeikende individuen die zitten te zeuren dat het leven heel normaal is en bestaat uit toevalligheden; echt waar; hoe kan je in godsnaam zo`n fantasieloos saai figuur zijn; bah!

zou me toch gaan afvragen waarom ik 't verhaal voor de 130982309382ste keer zou moeten gaan verdedigen, maar goed. jij gelooft lekker in jouw reeks van toevalligheden en ik in de mijne. (y)

Juist en dat doen wij ook, maar aangezien het niet op tv is geweest of niet op school is onderwezen is het onzin of niet kijkbuis wetenschapper

klopt als een bus. :yes:

(je bent niet de enige die flauwe opmerkingen kan maken, en laat maar, ik feliciteer mezelf er wel mee.)

Uhmm. like i care?

uhmmm, apparently you do seeing as you were trying to be funny at my expense and all. :nocheer:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Maar op zich wel leuk hoor die aliens :) Ik hoop dat ze 2012 weer hier komen, kunnen ze ons misschien ook eindelijk eens uitleggen hoe onze muziekinstrumenten harmonisch gestemd moeten worden :D