Partyflock

Forumonderwerp · 804704
Waarschuw beheerder
donateur
Zou de doodstraf hier in Nederland ingevoerd moeten worden?
Wat zijn jullie argumenten hierover?
Ik ben zelf vóór de doodstraf.

Waarschuw beheerder
Ow ja, moest nog antwoorden op de vraag.
Ik ben TEGEN!!!
Hoe makkelijk je onschuldig kunt veroordeeld worden is hier in Nederland ook weer eens bewezen. Gelukkig konden ze die man vrijlaten.
Na de doodstraf is dat toch wat moeilijker. :/

*offtopic mode on*

Jeroen!!! :kusje2:

offtopic mode out*
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
aangezien kusjes nooit offtopic zijn (volgens mij dan).... Sanne!!! :kusje2:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 december 2005 om 06:14:
aangezien kusjes nooit offtopic zijn (volgens mij dan)....

Je weet maar nooit met het steeds strenger wordende beleid. 8)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik ben tegen de doodstraf, als je iemand de doodstraf geeft, vind ik niet echt dat je diegene straft, als je levenslang in een cel zit, dan straf je diegene, vind ik!
Ik vind dat je iemand meer straft door diegene levenslang te geven, dan hun leven af te pakken.
Ook omdat er zo vaak fouten worden gemaakt, dat mensen onterecht veroordeeld worden & onschuldig zijn.

Waarschuw beheerder
Wat mij betreft mogen ze het invoeren!

Als ik hoor dat er weer een klein meisje is vermoord en verkracht dan mogen ze van mij die gast gelijk afmaken.
Niet een celstraf van levenslang (wat hier max 20 jaar is)
en dan weer op vrije voeten zodat het weer gebeuren kan.
Nee gelijk afmaken zodat die persoon het nooit meer doen zal!

Klinkt hard maar weerhoud mensen eerder om het te doen dan een celstraf van 20 jaar waarvan 10 voorwaardelijk en 5 jaar eerder vrij vanwege goed gedrag en al die lompe shit hier in nederland.

Ik bedoel als jij hier drugs smokkelt omdat je geld nodig heb krijg je langer dan als je iemand hier in koele bloede vermoord... Raar :s tog???

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 13:57:

Nee, als ik levenslang zeg, dan is het ook gewoon tot de dader dood is. :)
Waarschuw beheerder
blijft heel moeilyk geval, ik denk dat wraak in principe niks oplost alleen is de maatschappij ermee gebaat dat iemand zijn hele leven vast zit en dat daar voor betaald moet worden? terwyl hij misschien ook voortplant en nog meer duivelsgebroed op de wereld zet en/of zelf nog meer schade aanricht?
wat betreft de twijfel gevallen bekijk die nog een keer goed maar volgends mij zijn die er niet zoveel..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 14 december 2005 om 14:01:
Nee, als ik levenslang zeg, dan is het ook gewoon tot de dader dood is

kost ons alleen maar centen dat diegene tot zijn dood vast zit!
Wie betaald zijn onderdak zijn eten zijn allerdaagse dinge in die luxe resorts hier in nederland?

Dat ben jij en ik! en de rest!

Gewoon afschieten... Kost je niet meer dan een paar calorieen om de trekker over te halen.. ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 14:12:
kost ons alleen maar centen dat diegene tot zijn dood vast zit!
Wie betaald zijn onderdak zijn eten zijn allerdaagse dinge in die luxe resorts hier in nederland?

Allerdaagse dingen in luxe resorts? No way, brood met water (Y)
Waarschuw beheerder
luxe?? ben jij wel is in een gevangenis geweest? :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lady G-Force op woensdag 14 december 2005 om 14:21:
luxe?? ben jij wel is in een gevangenis geweest

heb jij ze in het buitenland wel is bekeken?
Waarschuw beheerder
Nee in het buitenland heb ik het nog nooit gezien nee..
maar zowiezo is het echt geen luxe hier in nederland hoor

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 14:25:
heb jij ze in het buitenland wel is bekeken?

Wat maakt mij het nou uit hoe ze er in het buitenland uitzien, gewoon water en brood. (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lady G-Force op woensdag 14 december 2005 om 14:28:
Nee in het buitenland heb ik het nog nooit gezien nee..
maar zowiezo is het echt geen luxe hier in nederland hoor

geen luxe... tis saai misschien maar tis geen straf zoals in turkije of weet ik veel waar maar goed. Thats not the piont!We betalen hoe dan ook voor die persoon!

o.t. Van mij mag de doodstraf dus ingevoerd worden.

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 14 december 2005 om 14:28:
Wat maakt mij het nou uit hoe ze er in het buitenland uitzien, gewoon water en brood.

Geef ze dan niets ;) ben je er ook snel vanaf!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 14:34:
Geef ze dan niets ben je er ook snel vanaf!

Dan lijden ze er niet onder :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Maar Randy, wij betalen nu ook voor onzin, dan kan je ook wel betalen voor die levenslangstraffen, als je hier over begint te zeuren, dat wij dat moeten betalen, ga dan eerst een uitzoeken voor wat een onzin wij betalen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 14 december 2005 om 14:37:
Maar Randy, wij betalen nu ook voor onzin, dan kan je ook wel betalen voor die levenslangstraffen, als je hier over begint te zeuren, dat wij dat moeten betalen, ga dan eerst een uitzoeken voor wat een onzin wij betalen!

Een oplossing moet ergens beginnen ;) als wij voor 100.000 onzin dingen geld betalen is de doodstraf er 1 waar we op kunnen bezuinigen :d...

je moet toch ergens beginnen!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 14:40:
Een oplossing moet ergens beginnen als wij voor 100.000 onzin dingen geld betalen is de doodstraf er 1 waar we op kunnen bezuinigen ...

je moet toch ergens beginnen!

Ik ga hier niet meer tegen in, jou kan ik er toch niet van overtuigen :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 14 december 2005 om 14:43:
Ik ga hier niet meer tegen in, jou kan ik er toch niet van overtuigen

;) dat heb jij helemaal goed :p maar vin je nog steeds een kanjer hoor :d

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 14:44:
dat heb jij helemaal goed maar vin je nog steeds een kanjer hoor

Gelukkig maar :P Maar waarom spreek ik je nooit meer op MSN? :o

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 14 december 2005 om 14:48:
Gelukkig maar Maar waarom spreek ik je nooit meer op MSN?

weet ik niet! hoe ken dat dan? :p moete we maar weer verandering in brenge dan!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 december 2005 om 14:51:
weet ik niet! hoe ken dat dan? moete we maar weer verandering in brenge dan!

Ik PB je binnekort even :D (F)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 14 december 2005 om 14:54:
Ik PB je binnekort even

:cheer: :bah:

Waarschuw beheerder
Ik tegen!!!
Met de dood los je meestal niks op.
Waarschuw beheerder
ik ben tegen!
maar vind dat 'levenslang' hier veels te kort is!

Waarschuw beheerder
donateur
Als ik hoor dat er weer een klein meisje is vermoord en verkracht dan mogen ze van mij die gast gelijk afmaken.
en dan weer op vrije voeten zodat het weer gebeuren kan.
Nee gelijk afmaken zodat die persoon het nooit meer doen zal!

Denk je dat als iemand levenslang opgesloten is, iemand een kind kan verkrachten? Hoe zou je dat voor elkaar willen hebben dan? Een cipier die ff een kind in de cel stopt? :|
Klinkt hard maar weerhoud mensen eerder om het te doen dan een celstraf van 20 jaar waarvan 10 voorwaardelijk en 5 jaar eerder vrij vanwege goed gedrag en al die lompe shit hier in nederland.

Dus dan maar gelijk doodstraf invoeren?? Omdat het rechtssysteem in jouw ogen k*t is hier? :s
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 14 december 2005 om 14:37:

@ Randy1982, lees ff het hele topic door, en ook:

https://partyflock.nl/topic/834975

dan lees je het bewijs dat de stelling van 'doodstraf is goedkoper' bullshit is!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van laura :jaja: op woensdag 14 december 2005 om 18:27:
ik ben tegen!
maar vind dat 'levenslang' hier veels te kort is!

"levenslang" is in Nederland écht levenslang hoor ;)

is dus NIET waar :no:

20 jaar is de maximum TIJDELIJKE straf, niet de MAXIMUM straf (vandaar waarschijnlijk de verwarring). Er zijn overigens plannen om een maximum van 30 jaar in te voeren (moet nog worden goedgekeurd door de Eerste Kamer) omdat er in Nederland iets te vaak levenslang (écht levenslang) wordt gegeven omdat het gat tussen 20 jaar en levenslang te groot is en er daarom soms té snel naar levenslang wordt gegrepen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hmm oke dat wist ik niet!
maar ik blijf er wel bij dat ze te soft zijn hier in Nederland

Waarschuw beheerder
donateur
wist je ook dat we de laatste 20 jaar juist steeds strenger zijn gaan straffen en dat is gebleken dat dat helemaal geen positief resultaat heeft opgeleverd? (alleen maar hogere kosten dus? ;) )

maar ja, wat heet "soft"... ik heb t hier al eerder gezegd, maar straffen moeten dusdanig "soft" zijn, dat een crimineel er flink belang bij heeft om de zaken niet erger te maken (een strafsysteem is nu eenmaal bedoeld om misdrijven te voorkómen en niet als wraak voor iets dat al gedaan is)

als je voor 1 moord 40 jaar krijgt i.p.v. 14 jaar, deinst niemand er voor terug om dóór te moorden, want 40 jaar of 80 jaar maakt gevoelsmatig niks meer uit

bovendien blijkt uit alle onderzoeken dat straffen van meer dan 3 jaar (of t dus 5 jaar of 30 jaar is) geen enkel verschil in strafbeleving meer geven... na 3 jaar is t dus alleen maar "opbergen" geworden en niet meer echt een ergere straf

t enige dat je met nóg langere straffen zult bereiken is hogere kosten voor de staat :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
justitie is te kansloos bezig op het moment...dat moet meer eerst veranderen voordat we kunnen denken aan de doodstraf...

maar darkskywise

wat suggereer je hiermee?!

ja heb absoluut een punt...maar nabestaanden van slachtoffers zien niet graag na 3 jaar de moordenaar van hun geliefde bij de supermarkt boodschappen doen,of jij wel dan ?

ik zie liever het geld gaan naar goede detentie dan naar meer geld naar justitie die toch de kantjes ervan afloopt op het moment...feit is dat we allemaal een comfortabele maar veilige leef omgeving willen, tenimnste dat neem ik aan...en daarbij hoort gewoon dat mensen die zware delicten hebben gepleegd niet in de maatschappij bevinden.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
maar ik blijf er wel bij dat ze te soft zijn hier in Nederland

Wat is soft ?
Nederland staat wel in de top 3 van europa met de "zwaarste" straffen...
Net als wat darkskywise zegt de laatste 2 decenia is er heel wat verandert met het strafbeleid in nederland.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Wizard Sleeve op donderdag 15 december 2005 om 13:07:
justitie is te kansloos bezig op het moment...dat moet meer eerst veranderen voordat we kunnen denken aan de doodstraf...

dat sowieso :yes:
ach, ik kan er eigenlijk niet eens echt goed over oordelen.. ben niet zo juridisch ingesteld. Het heeft ook weinig zin denk ik om maar hard te blaten aan de zijlijn (y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik ben tegen..door iemand te doden komt diegene er makkelijk vanaf aangezien ie daarna nix meer voelt 8) straf dan iemand door diegene hetzelfde aan te doen als wat hij heeft geflikt, en doe er ff een schepje bovenop door hem levenslang geestelijk kapot te maken (met woorden)
Waarschuw beheerder
aangezien martelen hem toch niet wordt,doe dan maar voor!
probleem cellen tekort ook weer opgelost!
Waarschuw beheerder
ik ben tegen..door iemand te doden komt diegene er makkelijk vanaf aangezien ie daarna nix meer voelt straf dan iemand door diegene hetzelfde aan te doen als wat hij heeft geflikt, en doe er ff een schepje bovenop door hem levenslang geestelijk kapot te maken (met woorden)

Dat kost nog meer :D gedetineerden zijn al duur op zich...

Waarschuw beheerder
drop ze dan maar op een eiland zoals LOST hahaha:d kost nix;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 december 2005 om 19:22:
ik ben tegen..door iemand te doden komt diegene er makkelijk vanaf aangezien ie daarna nix meer voelt straf dan iemand door diegene hetzelfde aan te doen als wat hij heeft geflikt, en doe er ff een schepje bovenop door hem levenslang geestelijk kapot te maken (met woorden)

Precies (Y) Ben het er helemaal mee eens, doodstraf is geen optie, komen ze te makkelijk mee weg..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Wizard Sleeve op donderdag 15 december 2005 om 13:07:
ja heb absoluut een punt...maar nabestaanden van slachtoffers zien niet graag na 3 jaar de moordenaar van hun geliefde bij de supermarkt boodschappen doen,of jij wel dan ?

en daarom hou je de zwaardere gevallen daarna dus nog een tijdje opgeborgen :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
absoluut een voorstander, maar pas nadat ze eerst jarenlang opgesloten hebben gezeten, als je meteen gedood wordt kom je er idd makkelijk vanaf..

nederland is idd veel te soft...je trapt een bejaarde in elkaar, maakt niet uit, beetje plantsoenen vegen, en je taakstraf zit weer op....je snijdt je kind in 4683487374 stukken, maakt niet uit, met tbs kom je ermee weg...samir a was echt niet bezig met t maken van een bom hij houdt gewoon erg van knutselen, reden genoeg om hem niet te vervolgen...dit soort mensen moeten gewoon gehangen worden aan de hoogste boom...:[

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dus dat... op donderdag 15 december 2005 om 22:27:
absoluut een voorstander, maar pas nadat ze eerst jarenlang opgesloten hebben gezeten, als je meteen gedood wordt kom je er idd makkelijk vanaf..

ze hebben dan wel jarenlang opgesloten gezeten, laat dat dan zo denk ik dan weer..
je trapt een bejaarde in elkaar, maakt niet uit, beetje plantsoenen vegen, en je taakstraf zit weer op....je snijdt je kind in 4683487374 stukken, maakt niet uit, met tbs kom je ermee weg...

ja daar kan ik me ook kwaad over maken :s

Waarschuw beheerder
donateur
nederland is idd veel te soft...

antwoord:

Uitspraak van Denver - op donderdag 15 december 2005 om 13:17:

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
voor de doodstraf maar ze moeten wel 110% zeker er van zijn dat die persoon echt schuldig is
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 december 2005 om 22:42:

dat wil ik wel eens even zwart op wit zien..o:)
maar als dat zo is, dan wijst dat er voor mij alleen maar op dat t zeer ernstig is gesteld met ons systeem..ik ben een grote voorstander van de manier van strafbeleid in het amerikaanse stadje texas..;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dus dat... op donderdag 15 december 2005 om 22:49:
dat wil ik wel eens even zwart op wit zien..
maar als dat zo is, dan wijst dat er voor mij alleen maar op dat t zeer ernstig is gesteld met ons systeem..ik ben een grote voorstander van de manier van strafbeleid in het amerikaanse stadje texas..

:\

Texas is volgens mij een van de minst ontwikkelde staten in de VS, waar ze qua denken nog behoorlijk achterlopen..
Waarschuw beheerder
donateur
ja daarom juist..lekker primitief...en ze hebben de doodstraf...dus dat gaat helemaal goed komen..trust me..:p

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van roekoe79 op donderdag 15 december 2005 om 22:47:
maar ze moeten wel 110% zeker er van zijn dat die persoon echt schuldig is

zoals in de Puttense moordzaak bedoel je? O:)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dus dat... op donderdag 15 december 2005 om 22:59:
ja daarom juist..lekker primitief...en ze hebben de doodstraf...dus dat gaat helemaal goed komen..trust me..

en dat uit de mond van iemand die een relatie heeft met een fake-account :D
Waarschuw beheerder
donateur
Hahaha heb je hulp nodig meisje??
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 december 2005 om 23:01:
en dat uit de mond van iemand die een relatie heeft met een fake-account

hij is niet fake..:[ o:)ja rakel t maar weer op, t is al verdrietig genoeg..verbannen (VOOR ALTIJD)..om ff ontopic te blijven, dat is de zwaarste straf die je kan krijgen...O:)

maar btw darkSkywise, ik heb zn vermoeden dat er iets op jouw profiel ook een beetje fake is...maarja je bent zo oud als dat je jezelf voelt...;)
laatste aanpassing