Partyflock

Forumonderwerp · 804704
Waarschuw beheerder
donateur
Zou de doodstraf hier in Nederland ingevoerd moeten worden?
Wat zijn jullie argumenten hierover?
Ik ben zelf vóór de doodstraf.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jeroen- :woepwoep: op zondag 16 oktober 2005 om 18:23:
Tegen

Lui die een zware misdrijf hebben gepleegd mogen van mij wel tientallen jaren lekker wegrotten in een of andere cel

ja maar hier rotten ze niet weg..
hebben de meeste zelf een tv op hun kamer :/
Waarschuw beheerder
donateur
Je kunt ook die TV afschaffen in plaats van de doodstraf in te voeren.
Of denk ik nu te simpel?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Evert op maandag 24 oktober 2005 om 12:26:
Je kunt ook die TV afschaffen in plaats van de doodstraf in te voeren.
Of denk ik nu te simpel?

en waar moet alles van betaald worden wat die gaste in de cel allemaal hebben (eten,drinen enz)
??
Waarschuw beheerder
donateur
Laat ze werken in de gevangenis. Is best mogelijk om de kosten er uit te halen.

Waarschuw beheerder
en dan wegens "goed" gedrag eerder vrijgelaten worden..

Waarschuw beheerder
TV moet zowieso afgeschaft worden vind ik :X Jezus wat een luxe.

En de doodstraf mag ingevoerd worden, vooral voor kinderverkrachters, stenigen, die mensen!
Waarschuw beheerder
donateur
Voor!
Als het bewezen is meteen de kogel ;)
Waarschuw beheerder
donateur
en dan wegens "goed" gedrag eerder vrijgelaten worden..

Dat moeten ze afschaffen!
Laat ze maar extra zitten bij slecht gedrag. Dat lijkt me reden genoeg voor ze om zich goed te gedragen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Evert op maandag 24 oktober 2005 om 16:17:
Dat moeten ze afschaffen!
Laat ze maar extra zitten bij slecht gedrag. Dat lijkt me reden genoeg voor ze om zich goed te gedragen.

jaa maar zo gaat het toch niet in nederland!
ik vind dat ze eerst is goed naar de misdaad moeten kijken want je heb mishandeling door iemand zijn arm te breken maar ook mishandeling waardoor iemand in een rolstoel beland.. en voor die 2 dingen zijn af en toe de straf gelijk heel vreemd :S:S vind ik dat!

Waarschuw beheerder
Ik vind dat moordenaars, verkrachters, etc. er met de doodstraf op deze manier wel heel makkelijk vanaf komen. Dan zie ik ze liever eerst zelf nog een tijd lijden.. Maarja die gevangenissen van tegenwoordig worden ook steeds luxer. En als bijvoorbeeld jou kind op brute wijze wordt verkracht en vermoord en jij weet wie het gedaan heeft en komt de moordenaar tegen en je vermoord hem ook, verdien jij dan ook meteen de doodstraf?

Sommige mensen verdienen echt om niet meer te mogen leven, maar ik kan er ook niet helemaal voor zijn!

Waarschuw beheerder
er met de doodstraf op deze manier wel heel makkelijk vanaf komen

Dat is echt een onzinnige gedachte. Ik vind iemand de doodstraf opleggen echt wel even een stuk zwaarder. In het algemeen wordt er ook zo tegen aan gekeken. Turkije had tot voor kort ook nog de doodstraf. Waarom denk je dat instanties als Amnesty er zo'n probleem van maken. Iemand vermoorden is barbaars, wat thuishoort in de middeleeuwen.

Waarschuw beheerder
tegen..

maar levenslang, moet wel levenslang worden!

laat ze daar maar lekker weg rotten :[

Waarschuw beheerder
'kindermoordernaar, verkrachterd en mensen die dieren wat aandoen'. dat is hetzelfde soort antwoord die kinderen op de basisschool geven als je ze vraag wat je wilt worden.. 'iets met dieren, iets met kinderen, iets met mensen'.
als je niet eens weet hoe je zoiets moet benoemen, en sowieso er geen fuck vanaf weet, hou je kop dan!
mensen vergeten nogal vaak dat er plekken zijn waar mensen levenslange TBS krijgen.. dus mensen niet worden vrijgelaten bij goedgedrag als ze levenslang krijgen. levenslange TBS is letterlijk levenslang...
en de doodstraf is heel makkelijk he.. 'ben je van ze af, de rotte mensen uit de maatschappij'.
mensen, was het maar zo makkelijk!! maar helaas, nee...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 oktober 2005 om 11:01:
Je zegt nu dat het minder erg is omdat je er snel vanaf bent, echt onzin. Alsof een crimineel zo denkt: 'Oh krijg ik toch de doodstraf, maakt me niets uit joh, is ff kut maar daarna ben je er vanaf'

Nee dat niet, maar ze moeten zich ook realiseren wat ze hebben gedaan. De 'voor'argumenten zijn sterk, 'tegen'argumenten ook. Heb natuurlijk wel gezegd bovenin dat ik vóór ben. Ben ik ook wel, maar nu deels...

Waarschuw beheerder
voor!!!!!
Waarschuw beheerder
Absoluut tegen! En waarom? Net zoals voorgangers al aangaven de doodstraf is iets middeleeuws en ongelooflijk lafs. Het probleem in Nederland op dit moment is dat we te gemakkelijk iemand TBS opleggen. Vervolgens laten we die glippen ( Zie ontvoering Eibergen en Wilhelm Schipper). En daarbij hoeft een huidige crimineel maar 1/3 van zijn straf uit te zitten vanwege een kromme wetgeving uit de jaren '80. Daarom pleit ik voor levenslang = levenslang. Bouw een groot eiland in het ijsselmeer. Een hek omheen van 350.000 volt met geen kans van overleven

[img width=305 height=232 cacheid=00138fa6001e94d15ab198081a010a702a]http://www.hassconsult.co.ke/Electric%20fence.jpeg[/img]

ietjes hoger als deze en laat ze gewoon putjes graven of iets dergelijks. Maar gewoon veilig opbergen voor de maatschapij.

Scheelt weer een hele hoop maatschapelijk werkers en dat soort bull shit.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Tegen!
Ten eerste verlaag je je als overheid tot het niveau van de dader(laten we even aannemen dat het hier om een moordenaar gaat).
Ten tweede vind ik de doodstraf geen echte straf.Desbetreffende merkt er waarschijnlijk weinig tot niets van,hij is immers dood....Kortom,hij is gelijk van zijn straf af.Iemand zijn hele leven opsluiten op water en brood,dat is pas een straf(y)
Waarschuw beheerder
tegen: wat als iemand achteraf onschuldig blijkt te zijn?

Waarschuw beheerder
Tegen !!!
Omdat ik vind dat men zo te "makkelijk" van hun daad afkomt, en omdat er dan nog altijd onschuldige mensen sterven.

Waarschuw beheerder
Ligt eraan wat diegene heeft gedaan. Als de persoon in kwestie iemand heeft vermoord of een kind heeft verkracht etc. Dan ben ik voor de doodstraf.

Maar de doodstraf lost eigenlijk nix op! De familie van het slachtoffer blijft nl wel achter en die krijgen diegene er niet mee terug.
Waarschuw beheerder
Tegen..Ik zie een kinderverkrachter liever de rest van zijn leven wegrotten in een cel dan dat hij de doodstraf krijgt, en dus niet lijd zoals hij hoort lijden..Maar dan vind ik wel dat de luxe in de gevangenissen drastisch verminder moet worden, weg met die tv's..Dan gaan ze maar over hun daden nadenken..En tegenwoordig moet je heen nederland uitroeien wil je levenslang krijgen..'ff iemand vermoorden' en 6 jaar later staan ze weer lekker buiten..Echt belachelijk :S..Dus die straffen mogen van mij ook gerust strenger worden!
Waarschuw beheerder
tegen, en ook tegen "weg laten rotten in een cel" bla bla bla, denk dat we inmiddels wel zo ver zouden moeten zijn dat zulke primitieve oplossingen etc niet meer nodig zijn. Ik vind dat je die mensen moet behandelen en vooral ook, kijken waarom iemand een strafbaar feit pleegt.

Waarschuw beheerder
voor, anders gewoon veels te duur maar het ligt er natuurlijk wel aan hoe je de doodstraf kan krijgen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van twt op vrijdag 28 oktober 2005 om 20:48:
tegen, en ook tegen "weg laten rotten in een cel" bla bla bla, denk dat we inmiddels wel zo ver zouden moeten zijn dat zulke primitieve oplossingen etc niet meer nodig zijn. Ik vind dat je die mensen moet behandelen en vooral ook, kijken waarom iemand een strafbaar feit pleegt.

zo ver zijn we niet overduidelijk niet.
Waarschuw beheerder
*voor, anders gewoon veels te duur *

Haha, weet jij wat de doodstraf kost? Al die rompslomp en procedures?

Ik ben tegen, al wens ik sommigen na het plegen van een moord, een verkrachting of dergelijke feiten wel de dood toe...
Maar idd het lost niks op en het komt toch ook nog wel eens voor dat mensen onschuldig vastzitten.
En wie zijn wij om te beslissen over andermans leven, maakt ons dat dan geen moordenaar?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 oktober 2005 om 18:27:
voor, anders gewoon veels te duur

in dat geval zou je dus eigenlijk tegen moeten zijn :P

Waarschuw beheerder
ik ben tegen....moorden hou je niet tegen met moorden...

Waarschuw beheerder
VOOR

Ook met het oog op de overbevolking
Maar dan zit je inderdaad met het (relatief) kleine aantal mensen dat vals veroordeeld wordt.
En als levenslang levenslang wordt lopen de cellen over.
Maar in ieder geval strenger strafbeleid !

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 30 oktober 2005 om 18:15:
Ook met het oog op de overbevolking

*kuch*

hoeveel miljard mensen wou je daar de doodstraf voor geven?

Waarschuw beheerder
* kuch *

wat denk je dat om iedere beroving de doodstraf moet worden gegeven, tuurlik niet, dat is 1 van de achterliggende redenen

Waarschuw beheerder
:/ waarom heb jij het dan met over: 'het oog op overbevolking'. Dat slaat echt als een tang op dirk en past qua niveau goed bij een 7-jarige.

Waarschuw beheerder
kben voor, want dat schrikt misdadigers in ieder geval wel af. kdenk nie dat ze bang zijn voor de gevangenissen hier in NL want daar leiden ze n luizenleventje

Waarschuw beheerder
VOOR

sommige mensen zijn zó ziek dat ze het niet waard zijn om in een cel te zitten en vreten te krijgen :[
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 14:58:
kben voor, want dat schrikt misdadigers in ieder geval wel af. kdenk nie dat ze bang zijn voor de gevangenissen hier in NL want daar leiden ze n luizenleventje

ga er maar eens 2 jaar zitten ben ik benieuwd of je er nog zo over denkt
Waarschuw beheerder
oh en trouwens ik spreek niet uit EIGEN ervaring O:)
:D
Waarschuw beheerder
vergeleken bij andere landen is de ned gevangenis heel luxe!

en schrikt het mensen zeker niet af! anders zouden ze die dingen niet doen:S

zker voor de DOODSTRAF! of ze in turkije ofzo laten zitten :D

Waarschuw beheerder
ik ben vóór de doodstraf..als een groep jongeren nu een meisje verkracht krijgen ze 11 maanden en een paar uur werkstraf...:s ik vind dat je ze moet castreren (Y) of dus doodmaken

was maar een voorbeeld...

Waarschuw beheerder
pcies, goed voorbeeld van de NL-se strafrechten die ontzettend zuigen!!!

Uitspraak van twt op maandag 31 oktober 2005 om 16:43:
ga er maar eens 2 jaar zitten ben ik benieuwd of je er nog zo over denkt

Uitspraak van Zustertje op maandag 31 oktober 2005 om 16:46:
vergeleken bij andere landen is de ned gevangenis heel luxe!

ja idd kdenk dat n gevangenis in colombia ofso wel ietsje 'beter' is

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 14:58:

dat zou alleen werken als je OVERAL de doodstraf voor zou geven

en onze gevangenissen hebben idd nogal wat luxe, maar daardoor zijn er minder bewakers nodig en is het een heel stuk goedkoper voor de belastingbetaler :D

(aangezien er zovelen voor de doodstraf zijn omdat ze denken dat dat goedkoper is, zou dat toch een belangrijk argument moeten zijn ;) )

Waarschuw beheerder
Het is sowieso dom om te denken dat wij minder belasting moeten betalen als we hier de doodstraf hadden. De regering vindt wel een andere manier om ons geld te besteden :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van __*Amanda*__ op vrijdag 28 oktober 2005 om 20:21:
Tegen..Ik zie een kinderverkrachter liever de rest van zijn leven wegrotten in een cel dan dat hij de doodstraf krijgt, en dus niet lijd zoals hij hoort lijden..Maar dan vind ik wel dat de luxe in de gevangenissen drastisch verminder moet worden, weg met die tv's..Dan gaan ze maar over hun daden nadenken..En tegenwoordig moet je heen nederland uitroeien wil je levenslang krijgen..'ff iemand vermoorden' en 6 jaar later staan ze weer lekker buiten..Echt belachelijk ..Dus die straffen mogen van mij ook gerust strenger worden!

helemaal mee eens

Waarschuw beheerder
ik ben tegen!

Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 16:52:
ik ben vóór de doodstraf..als een groep jongeren nu een meisje verkracht krijgen ze 11 maanden en een paar uur werkstraf...

klopt veel te kort, dat meisje heeft levenslang en hun moeten een paar maandjes zitten:/
gewoon levenslang geven en dan ook echt levenslang, zoals de meesten zeggen!

als je ze de doodstraf geeft, zijn ze er gelijk van verlost, ze merken er dus weinig/niks van

Waarschuw beheerder
donateur
en als je bij verkrachtingen levenslang geeft, kun je er donder op zeggen dat ze t slachtoffer meteen maar vermoorden

ja, er wordt hier weer heel goed nagedacht door deze en gene :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van L'Endemange op zaterdag 29 oktober 2005 om 18:53:

Uitspraak van L'Endemange op zaterdag 29 oktober 2005 om 18:53:

Minder als levenslang
Waarschuw beheerder
donateur
Wat denk je van de rechters die zo'n straf moeten gaan opleggen. Van hen wordt opeens gevraagd om te beslissen om iemand te vermoorden. Dat vind ik een zeer slechte zaak.

Nogmaals: Als het om de kosten gaat kun je ook de gevangenissen soberder maken en de gevangenen laten werken. Het is best mogelijk om quite te spelen. Winst maken ook, maar dat werkt het onnodig opsluiten van mensen, om meer winst te maken, in de hand.

Waarschuw beheerder
Jezus eerst zeggen jullie dat de doodstraf beter is omdat het 'goedkoper' zou zijn en nu moeten gevangenissen ook nog eens break-even kunnen draaien :/ Hoe is het? ben je de greep op de realiteit kwijt ofzo?

Probeer iig te begrijpen dat zo'n overweging nooit uit financieel oogpunt gemaakt kan worden. Het gaat er geen eens om of de doodstraf daadwerkelijk goedkoper is dan levenslang. Het gaat hier om ethische en strafrechtelijke bezwaren, niet om financiele redenen en wraakgevoelens.