Partyflock

Forumonderwerp · 803562

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Ik wel. Kvind ze zielig. Soms heb ik ook nog wat kauwgom in me zak zitten, dat krijgt ie ook. Of als ik toevallig net aan een flesje cola zit geef ik dat ook weleens.

Waarschuw beheerder
Ha ja...

Je kan opzich best iets goeds doen voor zwerfers aangezien het namelijk niet altijd hun schuld is dat ze op straat leven...

Maar ik moet toegeven dat ik 'nooit kleingeld bij me heb...'

Of dat ik ineens 'ontzettend haast heb om de bus te halen'

Ik geef ze nooit iets... ik vind het meer een druppel op een gloeiende plaat met een groot vuur eronder... het helpt niks...

Je moet ze via instanties steunen... Laat ze een vak leren, laat ze een nieuwe broek, nieuw shirt en nieuwe schoenen... Laat hem douchen en scheren, geef hem een klein kutbaantje om hem weer op weg te helpen...

Hem zo een paar centen geven is niet echt nuttig.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 augustus 2005 om 16:27:
Hem zo een paar centen geven is niet echt nuttig.

Sterker nog, je houdt het probleem ermee in stand. Ik vergelijk het maar met het verbod op het zelf voederen van dieren in de dierentuin. Ze worden daar lui en afhankelijk van. Zo'n zelfde verbod zouden we ook zwervers en hen geld geven moeten instellen.. :jaja:

Waarschuw beheerder
vroeger wel.. nu niet meer.. kutlui.. waarschijnlijk niet allemaal natuurlijk he. niet idereen over een kam blablabla..
ze stelen mn fiets. ze vallen je lastig als je een broodje eet.. en maar van spuit naar spuit rennen...
nee. behalve degene die er weer snel bovenop willen komen.. rot op!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Vandaag een hele aardige tegengekomen.

Waarschuw beheerder
Laten we de vraag eens omdraaien...

Geven zwervers wel eens aan jou?

(zijn ze niet vaak genoeg gewaarschuwd?)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 augustus 2005 om 23:33:
Geven zwervers wel eens aan jou?

Wat moeten ze geven?

Waarschuw beheerder
donateur
3 Gram speed geven.

Waarschuw beheerder
Haha.. 10 kilo wiet!...
Waarschuw beheerder
nee joh das te veel ze moeten zig nie beter gaan voelen:D

Waarschuw beheerder
Jammuhr :(
Waarschuw beheerder
zolang ze mij met rust laten en de rest van m'n vrienden mogen ze best op een bankie slape
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bisbee op woensdag 17 augustus 2005 om 14:38:
toen waren er een paar die gingen stuivers en centen verspreid over de vloer gooien, en die zwervers er maar achteraan!

het waren net kippen die een handvol graan kregen!!
vond het wel een beetje zielig, maar ook wel lachwekend

Heb je ooit Bumfights gezien?

Waarschuw beheerder
Ik koop wel altijd de straatkrant, want die mensen doen er tenminste nog wat voor!

Waarschuw beheerder
Bumfights! Ja laatst een reportage op TV. :D
Was echt te erg. Aan de ene kant lachwekkend, maar aan de andere kant was t wel zielig.

Ik koop wel regelmatig een krantje van die gasten, of geef ze wat.

Maar ze stinken wel vind ik, dat is wel weer jammer.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Binnekort ga ik een zwerver de dag van zn leven geven...

Waarschuw beheerder
Wattan?? ga je met m douchen:P??
Waarschuw beheerder
ik heb m vorige x een kwart van me blow gegeve :D hij wasser heel bly mee

Waarschuw beheerder
kun je best wat geven die mensen vind ik,is een hard leven zo,geef zelf ook altijd als ik het heb..
en als je moet wachten kun je er nog een praatje mee maken ook,heb er nooit last mee...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 augustus 2005 om 16:27:
Maar ik moet toegeven dat ik 'nooit kleingeld bij me heb...'

chippen?.. O:)
Waarschuw beheerder
Geld geef ik niet omdat ik nog steeds van mening ben dat ze er zelf voor gekozen hebben. Je kan altijd proberen je leven te beteren en een baan te zoeken...

Ik heb een tijdje in een bakkerij/bistro gewerkt in Sydney en aan het einde van de dag hadden we vaak dingen over. Ik bracht dat dan altijd naar het opvangtehuis daar in de buurt. Die mensen waardeerde dat altijd wel...

Waarschuw beheerder
als ik geld bij heb geef ik ze altijd wat..heb ik dat niet dan een pakje peuken of zo,zou het zelf ook waarderen als ik in die situatie zat..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van chickiered op donderdag 18 augustus 2005 om 12:28:
chippen?.. O:)

Gelukkig laad ik mijn chipknip nooit op :P

Waarschuw beheerder
Ik heb een rek.nummer geopend speciaal voor zwervers :yes:
dus als iemand geld wil geven aan zwervers dan regel ik dat wel :yes:

Waarschuw beheerder
Haha ja dat is te vertrouwen ;)

Waarschuw beheerder
ja ik heb een zwerver fetisch ;)

Waarschuw beheerder
waar heb je dat opgelopen man??:P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ja ik heb 1 x wat aan een zwerver gegeven en nu kom ik dus niet meer van hem af :nocheer:

kom die vent elke keer tegen en dan RENT ie meteen naar me toe, zegt een gedicht op en vraagt meteen weer om geld :nocheer:

Waarschuw beheerder
Geef vaak wel eens wat aan ze, en maak ook een praatje altijd (y)
Waarschuw beheerder
donateur
geld geven bij de daklozenkrantjes, die staan in breda bij de ah in het centrum te bedelen of je zoon kranjte wil kopen, dan bekijk ik ze en het valt me nog mee dat ze niet in armani rondlopen, dat ook weer overdreven, maar ze hebben wel ammel nieuwe fatsoenlijke nikes aan.

om hard weg te kunnen redden als ze wat gestolen hebbe...(H)
Waarschuw beheerder
donateur
ik koop altijd de daklozenkrant als
ie me aangeboden wordt..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Angel of Terror op vrijdag 19 augustus 2005 om 04:03:
ik koop altijd de daklozenkrant als
ie me aangeboden wordt..

:jaja:
Waarschuw beheerder
whahaha te lui om te gappen .........en geen eigenwaarde door zn geschooi .........alle respect voor die mensen .maar hecht meer waaarde aan mn eigen centjes ......ik gun iedereen t beste ...maar dan moeten ze er wel wat voor doen !!!
Waarschuw beheerder
:$ heb eigenlijk nooit wat gegeven....

Waarschuw beheerder
:no: Heb het zelf nodig...Laat ze zelf maar gaan werken..en hulp zoeken!!

Waarschuw beheerder
ja doodschoppen!

Waarschuw beheerder
ja doodschoppen!

nou dat hoeft nou ook weer nie....

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Heel veel zwerver zijn wel aardig hoor
Waarschuw beheerder
Idd...geef vaak ook wel wat...boeit mij 1 euro nou als ik die toevallig nog in me portemonee heb zitten...
Ik loop wel weer naar die pin als ik wat nodig heb...
Heb vaak ook nog halve sjekbuilen op zak...daar zijn ze ook altijd blij mee...
Een half flesje cola idd ofzo...
Ik heb er 1 in Breda op het station toen ook iets van de burger king gegeven...

Die in Parijs zijn zeikerds...komen ze met zo'n bekertje aan...honger honger zeggen ze...doe je er een broodje in is het niet goed...nou dan niet... :\

Over voor wat hoort wat...In r'dam loopt altijd die ene kerel die een gedichtje voor je gaat opzeggen... :p
Ook 1 zo'n kerel die ons toen voor een euro de weg had gewezen naar Waterfront...die zei ook...ik vraag in de hoop dat ik jullie misschien ergens mee kan helpen...ánders hoef je me niks te geven...
Nou...we waren de weg toch al kwijt dus hij kwam als geroepen... :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Op de terugweg van een feest ben ik nog wel eens in een vrijgevige bui ;)
Waarschuw beheerder
nee over het algemeen geef ik niks aan zwervers en hier in NL zeker niet! zwervers krijgen hier een leuke uitkering en als ze echt geholpen willen worden...er zijn tal van instanties hier die dat bieden
heb wel eens in het buitenland iets gegeven aan zwervers...maar dat is omdat daar sociale opvang niet zo goed geregeld is als hier

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PepperDePep op zaterdag 20 augustus 2005 om 12:58:
nee

Liever pep voor je geld zeker?
Artiest {SHOWLIST artist 7148, 75201}
Waarschuw beheerder
je ziet meestal aan de persoon zelf al wel wat hij met dat geld gaat doen, zodoende weet ik wel wie ik wel geld kan geven en wie niet, geef ze eigenlijk liever ook een blow of een kop koffie ofzo, ipv dat ze van dat geld weer alcohol halen om vervolgens half zat opgepakt te worden ofzo...

en eigenlijk, de echte zwervers die komen niet bij je bedelen ? :vaag: !!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 19 augustus 2005 om 22:03:
Heel veel zwerver zijn wel aardig hoor

dat zijn ze alleen maar om geld van je af te troggelen.

ik geef nooit wat, ze kopen er toch alleen maar alcohol en drugs van.
hier in haarlem ken ik ze bijna allemaal, aangezien ik op het station werk en ze daar altijd zitten.
de meeste zijn echt teringlijers.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PepperDePep op zaterdag 20 augustus 2005 om 12:58:
nee over het algemeen geef ik niks aan zwervers en hier in NL zeker niet! zwervers krijgen hier een leuke uitkering en als ze echt geholpen willen worden...er zijn tal van instanties hier die dat bieden
heb wel eens in het buitenland iets gegeven aan zwervers...maar dat is omdat daar sociale opvang niet zo goed geregeld is als hier

Boeiend, als ik toevallig een keer een euro over heb krijgen ze van mij een euro. Sigaretje kunnen ze ook krijgen, geen probleem. Ik kan het geven dus geef ik het ook..
Waarschuw beheerder
Als ze het heel lief vragen geef ik ze meestal wel een euro :D

Waarschuw beheerder
heel soms
maar als ik ze allemaal wat zou moete geven ben ik zelf blut dus heel heel heel soms geef ik wel wat of koop ik zo'n vaag krantje
Waarschuw beheerder
donateur
ik moet zelf ook hard voor me geld werken laat hun dat ook maar doen, van mij krijgen ze dus niks...

Waarschuw beheerder
doodschoppen doe ik niet hoor ;)
ben niet bepaald lief voor ze.
In het centrum van amsterdam staan junk en zwerver bijna gelijk (is niet hetzelfde i know)
ik geef ze een christelijke preek over het niet hoeven bedelen in dit land met dergelijke voorzieningen en shit.
dat alles met een fuckin geirriteerd booskijkend gezicht en verheven stem.

omdat ze het waard zijn :D (ze moeten me gewoon met rust laten!)
laatste aanpassing