Partyflock

Forumonderwerp · 803562

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Ik wel. Kvind ze zielig. Soms heb ik ook nog wat kauwgom in me zak zitten, dat krijgt ie ook. Of als ik toevallig net aan een flesje cola zit geef ik dat ook weleens.

Waarschuw beheerder
ik geef vaak wat aan zwervers,zwervers zijn leuk. zondag heb ik nog een 2ehands straatkrant voor 3 euro gekocht. alleen t feit dat ie t probeerde was mij al n paar euro waard.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Linta op dinsdag 16 augustus 2005 om 22:07:
sssst...niet doorvertellen!!

Sorry! :x

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 augustus 2005 om 22:07:
ik hou m'n doos altijd goed bij!

Ik ruik er niks van,.. :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jeff London op dinsdag 16 augustus 2005 om 22:11:
Ik ruik er niks van,..

ik ook niet :D
Waarschuw beheerder
Ik vind ze kiezen er zelf voor om zwerder te worden (de meeste dan) Dus waarom zou je dan wat geven.

Waarschuw beheerder
Nah in Nederland ben ik ze vrijwel nog nooit tegen gekomen omdat ik niet dicht in de buurt van de stad woon en in ons dorp zijn ze niet. Maar een paar jaar terug zagen we bij de metro in Parijs wel een zwerver. Het was een jonge vrouw met 2 kleine kinderen en die hadden we daar al 3 dagen zien zitten, bedelen, het zag er zo zielig uit, die kinderen waren de hele tijd aan het huilen en ze waren erg vies en zagen er uitgehongerd uit. En toen hebben we brood bananen en een kindertoetje voor hun gehaald van het franse geld wat we toen nog overhadden, omdat we toch terug gingen, maar ze waren er wel blij mee:d
Waarschuw beheerder
Ik geef nooit geld, alleen snoep ofzo als ik geen honger meer heb haha

Waarschuw beheerder
gaf eens een zwerver 3 euro wou tie ook nog 4 euro voor een fles wijn, gaf ik niet werdt ie boos op mij omdat ik gierig was :vaag:

Waarschuw beheerder
ik geef altijd wel wat, tenzij ze het niet beleefd vragen...
de meeste ken ik ook al zo'n beetje en kom ik elke dag wel tegen zo ongeveer....

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 augustus 2005 om 22:52:
gaf ik niet werdt ie boos

en dit kan eeeeecht niet hoor....verleden tijd met dt....
ik weet lekker boeie spelfouten, maar dit?????;p

Waarschuw beheerder
vanmiddag nog n opgerookte joint weggegeven O:)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
Zwervers hebben vaak de rare behoefte om bier te drinken

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 augustus 2005 om 23:28:
Uitspraak van GINHOAR op dinsdag 16 augustus 2005 om 22:52:
gaf ik niet werdt ie boos

en dit kan eeeeecht niet hoor....verleden tijd met dt....
ik weet lekker boeie spelfouten, maar dit?????

achja :P iedereen snapdt het toch ?
Waarschuw beheerder
die zwervers die ik weleens zie in amsterdam bedelen niet...
meestal zijn dat de junks..!! ene geef meestal wel geld aan die straatmuziekanten die doen er tenminste nog wat voor..!!
Waarschuw beheerder
jaa die junks idd...hier @ metro station..elke dag pff...die gast snapt nee echt niet ofzo :9
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 augustus 2005 om 21:36:
Ik Geef ze gewoon iets bruikbaars eten,drinken of kleding ofzo.Ik koop wel vaak het straatmagazine want dan doen ze er ook wat voor.

schijnheilige je geeft niks
Waarschuw beheerder
jaa die junks idd...hier @ metro station..elke dag pff...die gast snapt nee echt niet ofzo

achjah ze luisteren wel goed als je nee zegt tegen die junks dat is mijn ervaring dan ;p!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
junks krijge niks die hebben zelf verneukt

Waarschuw beheerder
geef wel eens geld aan die lui die hele dag Impuls staan te verkopen.

Waarschuw beheerder
Alleen als ik bijvoorbeeld losgeld in mijn zak heb zitten, zou nooit me portemonnee tevoorschijn halen waar ze bij staan... Je weet maar nooit...

Of idd als ik iets te eten heb of een sigaret ofzo...
Waarschuw beheerder
een :smoke: of een hamburger/colaatje.... maar nooit geld.

Waarschuw beheerder
Een zwerver krijgt sowieso al voldoende geld van de staat om in de primaire behoeften te voorzien. Daarnaast kiest hij/zij er zelf voor om elke fatsoensnorm op te geven en uit de maatschappij te stappen. Geld geven is dan een beetje onzinnig, dunkt me en doet men alleen om het eigen geweten te sussen.

Waarschuw beheerder
Hier staat vaak een jongen bij het winkelcentrum met de daklozenkrant, geef ik vaak wel wat, krant hoef ik niet. Hij is altijd vriendelijk, helpt je als ie ziet dat je loopt te sjouwen en doet wat voor zn geld.

Maar in het centrum staat een meisje van mijn leeftijd te schooien bij de parkeermeter, meestal op een zingend toontje: heeft u een kleine bijdrage voor een daklozeeeeeeee. Nope ik niet, maar het uitzendbureau wel. Kom op zeg, blijf van die spuit af en ga werken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 augustus 2005 om 08:50:
Alleen als ik bijvoorbeeld losgeld in mijn zak heb zitten, zou nooit me portemonnee tevoorschijn halen waar ze bij staan... Je weet maar nooit...

heel verstandig! :D

Waarschuw beheerder
Je weet toch hoe verstandig ik ben :D!!

Heb een keer een zwerver radslagen laten maken midden in de stad voor 2 euro 8)!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 augustus 2005 om 09:32:
Heb een keer een zwerver radslagen laten maken midden in de stad voor 2 euro

whahahahaha die moet ik onthouden

Waarschuw beheerder
Was echt vet om te zien :yes:

Waarschuw beheerder
we hebbe wel een x m laten dansen voor 5 cent ofso, en dan krijgtie dat ook. maar voor de rest loop ik altijd door
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nee, maar dat is meer omdat ik ze nooit tegenkom, eigenlijk..

Owja, daklozenkrant koop ik wel eens affentoe.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wij hadden hier altijd een junk rondlopen, knettergek was die gast.
Maar als je hem geld gaf ging hij er toch wel drugs van halen, en geen eten.
Dus ik nam zo nu en dan wat chips en een sinaasappel mee.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
donateur
eigelijk moet er een nationale zwerverdag zijn

Waarschuw beheerder
Moet je kijken hoveel mensen er dan in ene zwerver zijn, je hebt er genoeg van die gierige bij zitten :yes: :p

Waarschuw beheerder
donateur
Jan de Wild was echt een held.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 augustus 2005 om 10:28:
we hebbe wel een x m laten dansen voor 5 cent ofso, en dan krijgtie dat ook. maar voor de rest loop ik altijd door

Meestal doen ze dat niet voor 5cent hoor.
Artiest {SHOWLIST artist 43489, 59272, 35235}
Waarschuw beheerder
ik geef nix..
eigen schuld..!

Waarschuw beheerder
Meestal doen ze dat niet voor 5cent hoor.

Junkies zeker wel

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Will op woensdag 17 augustus 2005 om 11:44:
ik geef nix..
eigen schuld..!

eigen schuld..?
jaa doooeeeiiii...:S

Waarschuw beheerder
ik geef altijd wel IETS, werkte toentertijd eens bij de Mac, dus hetgeen wat na sluitingstijd over was, gaf ik aan hun!!!

altijd dankbaar en ze vergeten je kop nooit meer,althans degenen die ik heb meegemaakt!!

weet zelf wat het is om ieder duppie om te draaien, dan vind ik dat hetgeen ik KAN doen voor anderen, heel wat waard..:yes:
Artiest Bisbee
Waarschuw beheerder
hahaha.....

wij kwamen een keer weer van een hardcore feest in utrecht!
en smorgen op het station maar wachtend op de trein liepen daar ook van die zwervers!! en maar bedelen en vies en zielig doen..?

toen waren er een paar die gingen stuivers en centen verspreid over de vloer gooien, en die zwervers er maar achteraan!

het waren net kippen die een handvol graan kregen!!
vond het wel een beetje zielig, maar ook wel lachwekend.

Waarschuw beheerder
als ik kleingeld bij me heb, koop ik wel een straatkrant

hahaha maar op zich best een idee, je drugs weggeven aan een zwerver :P

Waarschuw beheerder
Bijna nooit. ik ben van mening dat je alleen zwerver wordt als je t in Nederland goed voor jezelf verpest of er zelf voor kiest (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
Daar geef ik echt niks aan! En als ze vragen om wat geld om te eten en ik bied ze een broodje aan en ze kijken me raar aan! Tja dan weet je al genoeg
Waarschuw beheerder
donateur
ik geef alleen als ze ook moeite dr voor doen doormiddels van een instrument ofzo te bespelen, ik ga geen geld op een schoteltje gooien als zo iemand alleen maar daar zit en geen reet uitvoert
Waarschuw beheerder
donateur
Met oud en nieuw had ik nog een zwerfster een halve stick gegeven :P
Waarschuw beheerder
Ja, die gasten hebben het echt niet makkelijk!
Door tegenslagen kan het soms fout gaan in het leven, zo'n leven gun je niemand!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bisbee op woensdag 17 augustus 2005 om 14:38:
toen waren er een paar die gingen stuivers en centen verspreid over de vloer gooien, en die zwervers er maar achteraan!

het waren net kippen die een handvol graan kregen!!
vond het wel een beetje zielig, maar ook wel lachwekend.

Triest.

Ik geef ze eigenlijk nooit wat. Als je in Nederland op straat leeft heb je OF iets flink fout gedaan, of je bent verslaafd (uitzonderingen daar gelaten)
Heeeeel soms koop ik een straatkrant.
Waarschuw beheerder
donateur
vraag me eigenlijk af hoe het zo ver kan komen dat je "zwerver word"
Waarschuw beheerder
donateur
vroeger wel...nu eg nooit meer :no:
kwam een xtje een zwerver bedelen voor wat kleingeld, want hij wilde een broodje halen
stelde ik voor om dat broodje voor hem te gaan halen (ben ook niet gek, gaat ie straks druKs halen ofzo...)
gaat die gek ineens vet tegen me tekeer "ja, wat denk je wel niet, kkwijf, ik wil zelf bepalen welk broodje ik neem!"

kon ie de t*fus krijgen ook :[