*kwijl*
Jeeh.. ik ben weer eens terug..
Hè shit, wat een mooie foto's hier..
Heb een tijdje terug tussndoor ff gereageerd! (nou.. héhé..joepie..

)
Zal ff weer wat links plaatsen ..

Haha...en ook de bijbehorende bewerking ff kopieeren van een andere site..
Ik weet niet precies waar ik gebleven ben, maar volgens mij...
1..
Nabewerking:
-eerst even wat rechtgezet, hij was iets scheef
-highlights +5
-een paar irritante witte stipjes op de sneeuw (flits) weggewerkt
-verkleind
Zat te twijfelen om nog wat blauw door te drukken of wat andere dingen te doen, maar wilde de foto een keer zoveel mogelijk laten zoals ie is.
Dat was 't.
2..
nabewerkingen:
- Neat Image 1x
- sharpen 1 x, nog niet echt eerder gedaan en het resultaat was bij deze foto wel iets beter (een stukje bij de bomen)
- nog 1 keer NI.
Zie nu wel wat rondvormige strepen, denk dat 't door neat Image komt. Weet 't eigenlijk wel zeker, maar ach..
3..
Foto gemaakt op 4 augustus, had toen net voor de tweede dag mijn camera..
Had met m'n ouders camera al eens deze foto gemaakt.
nabewerkingen:
- ik heb gezocht naar wat ik wilde vinden: het rechttrekken enz..
Heb dus in PS perspectief,distort enzo gevonden
- daar een beetje mee bezig geweest zodat de muur links recht zou zijn
- met de curves en levels geschoven tot het felle wit achterin en verder het donkere
- even wat hinderende witte plekjes (kauwgom) weggekloond en iets dat op de witte muur zat
Ben nog niet helemaal tevreden over nu het muurtje helemaal rechts, die is niet helemaal recht. Het lukte me verder niet meer en ben toch wel blij met dit resultaat.
4..
We liepen rondom de Dom en toen zei ik opeens:'Hé, dat ziet er mooi uit!'
Merkte thuis dat het niet helemaal (slechts een klein beetje, maar wel irritant) rechts was.
Dat geprobeerd te fixen.
Wilde kijken wat ik verder kon doen met de lucht en ik kwam bij Saturation. Dit een klein klein klein wink beetje verhoogt, lucht is nu iets blauwer.
Ik zie wel zo hier en daar een blauw randje langs takken, dit was voor de bewerking ook al zo.
't Donkere sfeertje behouden, niet verlicht dus. Geeft voor mij wel wat aparts. smile
5..
Deze alleen door NI gehaald en een beetje van rechts afgehaald en dat was 't..(foto wel met verschillende instellingen gemaakt)
6.. Onze nieuwe aanwinst!..
Alleen gecropt.
7..
Alleen gecropt en iets contrast.
8..
Wat heb ik gedaan..?
Was een beetje bezig gegaan met lagen en gummen.. Had hiervan al een andere bewerking gemaakt, maar wilde het graag met een ander filter.
Dus dit keer weer hard aan 't bewerken, waardoor ik soms andere dingen even vergeet..!!
- alles geselecteerd behalve mezelf
- als nieuwe layer gemaakt
- filter Poster Edges, hier wat met de instellingen bezig geweest
- tot in de nauwkeurigheid de randen en stukjes en randjes weggegumd..
- heel iets van boven en links afgehaald
- kader erom
Dat was 't.. ..

heb nu trouwens ondertussen al geleerd hoe met maskers te werken..
9..
- foto omgezet in zwart/wit
- filter Poster Edges
- een stuk zwart erbij gemaakt aan de rechterkant
- opgeslagen als PSD
- nogmaals de foto geopend en hetzelfde mee gedaan als bovenstaande (behalve dat extra zwart)
- gespiegeld
- van het ene naar het andere scherpmje gekloond (hopelijk recht, haha)
- links geselecteerd en layer via copy
- toen met beide layers met de curves, levels en brightness/contrast aan de gang geweest
thema contrast
10..
zelfportret
Wat ik heb gedaan (het uiteindelijke resultaat dan..Ik heb veel meer gedaan, maar steeds weer veranderd wink ) :
- aparte layers gemaakt van m'n ogen
- foto met hue/saturation zwart/wit gemaakt
- in de layers van m'n ogen precies bijgegumd tot alleen 't blauwe
- met Color Balance veel blauw toegevoegd aan beide ogen
- over de rest van de foto een filter Rough Pastels gedaan, hiermee bezig geweest met de instellingen
- brightness en het contrast aangepast tot ik 't mooi vond
- klein beetje gecropt
- kader erbij, kon eigenlijk geen passende vinden
11..
zo..
Ik ben gaan bewerken met wat nieuwe leerstof die ik had gekregen van een aantal mensen.. smile
- background copy
- masker van gemaakt: add layer mask
- de linker (dus met het fotootje) het filter Photocopy gegeven (hier wat met de instellingen bezig geweest)
- rond om de kat geselecteerd en hiervan een nieuwe layer gemaakt
- kleurtje gegeven en opacity aangepast enzo
- langs de randen van de kat zo goed mogelijk in de layer bijgegumd
- wat kleur teruggehaald, door op het witte vlakje (bij de layers) te klikken en toen met het penseel (zwart) over de gewenste plekken, een beetje hier en daar en later de finishing touch..
Tussendoor nog met alles steeds aan de gang geweest, met wat instellingen nog..
Kleur kader kon ik niet kiezen, dus maar dezelfde kleur gedaan, dat staat nog 't best.
LET NIET OP ALLE SMILE EN WINK ENZO WAT ER TUSSEN STAAT... Dus echt geen zin omdat er allemaal tussenweg te gaan plukken..
Veel kijk- en leesplezier.. (of niet, dat is je eigen keuze..)
gr Malisha