Partyflock

Forumonderwerp · 800608
38 volgers · 186743x bekeken
Waarschuw beheerder
+5-4
donateur
Nee, ik ziet niet op foto's van pro's te wachten, gewoon foto's van mensen die voor de fun fun foto's maken, en niet mensen die er hun geld mee verdienen.. :)

Een van de laatste foto's die ik gemaakt heb! :)

[img width=558 height=551 cacheid=0009c352001bfd815cef96891a00e62b83]http://img450.imageshack.us/img450/9720/bambi28bg.jpg[/img]

Ik intresserde me nooit in foto's maken, tot dat ik 2 weken geleden een goeie camera kocht! !:)

Hier staan er nog meer van mij :)

*Update*
Spelregeltjes
1. Je post je foto en geeft aan waarom hij volgens jou het predikaat 'Mooie foto' krijgt

2. Je bent verplicht om van de voor jou geposte foto een plus- en een minpunt te noemen.

3. Geen sloot partyfoto's aub (daar hebben we flockjes voor), een enkele partyfoto (1 - 3) is ok.
laatste aanpassing door een beheerder
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Doet mij denken aan een vide in een groot gebouw, je weet wel, van binnen opengewerkt zodat je naar de top kan kijken :)
Waarschuw beheerder
donateur
Mijn favoriete seizoen is weer begonnen (L)

Aankomende weken vroeg opstaan :cheer:

[img width=250 height=395 cacheid=00127ed9003023893df316ca1a02d51629]http://dennisvandenbroek.nl/showcase/large/Garderenseweg_Putten_160912_0988.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
mooi :)
Waarschuw beheerder
donateur
2 mooie foto's dennis. vooral dat plafond.
Waarschuw beheerder
2 van de mooiere platen van afgelopen zondag, Sanicole Airshow 2012...
[img width=1024 height=683 cacheid=00127f25003023d90f55565a1a02d5269d]http://i1195.photobucket.com/albums/aa400/Amsterdam_Schiphol/Sanicole%20Airshow%202012/AerostarsSanicole2012loopsmoke.jpg[/img]
Achteraf gezien had ik de compositie iets meer naar links moeten richten [ geen foute crop dus ], maar het gaat zó snel op het moment....
[img width=1024 height=1536 cacheid=00127f26003023da8f6c870a1a02d5269d]http://i1195.photobucket.com/albums/aa400/Amsterdam_Schiphol/Sanicole%20Airshow%202012/AerostarsSanicole2012loopsmokecloudy.jpg[/img]
Het is toch wel lastig om met vól tegenlicht goede foto's te maken...:/
Misschien heeft Dennis [ of een ander ] een goede tip voor de volgende keer.
Iets wat mij wel een beetje hielp is 1/3-1 stop overbelichten, een aantal platen zijn zo prima gelukt. nabewerken vanzelfsprekend in .RAW en ik heb de orginelen bewaard, ik heb het idee dat bovenstaande foto's ook wel beter bewerkt kunnen worden, maar nog niet echt de tijd gehad....tips welkom.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op maandag 17 september 2012 om 13:54:
Aankomende weken vroeg opstaan

Dat is een strakke plaat met dat keiharde licht tussen die bomen door....(L)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Denon op dinsdag 18 september 2012 om 01:11:
2 mooie foto's dennis. vooral dat plafond.

Dank :)

Uitspraak van DanM op dinsdag 18 september 2012 om 21:51:
2 van de mooiere platen van afgelopen zondag, Sanicole Airshow 2012...

:respect:

Je hebt een stofje op je sensor, en je verscherpt niet helemaal goed...

En waarom heb je ze op F10 geschoten?

Misschien heeft Dennis [ of een ander ] een goede tip voor de volgende keer.

1 stop (of net iets meer) overbelichten (dus niet de +0,33 die jij hebt gedaan met bovenstaande foto's) is toch wel het beste wat je kunt doen. Je hebt er zelf geen controle over de positie van de zon

ik heb het idee dat bovenstaande foto's ook wel beter bewerkt kunnen worden, maar nog niet echt de tijd gehad

Mag ik het RAW file van de bovenste eens? Ben wel benieuwd hoe hij er origineel uitziet :) Als je die niet wilt geven is het ook prima hoor :)
Waarschuw beheerder
donateur
Wat is dit?

[dump id=8176]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op maandag 24 september 2012 om 09:32:
Wat is dit?

boterbloem?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
[img width=800 height=534 cacheid=00128182003026615b222dff1a02d55984]http://farm9.staticflickr.com/8446/8014743475_e4a9893faa_c.jpg[/img]
nieuwsgierig meisje in Cambodja
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 september 2012 om 12:01:
boterbloem?

Nope..

Uitspraak van verwijderd op maandag 24 september 2012 om 12:02:
nieuwsgierig meisje in Cambodja

Zie er de nieuwsgierigheid er niet van af, eerder verveeld :$

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op maandag 24 september 2012 om 12:08:
Zie er de nieuwsgierigheid er niet van af, eerder verveeld

busreisje van 9 uur is dan ook aardig vervelend....maar nieuwsgierig was ze wel degelijk.
Maar hier kijkt ze indd wat verveeld :D

is het uberhaupt een bloem?
bedoelde namelijk paardenbloem :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hier nog 2 van het dametje:

[img width=640 height=427 cacheid=0012818400302664dbe6c31d1a02d559d0]http://farm9.staticflickr.com/8300/8019226988_ba3251abfd_z.jpg[/img]

[img width=640 height=427 cacheid=001281850030266530615b5b1a02d559d0]http://farm9.staticflickr.com/8037/8019222977_458dae0f31_z.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 september 2012 om 12:55:
is het uberhaupt een bloem?

Klopt! Indien het niet geraden is, zal ik het morgen melden :)

Uitspraak van verwijderd op maandag 24 september 2012 om 13:11:
hier nog 2 van het dametje:

De eerste vind ik wel wat hebben, meer zelfs dan de zwart/witte (Y) Tweede heb je de scherpte op het verkeerde punt gelegd vind ik.. (niet mooi dus)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op maandag 24 september 2012 om 13:17:
Tweede heb je de scherpte op het verkeerde punt gelegd vind ik.. (niet mooi dus)

was mooier geweest als de ogen scherp erop zouden staan, maar helaas.....
wie weet krijg ik volgend jaar weer een kansje op reis :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op maandag 24 september 2012 om 09:32:
Wat is dit?

Lijkt op natte haren van een bij of wesp, een bloem zie ik er niet in.

Van het nieuwgierige meisje vind ik persoonlijk de laatste zwart witte foto juist diegene die de nieuwsgierigheid benadrukt. Je ziet eerst de zetel scherp en dan van ow er kijkt hier nog iemand mee door het gaatje!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 24 september 2012 om 22:45:
Lijkt op natte haren van een bij of wesp, een bloem zie ik er niet in.

Was toch echt een bloem. Een zonnebloem

[dump id=8178]

Uitspraak van verwijderd op maandag 24 september 2012 om 22:45:
vind ik persoonlijk de laatste zwart witte foto juist diegene die de nieuwsgierigheid benadrukt

Ik vind dat iemand die nieuwsgierig kijkt meer enthousiast is ipv verveeld :)
Waarschuw beheerder
donateur
Heb hem al een poosje, was het alleen vergeten even te melden :)

Voor de mensen die op een hele simpele, redelijk goedkope manier van een telelens een telescope willen maken (weegt ook helemaal niks): Lens2scope, kun je heel simpel op de fitting schroeven van je objectief. Hier een paar foto's om te laten zien wat het kan. (let niet op de kwaliteit van de foto's want daar ik het eigenlijk niet voor bedoeld (om foto's door te maken) Het maakt van je 70-200 objectief een telescope met een vergroting 7-20 x.

Of om in millimeters te praten 350mm - 1000mm

Het objectief wat ik heb gebruikt is de 600mm, met de lens2scope erop komt dit overeen met 60x vergroting, of 3.000 mm :) ( 8) )

Je schroeft hem op je objectief
[dump id=8181]

Deze foto is gemaakt op een fullframe camera met een 50mm:
[dump id=8182]

Deze foto is gemaakt door de "kijker" heen (veel onscherpt door de beweging):
[dump id=8183]

50mm:
[dump id=8184]

door de kijker:
[dump id=8185]
[dump id=8186]

Waarschuw beheerder
laat ook maar
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hey leuk, enkele KM van mijn huis af ligt een naaktstrand :P

Wel coole add-on!

Waarschuw beheerder
ook weer even lopen hobby-en vandaag b)

[img width=1024 height=682 cacheid=0012821c0030270e156c87f21a02d564e7]https://album.partyflock.nl/83091284_1356918437.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 september 2012 om 00:29:
ook weer even lopen hobby-en vandaag b)

Zo leef jij ook nog :|

Heee, psssst.. Er stond iemand voor je camera O:)

Waarschuw beheerder
Vind dit echt een sfeervolle (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op woensdag 26 september 2012 om 08:04:
Zo leef jij ook nog :|

:lol: id. Beetje druk met studie en werk en zo.. b) In December studeer ik af!!! Expositie voorbereiden sponsoren werven etc.. Nog best een gedoe allemaal grrr

Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op woensdag 26 september 2012 om 08:04:
Heee, psssst.. Er stond iemand voor je camera O:)

Echt zooo irritant dat soort mensen b) Het was te groot om weg te shoppen b) ;)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 september 2012 om 08:39:
Vind dit echt een sfeervolle (Y)

Dank je wel Tim!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 september 2012 om 11:53:
Echt zooo irritant dat soort mensen b) Het was te groot om weg te shoppen b) ;)

Kut altijd he.. Naja, dan maar zo :D 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op woensdag 26 september 2012 om 12:02:
Kut altijd he.. Naja, dan maar zo :D 8)

idd. Ik wilde nog een stapje opzij doen maar ze ging steeds meer in beeld lopen.. Iedere keer het zelfde liedje met die vrouwen b)

Waarschuw beheerder
opzich wel te sjoppen hoor
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 september 2012 om 14:29:
opzich wel te sjoppen hoor

Doe us! 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Enkele dagen geleden de moeite genomen om mijn muisjes :D te fotograferen. Het vrouwtje heeft recentelijk kleintjes geworpen, ik zal straks de mooiste erop zetten.

Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 september 2012 om 11:53:
Dank je wel Tim!

Ur welcome!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op woensdag 26 september 2012 om 14:30:
Doe us!

nee , ben te slecht in photoshop om dat "ff" snel te kunnen en heb geen zin om daar een uur of wat in te steken :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 september 2012 om 14:29:
pzich wel te sjoppen hoor

even serieus mensen.. ik heb deze foto natuurlijk ook zonder deze dame maar die vind ik een stuk minder interessant ;)

Waarschuw beheerder
Ben de foto's aan het uploaden in mijn PF album. Is er iets wat ik vantevoren moet doen zodat ik minder kritiek krijg?:D zoals croppen bijv. (nog nooit gedaan)
Waarschuw beheerder
donateur
Gewoon zorgen dat ze er uit zien zoals jij het bedoeld hebt :)

Waarschuw beheerder
Kee dan :) Vind het jammer dat ik geen mooie heb van de kleintjes, die zijn zo verdomde snel :D

[albumelement=83092442]{element is niet toegankelijk}
[albumelement=83092451]{element is niet toegankelijk}

Waarschuw beheerder
Te kut om op te reageren B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op maandag 24 september 2012 om 09:31:
Mag ik het RAW file van de bovenste eens? Ben wel benieuwd hoe hij er origineel uitziet Als je die niet wilt geven is het ook prima hoor

Ja, geen probleem....ik ga eventjes het orgineel opzoeken en zal ff linkje sturen :)

Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op maandag 24 september 2012 om 09:31:
Je hebt een stofje op je sensor, en je verscherpt niet helemaal goed...

Dit was dan ook een behoorlijk lastige middag :p eerste keer vanuit dit standpunt met dit licht....:s
Stofje ben ik me niet van bewust? :o:|
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DanM op zaterdag 29 september 2012 om 14:50:
Stofje ben ik me niet van bewust? :o:|

[img width=700 height=467]http://freeimagehosting.nl/pics/4df0aea7bb250a2dbed7a3889b50b41b.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Psow....:p dat is echt lastig te zien.....
Waarschuw beheerder
Overigens denk ik dat het een plekje op het glas was, die dag erg stoffig, stond bij de lineup, en turboprops/stof is een slechte combinatie.... [ niks gewisseld die dag overigens ]
Zal eens opletten of er op de rest van de foto's wat tevoorschijn komt.....
Waarschuw beheerder
donateur
Een plekje op het glas kun je volgens mij niet zien op een foto. In ieder geval niet op de manier zoals hierboven in die foto te zien is. (strak puntje)
Tenminste, als je op het glas van de voorkant van je lens bedoeld ;)
Waarschuw beheerder
Lijkt mij dat het met een vlek op je sensor wel moet opvallen, maar dit is de enige plaat waarbij het zit voor zover ik nu kan zien.
100% zoom laat ook een duidelijk 'puntje' zien, vlek op de sensor op mijn andere body had een ander effect....
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DanM op zondag 30 september 2012 om 18:18:
Lijkt mij dat het met een vlek op je sensor wel moet opvallen, maar dit is de enige plaat waarbij het zit voor zover ik nu kan zien.
100% zoom laat ook een duidelijk 'puntje' zien, vlek op de sensor op mijn andere body had een ander effect....

We hebben het over een spiegelreflexcamera, right?
Dan kan het echt bijna NIET op je lens (aan de buitenkant) zitten.
Het zal dus zéér waarschijnlijk toch op je sensor hebben gezeten ALS de 'puntjes' tenminste gekomen zijn doordat er ergens stof (of whatever) op zat...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Atmoz op zondag 30 september 2012 om 20:01:
We hebben het over een spiegelreflexcamera, right?

:p

Uitspraak van Atmoz op zondag 30 september 2012 om 20:01:
Dan kan het echt bijna NIET op je lens (aan de buitenkant) zitten.

Het zit alleen op die foto van die dag, vandaar dat ik het zo raar vindt, hele dag dit fletse licht gehad, dan zou je het op elke foto moeten zien.,lijkt mij...mijn oude body heeft ook stofjes, die zijn met bepaalde lichtomstandigheden zichtbaar en zien er niet zo uit als de plekjes die hier aangewezen worden.
Waarom kan het niet op het glas zitten?
Dennis gaf al aan dat er verkeerd gefocussed was, misschien is dat de reden dat de plekjes scherp zijn? misschien een verre gooi, maar de omgeving was bosrijk [ zeg 30 km zuidelijk van Valkenswaard ] en er waren die dag veel grote vogels in de lucht....
Ik weet het niet, maar het is geen stof want zie de plekjes niet meer terug....
Waarschuw beheerder
donateur
Kleine "voorwerpjes" OP (aan de voorkant van) de lens zorgen alleen dat de hele foto een heel klein beetje waziger (of donkerder) wordt.
Waziger is iets heel anders dan op één plek een puntje/vlekje. En aangezien het "wazige" maar heeeeeel weinig impact op de totale foto heeft zul je dit in 99,9999% van de gevallen niet eens merken.

Zelf een klein schroefje (dat is dus heel wat meer dan een stofje :P) wat op de lens ligt zorgt alleen maar dat de foto IETS donkerder wordt. Probeer maar uit zou ik zeggen ;)
Als je helemaal uitzoomt zie je een zwarte vlek (maar wel nog het hele beeld, er is dus niets "weg" omdat er iets in de weg zit zoals bij jou foto het geval is) en als je inzoomt zie je helemaal niets.

Het is ook uit te leggen met een tekening, maar daar heb ik nu geen tijd voor. Heeft ermee te maken dat ELK vierkante millimetertje van je lens meehelpt aan het TOTALE beeld van je foto, en dus niet alleen dat gedeelte waarvan je het zou denken. Sorry, is niet helemaal duidelijk uitgelegd denk ik, maar zo werkt het wel. Misschien weet Dennis dit netter uit te leggen? [edit] of iemand anders natuurlijk ;)
laatste aanpassing