Partyflock

Forumonderwerp · 800608
38 volgers · 190141x bekeken
Waarschuw beheerder
+5-4
donateur
Nee, ik ziet niet op foto's van pro's te wachten, gewoon foto's van mensen die voor de fun fun foto's maken, en niet mensen die er hun geld mee verdienen.. :)

Een van de laatste foto's die ik gemaakt heb! :)

[img width=558 height=551 cacheid=0009c352001bfd815cef96891a00e62b83]http://img450.imageshack.us/img450/9720/bambi28bg.jpg[/img]

Ik intresserde me nooit in foto's maken, tot dat ik 2 weken geleden een goeie camera kocht! !:)

Hier staan er nog meer van mij :)

*Update*
Spelregeltjes
1. Je post je foto en geeft aan waarom hij volgens jou het predikaat 'Mooie foto' krijgt

2. Je bent verplicht om van de voor jou geposte foto een plus- en een minpunt te noemen.

3. Geen sloot partyfoto's aub (daar hebben we flockjes voor), een enkele partyfoto (1 - 3) is ok.
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bert :cammy: op woensdag 18 mei 2011 om 20:54:
heb er ook nog 1 gemaakt

Nice!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 mei 2011 om 23:08:
flash is niet echt plezierig om mee te werken qua uploaden van content

Flash vind ik (mijn mening ;)) zowiezo een beetje achterhaald, animatie kan je ook met javascript wat 100x sneller is...

@Dennis, site ziet er zkr goed uit, PHP etc. zelf gedaan?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bert :cammy: op vrijdag 20 mei 2011 om 20:22:
was ook me bedoeling ;)

Ok :D
flash is niet echt plezierig om mee te werken qua uploaden van content.. b)

En werkt niet op de iPad :)
Ik denk dat deze opzet voor mij ook meer van toepassing is dan de site die ik nu heb

Ben er een aantal weekenden mee bezig geweest. Allerlei opties geprobeerd, thumbs groter, verder uit elkaar, thumbs boven de grote foto etc.. Maar zoals hij nu is bevalt hij wel.. En hij past precies op het het beeldscherm van mijn programmeer pc (ja, die is vrij klein)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 mei 2011 om 01:59:
site ziet er zkr goed uit

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 mei 2011 om 01:59:
PHP etc. zelf gedaan?

Jups..

HTML, php, mysql, AJAX, css, javascript, GD etc alles zelf gemaakt :)

Voordeel van alles zelf maken is dat je iets minder kans hebt om gehacked te worden..

BV.

Stel dat je heel goed kan programmeren. Dan download je bv het hele Wordpress verhaal, je kijkt hoe het in elkaar zit, je zoekt de zwakke punten, je bedenkt wat je daarmee kunt doen, en je kunt best veel mensen duperen.

Wanneer je zelf iets maakt, wordt dat een stuk moeilijker omdat een ander totaal geen inzicht heeft in het programmeerwerk. Ik zie in mijn logs ook wel dat ze het soms proberen. Maar is nog nooit gelukt. :)

Website is ook nog niet helemaal af, moet nog het een en ander op de achtergrond doen.. Maar daar ziet de bezoeker zelf niks van.

Nog een klein vraagje aan jullie.. Als je over een foto gaat krijg je een "i" te zien.. Als je daar op klikt krijg je een paar linkjes naar social media te zien. Aangezien ik daar niet aan doe, ben ik wel benieuwd of er nog social media zijn die er bij moeten/ veel gebruikt worden.. :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op zaterdag 21 mei 2011 om 07:48:
Nog een klein vraagje aan jullie.. Als je over een foto gaat krijg je een "i" te zien.. Als je daar op klikt krijg je een paar linkjes naar social media te zien. Aangezien ik daar niet aan doe, ben ik wel benieuwd of er nog social media zijn die er bij moeten/ veel gebruikt worden.. :)

Ik zou hyves en facebook wel er in doen iig.. hyves wordt al een stuk minder populair maar facebook is groeiende... :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 mei 2011 om 11:02:
Ik zou hyves en facebook wel er in doen iig.

Uhm, die staan er toch al?
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
nomnomnomnom

:p
Waarschuw beheerder
Best goed hoe Moeder Natuur zorgt voor haar kudde, die camouflage van die beesten is echt goed....
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DanM op zondag 22 mei 2011 om 13:34:
Best goed hoe Moeder Natuur zorgt voor haar kudde, die camouflage van die beesten is echt goed....

absoluut b) kunne de soldaatjes nog wat van leren :lol:
:bye:

Ik ben betrekkelijk nieuw in fotografie... Maar dit zijn mijn laatste resultaten

[img width=600 height=400 cacheid=00014e5e0002e29e5d2990681a02c371a3]http://img542.imageshack.us/img542/4711/dsc0123011.jpg[/img]

[img width=600 height=400 cacheid=00014e5f0002e29f950278851a02c371a3]http://img534.imageshack.us/img534/6885/dsc0131012.jpg[/img]

[img width=600 height=400 cacheid=00014e600002e2a04265ec431a02c371a3]http://img848.imageshack.us/img848/229/dsc0139013.jpg[/img]

Ik houd mij voornamelijk bezig met de kleine dingen des levens. Nu zijn het voornamelijk beestjes.

(Mede geïnspireerd door oorspronkelijke topicstarter)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op zondag 22 mei 2011 om 11:10:
Uhm, die staan er toch al?

uuh ja ok maar dacht meer in de zin van dat je ze misschien weg zou willen halen.. Voor de rest qua community's zou ik het ook niet weten..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op zaterdag 21 mei 2011 om 07:48:
Jups..

HTML, php, mysql, AJAX, css, javascript, GD etc alles zelf gemaakt :)

Cool, doeje goed!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van b) Mr Lunatick op zondag 22 mei 2011 om 13:33:
strak gefilmd (Y)

@ 600mm

:)
Uitspraak van DanM op zondag 22 mei 2011 om 13:34:
Best goed hoe Moeder Natuur zorgt voor haar kudde, die camouflage van die beesten is echt goed...

Klopt ja, in de winter zijn ze veel donkerder.. :)
Uitspraak van :yes: HardeKlappe-SnelThuis :yes: op zondag 22 mei 2011 om 14:29:
(Mede geïnspireerd door oorspronkelijke topicstarter)

B)

Uitspraak van verwijderd op zondag 22 mei 2011 om 17:31:
maar dacht meer in de zin van dat je ze misschien weg zou willen halen.

Nee, ging er meer om of er nog meer bij moesten :)
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 mei 2011 om 12:03:
ool, doeje goed!

B)

Is mijn tweede hobby.. En vind het leuk om dingen zelf te bedenken/ maken :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op maandag 23 mei 2011 om 12:38:
Nee, ging er meer om of er nog meer bij moesten :)

Ik zou niet echt weten wat er nog meer voor sociale netwerk sites er zijn.. b) is meer voor de jonkies onder ons vrees ik :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 mei 2011 om 09:57:
is meer voor de jonkies onder ons vrees ik :lol:

Dus je geeft toe dat je al op leeftijd bent? O:)
Waarschuw beheerder
donateur
gemaakt met men Iphone 4
vind hem zelf erg vet :D
[img width=479 height=641 cacheid=0011c38d002f500de59e64c91a02c38e14]https://album.partyflock.nl/81112224.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op dinsdag 24 mei 2011 om 12:52:
Dus je geeft toe dat je al op leeftijd bent? O:)

De Fase van ontkenning ben ik reeds voorbij.. b) Geestelijk nog jong maar het lichaam vertoond af en toe mankementen :/ Jij bent nog wel 18 toch? :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 mei 2011 om 19:39:
Geestelijk nog jong maar het lichaam vertoond af en toe mankementen :/

Heb ik ook last van :)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 mei 2011 om 19:39:
Jij bent nog wel 18 toch? :lol:

Ja klopt :9
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Rob. op woensdag 25 mei 2011 om 10:11:
Da's een telefoon, geen fototoestel :9

klopt maar vond wel een mooie foto ;) :P
Artiest Raven
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Rob. op woensdag 25 mei 2011 om 10:11:
Da's een telefoon, geen fototoestel :9

En toch werd in 2004 dé pers foto van nederland een foto gemaakt middels een mobiele telefoon.

Uiteindelijk gaat het om de foto zelf. Wát zegt het, wát doet het met je. Of je dat nu met een Canon 100D/10D/1D of met een mobiele telefoon maakt.

Maar, Eerlijk is eerlijk. Met DLSR camera's behaal je kwalitatief gezien simpelweg betere foto's natuurlijk ;)
Geen telefoon die daaraan kan tippen. Wellicht in de toekomst.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
wat raven zegt, het gaat om de foto, niet om de camera. ik ken genoeg mensen die totaal niet om weten te gaan met een dslr en ook mensen die met een 3.2mp camera nog goede foto's weten te maken.
[img width=1000 height=667 cacheid=0011c46b002f50ee4d3e60871a02c3b144]http://img8.imageshack.us/img8/6900/dsc0156016.jpg[/img]

Hij is niet helemaal goed, maar ik moest snel reageren voor het beestje wegvloog.

Daarnaast ben ik nog niet helemaal thuis met de camera, noch de lens.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :yes: HardeKlappe-SnelThuis :yes: op vrijdag 27 mei 2011 om 00:12:
Hij is niet helemaal goed, maar ik moest snel reageren voor het beestje wegvloog.

Camerafabrikant: NIKON CORPORATION
Cameramodel: NIKON D3100
Afbeeldingsdatum: 2011-05-21 18:10:08 (geen TZ)
Focuslengte: 105.0 mm (35mm equivalent: 157 mm)
Diafragma: f/8.0
Belichtingstijd: 1.000 s
ISO-equivalent: 400
Belichtingsverstoring: geen
Meetmethode: Puntmeting
Belichting: Handmatig
Belichtingsmodus: Handmatig
Witbalans: Automatisch
Geflitst: Nee
Oriëntatie: Normaal
GPS-coördinaat: undefined, undefined

Maar wel een sluitertijd van 1 seconde? Is hij niet dood?

En, of de foto is al een paar dagen oud, of de tijd op je cam klopt niet. :)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben een Nikon D3100 b)
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op vrijdag 27 mei 2011 om 06:41:
Maar wel een sluitertijd van 1 seconde? Is hij niet dood?

En, of de foto is al een paar dagen oud, of de tijd op je cam klopt niet.

tijd klopt wel, alleen wat later geupload.

Ik was op dat moment gewoon wat aan het prutsen op mijn kamer met slechts een schemerlampje. Vervolgens kwam dat beest langs. Het was meer een lucky one shot...
Hmheh, je hebt gelijk. Ik vind het een macaber idee om een vlieg te vangen in een potje om een verstikkingsdood te ondergaan voor een macrofoto... :# :X
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :yes: HardeKlappe-SnelThuis :yes: op vrijdag 27 mei 2011 om 13:29:
Ik vind het een macaber idee om een vlieg te vangen in een potje om een verstikkingsdood te ondergaan voor een macrofoto... :# :X

Kijk eens op de vensterbank in de woonkamer.. Ligt er meestal wel 1.

Mijn eerste macrofoto was ook een dooie vlieg :)

[img width=400 height=287]http://dennisvandenbroek.nl/showcase/large/Vliegje.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
insecten fotograferen is moeilijk. Ze blijven nooit stil zitten :p

[img width=640 height=428 cacheid=0011c483002f51187a4ce1d21a02c3b7d0]http://farm4.static.flickr.com/3655/3587243414_4cb3007d14_z.jpg?zz=1[/img]
[img width=640 height=428 cacheid=0011c488002f51264cbd6fe91a02c3b7d0]http://farm5.static.flickr.com/4078/4812568403_940fa8d2e3_z.jpg[/img]

deze 2 zijn nog wel aardig gelukt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 27 mei 2011 om 15:10:
insecten fotograferen is moeilijk. Ze blijven nooit stil zitten :p

die vlinder valt in mijn ogen niet onder een macro foto.. en is vanaf een afstand toch vrij makkelijk vast te leggen..?!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van "MARK" op vrijdag 27 mei 2011 om 18:32:
die vlinder valt in mijn ogen niet onder een macro foto.. en is vanaf een afstand toch vrij makkelijk vast te leggen..?!

is idd geen macro. en ik heb niet echt een telezoom ofzo, dus van een afstand gaat niet echt.

Waarschuw beheerder
:| haha dat verzin je ook nie nee
Waarschuw beheerder
donateur
[img]http://imageshack.us/photo/my-images/806/img5193.jpg/[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb een Nikon D3100 want ik begin net
Nu had ik deze lens op het oog Nikon 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX NIKKOR
Maar die is wel een beetje prijzig...zijn hier nu ook goed prijs vervangers van?
Nouja, je moet even kijken wat je wilt fotografen.
Verder moet je er rekening mee houden dat jouw fototoestel geen autofocus heeft met sommige lenzen, omdat hij geen scherpstelmotor heeft.

Maar goede lenzen zijn wel duur. De body tot daar aan toe, beter spendeer je geld aan de lenzen. (aldus een fotonoop als ik...)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :yes: HardeKlappe-SnelThuis :yes: op zondag 29 mei 2011 om 19:10:
Hij is wat donker, maar dit is een bewuste keuze van helderheid en compositie.

En toch moet hij wat meer contrast hebben :)
Uitspraak van :yes: HardeKlappe-SnelThuis :yes: op zondag 29 mei 2011 om 19:48:
beter spendeer je geld aan de lenzen

En goede cam helpt wel hoor :)

Als ik het beeld van een bv Canon 30D vergelijk met een 5D daar zit nogal verschil in..

Was al een poosje benieuwd naar de nieuwe extenders van Canon..

Nou heb ik er dus één te leen, en wat eigenlijk wel benieuwd wat jullie vinden.

Hier staan een aantal foto's. http://www.megaupload.com/?d=Z204TD08 (bijna 46 mb)

Heb ze in mapje staan. In deze mapjes zitten:

• een eikpunt 600mm F8
  • 1200 mm F8 (600mm + extender 2.0x II)
  • 1200 mm F8 (600mm + extender 2.0x III)

Was eigenlijk benieuwd wat jullie mening is. En of jullie het verschil kunnen zien.. Zonder er achter proberen te komen welke extender er bij welke foto tussen zit.
Bestand is tijdelijk niet bereikbaar.

Natuurlijk helpt een goede camera, maar om te beginnen kan je beter een simpeler model kopen en daarmee om te leren gaan. En misschien doe je er na een tijdje niet veel mee.

Je hebt meer aan een goede lens met een simpele camera, dan een kut lens met een top camera. Lensen kan je ook naderhand gebruiken als je besluit om meer te doen met de hobby en over te stappen op een beter/duurder type camera.

Waarschuw beheerder
of gewoon investeren in een goede camera + een goede lens. hoeft niet eens zoveel te kosten. een 35mm f/1.8 + een 50mm f/1.8 en je bent al klaar (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Hehe..

Niet zelf gemaakt... Maar..

Dennis in action B)

[img width=800 height=532 cacheid=0011c52e002f51dec65c071a1a02c3d99e]http://img191.imageshack.us/img191/2187/dennisinaction.jpg[/img]
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 30 mei 2011 om 14:56:
of gewoon investeren in een goede camera + een goede lens. hoeft niet eens zoveel te kosten. een 35mm f/1.8 + een 50mm f/1.8 en je bent al klaar

Als hij macro wilt maken of iets in de verte, komt hij er niet. Stel voor dat hij fanatiek sportwedstrijden wilt fotograferen, dan mist hij ook wat. Of foto's die voornamelijk binnen zijn gemaakt....

Dit is niet echt een goed advies. Hij kan beter eerst nadenken over wat hij wilt fotograferen, ipv die twee aangegeven lenzen zo te kopen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :yes: HardeKlappe-SnelThuis :yes: op zondag 29 mei 2011 om 19:48:
Nouja, je moet even kijken wat je wilt fotografen.
Verder moet je er rekening mee houden dat jouw fototoestel geen autofocus heeft met sommige lenzen, omdat hij geen scherpstelmotor heeft.

Maar goede lenzen zijn wel duur. De body tot daar aan toe, beter spendeer je geld aan de lenzen. (aldus een fotonoop als ik...)

Ja gewoon nu nog de huis tuin en keuken dingen zeg maar,alleen mis echt dat je
met de 18-55mm niet zo ver in kan zoomen... en het steeds verwisselen van een lens werkt voor mij ook niet echt.

Autofocus is toch erg handig,dus dan moet ik er 1 kopen met een scherpstel moter in de lens dus
Wat zou je me aanraden om te kopen?

Beetje advies is nooit weg!:D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :yes: HardeKlappe-SnelThuis :yes: op maandag 30 mei 2011 om 17:11:
Als hij macro wilt maken of iets in de verte, komt hij er niet. Stel voor dat hij fanatiek sportwedstrijden wilt fotograferen, dan mist hij ook wat. Of foto's die voornamelijk binnen zijn gemaakt....

Dit is niet echt een goed advies. Hij kan beter eerst nadenken over wat hij wilt fotograferen, ipv die twee aangegeven lenzen zo te kopen.

ja, maar dat soort dingen doe je toch echt niet als je net begint. kan je beter een paar lenzen met goed glas kopen die relatief goedkoop zijn om mee te leren. een goede telezoom lens zit immers al snel boven de 1000 euro.
laatste aanpassing
Nouja je moet kijken of de lens AF heeft met jouw type camera. Dat zijn ze niet allemaal.

En Jerk: ik ben gewoon begonnen met de standaard lens. Ik heb een hele tijd gespeeld met handmatige instellingen. Ik merkte op een begeven moment dat ik de foto's niet kon maken die ik wou. Toen kocht ik direct 1 fatsoenlijke lens voor dat werk wat ik leuk vind. (En dat was vrij snel na de aanschaf van de camera).

Ik denk dat je gewoon moet spelen met de standaard lens en dan kijken wat je het meeste maakt en wat je dan mist. Koop dat die ene lens die daar goed voor is. Met die ene lens kan je dan al die foto's maken om vervolgens te sparen voor een andere lens, als je weer eens andere soort foto's wilt maken.
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op maandag 30 mei 2011 om 12:00:
Was eigenlijk benieuwd wat jullie mening is. En of jullie het verschil kunnen zien.. Zonder er achter proberen te komen welke extender er bij welke foto tussen zit.

Ik zie weinig verschil. Bij sommige het het gehele beeld iets strakker, bij andere is het iets centraler. Dit kan natuurlijk ook liggen aan de diafragmagrootte.