Partyflock

Forumonderwerp · 800608
38 volgers · 190608x bekeken
Waarschuw beheerder
+5-4
donateur
Nee, ik ziet niet op foto's van pro's te wachten, gewoon foto's van mensen die voor de fun fun foto's maken, en niet mensen die er hun geld mee verdienen.. :)

Een van de laatste foto's die ik gemaakt heb! :)

[img width=558 height=551 cacheid=0009c352001bfd815cef96891a00e62b83]http://img450.imageshack.us/img450/9720/bambi28bg.jpg[/img]

Ik intresserde me nooit in foto's maken, tot dat ik 2 weken geleden een goeie camera kocht! !:)

Hier staan er nog meer van mij :)

*Update*
Spelregeltjes
1. Je post je foto en geeft aan waarom hij volgens jou het predikaat 'Mooie foto' krijgt

2. Je bent verplicht om van de voor jou geposte foto een plus- en een minpunt te noemen.

3. Geen sloot partyfoto's aub (daar hebben we flockjes voor), een enkele partyfoto (1 - 3) is ok.
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van lost-in-time-ue.nl op maandag 25 april 2011 om 21:30:
Mooi effect met de fisheye

ja idd :D
jammer dat ik hem niet optimaal kon benutten
werkt niet helemaal goed crop lens op full-frame :(

maar om te testen was het zekert wel lachen
gaat me weer geld kosten :lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van lost-in-time-ue.nl op maandag 25 april 2011 om 21:54:
Een verlaten huis in Luxemburg

vind persoonlijk jammer dat je deze met een fish eye gemaakt hebt.. vind de vertekening niet echt mooi..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PimPamPat op maandag 25 april 2011 om 20:52:
Vooral de laatste is echt magisch! :)

Hij is niet echt magisch, je kijkt er wat langer naar, omdat je denkt, wat is dat.. Maar dat komt omdat de foto gedraaid is :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op dinsdag 26 april 2011 om 18:30:
Is perspectief dan ook niet deels wat een foto maakt?

ja, maar dit komt door de bolling van de lens, zijn geen natuurlijke vormen..;)
Waarschuw beheerder
ik vind fisheye sowieso lelijk, kan soms bij landschapsfoto's leuk zijn, maar over het algemeen is de vertekening echt lelijk. zie bovenstaande foto's(no offense ;))
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op dinsdag 26 april 2011 om 14:25:
Maar dat komt omdat de foto gedraaid is

Zag idd dat de foto gedraaid is, maar juist dat maakt het een leuk plaatje! :)
Geeft de indruk van een ondergaande of opkomende zon...
Ik zou een schilderij van Rietveld trouwens ook verkeerd om hangen als de naam er niet op zou staan, dus scheef kan ook recht zijn. :/:\
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 april 2011 om 20:31:
ik vind fisheye sowieso lelijk,

Ik vind het wel wat hebben, een effect uit een fantasiewereld. Maar smaak is persoonlijk.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Onrustig&Ongeduldig op dinsdag 26 april 2011 om 21:58:
Ik vind het wel wat hebben, een effect uit een fantasiewereld. Maar smaak ik persoonlijk.

Vind ik ook.

Maar er zijn veel fisheye haters.

Maar ook genoeg die het wel mooi vinden.

Dit is trouwens het eerste forum waar mensen het een verkeerde keuze vinden voor deze foto.

En ik zit op behoorlijk wat forums, dus zijn genoeg die het wel mooi vinden.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van "MARK" op dinsdag 26 april 2011 om 20:20:
ja, maar dit komt door de bolling van de lens, zijn geen natuurlijke vormen..;)

Dit ging niet over de fisheye foto's. ;)

Uitspraak van PimPamPat op dinsdag 26 april 2011 om 21:38:
Ik zou een schilderij van Rietveld trouwens ook verkeerd om hangen als de naam er niet op zou staan, dus scheef kan ook recht zijn. :/:\

:yes:

Uitspraak van lost-in-time-ue.nl op woensdag 27 april 2011 om 06:35:
Dit is trouwens het eerste forum waar mensen het een verkeerde keuze vinden voor deze foto.

Ik vind 't ook geen verkeerde keuze iig. :)
Waarschuw beheerder

Dus als mijn buurman ervoor kiest om zijn huis roze te schilderen omdat de buurvrouw dat mooi vindt, moet ik dat ook mooi vinden?
Wat een dooddoener zeg. Post gewoon je foto's niet in een forum als je alleen maar veren in je reet wil.

Uitspraak van PimPamPat op dinsdag 26 april 2011 om 21:38:
maar juist dat maakt het een leuk plaatje! :)
Geeft de indruk van een ondergaande of opkomende zon...

Persoonlijk vind ik het draaien van beeld prima, maar alleen als het gefotografeerde object zich ervoor leent. Pisbakken hang je doorgaans niet op deze manier op. En als je voor surreëel gaat: doe het dan echt volkomen surrealistisch en onwerkelijk. Effect van de foto is namelijk wel grappig vind ik :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van d a v i d o f f :[ op woensdag 27 april 2011 om 11:51:
Dit ging niet over de fisheye foto's. ;)

inderdaad, my bad (f)

Uitspraak van Karian op woensdag 27 april 2011 om 11:57:
Post gewoon je foto's niet in een forum als je alleen maar veren in je reet wil.

gebeurd hier toch ook gewoon..?! Hij post ze hier, geef aan dat ik het jammer van de foto vind.. en anderen vinden het wel mooi.. prima dan toch;) mij spreekt het in ieder geval niet aan..
Artiest Raven
Waarschuw beheerder
Vind ik ook.

Maar er zijn veel fisheye haters.

Maar ook genoeg die het wel mooi vinden.

Of je het nu wilt of niet, Je kan nooit iedereen 'pleasen'. En dat is maar goed ook anders zouden we allemaal 'standaard' foto's maken uiteindelijk ;)

Feit dat andere forums geen kritiek hebben geuit op jouw foto wil niet zeggen dat dat overal gebeurd.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van "MARK" op woensdag 27 april 2011 om 13:01:
gebeurd hier toch ook gewoon..?! Hij post ze hier, geef aan dat ik het jammer van de foto vind.. en anderen vinden het wel mooi.. prima dan toch

Het ging me om zijn instelling. Waar ik uit lees dat we het mooi moeten vinden omdat op andere sites niemand commentaar heeft ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Karian op woensdag 27 april 2011 om 11:57:
Persoonlijk vind ik het draaien van beeld prima, maar alleen als het gefotografeerde object zich ervoor leent. Pisbakken hang je doorgaans niet op deze manier op. En als je voor surreëel gaat: doe het dan echt volkomen surrealistisch en onwerkelijk. Effect van de foto is namelijk wel grappig vind ik

Ik heb m niet expres zo gedaan, heb er een grote afdruk van en die had ik @ school wel gewoon normaal gehangen..niet bij stilgestaan tijdens t uploaden dat ie gedraait stond ;) en te lui om m opnieuw te posten.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Karian op woensdag 27 april 2011 om 13:26:
Het ging me om zijn instelling. Waar ik uit lees dat we het mooi moeten vinden omdat op andere sites niemand commentaar heeft

Zo heb ik het niet bedoeld.

En zeg ook niet dat ik op andere forums nooit commentaar krijg.
Is ook niks mis mee, kun je alleen van leren.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pixiedust(6) op woensdag 27 april 2011 om 15:08:
en te lui om m opnieuw te posten

maakt niet uit! Gedraaid had hij net zoveel indruk op me gemaakt denk ik! ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb een scriptje gemaakt voor mensen die wel eens sluitertijd gebruiken die langer duren dan 30 seconden..

Ik leg het hier nog niet uit hoe het werkt (het wordt op de desbetreffende pagina uitgelegd), ik wil nl weten of de gemiddelde bezoeker begrijp wat het doel is, en of ze weten hoe het werkt..

http://fotografentop.nl/belichtings_calculator.html

De waardes zijn bedoeld voor Canon, aangezien ik de waardes van Nikon niet weet :)
Waarschuw beheerder
[img width=640 height=426 cacheid=0011bc9f002f47c4766ad0ea1a02c28128]http://farm6.static.flickr.com/5230/5680046950_1709e4c78e_z.jpg[/img]
[img width=640 height=426 cacheid=0011bca8002f47d14f06ce1f1a02c28128]http://farm6.static.flickr.com/5027/5679449441_1568316a7f_z.jpg[/img]
[img width=640 height=426 cacheid=0011bcb2002f47dd80815ab51a02c28128]http://farm6.static.flickr.com/5103/5679478273_ee63d359f4_z.jpg[/img]

gister eventjes op pad geweest :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op zondag 1 mei 2011 om 10:01:
begrijp wat het doel is, en of ze weten hoe het werkt..

Leuke calculator, geeft in een oog opslag aan wat de gewenste waardes zijn.
Ik neem aan dat je in je vraagstelling doelt op de waardes die je dan in de M-Stand kan invoeren,
zonder dat je last hebt van onder- of overbelichting.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Je kan nog zo alles gaan zitten berekenen. Maar uiteindelijk is het ook beetje trial and error. Dát is het leuke aan fotografie uiteindelijk.

"Think outside the box"
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ®aven op maandag 2 mei 2011 om 17:29:
beetje trial and error

Als ik tijdens een dagje paarden fotografie een uitval heb van 10% dan loop ik al gouw 50,- tot 100,- euro omzet mis.
Probeer zoveel mogelijk de trail and error te vermijden. ;) Anders sta ik een hele dag te fotograferen voor een habbekrats.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PimPamPat op maandag 2 mei 2011 om 18:42:
Als ik tijdens een dagje paarden fotografie een uitval heb van 10% dan loop ik al gouw 50,- tot 100,- euro omzet mis.
Probeer zoveel mogelijk de trail and error te vermijden. ;) Anders sta ik een hele dag te fotograferen voor een habbekrats.

Alsof je met paarden fotografie precies moet berekenen hoeveel licht je nodig heb. Daar hebben de camera ontwikkelaars een fijne stand voor ontwikkeld. Av.

Beetje appels met peren.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
goddomme, moet toch maar eens zien of ik een eigen website krijg.. wil voor wat jongen alle foto's uploaden van alle auto's maar zit alweer aan mn limiet.. word er helemaal gestoord van :s
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ®aven op maandag 2 mei 2011 om 19:01:
Alsof je met paarden fotografie precies moet berekenen hoeveel licht je nodig heb

Moet toch nog wel een ISO standje bepalen. Daar is de berekening wel handig voor. Maar ook met een AV stand moet je met enige regelmaat wisselen. Maar het is idd wel anders dan zelf alles te moeten instellen in de M-stand, daar kan ik je geen ongelijk in geven....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van "MARK" op maandag 2 mei 2011 om 19:50:
toch maar eens zien of ik een eigen website krijg

Als je met een MAC werkt moet je eens kijken naar het mobile-me pakket. Mag je een eigen site bouwen, enkel moet je dan wel je Domein doorschakelen via een ander. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PimPamPat op maandag 2 mei 2011 om 20:03:
Als je met een MAC werkt moet je eens kijken naar het mobile-me pakket. Mag je een eigen site bouwen, enkel moet je dan wel je Domein doorschakelen via een ander. ;)

njah als ik een eigen site wil, wil ik ook echt mn eigen domein naam.. vond het altijd beetje belachelijk voor mezelf om te hebben, omdat ik mezelf niet goed genoeg vind voor een eigen site.. maar als ik merk hoeveel belangstelling er toch is voor mijn foto's (auto foto's..) dan is het wel mooi om je eigen site te kunnen geven..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van PimPamPat op maandag 2 mei 2011 om 18:42:

je hebt toch een lichtmeter op je camera?
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van "MARK" op maandag 2 mei 2011 om 19:50:
goddomme, moet toch maar eens zien of ik een eigen website krijg.. wil voor wat jongen alle foto's uploaden van alle auto's maar zit alweer aan mn limiet.. word er helemaal gestoord van :s

Photobucket Pro account, paar euro/maand kan je zoveel fullformat fotos uploaden met een bandwith van meerdere gigs.....uiteraard, als je meer betaald is dit natuurlijk ook meer....:)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van "MARK" op maandag 2 mei 2011 om 21:17:
njah als ik een eigen site wil, wil ik ook echt mn eigen domein naam..

Dat is gewoon mogelijk, maar dan doe je dat via een externe provider die je doorlinkt. Mijn site is ook een mobile-me site, maar kheb gewoon een .nl domein. ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 2 mei 2011 om 22:06:
je hebt toch een lichtmeter op je camera?

Zekers, maar weten scheelt meten! ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PimPamPat op maandag 2 mei 2011 om 22:21:
Dat is gewoon mogelijk, maar dan doe je dat via een externe provider die je doorlinkt. Mijn site is ook een mobile-me site, maar kheb gewoon een .nl domein. ;)

okej.. en zo'n site heb je ook makkelijk "aangekleed"..? want het bouwen kan ik zelf gewoon niet..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van "MARK" op maandag 2 mei 2011 om 22:34:
want het bouwen kan ik zelf gewoon niet

Bouwen doe je met iWeb icm. andere iMac programma's en het is behoorlijk eenvoudig.
Als ik er een site mee kan bouwen, kan iedereen het. Maar dan moet je dus wel een Mac hebben.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PimPamPat op maandag 2 mei 2011 om 17:26:
Ik neem aan dat je in je vraagstelling doelt op de waardes die je dan in de M-Stand kan invoeren,

Klopt.. :)
Uitspraak van ®aven op maandag 2 mei 2011 om 19:01:
Daar hebben de camera ontwikkelaars een fijne stand voor ontwikkeld. Av.

:O waarom kan mijn cam in de AV stand dan niet langer dan 30 seconden :O
Uitspraak van ®aven op maandag 2 mei 2011 om 17:29:
beetje trial and error

Leuk als je een sluitertijd van een kwartier hebt, en je komt er achter dat hij toch te kort of te lang was? De kans bestaat dat iets in dat kwartier al wel weg is..

Hij is ook vooral voor langere sluiterijden...

Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op zondag 1 mei 2011 om 10:01:
Ik heb een scriptje gemaakt voor mensen die wel eens sluitertijd gebruiken die langer duren dan 30 seconden..

Uitspraak van Onrustig&Ongeduldig op maandag 2 mei 2011 om 21:36:
ja hey allemaal zelf maken hè O:)

Doe ik ook B)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dennis, jij had het eens een keertje over een eigen site dat maar 10euro per jaar kost..?! Waar kan ik dat vinden..?;)
Waarschuw beheerder
btw een foto van afgelopen zondag waar ze mij hebben vastgelegd..;)

[img width=679 height=452]https://album.partyflock.nl/80993369.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Leuke 'ratride'...:p
Waarschuw beheerder
donateur
Photoshop heeft een standaard webgallery optie erin zitten. Maakt hij automatisch een website. En als je de basis van HTML kent, dan is hier prima mee te werken.

Waarschuw beheerder
[img width=428 height=640 cacheid=0011bcfb002f483dd7187d9b1a02c29155]http://farm6.static.flickr.com/5069/5684897962_b1896482a9_z.jpg[/img]

(l) bokeh
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Onrustig&Ongeduldig op dinsdag 3 mei 2011 om 19:59:
Photoshop heeft een standaard webgallery optie erin zitten.

..?! zie het bij mij niet zo gauw ergens tussen staan..!?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van "MARK" op dinsdag 3 mei 2011 om 16:14:
Dennis, jij had het eens een keertje over een eigen site dat maar 10euro per jaar kost..?! Waar kan ik dat vinden..?;)

Een domeinnnaam ja :)
Uitspraak van "MARK" op dinsdag 3 mei 2011 om 22:53:
.?! zie het bij mij niet zo gauw ergens tussen staan..!?

Ff zoeken op google, staat mij nl ook iets van bij dat dat kan :)