Partyflock

Forumonderwerp · 800608
38 volgers · 191560x bekeken
Waarschuw beheerder
+5-4
donateur
Nee, ik ziet niet op foto's van pro's te wachten, gewoon foto's van mensen die voor de fun fun foto's maken, en niet mensen die er hun geld mee verdienen.. :)

Een van de laatste foto's die ik gemaakt heb! :)

[img width=558 height=551 cacheid=0009c352001bfd815cef96891a00e62b83]http://img450.imageshack.us/img450/9720/bambi28bg.jpg[/img]

Ik intresserde me nooit in foto's maken, tot dat ik 2 weken geleden een goeie camera kocht! !:)

Hier staan er nog meer van mij :)

*Update*
Spelregeltjes
1. Je post je foto en geeft aan waarom hij volgens jou het predikaat 'Mooie foto' krijgt

2. Je bent verplicht om van de voor jou geposte foto een plus- en een minpunt te noemen.

3. Geen sloot partyfoto's aub (daar hebben we flockjes voor), een enkele partyfoto (1 - 3) is ok.
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op zondag 27 maart 2011 om 22:15:
Nu ben ik heel eerlijk als ik zeg dat mijn platen wel nabewerkt worden, maargoed, daar zijn de meningen over verdeeld, ik heb het idee dat nabewerking meer toevoegd aan de uiteindelijke foto...:)

wat bewerk je na dan..?!

die foto van de rijdende auto heb ik enkel het contrast iets bij gegeven.. verder niks aan gedaan, probeer er juist zo min mogelijk aan te doen..
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van "MARK" op zondag 27 maart 2011 om 22:26:
wat bewerk je na dan..?!

Eventuele over/onderbelichting, scherpte, horizon....
Scherpte ligt aan de foto, als ik fotos wil uploaden [ DPS ] bewerk ik ze om zoveel mogelijk detail weer te geven, wat dat betreft is CS een uitvinding, een beetje retoucheren kan geen kwaad....mja, misschien ligt dat ook aan mijn glas, orgineel en geshopped naast elkaar en ik kies voor de geshopte foto..:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van "MARK" op zondag 27 maart 2011 om 22:26:
wat bewerk je na dan..?!

licht en donker(curves), kleuren, schaduwen, vignette, burn tool gebruiken voor wolken.

dat soort dingen pas ik toe als het nodig is.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op zondag 27 maart 2011 om 22:35:
Eventuele over/onderbelichting, scherpte, horizon....
Scherpte ligt aan de foto, als ik fotos wil uploaden [ DPS ] bewerk ik ze om zoveel mogelijk detail weer te geven, wat dat betreft is CS een uitvinding, een beetje retoucheren kan geen kwaad....mja, misschien ligt dat ook aan mijn glas, orgineel en geshopped naast elkaar en ik kies voor de geshopte foto..:)

Uitspraak van verwijderd op zondag 27 maart 2011 om 22:35:
licht en donker(curves), kleuren, schaduwen, vignette, burn tool gebruiken voor wolken.

dat soort dingen pas ik toe als het nodig is.

als ik er teveel aan doe, vind ik het juist nergens meer op lijken..;)

horizon kijk ik sinds kort wel na, met dank van dennis moet ik toegeven...;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van "MARK" op zondag 27 maart 2011 om 22:39:
als ik er teveel aan doe, vind ik het juist nergens meer op lijken.

heb ik ook hoor. ik probeer het ook niet te uitbundig te doen :)
Waarschuw beheerder
Fototje van vanmiddag.....licht nabewerkt, vooral horizon...;p

[img width=1024 height=683 cacheid=0011b160002f3a56edffdbe71a02c0b966]http://i1195.photobucket.com/albums/aa400/Amsterdam_Schiphol/Various/N408MCBoeing747-400FEmiratesSkyCargo.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op zondag 27 maart 2011 om 23:07:

Uitspraak van DanM op zondag 27 maart 2011 om 22:35:
scherpte

hier mis ik dat iets aan de neus van het toestel..

verder wel aardige foto, oogt wat grauw, maar zal bij jullie vandaag misschien wel zo zijn geweest..?
Waarschuw beheerder
Grauw...:p heb hier een sinpel monitoortje, niks gekalibreerd ofzo....scherpte klopt, is iets minder en heb ik vrijwel niks aan gedaan....zit ook nog te klooien met welk soort 'lichtmeting' ik het best kan werken, spotmeting, meervlaks whatever.....ben er wel achter dat dat ook niet alles zegt, ook omdat mijn onderwerp van veraf naar dichtbij en weer veraf gaat...:p naja....ik sta hier ver voor het begin van de baan, er is behoorlijk gezoomed...en dat doet met mijn lens ook niet veel goeds aan het plaatje, vandaar de nabewerking....deze foto is dat niet nodig, verscherpen, plaat is mooi zat op deze resolutie [ 1024x768 ]
Waarschuw beheerder
Btw, dat grauwe kán liggen aan het gebruik van mijn pol. filter? :o
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op zondag 27 maart 2011 om 23:15:

geen idee... maar aangezien je hem in de middag genomen hebt, vind ik de lucht er vrij grijzig uitzien..?! maargoed, ik heb ook geen gekalibreerd scherm..;)

hier was het vanmiddag stralend blauw..;)
Waarschuw beheerder
Nog een voorbeeldje van vanmiddag, wederom iets bewerkt, was iets overbelicht en iets verscherpt....
[img width=1024 height=683 cacheid=0011b163002f3a59f1d4e58f1a02c0b983]http://i1195.photobucket.com/albums/aa400/Amsterdam_Schiphol/KLM/PH-KCFMD11KLM.jpg[/img]

Verscherpen doe ik in dit geval juist om iets meer detail te krijgen, registratienummer wordt dan bijvoorbeeld duidelijker zichtbaar, of andere tekst die normaal nét niet te lezen is....ook speel ik met contrast af en toe, om bijv. de onderkant van het toestel iets mooier in beeld te krijgen....het heeft dus in mijn ogen wél nut...:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op zondag 27 maart 2011 om 23:20:
Verscherpen doe ik in dit geval juist om iets meer detail te krijgen, registratienummer wordt dan bijvoorbeeld duidelijker zichtbaar, of andere tekst die normaal nét niet te lezen is....

heb eigenlijk nooit zulke onderwerpen, dus nooit last van gehad..;)

contrast toevoegen doe ik ook altijd iets hoor.. zet het onderwerp vaak net iets mooier af tegen de achtergrond..

het heeft dus in mijn ogen wél nut...

heb je me ook niet horen zeggen, alleen het feit dt ik probeer zo min mogelijk eraan te doen..;).. probeerde dat in het begin wel veel met foto's enzo.. maar vind het nu allemaal beter..;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
stop met vogels en vlieg tuigen komd btje levens moe over
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 27 maart 2011 om 17:15:
jwel ma ik heb nie zo'n vaste hand ;)

k merk bij die van mij [ simpele Canon kitlens 75-300 1:4-5.6II zonder stabilisatie ] dat het zeer afhankelijk is van het beschikbare licht, hoe minder licht, hoe lastiger scherp......máár..

Dan zal ik jullie een kleine tip geven voor uit de hand schieten..

Het aantal millimeters "moet" gelijk zijn aan de sluitertijd wil je er 100% zeker van zijn dat de foto scherp is..

Dus bv

100mm => 1/100 sec
200mm => 1/200 sec
400mm => 1/400 sec
600mm => 1/600 sec

ect..

Minder kan ook ook wel, maar als je bovenstaand aanhoud kan het eigenlijk niet misgaan :)

Een stabilizer zorgt ongeveer voor 2 of 3 stops winst
Dennis, vandaag weer op Schiphol geweest, erg mooi licht ivm tijdstip/plek...ik zal later vanavond wel een fototje plaatsen, eerst ff mijn kaart leegtrekken....:)

En de foto's van vorige week? O:)

Uitspraak van verwijderd op zondag 27 maart 2011 om 22:35:

Doe niet aan bewerken (stofjes wegpoesten daar gelaten, maar dat komt gewoon door het digitale tijdperk). Mocht ik ze wel bewerken dan ligt het er wel zo dik op dat je het kan zien. Ik ben van mening dat je een foto gewoon goed moet maken. Wanneer je dat nastreeft, wordt je vanzelf beter. Anders ben je een photoshopper en geen fotograaf
Uitspraak van "MARK" op zondag 27 maart 2011 om 22:39:
horizon kijk ik sinds kort wel na, met dank van dennis moet ik toegeven...;)

B)
Uitspraak van DanM op zondag 27 maart 2011 om 23:07:

En zo hoort het (Y)

Ziet er toch veel beter uit als de horizon recht staat? Heb je er wel eens aan gedacht om en foto te croppen? stukje van de boven- en onderkant?

.scherpte klopt, is iets minder en heb ik vrijwel niks aan gedaan..

Je moet ook niet scherpstellen op de staart, maar ergens op de vleugels :)

Waarom doe je een polarisatie filter op een telelens? :)
erscherpen doe ik in dit geval juist om iets meer detail te krijgen, registratienummer wordt dan bijvoorbeeld duidelijker zichtbaar, of andere tekst die normaal nét niet te lezen is....ook speel ik met contrast af en toe, om bijv. de onderkant van het toestel iets mooier in beeld te krijgen....het heeft dus in mijn ogen wél nut...:)

Ook doe zou ik iets bijsnijden.. staat zoveel loze info op :)

Uitspraak van permanent verbannen op maandag 28 maart 2011 om 00:14:
stop met vogels en vlieg tuigen komd btje levens moe over

Als jij daar nou eens mee begint?!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op maandag 28 maart 2011 om 09:44:
En de foto's van vorge week? O:)

ja..? :9

Wanneer je dat nastreeft, wordt je vanzelf beter. Anders ben je een photoshopper en geen fotograaf

dat deed ik in het hele begin ook gewoon verkeerd. Zette ik de verzadiging wat hoger om meer kleur te krijgen enz enz. eigenlijk gewoon de foto aan het verneuken.. toen vond ik het heel wat.. leg ik ze nu wat ik nu maak zonder echte nabewerking, dan is dit nu veel mooier..

en nu weet ik wel dat wanneer ik een foto post, dat er altijd kritiek nog steeds is, maar zolang dat blijft heb en kan ik nog wat proberen te verbeteren.. bijv de tip dat jullie gaven met een polarisatie filter. Ga het een keer proberen om het dan nog beter te krijgen..

vind dat alleen maar mooi, foto soms iets croppen, vaak iets contrast erbij geven, watermerkje eronder en klaar..;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van "MARK" op maandag 28 maart 2011 om 09:56:
leg ik ze nu wat ik nu maak zonder echte nabewerking, dan is dit nu veel mooier..

Dat doe ik dus ook, net als bv een HDR, die probeer ik ook altijd zo te laten lijken alsof ze niet bewerkt zijn.. Ja ok, ik bewerk wel eens dus, maar juist om de bewerking te proberen te verbergen..

Bv: http://dennisvandenbroek.nl/Architectuur.html en dan foto: viaduct A27

Nog een klein voorbeeldje:

http://dennisvandenbroek.nl/Fins_Lapland.html 2e rij van boven, eerste foto aan de linkerkant. Kreeg de vraag of dat een HDR was.. Nee, dat ik het niet, Dat is een grijsverloopfilter.. Ook dus niks aan geshopt, gewoon zo gemaakt :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op maandag 28 maart 2011 om 10:15:
Dat doe ik dus ook, net als bv een HDR, die probeer ik ook altijd zo te laten lijken alsof ze niet bewerkt zijn.. Ja ok, ik bewerk wel eens dus, maar juist om de bewerking te proberen te verbergen..

oke oke... hdr had ik ff niet aan gedacht, is inderdaad ook bewerken.. heb dat in het begin gedaan.. wederom, way to much! en voer dat ook nog amper uit..;) heb er wel 1tje van een zonsondergang.. zie je verder niet aan af dat het hdr is..

Waarschuw beheerder
Doe niet aan bewerken (stofjes wegpoesten daar gelaten, maar dat komt gewoon door het digitale tijdperk). Mocht ik ze wel bewerken dan ligt het er wel zo dik op dat je het kan zien. Ik ben van mening dat je een foto gewoon goed moet maken. Wanneer je dat nastreeft, wordt je vanzelf beter. Anders ben je een photoshopper en geen fotograaf

klopt helemaal :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van "MARK" op maandag 28 maart 2011 om 10:21:
wederom, way to much! en voer dat ook nog amper uit..;)

Probeer de bewerking maar eens te verbergen, dat vind ik juist leuk. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van "MARK" op maandag 28 maart 2011 om 09:56:
en nu weet ik wel dat wanneer ik een foto post, dat er altijd kritiek nog steeds is, maar zolang dat blijft heb en kan ik nog wat proberen te verbeteren

Das zkr waar, daarom zoveel mogelijk posten leer je het meeste van ;)

Moet zelf ook weer es wat meer aan de gang want heb het de laatste tijd een beetje laten liggen!

Dan zal ik jullie een kleine tip geven voor uit de hand schieten..

Het aantal millimeters "moet" gelijk zijn aan de sluitertijd wil je er 100% zeker van zijn dat de foto scherp is..

Dus bv

100mm => 1/100 sec
200mm => 1/200 sec
400mm => 1/400 sec
600mm => 1/600 sec

ect..

Minder kan ook ook wel, maar als je bovenstaand aanhoud kan het eigenlijk niet misgaan :)

Een stabilizer zorgt ongeveer voor 2 of 3 stops winst

Zal er weer es mee gaan spelen, thanks voor de tip (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 28 maart 2011 om 10:27:
, thanks voor de tip (Y)

You're welcome :)

Hoe heet trouwens die bewegende lucht door de warmte boven de weg etc? Ik heb het geweten, maar weet het niet meer..

Waarschuw beheerder
Is dat niet Convectie?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op maandag 28 maart 2011 om 10:26:
Probeer de bewerking maar eens te verbergen, dat vind ik juist leuk. :)

maar je hebt hdr op je site staan van een tractor en kraan, daar is het toch overduidelijk wel zichtbaar...

Waarschuw beheerder
welk programma gebruiken jullie eigenlijk om contrast toe te voegen e.d.?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 28 maart 2011 om 10:27:
Zal er weer es mee gaan spelen, thanks voor de tip (Y)

Klein voorbeeldje:

[img width=1024 height=650 cacheid=0011b18b002f3a656443d0601a02c0bb8a]http://img852.imageshack.us/img852/1761/mg7732copy.jpg[/img]

@ 600mm uit de hand B)

Ja, ik ben erg sterk.. cam + objectief = 6,4 kg :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van "MARK" op maandag 28 maart 2011 om 10:36:
maar je hebt hdr op je site staan van een tractor en kraan, daar is het toch overduidelijk wel zichtbaar...

Dat was mijn eerste HDR, maar zoals ik zei, of ik zorg dat je het niet ziet, of ik leg het er erg dik erboven op :)

Waarschuw beheerder
Erg netjes joh (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op maandag 28 maart 2011 om 10:44:
@ 600mm uit de hand B)

Ja, ik ben erg sterk.. cam + objectief = 6,4 kg :)

recht omhoog gericht zodat gewicht maar 1punt zit..? of in de volle lengte vast gehad..?

sowieso erg netjes:P

Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op maandag 28 maart 2011 om 10:47:
Dat was mijn eerste HDR, maar zoals ik zei, of ik zorg dat je het niet ziet, of ik leg het er erg dik erboven op :)

ja okej, maar hou zelf niet zo van die HDR.. ik in het begin ook gedaan. maar als ik ze terug kijk.. nee, niet mijn ding..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 28 maart 2011 om 10:48:
Erg netjes joh (Y)

Als je sluitertijd maar goed is :)

Camerafabrikant: Canon
Cameramodel: Canon EOS 5D Mark II
Lens: EF600mm f/4L IS USM
Afbeeldingsdatum: 2011-03-27
Focuslengte: 600 mm
Focusafstand: Oneindig
Diafragma: f/4.0
Belichtingstijd: 0.0013 s (1/800)
ISO-equivalent: 100
Belichtingsverstoring: geen
Meetmethode: Matrix
Belichting: Diafragmaprioriteit (Semi-automatisch)
Witbalans: Automatisch
Geflitst: Nee (gedwongen)
Oriëntatie: Normaal
Kleurruimte: Adobe RGB (1998)
GPS-coördinaat: undefined, undefined
Fotograaf: DennisvandenBroek.nl
Auteursrecht: Copyright DennisvandenBroek.nl

Uitspraak van "MARK" op maandag 28 maart 2011 om 10:51:
recht omhoog gericht zodat gewicht maar 1punt zit..?

Deze is bijna recht omhoog, En deze in de lengte..

[img width=1024 height=667]http://img97.imageshack.us/img97/9705/mg7730copy.jpg[/img]

Camerafabrikant: Canon
Cameramodel: Canon EOS 5D Mark II
Lens: EF600mm f/4L IS USM
Afbeeldingsdatum: 2011-03-27
Focuslengte: 600 mm
Focusafstand: Oneindig
Diafragma: f/4.0
Belichtingstijd: 0.0013 s (1/800)
ISO-equivalent: 100
Belichtingsverstoring: geen
Meetmethode: Matrix
Belichting: Diafragmaprioriteit (Semi-automatisch)
Witbalans: Automatisch
Geflitst: Nee (gedwongen)
Oriëntatie: Normaal
Kleurruimte: Adobe RGB (1998)
GPS-coördinaat: undefined, undefined
Fotograaf: DennisvandenBroek.nl
Auteursrecht: Copyright DennisvandenBroek.nl

Uitspraak van "MARK" op maandag 28 maart 2011 om 10:51:
maar hou zelf niet zo van die HDR.

Ik soms wel :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Als jij daar nou eens mee begint?!

true true maar heb geen goeden cam
krijg ik dat cker weer te horeng :facepalm:

zal vanavond picca zetten !
Waarschuw beheerder
maar nu plaatste je straks bij DanM de opmerking dat er teveel loze info was ondom het vliegtuig.. maar deze laatste heeft dat eigenlijk toch ook..?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van "MARK" op maandag 28 maart 2011 om 11:08:
maar nu plaatste je straks bij DanM de opmerking dat er teveel loze info was ondom het vliegtuig.. maar deze laatste heeft dat eigenlijk toch ook..?

Is ook ter illustratie.. Komt rechtstreeks uit de cam. Geen foto dus die ik trots laat zien, maar om mijn tip mbt focuslengte/ sluitertijd uit de hand kracht bij te zetten :)

Daarom staat er ook bij:

Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op maandag 28 maart 2011 om 10:44:
Klein voorbeeldje:

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ah okej..;) duidelijk ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van "MARK" op maandag 28 maart 2011 om 11:15:
ah okej..;) duidelijk ;)

Daar komt nog eens bij:

Wat zie je liever? Een saaie grijs/blauwe lucht (sorry DanM), of een hele mooie blauwe..

Iets wat niet mooi/ saai is kun je van de foto afknippen, omdat het waarschijnlijk de foto naar beneden haalt, een mooie strak blauwe lucht daar in tegen, is:

1: mooi
2: je onderwerp steekt daar goed tegen af, en draagt weer bij aan de beleving van de foto..

:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op maandag 28 maart 2011 om 11:20:
1: mooi
2: je onderwerp steekt daar goed tegen af, en draagt weer bij aan de beleving van de foto..

eens, die achtergrond is ook saai, maar dat komt dus waarschijnlijk door zijn filter.. dus het croppen ervan zou weinig uithalen, overnieuw proberen zonder filter is beter...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van "MARK" op maandag 28 maart 2011 om 11:23:
die achtergrond is ook saai, maar dat komt dus waarschijnlijk door zijn filter

Nee, als je een pol filter goed gebruikt wordt je lucht juist blauwer :)
Uitspraak van "MARK" op maandag 28 maart 2011 om 11:23:
dus het croppen ervan zou weinig uithalen,

Jawel..

In theorie is 50% interessant (vliegtuig), en 50% saai (achtergrond), haal die saaie 50% weg, en er blijft meer "interessant" over :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op maandag 28 maart 2011 om 11:33:
Nee, als je een pol filter goed gebruikt wordt je lucht juist blauwer :)

ik heb niet zo'n filter, dus ken de werking ook niet.. maar het is hier in ieder geval niet goed gegaan..;)

Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op maandag 28 maart 2011 om 11:33:
In theorie is 50% interessant (vliegtuig), en 50% saai (achtergrond), haal die saaie 50% weg, en er blijft meer "interessant" over :)

ja zit wel wat in, maar dan was ik er nog niet tevreden mee..zou et liever opnieuw proberen..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van "MARK" op maandag 28 maart 2011 om 11:49:
dus ken de werking ook niet.. maar het is hier in ieder geval niet goed gegaan..;)

Dat klopt :)
Uitspraak van "MARK" op maandag 28 maart 2011 om 11:49:
maar dan was ik er nog niet tevreden mee..zou et liever opnieuw proberen..

Ik ook :)
Waarschuw beheerder
mensen, niemand verder laatste tijd foto's gemaakt..?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Onrustig&Ongeduldig op maandag 28 maart 2011 om 21:41:
Vanmiddag want ik had een ooievaar op het dak. Maar er zijn er niet veel gelukt. Moet zo nog goed bekijken.

in zo'n geval moet je maar 2x schieten... 1x met je camera en meteen daarna met je jacht geweer, stel je voor dat die een kleine in de wieg dumpt :P
Waarschuw beheerder
donateur
Nou dan kan ik hier mijn lol op, ooievaarsdorp op de hoek van de straat :lol:
Waarschuw beheerder
Over grote vogels gesproken, onderweg naar mijn werk rijdt ik over de A200 van Haarlem naar Halfweg, daar heb je een lepelaarkolonie in de bomen bij de benzinepomp, is er druk met kijkers vroeg in de ochtend....zitten wel 10 nesten in de bomen....:p
Waarschuw beheerder
donateur
Voor de mensen die mobiel en extern geheugen willen.. Voor bv op de vakantie, bij de Makro.

[img width=768 height=268 cacheid=0011b26e002f3b746749f74c1a02c0c8f7]http://img818.imageshack.us/img818/2735/hardeschijjf.jpg[/img]

USB 3 - Wij gaan morgen naar de Makro, dus denk dat ik hem wel meeneem :cheer:

Ja, ik heb ook 2 usb 3 poorten in mijn pc
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van "MARK" op maandag 28 maart 2011 om 21:38:
mensen, niemand verder laatste tijd foto's gemaakt..?

Gister wel nog ff gespeeld met combi sluitertijd en telelens en moet zeggen dat ze nu uit de hand een stuk beter lukken, ma da waren maar een paar testjes die nie 't posten waard zijn...

Van 't weekend trek ik er weer op uit denk ik (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1495488/samyang-650-1300mm-f-80-16-mc-if.html

Kom net dit Superzoom objectief tegen, hier ken je ver mee zoomen moet er niet te veel wind staan.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Meeuwsen op dinsdag 29 maart 2011 om 10:31:
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1495488/samyang-650-1300mm-f-80-16-mc-if.html

Kom net dit Superzoom objectief tegen, hier ken je ver mee zoomen moet er niet te veel wind staan.

En het moet érg zonning zijn.. F8-F16 :|

Dus ook handmatig scherpstellen..

Ik weet uit ervaring dat > 1200 mm handmatig scherpstellen geen pretje is :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Daarom zal ook de reden zijn dat het niet veel kost