Partyflock

Forumonderwerp · 800608
38 volgers · 192826x bekeken
Waarschuw beheerder
+5-4
donateur
Nee, ik ziet niet op foto's van pro's te wachten, gewoon foto's van mensen die voor de fun fun foto's maken, en niet mensen die er hun geld mee verdienen.. :)

Een van de laatste foto's die ik gemaakt heb! :)

[img width=558 height=551 cacheid=0009c352001bfd815cef96891a00e62b83]http://img450.imageshack.us/img450/9720/bambi28bg.jpg[/img]

Ik intresserde me nooit in foto's maken, tot dat ik 2 weken geleden een goeie camera kocht! !:)

Hier staan er nog meer van mij :)

*Update*
Spelregeltjes
1. Je post je foto en geeft aan waarom hij volgens jou het predikaat 'Mooie foto' krijgt

2. Je bent verplicht om van de voor jou geposte foto een plus- en een minpunt te noemen.

3. Geen sloot partyfoto's aub (daar hebben we flockjes voor), een enkele partyfoto (1 - 3) is ok.
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op dinsdag 8 maart 2011 om 13:14:
Ik gebruik zelf deze:

Even een voorbeeldje..

Foto gemaakt door een Ixus:

Auto witbalans bepaald door de camera:

[img width=900 height=675]http://img826.imageshack.us/img826/5206/autowibalansixus.jpg[/img]

Toen witbalans goed bepaald en dezelfde foto nog een keer genomen:

[img width=900 height=675]http://img834.imageshack.us/img834/8964/witbalansokixus.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
Hou je gewoon voor je lens, foto maken, witbalans vastzetten, klaar :)

maar hoe zet je een witbalans vast dan..?! want als je zelf iets instelt, dan kan er kwa kleur nog steeds af en toe iets veranderen.. dus hoe zet je dat vast 8)

Waarschuw beheerder
Zo leren we nog es wat bij op een maandag en dinsdag! Top man :)
Waarschuw beheerder
Weet niet of het je wel eens is opgevallen dat de kleur op je pc anders is dan op de cam?

dat is zeker waar. maar meestal zit je er wel bij in de buurt. .raw files zijn altijd nog aan te passen he ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van "MARK" op dinsdag 8 maart 2011 om 13:18:
maar hoe zet je een witbalans vast dan..?! want als je zelf iets instelt, dan kan er kwa kleur nog steeds af en toe iets veranderen.. dus hoe zet je dat vast 8)

In je menu onder "handmatige witbalans"
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op dinsdag 8 maart 2011 om 13:23:
In je menu onder "handmatige witbalans"

bij mij staat het anders.. heb even de camera erbij gepakt ;) als ik daar op eigen instelling druk in het menu, dan krijg ik een belichtingsveld zegmaar, dan maak ik de foto en staat erbij als ik binnen doe bijv 4200k G1.. druk ik op ok, dan gebruikt die die waardes..

doe ik het opnieuw en mik ik na buiten krijg ik 9900k MK1 maar kreeg daar een foutmelding bij dat de witbalans jiet klopte..

dus als ik zo'n grijskaart heb en ik hou die voor de lens waar ik op dat moment ben, dan geeft die me vanzelf de juiste waardes?
Waarschuw beheerder
donateur
Welke cam heb je?

*edit* zie het al Sony.. Heb zelf geen Sony. Dus denk dat je ven in het boekje moet kijken..

Het gaat er om dat je bv van een grijskaart een foto maakt, en je dan je camera verteld "dit is grijs"
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op dinsdag 8 maart 2011 om 13:38:
*edit* zie het al Sony.. Heb zelf geen Sony. Dus denk dat je ven in het boekje moet kijken..

Het gaat er om dat je bv van een grijskaart een foto maakt, en je dan je camera verteld "dit is grijs"

sony a550.. iets meer als een instap model..

ga even op konijnenberg kijken voor een grijskaart.. :)

gaat nog goed komen met mij ooit :lol:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van "MARK" op dinsdag 8 maart 2011 om 14:06:
ga even op konijnenberg kijken voor een grijskaart.. :)

Grijskaart is omslachtig, ik zou zo'n ding aanschaffen..

[img width=250 height=194]http://www.ephotozine.com/articles/Seculine-announce-ProDisk-3-in-1-6416/images/1188317919_0.jpg[/img]

Op vakantie ga ik niet weg zonder :)
Waarschuw beheerder
kan niet zien wat je post..;)

krijg alleen maar een afgeschermde afbeelding te zien..;)
Waarschuw beheerder
donateur
http://www.ephotozine.com/article/seculine-prodisk-3-in-1-6416

dan ff klikken :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
link werkt ook niet :lol:
Waarschuw beheerder
donateur

Moet het gewoon doen hoor..
Waarschuw beheerder
nu wel b)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op dinsdag 8 maart 2011 om 14:26:

ah, die heb ik bij mn studie ook gebruikt. fijn ding is dat.
Waarschuw beheerder
waar is dat ding te krijgen dan? want konijnenberg heeft hem er volgens mij niet opstaan..
Waarschuw beheerder
wel zoiets.. zelfde laken een pak?
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1424558/seculine-vivicap-witbalans-filter-67mm.html
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van "MARK" op dinsdag 8 maart 2011 om 14:35:
waar is dat ding te krijgen dan?

Poe, zou niet weten, ik heb er al een, dus ik hou dat niet meer zo in de gaten..

Volgens mij is er inmiddels wel een nieuw model..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van "MARK" op dinsdag 8 maart 2011 om 14:37:
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1424558/seculine-vivicap-witbalans-filter-67mm.html

Jups :)

Die is nog makkelijker..

*zet op verlanglijstje*
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op dinsdag 8 maart 2011 om 14:48:
Die is nog makkelijker..

okej.. maar hoe zou je dat moeten doen met jouw 600mm lens? daar is dan geen witbalans ding voor.. of moet je die ook aan de achterkant plaaten
Waarschuw beheerder
heb er 2 besteld voor de lenzen die ik het meeste gebruik.. prijs valt enorm mee gelukkig :)

Waarschuw beheerder
Cool, was al van plan om van die grijskaarten te halen, maar dit is nog veel makkelijker (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 maart 2011 om 15:15:
Cool, was al van plan om van die grijskaarten te halen, maar dit is nog veel makkelijker (Y)

ze zijn niet op voorraad, maar ben benieuwd :) krijg de converter incl een ND kaart 6stops als het goed is morgen binnen :):)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van "MARK" op dinsdag 8 maart 2011 om 14:37:

lijkt me irritant als je voor elke lens er een nodig hebt.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van "MARK" op dinsdag 8 maart 2011 om 14:51:
aar hoe zou je dat moeten doen met jouw 600mm lens

Gewoon bepalen met een andere lens erop, of met een grijskaart :)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 maart 2011 om 17:07:
lijkt me irritant als je voor elke lens er een nodig hebt.

Hoezo? Op mijn 50 mm, en mijn 600 na zijn al mijn lenzen 77 mm..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op dinsdag 8 maart 2011 om 17:17:
Hoezo? Op mijn 50 mm, en mijn 600 na zijn al mijn lenzen 77 mm..

maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen lenzen heeft die dezelfde maat hebben.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 maart 2011 om 17:24:
maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen lenzen heeft die dezelfde maat hebben.

de lenzen die ik veel gebruik zijn 67mm en 77mm.. zijn er momenteel 2.. mocht dat een keer veranderen, dan bestel ik zo'n ding erbij voor 11 euro :) netjes gesorteerd houden niks aan de hand..:)

Waarschuw beheerder
weten jullie op welke digitale body's de anaolge lenzen van canon eos passen
ja en de canon eos body snap ik dan nog wel

edit: of is dit te weinig info , heb vrij weinig verstand van sluiting van lenzen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
over het algemeen passen ze allemaal wel, kan wel zijn dat je geen autofocus hebt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 maart 2011 om 17:24:

Dan koop je de grootste, en dan houd je hem met de hand voor de kleinste :)
Uitspraak van "MARK" op dinsdag 8 maart 2011 om 17:30:
mocht dat een keer veranderen, dan bestel ik zo'n ding erbij voor 11 euro :) netjes gesorteerd houden niks aan de hand..:)

Of dat :)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 maart 2011 om 20:29:
weten jullie op welke digitale body's de anaolge lenzen van canon eos passen
ja en de canon eos body snap ik dan nog wel

edit: of is dit te weinig info , heb vrij weinig verstand van sluiting van lenzen

Lenzen die "speciaal" gemaakt zijn voor de digitale body met cropfactor, zijn EF-S lenzen (omdat de sensor kleiner is), EF lenzen zijn eigenlijk "fullframe lenzen", EF past wel op body's met cropfactor, maar EF-S lenzen passen niet op fullframe body's. EF-S lenzen zijn "kleiner" omdat de sensor ook kleiner is, en daarom ook geodkoper. Wanneer je ooit van plan bent over te gaan op fullframe zou ik dus geen EF-S lenzen aanschaffen.
Uitspraak van Onrustig&Ongeduldig op dinsdag 8 maart 2011 om 22:13:
Heb mijn foto's ook maar weer eens door zitten zoeken:

Geen vervelende foto, maar je zet alles in het midden?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op woensdag 9 maart 2011 om 06:44:

denk idd dat deze mooi was geweest links of rechts onderin de hoek en dan een dof creeren op het groen in het water..

Waarschuw beheerder
Lenzen die "speciaal" gemaakt zijn voor de digitale body met cropfactor, zijn EF-S lenzen (omdat de sensor kleiner is), EF lenzen zijn eigenlijk "fullframe lenzen", EF past wel op body's met cropfactor, maar EF-S lenzen passen niet op fullframe body's. EF-S lenzen zijn "kleiner" omdat de sensor ook kleiner is, en daarom ook geodkoper. Wanneer je ooit van plan bent over te gaan op fullframe zou ik dus geen EF-S lenzen aanschaffen.

naja ik kwam er eigenlijk op omdat ik nu een digitale spiegelreflex heb met wat lenzen , maar me vader heb nog wat lenzen liggen van zijn analoge camera, ik dacht zonde om daar niks mee te doen
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 maart 2011 om 12:30:
naja ik kwam er eigenlijk op omdat ik nu een digitale spiegelreflex heb met wat lenzen , maar me vader heb nog wat lenzen liggen van zijn analoge camera, ik dacht zonde om daar niks mee te doen

Gewoon proberen :)

Waarschuw beheerder
hoop dat het gouw weer wat mooier weer word :$ :hihi:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 maart 2011 om 12:58:
hoop dat het gouw weer wat mooier weer word :$ :hihi:

Omdat?

Waarschuw beheerder
ik dan zin heb om naar buiten te gaan , om te vissen en beetje foto's schieten :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 maart 2011 om 13:07:
ik dan zin heb om naar buiten te gaan , om te vissen en beetje foto's schieten :P

Ok, en waarom moet het dan mooi weer zijn?

Waarschuw beheerder
hou niet van kou
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
gvd, postbode niet geweest :[ pakje nog niet binnen, track en trace zegt dat die dr geweest is.. maar aan de verkeerde deur gestaan, stumpert
Waarschuw beheerder
donateur

Het kwam zo mooier uit bij het croppen vond ik.

Uitspraak van "MARK" op woensdag 9 maart 2011 om 10:48:
denk idd dat deze mooi was geweest links of rechts onderin de hoek en dan een dof creeren op het groen in het water..

ben geen volleerd photoshopper :lol: pruts af en toe een beetje aan. Moet me er eens in verdiepen, maar heb het op dit moment te druk. Maar het is zeker een idee. Immers altijd het origineel bewaren en een kopie bewerken.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op woensdag 9 maart 2011 om 18:17:
Uhhhhhh, photoshoppen? Zo moet je de foto maken.

Sorry ik las het te snel/begreep het anders. En buiten dat, ik maak af en toe een fototje voor de grap, ben er niet superveel mee bezig.
Waarschuw beheerder
donateur
Een foto mooi maken met photoshop is een andere kunst.. Je foto is pas gelukt als je niet hoeft te shoppen..(vlekjes etc daar gelaten)

Uitspraak van Onrustig&Ongeduldig op woensdag 9 maart 2011 om 18:20:
En buiten dat, ik maak af en toe een fototje voor de grap, ben er niet superveel mee bezig.

Je zou het vaker moeten doen.. Zie wel potentie :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Thanks, als het goed is ben ik in de zomer klaar met een hoop zaken en krijg ik weer tijd voor andere dingen. Heb nog een wensenlijstje met een macrolens en een losse flitser te vervullen.

Waarschuw beheerder
macro fotografie is idd erg leuk :) kan niet wachten tot het weer een beetje mooi weer is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 10 maart 2011 om 00:30:
macro fotografie is idd erg leuk :) kan niet wachten tot het weer een beetje mooi weer is.

maar dan wel echt macro.. zie op sommige sites al een close-up foto van een reiger z'n kop onder de noemer macro...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van "MARK" op donderdag 10 maart 2011 om 09:37:
maar dan wel echt macro.. zie op sommige sites al een close-up foto van een reiger z'n kop onder de noemer macro...

haha, doet me een beetje denken aan deze site http://youarenotaphotographer.com/