Partyflock

Forumonderwerp · 799266
3 volgers · 21929x bekeken

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 april 2007 om 15:37:
Uitspraak van NLgabberwijffieNL op zondag 22 april 2007 om 13:19:
ik vindt zelfmoord egowisties. je weet niet wat je je nabestaande aan doet.
Grootste bullshit die ik hier lees!
Egoistisch om zo ALS nabestaande te denken of niet!!

Die tekst die jij citeert SINPIN heb ik zo niet geschreven!! Ik heb dat weer van NLGABBERWIJFNL met mijn mening daarook weer bij!!!
Dus vind het niet relaxt dat jij het hier zo neer knalt of het MIJN uitspraak is!!! Want het is juist NIET egoistisch!!! (kijk maar na 4 pagina's terug!!!!!!
Uitspraak van SanNie :cheer: op zaterdag 5 mei 2007 om 09:14:
Een ''goede'' brief voor de nabestaanden vind ik dan ook wel zo eerlijk, het klinkt miss allemaal raar maar ik vind dat die mensen het recht hebben om een einde aan hun leven te maken. Als het leven niet vol te houden is en dit hun enigste kans is op de rust die hun zo graag willen zal ik ze er niet op veroordelen

Helemaal met je eens!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SanNie :cheer: op zaterdag 5 mei 2007 om 09:14:
het klinkt miss allemaal raar maar ik vind dat die mensen het recht hebben om een einde aan hun leven te maken.

die mensen hebben het recht op goede hulp, en zolang ze er niet alles aan hebben gedaan, hebben ze niet het recht om zelfmoord te plegen vind ik.
ook al denk je zelf dat je er alles aan gedaan hebt!

zoals ik al vaker in dit topic heb vermeld:
ik had een ook ( die ik nooit gekend heb ) en die had een goed leventje dacht iedereen. vrouw en kinderen, huisje, baantje je kent t wel. niemand heeft ooit iets aan die man gemerkt maar heeft zich zelf opgesloten op het politie bureau waar hij werkte. toen zijn z,n vrouw en kinderen erbij gehaald en heeft ie zich zelf door het hoofd geschoten.
is dat het recht van een man met een vrouw en kinderen?
hij heeft nooit geen hulp gezocht of gevraagt!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 mei 2007 om 11:00:
Die tekst die jij citeert SINPIN heb ik zo niet geschreven!! Ik heb dat weer van NLGABBERWIJFNL met mijn mening daarook weer bij!!!
Dus vind het niet relaxt dat jij het hier zo neer knalt of het MIJN uitspraak is!!! Want het is juist NIET egoistisch!!! (kijk maar na 4 pagina's terug!!!!!!

Zo he rustig maar doe even rustig aan zeg........ Ik heb het idd van een stukje waar jij haar ook had geciteerd, maar heb haar stukje dus geciteerd en niet er bij stil gestaan dat jou naam daar bij kwam te staan.Ik ben hier nog niet lang op pf en sorry moet nog een hoop leren.... Dus sorry dat het er zo staat, maar als je het gewoon had gezegd had ik het ook begrepen hoor :\
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 mei 2007 om 13:05:
die mensen hebben het recht op goede hulp, en zolang ze er niet alles aan hebben gedaan, hebben ze niet het recht om zelfmoord te plegen vind ik.
ook al denk je zelf dat je er alles aan gedaan hebt!

zoals ik al vaker in dit topic heb vermeld:
ik had een ook ( die ik nooit gekend heb ) en die had een goed leventje dacht iedereen. vrouw en kinderen, huisje, baantje je kent t wel. niemand heeft ooit iets aan die man gemerkt maar heeft zich zelf opgesloten op het politie bureau waar hij werkte. toen zijn z,n vrouw en kinderen erbij gehaald en heeft ie zich zelf door het hoofd geschoten.
is dat het recht van een man met een vrouw en kinderen?
hij heeft nooit geen hulp gezocht of gevraagt!!

Ik had een zus en die is aan anorexia gestorven, reken maar dat dat ook op een bepaalde manier zelfdooding is.
Ook zij had man en twee kinderen, twee prachtdochters en daar ben ik dus ook supertrots op en erg blij mee, maar ze kon het leven niet aan hoe graag ze ook wou. Geen rust in haar lijf geen rust in haar hoofd, vreselijk gewoon. Hulp accepteerde ze tot op zekere hoogte en steeds als we dachten...... Nu misschien??? werd het weer niks.
Ik weet dat ze nu rust heeft, hoe moeilijk het ook is voor mijn moeder haar kinderen en haar man. Ze hoefd niet meer te strijden tegen haar pijn verdriet en machteloosheid.
Het is voor ons zo makkelijk om te zeggen, ze moeten dit, ze moeten dat.... Maar wie zijn wij???? Het ergste is nog dat ze een ''gewoon'' leven willen, maar niet weten hoe het moet en niemand die hun daarbij kan helpen.

Ik blijf erbij mensen hebben het recht om niet meer te willen leven, en idd er zijn nabestaanden die het daar verschrikkelijk moeilijk mee hebben, maar een ongelukkig iemand naast je is ook geen prettig leven hoor.

Waarschuw beheerder
zelfmoord is GEEN oplossing.. het enige wat je er mee bereikt is dat je de nabestaanden het er alleen maar moeilijker op maakt.. terwijl je er zelf niets meer van merkt..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Misdefinitie op maandag 1 augustus 2005 om 22:31:
Ik vraag me altijd af hoe bepaalde mensen hier denken te kunnen oordelen over een diversiteit aan situaties waarover geen informatie wordt gegeven. Zij reageren enkel op het woord "zelfmoord". Nogal kortzichtig. Je moest eens weten wat er allemaal achter kan zitten.

Hier ben ik het wel mee eens.
Zelfmoord is niet een makkelijke oplossing, maar voor sommigen de enige...
Het is waar: je laat mensen achter, maar dat zie je op zo'n moment niet.
En tot de beslissing een eind aan je leven te maken, kom je niet zomaar... daaraan vooraf zit een hoop ellende.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SanNie :cheer: op zaterdag 5 mei 2007 om 15:50:
Ik had een zus en die is aan anorexia gestorven, reken maar dat dat ook op een bepaalde manier zelfdooding is.
Ook zij had man en twee kinderen, twee prachtdochters en daar ben ik dus ook supertrots op en erg blij mee, maar ze kon het leven niet aan hoe graag ze ook wou. Geen rust in haar lijf geen rust in haar hoofd, vreselijk gewoon. Hulp accepteerde ze tot op zekere hoogte en steeds als we dachten...... Nu misschien??? werd het weer niks.
Ik weet dat ze nu rust heeft, hoe moeilijk het ook is voor mijn moeder haar kinderen en haar man. Ze hoefd niet meer te strijden tegen haar pijn verdriet en machteloosheid.
Het is voor ons zo makkelijk om te zeggen, ze moeten dit, ze moeten dat.... Maar wie zijn wij???? Het ergste is nog dat ze een ''gewoon'' leven willen, maar niet weten hoe het moet en niemand die hun daarbij kan helpen.

Ik blijf erbij mensen hebben het recht om niet meer te willen leven, en idd er zijn nabestaanden die het daar verschrikkelijk moeilijk mee hebben, maar een ongelukkig iemand naast je is ook geen prettig leven hoor.

ik snap dat jij er heel anders tegen aan kijk dan mij. en ik zal je vertellen dat ik anderhalf jaar geleden ook heb overwogen om zelfmoord te plegen!! vanwege mijn depressie en psychose!! ik zet dit nu niet neer om aandacht te trekken, maar om mijn ervaring met de gedacht zelfmoord te vertellen, daarom zit ik ook regelmatig in dit topic.

jij reageert nu alleen op hetgeen waar je op in kan haken, maar als je het bericht leest waar ik op reageerde is het misschien wat duidelijker.
er werd verteld, dat als iemand geen fijn leven lijdt, diegene het recht heeft om zijn leven te beeindigen.
en je verteld ook hetvolgende:

Uitspraak van SanNie :cheer: op zaterdag 5 mei 2007 om 15:50:

je zegt nu dat je blij bent voor haar dat ze niet meer hoeft te strijden tegen haar pijn en verdriet. tuurlijk begrijp ik jouw, omdat jouw zus niet meer hoeft te strijden!!
maar je moet het ook van een andere kant bekijken. aangezien jijzelf 35 bent, zal jouw zus niet heel veel ouder zijn geweest. ze had dus nog een heel mooi en gelukkig leven kunnen mee maken met haar 2 kinderen, haar man en zo te zien een zus die om haar geeft.
ik bedoel dus te zeggen, je kan overal een excuus voor verzinnen, maar voor elk probleem is een oplossing. en zolang je die oplossing nog niet gevonden hebt, heb je het recht niet om je eigen leven te beeindigen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 mei 2007 om 21:20:
maar voor elk probleem is een oplossing. en zolang je die oplossing nog niet gevonden hebt, heb je het recht niet om je eigen leven te beeindigen.

ja vind dit toch wel weer erg makkelijk gezegd hoor, zowieso is er niet voor ieder probleem een oplossing, dat zijn uitzonderingen maar toch...

En juist het feit dat mensen geen oplossing zien, maakt dat ze kiezen voor zo'n daad toch?
Als je geen perspectief hebt, wordy het moeilijk om het leven vast te houden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op zaterdag 5 mei 2007 om 21:23:
En juist het feit dat mensen geen oplossing zien, maakt dat ze kiezen voor zo'n daad toch?

tuurlijk, dat snap ik! maar mijn reactie ging erom dat een mens het recht heeft om zijn leven te beeindigen. daar was ik het niet mee eens.
het recht hebben om..... vind ik nogal te simpel als je begrijpt wat ik bedoel.

ik zeg niet dat ik het niet begrijp dat zoiemand zelfmoord pleegt. want ik begrijp donders goed waarom mensen zoiets overwegen.

mijn reactie was gericht op een paar reacties voor me.
toen werd verteld dat je het recht hebt om het leven zomaar te kunnen beeindigen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 mei 2007 om 21:30:
mijn reactie was gericht op een paar reacties voor me.
toen werd verteld dat je het recht hebt om het leven zomaar te kunnen beeindigen.laatste aanpassing 5 mei 2007 21:31

ja oké, het komt misschien wat platvloers over, maar uiteindelijk heb je dat recht ook, in mijn ogen dan. Alleen steekt dat niet zo simpel in elkaar :nee: omdat je inderdaad niet alleen in het leven staat als je een gezin hebt o.i.d.

en wanneer weet je nou of je alles geprobeerd hebt? Dat weet je uiteindelijk nooit toch> Tis maar net wanneer je kaarsje op raakt, en bij de één is dat sneller dan bij de ander.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op zaterdag 5 mei 2007 om 21:36:
en wanneer weet je nou of je alles geprobeerd hebt? Dat weet je uiteindelijk nooit toch> Tis maar net wanneer je kaarsje op raakt, en bij de één is dat sneller dan bij de ander.

neej idd heb je gelijk in.
jijzelf weet niet waneer je alles geprobeert heb.
maar daarom zei ik al, je hebt het recht op goede hulp!!

en zolang je maar wilt, is er altijd hulp :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 mei 2007 om 21:45:
en zolang je maar wilt, is er altijd hulp

moet je wel weten waar je dat moet zoeken ;-), en niet op een wachtlijst van 6 maanden terecht komen :nee:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 mei 2007 om 21:45:

Alleen is er dan nog de vraag of die hulp afdoende is... Ik ben er van overtuigd dat in sommige gevallen een eind aan je leven maken echt wel de enige oplossing is. Hoe hard dat dan ook mag zijn :(

Waarschuw beheerder
je kan wel geholpen worden maar de wereld word nooit zoals die was, dus als je je daar niet bij neer kan leggen is het einde zoek...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 mei 2007 om 21:50:
Uitspraak van :bier:vogelwijk-hooligan:bier: op zaterdag 5 mei 2007 om 21:45:

Alleen is er dan nog de vraag of die hulp afdoende is... Ik ben er van overtuigd dat in sommige gevallen een eind aan je leven maken echt wel de enige oplossing is. Hoe hard dat dan ook mag zijn

Het klinkt hard, maar ik ben het wel met je eens...
Waarschuw beheerder
ik snap dat jij er heel anders tegen aan kijk dan mij. en ik zal je vertellen dat ik anderhalf jaar geleden ook heb overwogen om zelfmoord te plegen!! vanwege mijn depressie en psychose!! ik zet dit nu niet neer om aandacht te trekken, maar om mijn ervaring met de gedacht zelfmoord te vertellen, daarom zit ik ook regelmatig in dit topic.

jij reageert nu alleen op hetgeen waar je op in kan haken, maar als je het bericht leest waar ik op reageerde is het misschien wat duidelijker.
er werd verteld, dat als iemand geen fijn leven lijdt, diegene het recht heeft om zijn leven te beeindigen.
en je verteld ook hetvolgende:

Ja ik kan ook alleen uit maar over iemand praten die ik kan en hoe ik het beleefd heb en nu nog. Ik ben echt serieus ook blij als er mensen blij zijn dat ze nog leven en niet de keuze heb gemaakt door hun leven te beeindigen, maar ik kan niet alleen kijken naar dat ze het anders had kunnen hebben, want dat heeft ze niet. Zij had niet de kracht om te ''normaal''te willen leven. Natuurlijk weet ik dat ze veel had om voor te leven en dat het ook anders had gekund, maar dat is niet zo ze hield van haar moeder kinderen en man maar toch was het leven te pijnlijk en niet gelukkig voor haar. Het is altijd dubbel als mensen een eind aan hun leven maken op wat voor manier dan ook.
je zegt nu dat je blij bent voor haar dat ze niet meer hoeft te strijden tegen haar pijn en verdriet. tuurlijk begrijp ik jouw, omdat jouw zus niet meer hoeft te strijden!!
maar je moet het ook van een andere kant bekijken. aangezien jijzelf 35 bent, zal jouw zus niet heel veel ouder zijn geweest. ze had dus nog een heel mooi en gelukkig leven kunnen mee maken met haar 2 kinderen, haar man en zo te zien een zus die om haar geeft.
ik bedoel dus te zeggen, je kan overal een excuus voor verzinnen, maar voor elk probleem is een oplossing. en zolang je die oplossing nog niet gevonden hebt, heb je het recht niet om je eigen leven te beeindigen.laatste aanpassing 5 mei 2007 21:24

Ja we zijn allemaal blij dat ze de rust in haar lijf en geest heeft, maar dat neemt niet weg dat er verdriet is. Natuurlijk hadden we haar graag nog in ons midden gehad, maar de anorexia had haar lichamelijk en geestelijk in de meer dan 20 jaar dat ze het had zo gesloopt dat ze niet eens meer terug kon al had ze dat gewild.
Natuurlijk is zelfmoord iets vreselijks, maar voor sommige mensen is het de rust die ze willen hebben en wie ben ik dan om te zeggen dat ze het niet hadden moeten doen?? Al zou ik ook liever zien dat ze ''beter'' werden en een lang en gelukkig leven nog krijgen.
Waarschuw beheerder
ik kan het wel begrijpen al is het voor de nabestaande moeilijk
Waarschuw beheerder
never..

maar je weet nooit wat dr in iemands hoofd omgaat ...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van showgirl op maandag 7 mei 2007 om 01:35:
je weet nooit wat dr in iemands hoofd omgaat ...

Hoe kan je dan zeggen

Uitspraak van showgirl op maandag 7 mei 2007 om 01:35:
never..

:s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 7 mei 2007 om 10:46:
en hoe ist nu met hem

nou lijkt mij dat ie het niet na kan vertellen....een trein overleef je niet hoor..

Waarschuw beheerder
Zelfmoord....zucht.
Is natuurlijk goed om iemand er van te weerhouden.
Maar je bent alleen geboren en gaat ook alleen dood...(zelf weten dus)
Vind het alleen altijd heel naar voor de nabestaanden en de mensen die het zien als iemand zich voor een trein gooit.
Doe een zelfmoord a.u.b wat subtieler en denk aan de medemens!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
mijn vader pleegde vorigjaar zelfmoord.
heb het er zelf nog vaak erg moeilijk mee, maar zou me ook geen voorstelling meer kunnen maken dat hij er nog wel zou zijn. je eigen vader in een psychiatrische instelling, lijkt me heel erg zwaar omdat je dan helemaal geen rust krijgt altijd in angst leeft dat het misschien een keer toch lukt.
nu kan ik me redelijk bij zijn eigen keuze aansluiten en respecteren dat hij dit zo wilde.
waar ik de laatste tijd wel vaker bij stil sta is dat het me bang maakt hij is toch mijn vader, en zou ik ook in staat kunnen zijn zo'n beslissing te nemen,
Niet dat ik er al echt over nagedacht heb om een poging te doen, maar me alleen maar afvraag, wat als ik niet meer uit mn moeilijke momenten van het leven kom. wat? als ik het even echt niet meer zie zitten? zou ik dan..... en dan besef ik tot op heden nee daar heb ik het lef niet voor en daar vind ik zelf het leven nog veel te mooi voor ondanks de tegenslagen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 7 mei 2007 om 11:17:
en dat ben jij

o.a

Uitspraak van verwijderd op maandag 7 mei 2007 om 11:17:
alleen vandaag

doe er wat leuks mee!! ERGENS ANDERS misschien!
Uitspraak van SanNie :cheer: op maandag 7 mei 2007 om 12:38:
Echt ziek dit!!

:yes:

Waarschuw beheerder
Wat zijn er toch domme mensen op deze wereld zeg :loser:

Waarschuw beheerder
niet op reageren.. simpel volk moet er ook zijn... :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 mei 2007 om 19:34:
Uitspraak van angel of terror op vrijdag 4 mei 2007 om 18:04:
een goede vriend van me is afgelopen woensdag voor de trein gesprongen..

gecondoleert.

Waarschuw beheerder
Er zijn altijd oplossingen, als je maar lang en ver genoeg zoekt. Maar als je niet wilt zoeken houd t op. Het is een keus die je maakt. En meestal is het niet iets waar je jaren de tijd voor neemt en denkt van nu doe ik het. Want het is meestal in een opwelling. Je voelt je kloten, je voelt je heel erg alleen, en denk wie zal me nog missen. En dan ineens komt t idee in je hoofd en doe je het. Zo heb ik het altijd gezien.

Maar ik vind het heel stom, want je doet er altijd meer mensen pijn mee dan je denkt.

Vorig jaar is een klasgenoot van mij ook voor de trein gesprongen. En het doet toch meer met mensen dan je denkt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 mei 2007 om 19:34:
Uitspraak van angel of terror op vrijdag 4 mei 2007 om 18:04:
een goede vriend van me is afgelopen woensdag voor de trein gesprongen..

:o gecondoleerd (F)
Uitspraak van !*!Bengeltje!*! op zondag 6 mei 2007 om 01:08:
ik kan het wel begrijpen al is het voor de nabestaande moeilijk

me 2

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 7 mei 2007 om 17:23:
Er zijn altijd oplossingen, als je maar lang en ver genoeg zoekt.

Niet met je eens.

Want het is meestal in een opwelling. Je voelt je kloten, je voelt je heel erg alleen, en denk wie zal me nog missen

Totaal niet met je eens, Vaak zie je juist een heel doordacht plan voor mensen die stap nemen. afscheid nemen van mensen, dingen regelen voor na hun overlijden, wensen op papier, afscheidsbrieven etc.

ik vind het heel stom, want je doet er altijd meer mensen pijn mee dan je denkt

Moet jezelf in pijn leven omdat je je nabestaande geen pijn wilt doen. Als iemand door iets anders overlijd hebben nabestaande toh ook pijn.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 5 mei 2007 om 19:39:
Hier ben ik het wel mee eens.
Zelfmoord is niet een makkelijke oplossing, maar voor sommigen de enige...
Het is waar: je laat mensen achter, maar dat zie je op zo'n moment niet.
En tot de beslissing een eind aan je leven te maken, kom je niet zomaar... daaraan vooraf zit een hoop ellende.

:yes: dat vind ik dus ook, Al denk ik dat er ook genoeg zijn die het uitstellen JUIST alleen maar OM die nabestaande...
Waarschuw beheerder
zelfmoord is voor self-hating-gothic/emo's ..
en het is zwak ja :p
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van WhiteHorse op maandag 7 mei 2007 om 19:01:

het zal je nog verbazen hoeveel ogenschijnlijk 'normale' mensen het doen, dus het kan je broer zijn, je beste vriend, je moeder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van WhiteHorse op maandag 7 mei 2007 om 19:01:
en het is zwak ja

En daar hebben we een nieuwe johnnie!!Vrij inhoudelijke reactie die gespeent is van een 19 jarig talent.

HULDE

NOT!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op maandag 7 mei 2007 om 19:07:
hoeveel ogenschijnlijk 'normale' mensen het doen

die hebben ALLEMAAL psycologische problemen, zelfmoord is onnatuurlijk (behalve opoffering dan)

dieren plegen geen zelfmoord, zit allemaal in het hoofd van de teveel nadenkende mens

met goede drugs is dit te onderdrukken, want geestelijke problemen hebben n lichamelijke oopsprong
laatste aanpassing