Zelfmoord is teken van zwakte vind ik...
Iedereen heeft Problemen, het ligt deels ook aanjezelf hoe je der mee omgaat, maar om nou je zelf van het leven te bveroven omdat je in een kutperiode zit vind ik te ver gaan. Hoe kut het ook is je komt er ook wel een x uit hoor
Maar ff serieus wat heb je eraan als je dood bent?
, ik bedoel dat is natuurlijk maar om nou op 13/14 jarige leeftijd (BIJVOORBEELD 13/14) dood te willen is echt wel overdreven naar mijn mening.
Ow ja de vraag omdraaien wat heb je eraan als je leeft? OW genoeg.. Ik kan nu alle voor en nadelen gaan noemen maar dan zijn we over 3 jaar nog aan t zeiken
En als je niemand meer hebt.. Doe je dan zelf ook niet iets fout?
Iedereen heeft Problemen, het ligt deels ook aanjezelf hoe je der mee omgaat, maar om nou je zelf van het leven te bveroven omdat je in een kutperiode zit vind ik te ver gaan. Hoe kut het ook is je komt er ook wel een x uit hoor
Echt vet ranzig meisje van 17 gok ik pleegt zelfmoord heeft ze gefilmt.. Gaat ze scheermesjes slikken en alles ow zo nasty.. Dat doe je jezelf toch niet aan
Uh ja alleen houd k me met zulke dingen niet echt bezig dus ga me daar niet het preciese van vragen want dat weet ik niet
Je kan idd veeeel meegemaakt hebben en het even niet meer zien zitten maar als je nagaat wat er allemaal te wachten staat ja nou ik vind dat de dood niet waard.
JIJ als gezond mens ziet die oplossingen wel, iemand die zo vastzit ziet die oplossingen niet.
je moet niet redeneren vanuit je eigen gezonde gevoel of verstand, want zo is zelfmoord inderdaad niet echt te begrijpen. Het is bijna niet voor te stellen door wat voor een hel sommige mensen gaan. Gevoelsmatig kan je daar niet bij, maar het zou wel helpen als je probeert om je er iets bij voor te stellen.
Maar ze kunnen geholpen worden dan is moord nog steeds zo ja definitief
je moet niet redeneren vanuit je eigen gezonde gevoel of verstand, want zo is zelfmoord inderdaad niet echt te begrijpen. Het is bijna niet voor te stellen door wat voor een hel sommige mensen gaan. Gevoelsmatig kan je daar niet bij, maar het zou wel helpen als je probeert om je er iets bij voor te stellen
maar bij mensen die niet echt ziek zijn kan ik het niet altijd van begrijpen..
je moet niet redeneren vanuit je eigen gezonde gevoel of verstand, want zo is zelfmoord inderdaad niet echt te begrijpen. Het is bijna niet voor te stellen door wat voor een hel sommige mensen gaan. Gevoelsmatig kan je daar niet bij, maar het zou wel helpen als je probeert om je er iets bij voor te stellen
Maar die mensen willen gewoon niet meer verder kijken dan hun neus lang is. Ik vind het laf als je zelfmoord pleegt. I
maar bij bordeline is t echt een ziekte dats wel zwaar kut laat k maar zeggen want je kan er dan niks tegen doen.. Okee bij hun denkbeeld kan ik me neerleggen, maar bij mensen die niet echt ziek zijn kan ik het niet altijd van begrijpen..
dus tsja.... dan is zelfmoord een vervelende, maar begrijpelijke (voor zover je je in kan leven wat zo iemand voelt) uitweg. Als je denkt altijd ongelukkig te zijn en als je in zo'n zwart gat zit, wie ben ik dan om te zeggen dat het egoistisch of wat dan ook is...
soms is zelfmoord de enige oplossing??
zelfmoord is geen oplossing, maar soms kan iemand wel het idee hebben dat dat zo is.
2 weken geleden heeft de zoon van mijn collega zelfmoord gepleegd. Geen teken van zwakte maar een teken dat je wel heel erg machteloos en depresief moet zijn.
alles is zo'n beetje mis gegaan in zijn leven. Hij zat al 6 jaar in behandeling, leed aan psychoses en was depressief. Geen enkel lichtpuntje meer voor hem en dan wordt het leven ook wel erg klote natuurlijk. Al zijn hoop op genezing was verdwenen, dus tsja.... dan is zelfmoord een vervelende, maar begrijpelijke (voor zover je je in kan leven wat zo iemand voelt) uitweg. Als je denkt altijd ongelukkig te zijn en als je in zo'n zwart gat zit, wie ben ik dan om te zeggen dat het egoistisch of wat dan ook is...laatste aanpassing 14 april 2007 11:57
zelfmoord is geen oplossing, maar soms kan iemand wel het idee hebben dat dat zo is.
2 weken geleden heeft de zoon van mijn collega zelfmoord gepleegd. Geen teken van zwakte maar een teken dat je wel heel erg machteloos en depresief moet zijn.
alles is zo'n beetje mis gegaan in zijn leven. Hij zat al 6 jaar in behandeling, leed aan psychoses en was depressief. Geen enkel lichtpuntje meer voor hem en dan wordt het leven ook wel erg klote natuurlijk. Al zijn hoop op genezing was verdwenen, dus tsja.... dan is zelfmoord een vervelende, maar begrijpelijke (voor zover je je in kan leven wat zo iemand voelt) uitweg. Als je denkt altijd ongelukkig te zijn en als je in zo'n zwart gat zit, wie ben ik dan om te zeggen dat het egoistisch of wat dan ook is...
ik denk dat zelfmoord echt de laatste optie is. ik werk zelf in de psychiatrie en zie vaak mensen die een poging gedaan hebben/doen. deze mensen doen dat over het algemeen niet zomaar.
Ik ben sinds mn 17e ook bij de zieleknijper onder behandeling, k ben depressief geweest en shit, vrienden verloren, chicks gehad die me bedrogen hebben etc... is nooit in me opgekomen.
Ik ben altijd mega pissed off als dr weer een of andere psychiatrisch patient zelfmoord heeft gepleegd. Ik ben sinds mn 17e ook bij de zieleknijper onder behandeling, k ben depressief geweest en shit, vrienden verloren, chicks gehad die me bedrogen hebben etc... is nooit in me opgekomen.
Maar aan de andere kant mag k mss ook niet oordelen, want ik ben als een psychologische Navy-SEAL, k ben gewoon hard en ongevoelig geworden van al dat gedoe....
....??
je geeft gelukkig zelf al een weerwoord, want inderdaad..het feit dat JIJ je er wel doorheen slaat is geweldig, maar dat mag geen uitgangspunt zijn voor je oordeel over een ander. Jij bent jij en een ander is een ander. Dat heeft niets met doorzettingsvermogen te maken of ruggegraat, maar simpelweg het anders in elkaar steken, je bagage etc.
Nee het heeft op een gegeven moment inderdaad niet meer te maken met ruggegraat of doorzetten, want dat lukt op een gegeven moment niet meer. Maar dat wil nog altijd niet zeggen dat zelfmoord de oplossing is.
Bij mensen die depressief zijn is er vaak een verstoring van bepaalde stoffen in de hersenen waardoor mensen depressief worden. Dit kan je dan met medicatie behandelen.
Snap wel dat mensen zelf soms niet meer in staat zijn om een uitweg te zien. Maar zelfmoord is in mijn ogen gewoon niet de oplossing.
ik vindt zelfmoord egowisties. je weet niet wat je je nabestaande aan doet.
Bij mensen die depressief zijn is er vaak een verstoring van bepaalde stoffen in de hersenen waardoor mensen depressief worden. Dit kan je dan met medicatie behandelen.
Snap wel dat mensen zelf soms niet meer in staat zijn om een uitweg te zien. Maar zelfmoord is in mijn ogen gewoon niet de oplossing
Zelfmoord is teken van zwakte
dus een teken van zwakte
En jij zeker wel omdat je toevallig een vriend had die zelfmoord heeft gepleegd???