Partyflock

Forumonderwerp · 799266
3 volgers · 21975x bekeken
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Shizlle My Nizlle neeeds Summer op dinsdag 10 april 2007 om 11:11:
Zelfmoord is teken van zwakte vind ik...
Iedereen heeft Problemen, het ligt deels ook aanjezelf hoe je der mee omgaat, maar om nou je zelf van het leven te bveroven omdat je in een kutperiode zit vind ik te ver gaan. Hoe kut het ook is je komt er ook wel een x uit hoor

met jou als psyschiater maakte ik me nog dezelfde dag van kant

bassie en adriaan-psychologie!
Gut wat jammer nou, dacht dat psychologie echt me sterkste kant was :O

Maar ff serieus wat heb je eraan als je dood bent?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Shizlle My Nizlle neeeds Summer op dinsdag 10 april 2007 om 11:22:
Maar ff serieus wat heb je eraan als je dood bent?

die vraag kun je ook omdraaien, sommige mensen zitten echt zo in de put dat zelfmoord voor hun de enige oplossing is, kun je wel zeggen komt allemaal wel goed, maar als je bijvoorbeeld echt helemaal niemand meer hebt, heb je niks meer om voor te leven...

en vanuit jou oogpunt is het een beetje gek om dood te willen maar er zijn aardig wat diep ongelukkige mensen in dit land, en dat is niet ff een tegenslagje (y)
nou het is niet gek om dood te willen, ik bedoel dat is natuurlijk maar om nou op 13/14 jarige leeftijd (BIJVOORBEELD 13/14) dood te willen is echt wel overdreven naar mijn mening. Je kan idd veeeel meegemaakt hebben en het even niet meer zien zitten maar als je nagaat wat er allemaal te wachten staat ja nou ik vind dat de dood niet waard.

Ow ja de vraag omdraaien wat heb je eraan als je leeft? OW genoeg.. Ik kan nu alle voor en nadelen gaan noemen maar dan zijn we over 3 jaar nog aan t zeiken :O

En als je niemand meer hebt.. Doe je dan zelf ook niet iets fout?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Shizlle My Nizlle neeeds Summer op dinsdag 10 april 2007 om 11:42:
, ik bedoel dat is natuurlijk maar om nou op 13/14 jarige leeftijd (BIJVOORBEELD 13/14) dood te willen is echt wel overdreven naar mijn mening.

absoluut :yes: maar ook kinderen kunnen zich niet begrepen voelen, kunnen ook jarenlang gepest zijn etc etc. maar goed dat zei je net niet!

Uitspraak van Shizlle My Nizlle neeeds Summer op dinsdag 10 april 2007 om 11:42:
Ow ja de vraag omdraaien wat heb je eraan als je leeft? OW genoeg.. Ik kan nu alle voor en nadelen gaan noemen maar dan zijn we over 3 jaar nog aan t zeiken

je bekijkt alles vanuit je eigen oogpunt(logisch) en ik ben blij dat je nog zoveel zin hebt in het leven maar dat was hier ff de vraag niet!

En als je niemand meer hebt.. Doe je dan zelf ook niet iets fout?

vanuit jou situatie gezien wel maar er zijn mensen bij wie het anders loopt (y)

Uitspraak van Shizlle My Nizlle neeeds Summer op dinsdag 10 april 2007 om 11:11:
Iedereen heeft Problemen, het ligt deels ook aanjezelf hoe je der mee omgaat, maar om nou je zelf van het leven te bveroven omdat je in een kutperiode zit vind ik te ver gaan. Hoe kut het ook is je komt er ook wel een x uit hoor

en dit was de opmerking waar ik zo heftig op reageerde :yes: maar je komt er zelf ook al een beetje van terug ;)
neee ik leg me mening duidelijker uit :roflol:
Ok de vraag over t algemeen bekijken:
Wat heb je eraan als je leeft:
Nou uhh hehe ja eigenlijk niets maar het is schijnbaar nodig anders bestond het leven niet..
-Kan ff niet citeren-
Ok bij kindjes die gepest worden is het idd heel zielig en ja begrijpelijk dat ze daar dan mee zitten mar ik kan er nog steeds niet bij -Hoe oud, of jong e oo bent- dat je zelfmoord wilt gaan plegen.. Ow w8 als ik thuis ben ga ik kijken of ik het terug kan vinden op youtube..
Echt vet ranzig meisje van 17 gok ik pleegt zelfmoord heeft ze gefilmt.. Gaat ze scheermesjes slikken en alles ow zo nasty.. Dat doe je jezelf toch niet aan :O
Uh ja alleen houd k me met zulke dingen niet echt bezig dus ga me daar niet het preciese van vragen want dat weet ik niet :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Shizlle My Nizlle neeeds Summer op dinsdag 10 april 2007 om 12:11:
Uh ja alleen houd k me met zulke dingen niet echt bezig dus ga me daar niet het preciese van vragen want dat weet ik niet

ga dr dan ook maar niet teveel over zeggen (f)

read this girl:
Verschijnselen

Mensen met borderline hebben minstens 5 van de volgende verschijnselen.

Ze proberen krampachtig te voorkomen dat iemand ze in de steek laat. En alleen maar denken dat ze in de steek gelaten worden, is al genoeg om krampachtig te proberen dat te voorkomen.
Ze hebben intense relaties met anderen, maar die zijn ook heel instabiel. Ze denken heel zwart-wit over hun relaties: of iemand is geweldig of hij is waardeloos.
Ze hebben steeds een ander beeld of gevoel van zichzelf. Dat wisselt sterk.
Ze zijn impulsief. Dat heeft negatieve gevolgen voor henzelf op minstens twee gebieden: geldverspilling, veel wisselende seksuele contacten, misbruik van alcohol en drugs, roekeloos rijden, vreetbuien.
Ze doen pogingen tot zelfdoding, dreigen daarmee, of verwonden zichzelf.
Ze hebben sterk wisselende stemmingen als reactie op gebeurtenissen. Dit geeft periodes van grote somberheid, prikkelbaarheid of angst. Dit duurt meestal enkele uren, en bijna nooit langer dan een paar dagen.
Ze hebben een blijvend gevoel van leegte.
Ze hebben last van intense woede, die niet past in de situatie en de situatie ook niet oplost. Of ze hebben moeite hun boosheid te beheersen. Ze hebben dan ook driftbuien, blijvende woede, of hebben geregeld vechtpartijen.
Ze hebben paranoïde ideeën. Dit is het idee achtervolgd of bedreigd te worden. Die ideeën komen in stress-situaties. De ideeën gaan ook weer voorbij. Of ze dissociëren ernstig. Dan hebben ze het gevoel er niet meer bij te zijn en als het ware weg te raken. Soms weten ze dan niet meer precies wat er gebeurd is.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Je kan idd veeeel meegemaakt hebben en het even niet meer zien zitten maar als je nagaat wat er allemaal te wachten staat ja nou ik vind dat de dood niet waard.

daar gaat het nou juist om :/

mensen die zelfmoord plegen zien 9 van de 10 keer geen toekomstperspectief meer, die zien geen lichtje aan het einde van de tunnel, die verwachten geen zon na al die regen

Op het moment dat je alle hoop verloren hebt, is de stap naar zelfmoord niet zo groot hoor. Voor sommige mensen heeft het leven inderdaad niet meer te bieden dan ellende en verdriet,

het is onzin om dan maar te zeggen, "joh, kop op" of "voor alle problemen bestaat een oplossing"

JIJ als gezond mens ziet die oplossingen wel, iemand die zo vastzit ziet die oplossingen niet.

je moet niet redeneren vanuit je eigen gezonde gevoel of verstand, want zo is zelfmoord inderdaad niet echt te begrijpen. Het is bijna niet voor te stellen door wat voor een hel sommige mensen gaan. Gevoelsmatig kan je daar niet bij, maar het zou wel helpen als je probeert om je er iets bij voor te stellen.
laatste aanpassing
maar bij bordeline is t echt een ziekte dats wel zwaar kut laat k maar zeggen want je kan er dan niks tegen doen.. Okee bij hun denkbeeld kan ik me neerleggen, maar bij mensen die niet echt ziek zijn kan ik het niet altijd van begrijpen..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op dinsdag 10 april 2007 om 12:20:
JIJ als gezond mens ziet die oplossingen wel, iemand die zo vastzit ziet die oplossingen niet.

je moet niet redeneren vanuit je eigen gezonde gevoel of verstand, want zo is zelfmoord inderdaad niet echt te begrijpen. Het is bijna niet voor te stellen door wat voor een hel sommige mensen gaan. Gevoelsmatig kan je daar niet bij, maar het zou wel helpen als je probeert om je er iets bij voor te stellen.

dat kostte mij 4 forumberichten (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Shizlle My Nizlle neeeds Summer op dinsdag 10 april 2007 om 12:30:
Maar ze kunnen geholpen worden dan is moord nog steeds zo ja definitief

nogmaals:
je moet niet redeneren vanuit je eigen gezonde gevoel of verstand, want zo is zelfmoord inderdaad niet echt te begrijpen. Het is bijna niet voor te stellen door wat voor een hel sommige mensen gaan. Gevoelsmatig kan je daar niet bij, maar het zou wel helpen als je probeert om je er iets bij voor te stellen

(f) hier laat ik het bij

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 april 2007 om 15:05:
Soms is zelfmoord idd de beste oplossing ja..

wat houdt je tegen??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Shizlle My Nizlle neeeds Summer op dinsdag 10 april 2007 om 12:24:
maar bij mensen die niet echt ziek zijn kan ik het niet altijd van begrijpen..

mensen die niet echt ziek zijn denken ook niet aan zelfmoord!

je hebt ook mensen die met een depressie worden geboren, dat zich later in je leven uitzaait, zo gezegt.
oftewel, je wordt depressief zonder enige tegenslagen.

elk mens is anders, en het ene mens kan meer verdragen/verwerken dan de ander.
dus je moet het idd niet uit jouw oogpunt bekijken.
kan jij lopen op een gebroken been?
een geestelijke stoornis moet je ook zo bekijken.
met een gebroken been kan je niet lopen.
met een depressie kan je niet meer helder na denken.

ik dacht op deze manier toen ik depressief was( was 18 jaar ):
als ik nu al zo ongelukkig ben, wat zal de toekomst me dan brengen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 april 2007 om 20:49:
ik dacht op deze manier toen ik depressief was( was 18 jaar ):
als ik nu al zo ongelukkig ben, wat zal de toekomst me dan brengen?

gelukkig kijk k nu wel positief naar de toekomst :)
Waarschuw beheerder
donateur
je moet niet redeneren vanuit je eigen gezonde gevoel of verstand, want zo is zelfmoord inderdaad niet echt te begrijpen. Het is bijna niet voor te stellen door wat voor een hel sommige mensen gaan. Gevoelsmatig kan je daar niet bij, maar het zou wel helpen als je probeert om je er iets bij voor te stellen

Mooi gesproken Bugs (y) :lief:

Waarschuw beheerder

ik vind dat je nogal behoorlijk wat lef moet hebben om zelfmoord te plegen hoor! ik zou het niet durfen in ieder geval!

Waarschuw beheerder
ja misschien wel, geen idee wat er in iemands hoofd omgaat die zelfmoord wil plegen.

Waarschuw beheerder
donateur
zelfmoord is geen oplossing, maar soms kan iemand wel het idee hebben dat dat zo is.

2 weken geleden heeft de zoon van mijn collega zelfmoord gepleegd. Geen teken van zwakte maar een teken dat je wel heel erg machteloos en depresief moet zijn.

alles is zo'n beetje mis gegaan in zijn leven. Hij zat al 6 jaar in behandeling, leed aan psychoses en was depressief. Geen enkel lichtpuntje meer voor hem en dan wordt het leven ook wel erg klote natuurlijk. Al zijn hoop op genezing was verdwenen, dus tsja.... dan is zelfmoord een vervelende, maar begrijpelijke (voor zover je je in kan leven wat zo iemand voelt) uitweg. Als je denkt altijd ongelukkig te zijn en als je in zo'n zwart gat zit, wie ben ik dan om te zeggen dat het egoistisch of wat dan ook is...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van JESMERIZE op zondag 14 januari 2007 om 12:02:
Maar die mensen willen gewoon niet meer verder kijken dan hun neus lang is. Ik vind het laf als je zelfmoord pleegt. I

misschien zijn ze zo ziek dat ze niet meer verder KUNNEN kijken.....

Uitspraak van Shizlle My Nizlle neeeds Summer op dinsdag 10 april 2007 om 12:24:
maar bij bordeline is t echt een ziekte dats wel zwaar kut laat k maar zeggen want je kan er dan niks tegen doen.. Okee bij hun denkbeeld kan ik me neerleggen, maar bij mensen die niet echt ziek zijn kan ik het niet altijd van begrijpen..

er zijn in mijn ogen geen mensen zonder ziektebeeld die zelfmoord plegen. En dat hoeft dus geen bordeline te zijn.............
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 april 2007 om 11:54:
Geen teken van zwakte maar een teken dat je wel heel erg machteloos en depresief moet zijn.

:yes:

Waarschuw beheerder
als je aan zelfmoord denkt dan denk je niet verder. ze denken juist dat de wereld of de naasten beter af zijn zonder hem/haar.

Waarschuw beheerder
dus tsja.... dan is zelfmoord een vervelende, maar begrijpelijke (voor zover je je in kan leven wat zo iemand voelt) uitweg. Als je denkt altijd ongelukkig te zijn en als je in zo'n zwart gat zit, wie ben ik dan om te zeggen dat het egoistisch of wat dan ook is...

jij weet tenminste waar je over praat :respect:
zoals je het zegt,dan is zelfmoord een vervelende, maar begrijpelijke (voor zover je je in kan leven wat zo iemand voelt) uitweg.

zeg je echt netjes!!

en zo is het ook.
als je zelf nog nooit in zo,n positie heb gezeten, kan je daar ook eingelijk niet over oordelen, omdat je niet weet wat er door je hoofd kan gaan!!
maarja, ik heb het hier al zo veel uitgelegt :)
dit zal echt een discussie zijn waar we over 20 jaar nog over aan t discuseren zijn.

ik ben zelf depressief geweest, plus een psychose erbij.
dus ik weet gewoon dat je het iemand niet kwalijk kan nemen als diegene alleen al aan zelfmoord denkt!

en ik wil het niet goed praten! dat zeker niet, maar ik kan me eigen goed inleven in depressieve mensen!!!
en weet precies wat die mensen denken!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
je kan beter je iemand die je haat dood schieten dan zelfmoord plegen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Zotte Lotte op maandag 1 augustus 2005 om 22:24:
soms is zelfmoord de enige oplossing??

Ja.

Waarschuw beheerder
ik denk dat zelfmoord echt de laatste optie is. ik werk zelf in de psychiatrie en zie vaak mensen die een poging gedaan hebben/doen. deze mensen doen dat over het algemeen niet zomaar.
Waarschuw beheerder
zelfmoord is geen oplossing, maar soms kan iemand wel het idee hebben dat dat zo is.

2 weken geleden heeft de zoon van mijn collega zelfmoord gepleegd. Geen teken van zwakte maar een teken dat je wel heel erg machteloos en depresief moet zijn.

alles is zo'n beetje mis gegaan in zijn leven. Hij zat al 6 jaar in behandeling, leed aan psychoses en was depressief. Geen enkel lichtpuntje meer voor hem en dan wordt het leven ook wel erg klote natuurlijk. Al zijn hoop op genezing was verdwenen, dus tsja.... dan is zelfmoord een vervelende, maar begrijpelijke (voor zover je je in kan leven wat zo iemand voelt) uitweg. Als je denkt altijd ongelukkig te zijn en als je in zo'n zwart gat zit, wie ben ik dan om te zeggen dat het egoistisch of wat dan ook is...laatste aanpassing 14 april 2007 11:57

inderdaad

Waarschuw beheerder

alles is zo'n beetje mis gegaan in zijn leven. Hij zat al 6 jaar in behandeling, leed aan psychoses en was depressief. Geen enkel lichtpuntje meer voor hem en dan wordt het leven ook wel erg klote natuurlijk. Al zijn hoop op genezing was verdwenen, dus tsja.... dan is zelfmoord een vervelende, maar begrijpelijke (voor zover je je in kan leven wat zo iemand voelt) uitweg. Als je denkt altijd ongelukkig te zijn en als je in zo'n zwart gat zit, wie ben ik dan om te zeggen dat het egoistisch of wat dan ook is...

tering...wat een wijsheden

kudo voor :cheer: kellytje :cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 april 2007 om 01:39:
ik denk dat zelfmoord echt de laatste optie is. ik werk zelf in de psychiatrie en zie vaak mensen die een poging gedaan hebben/doen. deze mensen doen dat over het algemeen niet zomaar.

Ik ben altijd mega pissed off als dr weer een of andere psychiatrisch patient zelfmoord heeft gepleegd. Ik ben sinds mn 17e ook bij de zieleknijper onder behandeling, k ben depressief geweest en shit, vrienden verloren, chicks gehad die me bedrogen hebben etc... is nooit in me opgekomen.

Maar aan de andere kant mag k mss ook niet oordelen, want ik ben als een psychologische Navy-SEAL, k ben gewoon hard en ongevoelig geworden van al dat gedoe....

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 april 2007 om 16:14:
Ik ben sinds mn 17e ook bij de zieleknijper onder behandeling, k ben depressief geweest en shit, vrienden verloren, chicks gehad die me bedrogen hebben etc... is nooit in me opgekomen.

Gelukkig niet :yes:

Helaas werkt dat voor iedereen anders natuurlijk. Ene heeft wel aanleg en de ander niet....en niet iedereen heeft de puf om door te blijven knokken, respect en fijn dat dat jou wel lukt! :respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 april 2007 om 16:14:
Ik ben altijd mega pissed off als dr weer een of andere psychiatrisch patient zelfmoord heeft gepleegd. Ik ben sinds mn 17e ook bij de zieleknijper onder behandeling, k ben depressief geweest en shit, vrienden verloren, chicks gehad die me bedrogen hebben etc... is nooit in me opgekomen.

Maar aan de andere kant mag k mss ook niet oordelen, want ik ben als een psychologische Navy-SEAL, k ben gewoon hard en ongevoelig geworden van al dat gedoe....

je geeft gelukkig zelf al een weerwoord, want inderdaad..het feit dat JIJ je er wel doorheen slaat is geweldig, maar dat mag geen uitgangspunt zijn voor je oordeel over een ander. Jij bent jij en een ander is een ander. Dat heeft niets met doorzettingsvermogen te maken of ruggegraat, maar simpelweg het anders in elkaar steken, je bagage etc.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van HARDCORETEKNO op maandag 1 augustus 2005 om 22:05:
....??

soms wel jah
als je het echt niet meer ziet zitten
en geen andere oplosing weet
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 april 2007 om 23:06:
zoals je het zegt,dan is zelfmoord een vervelende, maar begrijpelijke (voor zover je je in kan leven wat zo iemand voelt) uitweg.

Waarschuw beheerder
ik vindt zelfmoord egowisties. je weet niet wat je je nabestaande aan doet. de vriend van me moeder heeft paar weken geleden zijn eigen opgehangen en mijn moeder heeft hem gevonden. echt klote. nu wil me moeder ook niet meer leven. me moeder is er helenmaal kapot van. en ik ben de enige die haar stuunt.

Waarschuw beheerder
nee vind dat geen oplossing.., want daarmee is alles opgelost op een verkeerde manier, en niet zo als het hoort,
Artiest {SHOWLIST artist 51763, 51588}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op vrijdag 20 april 2007 om 15:56:
je geeft gelukkig zelf al een weerwoord, want inderdaad..het feit dat JIJ je er wel doorheen slaat is geweldig, maar dat mag geen uitgangspunt zijn voor je oordeel over een ander. Jij bent jij en een ander is een ander. Dat heeft niets met doorzettingsvermogen te maken of ruggegraat, maar simpelweg het anders in elkaar steken, je bagage etc.

Nee het heeft op een gegeven moment inderdaad niet meer te maken met ruggegraat of doorzetten, want dat lukt op een gegeven moment niet meer. Maar dat wil nog altijd niet zeggen dat zelfmoord de oplossing is.
Bij mensen die depressief zijn is er vaak een verstoring van bepaalde stoffen in de hersenen waardoor mensen depressief worden. Dit kan je dan met medicatie behandelen.

Snap wel dat mensen zelf soms niet meer in staat zijn om een uitweg te zien. Maar zelfmoord is in mijn ogen gewoon niet de oplossing.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bart1981 op donderdag 26 april 2007 om 09:51:
Nee het heeft op een gegeven moment inderdaad niet meer te maken met ruggegraat of doorzetten, want dat lukt op een gegeven moment niet meer. Maar dat wil nog altijd niet zeggen dat zelfmoord de oplossing is.
Bij mensen die depressief zijn is er vaak een verstoring van bepaalde stoffen in de hersenen waardoor mensen depressief worden. Dit kan je dan met medicatie behandelen.

Snap wel dat mensen zelf soms niet meer in staat zijn om een uitweg te zien. Maar zelfmoord is in mijn ogen gewoon niet de oplossing.

Heb toevallig hier een boekje liggen over het taboe zelmoord en de nabestaande.Het geeft weer hoe nabestaande zich voelen naar een zelfmoord van een geliefde.De titel is :Loden Last!
donateur
ik zou dus echt noooooooit zelfmoord plegen..

al zou ik helemaal knettergek worden :lol:

ik hou teveel van het leven :yes:
Waarschuw beheerder
Zelfmoord is nooit een oplossing.

Hoe erg je ook in de put zit, er is altijd een mogelijkheid om eruit te komen, maar het ligt eraan hoe 'sterk' je bent.

Waarschuw beheerder
en daarbij is zelfmoord ook aardig egoïstisch..
als je er over nadenkt.

Zelf ben je er nogal snel en makkelijk van af..
maar die problemen waar je mee zat, worden misschien dan op andere mensen hun nek gegooid..
en alle nabestaanden zitten met het verdriet, de onmacht.. en misschien ook wel een schuldgevoel.
En mensen met kinderen die het doen.. zo erg..
je neemt gewoon de moeder van een kind af,
traumatische ervaring voor een kind hoor.. een moeder die zichzelf van kant maakt..

Een vriendin van mij heeft 3 kinderen.. en die heeft wel eens een poging gedaan. Gelukkig hebben ze haar in het ziekenhuis weten te redden. Maakte me zorgen maar ben ook boos op haar geworden, en gezegd dat ze ook moest nadenken over wat de gevolgen zouden zijn als het echt zou zijn gelukt.. Wat zou er gebeuren met de kinderen.. en de mensen om haar heen. Was ze zelf eigenlijk toch ook wel van geschrokken.

Maar soms weet je gewoon geen andere uitweg, en sta je nergens meer bij stil. Moeilijk om die mensen er dan van te overtuigen dat er altijd andere opties zijn.
Als je begint over mensen die van ze houden krijg je vaak te horen "niemand houdt van mij.. niemand zal mij missen".
En zulke doemdenkerij. Helaas..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 april 2007 om 13:19:
ik vindt zelfmoord egowisties. je weet niet wat je je nabestaande aan doet.

Grootste bullshit die ik hier lees!
Egoistisch om zo ALS nabestaande te denken of niet!!

Helemaal mee eens.

Uitspraak van Bart1981 op donderdag 26 april 2007 om 09:51:
Snap wel dat mensen zelf soms niet meer in staat zijn om een uitweg te zien. Maar zelfmoord is in mijn ogen gewoon niet de oplossing

:yes:

1 van mijn beste vrienden heeft 3 jaar terug zelfmoord gepleegt.. Tuurlijk weet je dan niet waar je met je gevoel naar toe moet en ben je zo boos... Maar zou hij hier moeten blijven dan ivm zijn nabestaande... Mis hem vaak, al zijn vrienden, familie, vriendinnetje missen hem ook enorm, maar moet iemand blijven om zijn nabestaande...? Vind het alleen super erg dat hij nooit hulp heeft gezocht, nooit gepraat heeft daarover, terwijl juist hij altijd DE oplossingen had als andere problemen hadden...

Zelfmoord is teken van zwakte

:s Een teken van zwakte is het ZEKER NIET!

Waarschuw beheerder
ja een maatje van me heeft dat k gedaan 1 week vor kerst vorig jaar, ja ik kan wel zegge dak kwaad ben ofzo maar hij was ook ziek en ja hy had gewoon geen leven meer..kmis um nog steeds wel. maar hij vond dit gewoon beter hij wist gewoon niet meer wat hij moest doen en hy was gister eigelijk 19 jaar geworden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 26 april 2007 om 15:37:
Een teken van zwakte is het ZEKER NIET!

Natuurlijk wel, als je sterk genoeg zou zijn dan zou je proberen je problemen te overwinnen.

Met zelfmoord laat je zien dat je geen uitweg meer zag... dus een teken van zwakte... ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van xzonx op dinsdag 1 mei 2007 om 14:25:
dus een teken van zwakte

Bullshit, Blijkbaar kun jij je totaal niet verplaatsen in een ander, in een ander leventje dan wat je zelf hebt. iedereen heeft andere problemen en iedereen gaat daar op zijn of haar manier mee om, ik keur het niet goed.. maar een teken van zwakte is het duidelijk NIET!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 mei 2007 om 15:11:
Blijkbaar kun jij je totaal niet verplaatsen in een ander,

En jij zeker wel omdat je toevallig een vriend had die zelfmoord heeft gepleegd??? :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van xzonx op dinsdag 1 mei 2007 om 15:26:
En jij zeker wel omdat je toevallig een vriend had die zelfmoord heeft gepleegd???

Nee MEISJE! ik werk in de gezondheidszorg, en ben meerdere mensen prive verloren trouwens... beetje empathie zou je goed doen! Maar ik ga verder met jou niet in discussie
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 mei 2007 om 15:30:
Maar ik ga verder met jou niet in discussie

Ik kan er niks aan doen dat jij zo aan het happen bent! :honger:
Beetje gestresst ofzo??? :aai:
Waarschuw beheerder
Dacht er ook veel over na, totdat ik mijn schatje leerde kennen en die heeft mij eraf geholpen (L)