iemand die depressief is ziet dat niet, voelt het niet en beleeft het niet, en dat is misschien wel het ergste en het meest angstaanjagende...het besef hebben dat je niets meer voelt. Afgevlakt zijn en geen emoties hebben is gruwlijk
Sommige snappen dat niet en gaan dan alles verdraaien. Dan knakt er iets in en zie je het niet meer zitten.
Maar gaat het nu wat beter met je?
ik vind het pure zwakte..
en hoezo rust..en kies je voor jezelf..
dat doe je pas echt als je er voor kiest het anders te gaan doen..
en als je denk ik kom er niet uit kan het toch alleen maar beter worden..
maar ja een gezonde geest heb je dan niet als je op zulke ideeen kom en dan is misschien beter als de zwakke er mee kappen zo werkt de natuur ook..
alleen de sterke overwinnen.. en kunnen het leven dus aan.
maar je leven verloopt nou eenmaal naar je eigen gemaakte keuzes dus heb je het zelf in de hand..en je hebt altijd de keus nu het anders te gaan doen.. maar zelfmoord nee kan er niks positiefs over zeggen..
maar ja een gezonde geest heb je dan niet als je op zulke ideeen kom en dan is misschien beter als de zwakke er mee kappen zo werkt de natuur ook..
maar je leven verloopt nou eenmaal naar je eigen gemaakte keuzes dus heb je het zelf in de hand..en je hebt altijd de keus nu het anders te gaan doen.. maar zelfmoord nee kan er niks positiefs over zeggen..
Zelfmoord is juist van een probleem een nog groter probleem maken
Maar voor jezelf is het opgelost..
zelfmoord is een definitieve oplossing voor een tijdelijk probleem!!...
Als je geestelijk/fysiek mishandeld bent, ben je ook getekend voor het leven
Mooie quote, moet er alleen wel bij zeggen, dat het niet voor iedereen geldt. Denk maar eens aan iemand die seksueel is misbruikt bv door zijn of haar vader, dan kan je therapien doen wat je wilt, maar je zal beschadigd zijn voor je leven en de enige oplossing is het te accepteren, maar sommigen lukt dat niet.
Als je geestelijk/fysiek mishandeld bent, ben je ook getekend voor het leven. Je blijft je neus alsmaar stoten tegen de gedragspatronen die toendertijd je redding was, maar je nu kapot maken.
Of een slechte basis hebben door verwaarlozing, is uiteindelijk ook een onzichtbare ziekte die zich uitbreid. Je stelt je bv te afhankelijk op naar anderen, andere maken daar misbruik van, jij voelt je nog waardelozer en gaat je nog afhankelijker opstellen en op verkeerde manieren aandacht vragen, waardoor je in nog meer verkeerde mensen en gevaarlijke situaties komt te zitten etc etc.
Sommige mensen hebben de pech geboren te zijn in ongeluk en zullen altijd in ongeluk leven. Met therapie heb je nog een kans om dat te 'overwinnen', maar reken maar dat je me de netgenoemde gebeurtenissen op je 40e pas klaar bent.
Ik spreek uit ervaringen van kennissen en vrienden.
Hier een mooie campagne van SIRE trouwens en stem meteen!
www.ikzieikziewatjijnietziet.nl
ik heb 2 of 3 maanden geleden rapotage gezien, dat ging over een vrouw, die was van haar 9e tot haar 24ste ongeveer verkracht.. ze was 46 toen ze het nog uithuilde als ze erover moest praten. haar vader heeft r helemaal gek gemaakt, en vertelde altijd dat dat heel normaal was, en dat ze met elkaar moesten trouwen enzo...
Ik denk dat het moet zijn : soms LIJKT zelfmoord de enige oplossing
k vind het laf als je zelfmoord pleegt.
Het is bewezen, dat mensen die van een flat of iets afspringen, op de helft al spijt krijgen van hun daad, doordat er ineens allerlei ingevingen komen voor de oplossing, pas nog een hele docu over gezien
Jij verdient de bonnie saint claire award schat!
Hoe willen ze dat bewijzen dan?
Veel mensen vinden het ziek etc etc.
Maar ik denk dat je dan zelf nog nooit goed genoeg door het slijk bent gegaan om je zo te voelen. Dat hoeft niet persee te maken te hebben met ziek zijn, dat heeft te maken met een slechte basis hebben, continue ongeluk aantrekken en er niet uit kunnen komen.
Zoeken naar het geluk wat je alleen kent van 'horen zeggen', maar het niet kunnen vinden en alleen maar verder in de stront zakken, terwijl de rest om je heen alleen maar lijkt op te bloeien. Het is verliezen van vertrouwen in jezelf, in het levenen en alles daarin.
Elk GEZOND mens zal in zo'n situatie denken aan zelfmoord en met nog wat tegenslagen in het enigste wat je nog houvast gaf, ga je uiteindelijk voor de bijl, als tenminste sterk genoeg bent om jezelf dat aan te doen.
Eindelijk kiest zo iemand voor zichzelf en misschien was DAT wel het doel wat diegene moest behalen in dit leven.
Mensen die zomaar oordelen, die snappen er geen REET van.
Je weet niet wat diegene voelde en heeft meegemaakt.
Je hoort respect te hebben voor ieder zijn keuze, je kunt niet voor een ander bepalen wat goed of fout is.
Dat jij het leven waardevol vindt hoeft niet te betekenen dat het voor een ander ook net zo waardevol is.
Ieder is weer anders en heeft een andere bagage.
Hoe kortzichtig kun je zijn...
geloof me, mensen die zelfmoord plegen zien geen andere uitweg..
zie het als zwakte, als lafheid.. je hebt geen idee er dan van wat t inhoud als je zover heen bent dat je zelfmoord pleegt..
mensen die dat doen willen maar 1 ding, rust... innerlijke rust.. en daar zijn al heel wat dingen vooraf gegaan om dat te krijgen en wann dat niet lukt is er indd maar 1 oplossing..
je mag het als egoisme zien, maar tis net zo egoistisch om iemand bij je te willen houden die diep ongelukkig is dus wie is er meer egoistisch dan?
tuurlijk doet het pijn als iemand zelfmoord pleegt en vooral als je met veel vragen blijf zitten maar het belangrijkste blijft dat de ander gelukkig is.. want ongelukkig zijn is onverdraagbaar en soms komt iemand er echt niet meer uit en kiest dan voor zn eigen geluk..
...ik kom er wel ben al goed op weg wil me er niet onder laten krijgen ik denk nu maar zo als ik dat toesta wint degene die mij dit aandeed weer en dat sta ik nooit toe deze keer win ik!!!!
Er is altijd voor alles een oplossing. Maar die mensen willen gewoon niet meer verder kijken dan hun neus lang is. Ik vind het laf als je zelfmoord pleegt.
Er is altijd voor alles een oplossing. Maar die mensen willen gewoon niet meer verder kijken dan hun neus lang is. Ik vind het laf als je zelfmoord pleegt. Ik zie het soms ook niet meer zitten, maar je leven is je gegeven en er komt vanzelf weer een eind aan. Dus hoezo ga je het zelf doen, is volgens mij niet de bedoeling.
zelfmoord is gewoon wegrennen, vluchten,
mensen die zelfmoord plegen zijn bang voor een oplossing..
Er is altijd voor alles een oplossing. Maar die mensen willen gewoon niet meer verder kijken dan hun neus lang is. Ik vind het laf als je zelfmoord pleegt. Ik zie het soms ook niet meer zitten, maar je leven is je gegeven en er komt vanzelf weer een eind aan. Dus hoezo ga je het zelf doen, is volgens mij niet de bedoeling.
ik geniet van alles wat ik doe, k geniet zelfs weer van alle dagelijkse dingen, ga fluitend t leventje door
en je komt er zeer sterk uit!!! sterker dan je bent geweest!!!!
Ben supertrots op jou mop en doet me echt zoveel goed dit te lezen!