Partyflock

Forumonderwerp · 799266
3 volgers · 24284x bekeken

Waarschuw beheerder
zelfmoord is nooit een oplossing...voor diegene die eraan sterft misschien wel, maar denk eens aan de mensen en het verdriet en schuldgevoel dat achter wordt gelaten, zelfmoord maakt niet alleen jezelf kapot, maar ook anderen....en jah mensen het leven gaat niet over rozen, voor elk probleem kan er een oplossing zijn....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 19:58:
maar denk eens aan de mensen en het verdriet en schuldgevoel

Zoals ik al zei ik weet waar ik over praat.En het gaat er helemaal niet om of jij en ik het geen oplossing vind.Het gaat niet om ons maar om de persoon in kwestie.Die maakt zijn eigen keuze.

Ik weet hoeveel verdriet en schuldgevoel het achter laat.Zeker als je weet dat ik de laatste ben die hem gezien heeft en hem nog even vast heeft mogen houden!!
Waarschuw beheerder
ach gazza het blijft een raar iets en begrijpen kan ik die mensen ook niet.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Echter, mensen die zelfmoordpogingen doen die zijn egoistisch! 9 van de 10 gaat net niet ver genoeg en weet dat ook, het is aandachttrekkerij. Bij mij op mijn werk bijv. nemen ze net niet genoeg medicijnen in, en reken maar dat ze weten hoeveel ze in moeten nemen!

Maar is het dan niet al erg genoeg dat die mensen, geen andere manier weten of kennen om hun lijden (want dat is het!) duidelijk te maken, om op een andere manier hulp te roepen?
Is het niet al erg genoeg dat die mensen kennelijk geen andere vaardigheden hebben om hun verdriet te uitten, met stress om te gaan.

Denk je niet dat het een enorme warboel in hun hoofd moet zijn? Natuurlijk is het vreselijk als mensen met dergelijke gedragingen de boel proberen te manipuleren. Maar denk eens wat verder, denk je dat zo'n persoon gelukkig is?

Nee dus, en dat gegeven op zich is al erg genoeg :jaja:
Waarschuw beheerder
voele mestbeer: :respect: Fijn dat er weer iemand in dit topic is die WEL weet waar 'ie over praat. Ik vind het mooi om te zien dat jij je zwager rust kunt geven en hem niets verwijt. Ik heb echt moeite met de opmerkingen "ja maar de achterblijvers dan"...als iemand echt, ECHT niet meer kan, dan zou hij/zij moeten blijven leven voor anderen? Wat is dat dan voor leven?

Stampertje: Jij heel veel sterkte. Natuurlijk is het anders als zoiets in je eigen omgeving gebeurt, begrijpelijk dat je het moeilijk een plekje kunt vinden. Ik weet zeker dat je vriendin veel aan je zal hebben, als ik zo je postings lees. Hoop dat zij toch weer een stukje levenskracht zal vinden en dat zelf ook zal inzien. Dat zij nog wel een tweede kans krijgt van zichzelf. Succes ermee :) (l)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van YaZIEN op maandag 31 oktober 2005 om 19:47:
Als je in zon diepe dal zit is der ook altijd een weg uit

Het klopt inderdaad dat er altijd een uitweg is.
Maar soms zijn mensen zo onwijs moe gestreden, dat ze gewoon niet meer kunnen.
Ik zelf ben een aantal jaren geleden ook helemaal kapot geweest, ik kon niets meer. Niet meer huilen, niet meer praten, niet meer lachen.
Maar toen kwam, net op tijd, iemand in m'n leven die het positieve in het leven belichte.
En dat soort mensen moeten op je pad komen, moet je je ogen voor open houden. En ik kan je vertellen dat het erg lastig is als je in een negatieve spiraal zit.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 november 2005 om 10:32:
Maar toen kwam, net op tijd, iemand in m'n leven die het positieve in het leven belichte.
En dat soort mensen moeten op je pad komen, moet je je ogen voor open houden. En ik kan je vertellen dat het erg lastig is als je in een negatieve spiraal zit.

Dat is zeker zo, toen ik in een diep dal zat kwam ik een aantal mensen tegen en die hebben me er uit gesleept! Ben ze erg dankbaar en dat zijn pas echte vrienden! Staan dag en nacht voor elkaar klaar!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 november 2005 om 10:32:
Uitspraak van Yaz XX op maandag 31 oktober 2005 om 19:47:
Als je in zon diepe dal zit is der ook altijd een weg uit

Het klopt inderdaad dat er altijd een uitweg is.
Maar soms zijn mensen zo onwijs moe gestreden, dat ze gewoon niet meer kunnen.
Ik zelf ben een aantal jaren geleden ook helemaal kapot geweest, ik kon niets meer. Niet meer huilen, niet meer praten, niet meer lachen.

ja had ik ook.. maar dat deden mijn vrienden dan meer.. tenminste mijn beste vriend. Ik ben toen mijn oma verloren waarvan ik best wel veel van hou.. en mijn vriend heeft toen op de begrafenis en daarna echt laten zien dat hij altijd voor mij klaar staat en houdt.. ik weet nu zeker als je deze wereld ooit zal verlaten dat je dan zeker mensen pijn zult doen, maar ook zult laten zien dat zelfmoord niet of ja eigenlijk nooit de beste optie is. Ik zou niet willen weten hoe mijn vriend zou voelen of hoe ik zou voelen als er 1 van ons dood zou gaan......

Waarschuw beheerder
Het is een manier om van je problemen te ontsnappen, maar of het ook een oplossing is...
Ik denk dat hoe groot je problemen ook zijn en hoe ontzettend slecht je je ook voelt er op een dag echt wel een oplossing komt.
Waarschuw beheerder
Ik vind dat niet waar dat zelfmoord de enige oplossing kan zijn. Je kan overal uitkomen, ook al duurd het een tijdje... ik vind mensen die met zo een gedacht rondlopen ontzettend laf eigenlijk, ze weten niet wat ze iedereen aan doen, ze houden er geen rekening mee ook al zeggen ze van "nobody give's a fuck" nu ja dat is wel degelijke bullshit want er is altijd iemand die om je geeft ook al heb je ruzie of wat dan ook...
enz enz..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gods Unwanted.be op woensdag 2 november 2005 om 23:07:
Ik vind dat niet waar dat zelfmoord de enige oplossing kan zijn. Je kan overal uitkomen, ook al duurd het een tijdje... ik vind mensen die met zo een gedacht rondlopen ontzettend laf eigenlijk, ze weten niet wat ze iedereen aan doen, ze houden er geen rekening mee ook al zeggen ze van "nobody give's a fuck" nu ja dat is wel degelijke bullshit want er is altijd iemand die om je geeft ook al heb je ruzie of wat dan ook...
enz enz..

Dit is weer zo n reactie van lullen in de ruimte zonder enige kennis van zaken.Noem het laf noem het egoistisch ,ik noem het meer jezelf doodongelukkig voelen en niet weten meer wat te doen.

Geloof maar dat mijn zwager alles heeft geprobeerd om te leven in die zo gehate wereld van hem.Ziek in het hoofd tot op het bot en dan probeer jij mij wijs te maken dat alles goed komt.Kom op zeg!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ieder is vrij om te doen met zijn leven wat hij wil, je kan er onbegrip voor hebben maar je mag t niet veroordelen

Waarschuw beheerder
donateur
Soms lijkt het wel de enige oplossing maar ja..
De moed hebben om het te doen..

Jeetje das nogal wat..

Enne nee het leven is me te dierbaar..

Tja stel dat je nie dood mag enne je moet weer terug,
lekker leven heb je dan..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 november 2005 om 23:41:
Enne nee het leven is me te dierbaar..

Kijk daar hebben we een punt.Je leven is je te dierbaar.En net dat punt missen die mensen.

Waarschuw beheerder
donateur
Voor sommige mensen is het leven niet dierbaar, is er alleen maar gezeik, gezeur, negativiteit...

Je kunt je niet voorstellen hoe kapot een mens kan zijn. Moe van het vechten tegen de negativiteit.
Een mens kan onwijs veel hebben, maar ergens is de grens... En als die grens bereikt is, kun je niet meer. Ben je moe en kapot...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 november 2005 om 23:19:
Dit is weer zo n reactie van lullen in de ruimte zonder enige kennis van zaken.Noem het laf noem het egoistisch ,ik noem het meer jezelf doodongelukkig voelen en niet weten meer wat te doen.

Geloof maar dat mijn zwager alles heeft geprobeerd om te leven in die zo gehate wereld van hem.Ziek in het hoofd tot op het bot en dan probeer jij mij wijs te maken dat alles goed komt.Kom op zeg!!

idd het houd een keer op!!
ik vind het apsoluut niet laf!
als je eenmaal in de negative wereld zit zie je niks meer...dan mensen niet meer om je geven enzo.
dit is zeker geen aandacht vragen, maar om het even stom te zeggen, een bord voor de kop hebben!
met mij gaat het op t moment wel lekker!
ik heb medicijnen gehad om de rare gedachtes te onderdrukken.
mensen die zelfmoord laf vinden,,, weten apsoluut niet wat er in iemands hoofd rond kan gaan omdat ze zelf nog maar weinig tegenslagen hebben gekend in het leven.
je kan je eigen echt niet voorstellen hoeveel het met je doet! die negatieve wereld.

Waarschuw beheerder
"Zelfmoord is niet voor gekozen;
het gebeurt wanneerde pijn overmatig wordt aan de middelen om het aan te kunnen."

Daar gaat het allemaal om. Jij bent geen slecht persoon, of gek, of zwak, of onvolkomen, omdat je je suicidaal bent. Het betekent niet eens dat je echt wilt doodgaan - het betekent alleen maar dat je meer pijn het dan je kunt verdragen op dit moment. Als ik begin gewichten op je schouders te leggen, zul je uiteindelijk instorten als ik genoeg gewichten toevoeg... het maakt niet uit hoe graag je wilt blijven staan. Wilkracht heeft er niets mee te maken. Natuurlijk zou je jezelf opbeuren als je het kon.

Accepteer het niet als iemand je zegt: "Dat is niet genoeg om suïcidaal over te zijn." Er zijn vele soorten pijn die kunnen leiden tot zelfmoord. Of die pijn wel of niet te verdragen is kan verschillen van persoon tot persoon. Wat voor de ene verdraagzaam is kan voor jou niet verdraagzaam zijn. Het punt waarop de pijn onverdraagzaam word hangt af van wat voor middelen om het aan te kunnener zijn. Individuen verschillen groot in hun capaciteit om pijn te verdragen.

Wanneer pijn overmatig wordt aan de middelen om het aan te kunnen, zijn zelfmoordgedachten het resultaat daarvan. Zelfmoord is niet verkeerd noch goed; het is niet een defect in het karakter; het is neutraal op een moraal niveau. Het is simpelgezegd een onbalans van pijn versus de middelen om het aan te kunnen.

Je kunt deze zelfmoordgedachten overleven als je een van deze twee dingen doet: (1) zoek een manier om de pijn te verminderen. of (2) zoek een manier om de middelen om het aan te kunnen te vermeerderen. Beiden zijn mogelijk.

Waarschuw beheerder
ja als jij alvast voor de trein springt dan ruim ik al je ingewanden wel op...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 november 2005 om 05:00:
ja als jij alvast voor de trein springt dan ruim ik al je ingewanden wel op...

lekkere opmerking damn..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 19:58:
zelfmoord is nooit een oplossing...voor diegene die eraan sterft misschien wel, maar denk eens aan de mensen en het verdriet en schuldgevoel dat achter wordt gelaten, zelfmoord maakt niet alleen jezelf kapot, maar ook anderen....

idd..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 november 2005 om 05:00:
ja als jij alvast voor de trein springt dan ruim ik al je ingewanden wel op.

Heb jij het wel eens van dichtbij mee gemaakt??Zal wel niet anders zou je niet zulke domme opmerkingen hier plaatsen

Uitspraak van Profiel 11580 op vrijdag 4 november 2005 om 08:32:
idd..

Nog zo iemand die maar wat roept.

Kijken als het in je familie gebeurd of je het dan nog steeds eens bent met die stelling!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 november 2005 om 08:49:
ja als jij alvast voor de trein springt dan ruim ik al je ingewanden wel op.

achterlijke opmerking hoor
Waarschuw beheerder
Ik vind niet dat zelfmoord de oplossing is :no:
Hoe erg het ook kan zijn het word ooit wel weer wat beter.
Hoop ik tenminste :/
Krijg de laatste tijd ook echt heel veel te verwerken, tuurlijk denk je dan wel eens is dit t dan ?
Maar zelfmoord ?? no way.

Misschien is dr wel heel wat moois voor je wegelegd, zal je dan nooit te weten komen.
Vind niet dat je moet....hmz afhaken klinkt wat hard maar weet dr ff geen beter woord voor :/

Waarschuw beheerder
zelfmoord plegen??? NOOIT!!!
ik heb ook wel genoeg shit heb meegmaakt in mijn leven maar ik ben van mening: zelfmoord is niet de oplossing dan laat je een hoop verdriet achter voor de mensen die van je houden.. dat zou ik mn ouders,familie en vrienden niet aan kunnen doen

:no: zelfmoord is niet de oplossing... :no:

de vader van n vriendin van mn zus heeft het verleden week ook gedaan, egoistich noem ik het hun zitten nu met het verdriet!

en mensen die dreigen zelfmoord te plegen sorry maar ik vind het aandacht vragen...

vd mensen die dan zeggen als ze depri zijn ik denk dat ik zelfmoord ga plegen... *zucht*
dan denk ik doe het dan gewoon als je dat wilt en als je toch weet dat je t nie doe ga dan ergens anders aand8 vragen! er zijn mensen die vechten voor hun leven en anderen spotten ermee daar kan ik dus echt pislink om worden :@
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 november 2005 om 14:13:
Je hoeft mn link niet aan te klikken!!

Maar je doet het wel...

Nee slimmerd heb ik niet nodig want deze site is al vaker op het nieuws geweest dan jij in je broek hebt gescheten!!
→ als beheerder
Waarschuw beheerder
Het plaatsen van waarschuwingen op het forum is óók niet toegestaan..

Vanaf hier weer ontopic en degenen die door blijven gaan riskeren (nog meer) strafpunten

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Danaë op vrijdag 4 november 2005 om 15:01:
Maar goed....voor de andere mensen hier...veel sterkte ! (F)

Hartelijk dank

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fairytale op vrijdag 4 november 2005 om 15:02:
Vanaf hier weer ontopic en degenen die door blijven gaan riskeren (nog meer) strafpunten

Dank U Fairy wist wel dat je een hart had en het ook nog op de goede plaats.

Cheers!

Waarschuw beheerder
:gaap:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fairytale op vrijdag 4 november 2005 om 15:02:

Maar dreigen mag dus wel :\
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ach als je ooit eens zelf in de situatie komt ( en geloof me ik gun het niemand including jou niet SchranZzZ) zal je mening drastisch veranderen.Ik vind het niet erg om met jou in discussie te gaan over het wel of niet zwak vinden!

Waarschuw beheerder
Ik heb al in die situatie gezeten...
Dus ik weet hoe het is...

Maar ik voel dr weinig voor om er een heel drama van te maken.
Zulke dingen horen bij het leven en je moet ze maar accepteren hoe moeilijk het ook is.

(ik kan wel serieus zijn :) )

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 november 2005 om 15:12:
Ik heb al in die situatie gezeten...
Dus ik weet hoe het is...

Maar ik voel dr weinig voor om er een heel drama van te maken.
Zulke dingen horen bij het leven en je moet ze maar accepteren hoe moeilijk het ook is.

(ik kan wel serieus zijn :) )

Het gaat er ook niet om of ik het kan/wil accepteren want die fase heb ik al doorlopen,maar deze woordkeuze is natuurlijk wel bevoordelijk om een discussie voort te zetten.

Kijk de een gaat er makkelijker voorbij dan de ander!