Partyflock

Forumonderwerp · 798449
Waarschuw beheerder
+2
donateur
nouh kreeg woensdag duz te horen dat me ma waarschijnlijk kanker heeft:cry:
ze loopt al zo'n lange tijd met klachten en na 2 antibioticakuren en een aantal onderzoeken hier toch maar naar utrecht gestuurd:( er zit iets in haar hoofd onder haar oog wat er niet hoort te zittuh:(
ze slikt nu ik weet nie hoeveel pijnstillers elke dag tot maandag:/ dan word ze in utrecht opgenomen en dinsdag een kijkoperatie..waarbij ze stukjes weefsel gaan wegnemen en onderzoeken. ook nog een scan van haar hals erbij en dan krijgen we volgende week donderdag duz te horen of ze er wat aan kunnen doen of dat het niet behandelbaar is:cry: Dit word echt mijn meest beangstigende dag van me leven:(!!
ik ben nog nooit zo bang geweest:no: echt lijkt of ik in een waas leef en ineens word wakker geschud en ik besef dat me moeder wel eens dood kan gaan.. zo ineens:cry:
er werd duz gesproken over lymphoon ofiets:s i.i.d geval sluiten ze niet uit dat t een hodskinsvorm kan zijn:(
meer mensen die dit mee hebben gemaakt???
Ik kan t echt niet aan om al die topics over kanker door t egaan spitten:(

Waarschuw beheerder
sterkte
xxx

Waarschuw beheerder
donateur
pff me ma krijgt haar kaak nu al bijna niet meer los ze kan er net een boterham inschuiven zonder korstjes.. end an te bedenken dat ze dit nog maanden moet volhouden
misschien word t nog erger en de doktoren weten niet wat ze met haar kaak aanmoeten..

wat is er dan met haar kaak ?

heb ff wat gemist geloof ik :D

Waarschuw beheerder
sterkte!! :flower:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 15:21:
wat is er dan met haar kaak

nouh ze hebben tijdens de operatie haar kaak zover losgetrokken of iets een stukje uit een pees of spier weggehaald en daar hadden ze binnen 3 dagen bij moeten zijn.. Zijn ze niet achter gekomen omdat me ma vloeibaar voedsel kreeg op dat moment.. nu is haar kaak zo verstijfd dat ze hem nauwelijks meer los krijgt:@ vanmiddag heeft ze een mri scan gehad zodat ze daar misschien op kunnen zien wat er psies aan de hand is.. ze kan nix niet meer naar de tandart nixx meer eten bijna is toch belachelijk??!!
de doktor daar had al gezegd dat ze er waarschijnlijk nix meer aan konden doen:s lekkere doktor moet me ma duz de rest van haar leven vloeibaar voedsel gaan eten dan... en dan nog maar niet te spreken over haar gebit waar ze geen gaatjes kunnen boren ofiets anders...
ze kan er nu 4 ijsstokjes tussen krijgen tussen haar tanden/kiezen...

Waarschuw beheerder
donateur
bah wat een naar verhaal :/

en eerst al dat oog en nu dit.
Je denkt daar niet zo snel aan met kanker..
Je denkt aan een kale kop en misschien wat afvallen,maar je denkt niet meteen aan dit soort dingen :nee:
Waarschuw beheerder
donateur
ja dr komt veel meer bij kijken... zo kan ze bv ook nooit meer haar neus snuiten:/ ze heeft haar neus en dr rechtergedeelte van haar gezicht volledig geen gevoel meer in.. komt ook nooit meer terug:( ze merkt t duz ook nie als ze strontverkouden is en ze een loopneus heeft bv...
haar lip een stuk zit geen gevoel meer in.. verder is haar ene kant van haar gezicht een stukje opgezwollen.. schijnt ook zo te blijven:s.. haar wang valt een stuk in omdat ze een stuk jukbeen weg hebben gehaald...:vaag: en ga zo maar door....
ze krijgt nog kale plekken idd en er was nog een kans dat ze haar smaak en reuk gedeelte verliest..
en dan niet te vergeten een kans op blindheid van haar enige andere oog omdat ze bij de oogzenuw stralen...:(
Waarschuw beheerder
donateur
Hé jeetje wat vervelend en naar is dit zeg :(

Sterkte in deze zware periode meis (F)

en vooral positief blijven!

Waarschuw beheerder
donateur
Ze hebben bij mijn moeder wat in haar baalmoederhals gevonden, wat er niet hoort!
Ze moet voor verder onderzoek, maar ze is nooit gegaan...
Dus is nog steeds niet bekend of het wel of niet schadelijk is!
We hebben van alles geprobeerd om haar naar het ziekenhuis te laten krijgen, maar ze doet het niet!
Dit is nou al ruim een jaar terug en tis nog wel eens moeilijk voor me. Maar denk dat het wel goed gaat met mams!

Jij heel veel sterkte en vooral jou mams (f)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik wil je heel veel sterkte wensen!!
helaas heb ik mijn moeder moeten verliezen door deze ziekte. inmiddels alweer 6 jaar terug, de tijd gaat zo snel~

:flower: ook voor je moeder!!

Waarschuw beheerder
donateur
Nou..hier goed nieuws gekregen net, in zoverre dat er geen uitzaaiingen zijn, de testen waren allemaal perfect verder.

T zit alleen in de borst, volgende week starten ze met de chemo-therapie, maar ik ben nu vooral opgelucht.

Moest net wel ff janken van de spanning zeg...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik weet er alles van heb zelf iets meer dan ander half jaar geleden me pa eraan verloren. BIj hem waren ze te laat. Voor de mensen die het nodig hebben heel veel sterkte in de moeilijke tijden.
Het is gewoon een Klote ziekte:(

Waarschuw beheerder
Hej meissie!!

Heel veel sterkte en ik hoop dat het goed komt!
Blijven duimen ...

Dikke (K),

Laura
Waarschuw beheerder
donateur
hoi hoi
kale krullebol beter dat t niet is uitgezaaid.. wens jullie veel succes met chemo:flower:
verder is vandaag dag 10 geweest.. alles gaat tot nu toe wel redelijk... Ze heeft nog geen rare bijwerkingen van de bestraling en haar kaak is nog niet heel erg gekrompen.. zolang ze er elke dag 5/6 ijsstokjes tussen kan krijgen moet t wel goed gaan...
alleen tijdens het schoonmaken van haar oog zat er een korstje op dat zwakke plekje waar ze dat gat toen hadden gedicht en d edokter moest t korstje er wel wat afhalen anders kan t gaan ontsteken.. Maar er zat wel een beetje vocht ofzow daar:/ Duz ze moet wel in de gaten houden dat ze geen koorts of iets anders raars krijgt:vaag: :(
das een beetje eng duzz:/ stel je voor dat t gat weer gaat lekken:@ dan moet ze weeer geopereerd worden en daarna gaan ze bestraling zo sterk maken om dr kuur af te maken dat heeft cker schadelijke gevolgen:cry: duzz we hopen dat t allemaal zo doorsukkelt..
Me oom heeft zn second opinion ook gehad... Hij is niet meer te redden:( Ze geven m nog een half jaar dat de pijn nog draagelijk is daarna word t heel zwaar... Hij sterft een pijnlijke dood duz hij zit te denken aan euthanasie op den duur:( Vind t zwaar zielig voor me tante neefje en nichtje:(
We gaan met zn allen nog een moeilijk jaar krijgen:/

Waarschuw beheerder
donateur
Heel veel sterkte en vooral je moeder en de rest van familie natuurlijk ook!! (f)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 oktober 2005 om 20:06:
Heel veel sterkte en vooral je moeder en de rest van familie natuurlijk ook!! (f)

:jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
tot nu toe gaat t allemaal wel oke:)
Waarschuw beheerder
hallo,

Ik ken het hele verhaal ook, ik ben mijn moeder verloren aan die ziekte ( is bijna twee jaar geleden.) Zij had longkanker en daarna een uitzaaiing ervan in haar hoofd(tumor).
Ze heeft er totaal 7 jaar mee gelopen.Ze had op het laatst veel pijn gehad en kon slecht eten en drinken. UIteindelijk heeft zij de beslissing genomen, en er is eutanasie gepleegt.Heb er behoorlijk moeilijk mee gehad, maar het gaat per dag beter.

Heel veel sterkte, denk aan je!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
jeetjuh wat een moeilijk periode heb je gehad:( en nog steeds...:/ krijg er kippenvel van dit soort verhalen...
fijn dat t toch ietsjes beter gaat met je...
me moeder gaat t ook wel tot nu toe... ze is nu zelfs in de auto gestapt om ff naar de winkel te gaan...:vaag: rijd ze dan met 1 oog minder zicht.. maargoed ze vond dat ze dat wle kon ik ben benieuwd of ze dr auto in de prak rijd:P
ze heeft t op zich al best geaccepteerd dat ze er nu anders uitziet:) zondag op een hondenshow ging ze zelfs midden in een ring zitten bij de keurmeester:o das notabene in t middelpunt van belangstelling:respect: erg knap van dr...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hoi :kots: ,

Mijn moeder is nu genezen van Kanker , maar 2 jaar geleden had ze een knobbeltje in haar borst ontdekt.

Meteen naar de dokter die had haar door verwezen naar het ziekenhuis , bleek kwaadaardig tezijn.:/

Ze werd meteen geopereerd en het was een borstbesparende operatie , ze hadden toen gelijk ook iets bij haar lymfen weggehaald om tekijken of het uitgezaaid was , bleek dus zo tezijn :( .
En weer onder het mes dus werden haar lymfen ook meteen eruit gehaald , na een jaar lang ziekenhuisbezoeken bestraling en chemokuur :no: gaat het nu goed met der , ze moet wel regelmatig op controle komen en toch blijf je de angst houden dat het terug komt , maar ik ben blij dat alles achter de rug is . T'was echt een zware tijd :(

iig sterkte :knuffel:
Waarschuw beheerder
Thanks, maar toppie dat je moeder dat zo druft!knap hoor!
Ben blij dat het beter gaat met je moeder..

kus
Waarschuw beheerder
mijn opa en oma hebben ook kanker schrok me kapot oen ik het hoorde
dus voor alle mensen die ook zulke geliefde mensen kennen (f)
Waarschuw beheerder
donateur
ja thanks:flower: weer een gestressde week..
zo heeft last van haar tong enverder wat korstjes bij dat gat...
zometeen gaat ze weer richting utrecht:( hopen dat ze deze week ook een beetje goed doorkomt..woensdag zitten weop de helft..

Waarschuw beheerder
a meid, egt heeel veel suc6, mijn oudoom had kanker in zn lip, maar wel genenzen verder, mn lievelings lerares had longkanker, die heb ik nog maar een hlaf jaartje nog gekend :(:(:(

en vorig jaar was mij mn oma borstkanker geconstateerd, ze heeft hetlaten onderzoeken, er was godzijdank geen uitzaaing, wel moeten amputeren maar ze is nu kankervrij :cheer:

Maar echt heel veel succes verder, ook voor je moeder, wat erg zeg.

xx :flower:

Waarschuw beheerder
sterkte... (F)

Waarschuw beheerder
Heel veel sterkte met de situatie!
Waarschuw beheerder
donateur
tot nu toe gaat redelijk:/ ze heeft erg last van haar tong(net alsof je hele tong verbrand hebt) en ze kan duzz moeilijk eten:( Haar gat en huid eromheen begint te irriteren enzo maar verder ziet ze met dr ene oog nog goed:)
we gaan zometeen weer richting utrecht voor de uitslag van haar kaak:/ ben er echt bang voor:( daarna monhygieniste bestraling en t wekelijkse gesprek met de arts:/ drukke klotuh dag duz....
maarjah nog 3 weken bestraling en dan is dat i.i.g afgelopen:D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
nouh 5de week voorbij.. tot nu toe gaat t wel..
haar tong brand nog wel erg en ze weten nog steeds niet hoe ze dr verder gaan behandelen:s
nog 2 weken bestraling en dan ff afwachten welke ellende we allemaal weer gaan krijgen:/

Waarschuw beheerder
donateur
Heel veel sterkte ermee S@mmy!

Mijn moeder is vanaf vandaag kaal, vandaag is het afgeschoren, het begon uit te vallen.
Ze draagt nu een haarstukje cq. pruik.
Heb t zelf nog niet gezien maar volgens mn vader is het net haar eigen kapsel.

Mn moeder krijgt naar alle waarschijnlijkheid ook bestraling, ze heeft maandag een intake-gesprek.

Woensdag staat de 2e chemokuur op het programma.

Gelukkig voelt ze zich tot nog toe goed, alleen ze is snel moe.

Waarschuw beheerder
donateur
nogmaals sterkte met alle zieke mama's :flower:
Waarschuw beheerder
donateur
thanxxx:flower:
kale krullenbol veel sterkte ook :hug:
me moeder heeft nog steeds geen kale plekjes op haar hoofd door de bestraling...
pfff nog 2 weken en dan zijn wij dr vanaf....
en dan begint het volgende stapje weer.....
gaat nog wel een jaartje duren als alles meezit:/
Waarschuw beheerder
veel sterkte, moeder van een vriendin is overleden aan kanker dus weet hoe het is sterkte (F)
Waarschuw beheerder
donateur
nouh ze begint toch wel erg vele pijn te krijgen.. ze heeft vandaag t laatste middeltje opgehaald bij d eapotheek:/
een spulletje dat dr tong verdoofd omdat ze zoveel pijn heeft met drinken slikken en eten..
de dokter had gezegd dat de week na de laatste bestraling het ergste is:[
daarna moet t langzaam beter worden..
ze is best moe en als ze haar mond spoelt met een speciaal middeltje staan de tranen haar ook in haar ogen..
eten gaat moeilijk nixx mag gezouten zijn en specerijen inzitten want dat brand gewoon te erg:s

en nu zijn we dr achter gekomen dat die klotentaxi bedrijf ons ook nog oplicht:@ ze rekenen elke dag wat meer wat duzz oploop tot in totaal 700 euro:@ lekker geld verdienene over de rug van een kankerpatient:@:@:@
nee die zijn nog niet van ons af maar we zijn al gewaarschuwd dat ze zich er toch onderuit gaan lullen:@

Waarschuw beheerder
Sterkte, het enige wat je kan doen is zoveel mogelijk steun geven en er echt zijn voor je moeder, maar als ik dat zo lees zit dat wel goed! Zoals de reclame zegt, onthou dat kanker niet altijd het einde betekent! Heel veel sterkte en gezondheid toegewenst (F)
Waarschuw beheerder
donateur
thanx...
pff nog 1 week.. en dan hebben we dit hoofdstuk ook afgesloten...
op naar t volgende dan..
Waarschuw beheerder
Jeetje meis, dat is me effe ineens een klap... Goede vriend van mij had ook ineens K in zn ballen.. hebben ze er eentje moeten verwijderen kreeg ie afgelopen woensdag even te horen dat ze een uitzaaiing gevonden hebben en dat ze pas over 6 weken kunnen beoordelen of het gegroeid is en er dus iets aan gedaan moet worden.. beetje wazig...

Nooit leuk om te horen, laat maar even weten hoe het gegaan is volgende week, Sterkte, dat zul je wel nodig hebben die dag.

Waarschuw beheerder
aah meisje(F)..echt heel veel sterkte dr mee!!!
Khoop dat alles goed komt!!

Mn peettante heeft ook kanker gehad en is dr aan overleden,
vond t echt heel erg..ze was als un 2e moeder voor me zovaak was k daar:(...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zeker wens haar maar sterkte van me (K)

Waarschuw beheerder
Sinds vorige week is ook mijn leven helemaal op de kop gezet. Bij mn mam hebben ze borstkanker geconstateerd. Ze is gisteren geopereerd, de tumor is eruit en de schildwachtklier. Er waren geen duidelijke uitzaaiingen te zien, maar als er in die klier wel een spoor van kanker zit moeten alsnog alle klieren eruit en krijgt ze chemo. Tot nu toe alleen bestralingen, maar dat brengt ook nogal een gedoe met zich mee. 7 weken lang, 5 dagen id week op en neer naar t ziekenhuis (30 km per dag)..
Ik had nooit verwacht dit zelf mee te maken, ben nu een btje gekalmeerd maar zit dus nog een ruime week in spanning te wachten op verder nieuws!
Dat moest ik echt even kwijt toen ik dit allemaal las!
Iedereen sterkte hier (f)

Waarschuw beheerder
Heel veel sterkte allemaal:flower:

Waarschuw beheerder
Heel veel sterkte!
Ik weet hoe het is, bij mijn moeder hebben ze in april borstkanker geconstateerd met uitzaaingen naar een aantal lymfeklieren in haar arm. Ze heeft chemo gehad en is nu nog bezig met de bestralingen. Het is echt afschuwelijk deze ziekte en ik hoop dat mijn ma er snel van genezen is. Alleen die onzekerheid houdt je de rest van je leven denk ik omdat de kans er altijd is dat het weer terugkomt.
Iedereen heel veel sterkte in ieder geval!

Waarschuw beheerder
donateur
elliebombe­llie

Sterkte ermee, mn moeder heeft ongeveer hetzelfde, alleen geen uitzaaiingen.
Over anderhalve week volgt de 3e chemo, daarna nog 1 of 2.
Vervolgens wordt ze ook bestraald en nog geopereerd.

Devils~Angel

Ook veel sterkte gewenst natuurlijk!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 november 2005 om 20:22:
7 weken lang, 5 dagen id week op en neer naar t ziekenhuis (30 km per dag)..

meissie das zwaar wou dat wij maar 30 kilometer hoefden.. wij zitten elke dag anderhalf uur in de auto heen en anderhalf uur terug:( en soms voor een gesprekje van 5 minuten zelfs:s
pff voor de rest veel sterkte:flower: ik weet hoe jullie je voelen:(
en je zal altijd met die angst leven dat t terugkomt..
ik vroeg aan de arts wat als ze weer klachten krijgt???
weet je wat ik te horen kreeg:s :( tjah dan kunnen we niet veel meer voor haar doen:/ BAMM weeer een klap in je gezicht:/

morgen laatste dag bestraling... Ze zeggen dat de week na de bestraling t ergste is met bijverschijnselen.. althans onze arts.. misschien iets voor jullie moeders om rekening mee te houden want wij weten t pas sinds kort:/ of misschien juist beter als je nixx zegt..
mn moeder heeft ontzettend last van haar gehemelte en tong.. na de middag kan ze gewoon niet meer praten en of eten:no:
en ik vond vandaag per toeval een dik grote kale plek achterop haar hoofd.. (daar kwam al dat haar duz vandaan:P) daar kunnen we wel om lachen gelukkig:) stelt ja geen kloot voor...
maarjah mensen sterkte:flower: hou me ff op de hoogte...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Heel veel sterkte toegewenst heb veel vriendinnen waarvan de moeder het ook heeft hoop voor jou dat je veel steun krijgt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ! ! S@MMIE ! ! op donderdag 24 november 2005 om 22:24:
wij zitten elke dag anderhalf uur in de auto heen en anderhalf uur terug

Tjee das inderdaad helemaal heavy. We weten alleen nog niet hoe me mams elke dag in t ziekenhuis moet komen.Me broer, ik en me paps gaan proberen om vrije dagen te nemen om de beurt zodat we mee kunnen. We zullen wel zien!
We weten pas donderdag of ze ook chemo moet, dan krijgen we ook te horen wanneer de bestraling begint.
Is het bij jullie moeders ook zo dat het besef er nog niet echt is?Me mam houdt zich heel erg goed ondanks alle ellende. Me mams kwam gisteren in eens huilend uit de douche, de littekens zijn dus toch erg confronterend...:(
(f)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 november 2005 om 15:50:
Me broer, ik en me paps gaan proberen om vrije dagen te nemen om de beurt zodat we mee kunnen. We zullen wel zien!

wij hebben ook elke x iemand meelaten gaan... elke dag een ander en d eweek erop weer t zelfde riedeltje
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 november 2005 om 15:50:
het besef er nog niet echt is

ja hoor nog wel vaak.. niet elke x meer maar soms knijp ik mezelf nog steeds in me arm omdat ik niet geloof dat dit echt gebeurd:no:
we kunne zo ineens ook elke x weer huilen maar t word minder soms..

we hebben vandaag gewoon 3 1/2 uur over de heenweg gedaan en fucking ruim 5 uur over de terugweg:@ :O voor 10 minuten bestraling..
de laatste was gelijk een die we nooooit zullen vergeten:[ wat een kutweer heyyy!!!
Waarschuw beheerder
Pfffffffffff kweet hoe het voelt. Mn moeder 3 jaar geleden borstkanker gehad. Mn vader voor de 4e keer vorige maand blaaskanker.

SCHIJTZIEKTE!!! Je kunt niets doen en staat machteloos. Alleen maar wachten op uitslagen. Kutzooi!!

Sterkte meid! :flower:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ze krijgt er nu morfine bij.. de arts had gezegd dat ze einde van de week wel wat minder pijn kon verwachten terwijl de dietiste zei dat het nog wel 2/3 weken zo erg kon blijven..
we vertrouwen maar op de arts:P
en ze krijgt voedingsuplementen.. nu 20 schepjes staan gelijk aan een warme maaltijd.. en dat mag ze door alles heen gooien zodat ze i.i.g niet afvalt..
maar t is geen pretje als je vanaf de middag nie tmeer kan praten door de pijn.. ze duikt ook steeds om 8 uur t bed in..naah ze gaat maar lekker slapen. tenminste geen pijn dan:/
als t met kerst maar beetje over is:) dan hebben we tenminste nog een beetje fijne kerst. Waar ik me handjes voor dicht mag knijpen dat ze er nog is!! :lief: ya mam:P
Waarschuw beheerder
ik weet hoe machteloos je je voelt mijn vader is ook een aantal jaren gelden overleden aan kanker en je weet niet wat je dan overkomt. Ik was toen nog maar 14 maar zoiets vormt je voor heel je leven.

heel veel sterkte voor jou en je famillie toegewenst :flower:
Waarschuw beheerder
Kanker komt tegenwoordig zo veel voor, helaas!, dat het bijna (oke heel erg bijna) normaal in de oren klinkt. *wat natuurlijk helemaal niet zou mogen!* Het is "gewoon" echt een kloteziekte!
De moeder van mijn exvriendje heeft 2 weken terug te horen gekregen dat ze borstkanker heeft! en een aantal maanden terug is een goede vriendin van mijn ouders (lees: 32 jaar jong! met kindje) eraan overleden. :@

Heel veel sterkte! :flower:
Waarschuw beheerder
donateur
t is een kutziekte jah!!!
tot nu toe gaat t wel redelijk.. Ze heeft alleen ineens 2 bultjes op haar hoofd .. echt heel vaag duz dat moeten we maandag maar ff aan de bestralingsarts vragen:/
Verder slaat de morfine wel goed in:P zie hallucineert er zelfs van:P duz een beetje lol kunnen we er wel om hebben haha
haar gehemelte doet nog wel zeer..

Vandaag moesten we naar de afdeling waar het allemaal begon ruim 3 maand geleden:s
DE afdeling waar we dachten heen te gaan omdat ze haar neusholte zouden schoonspuiten en de afdeling waar we te horen kregen dat ze wel eens kanker zou kunnen hebben:(
De rillingen liepen over me rug toen ik daar zat:(
Al die momenten schoten weer door me hoofd het leek wel of ik terug was in de nachtmerrie:s
Zo vaag allemaal..
Het beruchte kamertje
De gang waar ik helemaal begon te flippen van verdriet toen de arts zei we vermoeden toch een vorm van kanker
De wc waar ik eindeloos tegen de muur aan heb zitten slaan!
bah ik haat die afdeling!!!
En dan zit je daar en dan gaat er weer een gezin DAT beruchte kamertje in met psies dezelfde artsen als die er toen bij ons zaten toen we definitief de uitslag kregen en dan dringt t wel weer tot je door... Kutziekte zoveel ellende en zoveel verdriet:@ :cry:
Ik kan nu zelfs de computer wel kapot trappen zo kwaad ben ik erom:@ :(
pffff zo dat moest er ff uit..