Partyflock

Forumonderwerp · 793664

Waarschuw beheerder
Ben bezig op een project een vlammenkit te bouwen met behulp van een bobine bougie en relais.

Krijg alleen geen vonken uit de bougie heeft iemand een idee? misschien iets van een pulserend relais?

aansluiting is als volgt.

Relais zit tussen de bobine en de aansturing daarvan. Als iemand op een knopje drukt verbreekt het relais de aansturing van de bobine en zal er geen verbranding plaatsvinden. Ook zorgt het relais dat de spanning die op de bobine stond door gestuurd wordt naar achter waar een tweede bobine staat. Die stuurt een bougie aan en zal voor ontsteking moeten zorgen.
De bobine achter heeft twee aansluitingen, nr 1 en nr 15 ...

wie helpt mij uit 🇮🇳 de 'brand'

Waarschuw beheerder
nee was ff met de club naar belgie dit weekend....heb inmiddels wel vonken uit mijn bougie achter door middel van een puls achter mijn toerenteller af te halen. maar heb nu nog steeds geen vlammen dus moet er weer over nadenken etc.
Waarschuw beheerder
Misschien kan je de elektrode afstand groter maken van je bougie???

Waarschuw beheerder
ja denk alleen dat het nu ligt aan het feit dat mijn ontsteking niet goed wordt uitgeschakeld

Artiest Scott Marten
Waarschuw beheerder
Je bent er nog niet uit he:p Als je niet wilt luisteren gaat het lang duren ja:)

Waarschuw beheerder
ik wil wel luisteren maar als jij geen tip geeft valt er weinig te luisteren.....jij komt met een vage opmerking dat ik me bobine moet halen op de sloop terwijl ik die allang heb

Waarschuw beheerder
Leg eerst eens uit wat voor bobine dat is en waar die van daan komt welke auto en zo

Waarschuw beheerder
oke komt het verhaal
auto:

Peugeot 309 1.4 I XS
Open uitlaatlijn zonder cat
de bobine van de auto is een bobine met disontsteking (mcu ofzoiets)

Dan heb ik een Relais (5 polig)
achter in de auto een bobine van de sloop (met een 1 en een 15 aansluiting) en een bougie in de uitlaat.

Dan zou het zo moeten zijn dat als ik het knopje indruk de relais gaat werken, de ontsteking uitzet en de stroom naar achteren doorstuurt naar de bobine die een vonk in mijn uitlaat creeerd doordat de ontsteking uit is geschakeld komt er onverbrande benzine door de uitlaat
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 juli 2005 om 13:24:
achter in de auto een bobine van de sloop (met een 1 en een 15 aansluiting) en een bougie in de uitlaat.laatste aanpassing 24 juli 2005 13:25

lijkt me goed

Maar dat verhaal met die Relais werk denk ik niet zo.
Heb dat ook geprobeerd maar Relais gaan snel stuk.
Ik heb daat een opamp schakeling voor op een printje

Waarschuw beheerder
rij er nu al 2jaar mee vlammenzee als ik dat wil

Waarschuw beheerder
ik ken 5 mensen die met dit zelfde setje werken en die hebben vlammen waar je niet goed van wordt.....relais is bij geen van allen ooit stuk gegaan.

Waarschuw beheerder
oke dan moet het wel goed komen denk ik.
Heb ergens nog een filmpje maar weet niet meer hoe ik op mijn webspace kan komen

Waarschuw beheerder
tja dacht ook dat het goed moest komen maar helaas werkt nog steeds niet

Waarschuw beheerder
vonkt die wel? goed?

Waarschuw beheerder
vonkt perfect en me onsteking wordt ook uitgeschakeld dus krijgt ook genoeg sap....benzine ontbrand gewoon niet
Waarschuw beheerder
sjonge sjonge sjonge :) moeilijkdoeners voor een vonkje te krijgen :)

Boor 1 gat aan uiteinde van je uitlaatsysteem,bevestig hier de bougie.
zorg voor goede massa!!!
Trek de verdeler kap open :) knoop ergens een draadje bij aan breng dat draaje naar het einde van je uitlaatsysteem:P op het uitende van de kabel maak je een boegiedop :) die klik je op de bougie! klaar!!!

:) flink gasgeven en knallen/vlammen maar :)
:P x sleutelomdraaien bij 6000rpm :) geeft leuk effect :D
suc6 ;)
(uitbreiding is ook mogelijk :))

Waarschuw beheerder
sjonge jonge jonge anders kom jij ff vage teksten plaatsen.....net alsof ik niet weet hoe ik een vlammenkit moet installeren maaaaaaaar.....forget it auto is verkocht! heb nieuwe auto met kat eronder dus geen vlammenkit
Waarschuw beheerder
blijkbaar had je hulp nodig aangezien je er een topic over maakte ??
krijg je x een serieus antwoord doe jij vaag!

maarja :) 2 liter benz over de bekleding dan vuurtje erbij :) heb je ook vlammekit in je auto:)
uniek :)