sja wat zeggen we hierover??
nou moet ik zegge dat die 3e generatie (ze zeggen vaak de 2e maar ik vind eigenlijk dat er meer een opsplitsing is; 1e van '92 - '95, 2e van 95-99 3e van 2000 - heden) er echt helemaaaaal niet uit ziet en dat ze qua kleding eigenlijk helemaal niet uit de voeten kunnen, logisch met kisten aan tot aan je knieën
en dat ze denken heftug te zijn om stoer te kijken
geef mij de 2e generatie maar 
Uitspraak van Winterkanon op maandag 13 juni 2005 om 19:32:gabber ben je van binnen het boeit geen fuck hoe je dr uit ziet, het gaat om de muziek en het feesten
dit is eigenlijk het meest zinnige wat je er van kunt zeggen ja..
onzin onzin inzin.
dat gevoel noem je dan maar anders je bent geen gabber op je gevoel zeg ik altijd maar.
want:een echte gabber gebruikt drugs en = extreem rechts.
o ja en hij moet lonsdale dragen.
anders kan je geen gabber zijn.
moewhahaahahah dat nummer betekend maar 1 ding: POGOOOOOOOO!!!!!!!!!
TE hard whahahah wat een clubkut
TE hard whahahah wat een clubkut
pogo is voor mietjes! hakkuh zal je!!!
Uitspraak van Winterkanon (coko) op maandag 13 juni 2005 om 19:32:
gabber ben je van binnen het boeit geen fuck hoe je dr uit ziet, het gaat om de muziek en het feesten
onzin onzin inzin.
dat gevoel noem je dan maar anders je bent geen gabber op je gevoel zeg ik altijd maar.
gabber ben je van binnen het boeit geen fuck hoe je dr uit ziet, het gaat om de muziek en het feesten
onzin onzin inzin.
vind je het erg als ik jou een sukkel vind?
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 juni 2005 om 19:37:onzin onzin inzin.
Hou vol zeg ben je nou echt zo verschrikkelijk dom dat je dit zelf geloofd?
kzal nog een poging doen om uit te leggen wat gabbers zijn:
gabbers zijn liefhebbers van oldschool en oude hardcore, die geen reet geven over hoe iemand er uit ziet en altijd in zijn voor een feestje (geen relpartij dus)
een echte gabber doet niet aan stampen maar hakt zich de hele nacht lang he-le-maal de tering! de enige reden dat ze drugs nemen is om langer door te kunnen gaan om zo lang mogelijk te kunnen genieten van de party
gabbers zijn dus geen londsdale figuren op kisten van 14 die zeggen dat ze gabber zijn omdat ze die blije troep van tegenwoordig luisteren en het ook nog eens luisteren omdat hun vrienden het luisteren.....
maar ach als jij het beter weet dan moetje vooral in je eigen wereldje blijven!
gabbers zijn liefhebbers van oldschool en oude hardcore, die geen reet geven over hoe iemand er uit ziet en altijd in zijn voor een feestje (geen relpartij dus)
een echte gabber doet niet aan stampen maar hakt zich de hele nacht lang he-le-maal de tering! de enige reden dat ze drugs nemen is om langer door te kunnen gaan om zo lang mogelijk te kunnen genieten van de party
gabbers zijn dus geen londsdale figuren op kisten van 14 die zeggen dat ze gabber zijn omdat ze die blije troep van tegenwoordig luisteren en het ook nog eens luisteren omdat hun vrienden het luisteren.....
maar ach als jij het beter weet dan moetje vooral in je eigen wereldje blijven!
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 juni 2005 om 19:50:ik weet het ook beter maar niemand wil het geloven.
geen respect meer tegenwoordig,en dat terweil jullie het allemaal fout hebben.
pff je scheert alles over 1 kam
pogo is voor mietjes! hakkuh zal je!!!
precies...
Ach man dit ventje heeft 4 feesten meegemaakt,heeft alleen maar foto's van hem zelf in Lonsdale kleren en daarom gaat ie zo'n doelloos topic openen.
en nee ik draag geen lonsdale...!
heb er niks op tegen.
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 juni 2005 om 19:56:pff je scheert alles over 1 kam
ik scheer helemaal niemand over 1 kam.
ik zeg hier de waarheid.
kijk als je al die dingen dan niet doet noem jezelf dan anders maar geen gabber.
want de naam is allang opgeeist.
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 juni 2005 om 20:01:ik scheer helemaal niemand over 1 kam.
ik zeg hier de waarheid.
kijk als je al die dingen dan niet doet noem jezelf dan anders maar geen gabber.
want de naam is allang opgeeist.
Het begrip "Lonsdale jongeren" is in de media en politiek dagelijkse kost.
Hierbij wordt regelmatig een link gelegd tussen de zogenaamde Lonsdale jongeren, racisme en hardcore muziek.
Dit schiet bij de echte hardcore liefhebber natuurlijk meteen in het verkeerde keelgat.
Alsof iedereen die hardcore luistert of met Lonsdale loopt extreem rechtse denkbeelden zou hebben ...
FUCK THAT !!!!
Hardcore muziek heeft uiteraard helemaal niets met racisme of discriminatie te maken.
Vanuit de hardcore scene is er juist een grote weerzin tegenover deze uitingen. Hardcore muziek en feesten staan voor vrijheid, unity, en het ultieme feestgevoel van feestgangers met verschillende nationaliteiten en uit verschillende lagen van de bevolking.
Hardcore draait maar om 1 ding en dat is met zijn allen 1 groot feest maken ...
Hardcore is unity. Hardcore betekent dat je onder je gabbers bent. No matter what colour, No matter what race !!!
We staan het simpelweg niet toe dat de media, politici en diverse andere figuren ons zo geliefde hardcore door het slijk halen.
Hierbij wordt regelmatig een link gelegd tussen de zogenaamde Lonsdale jongeren, racisme en hardcore muziek.
Dit schiet bij de echte hardcore liefhebber natuurlijk meteen in het verkeerde keelgat.
Alsof iedereen die hardcore luistert of met Lonsdale loopt extreem rechtse denkbeelden zou hebben ...
FUCK THAT !!!!
Hardcore muziek heeft uiteraard helemaal niets met racisme of discriminatie te maken.
Vanuit de hardcore scene is er juist een grote weerzin tegenover deze uitingen. Hardcore muziek en feesten staan voor vrijheid, unity, en het ultieme feestgevoel van feestgangers met verschillende nationaliteiten en uit verschillende lagen van de bevolking.
Hardcore is unity. Hardcore betekent dat je onder je gabbers bent. No matter what colour, No matter what race !!!
We staan het simpelweg niet toe dat de media, politici en diverse andere figuren ons zo geliefde hardcore door het slijk halen.
Uitspraak van VON KASSEN op maandag 13 juni 2005 om 20:02:idd hardcore is extreem rechts
eindelijk een medestander.
Uitspraak van VON KASSEN op maandag 13 juni 2005 om 20:02:idd hardcore is extreem rechts[[quote element=message id=13281488]{element is niet toegankelijk}idd hardcore is extreem rechts
idd alleen laat je dat niet blijken door een kale kop en lonsdale wat ze sponseren niet voor niks een zwart elftal
Uitspraak van hardcore333 op maandag 13 juni 2005 om 20:06:Hardcore muziek heeft uiteraard helemaal niets met racisme of discriminatie te maken.
precies en daar hoort de naam gabber niet aan verbonden te zijn.
ben je nou helemaal!!!
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 juni 2005 om 20:11:precies en daar hoort de naam gabber niet aan verbonden te zijn.
ben je nou helemaal!!!
hahahahaha meer de naam paashaas hoord daar bij
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 juni 2005 om 20:13:hahahahaha meer de naam paashaas hoord daar bij
of klapvee.
dit gaat nergens meer over 
kzal nog een poging doen om uit te leggen wat gabbers zijn:
ben ik het helemaal mee eens...
maare... met die "blije troep" is niks mis mee
gabber vind ik persoonlijk meer de hakkende en zagende menigte uit de midden jaren 90. Tegenwoordig zie je nauwelijks mensen in de hc-scene die voldoen aan het beeld van toen.
ik weet het...
tegewoordig lopen er 14 jarige mannetjes ja...
maar ik vind dat het gevoel van hardcore in je zit.
en dat lonsdale en hooligan en pit bull heb ik niks op tegen.
iedereen moet zelf weten wat hij of zij draagt, maar als je gaat mee lopen omdat je "vrienden" (voor zover je het vrienden kan noemen) ook hardcore luisteren vind ik dat zwak
tegewoordig lopen er 14 jarige mannetjes ja...
maar ik vind dat het gevoel van hardcore in je zit.
en dat lonsdale en hooligan en pit bull heb ik niks op tegen.
iedereen moet zelf weten wat hij of zij draagt, maar als je gaat mee lopen omdat je "vrienden" (voor zover je het vrienden kan noemen) ook hardcore luisteren vind ik dat zwak
Uitspraak van VON KASSEN op maandag 13 juni 2005 om 20:29:nou ik weet niet waneer jij voor het laatst op een gabberfeest ben geweest maar daar zie ik toch voor 90 % 14 jarige lonsdale mannetjes
ja idd zwaar vervelend gewoon
Bij Sikkema las ik een goed en kritisch stukje over een 15-jarig jongetje dat gefascineerd is door nazi-rituelen. U weet wel, met de rechterarm omhoog staan, White Power, dát werk. Hij noemt zich een "gabbertje".
Het is de ironie die hier de domheid te kijk zet, want het woord 'gabber' komt nota bene van het Hebreeuwse woord 'gavér', dat 'vriend' betekent.
Het "gabber" knaapje zit vast nog op school. Scholen maken schoolreisjes. Hoewel ze die in het voortgezet onderwijs om onduidelijke redenen nogal eens 'werkweek' noemen geloof ik. Die schoolreisjes gaan al lang niet meer naar Duinrell of de Julianatoren. Nee, die moeten naar het Belangrijke Buitenland.
Ik weet nog wel een originele bestemming voor het "gabber"schoolreisje komende zomer. Lekker naar Oostenrijk.
Naar Mauthausen. "Gabbertje" kan er zijn hart ophalen en daarna in zijn lijf laten omdraaien. Dat is weer eens wat anders dan altijd Parijs, Londen, Rome of Berlijn.
In Mauthausen is een spannende attractie voor "gabbertjes". Een écht voormalig concentratiekamp! Kom dáár maar eens om bij Six-Flags! En je hoeft niet eens in de rij te staan. Je kunt overal zó naarbinnen lopen.
Bijvoorbeeld bij dat ene stenen gebouwtje. Daar hangen vele honderden fotootjes van mensen die nooit meer van hun reisje zijn teruggekomen. Alle muren vol, vele nog in kleine lijstjes. Ze staren je kleurloos aan, in zwart en wit, hooguit verdrietig sepia. En in die schemerduistere ruimte drukt de dieptragische dood van al die mensen op je ziel. Alsof ze allemaal op je gemoed komen staan, één voor één, steeds zwaarder. Tot je bijna geen lucht meer krijgt.
Allemaal gewone 'gabbers' ook hoor, maar dan in de Joodse betekenis van het woord.
O ja, wat "gabbertje" dan absoluut ook even moet bekijken is dat kleine kamertje waar de nieuwkomers medisch werden gekeurd. Dat is namelijk een héél vernuftig kamertje! Daar zat de dokter. En de dokter liet iemand dan netjes rechtop tegen de muur aan staan om te meten hoe lang hij was. Dat was vet cool jongen! Want wat die vent natuurlijk niet wist joh, dat was dat er op die plek een gáátje in die muur zat. Ongeveer ter hoogte van z'n kop. En vanaf de andere kant van de muur kreeg hij dan precies door dat gaatje van een SS-er een nekschot. Gaaf hè?
Of begint je rechterarm nu al wat te zakken..?
Je bent écht de bink jongen, als je daarheen durft, dat Mauthausen. Dat is niet voor watjes! Daar is de Python, of hoe al die misselijk makende pretparktoestellen ook mogen heten, he-le-maal niks bij!
Nee, dán Mauthausen! Als je dáár uitkomt zit je maag in je strot, lijkt het of zo'n python zich om je keel heeft geschroefd en verberg je je gezicht achter je ineens gekromde rechterarm. Want je kunt minstens een uur lang niet meer stoppen met janken...
Dan is het alleen nog maar 'White-Weakness', "gabbertje"..."
Prachtige tekst, verwoord in één klap het zieke brein van een NEO -Nazi, welke zieke gek, gaat nou toch praktijken aanbidden van Hitler, kom op zeg, om je te schamen!!!!
Daarbij ben je nog eens een keer geen Nazi, maar een NSB-er...en dat is dan ineens wel om te schamen hé!!
Wees gewoon jezelf, doe je vrienden niet na, vorm een eigen mening, en wees vooral geen kuddedier die maar achter anderen loopt, dat is gewoon fucking zielig.
Het is de ironie die hier de domheid te kijk zet, want het woord 'gabber' komt nota bene van het Hebreeuwse woord 'gavér', dat 'vriend' betekent.
Het "gabber" knaapje zit vast nog op school. Scholen maken schoolreisjes. Hoewel ze die in het voortgezet onderwijs om onduidelijke redenen nogal eens 'werkweek' noemen geloof ik. Die schoolreisjes gaan al lang niet meer naar Duinrell of de Julianatoren. Nee, die moeten naar het Belangrijke Buitenland.
Ik weet nog wel een originele bestemming voor het "gabber"schoolreisje komende zomer. Lekker naar Oostenrijk.
Naar Mauthausen. "Gabbertje" kan er zijn hart ophalen en daarna in zijn lijf laten omdraaien. Dat is weer eens wat anders dan altijd Parijs, Londen, Rome of Berlijn.
In Mauthausen is een spannende attractie voor "gabbertjes". Een écht voormalig concentratiekamp! Kom dáár maar eens om bij Six-Flags! En je hoeft niet eens in de rij te staan. Je kunt overal zó naarbinnen lopen.
Bijvoorbeeld bij dat ene stenen gebouwtje. Daar hangen vele honderden fotootjes van mensen die nooit meer van hun reisje zijn teruggekomen. Alle muren vol, vele nog in kleine lijstjes. Ze staren je kleurloos aan, in zwart en wit, hooguit verdrietig sepia. En in die schemerduistere ruimte drukt de dieptragische dood van al die mensen op je ziel. Alsof ze allemaal op je gemoed komen staan, één voor één, steeds zwaarder. Tot je bijna geen lucht meer krijgt.
Allemaal gewone 'gabbers' ook hoor, maar dan in de Joodse betekenis van het woord.
O ja, wat "gabbertje" dan absoluut ook even moet bekijken is dat kleine kamertje waar de nieuwkomers medisch werden gekeurd. Dat is namelijk een héél vernuftig kamertje! Daar zat de dokter. En de dokter liet iemand dan netjes rechtop tegen de muur aan staan om te meten hoe lang hij was. Dat was vet cool jongen! Want wat die vent natuurlijk niet wist joh, dat was dat er op die plek een gáátje in die muur zat. Ongeveer ter hoogte van z'n kop. En vanaf de andere kant van de muur kreeg hij dan precies door dat gaatje van een SS-er een nekschot. Gaaf hè?
Of begint je rechterarm nu al wat te zakken..?
Je bent écht de bink jongen, als je daarheen durft, dat Mauthausen. Dat is niet voor watjes! Daar is de Python, of hoe al die misselijk makende pretparktoestellen ook mogen heten, he-le-maal niks bij!
Nee, dán Mauthausen! Als je dáár uitkomt zit je maag in je strot, lijkt het of zo'n python zich om je keel heeft geschroefd en verberg je je gezicht achter je ineens gekromde rechterarm. Want je kunt minstens een uur lang niet meer stoppen met janken...
Dan is het alleen nog maar 'White-Weakness', "gabbertje"..."
Prachtige tekst, verwoord in één klap het zieke brein van een NEO -Nazi, welke zieke gek, gaat nou toch praktijken aanbidden van Hitler, kom op zeg, om je te schamen!!!!
Daarbij ben je nog eens een keer geen Nazi, maar een NSB-er...en dat is dan ineens wel om te schamen hé!!
Wees gewoon jezelf, doe je vrienden niet na, vorm een eigen mening, en wees vooral geen kuddedier die maar achter anderen loopt, dat is gewoon fucking zielig.
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 juni 2005 om 20:47:Uitspraak van VON KASSEN op maandag 13 juni 2005 om 20:29:
nou ik weet niet waneer jij voor het laatst op een gabberfeest ben geweest maar daar zie ik toch voor 90 % 14 jarige lonsdale mannetjes
Ik ben 17 jarig lonsdale meisje
Maar geen wazi hoor...
Uitspraak van hardcore333 op maandag 13 juni 2005 om 20:49:Want wat die vent natuurlijk niet wist joh, dat was dat er op die plek een gáátje in die muur zat. Ongeveer ter hoogte van z'n kop. En vanaf de andere kant van de muur kreeg hij dan precies door dat gaatje van een SS-er een nekschot.
kicke soort van russiesroulette waar is dat pretpark daar wil ik ook wel eens heen
Uitspraak van - Miranda -- op maandag 13 juni 2005 om 20:50:Ik ben 17 jarig lonsdale meisje
Maar geen wazi hoor... kom er om lekker gek te doen
waarom in lonsdale dan om dat het zo mooi merk is of omdat iedereen er mee loopr ???
Uitspraak van VON KASSEN op maandag 13 juni 2005 om 20:59:lonsdale maak ook niet uit dat hoort ook bij de generatie van nu jah toch alleen vind ik de muziek van nu niet echt meer wat temaken hebben met de eerste generatie van toen
idd de gabber van nu is echt helemaal niks geef mij het oude maar