Partyflock

Forumonderwerp · 783983
Waarschuw beheerder
Ik heb vandaag gehoord dat ik zwanger ben.
Waarschijnlijk al een maand.
Ik wil later echt wel kinderen.
Maar dan wil ik ze ook wat te bieden hebben.
Mijn vriend en ik waren er al over uit dat we het nu nog niet wouden maar nu we dus ontdekt hebben dat ik zwanger ben is alles anders. Alleen het probleem is dat ik drugs gebruikt heb. Namelijk speed ghb xtc en cannabis. Hoe schadelijk is dat tijdens de eerste maand, Ik wil namelijk echt niet dat ik mijn kindje schade aan heb gebracht omdat ik me zonodig even lekker wou voelen. Als ik zou weten dat het kindje een hersenbeschadiging of iets anders erdoor toe gebracht zou kunnen hebben denk ik dat ik het maar beter weg kan laten halen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor de reactie's
Waarschuw beheerder
Nou ik ben er dus vandaag geweest. En de geneacoloog zei dat het kindje wel degelijk van mijn bloed leefde. Ze kon niet vertellen of het schade aan had gebracht want ik ben nog maar 4 a 5 weken zwanger. Het is dan alleen nog maar een zwart puntje van 1 mm. Ze kunnen wel allemaal testen doen maar de hersenactiviteit kunnen ze tijdens de zwangerschap niet testen. Ze maakte zich wel ontzettend veel zorgen over het drugsgebruik en heeft me alle mogelijke gevolgen even haarfijn uitgelegd. Het spijt me maar met dat schuldgevoel kan ik niet leven, dat ik dat bij een onschuldig kindje heb aan gedaan.

Ik zal nu wel heel partyflock over me heen krijgen maar mijn vriend en ik hebben besloten om het zekere voor het onzekere te nemen en niet het risico te lopen op een kindje wat misvormd is of wat dan ook door mijn schuld. We hebben besloten om over een jaar of drie eerst een jaar van te voren geen drugs meer te gebruiken en dan lekker een gezond kindje te krijgen.

Het lijkt nu wel of ik er heel makkelijk over doe, maar serieus dit is de moeilijkste beslissing geweest van mijn leven. Het enige voordeel is nu wel dat ik geen zuig-curretage hoef te ondergaan, maar gewoon een overtijdbehandeling door middel van medicijnen.

En natuurlijk heb ik er wel van geleerd, morgen meteen vragen of ze een spiraaltje kunnen zetten, en drugs hoef ik voorlopig echt niet!
Waarschuw beheerder
donateur
aah meis :knuffel: heel veel sterkte (F)

ik leef nog steeds met je mee, en denk dat als jij denkt dat dit de beste beslissing is, dit ook de beste beslissing is :jaja:

heel veel sterkte de aankomende tijd (K)

Waarschuw beheerder
hou er wel rekening mee dat een spiraaltje de eerste 6 maanden NIET veilig is. Voordat je voor de 2 e keer zwanger raakt............
Waarschuw beheerder
Bedankt voor de tip, ik ga voortaan wel en met spiraaltje, de pil en condoom sexen voor de zekerheid!

Waarschuw beheerder
Het is een beslissing waar JIJ EN JE VRIEND achter staan, een keuze die jullie bewust hebben gemaakt. De zwangerschap mag dan een ongelukje zijn, door de bewuste keuze het kind niet te houden gaan jullie voor zekerheid.

Een keuze dus die iederen zal en moet accepteren.

Ik denk persoonlijk dat je een goede keuze maakt door het zekere voor het onzekere te nemen. Ook heel goed is het feit dat je aangeeft eerst een jaar drugsvrij te zijn, voordat je weer aan een zwangerschap wilt beginnen. Een zwangerschap, die dan gepland is en waarvan je wel kunt genieten ipv 9 maanden leven in onzekerheid..

Heel veel sterkte, ook voor je vriend, en denk niet te veel terug, maar aan de tijd die komen gaat !

Waarschuw beheerder
uuh niet beetje dom?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 juni 2005 om 19:10:
uuh niet beetje dom?

Jij bent een beetje dom ! Eerst lezen, dan schrijven !

Waarschuw beheerder
tjah

Waarschuw beheerder
tjsa kutsituatie...

ik hoop dat je er wat van geleerd hebt jah,
je kunt het toch niet meer terug draaien.

Ben bang dat je spijt krijgt van de abortus
Waarschuw beheerder
Jeetje Linda, wat zul je je nu klote voelen zeg?
Voel met je mee hoor?
Zal een hele zware beslissing zijn.

Als er iemand commentaar op heeft moet je schijt aan hebben.
Voor anderen is het makkelijk praten totdat je zelf in de situatie terecht komt.
Je doet wat jij zelf het beste vind en dat is belangrijk :yes:

Veel sterkte van mij (K)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 juni 2005 om 19:09:
Het is een beslissing waar JIJ EN JE VRIEND achter staan, een keuze die jullie bewust hebben gemaakt. De zwangerschap mag dan een ongelukje zijn, door de bewuste keuze het kind niet te houden gaan jullie voor zekerheid.

Een keuze dus die iederen zal en moet accepteren.

Ik denk persoonlijk dat je een goede keuze maakt door het zekere voor het onzekere te nemen. Ook heel goed is het feit dat je aangeeft eerst een jaar drugsvrij te zijn, voordat je weer aan een zwangerschap wilt beginnen. Een zwangerschap, die dan gepland is en waarvan je wel kunt genieten ipv 9 maanden leven in onzekerheid..

Heel veel sterkte, ook voor je vriend, en denk niet te veel terug, maar aan de tijd die komen gaat !

(F)Dank je wel, jij begrijpt het helemaal. En wat een lief (l)kindje hebben jullie! Jullie worden vast heel gelukkig samen!(yes)
Waarschuw beheerder
ik vind het een heel verstandige keus van je ook al zou er geen gevaar zijn kan er toch ineens iets komen en zal je dat altijd aan je drugsgebruik verwijten, en jezelf schuldig voelen omdat je blijft denken dat het jouw schuld is. Lijkt me ook vet moeilijk maar het is een heel verstandige keus,echt waar.
Waarschuw beheerder
ik heb respect voor jullie, dat jullie samen deze beslissing hebben genomen.
Als jullie vinden dat het de juiste beslissing is dan is het dat ook en moet je schijt hebben aan sommige kortzichtige mensen hier op pf die geen normaal antwoord kunnen geven!

heel veel succes (F)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 juni 2005 om 18:54:
hou er wel rekening mee dat een spiraaltje de eerste 6 maanden NIET veilig is

6 weken dus :s hoe kom je er nou bij dat die 6 maanden niet veilig is :frusty:
Waarschuw beheerder
en stuiterterreur natuurlijk ook (l)
Waarschuw beheerder
Ja Angeldoll leek mij ook al een beetje lang, ik dacht net van: "nou wat een kutding dan!"
Waarschuw beheerder
Ik vind het een hele dappere en goede beslissing... je denkt gelukkig verder.
En laat de rest maar lullen, jullie hebben er volgens mij goed aan gedaan, en met zo'n instelling zal je over een aantal jaar vast een betere moeder worden dan menig ander ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Linda!!!!! op woensdag 15 juni 2005 om 20:43:
stuiterterreur natuurlijk ook

:hug:

Uitspraak van Chantal_A op woensdag 15 juni 2005 om 20:48:
en met zo'n instelling zal je over een aantal jaar vast een betere moeder worden dan menig ander

:jaja:

Waarschuw beheerder
heb net even het hele topic doorgelezen..

ten 1e: heb echt respect voor je meis :respect: en natuurlijk voor je vriend.. want dit doe je met zijn 2en..

ten 2e: laat idd die domme mensen lullen..

ten 3e: AngelDoll geweldige opmerkingen heb je :bah: :yes:

Waarschuw beheerder
nou meis...veel sterkte! liefs....(K) :knuffel:

Waarschuw beheerder
kheb niks gebruikt tijdens de zwangerschap, maar in jou geval.. het kindje onstaat in de eerste 3 maanden, hartje longen lever alles dus ik weet niet of het verstandig is om te houden, maar dat is mijn mening natuurlijk! :flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 juni 2005 om 08:57:
ik weet niet of het verstandig is om te houden, maar dat is mijn mening natuurlijk!

Maar ze houd het ook niet.

Uitspraak van Linda!!!!! op woensdag 15 juni 2005 om 17:53:
mijn vriend en ik hebben besloten om het zekere voor het onzekere te nemen en niet het risico te lopen op een kindje wat misvormd is of wat dan ook door mijn schuld.

Ik denk dat het een verstandige beslissing is Linda!

Heel veel sterkte!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Linda!!!!! op woensdag 15 juni 2005 om 20:45:
Ja Angeldoll leek mij ook al een beetje lang, ik dacht net van: "nou wat een kutding dan!"

ik heb m net laten zetten, en in de eerste 6 wkn kan ie nog verschuiven, waardoor die dus niet veilig is :no: je kan alleen wel 6 mndn blijven bloeden :/

Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 juni 2005 om 21:18:
ten 3e: AngelDoll geweldige opmerkingen heb je (F) :jaja:

:$ :$ tnx (F)
Waarschuw beheerder
Praat erover met een dokter, ze kunnen tegenwoordig
al vroeg genoeg dingen zien op scans, of andere onderzoeken!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van AngelDoll op donderdag 16 juni 2005 om 11:45:
ik heb m net laten zetten, en in de eerste 6 wkn kan ie nog verschuiven, waardoor die dus niet veilig is je kan alleen wel 6 mndn blijven bloeden

Wow zes maanden! dat is wel erg lang, maar ja kan hoeft dus niet. Heb je een koperspiraaltje of die Mirena?
Ik zit nog een beetje te twijfelen namelijk. Enne Alees heeft helemaal gelijk!

Praat erover met een dokter, ze kunnen tegenwoordig
al vroeg genoeg dingen zien op scans, of andere onderzoeken!

'K weet niet of je het een beetje gevolgd heb, maar misvormingen enzo kunnen ze idd zien in een verder stadium van de zwangerschap. Ook of een kindje gehandicapt wordt etc. Maar hersenbeschadiging niet. En helemaal niet in het stadium waarin ik zwanger ben. Het enig wat te zien was, was een vruchtzakje van 7,3 mm en daar zat een heel klein zwart puntje in, waarvan ze zeiden dat het een kindje kan worden.
Waarschuw beheerder
hee Linda,

Ik vind het heel dapper hoor van jou en je vriend om zo'n beslissing te nemen. Ook ik wens jullie dan heel veel sterkte met de verwerking hiervan.
(k)

Waarschuw beheerder
Hey wijffie

Ik vind het heel moedig van jou en je vriend om die keus te maken ik denk dat ik het zelfde zal doen , ik heb voor mn wangershap ook gebruikt maar een maand voor ik wist dat ik zwanger was had ik niks meer gebruikt (en daar naar ook niet ) maar ik ken een meisje die nu een zoontjuh van bijna 3 heeft en die heeft in de wangershap wel door gebruikt en dan kindje is o klein dus die heeft er niet eht wat aan oer gehouden alleen dat ie klein is

Maar wijffie ik wens je heel veel sterkte de komende tijd en je vriend ook want het is en blijft een moelijke beslising

(K) janna

Waarschuw beheerder
Uitspraak van AngelDoll op donderdag 16 juni 2005 om 11:45:
tnx

YW mag gezegd worden als mensen hier goed voor anderen mede voor zichzelf op kunnen komen :yes:

linda.. die mensen met die opmerkingen.. we lezen ze niet eens.. ze zijn niet eens hier op het forum ;)

welke beslissing jij en je vriend ook zullen nemen.. ik denk dat een hoop mensen achter je staan.. dus nogmaals veel sterkte in deze o zo moeilijke periode.. jullie zullen er alleen maar sterker uit gaan komen..
:knuffel:
Waarschuw beheerder
He Alees

Ik ben ook hartstikke blij dat er zoveel mensen zijn die het begrijpen, ik ben zelf ook geen voorstander van abortus (maar in sommige gevallen is het mooi dat het hier kan) dus ik had eigenlijk nog wel meer van die domme reacties verwacht. Ieder zijn mening toch?

Dinsdag gaat het gebeuren, toch maar niet met de abortuspil. Zaten een beetje veel nadelen aan. Nu krijg ik het onder narcose, hou ik er tenminste geen nachtmerrie's aan over.

Thanx Janna Freaky lady en Alees
Waarschuw beheerder
succes :) en sterkte
Waarschuw beheerder
Zal dinsdag aan jullie denken! Een hele vette :knuffel: voor jullie beide..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Linda!!!!! op donderdag 16 juni 2005 om 11:55:
maar ja kan hoeft dus niet. Heb je een koperspiraaltje of die Mirena?

ik heb een koperspiraaltje, omdat ik dan tenminste van alle hormonen (en bijwerkingen ervan) af ben ;)

ik wnes je aankomende dinsdag heel veel sterkte :jaja: ik zal voor je duimen dat t allemaal goed gaat (F)
Waarschuw beheerder
Dank je wel, dat kunnen we vast wel gebruiken.

Uitspraak van AngelDoll op vrijdag 17 juni 2005 om 20:59:
ik heb een koperspiraaltje, omdat ik dan tenminste van alle hormonen (en bijwerkingen ervan) af ben

Dat was voor mij ook de reden, dat ik daarvoor gekozen heb.
Maar aan mij vertelde ze, dat ik meteen beschermd ben :s Beetje vreemd.
Waarschuw beheerder
Oh en bij de nederlands vereniging van huisartsen staat weer wat anders:

De eerste drie maanden is er een kans dat het spiraal wordt uitgedreven, vooral bij vrouwen die nog geen kind hebben gehad. Daarom adviseren sommige artsen om zolang ook een condoom te gebruiken.

Dan toch maar voor de zekerheid wat er bij gebruiken.
Waarschuw beheerder
donateur
je bent iig niet de eerste tijd 'veilig' :no: omdat idd de kans op uidrijving bestaat :/ ik heb gehoord 6 weken, heb m net vorige week laten controleren, en alles zit prima ;)

Waarschuw beheerder
Heel veel sterkte dinsdag zal nog wel ff aan jullie denken dan :flower:
(K) janna

Waarschuw beheerder
veel sterkte hoor linda.. :bah:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van AngelDoll op zaterdag 18 juni 2005 om 18:26:
heb m net vorige week laten controleren, en alles zit prima

Gelukkig zou ook wat zijn als je weer moet.

Thanx alees en janna :jaja:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
heel veel sterkte vandaag :knuffel:
Waarschuw beheerder
Dank je wel (F) Ik ga er zo meteen naar toe. Ik zal blij zijn als alles straks achter de rug is.
Waarschuw beheerder
donateur
dat kan ik me voorstellen :jaja: maar je weet dat je achter de gemaakte keuze staat, dus het komt vast allemaal goed (F)

Waarschuw beheerder
spiraal is WEL veilig! enkel de eerste week word aangeraden om er nog een condoom bij te gebruiken!!!het betreft dan wel een MIRENA spiraal!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 juni 2005 om 12:14:
spiraal is WEL veilig! enkel de eerste week word aangeraden om er nog een condoom bij te gebruiken!!!het betreft dan wel een MIRENA spiraal!

dat wordt hier ook al allemaal gezegd %)

Waarschuw beheerder
de mirena id de beste...van koper spiraal word je menstruatie heviger en met mirena word ie minder ook zit er in mirena minder hormonen(ik heb deze zelf en hij werkt echt prima nooit ergens last mee)

inhet koper spiraal zit metaal verwerkt(koper dus) en ik persoonlijk vind dat niet zo'n fijn idee...bespreek het met je huis arts zou ik zeggen!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 juni 2005 om 12:18:
de mirena id de beste...van koper spiraal word je menstruatie heviger en met mirena word ie minder ook zit er in mirena minder hormonen(ik heb deze zelf en hij werkt echt prima nooit ergens last mee)

inhet koper spiraal zit metaal verwerkt(koper dus) en ik persoonlijk vind dat niet zo'n fijn idee...bespreek het met je huis arts zou ik zeggen!

ook dat is allemaal al besproken %)

bovendien jij vind de mirena de beste, voor een ander geld een andere afweging :S
Waarschuw beheerder
donateur
Ik snap je keuze helemaal, veel sterkte :flower:

En over het spiraaltje...mijn arts heeft gezegd dat ie wel meteen betrouwbaar is

en die uitdrijving of het spiraaltje verliezen is alleen sprake van als je baarnoedermond erg wijd is (bv bij vrouwen die al kinderen hebben gehad)
of gaat het daar nu ook om?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Pfffffffff.......... wat een heftig verhaal!!

Knap hoor dat jullie zelf zo'n beslissing hebben gemaakt!!

Laat iedereen maar lekker denken wat ie wil, jullie hebben de beslissing niet gemaakt omwille je eigen ik, maar om het leven van iemand anders en dat doen maar weinig mensen.........
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~Curl~ op dinsdag 21 juni 2005 om 12:21:
mijn arts heeft gezegd dat ie wel meteen betrouwbaar is

bij mij dus niet :no:

de kans op verzakking is de eerste 6 weken nog wel aanwezig, is mij verteld, dus heb ik gewoon controle daarop gehad nog. maar ik heb dan ook wel al een kind, dus dat kan het verschil zijn ;)