Partyflock

Forumonderwerp · 783220
Waarschuw beheerder
di 7 jun 2005, 11:46
OM vraagt vrijspraak voor doodslag
DEN HAAG - De peuter Savanna is niet met opzet gedood, meent officier van justitie I. Degeling. Ze wil dan ook dat de rechtbank Sonja de J. en Mario B. vrijspreekt van doodslag.

De J. en B. sloten het kind op, onthielden het voedsel, zetten het onder een koude douche, sloegen en knevelden het, maar dat was nooit met de bedoeling haar te doden, aldus de aanklaagster. Ze wilden haar opvoeden of straffen omdat Savanna zich niet aan de regels hield. Omdat de verdachten keer op keer dezelfde handelingen uitvoerden en die steeds niet tot de dood leidden, hadden ze geen reden om te denken dat Savanna er wel eens aan zou kunnen doodgaan.

De kwalificatie 'zware mishandeling' is in tegenstelling tot 'doodslag' wel van toepassing, meent de officier. Het was wel degelijk de bedoeling van de mishandelingen om te straffen door leed toe te brengen. Het is volgens Degeling ook duidelijk dat De J. en B. donders goed wisten dat ze fout zaten met hun handelingen, want altijd als ze de gezinsvoogd of een andere hulpverlener verwachtten, zag Savanna er schoon uit. Ook vielen er dan geen klappen en sloten de moeder en haar man het kind niet op.

Celstraffen en tbs geëist
voor doden Savanna
DEN HAAG - Sonja de J. moet van het Openbaar Ministerie (OM) drie jaar de gevangenis in, omdat zij haar driejarige dochtertje Savanna ernstig heeft mishandeld, waardoor ze overleed. Tegen haar man Mario B. eiste het OM twee jaar celstraf. Tegen beide verdachten eiste het OM dinsdag voor de rechtbank in Den Haag ook tbs met dwangverpleging.

De peuter uit Alphen aan den Rijn stierf op 20 september na een ruzie met haar moeder. De J. wilde het kind stil krijgen en duwde een washandje in haar mond, dat ze vastzette met een zwachtel. Het kind was verkouden en ernstig ondervoed en overleed waarschijnlijk door zuurstofgebrek. De politie hield De J. en B. 's avonds laat aan in een natuurgebied bij Holten in Overijssel. In de achterbak van de auto lag het lijkje van Savanna, dat de verdachten mogelijk wilden begraven.

Behalve zware mishandeling is volgens de aanklaagster ook bewezen dat de twee het kind van haar vrijheid hebben beroofd en dat zij het lijkje wilden verbergen. De J. en B. zijn sterk verminderd toerekeningsvatbaar, aldus het OM. Psychologen en psychiaters van het Pieter Baan Centrum (PBC) constateerden ernstige persoonlijkheidsstoornissen. De J. is door haar stoornis erg agressief en impulsief, B. is juist volgzaam en kan niet voor zichzelf of anderen opkomen.

De deskundigen van het PBC adviseren voor beiden een langdurige behandeling onder dwang. Gezien de ernst van de stoornissen zou de tbs met dwangverpleging jaren moeten duren. Het komt voor dat tbs'ers tientallen jaren in klinieken verblijven.

Nou sorry hoor, maar om misselijk van te worden wat die zwijnen hebben gedaan met dat kindje :@
En het is niet eens het eerste kind wat dat kreng op de wereld heeft gezet ! Vies wijf :[
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Cipres (L) Noosphere op dinsdag 7 juni 2005 om 13:43:
Omdat de verdachten keer op keer dezelfde handelingen uitvoerden en die steeds niet tot de dood leidden, hadden ze geen reden om te denken dat Savanna er wel eens aan zou kunnen doodgaan

:frusty:
Ik word zo gefrustreerd van dat rechtssysteem hier in NL :@

Die 2 moeten ergens opgesloten worden, en nooit meer het daglicht zien.

Waarschuw beheerder
donateur
De J. en B. sloten het kind op, onthielden het voedsel, zetten het onder een koude douche, sloegen en knevelden het, maar dat was nooit met de bedoeling haar te doden

sorry hoor maar veel andere dingen bereik je hier niet mee:S

Waarschuw beheerder
2 en 3 jaar voor het misshandelen van je EIGEN kind, dat soort mensen moeten de rest van hun leven zo zelf gemartled worden.

te erg voor woorden dit.

Waarschuw beheerder
van mij mogen ze die twee kapot slan :S:S:S:S

De peuter uit Alphen aan den Rijn stierf op 20 september na een ruzie met haar moeder

hoe ken je nou ruzie hebben met een peuter niet normaal zulke mensen

hang ze maar in de stad met een bordje om :[
Waarschuw beheerder
donateur
:frusty:

Wat een systeem hier..
Wordt je toch beroerd van!!!
Waarschuw beheerder
hier heb ik echt geen woorden voor :(
Waarschuw beheerder
donateur

sterker nog, dat ze maar met die 2 doen wat zij met dat meisje hebben uitgevreten :@ :[
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
jeeeezzus, kloteland dit echt waar, altijd weer van dit soort misselijke uitspraken, ze is dood gegaan door het gedrag van de ouders, dat moet gewoon wel....straks gaan ze nog beweren dat ze ook dood zou zijn gegaan als ze bij lieve ouders had gewoond, rot toch op balkenende
Waarschuw beheerder
donateur
Waar is die *kotssmiley* als je hem nodig hebt......tis te erg voor woorden.....:@:@:@

Waarschuw beheerder
tis gewoon te belachelijk voor woorden!!
die mensen moet zwaar gestraft worden:@:@
Artiest {SHOWLIST artist 49113, 157317, 15263}
Waarschuw beheerder
donateur
En dat gaat maar 3 jaar de cel in, en die vriend van d´r 2 jaar..

Dit tuig moet je eerst een washandje in hun mond stoppen, 2 x een tampon in hun neus en alsnog begraven :[

Waarschuw beheerder
Zielig kutlandje is dit toch eigenlijk :/

Ik hoop dat iemand ze opwacht zodra ze vrijkomen die mensen verdienen geen leven.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ohhhhhhhhhhjaaaaaaaaa
Niet normaal meer... dus ik mag mijn kind ook langdurig "mishandelen", want niemand kijkt ernaar om en zolang het niet tot de dood leidt, valt niemand mij er ook mee lastig....

Waar gaat dat heen in dit land.....

Bij allebei het hele zaakje weghalen, zodat ze nooit meer kinderen mogen/kunnen krijgen en dan heel, heel lang opsluiten.

*r.i.p. savanna*......

Waarschuw beheerder
Ik hoop dat die moeder ook "per ongeluk" met haar nek tussen de stalen deur komt in de gevangenis.
Ziek stuk stront!

Waarschuw beheerder
lees eens goed...staat ook tbs...ze kunnen ze dan in principe zo lang opgesloten houden als ze willen!

Waarschuw beheerder
donateur
Wat nou , geen doodslag.. :@ MOORD dat is het!!

Die lui zijn echt niet 100 punten, maar ze hebben echt wel door gehad hoe erg ze dat kindje pijnigden..!
Opsluiten, voor altijd.
Waarschuw beheerder
Opsluiten heeft geen zin, behandelen ook niet, spuitje wel :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Dan komen ze er makkelijk van af.. nix daarvan. Opsluiten in een donker hokje. :jaja:
Zijn ze nog beter af dan Savannah. :cry:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
2 en 3 jaar.. en dat je JE EIGEN kindje zoiets kan aandoen :S

meteen doodslaan met hamers als ze vrij komen :jaja:

Waarschuw beheerder
ze hadden gewoon met hun poten van dat lieve kindje af moeten blijven :@:@:@:@

ze had ook het recht op een goed en gezellig leven

ik hoop dat ze een flinke straf krijgen:[:[:[

Waarschuw beheerder
donateur
gelijk ophangen die lui
is toch niet normaal
je eigen kind ppfffff
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juni 2005 om 14:01:
Dan komen ze er makkelijk van af..

denk maar niet dat ze snel die TBS kliniek met dwangverpleging uit komen hoor.
Waarschuw beheerder
pfffff...jeetje mina..wat een randdebielen lopen hier rond:@:@

Waarschuw beheerder
donateur
Ik begrijp dit land ook niet hoor.. er waren al twee kinderen bij haar weg gehaald, in mijn ogen heeft ze wel bewezen dat ze niet capabel is om op te voeden. :(
Waarschuw beheerder
Arm kind. :cry:

Die lui mogen echt nooit geen kinderen meer krijgen. :nee:

Ik snap dat zowiezo niet die korte straffen.

Dit is toch mishandeling tot de dood er opvolgt dus doodslag?

En dat ze geestelijk niet helemaal in orde zijn vind ik geen excuus.

Ook als je een psychiatrische ziekte hebt, heb je nog wel enig benul van wat je doet. Of iig 1 van de 2. (n)
Waarschuw beheerder
donateur
Krijg echt kippevel als ik dat lees zeg..
Zieke mensen in de wereld hoor... :(

Waarschuw beheerder
Vind het OM nou ook niet echt capabel als ze dit eisen.
Enige lichtpuntje is dat er voor beiden ook TBS is geeist, en daar kom je niet zo 1 2 3 meer uit..
Waarschuw beheerder
donateur
Ze wil dan ook dat de rechtbank Sonja de J. en Mario B. vrijspreekt van doodslag.

Uhm, er is toch ook nog zoiets als dood door schuld... achterlijke rechtsysteem ook!
Waarschuw beheerder
D@rkCoreQueeNie citeer 7 juni 2005 14:09

donateur! gelijk ophangen die lui
is toch niet normaal
je eigen kind ppfffff

Ongeacht of het nu je eigen kind is of dat van een ander, het is gewoon te ziek voor woorden.
Het komt toch niet in die grijze massa van je op om een kind te mishandelen (tot de dood er op volgt !!)
Stelletje zieke randdebielen :@
Waarschuw beheerder
donateur
ik zeg de doodstraf
Waarschuw beheerder
Ons rechtssysteem is zwaar ziek als je dit leest.. Ik bedoel, check dit
De J. en B. sloten het kind op, onthielden het voedsel, zetten het onder een koude douche, sloegen en knevelden het, maar dat was nooit met de bedoeling haar te doden, aldus de aanklaagster. Ze wilden haar opvoeden of straffen omdat Savanna zich niet aan de regels hield. Omdat de verdachten keer op keer dezelfde handelingen uitvoerden en die steeds niet tot de dood leidden, hadden ze geen reden om te denken dat Savanna er wel eens aan zou kunnen doodgaan.

..

Ziek F***, die rechter..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van sNicKer? op dinsdag 7 juni 2005 om 14:56:
Ziek F***, die rechter..

rechter moet nog zn oordeel geven!.....
Waarschuw beheerder
zulke monsters hebben geen recht op zuurstof, werkelijk niet !! :'(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Shanna b) op dinsdag 7 juni 2005 om 13:46:
Ik word zo gefrustreerd van dat rechtssysteem hier in NL

is wel leuk en aardig....maar besef wel dat een gedetineerde in de gevangenis 190 euro per dag kost en een delinquent met tbs kost de samenleving dagelijks zelfs meer dan 500 euro. Je kunt wel alles en iedereen voor de rest van hun leven opsluiten...maar wie betaalt dat....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van sNicKer? op dinsdag 7 juni 2005 om 14:56:
De J. en B. sloten het kind op, onthielden het voedsel, zetten het onder een koude douche, sloegen en knevelden het, maar dat was nooit met de bedoeling haar te doden

Hoe achterlijk kan een mens zijn...alsof een kind veel kan hebben grrr. Ze wilden het niet doden durft ze dan nog te zeggen.

Sterf maar onmens!
Waarschuw beheerder
is wel leuk en aardig....maar besef wel dat een gedetineerde in de gevangenis 190 euro per dag kost en een delinquent met tbs kost de samenleving dagelijks zelfs meer dan 500 euro. Je kunt wel alles en iedereen voor de rest van hun leven opsluiten...maar wie betaalt dat....

Dit roep ik dus ook al heel lang, bij zulke delicten is een celstraf letterlijk zonde van ONS geld. Hier zou de doodstraf weer voor moeten worden ingevoerd. Dan word ik maar voor Middeleeuws versleten.
En kom nou ook niet met die onzin van, eigen rechter spelen, of dat je dan t zelfde bent als die monsters omdat je een ander ook van zijn leven wilt beroven. :no:

Ik doe daar niet aan mee ! :[ Zulke onmensen horen gewoon niet op deze aardkloot !
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
referendum over de doodstraf doen???

Waarschuw beheerder
Die gasten snappen et duidelijk echt niet!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Cipres (L) Noosphere op dinsdag 7 juni 2005 om 15:21:
Hier zou de doodstraf weer voor moeten worden ingevoerd.

en voor welke delicten zou jij graag deze straf willen zien?!!!
Waarschuw beheerder
Het komt voor dat tbs'ers tientallen jaren in klinieken verblijven

"het komt voor" ......
die mensen zouden nooit geen daglicht meer moeten zien! :@
Waarschuw beheerder
donateur
Kill-Sill citeer 7 juni 2005 15:25
referendum over de doodstraf doen???

:jaja: :jaja:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Het delict genoemd in dit topic vind ik persoonlijk een heel goede voor de doodstraf.

Evenals pedofiele stakkers die eerst kinderen verkrachten om ze daarna te vermoorden ! :[

Waarschuw beheerder
en als er ooit iemand onschuldig de doodstraf krijgt..moeten we dat maar op de koop toenemen?
Waarschuw beheerder
Nee, maar als bepaalde zaken onomstotelijk zijn bewezen, neem bijv. een Marc Dutroux, dan mag ie voor mij op de stoel ! Die is echt niet onschuldig :@
Waarschuw beheerder
DEN HAAG - Sonja de J. moet van het Openbaar Ministerie (OM) drie jaar de gevangenis in, omdat zij haar driejarige dochtertje Savanna ernstig heeft mishandeld, waardoor ze overleed. Tegen haar man Mario B. eiste het OM twee jaar celstraf.

WTF?? :| Die mensen moet je levenslang opsluiten :@
Waarschuw beheerder
ongelooflijk dat is gewoon zware mishandeling dat geleid heeft tot de dood :-o :@ MURDERERS! :jaja:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
waarom word de straf niet gezet op: dezelfde mishandeling bij die gekke ma en stiefpa, dus opsluiten in kastje, koud douchen, geen eten, slaan... voelen ze eens wat het meisie voelde :'( vind dit echt bizar!!! het gaat om de mishandeling van een peuter, die het verschil tussen ja en nee niet eens weet (dus waarom dan zulke extreme straffen???) en die zich absoluut niet kan verweren! kan me hier zo kwaad over maken, geef mij maar een uurtje met die twee, piepen ze wel anders...

Waarschuw beheerder
donateur
WTF 2 & 3 maar? :S Mahaa eeuwig opsluiten! :@

Waarschuw beheerder
donateur
Voor dit soort misdrijven mogen ze de doodstraf invoeren, niet te geloven!!!
Om misselijk van te worden, en de gedachten alleen al dat dat soort beesten ooit nog eens kinderen op de wereld kunnen zetten, definitieve sterilisatie zou verplicht moeten kunnen zijn!!
Waarschuw beheerder
Komt iedereen weer aan hoor met hun moord en doodslag.:(

Gewoon opsluiten:) +TBS
Waarschuw beheerder
Ja ik snap wel dat je sommige mensen liever op de stoel zou zetten maar dan betekent dat Amerikaanse toestanden en t is duurder. Veel duurder. En t nederlandse rechtsysteem is helemaal zo slecht nog niet.
Waarschuw beheerder
Neen geen doodstraf!!

Voor politieke partijen en maatschappelijke organisaties is de doodstraf geen item. Alleen enkele marginale, uiterst rechtse clubjes en een enkele orthodox-christelijke partij zijn voorstander van de doodstraf.

Van alle misdrijven ligt voor moord het recidivecijfer het laagst: nog geen 0,5%. Van de 2 646 moordenaars die tussen 1900 en 1976 in twaalf Amerikaanse staten werden vrijgelaten, werden er daarna 16 opnieuw veroordeeld voor moord.

Bovendien is de rechter niet onfeilbaar. Tussen 1900 en 1992 zijn in de Verenigde Staten zeker 416 mensen ten onrechte ter dood veroordeeld. Voor minstens 23 van hen kwam deze ontdekking te laat.

En nee, executeren is bepaald niet goedkoper dan opsluiten. In de Amerikaanse staat Florida kost het veroordelen en terechtstellen van een moordenaar gemiddeld US $ 3 200 000,- Voor dat bedrag kun je ook zes mensen levenslang opsluiten!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
kunnen ze bij haar en haar vriend niet ook een washandje in de mond stoppen???

Waarschuw beheerder
donateur
:(
weet je, er zijn af en toe momenten dat ik me afvraag of wij met z`n allen niet veel te ver zijn doorgeslagen met "rechten" en "begrip voor de situatie" voor verdachten.

Hoe ziek zijn dit soort mensen?? Kom op, levenslang in een hokkie van 3x3m is nog een te goed vooruitzicht voor dit soort mensen. Als je je eigen kinderen dit aan kan doen, waartoe zijn ze in staat bij wildvreemden dan?? Zo krijg je wel Dutroux-situaties...

Nee, ook nu weer schaam ik me dat ik een Nederlander ben...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ik kan nooit een leuke nick verzinnen... op dinsdag 7 juni 2005 om 19:57:
weet je, er zijn af en toe momenten dat ik me afvraag of wij met z`n allen niet veel te ver zijn doorgeslagen met "rechten" en "begrip voor de situatie" voor verdachten.

Hoe ziek zijn dit soort mensen?? Kom op, levenslang in een hokkie van 3x3m is nog een te goed vooruitzicht voor dit soort mensen. Als je je eigen kinderen dit aan kan doen, waartoe zijn ze in staat bij wildvreemden dan?? Zo krijg je wel Dutroux-situaties...

Nee, ook nu weer schaam ik me dat ik een Nederlander ben...

En ik vraag me af,dat er niet eerder ingegrepen is.

Er was allang bekend dat dat gezin groote problemen had.

Ik snap niet dat ze de hulpverleners ook niet eens flink over de vingers tikken.

Dat meisje was al eens uit huis geplaatst,en ook weer terug geplaatst.

Tuurlijk die ouders zijn uiteindelijk verantwoordelijk.

Maar als je zo ver heen bent dat je dat je eigen dochter aandoed,dan is het echt niet goed in je boven kamer,en dat wist de hulpverlening!!!!!!!!

Dus die delen de verantwoording,is mijn mening.

Buren waren op de hoogte en hebben de hulpverlening ook gewaarschuwd.

Waarschuw beheerder
donateur
opsluiten, en nooit meer los laten.

ik snap ook niet waarom dat kindje ooit is teruggeplaatst en waarom er daarna niet beter op gelet werd. maarja, die voogden hebben het druk, niemand heeft het overzicht, iedereen werkt langs elkaar heen. en sommige mensen kunnen heel goed verhullen dat het slecht gaat, vooral tegen hulpverleners.. :S

Waarschuw beheerder
Nou sorry hoor, maar om misselijk van te worden wat die zwijnen hebben gedaan met dat kindje
En het is niet eens het eerste kind wat dat kreng op de wereld heeft gezet ! Vies wijf

(y)
dom wijf.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juni 2005 om 21:58:
ik snap ook niet waarom dat kindje ooit is teruggeplaatst en waarom er daarna niet beter op gelet werd. maarja, die voogden hebben het druk, niemand heeft het overzicht, iedereen werkt langs elkaar heen. en sommige mensen kunnen heel goed verhullen dat het slecht gaat, vooral tegen hulpverleners..

Nou zover ik weet hadden ze alleen efkes een goed gesprek met de buren hoefen voeren en er valt niks te verhullen.

En ik weet het niet zeker,maar ik dacht ook ergens gehoord te hebben,dat ze een groeiachterstand had!!!!!!

En ze hadden het kind maar een keer psychologish hoefen onderzoeken(wat denk ik ook wel gebeurd is),en de ouders hadden niks meer kunnen verhullen.

Er worden kinderen om minder uit huis geplaatst.

Ik blijf erbij,de hulpverleners hadden dit moeten aan zien komen.

Neemt niet weg dat die ouders een zware straf moeten hebben.

Maar als je de afgelopen tijd het nieuws een beetje had gevolgd,heeft de hulpverlening,het bij dit meisje echt goed,bijna misdadig, fout gedaan?(Oke is natuurlijk wel weer achterafpraten,en hoop dan ook dat de hulpverlening er van leerd)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Te triest voor woorden.
Ongelovelijk dat wij dit toe laten als Nederlandse staat.
Het is GVD je eigen kind.
Die mensen krijgen dan wel TBS, gaan op weekend verlof, komen weer samen en maken een nieuw kindje met als mogelijk het gevolg.... Dezelfde onbegrijpelijke daad als bij Savanna. Ik kom het jammer genoeg tegen in mijn werk. Geloof mij.. iedere zaak veroorzaakt bij mij kippenvel.
en 3 jaar + TBS zijn geen straffen. Kennelijk mag je dus je eigen kind dood slaan....

Voor mij verdienen die mensen hetzelfde lot als Savanna

ONBEGRIJPELIJK
Waarschuw beheerder
Hallo mensen.:) De nederlandse staat laat dit echt niet niet toe hoor. T zit veel genuanceerder.

waarom hoor ik niemand over de omgeving?? daar ligt ook schuld! Er moet sowieso iets aan de mentaliteit gedaan worden in dit land. Want dat is een veel grotere bedreiging dan dat zogenaamd het rechtssysteem niet klopt. Oke natuurlijk heeft die ook z'n nadelen. Maar we mogen godverdegodver blij zijn dat t geregeld is zoals t nu is. en niet zoals 120 jaar geleden. Dan hadden we zeker iets te zeiken gehad! Betreft doodstraf. Denken ze nou echt dat er minder moorden gepleegd worden wanneer we 'engere' straffen opleggen? Nee zo ligt t niet. We moeten kijken naar de kern van deze problematiek.:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juni 2005 om 22:05:
3 jaar + TBS zijn geen straffen

klopt..tbs is geen straf, maar een maatregel;)
Waarschuw beheerder
Zeg Paul... ben jij die Paul Hendriks van t Comenius college?

Als je dat nog weet? (vruger:))
Waarschuw beheerder
pfffff het gaat weer helemaal nergens over hier in nederland 3 jaar voor moord op je eigen kind en een stukje verder in de krant lees je voor een paar overvallen 4 jaar waar gaat dit toch heen!!!!! :@ :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op woensdag 8 juni 2005 om 13:06:
Zeg Paul... ben jij die Paul Hendriks van t Comenius college?

heb daar nooit gezeten....heb op t kruisheren gezeten...
Waarschuw beheerder
bij beide verdachten heeft het Pieter Baan Centrum ernstige persoonstoornissen gevonden, waardoor zij als sterk verminderd toerekeningsvatbaar worden beschouwd...

ik zeg 30 jaar TBS ipv opsluiting
Waarschuw beheerder
donateur
Als mensen niet volledig toerekeningsvatbaar kan je ze het ook niet volledig aanrekenen, toch?

Maar dan moeten ze ook niet de volledige verantwoordelijkeid krijgen als ze kinderen krijgen.
Iedereen kan ook maar kinderen krijgen en er wordt zo weinig toezicht op gehouden. Als dat systeem nou eens verbeterd zou worden, voorkomen is beter dan genezen.

En natuurlijk moeten ze zwaardere straffen krijgen voor zoiets, maar helpt het hen als ze de gevangenis ingaan?
Komen ze daar beter uit? Eerder slechter...

Waarschuw beheerder
Ben het eens met **Lientje** !!

Maar wel heel erg ziek!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van **LIENTJE** op woensdag 8 juni 2005 om 18:00:
Als mensen niet volledig toerekeningsvatbaar kan je ze het ook niet volledig aanrekenen, toch?

Niet? Nou ik vind van wel

Gelijk kapot schieten dat soort lui
Geen kosten voor opsluiting en de tbs!
Waarschuw beheerder
Lientje heeft gelijk. T ligt veel genuanceerder. Het is meestal ook de schuld van deze achterlijke maatschappij!

Mensen sluiten altijd maar hun ogen voor dit soort mensen en wat is het resultaat?? dood en verderf!!

Zogenaamd kapot schieten heeft geen enkel nut!! Denk maar niet dat er dan minder moorden worden gepleegd! Dat is gewoon zo.:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :cheer: ikke :cheer: op woensdag 8 juni 2005 om 13:20:
pfffff het gaat weer helemaal nergens over hier in nederland 3 jaar voor moord op je eigen kind en een stukje verder in de krant lees je voor een paar overvallen 4 jaar waar gaat dit toch heen!!!!!

Ja idd erg :s
Waarschuw beheerder
Ik snap overigens wel dat als t jouw kind mocht overkomen dat je dan tot alles in staat bent. Of dat je uberhaupt moord gedachtes krijgt bij deze lui.

Maar als iedereen dat zou doen dan was de wereld allang vergaan!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jantje trammelantje op dinsdag 7 juni 2005 om 23:45:
waarom hoor ik niemand over de omgeving?? daar ligt ook schuld!

De buren hadden al de diverse malen de kinderbescherming in gelicht!!!!Omdat ze regelmatig het kind vreselijk hoorde schreeuwen en huilen...Daar werd vervolgens niets mee gedaan. Ook wat mij betreft mogen ze van mij levenslang krijgen,3 jaar TBS is veels te weinig. Savanna kan niet meer opgroeien tot een leuke meid dat heeft haar moeder der ontnomen.....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van De enige echte SYL op woensdag 8 juni 2005 om 19:21:
3 jaar TBS

tis 3 jaar en tbs....en wanneer iemand veroordeeld wordt voor een delict als deze, kan tbs elke 4 jaar verlengt worden...en aangezien deze 2 helemaal van t padje zijn, kan dit nog wel ff duren....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 juni 2005 om 23:02:
tbs elke 4 jaar verlengt worden...en aangezien deze 2 helemaal van t padje zijn, kan dit nog wel ff duren....

Laten we het hopen!!!!!![

Waarschuw beheerder
tis 3 jaar en tbs....en wanneer iemand veroordeeld wordt voor een delict als deze, kan tbs elke 4 jaar verlengt worden...en aangezien deze 2 helemaal van t padje zijn, kan dit nog wel ff duren....

Ja en als dit niet zo is?? Misschien lopen ze over 4 jaar gewoon weer buiten. En om dan maar gelijk in jouw termen te blijven, is dit dan de "maatregeldie ze verdienen?? Denk het niet!!

Waarschuw beheerder
hoop dat ze hetzelfde met haar doen als wat ze dat kind heb aangedaan :x
Waarschuw beheerder
Omdat de verdachten keer op keer dezelfde handelingen uitvoerden en die steeds niet tot de dood leidden, hadden ze geen reden om te denken dat Savanna er wel eens aan zou kunnen doodgaan.

waar zit vrouwe justitia haar verstand? :S
Dit kind werd willens en wetens gemarteld. Nee tuurlijk dachten ze niet dat het ook wel eens tot de dood kon leiden.........
Dit is gewoon waanzin!

en die celstraffen/tbs is een lachterje
Ik vind dat ze beide verplicht moeten steriliseren. Om herhaling te voorkomen, want ooit komen ze weer terug in de maatschappij.........
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van De enige echte SYL op woensdag 8 juni 2005 om 19:21:
De buren hadden al de diverse malen de kinderbescherming in gelicht

nou ik spreek uit ervaring kinderbescherming stelt geen hol voor die doen namelijk HELEMAAL NIKS
Waarschuw beheerder
pffffffffffffffff...die moet je op een boot zetten en laten zinken...

*blup blup*
Waarschuw beheerder
k vind dat ze beide verplicht moeten steriliseren. Om herhaling te voorkomen, want ooit komen ze weer terug in de maatschappij.........

ik ben bang dat zelfs na sterilisatie (liever castratie :[ )
ze nog niet terug zullen deinzen voor andermans kindje :'(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Cipres (L) Noosphere op donderdag 9 juni 2005 om 14:28:
ze nog niet terug zullen deinzen voor andermans kindje

maar als dat zo is....en de psychologen en psychiaters kunnen dit vaststellen, dan zitten ze nog wel eventjes in de tbs-kliniek...en als ik de kranten mag geloven zijn ze beide gek genoeg om op de long-stay afdeling te komen....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 juni 2005 om 14:50:
maar als dat zo is....en de psychologen en psychiaters kunnen dit vaststellen, dan zitten ze nog wel eventjes in de tbs-kliniek..

Denk je?? Hoeveel van deze figuren hebben de zo gezegde psychiaters/psychologen gemanipuleerd, en liepen na een paar jaar weer buiten!!!!Daarbij gingen ze gewoon weer verder met waar ze mee bezig waren, nadat ze vrij kwamen. Er zijn genoeg voorbeelden te noemen. Zelf als ze weekend verlof hebben van zo'n TBS kliniek.

tis 3 jaar en tbs....

Dat wist ik.......{had het een beetje lullig op geschreven..}

Waarschuw beheerder
3 jaar en tbs....

3 jaar :S

Waarvan 1 derde weg gehaald word.

Is 2 jaar

Waarvan al een tijdje in voorarrest

Dus 1 a 1,5 jaar zitten en dan lekker tbsen :S

Mensen worden veroordeeld voor 1 zielige overval en krijgen 5 jaar en mensen die kinderen vermoorden krijgen 3 jaar :S

Nederland :S
Waarschuw beheerder
Die lopen zekerrr niet vroegtijdig weer weg hoor. Let maar op.

Waarschuw beheerder
TBS kan levenslang zijn he?

Dat vergeten veel mensen!

Maar fouten worden er wel gemaakt in het TBS systeem,dat geef ik toe!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 juni 2005 om 19:18:

Dat vergeten veel mensen!

Ja klopt maar dat geld voor hun niet...
Omdat ze het meisje zogenaamd niet opzettelijk wouden doden..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 juni 2005 om 19:18:

Kan in uitzonderlijke gevallen. Als jij je goed gedraagt ben je er na een tijdje weer uit

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Honey1316 op donderdag 9 juni 2005 om 19:36:
Ja klopt maar dat geld voor hun niet...
Omdat ze het meisje zogenaamd niet opzettelijk wouden doden..

Ik zou het niet weten!

Als iemand zo gestoord is,blijft zijn TBS van kracht.

Met TBS ben je minder goed af,als alleen met een gevangenisstraf.

Er zijn mensen die nooit meer uit TBS komen.

Zoek er maar eens wat over op,wat TBS inhoud.

Je zult zien,dat je er niet blij mee bent.

De rechter bepaald niet hoelang je TBS hebt,maar psychologen.

Werkzaam bij Demon Dance Events
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind ze hartstikke schuldig!
Ze verhongeren dat kind stelselmatig en mishandelen haar!

Doen d'r in een kast opsluiten en een washandje in d'r mond gepropt en dan zeggen, dat het geen opzet is:frusty:
Ken d'r bij mij niet in:no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 juni 2005 om 19:51:
Ik vind ze hartstikke schuldig!
Ze verhongeren dat kind stelselmatig en mishandelen haar!

Doen d'r in een kast opsluiten en een washandje in d'r mond gepropt en dan zeggen, dat het geen opzet is
Ken d'r bij mij niet in

Nee,dat kan er bij mij ook niet in,en bij de rechter ook niet,daarom krijgen ze ook TBS,dat kan dus levenslang inhouden.

Maar de rechter bepaald dat niet,maar psychologen.

Waarschuw beheerder
donateur
Er stond in de krant van de week, dat ze bijna gaan voorbereiden op terugkeer in de maatschappij, dus TBS, maar dat kan ook wel 's levenslang zijn ja!

Stelletje idioten:S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 juni 2005 om 20:16:
Stelletje idioten

En dat zijn die ouders,en voor mij mogen ze in zo'n TBS kliniek blijfen.

Maar ik ben dat niet om te bepalen(jammer genoeg)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ze moeten bij die 2 hetzelfde doen, als wat ze bij dat kind gedaan hebben en dan achteraf zeggen, o sorrie was niet zo bedoeld hoor:[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 juni 2005 om 19:12:
jaar

Waarvan 1 derde weg gehaald word.

Is 2 jaar

Waarvan al een tijdje in voorarrest

Dus 1 a 1,5 jaar zitten en dan lekker tbsen

geen goede berekening he!;)
die 1/3 die weg gehaald wordt, staat voor de periode die in 'voorarrest' is uitgezeten....en tis niet zo dat 1 derde altijd verminderd wordt...ligt aan de omstandigheden en aan het gedrag van t persoon...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 juni 2005 om 21:10:
die 1/3 die weg gehaald wordt, staat voor de periode die in 'voorarrest' is uitgezeten....en tis niet zo dat 1 derde altijd verminderd wordt...ligt aan de omstandigheden en aan het gedrag van t persoon...

Ik heb geleerd dat 1/3 er zowiezo van afgaat.

Zelfs met levenslange gevangenis wat maximaal 25 jaar is word er 1/3 afgehaald.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Met dat gedrag moeten ze nooit meer vrijkomen:@

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 juni 2005 om 21:11:
Ik heb geleerd dat 1/3 er zowiezo van afgaat.

tjah, dan heb ik t toch anders geleerd....haha, hoop t niet, anders zit ik met een groot probleem ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 juni 2005 om 21:12:
tjah, dan heb ik t toch anders geleerd....haha, hoop t niet, anders zit ik met een groot probleem

Een levenslange gevangenisstraf betekent in Nederland ook echt levenslang. Dit is anders dan bij tijdelijke vrijheidsstraffen, waarbij er vrijwel automatisch vervroegde invrijheidstelling volgt nadat 2/3 van de straf is uitgezeten.

Alleen bij Koninklijk Besluit kan gratie worden verleend, dan wordt levenslang omgezet in een tijdelijke celstraf. Automatisch is dit zeker niet en in tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, wordt slechts bij hoge uitzondering gratie verleend. Gratie wordt in de regel slechts verleend als de veroordeelde zich zo heeft ontwikkeld dat hij in staat wordt geacht zijn leven te beteren. Bovendien moet een bijzondere wijziging van de omstandigheden aan het gratieverzoek ten grondslag liggen, zoals een zeer ernstige ziekte van de veroordeelde. Nadat 20 jaar van de straf is uitgezeten kan een gratieverzoek worden ingediend.

bron: wikipedia.nl

Zat er wel naast met levenslange gevangenisstraf
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 juni 2005 om 21:13:
Zat er wel naast met levenslange gevangenisstraf

met t andere ook hoor;)...staat vrijwel bij..en dit is afhankelijk van t gedrag van de veroordeelde...als deze zich misdraagt, dan bestaat de kans dat hij zn hele straf moet uitzitten....

ff stukje van www.om.nl
Als een gedetineerde tweederde van zijn straf heeft uitgezeten, komt hij in aanmerking voor een onvoorwaardelijke vervroegde invrijheidsstelling.
Dit geldt voor gedetineerden die zijn veroordeeld tot een onvoorwaardelijke gevangenisstraf van minstens zes maanden. vervroegde invrijheidstelling kan achterwege blijven als de veroordeelde bijvoorbeeld na zijn veroordeling nieuwe misdrijven heeft begaan of heeft geprobeerd te ontsnappen.
laatste aanpassing