Partyflock

Forumonderwerp · 782168

Waarschuw beheerder
Heb net op de school van mijn 4 jarige dochter gehoord dat ze nu al zullen beginnen met voorlichting over seksualiteit en relatie. :S Niet normaal vind ik, wat vind jij?

Waarschuw beheerder
lijkt me sterk dit
Waarschuw beheerder
donateur
:/ beetje erg vroeg als j het mij vraagt

Waarschuw beheerder
donateur
dat is wel heel erg overdreven...:S

Waarschuw beheerder
indd op tijd is goed maar bij 4 jaar al :vaag:

Waarschuw beheerder
heb je dit toevallig een maand en 2 dagen geleden gehoord?

Waarschuw beheerder
Wij ouders mogen niet een protesteren:@ Ze vinden 't echt nodig:S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 juni 2005 om 12:20:
heb je dit toevallig een maand en 2 dagen geleden gehoord?

Nee, vandaag, hoezo?

Waarschuw beheerder
sorry 2 maanden en 2 dagen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 juni 2005 om 12:24:

Nog steeds, NEE!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 juni 2005 om 12:24:

1 april dus? :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 juni 2005 om 12:29:
1 april dus?

Was het dan een grap:/

Waarschuw beheerder
dacht dat iemand je voor de gek had gehouden.

lijkt me behoorlijk raar als zedat vanaf hun 4e al willen doen, vandaar

Waarschuw beheerder
Ik vind het erg jong om daar over te beginnen op school.
Waarom er over beginnen als ze er helemaal géén vragen over hebben- En de eerste vragen kun je als ouder zelf wel netjes beantwoorden. School hoeft me echt niet alles uit handen te nemen. :no: Doe het liever zelf bij mijn kleine meid vertellen.

Waarschuw beheerder
Begrijp ook niet waarom dat nodig zou zijn. Echt schandalig:@

Waarschuw beheerder
Mn dochter is ook 4 en voor zover ik weet zit ze op school de hele dag een beetje in een kringetje op een grote paddestoel te zingen :)

En spelenderwijs wordt ze geleerd zelfstandig met dingen om te gaan...maar in welk contrast bedoel je precies...ik bedoel als ze 4 is mag ze best weten dat jongentjes nu eenmaal een piemeltje hebben en staand plassen en dat soort dingen....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ja, dat willen ze dus veranderen:@ Geen leuke liedjes meer op school:no:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 juni 2005 om 12:41:
Ja, dat willen ze dus veranderen Geen leuke liedjes meer op school

ghehe zou wel heel gek zijn..

Waarschuw beheerder
Ja, en je weet wel, kinderen houden van dingen ontdekken:S
Waarschuw beheerder
Ja, dat willen ze dus veranderen Geen leuke liedjes meer op school

Tuurlijk wel :jaja:

"Me so horny" van salt and peppa
"cant touch this" Van MC hammer
zo zijn er wel meer toch :D:D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Doctor Greenthumb op vrijdag 3 juni 2005 om 12:45:
"Me so horny" van salt and peppa
"cant touch this" Van MC hammer
zo zijn er wel meer toch

Bedankt, nu voel ik me beter:S
Waarschuw beheerder
donateur
ligt eraan waar t over gaat, zijn genoeg kinderen die op of voor hun 4e jaar al betast worden (door leraren, met t spelen ,ooms, tantes, broers, zussen, vaders, moeder en noem maar op) en denken dat t normaal is. misschien dat ze t op die manier proberen zodat als er iets gebeurd de kinderen t aan de ouders ofzow aangeven.

Waarschuw beheerder
hahaha Maak je niet dik...zal wel loslopen je bent zelf toch ook jong geweest.
Jong geleerd is oud gedaan ;)
Waarschuw beheerder
donateur
music fan 7 vrienden · dj's

(forumfoto)
Schrijf bericht · Maak vriendinnetje · Negeren

Naam: salie
Beroep: genieten van het leven
Geboortedatum: 2 februari 1984

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 juni 2005 om 12:17:
Heb net op de school van mijn 4 jarige dochter gehoord

sow hey

jij was er vroeg bij :/
Waarschuw beheerder
Bedankt, nu voel ik me beter:S

Ik sta altijd klaar om te helpen (Y)

Denk anders maar zo, "Jong geleerd, oud gedaan"..
:flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van stampbitch op vrijdag 3 juni 2005 om 12:48:
ligt eraan waar t over gaat, zijn genoeg kinderen die op of voor hun 4e jaar al betast worden (door leraren, met t spelen ,ooms, tantes, broers, zussen, vaders, moeder en noem maar op) en denken dat t normaal is. misschien dat ze t op die manier proberen zodat als er iets gebeurd de kinderen t aan de ouders ofzow aangeven

Psies...je kunt het in verschillende contrasten over sexualiteit en relatie's hebben, dat soort dingen gebeuren nu eenmaal als de tijd daar rijp voor is horen je kinderen dat ook te weten.

Waarschuw beheerder
Als die kut-ouders het allemaal nalaten moet school het wel doen! En dan ook nog willen protestern ook!

:kots:

Waarschuw beheerder
Ze zijn helemaal gek geworden :S:S
Waarschuw beheerder
Rond de leeftijd van 4/5 jaar gaan kinderen ontdekken dat er verschil is tussen jongens en meisjes.
Juist bij kleuters gebeurd het vaak dat ze elkaar gaan bekijken. Dit gebeurd gelukkig spelenderwijs, maar ze moeten daar wel in opgevoed worden.
Waarschijnlijk heeft de school waar je dochter op zit gemerkt dat dat thuis te weinig gebeurd en voelen ze zich geroepen om dit aan te pakken.
En relaties, kinderen van gescheiden ouders, half broertjes en zusjes en nog meer varianten...........
Pas als je kind naar school gaat krijgen ze te maken met andere gezinssamenstellingen als bij hun thuis. Ik zie daar niets fouts in om dat op school uit te leggen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Doctor Greenthumb op vrijdag 3 juni 2005 om 12:50:
Denk anders maar zo, "Jong geleerd, oud gedaan"..

Ja, maar ik hebt jong geleerd en jong gedaan:D
Daarom vind ik 't een slecht idee

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Engeltje(K) op vrijdag 3 juni 2005 om 13:08:
Rond de leeftijd van 4/5 jaar gaan kinderen ontdekken dat er verschil is tussen jongens en meisjes.
Juist bij kleuters gebeurd het vaak dat ze elkaar gaan bekijken. Dit gebeurd gelukkig spelenderwijs, maar ze moeten daar wel in opgevoed worden.
Waarschijnlijk heeft de school waar je dochter op zit gemerkt dat dat thuis te weinig gebeurd en voelen ze zich geroepen om dit aan te pakken.
En relaties, kinderen van gescheiden ouders, half broertjes en zusjes en nog meer varianten...........
Pas als je kind naar school gaat krijgen ze te maken met andere gezinssamenstellingen als bij hun thuis. Ik zie daar niets fouts in om dat op school uit te leggen.

Ja, maar de gymjuf heeft gezegd dat ze niet wil dat de jongens zich 'bedekken' als zij in de kleedkamer is. Daarom deze lessen:S Klink vaag%)
Waarschuw beheerder
Het is op de basisschool heel normaal dat jongens en meisjes in dezelfde kleedkamer zich omkleden. Als jongens en meisjes zich gaan bedekken dan wordt het door de kinderen juist heel giegelig over gedaan.
Terwijl als er aan ze uit gelegt wordt dat jongens en meisjes nou eenmaal anders zijn dan vinden ze dat de normaalste zaak van de wereld.

Je moet het wel door de ogen van je kind bekijken en niet door de ogen van een sexueel aktieve volwassene.
De kinderen zien alleen dat ze allemaal anders zijn en verder niet. Net als dat de één blond haar heeft of krullen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Engeltje(K) op vrijdag 3 juni 2005 om 13:35:
Het is op de basisschool heel normaal dat jongens en meisjes in dezelfde kleedkamer zich omkleden

Als dat ook op de school van mijn dochter gebeurt ga ik die directeur vermoorden:@
Artiest Bisbee
Waarschuw beheerder
haha nu kan je dus al die tienermoeders verklaren...

bedoel hoe eerder je ermee geconfronteerd word des te eerder
ga je het proberen, toch..

ik zie al die kleuters al met de broek van de kont orgies en gangbangs doen, whhahahahahahahaha

en daarna de juf eens onder handen nemen, hihi..

dat was altijd mijn obsessie geweest, haha

Waarschuw beheerder
Wat gebeurt met de directeur:/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Engeltje(K) op vrijdag 3 juni 2005 om 13:08:
Pas als je kind naar school gaat krijgen ze te maken met andere gezinssamenstellingen als bij hun thuis. Ik zie daar niets fouts in om dat op school uit te leggen

Het is op de basisschool heel normaal dat jongens en meisjes in dezelfde kleedkamer zich omkleden. Als jongens en meisjes zich gaan bedekken dan wordt het door de kinderen juist heel giegelig over gedaan.
Terwijl als er aan ze uit gelegt wordt dat jongens en meisjes nou eenmaal anders zijn dan vinden ze dat de normaalste zaak van de wereld.

Je moet het wel door de ogen van je kind bekijken en niet door de ogen van een sexueel aktieve volwassene.
De kinderen zien alleen dat ze allemaal anders zijn en verder niet. Net als dat de één blond haar heeft of krullen.

Ben het hier helemaal mee eens :yes:

Voorbeeld: Sommige mensen bedekken zichzelf ook voor hun kinderen als ze naakt uit de douche komen om zichzelf aan te kleden, ik vind dat ook belachelijk, waarom zou je dingen gaan verzwijgen die nu eenmaal zo zijn, is toch niks raars aan.

Jongens hebben nu eenmaal een piemel, meisjes krijgen nu eenmaal tieten, en kinderen gaan op een bepaalde leeftijd nu eenmaal experimenteren met alles...zorg voor openheid en creeer geen gevoel dat iets niet mag (bijv. stiekem zoentjes geven) ze doen het namenlijk toch wel...dan heb ik liever dat ik het weet en ze zo bij kan staan met raad of ze spelenderwijs kan sturen naar hoe het "wel hoort".
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik zou eerst eens bij school aan moeders met kinderen in hogere groepen vragen hoe het op school gaat en vragen hoe hun kind/kinderen daar mee omgaan?
Mijn kinderen zitten op een school waar ze gemengt douchen en het is nooit een probleem geweest.
Ik weet nog dat ik er hetzelfde over dacht als jij ton mijn zoon naar school ging. Mijn dochter is 7 en zit op dezelfde school en ook zij gaat er heel gewoon mee om.

Waarschuw beheerder
Het is op de basisschool heel normaal dat jongens en meisjes in dezelfde kleedkamer zich omkleden.

Daar heb ik ook geen probleem mee. Was bij mij op de basisschool ook zo.
Maar waarom sexuele voorlichting al op de leeftijd van 4 jaar?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 juni 2005 om 14:06:
Maar waarom sexuele voorlichting al op de leeftijd van 4 jaar?

Dat bedoel ik dus:jaja: Het was vroeger niet nodig, waarom is 't nu zo belangrijk?

Waarschuw beheerder
Toen ik klein was leerden we het verschil tussen jongens en meisjes ook, maar we gingen niet praten over verliefdheid en lust gevolens, dat vind ik tever gaan
Waarschuw beheerder
voorlichting over sexualiteit is iets anders als vertellen hoe je moet neuken!!!!!!
En je mag van een school verwachten dat ze het aanpassen aan de leeftijd van een kind.
Op de leeftijd van een kleuter zul je ook als ouder moeten beginnen met vertellen dat jongens en meisjes anders zijn, juist door daar open over te zijn voorkom je vreemd gedrag.
Als kinderen b.v. Hoe komt een baby in je buik?? Dan zul je je antwoordt aan moeten passen aan de leeftijd van je kind.
Een kind van 5 jaar vind het al genoeg als je verteld dat dat komt omdat pappa en mamma elkaar lief vinden en knuffelen en vrijen terwijl een kind van 9/10 er misschien al aan toe is om alles te weten.
Zelfde vraag, maar het antwoord kun je naar leeftijd aanpassen.

Waarschuw beheerder
Wederom haal je me de woorden uit mn mond :)

Waarschuw beheerder
Maar dat is altijd zo geweest! Wat ze nu zeggen is dat ze het anders gaan aanpakken dan vroeger, dat ze vinden dat kinderen in deze tijd gewoon alles eerder moeten leren%)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hahaha! Ik ben blij dat je het met me eens bent.
Waarschuw beheerder
En gelijk hebben ze! Tegenwoordig moeten we onze kinderen veel weerbaarder maken als vroeger.
De beschermde wereld wereld waar ik in op gegroeid ben is er niet meer.

Waarschuw beheerder
Voorlichting op kleuterniveau vind ik toch meer de taak voor de ouders dan voor de school. Het ene kind is er meer aan toe dan het andere. En ik denk niet dat ze op school elk kind apart gaan vertellen wat het op dat moment aan kan. Dus wwat heeft het voor zin om het zo jong al op school te behandelen?

Waarschuw beheerder
Mijn dochter praat nu al over verliefd zijn en zoenen, en ze zit stiekem haar vagina te bekijken in de spiegel. Dat maakt me wel ongerust
Waarschuw beheerder
Voorlichting is zeker een taak van de ouders. Net zoals het bijbrengen van manieren en respect, maar toch zijn er genoeg ouders die daar helemaal niets aan doen.
Ik kan me voorstellen dat dat in een klas problemen geeft en dat ze daarom het heft in eigen hand nemen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 juni 2005 om 14:31:
Mijn dochter praat nu al over verliefd zijn en zoenen, en ze zit stiekem haar vagina te bekijken in de spiegel. Dat maakt me wel ongerust

Dat is gewoon ontdekken. Dat is helemaal niet verontrustend. :no: