Partyflock

Forumonderwerp · 779324
Betreft: evenement: Violet Skies, vrijdag 24 juni 2005 om 22:00
Waarschuw beheerder
[img width=654 height=469]http://www.violetskies.nl/Flyer_Front_WEB_Violet_Skies_24_05_2005.jpg[/img]

PERSBERICHT
Rotterdam, 24 mei 2005

Violet Skies –The Belgian Beats Edition – in Club Coyotes, Rotterdam

Na twee voorgaande succesvolle edities, A Trip Into Violet Skies en DOTF Conceptnight vs Violet Skies, zal Violet Skies voor de derde keer in haar nog korte bestaan een classics & oldschool feest organiseren. Buiten het feit dat voorgaande edities zeer geslaagd zijn qua opkomst en sfeer, hadden ze ook een thema. Het thema voor de eerste editie was een ‘tribute’ aan de legendarische Rotterdamse discotheek Parkzicht, terwijl de tweede editie terug ging naar de roots van de house, The Warehouse (Chicago). Dit maal heeft de organisatie gekozen voor het Belgian Beats thema.

Na een uitstapje richting Spijkenisse (DOTF Conceptnight vs Violet Skies) is er ditmaal weer voor gekozen om terug te keren in Rotterdam Centrum. De organisatie is van mening dat de pure oldschool sounds nu eenmaal in Rotterdam thuishoren, aangezien Parkzicht daar furore maakte met onder andere diezelfde Belgische beats. Daarom is dit maal Coyotes (voormalig Hardbeat Café) de host voor Violet Skies.

Waarom Belgian Beats zullen de meeste zichzelf nu misschien afvragen? België is gedurende een lange periode erg vooruitstrevend geweest in de Europese housescene, niet alleen met toonaangevende discotheken zoals bijvoorbeeld de Boccaccio (Boccaccio Life International), Cherry Moon of La Rocca, de muziekstijl ‘New Beat’ -welke is ontstaan in de Boccaccio-, maar ook qua producties en platenlabels. Vele inmiddels legendarische classic floorfillers, zijn of geproduceerd in België, of zijn daar als eerst op vinyl verschenen. Denk hierbij maar aan Antler Subway (Dance opera, Circus, Zolex, Serious Beats), Lightning Records (Bonzai, Zounds, XTC), ARS Productions (Hithouse Records), R&S en USA Import.

Bij de kenners doet dit het Oldschool en Classics hart al sneller kloppen en zodoende heeft de organisatie een tweetal Belgische dj’s –uit die tijd- geboekt die vier uur lang Back-2-Back de sounds uit de lang vervlogen Belgische tijden ten gehore gaan brengen. Uiteraard zal het niet alleen maar Bonzai en Cherry Moon zijn wat de klok slaat, gedurende de hele avond en nacht zullen zo’n beetje alle stijlen en stromingen welke binnen de noemers classics & oldschool vallen voorbijkomen. Oude hardcore en Early Rave passen niet in het thema van Violet Skies en zullen op het feest ook niet ten gehore worden gebracht.

Over Violet Skies:

Violet Skies staat garant voor classics & oldschool feesten voor de housegeneratie van toen (én van nu), waar nu juist niet alleen de standaard hitjes worden gedraaid, maar alle housemuziekstromingen uit de periode van het ontstaan van de house, tot een recenter verleden aan het bod komen. Het doel van Violet Skies is om een kwalitatief goed feest neer te zetten met getalenteerde dj’s, dit kunnen dan zowel gevestigde namen zijn, of aanstormend talent, mits het maar binnen het thema van het feest past. De feesten van Violet Skies staan garant voor een sfeervolle, relaxte, en party minded sfeer. Natuurlijk zal de kledingstijl van onze bezoekers dit ook uitstralen. Voor de do’s en don’ts zie de flyer van Violet Skies.

Over de dj’s:

Bill

Al jaren een begrip in de regio rond Rotterdam. Bill is een graag geziene dj op feesten als “Twisted”, “‘t Zwarte Schaap reünie”, Bassline en de Oud en Nieuw viering in de Sporthal van Rhoon. Mede door de vele positieve berichten over zijn set op A Trip Into Violet Skies, heeft de organisatie wederom besloten om dj Bill te vragen. Verwacht van deze dj dan ook weer flink opzwepende set met de lekkere oldschool.

Joshua

Samen met Pat C heeft Joshua de laatste twee jaren de stijl bepaald van Parkzicht. De compilatie-cd ‘The Sounds Of Parkzicht ‘vol.III’ is ook van zijn hand. Laat je compleet overdonderen en verrassen door deze oudgediende van Parkzicht. Let wel: Joshua uit Parkzicht heeft niets te maken met Joshua, de Industrial Hardcore en Terror dj uit Frankrijk, dit om eventuele verwarring te voorkomen.

Mike Thompson

Gedurende ruim 20 jaar heeft hij diverse residenties bij verschillende Belgische clubs, zoals onder andere de Boccaccio, waardoor hij samen met Mario en Olivier Pieters toentertijd de meest bekende en toonaangevende dj van België was. De ‘Avant Garde’ in St.Niklaas, Carré in Willebroek, maar ook het befaamde Zillion te Antwerpen heeft mogen genieten van zijn residentie. Mike Thompson is een allround dj van disco via new beat naar Techno/Trance. Sinds 1991 is hij één van de resident dj’s van de Cherry Moon te Lokeren, waar hij ook nu nog draait.

Pat C (Resident dj Violet Skies)

Deze gevarieerde en getalenteerde dj heeft zich al vele malen bewezen dat hij niet onderdoet voor welke willekeurige dj dan ook. Mede door het feit dat hij veel gevoel en energie in zijn sets legt, weet hij elk publiek altijd aan de gang te houden. Samen met Joshua heeft Pat C de stijl bepaald tijdens de laatste twee jaren van Parkzicht. Het moge duidelijk zijn dat de eigenaren van Parkzicht, die een nieuwe zaak openden, direct Pat C weer een residentie aanboden. Ook in de afterclub ‘The Limit’ heeft Pat C menigmaal het publiek tot ongekende hoogten weten te brengen.

Pat C vs Mike Thompson

Deze twee Belgen zijn afzonderlijk al een hele happening, maar wat gebeurt er als je ze back2back laat draaien? Bijna niemand weet het, want het is de eerste keer, speciaal voor Violet Skies, dat deze twee een VIER uur durende Oldschool/Classics set gaan neerzetten. Verwacht in ieder geval sounds die je bij geen enkele andere dj kan horen, Zowel Mike Thompson en Pat C zijn namelijk op dit moment al bezig om de dikke lagen stof van hun oude (en zeldzame) platen af te blazen.
Waarschuw beheerder
dat denk ik wel jah :D

Waarschuw beheerder
donateur
ik denk t ook :9
Waarschuw beheerder
donateur
pfff moesten jullie gisteren niet vroeg slapen?
sliep al om 8 uur
Waarschuw beheerder
donateur
sliep pas om middernacht :/

Waarschuw beheerder
pf is van slag,de tijden kloppen voor geen meter :S
Waarschuw beheerder
nee indd bijmij staat dat ik 0m kwar vo0r 6 n0g online ben geweest mah da is helemaal nie s0 :|

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van *CLEO*(APC) op maandag 27 juni 2005 om 09:01:
pfff moesten jullie gisteren niet vroeg slapen?

:no: ik kon lekker uitslapen vandaag :p
Waarschuw beheerder
donateur
Jullie wel:/
Moest er om 7 uur uit maar werd pas om kwart voor 8 wakker :s

Waarschuw beheerder
donateur
oeps....baas boos?????
Waarschuw beheerder
donateur
Nee moest dochtertje naar school brengen en thuis werken vandaag dus dat viel mee :p

Waarschuw beheerder
donateur
o...valt idd mee :yes:

ik moet zo gaan werken :@
Waarschuw beheerder
donateur
Ik nu nog een half uurtje:p
Wat doe je voor werk?

Waarschuw beheerder
donateur
werk op n lab....

en jij????
Waarschuw beheerder
donateur
ben moeder van dochtertje van 5
en werk twee dagen op kantoor en dan nog thuis werken

Waarschuw beheerder
donateur
druk dus...altijd bezig!!!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
jups,maar ja na vrijdagavond kan ik er wel weer tegen aan:p

Waarschuw beheerder
donateur
ik ook.....ben ff werken

(K)(K)
Waarschuw beheerder
donateur
ik nu ook ff werken :/

bleeegh :S wordt helemaal schijtziek van die klote klasgenoot van me :frusty:

altijd maar zeiken en zeiken :/

dus ik nu gezegd dat ik iedereens tiepmiep ben behalve de zijne O:)

want hij was opeens ultiem goed zei ie :|

net alsof ik niks kan :S

alleen maar omdat hij zn eigen wil door drukt :S

Waarschuw beheerder
donateur
gaat ik ook maar weer ff naar de regio rotjeknor a.s. zaterdag :) ff kieken bij Bassline :yes:

Waarschuw beheerder
ook naar het zwarte schaap toe, denk dat ik ook wel kom

Waarschuw beheerder
donateur
Ik hoop zaterdag te kunnen klussen in me huisje :yes:

En wil vakantie want is weer veeeeeeeeeeeel te heerlijk weer buiten :D
Waarschuw beheerder
donateur
Hoor het al weer allemaal stappen en ik maar werken:/

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ook niet stappen :no:

En jij mag al komen knoeien bij mij O:) ;)
Waarschuw beheerder
donateur
ik ook niet stappen hoor!

Kleine is nu 4 weken bij mij.. (op paar dagen na dan)
Waarschuw beheerder
donateur
Yo yo yo het Zwarte Schaap Yell Yell Yell we krijgen je nog wel :-p

Tsja nostalgie dus zal zeeer waarschijnlijk ook wel ff gaan buurten :bounce:

Echt tof om velen weer ff gezien te hebben afgelopen vrijdag, en goed om te lezen dat sommigen het nog goed naar hun zin hebben gehad in t park na afloop :-)

Waarschuw beheerder
donateur
Goedesmorgens op deze mooie morgen
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van AngelDoll op maandag 27 juni 2005 om 14:56:
bleeegh wordt helemaal schijtziek van die klote klasgenoot van me

altijd maar zeiken en zeiken

dus ik nu gezegd dat ik iedereens tiepmiep ben behalve de zijne

want hij was opeens ultiem goed zei ie

net alsof ik niks kan

alleen maar omdat hij zn eigen wil door drukt

pff zulk soort mensen die die... moet je eens flink op hun nummer zetten!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marylou op dinsdag 28 juni 2005 om 08:38:
pff zulk soort mensen die die... moet je eens flink op hun nummer zetten!!!

Denk dat dat ook wel gebeurd is :p
Waarschuw beheerder
donateur
door kennende wel ja :p

Waarschuw beheerder
donateur
Dat kan Door wel :P

Waarschuw beheerder
donateur
:yes: mag ook nooit de kaas van je brood laten eten ;)

Ik ga morgen ook ff flink mopperen als ik om 13.00 niets heb gehoord over me hypo ;) ga ik gelijk advocaat bellen en er achter zetten.
Waarschuw beheerder
donateur
heb je vandaag al gebeld ernaar ?

Waarschuw beheerder
donateur
:yes:
Eerst zelf Nat. Ned gebeld en toen tussenpersoon en vervolgens rest van de dag blijven bellen maar nergens kreeg ik antwoord :S
Waarschuw beheerder
donateur
:S
VRAAGJE: Wie hadden er allemaal foto's gemaakt op Violet skies?
Die van steef heb ik gezien maar er waren er toch meer ?

Waarschuw beheerder
donateur
Gelukkig weer back to topic, vraag het anders Chiel even, heb wel wat mensen gezien idd.
Waarschuw beheerder
donateur
Staan ze nog niet online :s
Waarschuw beheerder
zijn een aantal fotograven geweest, foto's worden ontwikkeld :) (analoog geschoten digitaal op CD :9 )

Even geduld, ze komen eraan!

Waarschuw beheerder
http://members.home.nl/dwilkens/

voor diegene die m nog niet hebben..

greetz! Doede

Waarschuw beheerder
donateur
Ach nog effe geduld dus ;) dat komt wel goed :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
jaaa maar wil ze zien :p

Waarschuw beheerder
Ik hoop dat het wat geworden is met de foto´s, was aardig sperende sjaakie op een gegeven moment
Waarschuw beheerder
donateur
ja kan je wel zeggen want je noemde mij oud :[

Waarschuw beheerder
Kijk Kijk, het venijn komt met de jaren ,zo zie je maar weer.:-p
Waarschuw beheerder
donateur
:[ ben niet oud :p
Maar vandaag mag je het wel zeggen hoor want mijn dag kan niet meer stuk :d