Partyflock

Forumonderwerp · 775441
1 volger · 345896x bekeken

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
en ik wil dat de hele wereld dat weet :-D ben zo fucking trots!!!Hebben maandag de kleine voor t eerst gezien via echo (l) echt zo supercute,mooiste wat ik ooit in mn leven heb gezien :jaja:

Nog meer aanstaande mama`s hier??????

Waarschuw beheerder
Hallo iedereen :D
Zoals gewoonlijk is er het weekend weer heel wat af geouwehoert!! (had niet anders verwacht hoor!!! :D)

Iedereen een leuk weekend gehad??
Zie dat er nog geen beebs zijn !!

2 sammy en noa dikke :knuffel: en hoop dat dit de laatste week is dat je met een toeter lopen.. straks hebbie lekker jullie kleine schat vast!! Veel sterkte nog en probeer lekker te rusten (f)

2 diets las dat je een leuk weeekend hebt gehad :) lekker trouwens dat jullie weer beter zijn!! Hoe is het verder met je???

2 sasje, hoop dat die K*t steken snel bij je over gaan!! is niet leuk :nee: En hoe bevalt de 1ste officiele verlof dag :D Doe lekker rustig aan :D ennuh laten verwennen door je mannetje he ;) (las net iets over massages..;) )

2 Kim hoe is het met je??? Al gelukt met de kaartjes?? (in het Turks)

2 :lief: Jezz... Gaat alles goed met jou en je mooie knul???? las dat je in een dipje zat.. kop op :knuffel: en als je wil PBen kan dat altijd he (f)

2 shameless Ook alles goed met jou en de beeb? niet teveel last van "kwaaltjes" ?? Hoe ver ben jij nou eigenlijk???

2 Belle heel veel suc6 bij de tandarts en hoop dat het nu goed is!! want is echt Kl*te met zo'n pijn in je smoel !!
Buikie groeit al goed he :D

2 party... Bij jou ook alles goed en met de beeb?? Moet je al weer binnenkort naar de VK?

2 alle nieuwe as mama's voelen jullie je goed??? Niet te moe en te misselijk??

2 moon hoe is het met die knappe knul van je??!!!

pffffffffff mensen ik weet het niet meer!!! komen er steeds nieuwe bij ook haha kan het niet meer onthouden :S
Voor degene die ik overgeslagen hebt!! SORRY en een dikke :knuffel: en niet tevergeten hoe is het ermee???
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 11:39:
Je moet het in iedergeval aanvragen en het liefst voordat je de 12 weken bereikt.

Je moet even je ziekenfondsverzekering of particuliere verzekering even bellen. Zij kunnen je vertellen of je zelf je kraamzorg mag regelen of dat hun enkele kraamzorginstanties hebben waarmee ze samenwerken. Ook kunnen ze je vertellen hoeveel het je gaat kosten etc.

Ikzelf ben bij Univé verzekerd. Ik heb met 9 weken Univé gebeld en deze zeiden dat ze samenwerken met 6 kraamzorginstanties. Ik mocht dus één uit deze 6 instanties kiezen.
Daarna heb ik Univé Kraamzorg gebeld (een aparte afdeling van mijn ziekenfondsinstantie) en deze hebben mij ingeschreven bij de kraamzorg en na enkele weken krijg je bericht en ben je dus aangemeld.

ik kwam er zelf achter dat ik zwanger was met 18 weken.. en geloof dat we rond de 20ste week pas geregeld hebben voor de kraamzorg.. dus valt opzich wel mee.. maar ligt er ook aan waar je net woont he.. in een stad of een dorpje.. de baby is heel erg ingedaald bij my.. moet echt om de 5 minuten plassen..
heb het gevoel dat het eerder komt.. heb er reuze zin in.. en iedereen een leuk weekend gehad?
liefs (K)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 12:51:
2 alle nieuwe as mama's voelen jullie je goed??? Niet te moe en te misselijk??

Yup, kan de hele dag wel slapen, maar met de misselijkheid gaat het een stuk beter :)

Waarschuw beheerder
De kraamzorg mag tot de 20ste week bij mijn verzekering in elk geval, maar hoe eerder hoe beter!

2 party... Bij jou ook alles goed en met de beeb?? Moet je al weer binnenkort naar de VK?

JA deze week weer naar de dokter maar moet nog ff afspraak maken. Ik heb vooral zin in de echo volgende week.

pffffffffff mensen ik weet het niet meer!!! komen er steeds nieuwe bij ook haha kan het niet meer onthouden
Voor degene die ik overgeslagen hebt!! SORRY en een dikke en niet tevergeten hoe is het ermee???

HAha dat heb ik ook telkens!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 13:17:
JA deze week weer naar de dokter maar moet nog ff afspraak maken. Ik heb vooral zin in de echo volgende week.

Ja dat snap ik!!! word je 2de echo toch?? Leuk hoor !moet je het verschil van echo's dan maar eens kijken!! Hoeveel zo'n kleintje dan groeit! Echt :lief:

Waarschuw beheerder
donateur
25 weken vandaag:D

Vroeg me nest uit vanmorgen om naar cwi te gaan, sta ik uur later bij de bushalte, rijd die bus niet:S Kon nog net op tijd oversteken om een andere bus te pakken naar station en van daaruit moest ik weer andere bus pakken:\

Was dus uur later aangekomen dan gepland en druk dat het daar was zeg:O:O

Na, ik heb dus allerlei papier meegekregen, die moet ik volgende week weer terug brengen en weet ik het niet wat. Maar nu ben ik ook nog verplicht om tot eind dec te gaan solliciteren:S:S Alsof iemand mij nu nog gaat aannemen:\ NOT

Zometeen naar de tandarts, pijn heb ik bijna niet meer(gelukkig) dus als goed is krijg ik eindelijk een gewone vulling:D

Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 13:17:

Spannend man, wou dat ik zo'n apparaat thuis had staan 8) :P Dan zou ik de hele dag me kind bekijken(L)

:knuffel:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
2 sammy en noa dikke en hoop dat dit de laatste week is dat je met een toeter lopen.. straks hebbie lekker jullie kleine schat vast!! Veel sterkte nog en probeer lekker te rusten

I hope so Brin :jaja:

Ik ga nu idd ff siesta houden :gaap:

Doeggieeee :lief: sammy
Waarschuw beheerder
hallo peeps,

Brinta idd ik ga er ECHT van genieten...heb stiekum om 16.00 ff een klantje om te epileren en dat is het...is toch 10 minuutjes (zittend) werk dus niks geks ofzo...verder loop ik heerlijk in mn kloffie rond te huppelen en mag Gor (als hij vrij is natuuwk) mij goed masseren hahahahaa...met jou ook alles goed lief? (f)

met de pijn gaat het vandaag weer beter hoor ga vanavond tijdens spreekuurtje maar ff bellen voor de zekerheid. hebben diegene die last hadden van het indalen ook een paar dagen achter elkaar last ervan??

het UWV belt me net:ja mevrouw wij hebben uw aanvraag ontvangen over de WAZO bladieblaaaah...ik zeg nu al?????ik zeg joh mevrouw ik ben al zowat bevallen weet je wat je doet?ik heb toch geen recht dus skip me alsjeblieft uit jullie systeem heb toch geen zin om als uitkeringtrekker te boek te staan,goedemiddag! ja maar..TUTUTUTUTUUUUUUUT
op de een of andere manier krijg je hier in dit land alleen een uitkering als je te lui bent om te werken ofzo :-s

de hoogzwangere dametjes zijn nog niet bevallen :-( ooooh meiden kan me zo goed voorstellen hoe frustrerend dat is,zeker als je wel al steeds steekjes hebt enzo!

8) nu ik zo zit te typen voelde ik ineens wat en ik kijk naar mn zij zie ik een voet of knie of wat het ook was voorbij schuiven hahahahaha...GREAT :-d

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 13:44:
Maar nu ben ik ook nog verplicht om tot eind dec te gaan solliciteren Alsof iemand mij nu nog gaat aannemen NOT

Weet je wat ze ook als solliciteren zien, reacties die je doet op vacatures op www.werk.nl
Maak daar een profiel en een cv aan ( is appeltje eitje werk ) en ga reageren op die vacatures ;)
Ennuh als je maar gesolliciteerd heb, jij kan er niets aan doen als ze je niet aan nemen toch?
En het CWI heeft niets te zeiken.

Waarschuw beheerder
2 :lief: Jezz... Gaat alles goed met jou en je mooie knul???? las dat je in een dipje zat.. kop op :knuffel: en als je wil PBen kan dat altijd he (f)

Alles gaat goed hoor, beetje dippig, maar het gaat al beter.
Thanxxx

Uitspraak van sassie(f) op maandag 31 oktober 2005 om 13:53:
nu ik zo zit te typen voelde ik ineens wat en ik kijk naar mn zij zie ik een voet of knie of wat het ook was voorbij schuiven hahahahaha...GREAT

Geweldig!!! hihi.. dat mis ik wel, maar goed eigenlijk is het als je kindje eruit is nog veel leuker! Ik heb nog steeds trouwens, dat ik af en toe mijn hand op mijn buik leg.. Echt belachelijk..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 14:18:
Ik heb nog steeds trouwens, dat ik af en toe mijn hand op mijn buik leg.. Echt belachelijk..

Ik miste dat gevoel ook in mn buik. Het voelde ineens
zo leeg.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van sassie(f) op maandag 31 oktober 2005 om 13:53:
nu ik zo zit te typen voelde ik ineens wat en ik kijk naar mn zij zie ik een voet of knie of wat het ook was voorbij schuiven hahahahaha...GREAT

Dat wil ik ook!!! :cheer:
Waarschuw beheerder
nog ff geduld meis! hihi...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 14:25:
Dat wil ik ook!!!

Voor je het weet is het zover !!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uh tjah ben onwijs ongeduldig :bloos:
de tijd kruipt voor mijn gevoel echt voorbij nu ik weet dat ik 9 nov naar de verloskundige mag.

Waarschuw beheerder
In het begin ga je natuurlijk 1x in de maand naar de vk en dan gaat de tijd idd best wel langzaam voor je gevoel, maar als je aan het eind erop terugkijkt, is de tijd voorbij gevlogen !!!

Waarschuw beheerder
donateur
Ik geloof je meteen :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 oktober 2005 om 12:30:
echt wel!! Wij hebben hem gelukkig gekregen van mij schoonouders!!

hihi beter!

wij hebben voor jay een splinternieuwe wagen gekregen!
hele mooie! helaas moeten we nu eigenlijk n andere :/
een tandem :yes: zou niet weten hoe ik anders nog de deur uit moet komen met 2 ukkies :p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Miss Jizz op maandag 31 oktober 2005 om 10:48:
Ik heb ook sinds gisteren een rommelig gevoel in mijn buik, hele lichte krampjes en af en toe wat pijnlijke steken. Ik hoopte dat de bevalling zou beginnen, maar ik heb het nu nog en het zet niet echt door... Ik denk niet dat het iets met indalen te maken heeft want het is bij mij al volledig ingedaald...
Komt dit iemand bekend voor?

:D dat kan idd het begin zijn ja! is vaak wel zo!

maarre ik heb dat ruim 4 weken gehad :/ echt zo erg en pijnlijk dat ik zat te puffen! hebben vaak voor niets savonds laat en snachts bij de verloskundige gezeten :bloos:
hihihi gelukkig wet ik nu hoe de échte weeen voelen en sla ik niet weer 10 keer vals alarm whahaa

maarre als het loos gaat.... veel succes dan!

Waarschuw beheerder
@ Jennifer: wat een lekker ding zeg, die kleine van jou.

Waarschuw beheerder
Weet je wat ze ook als solliciteren zien, reacties die je doet op vacatures op www.werk.nl
Maak daar een profiel en een cv aan ( is appeltje eitje werk ) en ga reageren op die vacatures
Ennuh als je maar gesolliciteerd heb, jij kan er niets aan doen als ze je niet aan nemen toch?
En het CWI heeft niets te zeiken

Dat heb ik dus ook voor de ckerheid gedaan...voor het geval dat ik echt op 2 januari werkloos wordt...je weet maar nooit! En ik heb alle recht op die centen, want ik werk al vanaf m'n 18e ofzo! Volgensmij is het veel moeilijker om een parttime baantje te krijgen :S maar goed...positief blijven :jaja: In December ga ik langs 't uitzendbureau en tot nu toe heb ik nog alle recht op zwangerschapsverlof tot 31-12-2005 en daar ga ik nog even van genieten!!! hehehehehehe!!!

Waarschuw beheerder
Leuk om dit allemaal zo te lezen :jaja:
En Sammy nou word het echt spannend voor je, alvast veel succes (Y) word vast en zeker een mooi kindje :D
Waarschuw beheerder
Goedemiddag allemaal! (f)

Ik lees dat Sam en Noa nog niet zijn bevallen....Pff...het kindje zit er gewoon TE lekker noa!
En Sammy jij had toch zoiezo al het idee dat het later zou gaan komen?
Spannend :jaja:

Ikke nog vier dagen...hopen dat het weg blijft deze maand :D

Waarschuw beheerder
Eindelijk heb ik de foto's van de babykamer op m'n computer staan dus hierbij nog de foto's van mijn babykamer:
[img width=500 height=366 cacheid=001289bb00167d5441b368321a010cb308]http://www.mijnalbum.nl/Foto=QII88SDV[/img]
De commode

[img width=500 height=366 cacheid=001289bb00167d55d3001d7a1a010cb308]http://www.mijnalbum.nl/Foto=NKWKKMGK[/img]
De box (had ik eventjes in elkaar gezet, omdat ik wilde weten of alles wel compleet is).

[img width=500 height=366 cacheid=001289bb00167d57ad98620e1a010cb308]http://www.mijnalbum.nl/Foto=48ZGCWM8[/img]

[img width=500 height=366 cacheid=001289bb00167d587c5159fc1a010cb308]http://www.mijnalbum.nl/Foto=K768FRRV[/img]

(Ze zijn alleen wel gedraaid, ik weet nog niet helemaal hoe ik ze kan draaien:S)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 11:37:
Misschien is je baarmoeder aan het verstrijken? Ik had 4 dagen voor mijn bevalling de hele dag deze krampjes en steken. 's avonds werden het weeën en had ik 2 cm ontsluiting DE HELE WEEK!!! Waardoor mijn baarmoeder helemaal verstreek, waardoor ik een snelle bevalling had.Succes in ieder geval!!

Dat zou wel mooi zijn, als ik een snelle bevalling krijg ;) en ook als ie snel komt! :)
Mijn verloskundige zei vandaag dat ik best nog wel met die krampjes tot de 42e week door kon lopen......( ik hoop het echt niet, want ik denk niet dat mijn rug dat trekt!!)

Waarschuw beheerder
Leuk om dit allemaal zo te lezen
En Sammy nou word het echt spannend voor je, alvast veel succes word vast en zeker een mooi kindje

Heyeeeee kaatjuh!! Leuk he zo'n forum, tis echt gezellie hoor!! En ja het is cker spannend allemaal :jaja: Hoest verder met jou meis? Alles goe in de liefde :lief: Volgensmij wel he :jaja: Aan de foto's te zien :D Wanneer gaan jullie beginnen? hehehehehe!!!

En Sammy jij had toch zoiezo al het idee dat het later zou gaan komen?

@ lady ja kweet nie waarom....kheb niet het gevoel dat het 1 deze dagen zal gebeuren :nee: but you never know!!!

@ kim Ik zit er ook aan te denken om luxaflex te nemen, heb nu alleen limekleurige gordijnen hangen, ben bang dat het te licht is. Steef is nie zo van de luxaflex, maar ik wil van die zilveren kopen, past mooi in m'n kamertje...en dat vind hij volgensmij wel goed (hoop ik) anders heeft tie pech :D hehehehehe
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
haai meiden,zoals ik kan lezen ben ik dus niet de enigste die de laatste weekjes te kampen heeft met pijntjes in mn onderbuik :-) kindje beweegt goed dus heb besloten niet te gaan bellen. weet nu al het antwoord en dat is INDALING....:/ en het is al bijna weg dus zal allemaal wel goed zitten hoor denk ik..

GODVERCHOLE** :@ gaan we een gordijnroede ophangen nu net pleurt zowat mn plafond uit elkaar in die oude gare kutflat :-(.... kan dat ding niet in het plafond waT een 8terlijk gedoe zeg! ben dus ff mn mannetje helpen want die kookt momenteel van woede :/ CHEERIO

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 16:32:
Alles goe in de liefde Volgensmij wel he Aan de foto's te zien

Ja heel goed ben superblij met hem :jaja:...ik ga nog niet beginnen hoor, vind het wel leuk om te lezen allemaal...eerst nog maar heeeeeeeel veel oefenen :P

En voor alle dames hier :flower: petje af, lijkt me toch allemaal erg zwaar als ik het zo lees :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 16:32:
Steef is nie zo van de luxaflex, maar ik wil van die zilveren kopen, past mooi in m'n kamertje...en dat vind hij volgensmij wel goed (hoop ik) anders heeft tie pech hehehehehelaatste aanpassing 31 oktober 2005 16:33

Wij normaal ook niet, maar dit hing al op dit kamertje, dus vandaar dat we eigenlijk gewoon de gordijnen ervoor gehangen hebben. Het heeft weinig nut hoor, want het zijn doorschijnende luxaflex (snap sowieso niet wie dat uitgevonden heeft:S) Ach ja..... Het staat wel grappig.:D

Waarschuw beheerder
@ kaatjuh Hahahahahahahahaha!! Oefenen :p

@ sas Wat eten we vandaag :d hehehehe!

Waarschuw beheerder
@ kim ik vind het ook wel leuk staan luxaflex!!! steef vind, dat het op een kantoor thuis hoort :S Nou schijt hoor!! Ik vind het mooi :jaja:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Sam hahaha een boterham!Heb absoluut GEEN zin om op mn poten te staan ben zo gammel nog :-s...en u? 8) ananas om de weeen op te wekken misschien? o:) hihi..

wat zou jij doen trouwens in mijn geval?bellen of me neit druk maken :/ ik twijfel omdat ze toch niet langs gaan komen voor zoiets....en zo erg is het niet meer en de baby beweegt goed dus....moeilijk vind ik dat joh!
Waarschuw beheerder
donateur
Sas, als je je niet lekker voelt kan je toch altijd gewoon even bellen? Gewoon even van iemand horen dat het erbij hoort die ervoor gestudeerd heeft is altijd prettig..

Ik had tijdens mijn zwangerschap elke keer tintelende vingers en een bepaald gevoel in mijn buik, beetje tekenen van zwangerschapsvergiftiging.. Dus gewoon gebeld en ff gevraagdhoe of wat .. Maakt niks uit, daar zijn ze voor. zeker zo aan het einde!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 13:44:
Na, ik heb dus allerlei papier meegekregen, die moet ik volgende week weer terug brengen en weet ik het niet wat. Maar nu ben ik ook nog verplicht om tot eind dec te gaan solliciteren Alsof iemand mij nu nog gaat aannemen NOT

Ik moet ook solliciteren en mij nemen ze ook echt neit meer aan nu. Ik weet ook neit wat ik moet typen enzo. Ik vind het allemaal tijdverspilling op het moment. Stel ik wordt uitgekozen dan val ik wel af bij het gesprek.

Waarschuw beheerder
@ sas EEN BOTERHAM :S Gordon ging toch koken!!! :D

Ik zou als ik jou was ook bellen hoor, altijd het zekere voor het onzekere nemen.

@ Fairytale...je maakt me nu ook een beetje scary, want ik heb 's ochtends ook af en toe last van tintelende vingers, maar ik dacht, omdat ik met m'n hoofd op m'n hand lig, dat het een soort van stijfjes wordt :S

Ik zal het woensdag aan m'n VK vragen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 13:21:
Ja dat snap ik!!! word je 2de echo toch?? Leuk hoor !moet je het verschil van echo's dan maar eens kijken!! Hoeveel zo'n kleintje dan groeit! Echt

Klopt :)... Ik hoop dta ik dan weer fotootjes mee krijg ik wil het gebruiken voor geboortekaartje.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 18:37:
@ Fairytale...je maakt me nu ook een beetje scary, want ik heb 's ochtends ook af en toe last van tintelende vingers, maar ik dacht, omdat ik met m'n hoofd op m'n hand lig, dat het een soort van stijfjes wordt

HEt scheelt dat je op het eind bent, dus het is niet erg als de baby nu moet komen. aLs ik het nu krijg heb ik volgensmij een dik probleem. Ik weet neit precies wat ze eraan kunnen doen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 18:37:
@ Fairytale...je maakt me nu ook een beetje scary, want ik heb 's ochtends ook af en toe last van tintelende vingers, maar ik dacht, omdat ik met m'n hoofd op m'n hand lig, dat het een soort van stijfjes wordt

Hahaha Sammy dat hoeft niet hoor..! Er komt nog véél meer bij kijken... Niet alleen tintelende handen hoor, dat hoort bij de laatste weken..! Dus maak je maar geen zorgen

Zwangerschapsvergiftiging krijg je niet zomaar hoor..
Hahaha heb al die meiden helemaal bang gemaakt.. Sorry!!! Het kan sowieso pas na de 25 weken ongeveer.. Zal t ff opzoeken voor iedereen in paniek raakt
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
http://www.babyinfo.nl/advies/medisch/complicaties/art_zwangerschapsvergiftiging.asp

kleine samenvatting:

Wat zijn de symptomen?
Er zijn een aantal klachten die erop kunnen wijzen dat je een zwangerschapsvergiftiging hebt. Dit zijn:

* opgezwollen handen, enkels of een opgezwollen gezicht (oedeem)
* pijn rechts onder de ribben
* tintelingen in de vingers
* gezichtsstoornissen, zoals het sterretjes of lichtflitsen zien
* een pijnlijk gespannen gevoel bovenin de buik

Natuurlijk is het niet zo dat je, wanneer je een van deze klachten herkent, meteen aan een zwangerschapsvergiftiging moet denken. Maar wanneer de klachten zich regelmatig voordoen en vooral wanneer meerdere van de klachten in combinatie voorkomen, is het wel verstandig je verloskundige, huisarts of gynaecoloog te raadplegen. De diagnose zwangerschapsvergiftiging wordt pas gesteld wanneer je naast deze klachten ook last blijkt te hebben van een te hoge bloeddruk en van een te grote hoeveelheid eiwit in je urine.

Wanneer openbaart een zwangerschapsvergiftiging zich?
De ziekte doet zich meestal pas voor na de 24e week van de zwangerschap. Ook na de bevalling kan de ziekte zich nog openbaren. Pas wanneer je meer dan 72 uur na de bevalling nog geen klachten hebt die wijzen op een zwangerschapsvergiftiging, kan worden vastgesteld dat het gevaar om de ziekte te krijgen is geweken.

Voor jezelf
Zwangerschapsvergiftiging heeft tot gevolg dat bepaalde organen niet goed meer functioneren. De vochtophopingen in je handen, enkels of gezicht worden veroorzaakt doordat je bloedvaten tijdens de ziekte poreus worden en meer vocht dan normaal uit je bloedvaten kan weglekken. Dit vocht hoopt zich vervolgens op in de weefsels van verschillende lichaamsdelen. Ook je nieren worden poreuzer, waardoor er eiwitten in je urine terechtkomen. Naast je bloedvaten en je nieren zal ook je lever minder goed gaan functioneren tijdens een zwangerschapsvergiftiging.

Voor je baby
Een ander schadelijk gevolg van de ziekte is dat je moederkoek minder goed zal gaan werken. Dit heeft directe gevolgen voor de gezondheid en ontwikkeling van je baby. Omdat je placenta tijdens een zwangerschapsvergiftiging minder goed wordt doorbloed, krijgt je baby minder voedingsstoffen en zuurstof. Hierdoor zal hij minder vaak en minder heftig gaan bewegen.
Als je merkt dat je baby minder is gaan bewegen dan normaal, kan dat dan ook een indicatie zijn voor een slecht functionerende moederkoek. Vooral wanneer dit zich voordoet in combinatie met de eerder genoemde symptomen. Het spreekt vanzelf dat het, wanneer deze situatie zich voordoet, verstandig is contact op te nemen met je verloskundige, huisarts of gynaecoloog. Wanneer je baby zich alleen gedurende korte perioden minder beweegt dan normaal, kan het natuurlijk ook gewoon zijn dat hij op die momenten slaapt.
Als gevolg van de verminderde toevoer van voedingsstoffen en zuurstof zal je baby minder hard groeien. De kindjes die na een zwangerschapsvergiftiging worden geboren, zijn dan ook magerder dan normaal. Als je baby na de geboorte weer genoeg voeding krijgt, herstelt dit zich weer. Omdat hij bij de geboorte kleiner en magerder is dan normaal, zal je kindje vaak enige tijd in een couveuse moeten blijven. Zeker na een ernstige vorm van zwangerschapsvergiftiging, waarbij is besloten om de bevalling vroegtijdig in te leiden.

Waarschuw beheerder
Hoe kom je eraf dan? :S
Waarschuw beheerder
donateur
Wat kun je eraan doen?
Helaas is er nog te weinig bekend over het ontstaan van zwangerschapsvergiftiging om een behandeling te ontwikkelen, waarbij al je klachten in één keer worden bestreden. Zolang men niet weet hoe de ziekte ontstaat, kan de oorzaak niet direct worden aangepakt. Dat wil niet zeggen dat je er helemaal niks aan kunt doen. Er zijn de laatste jaren namelijk een aantal methoden ontwikkeld, waarmee je de symptomen van de ziekte kunt bestrijden.

Allereerst zullen je artsen waarschijnlijk proberen om je bloeddruk te verlagen. Hiervoor krijg je soms medicijnen en word je bovendien aangeraden om veel rust te houden. Dit kan betekenen dat je gedurende een bepaalde periode in bed moet blijven. Ook kunnen kalmerende middelen worden voorgeschreven.

De meeste klachten die je hebt tijdens een zwangerschapsvergiftiging zijn met behulp van medicijnen goed te verlichten. Het is echter niet te garanderen dat je klachten tijdens en na de behandeling ook volledig zullen verdwijnen. Wel kunnen de pijn en de last die je ervaart in de meeste gevallen aanmerkelijk worden verminderd.

Hoewel je hiermee de oorzaak van de ziekte niet direct aanpakt, ontstaat er tijdens deze behandeling toch een betere situatie voor jou en je baby. Als je minder last van de klachten hebt, zullen er namelijk minder stresshormonen in je bloed aanwezig zijn. Ook je baby zal zich hierdoor beter voelen.

Óf je medicijnen voorgeschreven zult krijgen en welke dat dan zijn, wordt volledig bepaald door jouw persoonlijke situatie. fhankelijke van de ernst van de zwangerschapsvergiftiging, je algehele conditie en de toestand van je baby zal je arts bepalen hoe hij jou het beste kan behandelen. Dat is in elk geval weer anders. Niet alle geneesmiddelen zijn immers geschikt voor gebruik tijdens de zwangerschap.

Ga dan ook vooral niet zelf proberen om je klachten te bestrijden. Je weet nooit of je jezelf en je kindje hiermee niet juist meer kwaad doet dan goed. Vraag daarom altijd advies aan je huisarts, verloskundige of gynaecoloog voordat je een geneesmiddel gebruikt.

Als je een ernstigere vorm van zwangerschapsvergiftiging hebt, kan de behandeling ook bestaan uit het vroegtijdig opwekken van de geboorte. Dit gebeurt wanneer je baby zonder ernstige gevaren buiten je baarmoeder verder kan leven. Dit is gemiddeld vanaf de 29e week van de zwangerschap.

Deze methode van behandeling wordt vooral toegepast wanneer het voor je baby te gevaarlijk is geworden om nog langer in de baarmoeder te blijven. Die situatie doet zich voor wanneer je baby te weinig zuurstof en voedingsstoffen krijgt als gevolg van een slecht functionerende moederkoek.

Aan het besluit om de bevalling vroegtijdig in te leiden gaat vaak een groot aantal overwegingen vooraf. Welke beslissing uiteindelijk genomen wordt, hangt onder meer af van zaken als:

* hoe ver je bent in je zwangerschap,
* hoe ziek je bent,
* hoe zwaar je baby ongeveer is,
* wat het risico is als je doorgaat met je zwangerschap,
* wat het risico is voor je baby als hij nu wordt geboren,
* wat het risico is voor je baby als hij nu niet wordt geboren,
* wat er nog voor andere maatregelen kunnen worden getroffen.

Zelfs als al deze zaken bekend zijn, blijft het een moeilijke beslissing die je waarschijnlijk pas na intensief overleg met je partner en een team van artsen kunt nemen.

Wanneer je lijdt aan een ernstige vorm van zwangerschapsvergiftiging en de artsen denken dat je het gevaar loopt om eclampsie te krijgen, zul je vaak medicijnen krijgen om dit te voorkomen. Het geneesmiddel dat daarvoor gebruikt wordt, is vaak magnesiumsulfaat. Ook wanneer je toch stuipen krijgt, wordt meestal magnesiumsulfaat gebruikt. Dit moet zo snel mogelijk worden toegediend om de aanval te stoppen en om herhaling te voorkomen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Maar nogmaals, niet panieken nu he...

Waarschuw beheerder
pfieuwwwwwwww ik schrok al!

Maar ik ga het toch voor ckerheid aan m'n vk vragen of het normaal is :D

Kheb 't namelijk sinds 2 weken ofzo...voelt net een soort van kramp..en ik heb 't alleen als ik 's ochtends wakker wordt :S

Die andere kenmerken heb ik gelukkig niet...maar vragen doe ik ckers!!!

Zo ik ga weer lekker relaxen....genoeg te zien op tv :jaja:
Big Brother
Expeditie Robinson
Try bevore you Die
Spuiten en slikken

Jaaaaa je moet toch wat he, als je zo de hele dag thuis zit :D

Fijne avond allemaal :lief:

Waarschuw beheerder
@ fairytale....nee hoor meis!!!

Doeiiiiii

(k) sammy

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 18:36:
Ik vind het allemaal tijdverspilling op het moment. Stel ik wordt uitgekozen dan val ik wel af bij het gesprek.

Psies:) En ik moet nog eigenlijk nog maar 8 weken tot me verlof. Alsof een werkgever mij sowieso op gesprek vraagt:frusty:

Ik ga er volgende week zeker wat van zeggen, slaat totaal nergens op:no:

Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 18:59:
Zo ik ga weer lekker relaxen....genoeg te zien op tv
Big Brother
Expeditie Robinson
Try bevore you Die
Spuiten en slikken

:D

Ik ga zo eerst op NL 1 ingang oost kijken, dat is echt vaste prik bij mij, van maandag t/m donderdag half 8 NL 1:D

En daarna?? Misschien wel lekker in bed tv kijken:9 Of maybe wel gelijk pitten, ben best moe namelijk.

Kus voor iedereen(K)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 18:59:
Zo ik ga weer lekker relaxen....genoeg te zien op tv
Big Brother
Expeditie Robinson
Try bevore you Die
Spuiten en slikken

hahaha ikke heb het iets anders lol
onm
gtst
expeditie
paradise hotel
spuiten en slikken
en ik ben nie eens zwanger maar heb een relax avondje na 7 dagen werken ben helemaal op heb zelofs vanmiddag een dutje gedaan. ik denk ook dat het instellen van de wintertijd er mee te maken heeft.
good luck en ik duim voor je!(hoop dat de beeb snel komt)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~*X*~ op maandag 31 oktober 2005 om 11:41:
@ Diets
Hoi hoi alles goed?
Ben er een tijdje niet geweest maar wilde toch
ff weten hoe het met je (ex)schoonmoeder is.

Gaat alweer goed met d'r. Ze is alweer een paar uur per week aan het werk! Heel lief dat je er naar vraagt(l)! Hoe is het met jouw en je kleine meid? Jij bent lang niet ontopic geweest;)!

@Kim: gaaf kamertje(y)!

@Sas: euh...we zouden toch stoppen met werken:@...klote van het plafond zeg:s, zou ik ook vreselijk van balen. En Sas als jij de pijntjes niet vertrouwd moet je gewoon de VK bellen daar is ze voor! Was je bammetje lekker:9!?

@Marije(Jezz): wel goed je rust nemen hoor tussen de "bedrijven" door is zo belangrijk vooral nu je je zo dipperig voelt. Heb het ook gehad na Kevin's geboorte, dacht: is dat een postnatale depressie ofzo:nee:....daarna kreeg ik een flinke griep(n) en was ineens zwanger van Dyl:o, hihihi:bloos:! Sterkte meis(f) en Jezz is een mooi kindje:d!

@Nicole & Sammy: hoop iedere keer te lezen dat het zover is(net alsof jullie met weeen achter de pc gaan zitten;))....*duimt heel heel hard*

Fijne avond voor iedereen(f)!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 19:12:
Ik ga er volgende week zeker wat van zeggen, slaat totaal nergens op

Ja maar je moet wel laten zien dat je wel wilt, want anders gaan ze weer moeilijk doen. Ik zie het ook als zinloos, maar ja ik wil wel graag mijn ww houden.
Waarschuw beheerder
donateur
2 moon hoe is het met die knappe knul van je??!!!

Gaat super! :D :jaja:
Ventje blijft maar groeien en groeien! :)
Tandjes worden ook allemaal steeds duidelijker...kan echt zien dat het al een heel mannetje wordt nu :)
4 van die witte bolletjes op een rij in zijn mond :D Onder EN boven :D zo trots op die tandjes :p
WEER al zijn kleertjes uitgezocht...en weer een tas vol die hij niet meer past :/

Weet niet wat dat ventje allemaal eet als ik aan t werk ben ;p maar volgens mij toch echt een flesje pokon per dag ofzo 8)
Hij zit in maatje 74 en soms al in de 80! :O en zijn voeten groeien op t moment erg hard :/
Kruipen doet hij nog steeds niet :no:
Maaaaaaaaaaaaaaaaar....wel staat hij aan de tafel en stapt hij vrolijk rond (moet m nog wel een beetje vast houden ;p) Verder roept hij de hele dag Mamamamamamamamamamamama :D HEERLIJK! :D :p

verder typen jullie allemaal veels te veel hier, en heb ik elke keer t idee dat ik van alles gemist heb :p
Ruim een half uur bezig met alles doorlezen :p en ff kijken of Sam of Nicole al bevallen is :D maar nee :no: jammergenoeg :D
Het is wel weer tijd voor beschuit met muisjes! :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Fairytale op maandag 31 oktober 2005 om 18:43:
http://www.babyinfo.nl/advies/ ... zwangerschapsvergiftiging.asp

kleine samenvatting:

Wat zijn de symptomen?
Er zijn een aantal klachten die erop kunnen wijzen dat je een zwangerschapsvergiftiging hebt. Dit zijn:

* opgezwollen handen, enkels of een opgezwollen gezicht (oedeem)
* pijn rechts onder de ribben
* tintelingen in de vingers
* gezichtsstoornissen, zoals het sterretjes of lichtflitsen zien
* een pijnlijk gespannen gevoel bovenin de buik

jeetje dit wist ik niet!
ik heb van nature een extreem lag bloeddruk en die is nu dus ook vrij laag :)

maar die symptomen:S
pijn rechts onder mijn ribben heb ik erg vaak op een dag, en ook de sterretjes zien,en dikke enkels vingers en gezicht heb ik ook :(
eng zeg! maarre ik ga 2 wekelijks naar de verloskundige en daar controleren ze mijn urine op eiwit en dat was afgelopen week weer goed :)
dus ok al heb je de symptomen het hoeft dus niet zo te zijn ;) wel altijd bellen met de vk áls je meerdere herkent...

bij mijn eerste belde ik de vk bijna om de 2 week met een vraag :bloos: hahaha nu niet meer, toen ik de hevige indalingsweeen heb gehad heb ik wel direct gebeld! want dat herkende ik niet en vond ik doodeng!

Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 15:57:
Eindelijk heb ik de foto's van de babykamer

WAUW mooi kamertje zeg! die van mij is nog in de maak :p

Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 14:48:
@ Jennifer: wat een lekker ding zeg, die kleine van jou.

thanxss het is ook zo'n lieffie hé (L)
weet je wat ie steeds doet?
dan trekt ie mijn truitje/band omhoog en kust mijn blote buik :D of hij slaat zijn armpjes om mijn buik en zegt aaaah beebie :) zoooow lief hé!
hij begint ineens te praten :S hij word zo groot ineens!!! naja januari alweer 2 jaar! dan is zijn broertje of zusje net 1 maandje als ie op tijd komt dit keer :p

Uitspraak van 8) Moon 8) op maandag 31 oktober 2005 om 19:37:
en ff kijken of Sam of Nicole al bevallen is

:no: nee dus... hihi die meiden houden de spanning er wel in zo (Y) we duimen!

(K) stef