Partyflock

Forumonderwerp · 774164
509x bekeken
Waarschuw beheerder
Wat nou als we de knipperlichten van een auto niet meer standaard op een auto zetten, met bedraading, lampjes, gewoon dichtlaten. Dat zou best wat centen van de aankoopprijs schelen, aangezien daar geen tijd en shit is in gestoken. Want fucking 98% van de weggebruikers gebruiken die dingen niet!!! Die dingen hebben ze er niet voor niks ingebouwd. Ik heb echt een @#!%#*^ hekel aan mensen die die dingen niet gebruiken. Waarom gebruiken mensen die hem nooit aan zetten hem dan niet? Zijn ze lui? Of willen ze niet te veel energie verbruiken tijdens het autorijden? Ik weet het niet.... volgens mij als je 1 van je linkervingers uitsteek en even of naar boven voor naar rechts of naar beneden voor naar links, is toch geen kleine moeite?
Waarschuw beheerder
donateur
we zijn gewoon zo gewent aan de trein.. die heeft ook geen knipperlicht ;)

maar je hebt helemaal gelijk hoor :)

Waarschuw beheerder
donateur
euh ja...... :/

soms twijfel ik wel is of mn knipperlicht het doet :$ dan zie je mensen echt wachten totdat ik de bocht om ben en dan durven ze pas te gaan :P
Me rij-instructrice zei altijd dat knipperlichten op sommige auto's een extra optie zijn...
Kon d'r wel om lachen :D
Euh...om die opmerking dan, niet om die irritante egoistische weggebruikers.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
is ook zo... maar soms vergeet ik het zelf ook bij die stomme rotondes waar we hier 1000000 van hebben...

Waarschuw beheerder
donateur
Iedereen kan het wel is vergeten maar ik vind het ook echt super irritant. Of ze gaan richting aangeven als ze de bocht al aan het maken zijn, heb ook niet echt veel zin.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op maandag 9 mei 2005 om 23:05:
Iedereen kan het wel is vergeten

ja dat weet ik, ik vergee hem ook weleens.
Waarschuw beheerder
donateur
ja het is ook wel vet irritant
ik gebruik ze wel altijd
behalve als ik over hoogvliet-weg rijd
daar staan 7 rotondes achter mekaar
en ik blijf niet bezig
Waarschuw beheerder
zeer irritant jah:yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van *LRH* op maandag 9 mei 2005 om 23:08:
behalve als ik

;)
gebruik ze dus altijd, behalve op die weg.
bij rotonde 4 ben ik het meestal zat

begrijpend lezen ;)
Waarschuw beheerder
Ligt eraan of ik mijn drankje of eten in mijn linker of rechterhand beet hou. Normaal gesproken gebruik ik altijd het knipperlicht.
Waarschuw beheerder
donateur
gebruik ze altijd wel, geloof ik O:) haha..

Hoe irritant op rotondes :@ geen knipperlichten.. :|
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *LRH* op maandag 9 mei 2005 om 23:17:
gebruik ze dus altijd, behalve op die weg.
bij rotonde 4 ben ik het meestal zat

begrijpend lezen ;)

behalve op die weg... wat ik dus al zei:

Uitspraak van Silver Bullet op maandag 9 mei 2005 om 23:12:
Vind ik wel een beetje tegenstrijdig en jammer ;)

Zeker als je dus op heel nederland, op 1 weg met 7 rotondes dan het niet kunt opbrengen om ook op die laatste 4 rotondes ff je linkerhand in te spannen zodat je knipperlicht aangaat... ;p

Waarschuw beheerder
Een tijdje terug reden er op de snelweg van die patsers in corvettes,je zag ze al van ver in je achteruitkijkspiegel aankomen,iedereen inhalen natuurlijk.

Totdat ze vlak voor ons een afrit op moesten...

Die hadden geen knipperlichten,zag je heel lullig 2 vingertjes naar rechts wijzen 8) heb echt in een deuk gelegen! :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Te serieus topic!

Slotje? :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Miss Spliffed op maandag 9 mei 2005 om 22:57:
volgens mij als je 1 van je linkervingers uitsteek en even of naar boven voor naar rechts of naar beneden voor naar links, is toch geen kleine moeite?

besef je wel dat we in nederland leven en als je dus je vinger uit het raam gaat steken moet ie open

Artiest Bladezzz
Waarschuw beheerder
Heb geen knippers op m'n bike.......gewichtsbesparing....:)
Waarschuw beheerder
Echt, altijd gebruiken. Vooral op rotondes irriteer ik me dood als mensen hun knipperlicht niet aanzetten als ze er vanaf willen! Sta je stil en dan slaan ze nog af...ja dat kost je nog eens extra benzine ook ofni dan!?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sebastix op dinsdag 10 mei 2005 om 12:30:
ja dat kost je nog eens extra benzine ook ofni dan!?

Nee, Gas :D

maar idd wel irritant! of vaak van die 'ouwen' of vrouwen die ondanks dat er (in mijn ogen) genoeg tijd en ruimte is geen rotonde durven op te steken :frusty:

Waardoor je onnodig door de onkunde van andere mensen zit te wachten (lees: ergeren!) :devil:
Waarschuw beheerder
vooral van die arrogante leasebak zakenmannetjes zijn snel te lui om hun knipperlicht te gebruiken. Je zou ze aan de hoogste boom op moeten hangen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 mei 2005 om 23:00:
euh ja...... :/

soms twijfel ik wel is of mn knipperlicht het doet :$ dan zie je mensen echt wachten totdat ik de bocht om ben en dan durven ze pas te gaan :P

Dat heeft nix met je richtingaanwijzers te maken, maar met je rijstijl :p ;)
Waarschuw beheerder
idd zwaar irritant, op rotondes van die eikelz die hun richting niet aangeven met afslaan, maar jah zo heb je wel meer irritatie's in het verkeer:)

Werkzaam bij Hornycrew
Waarschuw beheerder
Kijk op rotondes maar eens naar de voorwielen van de auto die op de rotonde rijd, daaraan kun je ook vaak zien welke kant ze op gaan. Je ziet het dan meestal eerder dan aan het knipperlichtje;)

Waarschuw beheerder
Ik rij altijd gewoon door, tis niet mijn fout als ik erop knal.

En soms haal ik zo'n soort mensen in en ga ik met het alarmlicht aan voor ze 40 km/u rijden.

Waarschuw beheerder
Wat voor auto heb je dan? Zal wel niet een dure/speciale auto zijn waar je zuinig op bent? ;) O:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 mei 2005 om 22:31:
Wat voor auto heb je dan? Zal wel niet een dure/speciale auto zijn waar je zuinig op bent?

Kadettilac B)

De meest tijdloze en robuuste auto ooit :respect:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 mei 2005 om 22:29:
Ik rij altijd gewoon door, tis niet mijn fout als ik erop knal.

Ik weet niet wat je nou eigenlijk precies bedoelt maar als je achterop knalt ben jij altijd fout hoor...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 mei 2005 om 22:37:
Kadettilac

:D

Waarschuw beheerder
Ik weet niet wat je nou eigenlijk precies bedoelt maar als je achterop knalt ben jij altijd fout hoor...

Hoe wil je iemand een fout aanwijzen terwijl er helemaal geen waarschuwing was dat er iets ging gebeuren?

Als ik op me fiets een andere fietser overhoop rij omdat hij zijn hand niet uitsteekt met afdraaien is dat niet mijn fout zolang ik op mijn eigen weghelft blijf en me aan de snelheid houdt die op dat moment verantwoord is en zo is het precies hetzelfde als met de auto
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 mei 2005 om 16:26:
zolang ik op mijn eigen weghelft blijf en me aan de snelheid houdt die op dat moment verantwoord is en zo is het precies hetzelfde als met de auto

We hadden het hier over rotondes.... :yes:

Dus hier moet je er altijd 'opdraaien' en als je in dat geval een ongeluk veroorzaakt, ben je altijd fout!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 mei 2005 om 16:26:
zolang ik op mijn eigen weghelft blijf en me aan de snelheid houdt die op dat moment verantwoord is en zo is het precies hetzelfde als met de auto

en als jij op je verantwoorde snelheid doorrijdt en de mensen voor je stoppen of minderen vaart en jij knalt erachterop dan ben je echt wel fout! :frusty: ;p

Waarschuw beheerder
We hadden het hier over rotondes....

Dus hier moet je er altijd 'opdraaien' en als je in dat geval een ongeluk veroorzaakt, ben je altijd fout!

Niet gezien

en als jij op je verantwoorde snelheid doorrijdt en de mensen voor je stoppen of minderen vaart en jij knalt erachterop dan ben je echt wel fout

Hoe wil je iemand een fout aanwijzen terwijl er helemaal geen waarschuwing was dat er iets ging gebeuren?

Als iemand afremt lijkt me dat dus een waarschuwing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 mei 2005 om 17:09:
Niet gezien

Altijd ff opletten! :yes:

Uitspraak van Silver Bullet op woensdag 11 mei 2005 om 16:43:
of minderen vaart en jij knalt erachterop dan ben je echt wel fout!

Wanneer ik vaart minder door middel van m'n voet van het gaspedaal af te halen en dus niet rem waarschuw ik niet, en als jij dan achterop mij knalt...

Ben je dus wel de verantwoordelijke van de botsing :devil:

Waarschuw beheerder
gebruik ze alleen niet bij rotondes, verder altijd wel.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 mei 2005 om 17:34:
gebruik ze alleen niet bij rotondes

Waarom niet bij rotondes dan?

Waarschuw beheerder
omdat 't zo gehaast gedoe wordt en zo'n gepriegel is. ben je bezig met een bocht aan 't maken naar links en dan moet je naar rechts richting (dus aanwijzer omhoog, terwijl je handen naar beneden draaien) aangeven, werkt gewoon niet lekker.
Waarschuw beheerder
met lessen heb ik altijd geleerd, dat je al van te voren aan moet gaan geven waar je heen gaat ofzo, teminste met 3 kwart rond, moest ik dan al linker knipper aanzetten, als ik voor de rotonde was, maar ik geef nu eigenlijk aleen de richting aan als ik er afrijd, soms vergeet ik dit ook weleens, maar kweet hoe irritant dat is, dus probeer het altijd wel te doen:)

en van Huub snap ik ze bericht niet echt, hoe wou je in vredesnaam een auto die afslaat aanrijden, terwijl je aan de andere kant zit te wachten met opgaan?? wel erg knap...

Waarschuw beheerder
ja, leuk voordat je de rotonde op gaat, maar als je eraf gaat moet je rechts aangeven, en dat is dan juist zo irritant. daarom laat ik 't ook maar achterwege.

Waarschuw beheerder
Ik bedoelde dus als iemand minder gas geeft zie je dat wel als je er tenminste achter rijdt en ik bedoel dus niet op een rotonde
Waarschuw beheerder
owkeej, dan was het ff een misvatting:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 mei 2005 om 17:53:
omdat 't zo gehaast gedoe wordt en zo'n gepriegel is. ben je bezig met een bocht aan 't maken naar links en dan moet je naar rechts richting (dus aanwijzer omhoog, terwijl je handen naar beneden draaien) aangeven, werkt gewoon niet lekker.

Ik kan het natuurlijk mis hebben maar volgens mij ga je altijd 'rechtsafdraaiend' van een rotonde af :yes:

Dus volgens mij kun je op het moment dat je nog gewoon op de rotonde rijdt en dus met de rotonde mee naar links, gewoon je richting aangeven op het moment dat je schakelt naar rechtdoor en vervolgens rechtsaf... :yes:

Is niet echt gepriegel, heeft misschien wat te maken met de fijne motoriek :9 :devil:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 mei 2005 om 19:31:
maar als je eraf gaat moet je rechts aangeven, en dat is dan juist zo irritant. daarom laat ik 't ook maar achterwege

Het is pas irritant voor je mede-weggebruikers wanneer je het niet doet (n) :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Silver Bullet op woensdag 11 mei 2005 om 21:50:
Ik kan het natuurlijk mis hebben maar volgens mij ga je altijd 'rechtsafdraaiend' van een rotonde af

Dus volgens mij kun je op het moment dat je nog gewoon op de rotonde rijdt en dus met de rotonde mee naar links, gewoon je richting aangeven op het moment dat je schakelt naar rechtdoor en vervolgens rechtsaf...

Is niet echt gepriegel, heeft misschien wat te maken met de fijne motoriek

je hebt het inderdaad mis. zulk soort dingen kan je je misschien permitteren op een brede rotonde waar je een stukje schuin af kan steken, maar als ik op een wat smallere rotonde pas richting aan ga geven op 't moment dat ik al naar rechts aan 't draaien ben heeft 't al geen zin meer en kunnen mensen al zien aan de beweging van de auto dat ik rechtsaf ga.

Uitspraak van Silver Bullet op woensdag 11 mei 2005 om 21:50:
Het is pas irritant voor je mede-weggebruikers wanneer je het niet doet

1 op de 10 weggebruikers geven slechts richting aan op de rotonde, schat ik. dus als ze zich d'r allemaal zo aan storen, dan zouden ze eerst maar zelf eens moeten beginnen met richting aangeven. ik stoor me d'r overigens niet aan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 mei 2005 om 01:06:
je hebt het inderdaad mis

Dat ben ik dus niet met je eens :no: Ik geef wel toe dat je er minder tijd voor hebt en dat het misschien wat meer moeite kost, maar toch...

1 op de 10 weggebruikers geven slechts richting aan op de rotonde, schat ik

Het is idd lang geen 100% maar 10% lijkt me ook wel heel erg aan de lage kant :yes: Ik denk eerder aan 40-60%...dat lijkt me meer waarheidsgetrouwer...

ik stoor me d'r overigens niet aan.

Dat zou dan ook volledig onterecht zijn! vind je niet!?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Silver Bullet op donderdag 12 mei 2005 om 11:19:
Dat zou dan ook volledig onterecht zijn! vind je niet!?

ja, daarom zei ik 't ook.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 mei 2005 om 11:47:
ja, daarom zei ik 't ook.

Dan zijn we 't wat dat betreft iig eens (y) :D