Partyflock

Forumonderwerp · 773561
11527x bekeken

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
donateur
Partyflock zoekt nog een aantal extra fotografen, voornamelijk voor de feesten waar we nu nog weinig bekendheid genieten. Club, trance, groove, urban, western en dat soort stijlen.

Heb jij een leuke camera, kun je aardig foto's nemen en lijkt het je wat om foto's voor Partyflock te schieten, neem dan even contact op met vacatures@partyflock.nl!

Neem even de volgende zaken op in je bericht:

• Je naam
  • Je leeftijd
  • Wat je aan foto-apparatuur hebt
  • Welke feesten je graag wilt gaan bezoeken
  • Een link naar een site met een voorbeeld-set van jouw hand!
Het is ook verstandig om je agenda op Partyflock een beetje goed bijgewerkt te hebben, daaruit kunnen we dan ook afleiden naar welk type feesten je gaat!

Je zult beoordeeld worden op de voorbeeld-set!

Succes!

Vragen over foto-apparatuur en fotografie graag hier: Vraag Het De (Partyflock-)Fotograaf! :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ®aven op zondag 19 juni 2005 om 03:29:
ieuh! ieuh! Nikon ! ...

Still straks horen mensen het ;)

Gister met een canon gewerkt en moet zeggen maakt niet zo heel veel uit tis maar wat je gewend bent.

Enigste moment dat ik heel heel heel even spijt had was toen ik jou op Dance Valley indoor back-/on stage tegenkwam en je me aanbood om je flitser te lenen wat dus niet paste.

[img width=48 height=31]http://xplicitmedia.no-ip.org/pf/camera2.gif[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Mensen - maandag maar even Dayzers winnen and you can count me in. :) Door dit topic uitgebreid op de marktplaatsen gekeken, maar alles wat ik leuk vind slaat toch met bijna 1000 euro in. Dus even niet doen. :(

Waarschuw beheerder
donateur
hee, ik zag net iemand op CNN met een F32X flitser! :D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van digitalfrog op zaterdag 18 juni 2005 om 09:34:
so many party pics look soooo flat you have the feeling they were taken in cave with no lights....

well, many smaller parties hardly HAVE any decent lighting... that makes it pretty hard to capture ;)

(also, some parties ARE in caves :P )
Artiest Raven
Waarschuw beheerder
Uitspraak van AJ (www.xplicitmedia.com) op zondag 19 juni 2005 om 12:04:
Gister met een canon gewerkt en moet zeggen maakt niet zo heel veel uit tis maar wat je gewend bent.

Mwaw, Heb vaak verhalen gehoord dat proffesionele fotografen van nikon naar canon zijn gegaan :) Maar goed, Het is idd ook wel gewoon een gevoels kwestie :jaja:

Uitspraak van AJ (www.xplicitmedia.com) op zondag 19 juni 2005 om 12:04:
Enigste moment dat ik heel heel heel even spijt had was toen ik jou op Dance Valley indoor back-/on stage tegenkwam en je me aanbood om je flitser te lenen wat dus niet paste.

Och ja :D Ik heb je kaartje nog steeds liggen hier volgens mij B)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van AJ (www.xplicitmedia.com) op zaterdag 18 juni 2005 om 11:40:
Maar persoonlijk vind ik al dat ik aardig loop te slepen met spullen, camera batterijen, flister (SB800) en daar ook weer extra batterijen voor, geheugen, visite kaartjes etc. Vandaar toch wel opzoek naar een groot bereik maar goede lens.

Nikon dus.
Heb je al bij www.kamera-express.nl gekeken, daar komt onze D70 vandaan en die hebben een hele nette prijs voor een 70-300
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 juni 2005 om 14:06:
die hebben een hele nette prijs voor een 70-300

Lijkt me stug dat die 70-300 F/2.8 is over het gehele bereik of met een soorte van IS functie :P

Waarschuw beheerder
donateur
Nee.
Zelf hebben we nikon 70-300/4.5-5.6 af g black € 109,00, is niet verkeerd hoor, als standaard zit er de 18-70 ED op.
Waarschuw beheerder
donateur
Pfff wat moet je in godsnaam met een 70-300 (105-450) op een feest! Met mn 50mm (80) 1.4@2.0-2.2 is het allemaal nog maar net aan soms, laat staat dat je begint met een 70mm F4.5 (wat wsl. ook nog eens soft is wide open)

Maarre gaan we niet te hard van stapel hier? Toen ik in het begin hier kwam voor Partyflock durfde ik bijna niet te zeggen dat ik met een SLR partyfoto's maakte... Nu wordt bijna de indruk gewekt dat je niet meer meetelt in de maatschappij als je zo'n ding niet bezit, met een externe flitser kan je met een prosumer ook prima plaatjes schieten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Die lens is alleen bruikbaar op festivals dan :jaja:

Uitspraak van Dave op zondag 19 juni 2005 om 15:22:
Nu wordt bijna de indruk gewekt dat je niet meer meetelt in de maatschappij als je zo'n ding niet bezit.

Tja het is allemaal goedkoper geworden eh... Everybody wants a DLSR nowadays... :)
Waarschuw beheerder
donateur
goedkoper?

Zal wel het Euro effect zijn...

Minimaal 1500-1600 gulden uitgeven, daar dacht ik vroeger nog wel 3x over na (nouja, soms niet).

SLR neem je ook niet makkelijk mee met een dagje Sixflags ofzo hoor, ze zijn nog niet opvouwbaar. Heb er dan ook een S1 IS bij, maar niet iedereen heeft geld zat ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Pfff wat moet je in godsnaam met een 70-300 (105-450) op een feest!

Buitenfeest, Parade?
Waarschuw beheerder
donateur
Vorige week naar een outdoor feest geweest, de 70-200 F4L gewoon thuisgelaten en ik heb em niet gemist :S

Is ook niet erg praktisch heh om steeds lenzen te moeten wisselen laat staan om allerlei tassen continue bij je te dragen. We heten niet allemaal Pieter :)

Waarschuw beheerder
donateur
met een externe flitser kan je met een prosumer ook prima plaatjes schieten.

:yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dave op zondag 19 juni 2005 om 15:37:
laat staan om allerlei tassen continue bij je te dragen.

Samsonite bijv. heeft een hele praktische rugtas.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 juni 2005 om 16:09:
Samsonite bijv. heeft een hele praktische rugtas.

Heel de tijd met een rugtas rond lopen is ook niets :no:
donateur
Uitspraak van Dave op zondag 19 juni 2005 om 02:30:
Hey Johnny-B, jij hebt foto's gemaakt voor onparty.nl toch? bij Sounds of Hardcore @ Waakzaamheid of niet, vorige week?

Staat niet in je PF agenda maar in het topic van dat feest heb je het er wel uitgebreid over.

ja klopt ik had op sounds of hardcore ook foto's gemaakt
staat wel in mijn PF agenda. denk dat je er overheen hebt gekeken ;)

maar het er uitgebreid over hebben, valt wel mee denk ik ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ®aven op zondag 19 juni 2005 om 17:07:
Heel de tijd met een rugtas rond lopen is ook niets

Is geen loei van een ding hoor, is goed te doen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 juni 2005 om 18:06:
Is geen loei van een ding hoor, is goed te doen.

Nee maar als je een volledige lenzen set wilt mee nemen dan heb je wel een loei van een ding nodig...

Nogmaals, Constant met een tas rond lopen op een feest is simpelweg niet practisch.

Waarschuw beheerder
donateur
Tja, dat is natuurlijk niet altijd even handig nee.
Waarschuw beheerder
Ben toch stiekem aan het kijken... kan misschien een betaalbare Dimage 7i regelen. Externe flits erop en dat zou eigenlijk moeten lukken...

Waarschuw beheerder
donateur
Goh, dit wordt echt een fijn, gezellig onderwerp zo! :D Lees het met veel plezier door... ;)

Hier weer een voorbeeld van dit weekend... Opnieuw zonder flister maar weer!

[img width=679 height=453]http://www.partyplaza.net/archief/2005/ID050617/3.jpg[/img]

En ff voor de autofans: :P

[img width=679 height=453]http://www.partyplaza.net/archief/2005/0/050617/11.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
donateur
Heel netjes (y)
Waarschuw beheerder
Vet we gaan foto's showen.. My turn :P

[img cacheid=00093365001a16aa4984181c1a00cd9464]https://photo.partyflock.nl/images/39583/main/169959.jpg[/img]

[img cacheid=00093367001a16b0f80a69b31a00cd9464]https://photo.partyflock.nl/images/39583/main/169980.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
donateur
Mmm, herken k daar een Radial Blur in? O:) K zit er wel aan te denken om een echte softfocusfilter te kopen :yes:
Waarschuw beheerder
idd wat radial blur toegepast. Onderwerp wat meer uit laten blinken zeg maar he :)

Waarschuw beheerder
donateur
Ja idd, ik pas t ook wel eens toe.. :)

Of soms als foto's goed mislukt zijn er toch nog wat van maken:

[img width=679 height=453]http://www.partyplaza.net/archief/2005/ID050514/30.jpg[/img]

is deze toch beter ;)

[img width=679 height=453]http://www.partyplaza.net/archief/2005/ID050514/20.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
beste foto graven :P

heb een setteje foto s gemaakt op defqon, wat vinden julie ervan,

Er zijn geen foto verwijderd dus er zit vanalles tussen .

grz armond

http://www.davejes.nl/armond/foto/defqon/

[img width=450 height=600]http://www.davejes.nl/armond/foto/defqon/images/IMG_0054.JPG[/img]

[img width=450 height=600]http://www.davejes.nl/armond/foto/defqon/images/IMG_0095.JPG[/img]

[img width=450 height=600]http://www.davejes.nl/armond/foto/defqon/images/IMG_0108.JPG[/img]

[img width=450 height=338]http://www.davejes.nl/armond/foto/defqon/images/IMG_0123.JPG[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Het is niet scherp :)

Compositie? bij de laatste foto snap ik het idee denk ik wel, maar de uitwerking is er niet. Het ziet eruit als je stage wil fotograferen maar dat er iemand voor loopt.

2de Foto van dat meisje.. tja, camera heeft op die gast gefocust.. need to say more?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Armond op zondag 19 juni 2005 om 21:28:

Ik zou zeggen, Ga eens meer na denken over je eigen foto's. Dit zijn gewoon snapshots, niet meer, niet minder.

Wel knap dat je het voor mekaar krijgt om met zoveel licht alsnog wazige foto's te creeeren, dat moet ik je wel na geven :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
en je moet je camera een btje recht leren houden ;)

hou voor t maken van iets-meer-dan-amateurfoto's altijd de drie W's in de gaten:

- WAT wil je laten zien? (hoofden in t midden en daarboven voor de helft lucht is niet echt wat je wil laten zien neem ik aan)

- WAAROM wil je t laten zien? (wil je iets fotograferen omdat het leuk / interessant / boeiend is om aan anderen te laten zien of wil je gewoon van iemand een foto maken?)

- WAARVANDAAN wil je t laten zien? (lage hoek? hoge hoek? opzij? in ieder geval beter niet vanuit ooghoogte-recht vooruit, want daar ziet iederéén het al vandaan dus dat is al snel saai)

(je kunt t ook "hoek, moment & compositie" noemen, maar dat komt bij elkaar eigenlijk op t zelfde neer ;) )
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb een vraagje aan iemand hier die er wat verstand van heeft:

Ik ben een beginner en zit er overna te denken om iets leukers te kopen, iets professioneler zeg maar.
Nou hoor ik hier wel allemaal termen van "24-70/2.8 of de 16-35/2.8" .
Maarja ik bedoel, ik wil wel eens wat beters maar weet dus niet wat, ik heb er niet echt veel verstand van en nu is mijn vraagje wat is een beetje camera, voor een redelijk bedrag...?
Want ik hoor hier zoveel dingen.
Ik maak op dit moment nog foto's met een canon digital ixus IIs (3.2 Mp).
Foto's zijn te zien op mijn eigen site, www.sjakkedemus.nl
OPMERKING: de foto's die je daar ziet zijn verkleind en dus niet scherp, ik zal een paar foto's hieronder laten zien.
Maar mijn vraag is dus wat een beetje camera is,
het liefst van canon(dat zit mss ook wel tussen de oren:P)

iedereen alvast vriendelijk bedankt

[img width=480]www.sjakkedemus.nl/pf/forum/IMG_1424.JPG[/img]

[img width=640]www.sjakkedemus.nl/pf/forum/IMG_4564.JPG[/img]

[img width=640]www.sjakkedemus.nl/pf/forum/IMG_4572.JPG[/img]

De eerste foto is gemaakt overdag
De 2e en 3e binnen tijdens het uitgaan
Ze zijn genomen met de standaard instellingen (ISO-waarde op automatisch, wit-balans op auto, superfijn en M2(1024*768))
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
ok bedankt voor de tips . ik had ook niet een goeie camera bij me . Canon ixus met twee baterijen.

Dit zijn gewoon een paar voorbeelden en was voornamelijk voor de fun.

Waarschuw beheerder
donateur
Nou Terrordemus.. Ik weet niet wat je budget is... Canon is zeker geen slechte keuze, ben ik zelf voorstander van, maar meer omdat ik er mee begonnen ben...

Je hebt vast niet analoog gewerkt, dus je begint met lege handen zegmaar. Meestal koop je een digitale body omdat je eerst met een analoog toestel hebt gewerkt, en daardoor nog leuke objectieven hebt liggen die je nu weer her kan gebruiken... Nu heb je niets, en kan je kiezen voor diverse merken.

termen als "24-70/2.8 of de 16-35/2.8" zijn termen die betrekking hebben tot het(zoom)bereik van het objectief, en de snelheid/lichtsterkheid van het objectief...

Over de merken, ik heb laatst voor school alle recente spiegelreflexen moeten vergelijken door alle specificaties en prestaties naast mekaar te leggen. De twee waar je het beste uit kiezen kan zijn Canon en Nikon, maar ook heb je nog Hasselblad, Konica Minolta, leica, Olympus, Pentax en Sigma. Canon en Nikon zijn het makkelijkst in gebruik, en het meest veelzijdig in objectieven en assecoires.

Gewoon om eerlijk te zijn is Canon momenteel de voorloper t.o.v. Nikon. Nikon is ook zeker niet slecht, maar qua techniek en prestaties ligt Canon nu gewoon een stapje voor.

Ik weet dus niet wat je budget is, maar ik zou toch zeker voor een digitale spiegelreflex gaan. Noem je budget, dan leg ik wel wat camera's voor rond die prijs... ;)

Edit: P.S. -> Ik heb je ook wel eens op feessies gezien de mus! ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Terrordemus , Anders zet je mega groot die foto's hier neer ... :D
Kan er voor de rest weinig over zeggen ... Vind het hier ook een hoog snapshot gehalte... :)

Maar goed. Mijn tip is... Ga eens meer op internet lezen :)

www.dpreview.com
www.dutchphotozone.com
www.foto-konijnenberg.nl

Met deze 3 sites kom je al goed uit de voeten... Kijk, vergelijk en leer...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Armond op zondag 19 juni 2005 om 21:28:

Volgens mij is er toch wat mis met je autofocus van je camera, scherpstellen doet ie in ieder geval niet echt bijster terwijl dit toch daarvoor juist optimale omstandigheden zijn. Heb het idee dat hij zich focust links boven het midden....:/ Heeft de lens ooit een klap gehad toen ie uitgeschoven stond misschien?

Weet verder ook niet waarom hij dit gedrag vertoond maar helemaal kloppen doet het niet maar mijn weten heeft die camera geen handmatige instelling waarbij je aan kan geven waarop je wilt focussen zoals veel SLR wel hebben dus I'm confused.

Verder sluit in me bij D.S.W en Raven aan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van AJ (www.xplicitmedia.com) op zondag 19 juni 2005 om 23:13:
Volgens mij is er toch wat mis met je autofocus van je camera, scherpstellen doet ie in ieder geval niet echt bijster terwijl dit toch daarvoor juist optimale omstandigheden zijn. Heb het idee dat hij zich focust links boven het midden.... Heeft de lens ooit een klap gehad toen ie uitgeschoven stond misschien?

Weet verder ook niet waarom hij dit gedrag vertoond maar helemaal kloppen doet het niet maar mijn weten heeft die camera geen handmatige instelling waarbij je aan kan geven waarop je wilt focussen zoals veel SLR wel hebben dus I'm confused.

Verder sluit in me bij D.S.W en Raven aan.

Ik heb er twee van :P zal de volgende keer de ander meenemen. Er was ook super veel stof denk dat het daar ook wel aan kan liggen . Alles zat onder de zand echt alles
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ®aven op zondag 19 juni 2005 om 23:05:
Terrordemus , Anders zet je mega groot die foto's hier neer ...
Kan er voor de rest weinig over zeggen ... Vind het hier ook een hoog snapshot gehalte...

Maar goed. Mijn tip is... Ga eens meer op internet lezen

www.dpreview.com
www.dutchphotozone.com
www.foto-konijnenberg.nl

Met deze 3 sites kom je al goed uit de voeten... Kijk, vergelijk en leer...laatste aanpassing 19 juni 2005 23:06

Dankjewel voor je tips, hopelijk heb ik er wat aan, maar heeft iemand misschien nog meer informatie voor mij, hoe meer hoe beter, en mss eigen ervaringen...???
In ieder geval bedankt R@ven
Waarschuw beheerder
@terrordemus :

Heb je site bekeken en je de fotos worden zo te zien best leuk bekeken voor een toch onbekende locatie voor de meesten. Zo te zien ben je bijna hof fotograaf voor Kruisweg Marum :)

Ik zou willen zeggen de red eye reductie aan te zetten en tja je hoeft niet meteen met een hele dure camera te lopen om leuke fotos te maken hoor. Wij hebben mischien wat makkelijk praten en schudden 1-2k zo op tafel na maandje werken maar weten ook dat we er lang plezier van hebben omdat voor de meeste het een passie is en voor een aantal soms meer dan een uit de hand gelopen hobby. Dit zeg ik meer om je te behoeden voor een bevlieging overigens.

Ohja omdat je vanaf week 29 2004 bijna wekelijks fotos maakt voor Krusiweg Marum is het misschien eens een idee om om de tafel te gaan zitten met de manager daar, de kijkcijfers laten toch duidelijk zien dat het gewaardeerd word en is voor hun pure reclame = inkomsten dus met wat goede argumenten willen ze je misschien wel sponseren you never know :)

Suc6

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ®aven op zondag 19 juni 2005 om 23:05:
Terrordemus , Anders zet je mega groot die foto's hier neer ...

k heb ze al aangepast ;)

ik kan trwns zolangzamerhand de titel van deze topic ook wel gaan aanpassen... "Vraag Het De Partyflock Fotograaf!" (al zijn er zeker slechtere plekken waar je tips zou kunnen vragen!)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van AJ (www.xplicitmedia.com) op zondag 19 juni 2005 om 23:28:
Ik zou willen zeggen de red eye reductie aan te zetten

ben ik t eigenlijk niet mee eens ;) (mag wel he?)

redeye reductie werkt SOMS, alleen komen mensen daardoor óók vaak met knijp-oogjes op foto's te staan omdat de flitser al een paar keer is afgegaan

bovendien zullen (bij een lange sluitertijd) mensen sneller weer in beweging komen omdat ze de flits al hebben gezien ;)

toegegeven, achteraf rode oogjes verwijderen is t******werk, maar je zult er zelfs met redeye reductie een aantal moeten weghalen en t resultaat is in de regel beter als je t NIET gebruikt (al krijg je t BESTE resultaat natuurlijk met een externe flitser en dat hoeft helemaal niet eens zo'n geavanceerde te zijn!)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik zou willen zeggen de red eye reductie aan te zetten

Net wat DarkSkywise zegt: ik heb meeste van de tijd de red eye redutie aan maar toch blijven de rode ogen komen, beetje vaag maarja.
Hij flitst er moet ik zeggen niet meer of minder om als de functie nou wel of niet aanstaat, ook beetje vreemd maar in ieder geval weer wat tips en weetjes erbij

10x danke!!

de kijkcijfers laten toch duidelijk zien dat het gewaardeerd word en is voor hun pure reclame

Mijn site wordt per maand ongeveer 2200 keer bezocht door verschillende mensen(outentiek dus...) en "The number of visits" staat elke maand ongeveer op 6000.
maar ook dat is geen verkeerd idee idd om met hun rond de tafel te gaan.
Zoiets had ik al eerder in gedachten alleen weet nog niet precies hoe ik het aan moet pakken, gebrek aan ervaring.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TERRORDEMUS op zondag 19 juni 2005 om 23:28:
Dankjewel voor je tips, hopelijk heb ik er wat aan, maar heeft iemand misschien nog meer informatie voor mij, hoe meer hoe beter, en mss eigen ervaringen...???
In ieder geval bedankt R@ven

Meer eigen ervaringen kun je opzoeken bij dutchphotozone.com ( meeste mensen daar geilen op technische snufjes, en dat moet je hebben als je een camera zoekt ;) ).

Uitspraak van verwijderd op zondag 19 juni 2005 om 23:43:
"Vraag Het De Partyflock Fotograaf!" (al zijn er zeker slechtere plekken waar je tips zou kunnen vragen!)

Mjaw idd... Ms een idee om een apart topic hierover te openen? Want deze topic gaat eigenlijk over nieuwe pf fotografen... Maar goed :P

Waarschuw beheerder
donateur
Hahhaa, ja dat kan idd haast wel.. :P Nieuwe topic dan maar? ;) Ik miste al een dergelijk topic over fotografie.. Komen we er toch nog op.. :p

Over die rode ogen reductie.. Ik heb er zelden nog last van, mede dankzij de extra hoog omhoogklappende ingebouwde flitser, die er dus voor zorgt dat je een andere flitshoek krijgt (hoek van inval is hoek van terugval), en daarmee de kans op rode ogen behoorlijk in de pan hakt.

Het enige wat soms jammer is, zijn de focusflitsen... Een reeks kleine flitsjes om tijdelijk genoeg licht op het onderwerp te hebben om te kunnen focussen... 60% van de mensen denkt na die flitsjes dat de foto al is gemaakt, en gaan enthousiast weer uit mekaar om de foto te bekijken... Moet je ze t ff uitleggen dat de eerste flisten niet meetellen, en dan kun je nog s.. :p

Ik weet niet of iemand dit 'probleem', beter gezegd ongemakje herkend? ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 juni 2005 om 00:26:

:jaja:

2 woorden om dat te verhelpen : externe flitser

;P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 juni 2005 om 00:26:
Het enige wat soms jammer is, zijn de focusflitsen... Een reeks kleine flitsjes om tijdelijk genoeg licht op het onderwerp te hebben om te kunnen focussen... 60% van de mensen denkt na die flitsjes dat de foto al is gemaakt, en gaan enthousiast weer uit mekaar om de foto te bekijken... Moet je ze t ff uitleggen dat de eerste flisten niet meetellen, en dan kun je nog s.. :p

Yup...

Had ik met mn 300D ook en later de 20D. Tussendoor een externe flitser gehad (nu nog steeds trouwens, ligt te verstoffen in de kast) maar die deed het niet al te best dus ik ben daar vrij snel van afgestapt. (Was gewoon E-TTL hoor)

Uiteindelijk dan nu toch alweer een aantal maanden een 580EX en het bevalt wel -aardig- ... Alhoewel ik vind dat het de performance nog steeds niet haalt van een interne flitser. En dan bedoel ik het systeem wat bepaald hoeveel licht er nodig is, dat vind ik niet altijd even goed gaan.

Die pre flashes die jij bedoelt zijn niet alleen om te auto focussen maar hiermee bepaald ie ook meteen hoeveel licht ie nodig heeft om de uiteindelijke foto te schieten en ik moet zeggen dat dat uitstekend gaat op die manier.

Alleen tsja, die mensen die willen soms wel eens te snel weglopen ja.

Ik heb nu het probleem dat ik te snel ben, zo is er altijd wat :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ®aven op maandag 20 juni 2005 om 00:18:
Mjaw idd... Ms een idee om een apart topic hierover te openen?

nou, zal ik dan maar?
donateur
heb nog wel leuke foto's op defqon gemaakt :D

laat ze wel ff zien vanavond

hier een 1e foto

[img width=640 height=480]http://www.idc-quest.com/gallery/Defqon_1_Festival_QDance_Almere_strand_18_06_2005/Defqon054.JPG[/img]

overigens een foto die ik overal zie maar niet op deze manier
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Is dat wel gemaakt met een camera met een goeie pixel? :P