Uitspraak van verwijderd op donderdag 11 augustus 2005 om 15:47:
A tale of two sisters moet ook een goede horror zijn !
Ik geloof dat deze film vandaag uit komt!
Aziatische horror films hebben vaak al een griezelige sfeer, dus ik ben benieuwd
Ja, daar heb ik ook iets over gehoord..
De site v/d film [http://www.twosisters.co.kr] is alleen al héél erg wazig..

Heb ook gehoord dat deze niet echt 'eng' is.., maar vooral ziek
Su-mi en haar jongere zuster Su-yeon hebben enige tijd doorgebracht in een psychiatrische inrichting. Als ze terugkeren naar het grote ouderlijke huis worden ze opgewacht door hun stiefmoeder. Ze begroet haar stiefkinderen uitbundig, maar de meisjes doorzien het geforceerde enthousiasme en de niet gemeende moedergevoelens. Na een aantal onverklaarbare gebeurtenissen ontstaat er een strijd van jaloezie en macht tussen de zusjes en hun dominante stiefmoeder. De meisjes doen er alles aan hun vader te overtuigen van haar slechtheid, maar is hun stiefmoeder eigenlijk wel boosaardig? Is het huis behekst of beleven de meisjes alle vreemde gebeurtenissen in hun eigen fantasie?
Het spookachtige drama 'A Tale of Two Sisters' is gebaseerd op een Koreaans volksverhaal 'Janghwa, Hongryeon' over twee zusjes wier namen roos en lotus betekenen. De psychologische thriller won verschillende prijzen op internationale fantastische film festivals zoals in Porto en Gérardmer. 'A Tale of Two Sisters' was ook te zien op het 21st Amsterdam Fantastic Film Festival.
Hmm

..
Wil 'k in ieder geval zeker wel 'n keer zien