Partyflock

Forumonderwerp · 772211

Waarschuw beheerder
De laatste tijd ben heb ik behoorlijk wat feestjes gehad, erg leuk, maar de muziek stond overal snoei hard.
Omdat ik nu al een poosje met een 'piepje' in mijn oor rondloop leek het me verstandig om op maat gemaakte oordoppen aan te schaffen.
Ik heb wat informatie aangevraagd bij Hans anders en zij maken deze oordoppen op maat voor €65,-
Ze hebben alleen harde otoplastieken.

Mijn vraag:
- Heeft iemand ervaring met de otoplastieken van Hans anders, zo ja hoe bevalt het in de discotheek of op grote feesten?

- Zijn harde beter/slechter dan zachte otoplastieken of maakt het geen verschil?

:-) alvast bedankt :respect:
Renate

even voor het terugvindgemak t lijstje van Matthijs:

Uitspraak van Matthijs op woensdag 18 mei 2005 om 15:32:
hmm, ff samenvatting (met de hulp van een PB-tje van DarkSkyWise):
De mogelijkheden zijn:

Exinore/Elacin ER Flexcomfort à 160,-
+ vlakke demping
+ zachte plastieken
+ -25dB / -15 dB / -9dB uitvoeringen
- duur

Filterz of ComfOor(Beter Horen) à 120,-
+ zachte plastieken
- geen vlakke demping

Hans Anders zachte plastieken à 75,-
- geen vlakke demping
+ goedkoper dan Filterz terwijl ik geen duidelijk verschil zie

Hans Anders harde plastieken à 55,-
- geen vlakke demping
- harde plastieken schijnen de meeste mensen minder lekker te vinden zitten
+ redelijk goedkoop

Alpine 'muzikantendoppen' à 30,-
- geen vlakke demping
- eigenlijk niet bedoeld voor feesten
+ beter dan Herriestoppers
+ goedkoop

gele 'herriestoppers' à 0,50
- kutgeluid
- géén gezicht
+ kost ook geen reet

Weet niet of t volledig is, maar t is iig een overzichtje :)

andere interessante topcis over dit onderwerp:

- Gehoorbescherming aan laten meten

- Gehoorbescherming

- [topic=673140]{element is niet toegankelijk}

- Oordopjes
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Zo, de 18 een afspraak gemaakt om een gietmalletje te maken.(H)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 september 2009 om 18:37:
Of moet ik dan 2 aparte setjes kopen?

gewoon even langs een winkel gaan en wat vragen stellen..

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb nu anderhalf jaar de oordoppen van Hans Anders, de harde versie, en deze bevallen zeer goed.
Waar ik ook kom met die oordoppen in, ik heb nooit meer last van een piep in mijn oor.
Behalve dan de lichte suis die ik sowieso al had opgelopen.

Het nadeel van oordoppen is dat je ze snel kwijtraakt :(
Donderdag had ik ze in een rustige kroeg in mijn zakken zitten en
toen ik ze vrijdag wou opbergen bleek er eentje weg te zijn helaas :(
Ik heb gelijk een nieuwe afspraak gemaakt voor deze week..
Sluit dus wel de extra verzekering af voor 2 jaar voor maar 7 euro!!!

Maar helaas dus nu 3 weken niet stappen :S ik durf het risico op meer schade gewoonweg niet meer te nemen.
laatste aanpassing
Werkzaam bij X-Beats
Artiest Otalgicum
Waarschuw beheerder
je moet eigenlijk ook altijd overbezorgd zijn dat je ze kwijtraakt..

zo raak je ze niet snel kwijt als je lam bent :P dan ga je ze idd los in je zakken doen bijv...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van FranticDJ op dinsdag 25 augustus 2009 om 04:16:
www.oordoppenshop.nl

Komen aan huis aanmeten *:*

Binnenkort ff nieuwe bestellen daar..

Zo juist besteld, ill keep u posted ;)

Probleem at ik echter altijd had met mn doppen was dat ik ze in mn broek liet zitten en dat ze dan mee de wasmachine ingingen :')
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 7 september 2009 om 13:24:
helaas dus nu 3 weken niet stappen ik durf het risico op meer schade gewoonweg niet meer te nemen.

Zo zeg, dat is wel heel verstandig (y)

Uitspraak van UTCA_Rikkie op maandag 7 september 2009 om 13:51:
dan ga je ze idd los in je zakken doen bijv...

Ja, dat doe ik alleen, met bv sommige strandfeestjes, waar je binnen en buiten loopt. Dan gaan ze in en uit.

Maar verder altijd ergens aan t begin van een feest ín en pas uit als de muziek uitgaat en dan hoppa gelijk terug in een portemonneetje.
Waarschuw beheerder
Ik heb er zo'n etuitje bij gekregen, veel handiger om ze daar in te bewaren (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DenSation op zondag 13 september 2009 om 14:07:
Ik heb er zo'n etuitje bij gekregen

ik ook, en dat gebruik ik nu gelijk als portemonnee tijdens feestjes. Heeeel handig :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Vandaag in de stad langs geweest voor Exinore ER, 1 winkel vekrocht ze niet meer en de ander was dicht!

Deze week maar weer even langs, wel veel geld 160 euro maar het is voor je eigen gezondheid ;)
Al zullen mijn ouders het prijsje minder leuk vinden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van FranticDJ op donderdag 10 september 2009 om 11:48:
Zo juist besteld, ill keep u posted ;)

Ontzettend goede telefonische support so far, maandagavond komen ze aanmeten :D
Waarschuw beheerder
Weet iemand wat het verschil is tussen oordoppen van Beter Horen Comfoor voor €120 en die van Hans Anders €70???
Ik moet ze echt aanschaffen, ben al te laat.... helaas... klote piep in mijn oren :(

Artiest Hungry
Waarschuw beheerder
Voor volgende week woensdag een afspraak gemaakt voor een gehoortest en voor de aanmeting van Exinore ER (waarschijnlijk 25).
Lag gister avond in mijn bed en toen viel me weer eens echt op dat ik best wel een aardige piep in mijn oren heb.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van lovelysammy1 op donderdag 17 september 2009 om 10:59:
Weet iemand wat het verschil is tussen oordoppen van Beter Horen Comfoor voor €120 en die van Hans Anders €70

wil ik ook graag weten!

heb ze ook nodig.. zei t vorig jaar al maar nu echt! had nooit ergens last van, ook laten testen en geen beschadiging. nu sinds solar regelmatig oorpijn..:(
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 september 2009 om 10:04:
Exinore ER (waarschijnlijk 25).

k ga ze vanavond eens testen op intoxicated
Waarschuw beheerder
Lol topic is still alive after 4 years, 4 months en 13 days....

Ondanks dat k nog maar 1-4x per jaar naar n feest ga moet k misschien toch ooit es van die ER-25jes van earproof aanschaffen...

Mja net verhuisd naar Beverwijk en 2 maanden dubbele huur 8er de rug, dus duurt vast nog ff... Mja duurt ook nog wel ff voor k weer naar n feesie ga ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dhr. Avada op zaterdag 19 september 2009 om 20:30:
k ga ze vanavond eens testen op intoxicated

en................?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 september 2009 om 18:37:
hmmmm ..... Ik heb dus eignelijk allround oordoppen nodig, en gewoon voor scooter rijden en eventueel motor. Daarnaast natuurlijk voor feestjes of concerten ... Of moet ik dan 2 aparte setjes kopen?

Uitspraak van Quiet_Wildcard ™ op dinsdag 1 september 2009 om 19:16:
Als je veel waarde hecht aan muziek 2 verschillende gehoorbeschermers
En koop anders eerst een filter speciaal voor motorrijders. Die kan je ook op dance feesten in doen :)

Kan je eventueel nog Earproof cq. Flexcomforts aan laten meten later... dat is wat ik zou doen...

Ik zit er in principe ook nog over na te denken wat ik zou doen... Of ER25 en die ook op de motor gebruiken, alleen volgens mij zijn die bij lange na niet goed genoeg tegen het windgeruis ed en misschien minder veilig (horen van verkeersgeluiden).

Misschien toch maar voor het motorfilter gaan, jammer dan dat het geluid vervormd op feesten.
Ik weet in ieder geval dat ik niet meer zonder gehoorbescherming in lawaai kan komen. Waarschijnlijk naast tinnitus ook hyperacusis. Of het hyperacusis "gevoel" moet iets anders zijn, maar ben bang van niet
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Karel Apple op zondag 27 september 2009 om 09:04:
en................?

filteren als een malle, hoort alles nog zuiver, maar zachter.. twijfel een beetje of het niet te zacht is voor hier in NL, had ze gekocht met het oog op Q-base en Nature One

ik heb meer dan de helft van de tijd zonder die dingen gelopen, maar toen ik op het einde moe begon te worden, vond ik het toch wel fijn dat ik ze in kon doen..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dhr. Avada op zondag 27 september 2009 om 17:42:
filteren als een malle, hoort alles nog zuiver, maar zachter.. twijfel een beetje of het niet te zacht is voor hier in NL, had ze gekocht met het oog op Q-base en Nature One

dat is ook mijn punt. Ik ga over 2 weken laten aanmeten, en ik twijfel zwaar tussen de 15 en 25 db.
Iemand die me kan overhalen om voor de een of de ander te gaan?
Waarschuw beheerder
Dat heb ik dus vaker gelezen in verschillende fora, dat 25db toch net te zwaar zou dempen.
Hoeveel db staat het geluid in NL meestal dan op feesten? Ik dacht dat het vaak tussen de 115-120db zou liggen.
Met 25db demping kom je dus op 90-95db uit?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Karel Apple op zondag 27 september 2009 om 19:37:
15 en 25 db

4 jaar geleden heb ik eerst 9db gehad.
Vond het toen opzich al voldoende maar ben toch voor 15db gegaan. Vond het zat toen der tijd.

Nu 4 jaar later. Vind ik zelfs 15db te weinig. Zeker op Q-BASE en HmH etc.

Als ik nieuwe ga aan laten meten... dan ga ik zeker voor 25db.

Uitspraak van Phaseshift op zondag 27 september 2009 om 19:58:
90-95db

Zo kan je niet meten... dat is dicht bij de boxen en dat zijn piekwaarden...
Aangezien je toch niet heel de tijd voor de boxen staat...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Quiet_Wildcard ™ op zondag 27 september 2009 om 20:10:
Als ik nieuwe ga aan laten meten... dan ga ik zeker voor 25db.

ik ook
Heb nu ook -15, maar stap volgend jaar over op -25

Waarschuw beheerder
afgelopen vrijdag naar een leuk feestje geweest, maar de constante piep in mijn oren is nu nog harder. Hopenlijk wordt die in de loop van de week weer iets minder. Ik ben in ieder geval heel benieuwd wat die gehoortest voor uitkomst heeft.
Artiest {SHOWLIST artist 51763, 51588}
Waarschuw beheerder
Moet zeggen dat ze bij Exinore echt een geweldige service hebben!!!
Had 'vlakke' oordoppen besteld omdat dit beter gaat met draaien dan als het filter in zo'n ophoging zit. Nu had ik ook vlakke oordoppen gekregen maar helaas staken ze nog veel te ver uit. Gemaild met Exinore, en ze hebben met spoed nieuwe gemaakt. Er is speciaal overlegt met de productieleider om ze extra vlak te krijgen. En vandaag heb ik ze kostenloos binnen gekregen. Als ik nu nog niet tevreden was moest ik het laten weten, dan gingen ze nog een keer nieuwe maken, maar dan hadden ze wel andere afdrukken nodig. Gelukkig waren ze zo wel in orde.
Dit alles is kosteloss gedaan.
Echt klasse van Exinore. Alleen daarom al zou ik nooit ergens anders naartoe gaan.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van bloesem op zondag 27 september 2009 om 20:42:
Heb nu ook -15, maar stap volgend jaar over op -25

Je kan ook gewoon losse filters kopen hoor, kost iets van 20 euro geloof ik. Hoef je geen jaar te wachten :)
Waarschuw beheerder
Ik zou zeggen: altijd voor de 25 gaan!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DenSation op dinsdag 29 september 2009 om 21:05:

Moet zeggen dat ik 15 prima vind. Je moet alleen niet de hele avond voor de boxen staan natuurlijk ;)

Waarschuw beheerder
Ik heb er van comfoor die doen hun werk prima alleen heb nooit zin om ze in te doen , behalve als het geluid echt hard staat :x
Waarschuw beheerder
Ben op Q-Base een van m'n Hans Anders dopjes kwijtgeraakt voor de 2e keer :(
Ga binnenkort even langs om te vragen of ik een enkel dopje kan nabestellen (verzekering is volgens mij inmiddels al een tijdje vervallen, en ben sowieso t bonnetje kwijt) en anders toch ff nadenken over dopjes met vlakke demping aangezien Hans Anders inmiddels duurder is geworden dan in m'n lijstje staat in de openingspost volgens mij... :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DenSation op dinsdag 29 september 2009 om 21:05:

Ik vond -21dB van Hans Anders eigenlijk al vrij veel... Als ik nu zou kiezen zou ik denk ik eerder twijfelen tussen -15 en -9...

Waarschuw beheerder
Gister even testje laten doen. Vreemde is dat ik slechter scoor op lage tonen dan op hoge tonen, terwijl als de schade door lawaai zou komen, het juist andersom zou moeten zijn. Gelukkig viel het allemaal wel mee.
Ik ben geadviseert voor 15dB te gaan en dat doe ik ook.

Nog maar effe 2 weekjes wachten en dan kan ik ze ergens gaan testen (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bart1981 op woensdag 30 september 2009 om 18:10:
Moet zeggen dat ik 15 prima vind. Je moet alleen niet de hele avond voor de boxen staan natuurlijk ;)

Dat heb ik ook nooit gedaan :) Heb toen voor 25 gekozen omdat ik geen risico wil nemen en het, naar mijn mening, helemaal niet teveel dempt. Als ze 30 zouden hebben, had ik die geprobeerd. Heb de gevolgen een hele tijd onderschat, maar na een piep van een paar weken (gelukkig nu weg) ga ik nooit meer terug naar 15.. maar smaken verschillen, iedereen is anders en moet het zelf weten natuurlijk :)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik moet zeggen, ik vind de 15 ook prima, maar omdat ik
Uitspraak van DenSation op vrijdag 2 oktober 2009 om 19:49:
geen risico wil nemen

ga ik de volgende keer toch voor 25.

Uitspraak van Bart1981 op dinsdag 29 september 2009 om 20:56:
Je kan ook gewoon losse filters kopen hoor, kost iets van 20 euro geloof ik

Sja, zou kunnen, maar wat me dan lijkt, dat je sneller die filters verliest.
Bovendien zijn m'n doppen niet helemaal goed meer. De linker lekt zo nu en dan flink. En ook, ze zien er niet meer zo krakend schoon uit :lol:

Ik ben bijna jarig, ga lekker geld vragen voor de verandering, met een mooi doel waar dat geld heengaat (m'n oren in, voor feestjes, waar het merendeel geen bal van snapt, dat ik dat leuk vind :lol: )

Waarschuw beheerder
Mensen kom er echt niet meer uit !!! Ik zoek dus oorbeschermers voor niet alleen voor eventueel uitgaan/concerten, maar ook voor eventueel op me werk. Bijvoorbeeld, als ik sporadisch een keer de decopeerzaag moet gebruiken of ik over de afdeling kort moet zijn waar veel bankwerk word verricht.

Nu wou ik eerst de Exinore/Elacin ER Flexcomfort 25 db nemen, voor uitgaan en feesten. Maar moet ik dan ook nog eens 130 euro spenderen aan oordoppen voor me werk ( voor het geval dat), of als ik in de tuin wil grasmaaien of de heg wil snoeien om maar een paar dingen te noemen .... Wat ik mee wil zeggen is welke oordoppen zijn ideaal voor zowel feesten als daarbuiten? Is 25 db eigenlijk wel genoeg? Want als ik nou een keer iets wil doen stevig boren ofzo ( noem maar wat ) en er komt toevallig een keer 120 db vanaf, dan heb ik aan 25 db dus zeker niet genoeg?

Kunnen jullie mij misschien nog wat meer duidelijk heid geven?

Want zoveel ga ik niet meer op stap en al helemaal niet naar feesten, ben dus opzoek naar een beetje een allround oorbescherming.

Alvast bedankt.

( beetje spellings fouten af en toe, komt dat ik soms ff te snel aan het typen ben ;) )
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Matthijs op woensdag 30 september 2009 om 19:41:
Ga binnenkort even langs om te vragen of ik een enkel dopje kan nabestellen

Kan n enkel dopje los kopen voor de halve prijs van n paar :) Wordt 33 euro volgens mij als t goed is :)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 oktober 2009 om 19:07:
Wat ik mee wil zeggen is welke oordoppen zijn ideaal voor zowel feesten als daarbuiten? Is 25 db eigenlijk wel genoeg? Want als ik nou een keer iets wil doen stevig boren ofzo ( noem maar wat ) en er komt toevallig een keer 120 db vanaf, dan heb ik aan 25 db dus zeker niet genoeg?

Als je geen schade wilt moet je van 80dB uit gaan, maar als je iets voor EN werk EN feesten wilt hebben zou ik toch die -25dB nemen, niet nog zwaarder.
Als je gehoorbescherming voor je werk wilt ga je toch ook geen dopjes van 130 euro kopen? Of wil je het mooie geluid van je boor nog horen met vlakke demping omdat je anders relatief te veel bas hoort :|
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Of wil je het mooie geluid van je boor nog horen met vlakke demping omdat je anders relatief te veel bas hoort

lol

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Matthijs op donderdag 8 oktober 2009 om 19:35:
Als je geen schade wilt moet je van 80dB uit gaan, maar als je iets voor EN werk EN feesten wilt hebben zou ik toch die -25dB nemen, niet nog zwaarder.

Heb begrepen dat op soms op feesten of concerten er een piek KAN zijn van 115 db, dan zit je toch nog op 90 db gehoorbelasting.

Uitspraak van Matthijs op donderdag 8 oktober 2009 om 19:35:
Als je gehoorbescherming voor je werk wilt ga je toch ook geen dopjes van 130 euro kopen? Of wil je het mooie geluid van je boor nog horen met vlakke demping omdat je anders relatief te veel bas hoort

Nee dat bedoel ik niet ...... Dat is ook totaal niet relevant .... Tuurlijk hoef ik niet te boren met vlakke demping, hoe kom je daarbij? Ging mij erom dat ALS ik een keer ga grasmaaien of thuis ga boren/schuren enz. en af en toe naar concerten ga en daarnaast ook nog eens scooter rij ( windruisen ) Ik een allround oordop zoek. En dan weet ik dus niet of die van exinore 25 db wel genoeg is.

Want exinore heeft 4 type oordoppen, motorrijden, voor klussen, uitgaan, zwemmen .... Heb wel geld maar dat word toch beetje "te" ... Je snapt wel waar ik op doel denk ik ... Want vraag me af of in sommige situaties de 25 db eigenlijk wel genoeg is.

Misschien moet ik toch op een andere site het zelfde vragen, want krijg ook bar weinig antwoorden of extra info/hulp erover.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 9 oktober 2009 om 15:11:
Heb begrepen dat op soms op feesten of concerten er een piek KAN zijn van 115 db, dan zit je toch nog op 90 db gehoorbelasting.

Wat uit het systeem komt is 120-135 dB (Ja, zo hoog ja)
Aannemend dat je niet recht voor de boxen gaat staan, zit je op 110-115 dB in het gezellige gedeelte van de zaal(En dan neem je het vrij hoog nog, neem maar aan dat je de 115 niet haalt)
Zit je op 85-90 dB als je in de zaal staat. Nou neem ik ook maar even aan dat als je op een feest bent, niet 90% van de tijd in de zaal staat. Je haalt drinken, bent onderweg naar andere zaal, halfuurtje eten, nog een keer halfuurtje eten. Dan heb je aan 25 echt wel genoeg over de hele dag gezien.

Zo moet je redeneren.

Ik zou voor Klussen/Motorrijden dezelfde oordoppen nemen, en dan niet dure van Exinore, maar iets goedkopere varianten met 25 dB reductie(Exinore is voor muziek wel aan te raden ivm vlakke demping, maar verder zit daar weinig voordeel aan als het om 'herrie' gaat).

Zo duidelijker?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van bloesem op vrijdag 2 oktober 2009 om 19:57:
Sja, zou kunnen, maar wat me dan lijkt, dat je sneller die filters verliest.

Nee hoor dat gebeurt niet. Heb zelf ook vaak zat de filters uit de doppen gehaald om ze goed schoon te kunnen maken (onderdompelen in water met veel Dreft bijv) En daarna er gewoon weer terug in. Gaat gewoon goed.

Maar inderdaad als er al ééntje lekt kan je het beste nieuwe nemen :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 oktober 2009 om 19:07:
of als ik in de tuin wil grasmaaien of de heg wil snoeien om maar een paar dingen te noemen

Niet huilen, daar zijn geen oordoppen voor nodig. Is misschien geen prettig geluid, en het zal ook allemaal wel hard zijn, maar ik neem aan dat je niet 8 uur achtereen staat te boren of elke dag een paar uur uittrekt om je gazon bij te werken.
sporadisch een korte tijd redelijk hard geluid is de schade te verwaarlozen.'

mocht je echter in de bouw werken en elke dag, 8h per dag (min 100 koffiepauzes) met zware machines en gereedschap is het wel aan te raden om gehoorbescherming te gebruiken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Wooody op zaterdag 10 oktober 2009 om 16:50:
Ik zou voor Klussen/Motorrijden dezelfde oordoppen nemen, en dan niet dure van Exinore, maar iets goedkopere varianten met 25 dB reductie

Welke kan jij mij aanraden? ( wel op maat gemaakte )

Uitspraak van Dhr. Avada op woensdag 14 oktober 2009 om 12:26:
Niet huilen, daar zijn geen oordoppen voor nodig. Is misschien geen prettig geluid, en het zal ook allemaal wel hard zijn, maar ik neem aan dat je niet 8 uur achtereen staat te boren of elke dag een paar uur uittrekt om je gazon bij te werken.
sporadisch een korte tijd redelijk hard geluid is de schade te verwaarlozen.'

mocht je echter in de bouw werken en elke dag, 8h per dag (min 100 koffiepauzes) met zware machines en gereedschap is het wel aan te raden om gehoorbescherming te gebruiken.

Denk jij .... Heb nu constant een ruis in mn oren, als ik de decopeerzaag moet gebruiken op me werk bijv. Of ergens een tijdje moet staat in het bedrijf waar toevallig hard geluid is wil ik gewoon gehoor bescherming in. Wil niet dat mn suis erger word.

Waarschuw beheerder
Mensen kom er nog steeds niet helemaal uit ....

Zit te twijfelen tussen de comfoor oordoppen of die van exinore. Heb begrepen dat die van exinore met vlakke demping redelijk uit je oor steken omdat die niet in je oorschelp wegvallen.

Die van comfoor heeft geen (?) vlakke demping die zie je dus minder zitten als die van exinore?

En ik zoek dus een allround oordop .... Ben bang dat ik 2 setjes moet aanschaffen ( $$$!!!!) ..

Want zoek oordoppen voor het uitgaan en daarnaast oordoppen voor op me werk ( nee krijg het niet vergoed, want sta niet 8 uur per dag op lawaai afdeling maar moet er soms wel tijdelijk zijn ) en thuis voor eventueel klussen.

Kom er echt niet meer uit, wie kan me duidelijk advies geven.

Alvast bedankt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 oktober 2009 om 20:11:
wie kan me duidelijk advies geven.

De verkoper in de winkel ;)

Vlakke demping is bedoeld voor tijdens het uitgaan zodat de muziek niet gaat vervormen en goed blijft klinken. De getallen 9, 15 en 25 geven hierbij aan hoeveel decibel er ongeveer wordt gedempt. Je kunt deze ook wel gebruiken tegen 'herrie', maar daar zijn ze dus niet echt voor gemaakt. Puur oordopjes tegen herrie hoeven niet zo duur te zijn, desnoods knal je die gele proppen in je oren. Succes.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DenSation op maandag 19 oktober 2009 om 21:28:
De verkoper in de winkel

Vlakke demping is bedoeld voor tijdens het uitgaan zodat de muziek niet gaat vervormen en goed blijft klinken. De getallen 9, 15 en 25 geven hierbij aan hoeveel decibel er ongeveer wordt gedempt. Je kunt deze ook wel gebruiken tegen 'herrie', maar daar zijn ze dus niet echt voor gemaakt. Puur oordopjes tegen herrie hoeven niet zo duur te zijn, desnoods knal je die gele proppen in je oren. Succes

Zo ie zo viel me oog op de exinore flexcomfort voor uitgaan, maar heb fotos gezien en vind dat ze nog behoorlijk uitsteken en zichtbaar zijn ... :S:S

Terwijl de motor oordoppen acryl ECHT doorzichtig zijn en minder opvallen, alleen zal met uitgaan wel weer minder zijn denk ik ivbm bepaalde tonen.
Waarschuw beheerder
Voor werken met machines boeit de geluidkwaliteit niet, dus daarvoor kan je gewoon doppen van < 10,- of herriestoppers gebruiken van een euro. Dan kan je voor de muziek gewoon goede doppen kopen met minder demping.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Matthijs op maandag 19 oktober 2009 om 21:46:
Voor werken met machines boeit de geluidkwaliteit niet, dus daarvoor kan je gewoon doppen van < 10,- of herriestoppers gebruiken van een euro. Dan kan je voor de muziek gewoon goede doppen kopen met minder demping.

ok thx, trouwens ... ik kom er echt niet meer uit voor oordoppen met uitgaan ...

Ben opzoek naar oordoppen die nauwelijks zichtbaar zijn, als ik naar fotos kijk van exinore flexcomfort dan valt me dat toch best tegen kwa zichtbaarheid. Dit zou komen door de filter? En vind ze nou ook niet echt bepaald "doorzichtig".

Wie kan me hier in adviseren?

Dan koop ik voor me werk wel van die pluggen van 10 euro bij beterhoren. En voor het scooter rijden zullen ze ook wel goedkopen dopen hebben van 10 euro?

alvast weer bedankt :)
Waarschuw beheerder
Ja voor werk en scooter kan je dezelfde goedkope doppen gebruiken.
Voor vergelijken van zichtbaarheid zou ik gewoon ff naar de winkel gaan om te kijken wat je r van vindt. Ik vind m'n Hans Anders doppen nauwelijks zichtbaar, maar die hebben alleen doppen zonder vlakke demping met mininmaal -21dB
Waarschuw beheerder
donateur
[img width=260 height=260 cacheid=0010d715002e06ec4e7a919b1a0294c027]http://www.agradi.nl/productimages/8502025.jpg[/img]
en je kan dagenlang grasmaaieng
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 oktober 2009 om 21:40:
Zo ie zo viel me oog op de exinore flexcomfort voor uitgaan, maar heb fotos gezien en vind dat ze nog behoorlijk uitsteken en zichtbaar zijn ... :S:S

Wat een ramp! Ik zie het probleem niet zo hor.. oordoppen zullen altijd zichtbaar zijn voor mensen die erover willen zeuren. Ik heb er schijt aan en vind het ook wel meevallen hoe erg ze opvallen. Ik ga liever stappen met mensen die erover smoezen dan in m'n bed te liggen met een piep in m'n oor! Mensen blijven toch lullen.