Partyflock

Forumonderwerp · 765326
2050x bekeken

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik ben bezig de bijbel te lezen, en ik leef nu al een tijdje volgens de bijbel, niet zo extreem als de echte orthodoxen, maar ik leef wel naar het beeld die God heeft van hoe een mens zich zou moeten gedragen.

Ik doe dit omdat dit mij een beter mens maakt, ik hierdoor eigenlijk een beter leven krijg, begin te krijgen, hoe gek dit ook klinkt.

Zijn er hier meer gelovigen en dergelijken met wie ik wel in contact wil komen, aangezien de gelovigen in de terror- en rock-scene zeer nihiel zijn?

Pb me maar, groetjes.

Waarschuw beheerder
Dus lucifer hou alsjeblieft je bek, ga buiten in t speeltuintje spelen en hou je vooroordelen voortaan voor je! 2 woorden voor mensen zo als jij: FUCK YOU!

ach gossie, is het christelijke kutkindje op zijn gelovige teentjes getrapt :'(

je verwaarloosd 1 van de prachtige geboden van je zielige god; keer de andere wang toe; maar laat me raden; even bidden tot god om vergeving en voila, er is nix aan de hand en je komt alsnog in de hemel. maar als ik je goed begrijp leef je er niet eens echt naar, dus je bent nog hypocriet ook :jaja:

waar de fok maak je je druk over; als echte christen zou je zo dom moeten zijn te denken dat alleen jullie soort gelovigen (christenen) en niet ik (of moslims, joden, hare krisnah mensen, boedhisten) in de hemel zou komen; dus mijn uitspraak zou irrelevant voor je moeten zijn.

maar goed whatever; je bent christelijk, need i say more? :devil:

Wie zegt dat wat de mensen voor Goden aannamen ik niet als aliens zie. Dat zou aannemelijk zijn ook gezien enkele verwijzigingen in het bijbelboek Daniël, maar zeker weten doe ik het niet

dan niet; al is god een tennisbal, het kan me geen reet meer schelen :nee:

hoe bedoel je dat?

ik heb geen idee; ik lul maar wat in het rond O:)

Iets zegt me dat jij ook niet zoveel respect voor Christenen hebt

nee en terecht. zie de geschiedenis van deze wereld. :S

Ik zou ook niet weten waarom het geloven in de God van de bijbel en feesten niet samen kunnen gaan

GET SAVED BY JESUS CHRIST :frusty:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
de bijbel is een slecht egschreven sporookjes boek wat serieus word genomen
Waarschuw beheerder
to [lucifer];
er zijn hier twee krachten actief; een negatieve en een positieve, en dat is ook zo bedoelt. Daar kan je een keuze in maken..
Het is wel duidelijk welke kant jij kiest :X
het aardse is zoals go(e)d bezig al zegt, niet het enige,
je hebt het vaker over mediteren enzo.. nou ga je gewoon eens echt bezig houden met het geestelijke en probeer echt een goed bescheiden mens te zijn, in plaats van "die ubermensch"
get saved by satan :frusty:
Waarschuw beheerder
oh ja sorry naasten liefde :P
Ik hoop niet voor je dat je in deze houding blijft hangen, pessimistisch en dat er alleen aliens zijn en dat in 2012 alleen de sterkste overleven of wie dan ook. Denk dat het belangrijkste is om je op het positieve te richten, t is een zwart wit vergelijking en jij kiest zwart.. dat weerkaatst en schijnt niet maar absorbeert en is ook weer het snelste zijn warmte kwijt. misschien kan je erover nadenken en ook gaan geloven dat er schapende goden zijn geweest vanaf boven, maar dat er ook nog een geesteswereld is, daar waar God is en de zoon van God. Ik denk niet alleen dat Jezus de enige is in dat opzicht. Misschien zijn boeddha en mohammed en Osiris etc. gewoon heeeele spirituele wezens geweest, misschien reincarnaties van een zelfde ziel.. maar goed, geloof gaat m om andere dingen, dat je inziet wat de bevrijding is van het positieve.. en de heilige geest heeft ook met spiritueel vermogen te maken enzo, tenminste zo denk ik erover.
maar goed, je kan wel iets meer respect hebben voor andermans mening en niet denken dat jij nu het dichtste bij de waarheid zit, we zijn allemaal op zoek
:flower:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik ben zelf katholiek opgevoed, moest vroeger ook elke week naar de kerk. Maar op mijn 15e mocht ik de keuze maken van mijn ouders. Toen heb ik het geloof direct vaarwel gezegd. Ik beschouw het geloof als 1 groot sprookje. Het is een houvast en er zijn nog maar te weinig dingen echt bewezen.

Natuurlijk gebeuren er dingen die niet te verklaren zijn, maar om daar dan altijd weer God bij te halen vind ik berusten op de zwakzinnigheid van bepaalde mensen. Maar iedereen moet geloven in datgeen wat zij of hij wil. Als jij er een gelukkig leven mee leidt waarom niet?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 april 2005 om 10:56:
die mafkezen van get-saved-by-jesus denken ook te beweren dat terror en rock-gerelateerde muziek demonische satanistische mindwashing truukjes zijn van de duivel en drugs is ten boze? (het staat niet eens in de bijbel, dat satan de man is van de muziek :frusty: die sukkels verzinnen ook alles om je te bekeren tot de christenen :S)

Vroeger werd zelfs Jazz en Blues beschouwd als iets van de duivel.
Waarschuw beheerder
Het is een houvast en er zijn nog maar te weinig dingen echt bewezen.

dat is juist het idee van geloven, dat het niet eerst wetenschappelijk bewezen hoeft te zijn, maar dat je het voelt vanuit je hart.

Wel eens naar de muziek van Hildegard von Bingen geluisterd?
Als je zin hebt kan je het eens downloaden.. ze leefde rond 1500 en schreef muziek geinspireerd door haar god. T is echt hemelse muziek :)

Is er hier trouwens ook iemand die de kabala gelzen heeft/ wilt gaan lezen?
veel liefs!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Leanne :kusje2: op zaterdag 21 mei 2005 om 11:00:
dat is juist het idee van geloven, dat het niet eerst wetenschappelijk bewezen hoeft te zijn, maar dat je het voelt vanuit je hart.

Dat begrijp ik ook wel. Dat hebben mijn ouders me ook bijgebracht. Maar ik wil gewoon voor bepaalde dingen verklaringen zien. Mijn grootouders waren streng katholiek en het geloof is er bij vroeger enorm ingepeperd. Ik mocht geen vriendjes hebben die niet katholiek waren, en had ik een vriendinnetje (op de lagere school) en ze was niet katholiek was het hek van de dam.

Ik zat vroeger dan ook altijd met veel vragen, waar mijn grootouders geen correct antwoord op konden geven. En tja dan houdt het bij mij echt op.

Dat andere willen geloven prima. Geen enkel probleem mee, maar ikzelf leef een stuk fijner zonder het geloof. :)
Waarschuw beheerder
Je moet leven zoals dat voor jou goed voelt natuurlijk :)
ik geloof maar ik geloof niet in één geloof.
Ik geloof in God maar op mn eigen manier. Ga ook niet naar de kerk, en toch weet ik dat ie er voor me is.
Wat je grootouders hebben gedaan is niet goed. Hier op aarde zijn alleen mensen die geloof interpreteren en daar worden genoeg fouten in gemaakt. Ik ben bij mn eigen geloof gekomen op mn eigen weg, meer spiritueel dat religieus.
En ieder heeft zn eigen weg, jij ook, das helemaal ok, ja toch :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Leanne :kusje2: op zaterdag 21 mei 2005 om 09:33:
maar goed, je kan wel iets meer respect hebben voor andermans mening en niet denken dat jij nu het dichtste bij de waarheid zit, we zijn allemaal op zoek

:respect:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 mei 2005 om 11:43:
ach gossie, is het christelijke kutkindje op zijn gelovige teentjes getrapt

je verwaarloosd 1 van de prachtige geboden van je zielige god; keer de andere wang toe; maar laat me raden; even bidden tot god om vergeving en voila, er is nix aan de hand en je komt alsnog in de hemel. maar als ik je goed begrijp leef je er niet eens echt naar, dus je bent nog hypocriet ook

waar de fok maak je je druk over; als echte christen zou je zo dom moeten zijn te denken dat alleen jullie soort gelovigen (christenen) en niet ik (of moslims, joden, hare krisnah mensen, boedhisten) in de hemel zou komen; dus mijn uitspraak zou irrelevant voor je moeten zijn.

maar goed whatever; je bent christelijk, need i say more?

mis moet je eerst is wat meer informatie op doen over het christendom voor je van die uitspraken doet. je lult maar stom uit je net en je weet zo te horen dus echt helemaal niks van het geloof. lees de bijbel en verdiep je dr in dan mag je tegen me praten en een oordeel op maken, maar nu?? nee jongen. Heb weinig woorden voor je maar lees deze ff goed.
KANSLOOS....ZIELIG....HOPELOOS...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 mei 2005 om 11:43:
ik heb geen idee; ik lul maar wat in het rond

wat doe je op dit topic????

SPEELTUIN IS OM DE HOEK... mis moet je daar is gaan rond kijken

Waarschuw beheerder
neen... niet religieus man