Partyflock

Forumonderwerp · 763255

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
ik roep hiermee mensen op om mee te protesteren, zie voor meer informatie www.wspa.nl

Sluit de topic niet, in de titel staat, bevat schokkende beelden/tekst, als je er niet tegen kan, dan moet je niet kijken... en nu deze topic ook wegklikken
Onderaan de tekst staan foto's, en die zijn echt...

het is de waarheid, en die kunnen we niet zomaar wegschuiven omdat het "wreed" is, of "zielig"
het gebeurd echt mensen, en daarom roep ik jullie op,
protesteer mee op wat voor manier dan ook!

ik zie super veel commentaar in topics van
dan moet je ook maar geen vlees eten

Ik wil hiermee duidelijk maken, dat dit absoluut niet hetzelfde is

BabyZeehondjes, ze worden vermoord om hun huid,
ze worden op hun kop geslagen en hun huid word eraf gesneden, soms leven ze nog terwijl dit gebeurd
Zie hiervoor Dit filmpje

-------------------------------------------------------
25maart was het weer zo ver, De zeehondjesjacht is weer begonnen
350.000 zeehonden, de meeste nog geen drie maanden oud, zullen de komende weken het slachtoffer worden van Canadese zeehondenjagers. Het is daarmee de grootste slachting van zeezoogdieren ter wereld.

Veel mensen denken dat de zeehondenjacht al lang verboden is, maar dat verbod geldt slechts voor de bekende witte babyzeehondjes. Zodra de dieren een grijze vacht krijgen - dat is bij ongeveer twee weken oud - zijn ze vogelvrij voor de meer dan 11.000 jagers, die de zeehonden op barbaarse wijze, met stokken, houwelen en geweren zullen aanvallen. Sommige dieren worden levend gevild.

Voorstanders van de jacht zeggen dat de zeehonden te veel vis eten, maar het is menselijke overbevissing die verantwoordelijk is voor de lage visstand. Anderen beweren dat de jacht goed is voor de werkgelegenheid, maar in Newfoundland, waar het merendeel van de jagers woont, komt slechts één tiende procent van de inkomsten voort uit de zeehondenjacht.

Er zijn geen goede argumenten om op zeehonden te jagen. Het is een nutteloze, intens wrede vorm van dierenmishandeling, die zo snel mogelijk moet stoppen. Op 15 maart wordt op veel plaatsen in de wereld geprotesteerd tegen deze zinloze jacht. De WSPA zal deelnemen aan protesten in Canada en de Verenigde Staten.

U kunt hier ook helpen, door een protestbrief te schrijven aan de minister-president van Canada, Paul Martin:
The Honorable Paul Martin
Office of the Prime Minister
80 Wellington Street
Ottawa, K1A 0A2
pm@pm.gc.ca

Voorbeeldbrief

Dear Prime Minister,

I am writing to you to ask that you end the cruel slaughter of seals, now underway on the East Coast.
Every year, large numbers of seals (most under 3 months old) are struck and lost. Accounts persist of animals which are skinned alive or dragged aboard boats using gaff hooks. These individuals are likely to suffer greatly. On animal welfare grounds alone, this barbaric hunt should be stopped!
Please use your authority to end the Canadian commercial seal slaughter.

Respectfully,

je naam

[img width=678 height=453 cacheid=0013592f000367085a86114a1a00a86239]http://jex.ath.cx/mc/zeehondjes/03042005_gevildehond.jpg[/img]

[img width=450 height=314]http://jex.ath.cx/mc/zeehondjes/sealclub1.jpg[/img]

[img width=320 height=459]http://jex.ath.cx/mc/zeehondjes/sealclub3.jpg[/img]

[img width=450 height=295]http://jex.ath.cx/mc/zeehondjes/sealclub5.jpg[/img]

[img width=241 height=320]http://jex.ath.cx/mc/zeehondjes/sealclub6.jpg[/img]

[img width=450 height=333]http://jex.ath.cx/mc/zeehondjes/sealclub7.jpg[/img]

[img width=450 height=312]http://jex.ath.cx/mc/zeehondjes/sealclub8.jpg[/img]

[img width=450 height=328]http://jex.ath.cx/mc/zeehondjes/sealclub9.jpg[/img]

Goh, en dat alleen maar voor een mooie bontjas

:'(
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dit vind ik echt ziek

word echt helemaal lijp van die dingen, jezus die mensen zijn ziek!!!!!!!!!!!!

Waarschuw beheerder
kk lijers

oprotten met ze, nou dat filmpje maar ff deels gekeken kijken wat t was, heb maar afgezet na tijdje dit is niet normaal

dit kan toch gewoon niet???????????????????

worden die mensen niet gearresteerd???? mag dat zomaar terwijl ze leven wordt gewoon vel van lichaam eraf gehaald, zijn ze nou helemaal :[ :[ echt zo n vent moet ik hier voor me hebben staan, vind mij dan maar ziek maar ik sla die vent helemaal de *(^^%^&*^(*^*(&(* tot t bloed uit ze kop stroomt, van dieren blijf je af godverdomme hier word ik echt vet pissed om, doe t voor me neus ik ram je echt :[

Waarschuw beheerder
het ergste is dus dat het gewoon "legaal" is :'(

daarom, stuur een brief naar de regering vn canada, of kijk even op www.ifaw.nl of www.wspa.nl wat je nog meer kan doen :flower:
Waarschuw beheerder
Voorstanders van de jacht zeggen dat de zeehonden te veel vis eten

Dat maakt het voor mij nog niet duidelijk waarom die beesten neergeknuppeld moeten worden :'(
kutbont! :@

Waarschuw beheerder
niet normaal dat zoiets legaal kan zijn, als je t al doet waar ik tegen ben doe t dan met een spuitje, ik vind t heel vreemd dat een land het levend villen van dieren goedkeurt, dan ben je gewoon niet lekker in je bovenkamer :vaag:

Waarschuw beheerder
canada sux bigtime gewoon :no:
Waarschuw beheerder
donateur
:no:

Zijn daar gigantisch mooie clubs, waar je volgens mij geweldig goed kan stappen. :yes: B)
Waarschuw beheerder
Canada heerst B)

dat er wordt gejaagd op zeehondjes is dan wel wat minder.. maargoed.. gebeuren zoveel verschrikkelijke dingen overal ter wereld..

Waarschuw beheerder
mja heb je gelijk in :flower:

niet alleen in canada word er gejaagd op zielige zeehondjes :(
Waarschuw beheerder
als je dan al een land wilt aanpakken, neem dan Japan..
dat zijn gewoon echt sick fucks :jaja:

walvisjacht, levende vissen fileren en opdienen, ga zo maar door ...
Waarschuw beheerder
Maar denk ook aan de levend gekookte kreeft!
Waarschuw beheerder
ja maar sorry.. da's wel lekker :)

Waarschuw beheerder
vind het verschrikkelijk wat er met die zeehondjes gebeurd.
krijg er de rillingen van als ik die foto's zie.
Waarschuw beheerder
ja maar sorry.. da's wel lekker :)

hahahaha, vind ik ook, maar wel zielig !
Waarschuw beheerder
ja maar dat zijn garnalen ook, ganzelever :kwijl:

Waarschuw beheerder
smeerlappen van=dat=soort=zullen=hun liden drageh!!!!:@

Waarschuw beheerder
aka=alle rotzakken op deze planeet=onomkeerbare hell=zij nooit meer uitkomen,to horrible for words!!!!:(

Waarschuw beheerder
donateur
Nu mag dit topic wel weer dicht, ga ik ff een bontjas kopen :devil:

Waarschuw beheerder
tering hey moet is kijken wat ze allemaal bij de slager doen bij al die arme beesjes.

Waarschuw beheerder
donateur
Jammer genoeg gebeuren zulke dingen niet alleen met zeehondjes.
Waarschuw beheerder
ook met mensen :'(
Met ALLES tegenwoordig ! waarom ? in wat voor wereld leven we !?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
pff te walgelijk dit.. ze zouden t zelfde moeten doen met die aso's die dit gedaan hebben

Waarschuw beheerder
IFAW-lid, verder kan ik helaas weinig doen :(

Waarschuw beheerder
TERING!!! wat zijn er toch een hoop slechte mensen!! ZIEK is dit filmpje!!

Ze moeten het echt VERBIEDEN!! :(:(:(
Waarschuw beheerder
donateur
Hypocriet :jaja:

Waarschuw beheerder
omdat sommige mensen leren schoenen hebben en vlees eten? onzin
Waarschuw beheerder
donateur
omdat sommige mensen leren schoenen hebben en vlees eten? onzin

Nee niet daarom

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
gedver dit wilde ik niet zien! :(
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dit is gewoon te bizar voor woorden...... echt mens onwaardig.

Waarschuw beheerder
Jezus wat een kleinzielig gedoe!
Een mooie jas is ook best wat waard en er zijn genoeg van die beesten! Waar maken jullie je in GODSNAAM druk om zeg! Er zijn wel ergere dingen in de wereld

Tja, er zijn ook genoeg huisdieren op de wereld. Zal ik de jouwes even levend villen voor een mooie pet?
Waarschuw beheerder
donateur
Hypocriet :/

Waarschuw beheerder
Ironie
Waarschuw beheerder
donateur
Hypocriet :jaja:

Waarschuw beheerder
Dus wanneer je niet 100% van je tijd toewijdt aan het vorderen van de welzijn en leefbaarheid van dieren, maar tegelijkertijd wel het mishandelen martelen ervan afkeurt, ben je gelijk hypocriet?

Ik snap heus wel dat er nog genoeg andere walgelijke zaken in wereld zijn die minstens net zo veel aandacht verdienen als dit, en hier in Nederland ook genoeg narigheid is, en over de wereld versprijd zelfs nog meer! En daarbij er een cultuurverschil is, en daardoor de normen en waarden en anders liggen. Maar dat maakt mij en niemand anders hypocriet wanneer onze meningen verschillen.

Of wel?
Ligt je antwoord toe..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Die mensen op die foto moeten ze ook villen, en jassen van maken... dan koop ik er wel 1 :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Dus wanneer je niet 100% van je tijd toewijdt aan het vorderen van de welzijn en leefbaarheid van dieren, maar tegelijkertijd wel het mishandelen martelen ervan afkeurt, ben je gelijk hypocriet?

Nee dat zeg ik niet

Ik snap heus wel dat er nog genoeg andere walgelijke zaken in wereld zijn die minstens net zo veel aandacht verdienen als dit,

Daar gaat het mij om
Je hoort bijna nooit hier iemand over dieren leed :S
En nu omdat het zeehondjes jacht is ineens wel?
Misschien omdat die beestjes er aaibaar uitzien?
Sybert? jwt

Ik noem maar een voorbeeld

Aziatische Zwarte beer

De beren zitten permanent in een kooitje dat zo klein is, dat de beer zich niet kan omdraaien. De kooi bestaat enkel uit metalen spijlen, ook op de bodem.
De beren worden operatief verminkt, vaak door ongetraind personeel. Er wordt een snede gemaakt in de onderbuik, om zo bij de galblaas te kunnen komen. Deze wond wordt tweemaal per dag open gemaakt met een buis of metalen stok om de gal af te tappen.

Het aftappen van gal is zo pijnlijk dat sommige beren hun eigen poten aanvreten om met de pijn om te gaan. Als uiting van stress slaan veel beren met hun kop tegen de tralies waardoor ze verwondingen oplopen. Anderen liggen er helemaal apathisch bij.

Gal helpt bij de vertering van voedsel in de maag. Door de afwezigheid van de gal, veroorzaakt eten veel pijn. Daarnaast brandt het bijtende vocht in de open wond.
Er is nauwelijks veterinaire zorg. Bij sommige beren houdt de aanmaak van gal al na enkele jaren op, waardoor ze niet bruikbaar meer zijn. Ze worden dan zonder eten of drinken achtergelaten om te sterven. Of ze worden geslacht, om hun poten en galblaas te kunnen verkopen. Een berenpoot levert enkele honderden dollars op; een jaarsalaris voor de gemiddelde Chinese arbeider.

Bij ruim 7.000 beren wordt gal afgetapt. Tussen de 60 en 80% van de beren op de boerderijen sterft tijdens of kort na de eerste keer dat hun gal afgetapt is. Degenen die dit lot overleven, worden zelden ouder dan 10 jaar. In het wild worden ze gemiddeld 30 jaar oud.

Om de voorraad beren op peil te houden, worden beren uit het wild gevangen. Ook bestaat het geloof dat de gal van wilde beren beter van kwaliteit is. De wildvangst brengt het voortbestaan van de Aziatische zwarte beer nog verder in gevaar dan reeds het geval is.

Er is sprake van een intensivering van de berengal-industrie. In 1996 zaten er 6.632 beren in 601 boerderijen. Volgens cijfers van het Chinese ministerie van bosbouw, werden er in 1998 ruim 7.000 beren gehouden in 247 boerderijen. Dit betekent dat de industrie wat betreft structuur verandert, daar er meer beren in minder, maar grotere boerderijen zitten.

Waarom zie ik hier dan nix over?

Die beesten zitten net zolang in de kooi tot ze dood gaan

:/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ok, en zo zijn er nog 34927859023758239475823475238957 van dit soort zaken. We kunnen ons niet met alles bezig houden. Dus wanneer iemand zich oa hiermee bezig houdt, hoeft het niet te betekenen dat hij of zij ook voor de andere 34927859023758239475823475238956 walgelijkheden in deze wereld moet inzetten om zo, niet als hypocriet uitgemaakt verdiend te worden..
Waarschuw beheerder
om zo, niet als hypocriet uitgemaakt verdiend te worden..

Dat is ook zo, maar Poes heeft wel een sterk punt.

Alleen maar omdat zeehondjes 'lief' zijn, of een hoog aaibaarheidsfactor hebben, zijn mensen eerder geneigd hier iets aan te doen, terwijl er zoveel andere diersoorten al met uitsterven worden bedreigd en daar niets aan wordt gedaan.

Waarschuw beheerder
Heb het filmpje gezien. En vind het echt niet normaal om die dieren levend te villen. En dat allemaal voor een stukje vacht. Het liefst zou ik zelf nou een slagersmes pakken en bij 1 van die gasten stuk voor stuk zijn vingers eraf hakken. Dat zal ze leren.
Waarschuw beheerder
donateur
Dat is ook zo, maar Poes heeft wel een sterk punt.

Alleen maar omdat zeehondjes 'lief' zijn, of een hoog aaibaarheidsfactor hebben, zijn mensen eerder geneigd hier iets aan te doen, terwijl er zoveel andere diersoorten al met uitsterven worden bedreigd en daar niets aan wordt gedaan.

Dat bedoel ik! (Y)

Waarschuw beheerder
Het is toch wel erg op welke manier die beesten worden afgemaakt.
Wanneer ze het bont willen gebruiken kunnen ze toch ook wel op een misschien wat "vriendelijkere" manier die beesten afmaken.
Waarschuw beheerder
Het is toch wel erg op welke manier die beesten worden afgemaakt.

Ooit wel eens een slachthuis gezien voor vee, of voor pluimvee :| gaat er net zo schandalig aan toe.. en dat zou dan wel mogen ?
Waarschuw beheerder
Vind ik ook, Fraser, dan had ik waarschijnlijk minder moeite gehad met zeehonden-bont.
Waarschuw beheerder
Ooit wel eens een slachthuis gezien voor vee

Een koe krijgt gewoon een kogel door z'n kop, dus is er meteen van af, pluimvee weet ik eigenlijk niet, maar heb ooit op tv gezien hoe een lopende band met kuikentjes in een blender terecht kwamen :'(

Waarschuw beheerder
dat is minder pijnlijk voor die dieren DJC

en poes, check mn weblog maar ;)
Waarschuw beheerder
donateur
en poes, check mn weblog maar

Ja dat had ik al gezien
En ik heb het niet over jou hier ik bedoel in het algemeen
Want tot nu toe zie ik alleen een topic over zeehondjes
Alleen omdat zeehondjes lief en schattig zijn hoor je mensen er over

Ik vind dat gewoon onwijs hypocriet :/
Die beren lijden volgens mij veel meer dan die zeehondjes (behalve als die levend gevilt worden natuurlijk en dat gebeurt ook genoeg dat weet ik)
Waarschuw beheerder
2 Gill bates > kogel? de meeste worden verlamd door een stungunn.. en dan opengesneden.

2 M.C. > Minder pijnlijk?
check dan hier eens :

http://www.illuminaticonspiracy.org/files/directory.html

dan ergens halverwege de pagina.. KFC

is een filmpje van de Peta :)

kijken of je het dan nog minder pijnlijk vindt (Y)

Waarschuw beheerder
Ooit wel eens een slachthuis gezien voor vee, of voor pluimvee gaat er net zo schandalig aan toe.. en dat zou dan wel mogen ?

nou weet het niet hoor maar in een slacht huis gaat het er echt niet zo aan toe daar worde ze niet dood geknuppelt daar schieten ze gewooon een pen door de kop en klaar das minder pijnlijk als bij die zeehonde
Waarschuw beheerder
check aub ff het filmpje wat ik poste voordat je commentaar geeft (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Of iets anders het tropisch regenwoud

Ik hoor daar niemand over daar leven ook bedreigde diersoorten

Ik bedoel maar