Partyflock

Forumonderwerp · 763255

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
ik roep hiermee mensen op om mee te protesteren, zie voor meer informatie www.wspa.nl

Sluit de topic niet, in de titel staat, bevat schokkende beelden/tekst, als je er niet tegen kan, dan moet je niet kijken... en nu deze topic ook wegklikken
Onderaan de tekst staan foto's, en die zijn echt...

het is de waarheid, en die kunnen we niet zomaar wegschuiven omdat het "wreed" is, of "zielig"
het gebeurd echt mensen, en daarom roep ik jullie op,
protesteer mee op wat voor manier dan ook!

ik zie super veel commentaar in topics van
dan moet je ook maar geen vlees eten

Ik wil hiermee duidelijk maken, dat dit absoluut niet hetzelfde is

BabyZeehondjes, ze worden vermoord om hun huid,
ze worden op hun kop geslagen en hun huid word eraf gesneden, soms leven ze nog terwijl dit gebeurd
Zie hiervoor Dit filmpje

-------------------------------------------------------
25maart was het weer zo ver, De zeehondjesjacht is weer begonnen
350.000 zeehonden, de meeste nog geen drie maanden oud, zullen de komende weken het slachtoffer worden van Canadese zeehondenjagers. Het is daarmee de grootste slachting van zeezoogdieren ter wereld.

Veel mensen denken dat de zeehondenjacht al lang verboden is, maar dat verbod geldt slechts voor de bekende witte babyzeehondjes. Zodra de dieren een grijze vacht krijgen - dat is bij ongeveer twee weken oud - zijn ze vogelvrij voor de meer dan 11.000 jagers, die de zeehonden op barbaarse wijze, met stokken, houwelen en geweren zullen aanvallen. Sommige dieren worden levend gevild.

Voorstanders van de jacht zeggen dat de zeehonden te veel vis eten, maar het is menselijke overbevissing die verantwoordelijk is voor de lage visstand. Anderen beweren dat de jacht goed is voor de werkgelegenheid, maar in Newfoundland, waar het merendeel van de jagers woont, komt slechts één tiende procent van de inkomsten voort uit de zeehondenjacht.

Er zijn geen goede argumenten om op zeehonden te jagen. Het is een nutteloze, intens wrede vorm van dierenmishandeling, die zo snel mogelijk moet stoppen. Op 15 maart wordt op veel plaatsen in de wereld geprotesteerd tegen deze zinloze jacht. De WSPA zal deelnemen aan protesten in Canada en de Verenigde Staten.

U kunt hier ook helpen, door een protestbrief te schrijven aan de minister-president van Canada, Paul Martin:
The Honorable Paul Martin
Office of the Prime Minister
80 Wellington Street
Ottawa, K1A 0A2
pm@pm.gc.ca

Voorbeeldbrief

Dear Prime Minister,

I am writing to you to ask that you end the cruel slaughter of seals, now underway on the East Coast.
Every year, large numbers of seals (most under 3 months old) are struck and lost. Accounts persist of animals which are skinned alive or dragged aboard boats using gaff hooks. These individuals are likely to suffer greatly. On animal welfare grounds alone, this barbaric hunt should be stopped!
Please use your authority to end the Canadian commercial seal slaughter.

Respectfully,

je naam

[img width=678 height=453 cacheid=0013592f000367085a86114a1a00a86239]http://jex.ath.cx/mc/zeehondjes/03042005_gevildehond.jpg[/img]

[img width=450 height=314]http://jex.ath.cx/mc/zeehondjes/sealclub1.jpg[/img]

[img width=320 height=459]http://jex.ath.cx/mc/zeehondjes/sealclub3.jpg[/img]

[img width=450 height=295]http://jex.ath.cx/mc/zeehondjes/sealclub5.jpg[/img]

[img width=241 height=320]http://jex.ath.cx/mc/zeehondjes/sealclub6.jpg[/img]

[img width=450 height=333]http://jex.ath.cx/mc/zeehondjes/sealclub7.jpg[/img]

[img width=450 height=312]http://jex.ath.cx/mc/zeehondjes/sealclub8.jpg[/img]

[img width=450 height=328]http://jex.ath.cx/mc/zeehondjes/sealclub9.jpg[/img]

Goh, en dat alleen maar voor een mooie bontjas

:'(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik kan hier gvd zo kwaat om worden het liefst zou ik die kerel wel op willen hangen en zijn vel er af stropen terwijl i nog leeft stelletje klootzakken !!!!

Waarschuw beheerder
Ik begrijp de mensen die het niet erg vinden echt niet..:nee:
Er is ook een overschot aan mensen, die knuppelen we toch ook niet dood?

En ik geloof dat dit alleen maar mooie woorden zijn van de Canadese overheid om dit goed te praten...

Lkkr belangrijk

Wat is voor jou wel belangrijk dan? :vaag: Beetje dom antwoord...

Waarschuw beheerder
Er is ook een overschot aan mensen, die knuppelen we toch ook niet dood?

zouden ze dat maar wel eens doen :[

Waarschuw beheerder
zouden ze dat maar wel eens doen

Laten we dan beginnen bij de mensen die dit soort dingen niet erg vinden! Dan houden we alleen de mensen met een hart over en die dus nuttig voor de maatschappij zijn! ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
vind ik een goed idee :d

Waarschuw beheerder
En ja, ik ben lid/steun het WSPA! b)
(f)

Waarschuw beheerder
b) mie 2

ik kreeg trouwens een hele lieve kerstkaart van ze :D
Waarschuw beheerder
donateur
En omdat het een zeehondje is moeten we geld storten of een brief schrijven ;)

[img width=678 height=453 cacheid=0013592f000367085a86114a1a00a86468]http://jex.ath.cx/mc/zeehondjes/03042005_gevildehond.jpg[/img]

Die mensen staan er net zo bij als mijn buurman als hij een snoek heb gevangen, staat ie ook op de foto met dat beest... alleen dan zit niemand ermee...

Dat is ook wreed opzich, maar het is voor ons normaal om te vissen.. misschien is dit ook wel normaal voor hun.

In engeland doen ze weer vossejacht en in zweden hebbe ze rendieren ;)

Waarschuw beheerder
Die mensen staan er net zo bij als mijn buurman als hij een snoek heb gevangen, staat ie ook op de foto met dat beest... alleen dan zit niemand ermee...

Dat is ook wreed opzich, maar het is voor ons normaal om te vissen.. misschien is dit ook wel normaal voor hun.

In engeland doen ze weer vossejacht en in zweden hebbe ze rendieren

Ook voor een Snoek is het zielig...Een snoek wordt meestal niet zo toegetakeld als deze zeehondjes. Ik denk dat je dat wel begrijpt toch? Een vis vangen is in mijn ogen anders dan een zeehond met een knuppel slaan om hem vervolgens te villen. Het liefst nog levend. Moet jij je eens bedenken hoe hard die beesten janken..:( Het gaat hier nu om de zeehonden omdat het actueel is. Ik ben voor geen enkele vorm van jagen voor een huid.

Waarschuw beheerder
je bent me te snel gaby :flower:

vissen vind ik ook zielig :(
Werkzaam bij Explosive Sounds
Artiest {SHOWLIST artist 32642, 60114}
Waarschuw beheerder
donateur
maar een doel als het reumafonds of de nierstichting steunen

Ik heb het hier niet over dat soort stichtingen steunen..Natuurlijk is dat ook erg,maar naar mij mening zijn we hier in nederland welvarend genoeg om daar mee om te kunnen gaan o.i.d.

ik heb het over bijvoorbeeld die apen die hier in rijswijk in een lab uitvoerig worden onderzocht en stilletjes worden uitgeroeid..Dat soort praktijken zijn ook niet de minst brute..:)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik word hier echt niet vrolijk van :(
Woedend word ik hiervan :@ Waarom ze in godsnaam ook deze dieren levend villen, snap ik totaal niet :(

Ik ben behoorlijk open-minded maar dit slaat echt totaal nergens op... De jacht was vroeger bedoeld als overlevingsmiddel... daar is nu totaal geen sprake meer van.

Het is toch te belachelijk voor woorden dat mensen dit doen in naam van mode? :| Helemaal als de synthetische versie net zo mooi is :S

Ik heb me ook aangemeld bij de WSPA. Ik was al eigenlijk lid van de WNF maar dit kan er ook wel bij (Y)

Waarschuw beheerder
Een mail sturen kost niets en je kunt de brief hierboven zo overnemen...:jaja:
Elk doel dat je steunt is er één op welke manier dan ook!

Waarschuw beheerder
ja leuk ja.....staan ze ook met die vis in hun handen, onder t bloed? de een de vinnen de ander de staart en weer n ander het hoofd? en neej, is indd niet anders, maar tegen vissen kun je minder doen...en dat is ook geen jacht, vissen zijn er ontelbaar, en die wat uitsterven die worden ook beschermd, neem de walvis en bepaalde haaisoorten..zeehondjes sterven al uit...dus ja, ik protesteer mee...:yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Een snoek wordt meestal niet zo toegetakeld als deze zeehondjes. Ik denk dat je dat wel begrijpt toch?

Er zitten 9 haken aan die plug en daar word die snoek aan binne gehaalt, en hij gooit ze ook niet terug... denk dat die beesten wel evenveel pijn hebbe...

Het is toch te belachelijk voor woorden dat mensen dit doen in naam van mode?

Je hebt ook mensen die elkaar afmaken voor godsdienst, een stuk land, een partner of huidskleur....

Mensen zijn wreed en egoistisch, zelfs als dat jagen verboden word gebeurd het nog steeds wel...

Waarschuw beheerder
Je hebt ook mensen die elkaar afmaken voor godsdienst, een stuk land, een partner of huidskleur....

Mensen zijn wreed en egoistisch, zelfs als dat jagen verboden word gebeurd het nog steeds wel...

Dus dan moeten we het maar gewoon laten gebeuren en er niets aan doen? :vaag:
Waarschuw beheerder
donateur
ik zal die zeehondjes niet missen, en je zult toch altijd de negatieve kant zien van het verhaal... misschien is het daar wel een sport,

11.000 jagers

Zijn genoeg dingen om je druk over te maken..... en iemand die op zeehondjes jaagt aan de andere kant van de wereld ken je vanaf hier echt niet beinvloeden ;)
Waarschuw beheerder
donateur

Als er een verschil zou kunnen komen dat mensen zoals J.Lo berecht kunnen worden om het feit dat ze bont dragen, dan vind ik dat al een behoorlijke vooruitgang.

Ik ben niet naief om te denken dat mensen dan minder gaan jagen. Het gaat mij meer om het feit om de wijze dat het gebeurt. In bepaalde landen moeten ze jagen om te overleven. Daar ben ik ook niet op tegen maar een massaproductie voor bijv. kleren of ivoorhandel... Sorry dat gaat me te ver :S Dat is pure geld business (N)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Als er een verschil zou kunnen komen dat mensen zoals J.Lo berecht kunnen worden om het feit dat ze bont dragen, dan vind ik dat al een behoorlijke vooruitgang.

En wie zegt dat dat bond van jlo echt is?

Het is makkelijk haar als voorbeeld te nemen voor een campagne,

Waarschuw beheerder
filmpje halverwege stopgezet... pfff.... :@
filmpje is zeer heftig...

die blik in die ogen van dat hulpeloos diertje dat ligt te lijden :cry:

wrom zo laten lijden? denk ik bij mezelf :S

zo zie je maar hoe slecht mensen kunnen zijn bah! om te kotsen!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
En wie zegt dat dat bond van jlo echt is?

Het is makkelijk haar als voorbeeld te nemen voor een campagne

En wie zegt dat dat niet zo is? Zij ontkent het in ieder geval niet. Als een "voorbeeld" van de maatschappij moet ze wel weten dat het wel controversieel is en schokerend kan zijn dat ze bont draagt (of het nu wel echt of nep is).
Ik geef J.Lo als voorbeeld maar er zijn het verleden meerdere mode-ontwerpers geweest, die bont hebben gebruikt en nee, ze hebben dit ook niet ontkend.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
En wie zegt dat dat niet zo is? Zij ontkent het in ieder geval niet.

Zei hoeft zich toch niet te verantwoorden in wat voor kleren ze loopt? laat haar lekker,

Beetje omgekeerde wereld, ik geloof niet dat die lui van die site ooit van haar of de winkel waar ze kleren koopt heb gehoord of het echt of nep bont was.....

Het is makkelijk om te gebruiken als campagne, maar ik geloof niet dat zei tegen iedereen gaat vertellen of haar kleren echt of nep zijn :D

Waarschuw beheerder
donateur
Dit is echt zooooooo erg hé :'(

Gellukig is dit een zeer hot item op het moment!
Gelukkig zijn er veel mensen hier fel tegen, en ik hoop dat we hier met z'n allen iets aan kunnen doen.
Ik haat de mensheid om dit soort dingen!

En alle mensen die begrip hebben voor dit soort zieke dingen ook!

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind er niks ergs aan

En ik zou er niks ergens aan vinden als jij nou GVD, ter plekke kapot gaat aan een hartaanval, als je tenminste een hart hebt!!! :@
Waarschuw beheerder
donateur
Het is makkelijk om te gebruiken als campagne, maar ik geloof niet dat zei tegen iedereen gaat vertellen of haar kleren echt of nep zijn

Ze hoeft zich niet te verantwoorden maar stilzwijgen is ook niet slim ;) Bovendien heb ik al eerder vermeld dat zij zeker niet de eerste of meest prominente voorbeeld is. Er zijn al diverse voorgangers geweest. Hoe dan ook, ik blijf het van de zotte vinden dat deze rolmodellen ongegeneerd dit soort kleding kunnen showen aan het publiek. Alsof het allemaal ok is :s

Waarschuw beheerder
tja,there you go,vederom een voorbeeld van hoe 'de mens'met levende schepsels omgaat,als je ziet hoe hij zijn eigen ras doodt'soms uit lol,laat staan dat hij respect voor de dieren heeft,zo zal de natuur zichzelf hierop wreken,let maar!:)De kracht der natuur zet de mens zo weer op z'n plek!

Waarschuw beheerder
donateur
Leuk idee voor een bedrijfsuitje (y)

Zal ut eens voor gaan stellen op m'n werk ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Jeetje ik vind dit zo gemeen :(

Ben gewoon in staat om die mensen ff lekker dood te knuppelen en ff in ze te snijden terwijl ze nog leven :jaja:
Ik hoop dat hier echt snel wat aan gedaan gaat worden, Want dit kan gewoon niet langer!!
Vind het gewoon vreselijk wat mensen dieren aan doen, alleen maar voor een mooie jas of een tas :S
Die mensen hebben gewoon geen gevoel.

Waarschuw beheerder
donateur
brief is weg!
Waarschuw beheerder
donateur
Argh, daar wordt toch agressief van als je die hulpeloze beestjes zo ziet :/.

Waarschuw beheerder
donateur
Niet normaal hoe dat er daar uit ziet slachtveld gewoon :/

Waarschuw beheerder
Ahh Zielige beesten en Ja hoe komt het dat deze beesten uitsterven :(

Waarschuw beheerder
donateur
ZIEK en nog es ZIEK is het!!

Sorry, ik kan er niet eens naar kijken.. laat staan aan denken nu ik het perongeluk heb gezien..

wat zijn sommige mensen toch ziek in hun hoofd.

waarom doen ze het GVD niet op een andere manier als het dan zo nodig moet om de zakken weer te vullen?

Kunne ze geen spuit ofzo krijgen?? waarom moeten godverdomme die beeste zo dood geslagen worden????????????????

weet iemand in GODSnaam waarom ??????

Arme beesjes.:S:S

Waarschuw beheerder
ja inderdaad ben het helemaal met je eens

Waarschuw beheerder
donateur
weet iemand in GODSnaam waarom ??????

Omdat het zo'n heerlijk gevoel is, gok ik :/
Waarschuw beheerder
Lekker filmpje op de vroege ochtend....die mensen zijn echt ziek. Je gaat die beestjes toch niet levend villen.

Als ze het dan zonodig moeten doen voor hun "inkomsten", wat ik wel een zieke manier vind om je geld te verdienen, laten ze die beesten dan eerst doodmaken.

Ik heb hier voor de rest geen woorden voor......
Waarschuw beheerder
donateur
Sorry MC, heb niet naar het filmpje kunnen kijken, en heb zelfs de foto's vluchtig weg gescrolt..

Ben het met je eens, DIT KAN NIET!!!

Waarschuw beheerder
Te erg om er lang naar te kijken..
Dit kan gewoon echt niet..stel achterlijken!!

Waarschuw beheerder
donateur
vet ziek om te zien dat die wasbeer is gevild.. en dan nog leeft!!!! mega zielig

maar verbieden heeft weinig nut, dan gaan ze het juist illegaal doen en nog wreder..

Waarschuw beheerder
donateur
Jeetje :( die hebben echt hun verstand niet...
Waarschuw beheerder
donateur
Wat zit iedereen te zeiken over J.Lo?

Alsof zij de enige is die bont draagt :S

Waarschuw beheerder
donateur
J.Lo, Jenny from the Block?

Waarschuw beheerder
Het is zielig ja, kan me er ook kwaad om maken..

Maar ik ben nergens lid van aangezien ik ze voor geen meter vertrouw..

Maar het gebeurt daar nou eenmaal, net als hier vissen (oke, slecht voorbeeld) en in andere landen weer olifanten enzo :/

Het zal daar toch niet stoppen, weet ik bijna welz eker..
En voor die 3 euro per maand die jullie dokken (gokje..) kunnen ze echt die jagers niet mee stoppen :)
Waarschuw beheerder
het lijkt me heerlijk om daar met een uzi of zoiets al die zeehondenjagers kapot te schieten...
Waarschuw beheerder
De mensen die zeehondjes neerknuppelen, moeten voglevrij worden verklaaard. Kunnen ze eens voelen,hoe dat nou is om neergeknuppeld te worden!!