Partyflock

Forumonderwerp · 761783

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
De gemeente Uden heeft het gehad met jongeren die over de schreef gaan. Na de tweede brandstichting in de islamitische basisschool Bedir en het inrijden met een fiets op een stel moslimleerlingen die vanmiddag naar zwemles gingen, zal harder worden opgetreden tegen jongeren die zich misdragen. Het Udense college van B&W heeft dat vanavond na spoedberaad besloten.

Jongerenwerkers zeggen dat de gemeente Uden de haat jegens moslims, onder met name VMBO-jongeren, heeft onderschat. Loek Borrél, directeur van het centrum voor culturele en maatschappelijke activiteiten De Pul, zei vandaag dat hij zeker wist dat er nog een keer een brandstichting zou plaatsvinden. Hij sluit niet uit dat de daders van de aanslag op de Bedir-school uit dezelfde groep komen die na de moord op Theo van Gogh in november 2004 de school ook in brand staken. ''Het is een kleine groep dus dat is niet uitgesloten. Mogelijk hebben de leden elkaar opgejut''.

Borrél zegt dat hij en andere jongerenwerkers een toenemende moslimhaat en racisme constateren, met name onder vmbo-ers in Uden. ''Het in brand steken van de Bedirschool in november is door de gemeente afgedaan als een kwajongensstreek. Maar dat is het absoluut niet. Er is hier sprake van toenemende moslimhaat. Gelukkig onderkent de gemeente dat inmiddels ook. Dit is een structureel probleem."

Gastarbeiders
Na de Tweede Wereldoorlog is Uden van een boerendorp met 5.000 inwoners gegroeid naar een gemeente met meer dan 40.000 zielen. In de jaren '50 en '60 kwamen de gastarbeiders. Die woonden in een eigen wijk, hadden eigen winkels en mengden zich bijna niet met de oorspronkelijke bevolking. ''Daardoor leek het alsof er geen probleem was. Lange tijd leefden bevolkingsgroepen langs elkaar heen. Dat verandert nu. Allochtonen eisen in de maatschappij een plaatsje op. En op scholen gaat het als eerste mis. Daar is het de gabbercultuur tegen de 'zwarte' cultuur'', zo zegt Borrél.

Volgens Borrél heeft ook het jongerenwerk steken laten vallen. ''Wij hebben heel lang geen weet gehad van msn en sms, de manieren waarop jongeren communiceren. De communicatie met bepaalde groepen, waaronder de gabbers, is kapot. Dat moeten we proberen te herstellen.'' Hij benadrukt dat dit niet inhoudt dat er ''knuffelgesprekken'' gevoerd zullen worden met ''Lonsdalers''. ''We gaan gewoon de confrontatie aan. Latent racistische gedachten zijn met een goed gesprek mogelijk uit te bannen''.

bron www.fok.nl

lonsdalers:S:S:S.... daar gaan we weer:(:(......stelletje 17 jarige wazi's zal je bedoelen...

waarom londale weer... waarom moeten ze dat weer in de mond nemen...kutmedia... WAZI'S ... Geen lonsdale

:(:(:(
Waarschuw beheerder
donateur
waarom londale weer

omdat het een wazimerk is :x
Waarschuw beheerder
uit princiepe geen Lonsdale meer dragen?
:)
Waarschuw beheerder
Tering alsof er geen andere merken bestaan..
Als je problemen hebt met dat imago, trek je toch wat anders aan..
Waarschuw beheerder
jah maar maak er dan racistische jeugd van ofzo....

Waarschuw beheerder
misschien wel ja, maar tis makkelijker om t gewoon niet aan te trekken :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Gewoon triest dat die jongeren dat zowiezo doen :) maarja... lonsdale is nu eenmaal een merk dat als rasistisch wordt beschouwd :) ben ik blij dat ik dat niet draag 8)

Waarschuw beheerder
Als je je druk gaat maken over het gebruik van het woord "Lonsdalers", krijg ik toch behoorlijk het idee dat je de strekking van het artikel niet helemaal begrijpt.
Waarschuw beheerder
Gewoon eerlijk is eerlijk er uit, lonsdale er uit! en de marrokanen eruit!
Waarschuw beheerder
Zag het gister op tv, ze lopen toch ook te koop met die kleren. Zag zo´n jongen stoer wijzen naar zn Lonsdale trui met daarbij domme uitspraken. Er zijn zoveel van die types dat ik het niet gek vind dat dat in een hokje word geplaats.

Je hebt toch ook kakkers, alto´s en weet ik veel wat.. als het beestje maar een naam heeft.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Daar is het de gabbercultuur tegen de 'zwarte' cultuur'', zo zegt Borrél.

Hij benadrukt dat dit niet inhoudt dat er ''knuffelgesprekken'' gevoerd zullen worden met ''Lonsdalers''. ''We

:NO: Deze Borrél mag duidelijk deze groepen niet en scheert ze allemaal over één kam :/ , terwijl het altijd maar een klein deel van zo'n groep is :@ .
De goede dingen van zo'n groep vergeten ze wel , en je ziet alleen maar de negatieve dingen in het nieuws...

Ofals alle zgn "Lonsdalers" en "gabbers" hetzelfde zijn :S .
Waarschuw beheerder
t word verziekt door een paar zatte kutkoters van 17 ofzo.... dus als we afspreken dat we met 80 man g-sus kleding aantrekken en last gaan krijgen van een stijve rechterarm en sieg heil gaan roepen worden we g-sussers... :P? en dan word dat ook ineens geassocieerd met wazivolk..?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
En weer een lonsdale topic:(

*zucht*

Waarschuw beheerder
donateur
Gezeik erover weer....

Pleur die kleren dan in de prullenbak, als je al dat gezeik erg vind.

Je weet dat je gezien wordt als racist als je het draagt, dus kap maar met klagen..

Waarschuw beheerder
Ik snap sowieso niet dat een paar mensen gaan huilen om dit onbenullige onderwerp. Er zijn ergere dingen. :)

Inge

Waarschuw beheerder
daar is inge weer hoor..

Waarschuw beheerder
daar is inge weer hoor..

Hoi. :)
Waarschuw beheerder
donateur
Als je er niet mee geassocieerd wil worden, draag je het niet. Punt.
Waarschuw beheerder
donateur
Weet je wat ik nou absoluut niet snap..

Waarom Londsdalevolk racistisch is meest van de keren..
Heb eens aan flink wat mensies die londsdale dragen gevraagd waarom ze het dragen en alle antwoorden waren: Wij zijn tegen buitenlanders oid..

Maar Londsdale is gewoon een boksmerk dat gepromoot wordt door buitenlanders.. :jaja: :jaja: :O

Waarschuw beheerder
omdat 99% van hen Lonsdale kleren draagt.
Dus Lonsdale wordt gewoon gezien als een wazi merk. En dat weet je, dus als je Lonsdale draagt moet je er niet raar van op kijken dat je voor racist wordt aangezien. Koop dan een ander merk, alsof lonsdale kleren zo mooi zijn :S

Waarschuw beheerder
je staat zowiezo voor schut als je lonsdale draagt daarom dragen al die boeren het die lopen met alles achter
Waarschuw beheerder
Van het weekend weer sinds lange tijd uitgeweest en stond hele tijd een mannetje van amper 16 voor me een aantal pogo bewegingen te maken.. best wel een stereotype aap:

Bomberjack met 2!! NL vlaggetjes
Kisten
Lonsdale petje enz.

Maar goed, dat gepogo zag er dus niet uit dus hebben we m met 'geweld' van de vloer gehakt :P.

Moraal van dit verhaal, stuur gewoon een paar 'echte' gabbers en laat die die 'Lonsdalenazi's' eens leren hoe ze zich moeten gedragen tegenover andere volkeren :).

Waarschuw beheerder
donateur
ze vraagen er ook wel een betje zelf om toch :/
Artiest PRAIA
Waarschuw beheerder
weer wordt het naar voren, dat al die lonsdale racisten (gabberS) een stel minder intelligente boere zijn

wanneer gaan ze zelfs nu eens inzien dat ze behoorlijk kansloos bezig zijn?

Waarschuw beheerder
Toch raar dat als je zegt 'Londsdalers' wel iedereen ineens weet wat voor types je bedoelt.

Wat dat betreft is het woord wel goed gekozen.
Waarschuw beheerder
dus redenen des te meer om al je lonsdale ellenden aan het goeie doel te geven

ik word echt schijtziek van die mensen die lopen te janken dat ze gezien worden als racisct alleen maar omdat ze lonsdale dragen, draag dat pleuris merk dat niet, koop andere kleding

:gaap:

Waarschuw beheerder
Lonsdale is ind een boks merk alleen aan het merk is een andere betekenis gegeven door nederlanders ;) dat moet je niet vergeten
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
t is een kleine groep jonge gastjes die niet nadenken en echt niet allemaal in lonsdale lopen. jammer is dat de 'media' het merk gebruiken om een bepaalde groep te benoemen. :devil:
Waarschuw beheerder
nee, het is door bepaalde mensen verneukt

zeg maar de mensen die teveel met hun rechterarm omhoog lopen, mensen die een hekel hebben aan alles wat niet blank is

zulke mensen
Waarschuw beheerder
Scheelt in ieder geval weer kiezen als je vla haalt ;)
Waarschuw beheerder
hehe :D

Waarschuw beheerder
omdat het een wazimerk is

Nuff said...

Waarschuw beheerder
Wehehe Samenleving moet gewoon is een keer zien dat de jeugd niet alles meer pikt :P

en ik geef toe bijna al die gasten die in lonsdale lopen weten niet eens waar ze het over hebben
Waarschuw beheerder
dat de jeugd niet alles meer pikt

laat ze dan stoer in geuzenveld/slotermeer gaan lopen met hun wp vlaggen enzo

en niet laf een school in de fik steken

:no:

Waarschuw beheerder
das waar daar heb je gelijk in .
Meeste durven dat niet . Alleen een klein groepje durft dat .
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Gewoon eerlijk is eerlijk er uit, lonsdale er uit! en de marrokanen eruit!

deze opmerking is genomineerd voor: Opmerking van het Jaar!

Waarschuw beheerder
Als je het mooie kleding vind koop je toch een Champion trui ofzo? Is precies hetzelfde, niemand die je aankijkt en jij zal er verder geen flikker omgeven dat een stel mogolen met een extreem rechtse mening dit merk promoten :yes:
Waarschuw beheerder
juist ik draag geen lonsdale, maar als je t mooi vindt draag je t toch lekker. zolang je rechterarm maar omlaag blijft vind ik allesz goed :yes:
Artiest {SHOWLIST artist 60412, 60941, 55791, 48266}
Waarschuw beheerder
lonsdale wordt er op aangekeken ja. logisch. ik ken ook maar weinig of mss geen mensen die lonsdalen dragen en GEEN racist is. maarja tis gewoon allemaal bull shit

Waarschuw beheerder
donateur
juist ik draag geen lonsdale, maar als je t mooi vindt draag je t toch lekker. zolang je rechterarm maar omlaag blijft vind ik allesz goed

:respect: zo is het maar net
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Je weet dat je voor racist wordt aangezien als je Lonsdale draagt. En als je daar last van hebt koop je toch gewoon een ander merk.
Waarschuw beheerder
Het is gewoon een feit dat het percentage racisten hoger is bij Lonsdale dragers dan bij andere mensen, en het is ook niet raar dat de meeste van die mensen vmbo of lager doen,deze mensen zijn nou eenmaal makelijker te beinvloeden en hebben minder snel een eigen mening....

Wat ik wel raar vind is dat er in Brabant en Limburg heel veel incidenten plaats vinden terwijl er in de randstad toch veel meer "Buitenlanders" wonen! Terwijl het aantal lonsdale dragers weer veel hoger is in Brabant en Limburg rara hoe kan dat ...
Waarschuw beheerder
In de stad wordt er misschien meer nagedacht dan in die boere dorpen!
Waarschuw beheerder
donateur
daar gaan we weer

Daar gaan we weer, open er dan geen topic over..
Waarschuw beheerder
Dus Lonsdale wordt gewoon gezien als een wazi merk. En dat weet je, dus als je Lonsdale draagt moet je er niet raar van op kijken dat je voor racist wordt aangezien.

daarom draag ik die kleren ook maar nie meer. geen zin in al da gezeik
Waarschuw beheerder
donateur
Als je zegt dat alle marokkanen crimineel zijn discrimineer je.

Als je zegt dat iedereen in Lonsdale racist is, discrimineer je ook.

Iedereen die z´n oordeel klaar heeft over Lonsdale discrimeert dus zelf, maar die mensen zijn zo kortzichtig dat ze het zelf niet door hebben. Triest hoor.
Waarschuw beheerder
:o :o

Waarschuw beheerder
Als je een racist bent ken je net zo goed ook normale kleding dragen en staan met je rechter hand omhoog

je hoeft niet persee lonsdale te dragen :P

Waarschuw beheerder
Wat ik wel raar vind is dat er in Brabant en Limburg heel veel incidenten plaats vinden terwijl er in de randstad toch veel meer "Buitenlanders" wonen! Terwijl het aantal lonsdale dragers weer veel hoger is in Brabant en Limburg rara hoe kan dat ...

In Brabant en Limburg zitten veel meer VMBO'ers ;)

Waarschuw beheerder
in brabant en limburg zijn de blanke in de meerderheid en in de grote steden niet daar zijn de gekleurde mensen in de meerderheid .
Dus als ze daar wat gaan uithalen worden ze dik in elkaar geslagen ;)
Waarschuw beheerder
donateur
dus iedereen die lonsdale draag is wazi? :/
mij zal je niet met mn rechterhand omhoog zien staan hor :no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Heb die jongens op tv gezien..

Wat een sukkels :S

Waarschuw beheerder
jaa meeste zijn wel dom
had er 1 88 op zijn tas staan vroeg die reporter wat betekend het ja white power :S sukkel dat het is
Waarschuw beheerder
domme vmbo-ers :s

Daar is het de gabbercultuur tegen de 'zwarte' cultuur'', zo zegt Borrél. Die gast moet ook ff gaan nadenken :s gabbers zijn niet tegen de 'zwarte' cultuur!! alleen een paar apen die het voor iedereen verneuken met hun achterlijke gedrag !!!
Waarschuw beheerder
laat ze dan stoer in geuzenveld/slotermeer gaan lopen met hun wp vlaggen enzo
er zijnm er genoeg die het wel op een normaale menier proberen met een partij maar dat mag in nederland niet omdat ze terechts zijn.
maar ik ben het met je eens :jaja:Jeffrey:jaja:
dat die gatsten geen kinderen moeten pakken en schoolen in de fik moeten zetten

Waarschuw beheerder
Alle vmbo-ers het land uit!
Waarschuw beheerder
Jaspère Alle vmbo-ers het land uit! kerel lul toch niet zo dom kneus

Waarschuw beheerder
ik was ook een vmbo`r :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ruby 20 Als je zegt dat alle marokkanen crimineel zijn discrimineer je.

Iedereen die z´n oordeel klaar heeft over Lonsdale discrimeert dus zelf, maar die mensen zijn zo kortzichtig dat ze het zelf niet door hebben. Triest hoor.

Exactly!!!!

Waarschuw beheerder
En ik wordt weer aangesproken op school!
Nou, ik blijf het dragen! Mensen moeten hun mond gewoon houden!
Waarschuw beheerder
Desnoods ga je over op Fred Perry (Y) Heb je in ieder geval dat gezeik (voorlopig) niet ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Desnoods ga je over op Fred Perry (Y) Heb je in ieder geval dat gezeik (voorlopig) niet ;)

Hier wel :vaag:

Waarschuw beheerder
Ja, tot dat weer in de media komt! Maar ja dan ben je weer een tijdje verlost van gezeik.
Maar dat is toch van de zotte dat ik geen lonsdale meer kan dragen omdat de media een zondebok zoekt en geen goed onderzoek er naar doet!

Waarschuw beheerder
Ik zeg er nix van, vind t nu wel leuk om express me lonsdaletrui aan te trekken
Waarschuw beheerder
Zoek ook die kleding nu. Btje rellen kan geeen kwaad..

Waarschuw beheerder
Das natuurlijk wel zo, gewoon aantrekken en mensen shockeren :P
Maar hier in het 'hoge' noorden is de link nazi - lonsdale nog niet echt heel erg gelegd volgens mij! Maar je wordt er steeds vaker op aangesproken! Dat beloofd veel goed :NO:!

Waarschuw beheerder
Lonsdale rules the globe, haha

Waarschuw beheerder
K ben altijd al tegendraads geweest en vind t inderdaad prettig om mensen te schockeren in real life en nu vooral, lekker door t veghells centrumpje lopen met je Lonsdale trui whehehehe. Owjah ik heb buitenl;anddse vrienden die kijke me dr ook een beetje scheef op aan maarjah als ze dan verder kijken dan hun neus lang is is er nix aan t handje in t brabants landje.

Waarschuw beheerder
Je wilt toch in de verste verte niet met racisme geassiocieerd worden. Kut Londsdale. tis bovendien ook nog eens het lelijkste kledingmerk dat er is.

lonsdalers.... daar gaan we weer......stelletje 17 jarige wazi's zal je bedoelen...

waarom londale weer... waarom moeten ze dat weer in de mond nemen...kutmedia... WAZI'S ... Geen lonsdale

Waarom is iemand die 17 is en londsdale draagt geen lonsdaler?
Waarschuw beheerder
het feit is waarom er buiten de randstad meer "meelopers" en "londsdale-jongeren" zijn is het allom bekende "wat de boer niet kent vreet ie niet"

de mensen in de dorpen zijn het niet gewend en moeten toch ergens op kankeren, iemand de schuld geven

ja en dan is een etnische minderheid een makkelijke prooi, want "het is die turk ze schuld" of "het zijn altijd die turken" zijn daarbij zwaar favoriet

en natuurlijk allemaal met 88 en w/p en andere ellende op je tas/jas lopen
Waarschuw beheerder
donateur
Ik snap niet dat als die gozer er zo'n problemen mee heeft waarom alssie die kleren nog aanheeft.. :nee:

Doe je toch gewoon andere kleren aan toch..
Als je die kleren aanhebt wordt je daar toch wel voor aangezien.. Ja toch..
Waarschuw beheerder
donateur
de mensen in de dorpen zijn het niet gewend en moeten toch ergens op kankeren, iemand de schuld geven

Hoi, hoi ik kom ook uit een dorp 8) met heeeel veeel boeren 8)

Ik geef nooit iemand op de schuld lieve Jeffrey..
Alhoewel, mama mijn shirt is gekrompen, verdomme..
Kun je nou ook niks!

Ken trouwens niemand in dit hele dorp met londsdale kleren aan om eerlijk te zijn..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
het feit is waarom er buiten de randstad meer "meelopers" en "londsdale-jongeren" zijn is het allom bekende "wat de boer niet kent vreet ie niet"

ja en dan is een etnische minderheid een makkelijke prooi, want "het is die turk ze schuld" of "het zijn altijd die turken" zijn daarbij zwaar favoriet

en natuurlijk allemaal met 88 en w/p en andere ellende op je tas/jas lopen

Dat is toch wel de grootste onzin!!
Ik woon valkbij een heleboel dorpjes en daar gaat het dus echt niet zo als jij beschrijft.
Weet niet waar jij vandaan komt :vaag:
Waarschuw beheerder
in brabant en limburg zijn de blanke in de meerderheid en in de grote steden niet daar zijn de gekleurde mensen in de meerderheid .
Dus als ze daar wat gaan uithalen worden ze dik in elkaar geslagen

ja dat is waar... hier als je ook maar 1 verkeerd ding zegt heb je gelijk minstens 20 man achter je aan.. en in brabant of limburg zijn ze juist in de minderheid

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
en in brabant of limburg zijn ze juist in de minderheid

Nee hoor :vaag:

Waarschuw beheerder
lonsdale boeren zien er niet uit lijken wel aliens vooral die wijven met half kale koppen
Waarschuw beheerder
o, nou sorry, mischien niet in jou/jullie dorp

maar de FEITEN liegen niet, in de ranstad lopen er minder wazi-nazi`s dan in de dorpen in brabant, gelderland, limburg en overijssel

er is zelf een "risico driehoek" (weet ff niet meer precies welke steden maar ik dacht tussen eindhoven venlo en nog een stad) waar alleen maar van dit soort incidenten voorkomen (was op de radio vanmorgen)

Weet niet waar jij vandaan komt

uit Amsterdam, de stad met mischien wel meeste allochtonen en ik loop ook niet met me rechterhand omhoog

Waarschuw beheerder
Het is gewoon een zooitje in Nederland.
Waarschuw beheerder
donateur
o, nou sorry, mischien niet in jou/jullie dorp

Geeft niet hoor, ik vergeef het je wel..
ja, dat dan weer wel..

maar de FEITEN liegen niet, in de ranstad lopen er minder wazi-nazi`s dan in de dorpen in brabant, gelderland, limburg en overijssel

OO en in Drenthe niet.. OOoo.. Dacht al.. 8)

uit Amsterdam, de stad met mischien wel meeste allochtonen en ik loop ook niet met me rechterhand omhoog

110% anti kakkerlak?? :o ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

Goh en hoe zou dat toch komen.....
De bevolking is daar weet ik hoeveel meer dan in andere steden. En in de randstad wonen weer meer allochtonen.
Dus lijkt me niet meer dan logisch he
Waarschuw beheerder
donateur
Maar bij ons wonen er meer in de stad dan in de dorpen.. :jaja: :jaja:

Bij ons zelfs niet 1..
In Zwolle, Meppel, Hoogeveen daarentegen wel.. :S
Waarschuw beheerder
dus omdat je in de meerderheid bent mag je maar een hekel hebben aan de minderheid?

:/

beetje krom allemaal, ik blijf bij mijn eerste verklaring "wat de boer niet kent vreet ie niet"
Waarschuw beheerder
donateur
Zowiezo niet.. :nee:

He Jeffrey, jij kent Richard :D
Zie ik net :D
Waarschuw beheerder
Als je zegt dat alle marokkanen crimineel zijn discrimineer je.

Iedereen die z´n oordeel klaar heeft over Lonsdale discrimeert dus zelf, maar die mensen zijn zo kortzichtig dat ze het zelf niet door hebben. Triest hoor

zal ik het dan nog 1xtje uitleggen stelletje domme figuren
een zwart iemand heb niet om ze kleurtje gevraagd iemand die een slonsdale trui draagt die heb hem zelf gekocht
dus die maakt zelf die keuze om met zo een triest merk te lopen dus zeg ik als ik jou in die achterlijke trui van je zie lopen dan ben je voor mij een wazi
beetje duidelijk????????
ook voor alle mensen van het vmbo.......:D (is sarcastisch bedoeld he....)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
He Jeffrey, jij kent Richard

ja, helemaal te gek, wauw, vette shit (y)
Waarschuw beheerder
Also Also, Ik kom dus uit Uden en het enige waar wij last van hebben is het zelfde als de rest van nederland HANGGROEPJONGEREN!!!!! Dat die tyfus-leijers weer eens Lonsdale moeten dragen slaat helemaal nergens op. Lonsdale heeft hier niets mee te maken!!! Ik draag godverdomme zelf Lonsdale kleding al sinds mijn 12-de. Ben ik nou een Nazi of een rechtsextremist. Dacht het niet!!!!! Maar toch bedankt...... KUT PETJESVOLK dat is wat het is. Leer eerst nadenken vooor dat je je gore KLOTEBEK open trekt en iets stoms doet!!!!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Juist ja..
Leuk ja, doe hem de groeten dan iig. :D
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 52097, 65558}
Waarschuw beheerder
Zelf ik als "neger" mag nu geen Lonsdale/Pitbull kleding meer aandoen op t werk omdat er een klacht werd ingediend door een medewerker van t bedrijf die vond dat t nogal racistisch overkwam (toevallig had ie op tv die wazi bullshit gezien)...wat een knurft.
Waarschuw beheerder
Also Also, Ik kom dus uit Uden en het enige waar wij last van hebben is het zelfde als de rest van nederland HANGGROEPJONGEREN!!!!! Dat die tyfus-leijers weer eens Lonsdale moeten dragen slaat helemaal nergens op. Lonsdale heeft hier niets mee te maken!!! Ik draag godverdomme zelf Lonsdale kleding al sinds mijn 12-de. Ben ik nou een Nazi of een rechtsextremist. Dacht het niet!!!!! Maar toch bedankt...... KUT PETJESVOLK dat is wat het is. Leer eerst nadenken vooor dat je je gore KLOTEBEK open trekt en iets stoms doet!!!!!!!

:respect: Ik had die tekst kunnen schrijven, behalve dan dat ik uit Uden kom dan...

Maar idd...t zijn niet de "Lonsdale-dragers"
Waarschuw beheerder
Leuk ja, doe hem de groeten dan iig

en met wie heb ik dan het genoegen?
Waarschuw beheerder
donateur
Dedicated By Blood:
Ik zeg Schandalig! :jaja: :jaja:

Mooi kunstwerk btw op de achterklatse :jaja: :jaja:

Jeffrey:
Met Panna denk ik.. 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Eric... RESPECT!!!!

Waarschuw beheerder
offtopic:

Dedicated by Blood...
nice-ass tattoo's!
Waarschuw beheerder
donateur
[img width=315 height=315]http://www.lonsdale.co.jp/img/photo/11.jpg[/img]
[img width=315 height=315 cacheid=00135713000412d7235ce4dd1a00a69e15]http://www.lonsdale.co.jp/img/photo/02.jpg[/img]
[img width=315 height=315]http://www.lonsdale.co.jp/img/photo/05.jpg[/img]

:D
Waarschuw beheerder
Wat interesseert mij nu:

- Wie wat draagt...als ze zich maar normaal gedragen:@
en sjah...diegene die dat veroorzaken daar in en...dat
is de persoon en niet de "algemene drager van Lonsdale
Waarschuw beheerder
offtopic: tnx Panna en Soulja (y)

Waarschuw beheerder
met lonsdale is echt nix mis joh! en dan ben je zeker geen wazi en ik woon in brabant en doe vmbo jah en daar ben ik trots op! *da pak je niet meer van me af* ;)

ik draag net zo goed pit bull en hooligan etc. dus jah ik weet niet waar je moeilijk over doet!!!
Waarschuw beheerder
donateur
met lonsdale is echt nix mis joh! en dan ben je zeker geen wazi en ik woon in *edit* zwijndrecht *edit* en doe vmbo jah en daar ben ik trots op! *da pak je niet meer van me af*

ik draag net zo goed pit bull en hooligan etc. dus jah ik weet niet waar je moeilijk over doet!!!

:respect:

Waarschuw beheerder
met lonsdale is echt nix mis joh! en dan ben je zeker geen wazi en ik woon in *edit* Zwijndrecht *edit* en deed vmbo jah en daar ben ik trots op! *da pak je niet meer van me af*

:respect:

:jaja:
Waarschuw beheerder
*da pak je niet meer van me af*

Tenzij je ouders morgen ineens zeggen: We verhuizen naar Groningen 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
een zwart iemand heb niet om ze kleurtje gevraagd iemand die een slonsdale trui draagt die heb hem zelf gekocht
dus die maakt zelf die keuze om met zo een triest merk te lopen dus zeg ik als ik jou in die achterlijke trui van je zie lopen dan ben je voor mij een wazi

Kortzichtige, dus als je lonsdale heb je je nazi blabla, onzin, dus als ik een lonsdale trui heb omdat ik er ook scheenbeschermers van heb voor kickboksen ben ik een nazi of wazi?

En wie ben jij dan om te zeggen dat het een triest merk is?? Ik zeg toch ook niet: als je met karl kani loopt ben je voor mij een verkrachter of crimineel. Ik bedoel dit slaat nergens op maar dat bovenstaande stukje al helemaal niet.

Waarschuw beheerder
ik vind mensen die lonsdale dragen wel freaks, slaat gewoon nergens op. De meeste die zoiets dragen hebben daar een reden bij en dat is bij Carl Kani niet
Waarschuw beheerder
donateur
Carl Kani niet

Jawel das een tegenpool van LoNIGGERSdale

Waarschuw beheerder
To copy or not to paste:

Ben blij dat de jeugd in Uden zich roert. Hopelijk gebeurt er nog het een en ander en houdt de turkse/marokkaanse jeugd zich (eindelijk) rustig.

Hierdoor komt dan de focus te liggen op de Lonsdale jeugd. Nederland kan dan aanschouwen wat voor jongeren dit zijn. Ik durf namelijk mijn hand in het vuur te steken dat gemiddeld de wazi's:

- Niet bijster intelligent zijn (VMBO, Mavo)
- Graag harddrugs gebruiken
- Niet verder kijken dan de dorpsstraat lang is

Waarschijnlijk zal Nederland walgen van deze eigenschappen en zullen ze de wazi's uitkotsen. Er bestaat toch niets mooiers dan dat deze nationalisten door hun eigen land worden uitgekotst?

[------------------------------------------------------------------------------------------------]
Wat vertellen de lonsdalers eigenlijk later tegen hun kinderen als ze fotos laten zien?

Uh ja, mammie en pappie droegen altijd dit. Ja nee we wilden niet anders dan lagen we namelijk ook gelijk minder sterk in de groep. (of dorp)

Of als je kinderen vragen naar de racistische ideeen achter het merk:

Nou het hoeft niet per se. Alleen als je jarenlang in de lonsdalegroep zit kan je begrijpen dat je ook lonsdale zonder ideeen kan dragen. het werd bijvoorbeeld ook door zwarte boksers gedragen.

Waarop je kind antwoord: maar het hakenkruis was toch ook eerst vredelievend, dat draag je toch nu ook niet meer.

En dan kom je erachter dat je zoon of dochter van 14 intelligenter is dan jij omdat je tot je 30e elk weekend lekker naar de klote ging.

Artiest Deaz
Waarschuw beheerder
Go panna, Go panna, Go panna

Goooo panna!

:D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
gaan we weer :gaap:

Waarschuw beheerder
Leuk weer een lonsdale discussie :S

Maar ik zal het even uitleggen voor de grappemakers hier:

Lonsdale is inderdaad van oorsprong een boxmerk.
Toen werd het in engeland gedragen door de hooligan's / skinheads. Waarom? Die dragen bijna alleen maar kleding uit eigen land.

Dit is over gewaaid naar Nederland. In nederland ging ook "extreem" rechts deze kleding dragen. Een aantal van deze mensen bezocht ook hardcore feesten. Dit is een rage geworden. Mede door wat er allemaal gebeurde in Nederland is er veel meer rechts denkende jeugd bijgekomen. Die deze kleding ook zijn gaan dragen.

Maar omdat het zo'n grote rage is geworden en elke halfe zool in losdale liep/loopt. Draagt extreem rechts het niet meer! (ook omdat lonsdale mulicultie dingen sponsord e.d.)

Maar het merk lonsdale heeft hier nooit omgevraagd!

En wat zag ik laatst: Jawel hoor een neger:
Keurig met,
Kisten aan
leger broek
Lonsdale trui
kale kop

Dus mensen alsteblieft hou op over lonsdale e.d.
Laat iedereen gewoon lekker zijn ding doen!

Groeten Dirk
Waarschuw beheerder
donateur
Go Dirk, Go Dirk, Go Dirk.. Jaboe!!

Zal ik er op in gaan..

Nee, ik doe het niet.. :D

Top verhaal Dirkie.. :respect:
Wie was die neger dan met lonsdale aan Dirk??
Had jij ook een mooi kunstwerk op de achterklatse?? :O ;) :D

Waarschuw beheerder
kheb opzich niks tegen lonsdale.. maar hier in uden zijn de spanningen best hoog, dan zal misschien zo'n lonsdale verbod op de school nog niet zo'n erg idee zijn..

en nou niet denke dat ik anti lonsdale ben :@ want ik heb ut zelf ook :jaja:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ghehe ;) :D
Waarschuw beheerder
donateur
moet je deze neger is zien:

Whahahahaha

Wat een AAP, die foto is ckur met carnaval gemaakt :$
Whahaha oetlul das hetzelfde als Hitler die roept "hey swa" :D

Waarschuw beheerder
laat die neger toch lekker zichzelf zijn :/

Waarschuw beheerder
Tering zeg die neger is zeker de kluts kwijt.

Waarschuw beheerder
al dat gezanik overal over... :S en dat die kinderen normaal doen ofzo, ik weet het, ben zelf 17, draag lonsdale, maar ben echt geen wazi, ik heb geen hekel aan kleurlingen, maar ik heb een hekel aan degene die denken alles te kunnen, te mogen en ook doen, met 0,0% respect in hun lijf, maar die achterlijke koters die moeten echt nadenken waar ze mee bezig zijn, voor ze daluk weet ik waar belanden of 1 of andere met kwade bedoelingen op ze af komt...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
waarom gaan jullie niet naar zoon feest en praat er is over (6) met die lonsdale gasten ;P

Waarschuw beheerder
donateur
hey mennekes uit uden
bedankt voor het lonsdale
weer in kwaad daglicht te zetten
:frusty:

Waarschuw beheerder
ey ut is niet iedereen uit uden he :@ ;)

Waarschuw beheerder
donateur
voel je je eigen aangesproken vrouwke:p

Waarschuw beheerder
neej joh O:)

;)

Waarschuw beheerder
donateur
weheheh oke dan :)

Waarschuw beheerder
zulke lui moet je geen aandacht geven joh

Waarschuw beheerder
maar tis echt nou zo: uden dit uden dat, maar het had net zo goed ergens anders kunnen gebeuren...
Waarschuw beheerder
Kan idd. Maar toevallig is het in uden waar de zaken uit de hand dreigen te lopen!

Waarschuw beheerder
daarin geef ik je geen ongelijk
Waarschuw beheerder
donateur
Dus uhh niet klagen dat uden wordt gebruikt, ze moeten niet brabant gebruiken want dat voel ik me en denk ook veel andere aangesproken :P

Waarschuw beheerder
juist jij snapt het :jaja: :)

Waarschuw beheerder
donateur
Als die mensen in Uden in andere kleren gaan lopen houden ze nog steeds dezelfde mening, dus bullshit om aan de kleren die iemand heeft een diepere betekenis te zoeken.

Strax is het geen Lonsdale meer maar iets anders.

Bij de politiek in Den Haag moeten ze die oogkleppen is afzetten en is wat aan die problemen gaan doen. Inplaats van toekijken hoe nederland verder richting de afgrond gaat.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
er zou ook in uden een verbod op lonsdale kleren komen op de scholen, maar dat hebben ze afgewezen..

Waarschuw beheerder
Top verhaal Dirkie..
Wie was die neger dan met lonsdale aan Dirk??
Had jij ook een mooi kunstwerk op de achterklatse

Dankje panna :)
Geen flauw idee wie het was, heb het hem niet gevraagd :P
En wat is dan toch een achterklatse?
mien rug?
Geen flauw idee wat daar weer op stond!
:P

Waarschuw beheerder
Zelf ik als "neger" mag nu geen Lonsdale/Pitbull kleding meer aandoen op t werk omdat er een klacht werd ingediend door een medewerker van t bedrijf die vond dat t nogal racistisch overkwam (toevallig had ie op tv die wazi bullshit gezien)...wat een knurft.

idem:@

hokjes volk:@

Waarschuw beheerder
Daar is het de gabbercultuur tegen de 'zwarte' cultuur'', zo zegt Borrél.

is die gast niet goed bij zun erpel!:@

gabbers zijn helemaal niet tegen de zwarte cultuur, die kut WAZI'S wel:@

stelletje kneuzen:@

ze weten niet eens wat gabbers zijn, stelletje ramdebielen!:@
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:O :o :O
Waarschuw beheerder
donateur
Uden denkt aan verbieden Lonsdale

Uitgegeven: 2 april 2005 09:10

UDEN - Uden overweegt het kledingmerk Lonsdale, dat vaak wordt geassocieerd met racistische ideeën, te verbieden. Het verbod is een voorbeeld van een aantal maatregelen die de gemeente wil nemen na twee brandstichtingen in de islamitische basisschool Bedir.

De maatregelen worden gebundeld in een actieplan waaraan de gemeente samen met scholen, verenigingen en andere jeugdinstellingen werkt. Het college van burgemeester en wethouders vergadert dinsdag over het plan.

Het verbod is een voorbeeld

Noem je dat een voorbeeld. Slecht als ze dit er doorheen krijgen. Niet dat ik ooit in uden kom maar toch :p

Waarschuw beheerder
donateur
Als je in een duits 2e wereldoorlog leger uniform of een KKK pak loopt wordt je aangezien voor racist, waarom? Omdat het origineel gedragen werd door racisten en nazis...

Met Lonsdale toch precies hetzelfde? Toen de gabbers nog op nikes en in aussies rondstuiterde vonden de meer racistische onder hen dat ze zich uiterlijk moesten onderscheiden van de rest, en gingen het in merk Lonsdale dragen. Puur en alleen om aan te geven dat ze racisten zijn. De extremere gingen van de eerst gebruikelijk Lonsdale truien over op ruitjesblouse/polo's en liefst nog met kisten en bretels.

De bedoeling achter de kleding zal tegenwoordig anders zijn, maar daarmee verander je de geschiedenis niet.
Waarschuw beheerder
Tja Lonsdale.... Not my kind of style...
Vergeet niet dat er mensen zijn die het dragen omdat het juist dat imago heeft. En zich zo willen profileren...
Iedereen moet dragen wat ie wil... Maar als je dat doet uit rascistische overwegingen dan ben je een ongelooflijke LOSER...
Waarschuw beheerder
Lekker belangrijk of het wel of niet je style is.. het gaat omhet pricipe.

Tis toch vd zotte om een kleding merk te verbieden!! rot op zeg.

wat een kwats.

pak die mannetjes aan, maar niet het merk!
Waarschuw beheerder
pak die mannetjes aan

geloof me, daar zijn een aantal mensen al hard mee bezig

:yes:
Waarschuw beheerder
http://www.flabber.nl/archief/011624.php

het bijschrift is leuk

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Merendeel van de Lonsdeel dragers hebben rassistich gedrag je weet. Ik heb het niet zo op die peepz met kisten aan enz enz.

Kortom FUCK LONSDEEL
Waarschuw beheerder
juist, en als je er niet mee geasocieerd wil worden, draag die bende dan niet

"nee, ik draag lonsdale omdat ik het mooi vind, ik ben geen rascist"

draag die ellende dan niet, hou je dan niet aan de neo-nazi dress-code

Waarschuw beheerder
donateur
[img cacheid=001358e90018039262a61ebe1a00a7e443]https://photo.partyflock.nl/images/839/main/15833.jpg[/img]

Euhhh euhh

Wat is dit?!?!

Een suicidale neger of zo? %)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
een neger met dikke humor, echt waar

wat zal die gast links op de foto nou denken eigenlijk?
Waarschuw beheerder
donateur
wat zal die gast links op de foto nou denken eigenlijk?

Wanneer praat er nou iemand tegen me

Word ik eindelijk geaccepteerd zo ?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Neuken tieten beffen :9
Waarschuw beheerder
Word ik eindelijk geaccepteerd zo?

ik heb een donkerBRUIN vermoeden van niet

:p

Waarschuw beheerder
Niet verbieden LONSDALE, een merk is een merk, ralph lauren ga je ock nie verbieden

Waarschuw beheerder
Weet je wat ik vind?

Dat op deze topic een slotje moet :yes:

Lonsdale is zooooooo 2004 :gaap:
Waarschuw beheerder
donateur
Uden wil verbod Lonsdale
De gemeente Uden overweegt het bij kaalkopjes zogeliefde kledingmerk Lonsdale te verbieden. Het plan maakt deel uit van een pakket van maatregelen die het college van B & W wil nemen na de twee eerdere brandstichtingen in de islamitische basisschool Bedir. Direct na de tweede brandstichting verklaarde het college al dat de maat vol was. Het Udens College ziet niets in het verbieden van welke kleding dan ook. "Dat heeft weinig zin," aldus directeur H. Kremers. Hij hecht meer waarde aan een discussie met jongeren. "Het gaat meer om wat er tussen de oren zit dan de kleding die ze dragen."

bron: geenslijl.nl
Waarschuw beheerder
donateur
ps: ze KUNNEN het niet eens verbieden ;)
net als dat gedoe met die terreinauto's in nijmegen.. lukt NOOIT!
Waarschuw beheerder
donateur
Iemand verbieden een bepaald soort kleren te dragen? :vaag:
welkom in het land van vrije meningsuiting, hoihiephooiiiiii :)
Waarschuw beheerder
Stelletje mongolen hier in Uden ja..

hahaha

Waarschuw beheerder
donateur
zie niet waarom ze het zouden verbieden, dan dragen ze weer ipv dat Fred Perry of ze staan met de witte hemden etc.

gewoon negeren die gasten en gaan ze de fout in, de knuppel er onder zou ik zeggen, en niet verder na denken of ze nu Londsdal, Fred Perry of Kamel Kahn dragen.

Praten met "londsdalers" met verkeerde ideeen, moeten ze verder ook niet proberen. Ze snappen hun leef wereld helemaal niet.
Waarschuw beheerder
donateur
"uden zet lonsdale weer in de zeik...."

Die stoere gastjes met Lonsdale aan die zich niet kunne gedragen, die zetten lonsdale in de zeik. Uden niet. Die neemt alleen maatregelen. En terrecht.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Precies.
Waarschuw beheerder
De mensen die beweren dat lonsdale een racistenmerk is, zijn zelf aan t discrimineren!!!Het is nou eenmaal GEEN racistenmerk...
Als ik een kledinglijn opstart, en iedereen gaat er maar ongevraagd betekenissen aan geven...wil dat nog zeggen dat die betekenis WAAR is???\
Denk verder dan je neus lang is..

Waarschuw beheerder
alleen sommige mensen beschouwen het merk lonsdale als racistisch.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
En sommige boeren willen gabber en rassist zijn dus is de aanleiding weer vaak om lonsdale te dragen waarom snappen de mensen het nu is een xtje niet. Echt dom dom dom en je kan zeggen wat je wil maar het is een feit dat merendeel van de lonsdale drager ging janken toen bv pim werd neergeschoten. Ik associeer wim nu met recht omdat hij zo door vele werd gezien maar diegene ontkennen dat. 1 grote foute boel je weet
Nu ben jij

Waarschuw beheerder
alleen sommige mensen beschouwen het merk lonsdale als racistisch.

Nee,de mensen die het dragen ,willen ergens bij horen,en geven het merk een slechte naam....

Als jij een kwaliteitsmerk wil hebben,hoef je echt geen Londsdale te dragen....

Je mag echt wel kopen wat je wilt......

Londsdale is er misschien wat minder blij mee,maar dat doet diegene die het draagt.....(Met een bepaalde overtuiging)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Draag dan geen Lonsdale. apies. Als niemand het meer draagt hoef je er toch niet bij te horen b)
Waarschuw beheerder
ik heb een nl vlag op men mouw staan.
en men baas vind het niet eens erg.

miss omdat het hele bedrijf der zo bij loopt.

zijn het nou allemaal wazi's :vaag:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Diedjee Maajkul [UPC]
Beroep: Wij hoeven niet te werken

Zeg jij maar helemaal niks.
Waarschuw beheerder
Euhhh euhh

Wat is dit?!?!

Een suicidale neger of zo?

Een bounty toch? Wit van binnen...zwart van buiten... :vaag:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Waarom moeten die ratten nu in de paus zijn naam Lonsdale verbieden :S Echt dikke fucking onzin.
Gaan ze nu ook Karl kani/Fubu/Tommy Bilvinger verbieden voor de autochtonen/allochtonen??
De wazi kneusjes vinden vanzelf wel weer iets anders hoor.
Nu is het Lonsdale dalijk krijg je witte t hempjes van de wibra met een Rood wit blauwe vlag erop getekend ofzo :D
Verbieden is vragen om problemen.

Waarschuw beheerder
het is gewoon onzin als ze dat gaan doen, verbied dan ook die lange gewaden etc.

kijk als jij je als buitenlander een nederlander wilt voelen/zijn, maar je zegt dat dat niet lukt omdat gediscrimineerd wordt is dat gelul. Ik zeg altijd zo, je bent geen buitenlander, je voelt je zo......

en dat is dus precies het zelfde als je aangesproken voelen door het merk..

(het is wel een ander verhaal als men echter wel uit die overweging die kleding draagt)

nog ff en we mogen naakt ha

Waarschuw beheerder
Een bounty toch? Wit van binnen...zwart van buiten...

Whahaha, ja dat heb ik ook ooit weleens gehoord :D
Hoe bedoel je, zelfrespect :p

Waarschuw beheerder
en ook als de blanke (nederlanders zouk maar zegge) mensen een nederlandse vlag op hun jas of tas hebben, mogen die surinamers in nederland toch ook niej een surinaamse vlag op hun tas of jas hebben.. tis gewoon allemaal bull shit
Waarschuw beheerder
Nederlandse vlag dragen op je jas of tas is officieel je vlag niet respecteren...die mag je alleen dragen officieel met bepaalde regels (etiquette) eraan verbonden...
Een vlag op je tas en dan je tas op de grond zetten...vlag op de grond of laag bij de grond is je vlag beledigen...
Vlag moet altijd zo hoog mogelijk hangen...
En dan voegen ze er nog dingen aantoe als HARDCORE erop zetten...tekst toevoegen e.d. aan een vlag is ook je vlag beledigen...etc. etc.

En wat is uberhaupt het nut van je vlag dragen in je eigen land om aan te tonen dat je uit dat land komt waar je je op dat moment bevind?
Helemaal geen nut...iedereen gaat er toch automatisch vanuit dat je nederlander bent? :)
Als je als turk nou een turkse vlag draagt in nederland om aan te tonen dat je roots in turkeye liggen is dat toch echt wel anders hoor...want die bevind zich op dat moment niet in het land dat die vlag als symbool heeft...
Als nederlander een nederlandse vlag dragen in griekenland ofzo op vakantie om aan te tonen dat je nederlander bent is ook weer wat anders...
Waarschuw beheerder
losndale kleding ziet er toch niet perfect uit.
draag liever diamond-style kleren zoals ik
dan zie je er veel beter en gezonder uit dan met die losndale kleren

Waarschuw beheerder
hoe erge dunk kun je hebbe :/
Waarschuw beheerder
:S wat staat nou stylvoller?

een lonsdale houtkakker blouse of een diamond-vest
duidelijk zaak!
en nu bek dicht dom wicht

Waarschuw beheerder
jonge wat boeit da nou.. iedereen het toch een eige smaak..

Waarschuw beheerder
Leuk verhaal thyro maar toch klopt er iets niet.

Je vergeet waarom sommige (me aan jouw voorbeeld houdend) Turkse jongeren hun vlag dragen. In welke vorm dan ook (ketting, op de jas enz enz) Vaak toch ook om zich af te zetten e.d.

Maar zoals eerder gezegd:
Laat iedereen maar aantrekken wat die wil!
Waarschuw beheerder
Dat doen ze idd ja...maar toch is dat afzetten ook gebaseerd op "mijn roots liggen ergens anders" lijkt mij...:)

Waarschuw beheerder
nou laat ze dan lekker naar dat "ergens anders" gaan ;)
Waarschuw beheerder
Waarom? :)
Ze mogen toch trots zijn op hun roots?
Turken hebben bijvoorbeeld een zeer sterke familieband...en zo nog meer dingen waaraan ze merken ik ben nog steeds Turk en ik merk dat mijn roots daar liggen ook al ben ik hier geboren...
Heb ook een vriend die van oorsprong Italiaans is...hier geboren maar heeft absoluut trekjes en dergelijke waaraan je merkt dat hij Italiaans is...en hij voelt zich daarom ook Italiaans en daar is hij trots op omdat hem dat maakt tot wat hij is...
Je moet je roots nooit verloochenen...want daarmee verloochen je ook je eigen identiteit...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dan hoef juh roots voor nederland ook niet te verloochen..
Waarschuw beheerder
Dat doe je toch ook niet als je nederlander bent die in nederland woont?
Het heeft geen nut om je roots te tonen in een land waar je roots liggen...dat is vanzelfsprekend dat je roots hier liggen...hoef je met een vlaggetje niet aan te tonen...
Iedereen gaat er automatisch vanuit dat je nederlander bent hoor... :)

Ik maak natuurlijk wel verschil tussen mensen die hun roots tonen van land van herkomst en zich verder normaal gedragen en mensen die hun roots tonen maar verders zeggen dat alles in nederland kut is...
Die hebben hier idd niks te zoeken en kunnen denk ik beter idd naar het land gaan waar hun roots liggen als dat daadwerkelijk beter is volgens hun...

Maar dat verschil wordt er dus niet gemaakt door de meeste mensen...
Elke Turk die een vlaggetje draagt wordt gezien als iemand die nederland veracht...dat is niet zo...
Er zijn zat Turken die nederland absoluut niet verachten maar ze kunnen ook niet ontkennen dat ze Turk zijn...
Je kan wel tegen ze zeggen je bent nederlander want je bent hier geboren...is ook zo...deels...maar toch hebben ze bepaalde dingen waaraan ze merken dat komt omdat mijn roots daar liggen en dat heb ik niet meegekregen vanuit de nederlandse samenleving...en daarom zeggen ze...niet waar...ik ben Turk...
Daarmee bedoelen ze niet ik haat nederland en nederlanders...ze voelen enkel dat ze niet geheel nederlands zijn vanwege bepaalde dingen dus waarom zouden ze zich nederlander noemen?
En ze hoeven die dingen ook helemaal niet op te geven...
Sterke familieband...niks mis mee bijvoorbeeld...
Ze benadrukken hun emotie sneller en heftiger bij gebeurtenissen...
Vieren uitbundig feest bij een positieve gebeurtenis en janken met al het gevoel wat ze in zich hebben bij een negatieve gebeurtenis...
Bij bezoek is het 1 groot feest en wordt je als gast echt als gast ontvangen en gaan ze uitgebreid koken voor je en dergelijke...
Dat zijn voorbeelden die al niet-nederlands zijn en waar per defenitie niks mis mee is maar wat ze wel turk maakt...

Waarschuw beheerder
FUCK IT DAN!!!ik bedoel ik draag ook lonsdale dus mag ik dan ook uden nie meer in???? wie gaat er mee naar uden???:P:P:P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
het lijkt wel DE dag om alle oude discussies uit de doos te halen.. lonsdale.. lonsdalejeugd.. over de politie

Waarschuw beheerder
ppff.. waar slaat t allemaal op...

iedereen doet nu net of t de schuld is van HEEL uden.. ga klagen bij die brandstichters.. wij hebbe dr geen fuck mee te maken hoorr..

Waarschuw beheerder
en denk juh btw nou echt dat een gemeente een heel verbod gaat leggen op lonsdale.. dat lukt toch nooit :/

Waarschuw beheerder
[img cacheid=001358e90018039262a61ebe1a00a858dc]https://photo.partyflock.nl/images/839/main/15833.jpg[/img]

Neger zonder vrienden zoekt aansluiting in extrimistische groep.

Waarschuw beheerder
jonge laat die neger toch..
Waarschuw beheerder
Johnzzz, waar heb je die foto vandaan.

Goed ook dat je geen idee hebt waar je over lult.
[img width=512 height=341 cacheid=001359290018159b558c57131a00a85de2]http://www.stomper98.de/Fotos/Templars-Tour-2003/Meine%20Bilder0006.jpg[/img]

Die zwarte is een skinhead van de skinhead band 'the Templars'. En witte veters + witte bretels betekenen geen zak (alleen maar bij wazi's).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
skin·head (de ~ (m.), ~s)
1 jongere in een min of meer gewelddadige subcultuur die herkenbaar is aan een extreem korte haardracht => skin

en ik maar altijd het idee hebben dat het woord synoniem stond voor een extreem rechtse ariërs..
heb ik ook weer is wat geleerd... of niet

hihih
http://www.io.com/~qsb/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dank je dat je een link naar een gay site geeft ;), die kan je beter veranderen in: http://www.tradskin.org/

Want de meeste gayskins worden niet gezien als skinheads (door ons iig). Puur omdat ze het alleen maar geil vinden om naar kale mannen met leren schoenen te kijken en verder geen zak om de cultuur geven.

Zou je hem alsjeblieft weg kunnen halen?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Lees dit maar eens door mensen voordat jullie het woord skinhead gebruiken!

Mods enzo
De jaren vijftig staan in Europa bekend als de 'Rock and Roll'-tijd. Veel jongeren luisterden naar deze muziekstroming, om zich af te zetten tegen de saaie, gevestigde orde. Vetkuiven, stoere kleding en vooral harde muziek was het motto.

Een reactie op deze vetkuiven (ook wel Greasers genoemd) waren 'The Modernists' (Mods). De Mods droegen hippe kleding en luisterden vooral naar moderne jazz. Mods en Greasers sloegen elkaar regelmatig de hersens in. In de jaren zestig worden het twee andere groepen. De ene groep wordt de Trendies genoemd omdat zij meer aandacht besteedde aan uiterlijk dan aan hun eigen cultuur. De andere groep noemt zichzelf de 'Gang Mods' die hun maffe kleding inruilden voor arbeiderskleding (zoals legerjassen, jeans, bretels en legerschoenen). Het kapsel van deze 'Gang Mods' werd in de loop van de tijd korter en korter. De Mods namen de kort geknipte kapsels over van de immigranten uit West Indië, een oude kolonie van Engeland, die er erg stoer en solidair uitzagen. Ook ontstaat er onder invloed van deze immigranten een nieuwe mix van muziekstijlen. Jazz, Gospel en Rhythm & Blues worden met een Afro-Caribische sound gemixt waaruit de muziekstroming Ska is ontstaan. De muziek klinkt volgens de ouderwetse media onprofessioneel en primitief en zij werd daardoor de muziek van de underdogs (immigranten en de Engelse werkloze arbeidersjeugd). In de muziekstijl en tijdens de feesten lopen blank en zwart door elkaar, beide groepen uiten hun gemeenschappelijke liefde voor dansen en muziek samen.

Eerste skinheads
Ska-muziek heeft vanaf haar ontstaan een directe link gehad met de arbeidersklasse. De eerste verschijnsel-len van de skinheadbeweging zijn eind jaren 60 begin jaren 70 ontstaan. De Engelse Ska-band 'Symarip' heeft als eerste het woord skinhead in een nummer genoemd. De Cubaanse muzikant Laurel Aitken heeft de skinheadcultuur verder verspreid. Hij zong onder andere: "Mijn zus zegt, ze wil geen man, ze wil geen man, als hij geen skin is." De eerste skinheads waren donkergetinte Engelsen met Jamaicaanse ouders, de zogenaamde 'Rude Boys'. De skinheadscène is bij het ontstaan vooral links georiënteerd, veel skinheads zijn betrokken geweest bij feesten en demonstraties tegen racisme. De antiracismecampagnes waren nodig omdat racisme in Engeland steeds vaker voorkwam. Immigranten en blanke arbeidersjeugd hebben het lang goed met elkaar kunnen vinden, totdat reggae een grotere rol in de muziek is gaan spelen. De Engelse arbeidersjeugd herkende zich niet meer in de reggaemuziek omdat deze politiek getint was en opkwam voor de immigranten. Ook het binnendringen van 'Jah' (een geloof met veel aanhang in Jamaica) heeft de Engelse arbeidersjeugd niet kunnen bekoren. De slechte economische omstandigheden, de sterke invloed van het fascistische Engelse National Front en de geruchtmakende 'Rivers of blood' toespraak op 20 april 1968 van de politicus Enoch Powell maken dat de skinheads zich steeds racistischer gaan gedragen. In de toespraak voorzag Powell dat in de toekomst rassenrellen in Engeland zouden ontstaan wat uiteindelijk zou uitmonden in een 'rivier van bloed'. Nadat Powell door de Conservatieve Partij is ontslagen krijgt Powell veel steun uit het arbeidersmilieu. In eerste instantie geven veel skinheads ook steun aan Powell, maar als de media op het verschijnsel duikt, en de Britse politie hun Doc Martens met stalen neuzen als wapens gaat zien, hangen veel skinheads hun arbeiderskleding aan de wilgen. De grote oorzaak waardoor veel skins zijn gestopt met hun cultuur was de aanhoudende negatieve publiciteit rondom het geweld van skinheads tegen immigranten, homo's en het toenemende racisme.

Tweede golf skinheads
Halverwege de jaren zeventig komt er onder invloed van de punkmuziek opnieuw leven in de skinheadcultuur. De opleving blijft aanhouden tot eind jaren zeventig. De skinheadcultuur wordt vooral in de jaren zeventig misbruikt voor politieke doelen door de fascistische partijen British Movement, British National Party en het National Front. Skrewdriver, de bekendste nazi-skin-band, zet zich als eerste band af tegen de punkbeweging. De punkideeën worden ingeruild voor extreemrechtse. Omdat de skinheads en de leiders van extreemrechtse partijen veel ruzie met elkaar maken, groeit de beweging niet verder. Halverwege de jaren tachtig komt er een einde aan de ruzies binnen de skinheadscène, muziek wordt het bindmiddel tussen de verschillende politieke ideeën. Met de oprichting van 'Blood & Honour" (een muziekbeweging) in 1987 wordt een begin gemaakt met het organiseren van de extreemrechtse skinheads. De beweging lijkt een langzame dood te sterven als één van de oprichters van Blood & Honour in 1993 komt te overlijden. Het (racistische) geweld van de skinheads en de negatieve berichtgeving in de media zorgden eveneens voor het inzinken van de skinheadcultuur. Een echte opleving van de skinheadscène vindt eind jaren negentig weer plaats. De extreemrechtse skinheadscène wordt langzaam weer minder extreem door het aantal skinheads dat zegt zich niet meer met politiek te bemoeien. Het is mede onder invloed van de hardcore (punk)scène gekomen dat bands opnieuw teruggaan naar de 'roots'. A-politieke muziek in de stijl van eind jaren zestig en begin jaren zeventig.

Nederland
Momenteel nemen in Nederland de Oi!-skins de grootste plaats in binnen de skinheadscène. Maar de meeste Oi!-skins willen zich niet met politiek bemoeien en stellen het plezier op de voorgrond. De meeste Oi!-skins noemen zichzelf wel 'vaderlandslievend' en hebben rechtse ideeën. Oi!-skinheads moeten niets hebben van gabbers die nu de kleding en de levensstijl van de skinheads kopiëren. Naziskins of Boneheads behoren tot het extreemrechtse deel van de skinheadscène. Het negatieve beeld van skinheads wordt grotendeels door hen bepaald. De naziskins hebben een eigen scène met eigen magazines, maar er vindt wel kruisbestuiving plaats tussen de Oi!-skins en de Boneheads. Muziek lijkt het bindende onderwerp te zijn. Ook is er binnen de skinheadcultuur een groep vrouwen actief die zichzelf 'Renee' noemen. Een klein aantal skinheads behoort tot de linkse scène, zij noemen zichzelf redskins, SHARP-skins (Skinheads Against Racial Prejudice) of RASH-skins (Red and Anarchist Skinheads). Hun invloed is echter niet groot, omdat de skinheadscène gedomineerd wordt door rechtse en extreemrechtse skinheads. Het is duidelijk dat de skinheadscène haar roots heeft in de immigrantenbeweging. Het is daarom juist erg vreemd dat extreemrechtse skinheads lopen te pronken met hun 'blanke wortels'. Zo blank zijn hun wortels blijkbaar niet. De geschiedenis heeft daarnaast geleerd dat het politiseren van een cultuur averechts werkt. Inmiddels is duidelijk geworden dat veel skinheads niets willen weten van partijpolitiek in de skinheadscène. 'De skinheadscène gaat aan politiek ten onder' is daarom een veel gehoorde kreet van skins. Momenteel vindt er in Nederland een opleving van het verschijnsel skinhead plaats. Veel jongeren kopiëren het uiterlijk van de skinheads. Ook binnen de hardcore/punkbeweging ontstaan steeds meer bands die de Oi!-muziek van begin jaren zeventig zijn gaan spelen. Het is een positieve ontwikkeling dat veel bands terug gaan naar de roots, de roots zoals die eind jaren zestig zijn ontstaan. Het was de tijd dat blank en zwart gezamenlijke de cultuur konden beleven. De oude populaire uitspraak in de skinhead-beweging "If the Kids are United" is vandaag de dag wenselijker dan ooit!
Waarschuw beheerder
Helemaal niks mis met skinheads in het algemeen...
Die hebben tenminste nog een erecode en dicipline...
Kan je van dat soort ventjes niet echt bepaald zeggen...zooitje ongeregeld... :no:

Waarschuw beheerder
we hadden het over dat lonsdale kleeding nie meer mag in uden...nie over skinheads:P...en tja als die nigger erbij wil hooren laat hem dan:P ik denk dat ti zich blank van binne voelt:P
Waarschuw beheerder
Lezen is ook een vak he? :(
Waarschuw beheerder
Je was me net voor tyharo.
Waarschuw beheerder
donateur
Dani, je hebt het allemaal niet zo goed gelezen he :frusty:

(ow sorry :$ ik was niet zo snel met posten)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:$ ben soms te lui om alles te lezen
Waarschuw beheerder
Het is daarom juist erg vreemd dat extreemrechtse skinheads lopen te pronken met hun 'blanke wortels'. Zo blank zijn hun wortels blijkbaar niet

dat bewijst hun niet al te hoge IQ nogmaals

Artiest Hungry
Waarschuw beheerder

distantieer je er gewoon van en draag het niet. Lijkt me net zo makkelijk.
Waarschuw beheerder
Het is daarom juist erg vreemd dat extreemrechtse skinheads lopen te pronken met hun 'blanke wortels'. Zo blank zijn hun wortels blijkbaar niet

waarom valt iedereen over zulke woorden?

skinhead = kaal (y)
lonsdale = kleding (y)
nazi = nationaal socialisme (y)

maar we weten allemaal wel wat we ermee bedoelen, al werden ze negers genoemd
Waarschuw beheerder
Vondt dat ze het gisteren op het nieuws toch echt wel netjes zeiden hoor...
De zogeheten "lonsdalers" die zo genoemd worden omdat ze een merk genaamd lonsdale dragen...

Dat is toch gewoon logica? :)
Beestje moet een naam hebben he...

Waarschuw beheerder
Binnenkort maar weer levi,s gaan dragen zeker !!!

het moet niet gekker worden ik heb vet mooie truien van londale london maar ik ben zekers geen racist aka facist

Dus ophoeren met het gezeik over lonsdalers

Beter Veenendalers!!!

Grttzzzzzzzzzzzz

Waarschuw beheerder
dat bewijst hun niet al te hoge IQ nogmaals

jonge.. als mensen lonsdale dragen en pronken met hun blanke wortels, betekent het nog niej gelijk dat hun iq laag is :@ wie het hier nou een vooroordeel :/

Waarschuw beheerder
jonge.. als mensen lonsdale dragen en pronken met hun blanke wortels, betekent het nog niej gelijk dat hun iq laag is wie het hier nou een vooroordeel

Kijk als je naar hellraiser gaat en je plukt er 1000 lonsdalers uit en het merendeel doet Mavo/VMBO dan krijg je een beeld van een bepaalde groep. Laten we zeggen dat er blijkbaar een soort link is tussen 'rechts denken' en 'laag opgeleid zijn'.

Maar niet alle VMBOers zijn nazis. Sommige nazi's hebben VMBO gedaan dus zijn alle VMBOers nazi. (Dat klopt dus niet)

Waarschuw beheerder
Maar niet alle VMBOers zijn nazis. Sommige nazi's hebben VMBO gedaan dus zijn alle VMBOers nazi

kwil net zeggen want ik ken ook van die nazi gevallen die havo of hbo volgen..

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
lonsdale is voor die KANKER GABBERS :@

Waarschuw beheerder
En hoeveel die VWO doen? en hoeveel die gymnasium doen?

Staafdiagram;
o
o
o
o o
o o
o o o
o o o o
o o o o o
1 2 3 4 5

1 VMBO (8% )
2 Mavo (5% )
3 havo (3% )
4 vwo (2% )
5 gymnasium (1% )

Hoogte is percentage nazi's op het school niveau. 1 bolletje = 1%

Wat veroorzaakt nou dit verschil? (En mag je hier over nadenken? of krijg je dan 'eugentische gedachten' ?)

1) 'Intelligentere mensen' gaan op jongere leeftijd filosoferen dan 'minder intelligente mensen'. (Wat is het doel van de mensheid, kan je overtuigd zijn van een mening en toch verkeerd zijn, hangt je mening soms af van de situatie, je leefomgeving?)
Mensen die over dit soort vragen hebben nagedacht zullen ongetwijfeld minder snel andere mensen haten om hun huidskleur.

2) Groepsdruk. Het lijkt wel alsof laag opgeleiden makkelijker in een groep de algemene mening overnemen en er daarna niet meer over verder denken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hokjes %-)

Waarschuw beheerder
alle allochtonen in een hokje duwen is ook hokjesdenken...

Waarschuw beheerder
ja zo kan ik ook ff een staafdiagram in elkaar fixe ;)

Artiest Tomarito
Waarschuw beheerder
Paar vrienden van mij op school hebben Lonsdale aan en zelf heb ik een witte polo van Lonsdale....DUS.

Lonsdale is een boksmerk.
Mohammed Ali droeg Lonsdale. Mohammed Ali hè, een zwarte moslim....DUS.

Omdat die gasten Lonsdale droegen zijn alle mensen die Lonsdale dragen rascisten.....

Vandaag kwam er een antiliaan naar een vriend van me, zegt ie, "Wat zomaar draag jij Lonsale, jij bent rascist." Dus ik naar hem toe, leg hem haarfijn uit dat het een boksmerk is en dat wij geen rascisten zijn.
"Ow oke, dan is het goed."

Wat dan is het goed. Soort van ik moet uitkijken omdat ik Lonsdale draag. Heel soms draag ik het als ik er zin in hebt, voor de rest heb ik ook 'normale' shirtjes.
Ik ben 13 jaar lang met een Marokaan omgegaan, als ik buiten ging voetballen waren er ook Surinamers, Indonesiers, Chinezen noem het maar op erbij....géén probleem.
Tuurlijk erger ik me ook aan een aantal moslimjongeren in ons land, omdat ik er dagelijks mee te maken heb zie ik er veel die rascistisch zijn tegenover Nederlanders en alles wat maar blank is. Kaaskop krijg je naar je hoofd gegooid, gelukkig ben ik nog nooit beroofd maar heb het zat gezien, 's avonds moet je dus echt niet alleen rondlopen op straat anders was je de klos en stonden geniepig te lachen met een groepje op de hoek van de straat....dan ben je dus in je eigen land ja.

Er zijn ook gewoon moslims die zich gewoon aanpassen, daar zie je er ook genoeg van......Maar zijt het toch een feit dat als je ze vergelijkt met Chinezen, Indonesiers, Cabo Verdianen, Japanners, Indie'ers, Surinamers en Turken dat ze voor méér overlast zorgen en relatief agressiever zijn. Dat is mijn mening niet, maar een feit. Je ziet het op de straten, en een tip: kijk eens naar Opsporing Verzocht en dan vooral naar de afkomst van de daders, kijk eens naar de afkomst in de gevangenissen.

Als ik een rascist zou zijn, zou ik iedereen die buitenlands is haten, terwijl ik zelf ook buitenlands bloed heb. Ik oordeel niet op de afkomst, maar op de persoon...en feiten mag je weergeven.
Een feit = Niet alle Lonsale-dragers (vooral jongeren) zijn rascisten.
Een feit = Niet alle Moslims (vooral jongeren) zijn agressief, dieven, criminelen, overlast verzorgers, maar het zijn er relatief méér vergeleken met andere bevolkingsgroepen in ons land.

Dat wilde ik effe kwijt, lucht op ghehe :)

Waarschuw beheerder
2 hardcore smurfin: het zal wel ongeveer zo zijn, niet andersom in ieder geval....

2 vies mannetje: cool stukje. ben het eigenlijk wel eens met je en met ons nog wel een hele zooi Lonsdalers. alleen er is een verschil tussen hoe wij onze ongenoegen hierover tonen en hoe lonsdalers dat doen. In feite is het en masse dragen van Lonsdale een boodschap aan de allochtonen: pas maar op, kijk eens met wat voor leger we zijn van mensen die hetzelfde denken. (Kan je tegenspreken, maar dat is de onbewuste boodschap die wordt gegeven en ook wordt ontvangen!)

En de algemene reactie van marokkanen (En dan niet alleen de vervelende kids op de hoek, maar ook de relaxte dertiger met kinderen en ouderen etc.) hierop is een tegenreactie tegen het westen.

En dan kan je weer bovenaan beginnen want dit is een vicieuze cirkel. Ik ben van mening dat de lonsdalers de katalysator, de versneller, van het proces is.

Waarschuw beheerder
NOg even over het lonsdale dragen en niet nazi zijn:

Ok.. stel dat Microsoft voor al zijn werknemers een shirt van het nederlands elftal laat maken. (Ook voor hen die voetbal geen reet aan vinden.) Dan is er een nederlander in Amerika op vakantie en denkt he een liefhebber van het neerlandsch voetbal!

En dan is de man van Microsoft boos dat de nederlander denkt dat ie voetbal leuk vindt. Is die nederlander dom ofzo? je ziet toch aan hem dat ie bij microsoft werkt en dat ie voetbal niets aan vindt?

Nee dat kan je niet zien.

waarom snappen jullie niet dat in nederland het merk lonsdale als nazi-merk bekend staat en dat dus 99% van alle nederlanders jou op het eerste oog als Nazi zal zien. Mensen hebben gewoon niet genoeg tijd en zin om te gaan ontdekken dat 'niet alle lonsdalers nazi zijn.' iedereen heeft wel een hekel aan hokjesdenken.. maar het is bekend bij psychologen dat mensen elkaar bij de eerste ontmoeting indelen bij bekende archetypen. (= wat voor typetje je bent)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
das wel een goed voorbeeld ja :yes:

Waarschuw beheerder
In feite is het en masse dragen van Lonsdale een boodschap aan de allochtonen: pas maar op, kijk eens met wat voor leger we zijn van mensen die hetzelfde denken. (Kan je tegenspreken, maar dat is de onbewuste boodschap die wordt gegeven en ook wordt ontvangen!)

Voor veel mensen geldt dat inderdaad, maar voor een deel ook niet. Ik vind die witte polo mooi en het is een boksmerk, voor mij zeker niet een rascistisch merk, maar zo zien veel mensen het, omdat veel gabbers het dragen en gabbers worden geassocieerd met nazi's, omdat er veel gabbers kaal zijn :/ dat vind onzin.

Als een eencellig, labiel figuur zegt dat alle buitenlanders slecht zijn en moeten oprotten zit er duidelijk een steekje los.
Als iemand zegt dat Lonsdale-dragers rascisten zijn ben je net zo eencellig en labiel.

Ik ben het met je eens dat veel mensen het dragen om mee te lopen en te laten zien dat ze bijv. marokanen niet mogen, omdat ze weten hoe zij erover denken.
Waarschuw beheerder
heb totaal geen zin om lonsdale te verbieden in uden, die rassenhaat krijg je er niet mee weg hoor :no:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Weg met Lonsdale
Weg met Lonsdale

Ik heb weleens fitty met zulke gasten en roepen ze allemaal kk moslim en zo en ga terug naar je eigen land. Ik ben hier geboren en getogen eng elukkig is nederland nog steeds een vrij land met vrijheid van meningsuiting enz. Maar ja wat heb je daaraan als ze niets tegen dat Wazie gedoe doen. Naja ik weet het niet

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
''We gaan gewoon de confrontatie aan. Latent racistische gedachten zijn met een goed gesprek mogelijk uit te bannen''.

:yes: :yes: :yes:

Gewoon alle mensen met Lonsdale uitnodigen voor een grote discussie. Kunnen ze gelijk zien hoeveel er eigelijk racistisch zijn (weinig denk ik), en de echte racisten moeten hun standpunt dan gaan onderbouwen, en dan vallen ze door de mand ;D

Hier ben ik het totaal mee eens, voer maar eens een discussie met ze, laat ze weten hoe dom ze eigelijk wel niet zijn.

Waarschuw beheerder
donateur
we gaan eventjes hier verder ook al is t niet dubbel, maar er zijn momenteel nogal veel Lonsdale-topics en in de meesten wordt tóch allemaal t zelfde gezegd ;)

Lonsdale jeugd in Limburg en omstreken