Partyflock

Forumonderwerp · 759657
4 volgers · 511009x bekeken
Betreft: stad: Utrecht

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
donateur
Aangezien de oude echt zo langzaam als dikke stront door een trechter aan het worden was, toch maar een nieuwe :)

Ook hier is iedereen natuulek weer van harte welkom :kwijl:

HOP HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
al hoewel komp wel in de buurt :lol:

Utrecht-supporter vrijdag al voor rechter
Van onze nieuwsdienst
ZWOLLE - Justitie past snelrecht toe op de Utrecht-supporter die zaterdag in Zwolle een politieagent mishandelde. De 18-jarige man staat vrijdag terecht. Het onderzoek naar de rellen rond de vriendschappelijke wedstrijd FC Zwolle-FC Utrecht is nog in volle gang. Nieuwe aanhoudingen worden niet uitgesloten. Vooralsnog is Justitie niet van plan televisiebeelden van de gebeurtenissen op te vragen bij RTV Oost.

We onderzoeken alle mogelijkheden om strafbare feiten aan het licht te brengen. Daarbij spelen de observaties van agenten die erbij waren een grote rol en wellicht dat we ook nog de televisiebeelden opvragen’, aldus persofficier mr. G.J. de Haas.
Het onderzoek richt zich op drie zaken: vernielingen bij het supportershonk van Zwolle, de mishandeling van de agent, die een neus brak, en de ongeregeldheden tijdens de wedstrijd. Er zijn vier supporters van FC Utrecht aangehouden. Daarvan moeten er twee voorkomen.

Kort na de rellen riep voorzitter Ronald van Vliet van FC Zwolle dat de club alle mogelijkheden zal aangrijpen om de raddraaiers voortaan buiten de deur te houden. Hij kondigde aan dat advocaten van de club gaan onderzoeken of de noodwet voor preventieve hechtenis, die voor EURO 2000 is gemaakt, kan worden gebruikt.

Justitie ziet daar op voorhand weinig heil in. ‘Die uitspraken hou ik graag voor rekening van de voorzitter van Zwolle, maar persoonlijk vind ik zo’n maatregel vrij vergaand. In dit geval had het ook niet geholpen, want het duel was niet aangemerkt als een risicowedstrijd. Er is van tevoren uitvoerig overleg geweest en de algemene inschatting was dat de wedstrijd geen problemen zou opleveren. Er werden ook niet meer dan honderd supporters uit Utrecht verwacht. Dat het toch zo uit de hand is gelopen, is betreurenswaardig. Het had een feest moeten worden’, aldus De Haas.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 17 januari 2007 om 20:22:
rooie mafkees wel respekd hoor ouwe ninja

:lol:
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 17 januari 2007 om 20:23:
daar kunnen mij persberichten niet aan tippen

nou dat weet ik zo net nog niet :d

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 20:23:
-jarig jubileum van de Smaragdplein Slachter

Daar moet op gedronken worden

:roflol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hier stukkie van die witte remco

Fans met stadionverbod: hardwerkende vaders, scholieren, studenten en ‘rondhangjongeren’

Van een onzer verslaggevers

UTRECHT - Stratenmaker wilde Remco worden, maar een brommeromgeluk maakte dat onmogelijk. Nu werkt hij in een magazijn. Hij heeft een vriendin en hobbiet wat op zijn computer. Een doorsnee jongeman, maar wel met een stadionverbod voor twee jaar aan zijn broek.

Een uitzondering? Nee, helemaal niet, zegt de 24-jarige Utrechter zelf. "Het beeld dat veel mensen hebben van voetbalsupporters als losgeslagen ‘rondhangjongeren’, dat klopt echt niet. Misschien zijn er wel een paar bij, maar de meeste werken doordeweeks of zitten op school."
Dat op het eerste gezicht normale leventje staat in schril contrast met het weekeinde als bij hen de remmen los gaan. Zo was het ook na afloop van de door FC Utrecht in mei gewonnen laatste competitiewedstrijd in de Galgenwaard tegen Ajax. "Plotseling vlogen er stenen door de lucht. Ik was erbij, daar doe ik niet moeilijk over, zegt Remco. "Toen ik uit het groepje liep pakten politiemensen mij van achteren hardhandig beet. Ik werd in een arrestantenbus geduwd. Later kreeg ik een boete van duizend gulden."

Aan het begin van het seizoen plofte er tot zijn verbazing een stadionverbod in de brievenbus. Twee jaar is de Galgenwaard voor hem taboe. Zijn seizoenkaart had hij al thuis liggen. De zondagen zijn voor hem nu een marteling. "Voetballen is altijd heel belangrijk voor mij geweest. De jongens op school gingen er heen. Ik ging mee. Op een gegeven moment had ik geld voor een seizoenkaart. Dat was in de tijd dat er net vierduizend man op de tribune zat, een jaar of acht geleden. Dan leer je elkaar snel kennen. Je groeit erin mee. Normaal had ik dus ‘s zondags altijd iets te doen. Nu valt er een leeg gat. Wat eerst voor mij alles was, daar kan ik nu niet meer heen. We zoeken elkaar soms wel op, een paar andere jongens met een verbod en ik."

Schaamte heeft hij niet, trots evenmin. Twee jaar vindt hij wel wat veel, maar de KNVB wil het vandalisme harder aanpakken. "Het zal wel nodig zijn, anders deden ze het niet. Zelf weet ik niet of ik nooit meer in de fout ga, maar ik zal er wel beter voor uitkijken. Je gaat toch meer nadenken bij wat je doet." Op de vraag waarom hij het heeft gedaan, heeft Remco geen pasklaar antwoord: je gaat mee in de groep en het gebeurt.

Ook uit gegevens van KNVB, justitie en FC Utrecht zelf blijkt de diversiteit van de mensen met een stadionverbod: hardwerkende vaders, scholieren en studenten zitten ertussen, maar ook een, zoals een functionaris bij de club het uitdrukt, groep die de politie niet zonder kogelwerend vest thuis ophaalt. Precies 55 aanhangers van FC Utrecht hebben nu een stadionverbod, een absoluut record. De afgelopen week werden weer zes namen toegevoegd aan de lijst van in het stadion ongewenste personen. Nog eens 25 kunnen de brief daarover de komende week thuis verwachten. Ze misdroegen zich een week geleden in Tilburg na afloop van de voor Utrecht desastreus verlopen wedstrijd tegen Willem II (6-2 verlies).

De helft van alle mannen - vrouwen zitten er niet tussen - met een stadionverbod is tussen de 20 en 29 jaar. Iets minder dan de helft is vijftien tot twintig jaar, een enkele dertiger en veertiger completeert het gezelschap. De leeftijd waarop de verboden worden uitgereikt vertoont de laatste jaren een dalende lijn. De meeste stadionverboden komen terecht in de stad Utrecht en de direct omliggende plaatsen, maar ook aanhangers uit pakweg Veenendaal of Amersfoort zijn er mee geconfronteerd.

Landelijk lopen er nu ongeveer twaalfhonderd stadionverboden. Het aantal schommelt omdat er wekelijks nieuwe bijkomen en andere afgaan. Toch is duidelijk dat dit aantal veel hoger ligt dan een paar jaar geleden. In 1995 waren het er zo’n zeshonderd. Die stijging vloeit volgens het Centraal Informatiepunt Voetbalvandalisme in Utrecht niet zo zeer voort uit de toename van het aantal mensen dat zich misdraagt, als wel uit de extra aandacht van politie en voetbalclubs. Keerpunt is volgens K. Kerkhof de veldslag tussen Feijenoord- en Ajax-aanhangers op 23 maart 1997 in Beverwijk.

Extra aandacht en stadionverboden of niet, het voetbalgeweld is daarmee niet beëindigd. Gedacht wordt over invoering van een zogenoemde uitkaart, waarmee uitsluitend supporters van onbesproken gedrag uitwedstrijden van hun club kunnen bezoeken. De supportersclub van FC Utrecht wil desnoods zelf wel zo’n systeem in elkaar zetten, verklaarde voorzitter Ben ten Boden eerder deze week in deze krant. Maar ook de club denkt er over. Beter daarmee het tij gekeerd dan later helemaal geen supporters mee naar de uitwedstrijden. Dat laatste is vooral tegen de zin van de clubs die moeite hebben het stadion vol te krijgen.

Toch zijn politie, justitie, KNVB en club tevreden over het effect van het stadionverbod tot nu toe. Dat het werkt blijkt volgens Kerkhof zowel uit het geringe aantal supporters dat voor de tweede keer in aanmerking komt voor een stadionverbod en uit het grote aantal bezwaarschriften dat de KNVB binnenkrijgt. "Het treft ze op de plek waar het zeer doet."

Begin jaren negentig werden de eerste stadionverboden opgelegd. Aanvankelijk door de strafrechter, compleet met meldingsplicht tijdens de wedstrijd van de favoriete club op een afgelegen politiebureau. Juridisch bleek het niet houdbaar en de procedure nam te veel tijd in beslag. Wie beroep aantekende kon het verbod zomaar een half jaar uitstellen. Tegenwoordig is het stadionverbod een civiele overeenkomst. Er komt geen rechter aan te pas: wie een kaartje koopt onderwerpt zich aan de voorwaarden van de KNVB.

Die stellen raddraaiers een stadionverbod in het vooruitzicht. Dat kan snel gaan, bleek ook afgelopen week: binnen een week hebben betrokkenen de brief thuis. De regeling wordt steeds verder verfijnd. De handhaving van de stadionverboden is steeds een zwakke plek geweest. Ook bij FC Utrecht worden supporters, al dan niet vermomd, op de tribune gesignaleerd. Soms werden zij meteen verwijderd, in andere gevallen liet de club ze zitten, om rellen te voorkomen.

Maar met de huidige cameratechniek zijn loepzuivere foto’s te maken van iedere supporter. Wie er op staat met een stadionverbod kan een boete van duizend gulden verwachten, met een verlenging van het verbod. Eventueel kan de betrokkene worden vervolgd voor lokaalvredebreuk: hij was immers niet welkom in het stadion.

Intussen is de meldingsplicht in een nieuwe vorm weer terug: supporters die zich vrijwillig een aantal maanden tijdens de wedstrijd melden op een politiebureau wordt een deel van hun verbod kwijt gescholden. Zo is zeker dat zij niet bij de wedstrijd kunnen zijn. "Maar niet iedereen wil daar aan mee doen," zegt KNVB-woordvoerder Rob de Leede. "In sommige kringen word je dan weer voor watje aangezien."

Officier van Justitie B. Steensma, in Utrecht speciaal belast met voetbalzaken, noemt het stadionverbod een goed middel, maar niet zaligmakend. Hij verwacht veel van nieuwe technieken voor toegangscontrole. "Ik denk dan aan vingerafdruk- of irisherkenning. Daar moet dan wel in geïnvesteerd worden door de clubs. Rommelen met kaarten en plaksnorren als vermomming bieden dan geen uitkomst meer.

Remco moet ondertussen nog bijna twee jaar wachten voor hij de Galgenwaard binnen mag. Precies in die periode wordt het stadion grondig verbouwd. De eerste paal wordt 5 november geslagen. "Daar kan ik dus niet heen."

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 17 januari 2007 om 20:24:
de mishandeling van de agent, die een neus brak,

Predikheren Street Hooligan :respect:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 20:27:
Predikheren Street Hooligan

b)

Waarschuw beheerder
donateur
Had toch ook ze oogkas gebroken?

Maarre..
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 17 januari 2007 om 20:24:
De 18-jarige man

Is dat alweer zo lang geleden.. de tyfus

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hihi omdat tie zo leuk is

Agent gewond bij rellen FC Zwolle

ZWOLLE - Een politieman is zaterdagavond gewoond geraakt bij rellen rond de vriendschappelijke voetbalwedstrijd tussen FC Zwolle en FC Utrecht. Het duel moest al na 31 minuten worden gestaakt toen supporters uit beide kampen op de hoofdtribune heibel schopten. Daarmee kwam een ontluisterend einde aan de open dag waarmee FC Zwolle het nieuwe seizoen feestelijk wilde openen.

De politie, die niet was voorbereid op ongeregeldheden, verrichtte in totaal vier aanhoudingen. De verdachten (18 en 19 jaar) komen allemaal uit Utrecht, waaronder de man die de agent mishandelde.

De agent die gewond raakte, kreeg kort voor de wedstrijd klappen van een 18-jarige Utrecht supporter. Hij liep een gebroken neus en zwellingen in het gezicht op en moest zich in een ziekenhuis laten behandelen.

Er kwamen volgens de politie zo’n 250 tot 300 Utrecht supporters en ongeveer 2.500 Zwolse supporters op de wedstrijd af. Bij aankomst in het stadion raakten de gemoederen al ernstig verhit toen supporters van Utrecht de ramen van het supportershome van Zwolle met stenen bekogelden. Een massale knokpartij kon op het nippertje worden voorkomen. De politie was totaal niet voorbereid op rellen. In allerijl moest Mobiele Eenheid worden opgeroepen. In afwachting assisteerden agenten uit buurgemeenten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 20:31:
De 18-jarige man

Nou idd :vaag:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Had toch ook ze oogkas gebroken?
Maarre..

ja en ze jukbeen :roflol:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 20:34:
Nou idd

Schrok ik dus echt ff van :lol:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 17 januari 2007 om 20:34:
hihi omdat tie zo leuk is

Agent gewond bij rellen FC Zwolle

ZWOLLE - Een politieman is zaterdagavond gewoond geraakt bij rellen rond de vriendschappelijke voetbalwedstrijd tussen FC Zwolle en FC Utrecht. Het duel moest al na 31 minuten worden gestaakt toen supporters uit beide kampen op de hoofdtribune heibel schopten. Daarmee kwam een ontluisterend einde aan de open dag waarmee FC Zwolle het nieuwe seizoen feestelijk wilde openen.

De politie, die niet was voorbereid op ongeregeldheden, verrichtte in totaal vier aanhoudingen. De verdachten (18 en 19 jaar) komen allemaal uit Utrecht, waaronder de man die de agent mishandelde.

De agent die gewond raakte, kreeg kort voor de wedstrijd klappen van een 18-jarige Utrecht supporter. Hij liep een gebroken neus en zwellingen in het gezicht op en moest zich in een ziekenhuis laten behandelen.

Er kwamen volgens de politie zo’n 250 tot 300 Utrecht supporters en ongeveer 2.500 Zwolse supporters op de wedstrijd af. Bij aankomst in het stadion raakten de gemoederen al ernstig verhit toen supporters van Utrecht de ramen van het supportershome van Zwolle met stenen bekogelden. Een massale knokpartij kon op het nippertje worden voorkomen. De politie was totaal niet voorbereid op rellen. In allerijl moest Mobiele Eenheid worden opgeroepen. In afwachting assisteerden agenten uit buurgemeenten.

hoe lang heb je er voor gezeten

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 20:35:
Schrok ik dus echt ff van

6 en half jaar geleden :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 20:35:
Schrok ik dus echt ff van

Hou maar op schei maar uit.... lijkt wel een jaar of 4 geleden en moet je hem nu zien ouwe zak :lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 17 januari 2007 om 20:38:

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 17 januari 2007 om 20:39:
6 en half jaar geleden

Hij is net pas weer op proefverlof :d

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 17 januari 2007 om 20:38:

kreeg hiervoor 5 maanden waarvan ik er 3 moest zitten + boete

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 20:39:
Hou maar op schei maar uit.... lijkt wel een jaar of 4 geleden en moet je hem nu zien ouwe zak

:looser:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 17 januari 2007 om 20:40:
kreeg hiervoor 5 maanden waarvan ik er 3 moest zitten + boete

:LOL: jy ben ook goed gek hoor :lol:

Waarschuw beheerder
Gaan we zondag nog wat doen gasten!?!?!?!?!?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 17 januari 2007 om 20:44:
jy ben ook goed gek hoor

we vormen een goed duo :D vechtsebanen gaa nwe weer ff knalluh

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 20:46:

dat zeggen we niet anders weet jij het ook

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 17 januari 2007 om 20:49:

Kommuuuuuuuuuuh ouwe balzak :o

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 17 januari 2007 om 20:46:
we vormen een goed duo

Snip & Snap :d

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 17 januari 2007 om 20:39:
6 en half jaar geleden

Toen ging je nog op de baco :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 20:53:
Snip & Snap

dumb & dumber :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 20:54:
Toen ging je nog op de baco

dat bepaal jij toch allemaal niet
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 20:46:

afteren bij mij? 8)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
13-6-98

UTRECHT--zaterdagavond rond middernacht is een 37-jarige utrechter op de abstederdijk mishandeld door een 18-jarige plaatsgenoot.deze had samen met een andere jongen de man aan gesproken over de voetbal wedstryd nederland belgie en hem vervolgens geslagen.de precieze aanleiding is niet duidelyk.een 35-jarige utrechter met wie het slachtoffer stond te praten,heeft by de buurtbewoners de politie gewaarschuwd.zijn fiets die hy had achter-gelaten is vernield.toen de politie even later met hem en het slachtoffer sprak,liep de dader langs.toen de politie hem wilde aanhouden, verzette hy zich hevig.een groepje van ongeveer tien omstanders bemoeide zich er mee en hielp de verdachte ontkomen.die kan dus binnen kort bezoek van de politie verwachten
ik werd smorgens om 6 uur van bed gelicht :lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 17 januari 2007 om 20:49:

Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 20:51:
Kommuuuuuuuuuuh ouwe balzak

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 17 januari 2007 om 20:56:
dumb & dumber

peppie en kokkie
Waarschuw beheerder
donateur
een strafpunt :'(

:roflol:

Waarschuw beheerder
De 18-jarige man

hehe zag hem nog liggen

ik had oog contact met kraaygie :bloos:

Waarschuw beheerder
mooi rood is nie lelijk
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 21:32:
ik had oog contact met kraaygie

heb die je ook wat te drinken aangeboden?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Zwork B) op woensdag 17 januari 2007 om 21:34:
heb die je ook wat te drinken aangeboden?

die heb de eerste 3 dagen op lauwe thee en bevroren brood gezeten

doe jij is ff normaal
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 januari 2007 om 21:36:
doe jij is ff normaal

:( dat kan ik niet, dat weet je toch :/

beetje gemene opmerking

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Zwork B) op woensdag 17 januari 2007 om 21:38:
beetje gemene opmerking

ik verdraai de waarheid wel ffkes