Gister kregen wij het slechte bericht dat ons mam longkanker heeft in de linkerlong. We zijn heel erg verdrietig en erg geschrokken en kunnen het nog niet echt een plekje geven. Gelukkig zijn ze er vroeg bij, maar toch is het allemaal onzeker. Veel onderzoeken of er uitzaaiingen zijn en ook een stuk weghalen van de long. Ik en technokitty balen enorm hiervan en we vroegen ons af of er nog mensen zijn die dit ook hebben meegemaakt en ons een beetje steun kunnen geven door te laten weten hoe jullie ermee omgegaan zijn? Thanxs en allemaal duimen!!!
Keetje & TechnoKitty!
Er is zeker hoop nog hoor 
Mijn ma heeft 12 jaar geleden borstkanker gehad en begin vorig jaar bleken er uitzaaiingen te zitten door haar hele lijf van die borstkanker van toen. Hele zware chemo's gehad en nu nog allerlei pillen slikken, maar als ik naar het verschil kijk met een jaar geleden is dat echt een wereld van verschil.
En hoe moeilijk het ook is toch alles positief blijven zien en genieten van alles wat je samen hebt en/of doet
Mijn ma heeft 12 jaar geleden borstkanker gehad en begin vorig jaar bleken er uitzaaiingen te zitten door haar hele lijf van die borstkanker van toen. Hele zware chemo's gehad en nu nog allerlei pillen slikken, maar als ik naar het verschil kijk met een jaar geleden is dat echt een wereld van verschil.
En hoe moeilijk het ook is toch alles positief blijven zien en genieten van alles wat je samen hebt en/of doet
heel veel sterkte meiden 
onze buurman had ook kanker (darm kanker) en die is nu gelukkig helemaal genezen dus geef vooral de hoop niet op!
ga leuke dingen doen samen en geniet!
onze buurman had ook kanker (darm kanker) en die is nu gelukkig helemaal genezen dus geef vooral de hoop niet op!
ga leuke dingen doen samen en geniet!
Probeer niet meteen teveel over de toekomst na te denken, maar leef bij de dag.
Misschien valt het achteraf wel mee en is het goed te bestrijden. Dan heb je je voor niets zulke zorgen zitten maken.
Maar ik kan me heeeel goed voorstellen hoe je je voelt. De klap blijft altijd.
Probeer van elkaar te genieten, juist die kleine dingen kunnen erg belangrijk worden

Misschien valt het achteraf wel mee en is het goed te bestrijden. Dan heb je je voor niets zulke zorgen zitten maken.
Maar ik kan me heeeel goed voorstellen hoe je je voelt. De klap blijft altijd.
Probeer van elkaar te genieten, juist die kleine dingen kunnen erg belangrijk worden
allereerst heel veel sterkte!
probeer t idd zo fijn mogelijk te hebben met zn allen..
mn oma is ook overleden aan kanker.. ik geloof dt er een half jaar overheen is gegaan vanaf t moment dat we erachter kwamen.. we hebbe gelukkig in rust thuis afscheid kunnen nemen aangezien ze thuis is gestorven..
maar probeer nu nog te genieten en niet teveel na te denken over als ze er neit meer is!
probeer t idd zo fijn mogelijk te hebben met zn allen..
mn oma is ook overleden aan kanker.. ik geloof dt er een half jaar overheen is gegaan vanaf t moment dat we erachter kwamen.. we hebbe gelukkig in rust thuis afscheid kunnen nemen aangezien ze thuis is gestorven..
maar probeer nu nog te genieten en niet teveel na te denken over als ze er neit meer is!
Ik vind dit heel erg verdrietig voor jou en je familie. Vertel haar steeds opnieuw hoeveel je om haar geeft en pluk íeder moment. En... GEEF NIET OP!
Wij maken iets dergelijks mee op het moment; een moeder van 3 kinderen zonder echtgenoot en een tumor in haar hoofd.
Er is een boekje, het heet 'Menslief ik houd van je' het is van Phil Bosmans en het is het mooiste kado wat JIJ je moeder kunt geven... geloof me...
Ooit kreeg ik het kado in tijd van grote nood, later gaf ik het graag weg aan iemand in nood en bijna dagelijk pak ik het wel eens...

kop op!!!
Wij maken iets dergelijks mee op het moment; een moeder van 3 kinderen zonder echtgenoot en een tumor in haar hoofd.
Er is een boekje, het heet 'Menslief ik houd van je' het is van Phil Bosmans en het is het mooiste kado wat JIJ je moeder kunt geven... geloof me...
Ooit kreeg ik het kado in tijd van grote nood, later gaf ik het graag weg aan iemand in nood en bijna dagelijk pak ik het wel eens...
kop op!!!
Ze moet volgende week naar dekkerswald in Groesbeek, dan gaan ze met een slang via de keel de achterkant van de long bekijken, en kijken of er uitzaaiingen zijn. Maar het is iig heel irritant om zo af te moeten wachten. IK heb haar gister een gelukspoppetje gegeven, die houdt ze nu altijd op zak. Hopen dat dat ook een beetje steun geeft.
Ik heb precies hetzelfde, heb vorige maand te horen gekregen dat mijn moeder longkanker heeft
Er zat een agressief gezwel in de long en haar hele long is eruitgehaald
Vorige week heeft ze een scan in groningen laten doen, waarvan we volgende week de uitslag verwachten
Ik bid dat het niet is uitgezaaid naar die andere long
Verder probeer ik er niet teveel aan te denken, maar dat hou je toch niet tegen...en iedereen (vooral vage kennissen) vraagt hoe is het met je moeder? overal waar je komt...ik word daar wel moe van...niemand staat er bij stil dat ik er misschien wel helemaal niet over wil praten.
Er komen ook veel mensen bij ons langs, die normaal nooit langskomen, dat vind ik ook wel raar, maar goed..iedereen bedoeld het goed
Mijn moeder moet sowieso een chemokuur ondergaan (preventief), waardoor ze kaal wordt
Gelukkig heb ik een lief vriendje die er altijd voor me is, daar heb ik veel aan..en voor de rest probeer ik maar dag bij dag te leven
Je staat er nooit bij stil hoe het is om je moeder te verliezen omdat het zo vanzelfsprekend is dat ze er altijd voor je is, ik hoop écht dat alles goedkomt.
Er zat een agressief gezwel in de long en haar hele long is eruitgehaald
Vorige week heeft ze een scan in groningen laten doen, waarvan we volgende week de uitslag verwachten
Ik bid dat het niet is uitgezaaid naar die andere long
Verder probeer ik er niet teveel aan te denken, maar dat hou je toch niet tegen...en iedereen (vooral vage kennissen) vraagt hoe is het met je moeder? overal waar je komt...ik word daar wel moe van...niemand staat er bij stil dat ik er misschien wel helemaal niet over wil praten.
Er komen ook veel mensen bij ons langs, die normaal nooit langskomen, dat vind ik ook wel raar, maar goed..iedereen bedoeld het goed
Mijn moeder moet sowieso een chemokuur ondergaan (preventief), waardoor ze kaal wordt
Gelukkig heb ik een lief vriendje die er altijd voor me is, daar heb ik veel aan..en voor de rest probeer ik maar dag bij dag te leven
Je staat er nooit bij stil hoe het is om je moeder te verliezen omdat het zo vanzelfsprekend is dat ze er altijd voor je is, ik hoop écht dat alles goedkomt.
laatste aanpassing
Zoals al eerder gezegd hier: blijf positief!!
Jullie zijn er vroeg bij en de artsen kunnen een heleboel tegenwoordig!
Praat,lach,schreeuw en huil met zn allen. Familie is zo belangrijk!!
IK ben mn moeder verloren aan dezelfde vreselijke ziekte en ik denk met veel liefde terug aan onze gesprekken.
Het is een rotziekte en ik hoop zo dat er een medicijn komt dat iedereen geneest.
Mijn vader is een halfjaar na mn moeder overleden dus ik zeg tegen iedereen die op zijn ouders loopt te zeuren: wees zo blij dat jullie je ouders nog gezond en wel hebben!!
Ik wou dat er nog is op mij gezeikt werd door mn ouders!
voor Keetje
Jullie zijn er vroeg bij en de artsen kunnen een heleboel tegenwoordig!
Praat,lach,schreeuw en huil met zn allen. Familie is zo belangrijk!!
IK ben mn moeder verloren aan dezelfde vreselijke ziekte en ik denk met veel liefde terug aan onze gesprekken.
Het is een rotziekte en ik hoop zo dat er een medicijn komt dat iedereen geneest.
Mijn vader is een halfjaar na mn moeder overleden dus ik zeg tegen iedereen die op zijn ouders loopt te zeuren: wees zo blij dat jullie je ouders nog gezond en wel hebben!!
Ik wou dat er nog is op mij gezeikt werd door mn ouders!
Als eerste wil ik jullie heel veel sterkte wensen!
Het klinkt misschien stom, maar wees 'blij' dat je iig weet wat het is. Mijn vader had een of andere ziekte waaraan hij ook overleden is. Maar we weten nu nog steeds niet wat het was. Doordat je weet wat het is is het makkelijker verwerken, en kunnen ze er iig iets aan doen.
Sterkte!!!
Het klinkt misschien stom, maar wees 'blij' dat je iig weet wat het is. Mijn vader had een of andere ziekte waaraan hij ook overleden is. Maar we weten nu nog steeds niet wat het was. Doordat je weet wat het is is het makkelijker verwerken, en kunnen ze er iig iets aan doen.
Sterkte!!!
Ook ik wens jullie veel sterkte!!! Probeer gewoon positief te blijven denken...tegenwoordig kunnen ze heel veel!!
Weet er alles van meid... ik heb ook lang in die onzekerheid geleefd.
Mijn vader had ook longkanker en is nu gelukkig weer een beetje op orde.
Over een maandje krijgen we weer een nieuwe uitslag of de tumor nou echt weg is of nie.
K wens jou en je familie heel veel sterkte

Mijn vader had ook longkanker en is nu gelukkig weer een beetje op orde.
Over een maandje krijgen we weer een nieuwe uitslag of de tumor nou echt weg is of nie.
K wens jou en je familie heel veel sterkte
laatste aanpassing
Me opa heeft ook kanker..en de artsen hebben hem opgegeven..toen we het kregen te horen was het echt schrikken
..ze kunnen er niet meer aan doen dan chemokuren geven...dat heeft hij nu gehad..en het hielp..de tumoren werden rustig(niet druk heen en weer met uitzaaien) waardoor zijn leven verlengt kan worden..omdat me opa niet echt ziek werd ervan zijn er nu weer kuren bezig op hoop dat hij nog wat langer bij ons kan zijn
..doen ze nu weer een kuur ...Hij is weer een jaartje ouder geworden van de maand..en kan nog lekker vissen en bij ons zijn..je moet gewoon door blijven gaan..lekker tijd door brengen met familie en vrienden samen..en genieten zolang het nog kan..Heel veel sterkte!!!
Veel sterkte voor jullie. 
En het is nu gewoon die onderzoeken afwachten, ik hoop echt dat het een klein plekje is en er nog iets aan gedaan kan worden. Kanker betekent echt niet altijd het einde!
Bij mijn moeder was het vanaf het begin duidelijk dat er niks meer aan te doen was, het was allemaal al uitgezaait.
Ik hoop dat de oorsprong bij je moeder in de longen zit!
Inge
En het is nu gewoon die onderzoeken afwachten, ik hoop echt dat het een klein plekje is en er nog iets aan gedaan kan worden. Kanker betekent echt niet altijd het einde!
Bij mijn moeder was het vanaf het begin duidelijk dat er niks meer aan te doen was, het was allemaal al uitgezaait.
Ik hoop dat de oorsprong bij je moeder in de longen zit!
Inge
laatste aanpassing