Partyflock

Forumonderwerp · 758391
1 volger · 54851x bekeken
Waarschuw beheerder
donateur
Wel eens zin in een cola maarja geen geld?
Hier is de oplossing, net als computers hebben de chips in CC automaten ook een soort van operating system, natuurlijk niet zo gecompliseerd als windows of linux, maar het heeft wel een debug menu, om hier in te komen heb je een "code" nodig.

Deze code is: [4][2][3][1]
Dat is eigenlijk het enige dat je hoeft te onthouden.
Waar voer je deze in is dan de vraag?
Deze automaten hebben grote knoppen om verschillende blikjes drinken te selecteren, wat meestal iets als dit is:
[Cola]
[Cola]
[Cola Light]
[Sprite]
[Sinas]
Enzovoort

Alleen de bovenste 4 zijn belangrijk.
[Cola] staat gelijk aan [1]
[Cola] staat gelijk aan [2]
[Cola Light] staat gelijk aan [3]
[Sprite] staat gelijk aan [4]

Dus je druk eerst de [Sprite] in, dan de 2de [Cola], dan [Cola Light] en als laatste de eerste [Cola]

Nu komt om het schermpje waar normaal de prijzen staan iet sin de richting te staan van [DBM], om door dit menu te scrollen gebruik je 1,2,3 en 4 knop.
[1] = Exit/Terug
[2] = Omhoog
[3] = Omlaag
[4] = Select

Je kan via dit menu kijken hoeveel geld de automaat bevat, maar dat is niet boeiend, je kan nu via het menutje ook blikjes uit laten werpen, er schijnt ook een mogelijkheid te zijn om geld uittewerpen.

Ik heb het zelf getest op mijn oude school, het werkt bij de grote rode coca cola automaten. Ik kon de automaat helemaal leeg halen, geld laten uitwerpen is mij nog niet gelukt. helaas :P
Dus nu hebben jullie weer wat te doen in de pauzes :>
Suc6 !
Waarschuw beheerder
je bent een schat(L)

8)
Waarschuw beheerder
donateur
Het is een gave :P

Waarschuw beheerder
donateur
whahahaha dwaasje ben je ook (L)

Waarschuw beheerder
donateur
QQ (K)(K)(K)(K)(K)(L) see you in 2012
Waarschuw beheerder
donateur
hehe ff proberen op een station morgen
Waarschuw beheerder
donateur
Weet nog wel een leuke.
Als je beltegoed op is, of je wil je school gewoon een hoge rekening bezorgen....
Zoek de openbare telefoon op, meeste scholen hebben deze nog, zo'n 1 waar je geld in moet goeien, telefoon met een kaart werkt dit niet bij, maar goed.
Als je gratis wilt bellen:

Neem de hoorn op,
Toets het volgende in:
*0000#
Gevolgd door het nummer dat je wil, dus draai gewoon een 0609 of 0906 (ofzo) nummer, ff w8ten tot je in een menutje komt waar je een dame kan kiezen, gewoon hoorn laten hangen en weggaan, DOKKUHHHH :P
Artiest Z1ppo
Waarschuw beheerder
donateur
ik ga hem wel es testen :D
Waarschuw beheerder
Broodje aap. No fucking way dat die gasten van die automaten ZO dom zijn...

Waarschuw beheerder
Ken je ook nog programma´s van gokkasten??? :O
Waarschuw beheerder
donateur
Mocht het niet lukken met je CC automaatje in de plaatselijke supermarkt, het werkt prima met de Coca Cola automaten op scholen in friesland :P
Waarschuw beheerder
donateur
Ja gokkasten moet je gewoon net zolang tegen aan schoppen tot alle klepjes eraf vliegen :p

Waarschuw beheerder
donateur
lol 8)
Waarschuw beheerder
donateur
tja ik zit op friesland college in lwd dus ja..
Waarschuw beheerder
Oudere gokkasten hadden inderdaad wel van dat soort geintjes -> software bugs, als je bijvoorbeeld bepaalde knoppen ingedrukt hield, stekker d'r uit, stekker d'r weer in ging ie rebooten en gooide ie alle geld er uit. Tegenwoordig werken dat soort geintjes helaas niet meer..
Waarschuw beheerder
btw, wat zit er op dat gezicht op je foto? :/
Waarschuw beheerder
Heb het wel es gebrobeerd... maar bij mij werkte het niet :nee:

Waarschuw beheerder
donateur
QQ anders negeer je me gewoon :cry:
Waarschuw beheerder
donateur
Hahah dat is een moedervlek QQ :P
Artiest {SHOWLIST artist 24710, 73970}
Waarschuw beheerder
Kaas toch?

Waarschuw beheerder
donateur
ik dacht worst
Waarschuw beheerder
donateur
In snackbars heb je meestal van die automaten met touchscreen waar je allemaal verschillende spelletjes op kan doen, vet boring, jullie kennen ze vast wel, als je met dat ding van taal verwisselt hoor je van van die irrietante stemmetjes in die taal.
Boven in het scherm staat het merk van het apparaat of dergelijke, meestal in een speciaal vakje, als je hier heel snel telkens op druk met 2 vingers omstebeurt, krijg je vakje waar je password in moet voere, als je stuk of 20x foute w8woord intypt loopt ie vast, is ook leuk :D(Y)

Waarschuw beheerder
donateur
gedraag je toch eens :P
Waarschuw beheerder
Manonnnnnnnnn!!! 8)

Tot 2012 :yes: (K)(K)(K)(K) (L)

Waarschuw beheerder
photo play idd......hele tijd snel drukken
´´Photo´´ ´´play´´ ´´photo´´ ´´play´´

das wel waar idd!

Waarschuw beheerder
donateur
:yes: (L)

Waarschuw beheerder
Dat klopt van hierboven, als je dan 1,2,3,4,5,6,7,8,9 intypt dan staat er: NSB28 ofzo.

Waarschuw beheerder
http://www.hacktic.nl/magazine/1146.htm

Zo ging dat 'vroeger'

damn:O dat waren nog eens tijden.....
Waarschuw beheerder
donateur
photoplay was het ja, was de naam ff kwijt :)

Waarschuw beheerder
Pssst, Blikkie cola kopen? :P

Waarschuw beheerder
donateur
hey ettertje wrom heb ik geen last van je gehad vandaag? :[
Waarschuw beheerder
zekers concept... good old days... jammer... hehe
Waarschuw beheerder
donateur
haha het is jou beurt manon :p
Waarschuw beheerder
donateur
@ LadyLuck aka O:) BITCH 4 LIFE [A.S.U.]

[B
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
voeg me weer toe op msn dan :[

Waarschuw beheerder
donateur
hey me favo Stalker heeft ook weer wat te melden B)
Waarschuw beheerder
donateur
Nee ik vind jou geen waardig plaatsvervanger voor schizo, die was veel groffer :p

Waarschuw beheerder
donateur
dan lekker niet joh :[
Waarschuw beheerder
donateur
Mwheheh (K) vind je wel liev hoor :p

Waarschuw beheerder
donateur
lieg niet :[

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:x

Waarschuw beheerder
donateur
Biek :[

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
non :[

Waarschuw beheerder
donateur
B)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:P
Waarschuw beheerder
ga het vanmiddag proberen :P

Waarschuw beheerder
donateur
Haha lachen dadelijk ma ff uit testen (Y) :D

Waarschuw beheerder
gedaan, het lukte me in het schermpje te komen, maar tevens een kwaaie congierge achter me aan gehad.
Waarschuw beheerder
Hahaha, het werkt :d

Waarschuw beheerder
donateur
zou wel mooi zijn als dat ff kon maar ik betwijfel 't is volgens mij veels te makkelijk zo...

*gaat 't stiekem toch ff proberen :9*

edit: 't werkt dus ook nog gewoon ofwat :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
*Loopt naar de kantine*

Edit: *En komt terug met een blikje 8)*
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wij hebben digitale cola automaat :/

Waarschuw beheerder
* loopt de school in *

Waarschuw beheerder
K zit nu in het Menu.. maar welke toetsen moet ik indrukken om er een blikje uit te krijgen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ze hadden een paar jaar geleden waar ik op school zat een pasjes systeem op de cola automaat gezet.
Waren ze vergeten de prijs aan te passen :S
Stond op 1 cent ofzo :D

Duurde niet lang overigens!

Waarschuw beheerder
donateur
fuck wij hebben ook zo'n automaat met pasje daar werkt 't niet dan ofwat?

Waarschuw beheerder
donateur
Zoiets werkt ook bij automaten waar je je auto kunt wassen. Door een bepaalde toets volgorde, kun je gratis je auto wassen.
Zal es effe opzoeken waar ik dat opgeschreven heb!
Waarschuw beheerder
donateur
Alvast bedankt
:respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Werkt het ook bij first choice apparaten??
Anders vanmiddag direct even op het werk proberen :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zei toch dat het werkte, heb het zelf getest :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
En een automaat met flesjes, zou dat op dezelfde manier werken??? :D
Waarschuw beheerder
donateur
Weet ik niet cker, kan het proberen :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ga ik ook zekers doen. O:)

*Gaat op jacht naar een automaat* 8)
Waarschuw beheerder
ga ik is even uitproberen, bij ons alleen automaten die werken met chipknip, dus ik ben benieuwd.
Waarschuw beheerder
donateur
Het zijn die cola automaten waar de knoppen onder elkaar zitte of naast elkaar.
Die automaten met flesjes hebben van die vet grote knoppen.
Mayb werkt ut daar bij, maar ik weet niet cker wat daar 1,2,3 en 4 is...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
nou, ben express een automaat gaan zoeken om het uit te proberen.

bij de Karwei hadden ze ene staan, geprobeerd, maar tevergeefs :/

hoe ziet die automaat precies uit dan.

de meeste van jullie hebben toch een camera op je tel. dus maak ff een foto :P
Waarschuw beheerder
donateur
[img width=139 height=233]http://www.zelst.nl/New%20Pages/autkoud/images/cocablik.jpg[/img]
Gewoon zo'n ding :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ja in zo'n automaat probeerde ik het net :s

3x cola
1x cola light
2x fanta
1x fanta cassis

:/

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
toen ik 4231 indrukte stond er: error :/
Waarschuw beheerder
donateur
wij hadden op school zo 1, maar nu staat er 1 met van die hele grote knoppen. toch ff proberen dinsdag!

Waarschuw beheerder
Die dingen staan ook op stations.....:yes:

tog?

whahaha m@sterlijk! kheb tog nooit vertraging:S

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Die dingen staan ook op stations.....:yes:

tog?

hier wel

maar ik betwijfel of die het doen want dat zijn dezelfde automaten als waar ik vanmiddag heb geprobeerd, en daar werkte het niet :/
Artiest {SHOWLIST artist 69437, 22984}
Waarschuw beheerder
Net geprobeerd met een cola-flesjes-automaat...

Ik kwam in het menu met: CASH, SALE, Eror en rtn...

CASH kun je volgens mij zien hoeveel geld erin zit (gebruik de up down navigatie toetsen om van een bepaald artikel te bekijken)
SALE kun je volgens mij zien hoeveel er verkocht zijn (gebruik de up down navigatie toetsen om van een bepaald artikel te bekijken)
Eror, en dan 2x select had tot gevolg dat er Clear All begon te knipperen, ding leek ook nog wat herrie te maken en vervolgens waren ineens alle artikelen behalve de eerste (gewone cola) uitverkocht :P
Met rtn sloot je het menu gewoon af

Maar hoe krijg ik het ding nu zover dat er dingen uitkomen?
Waarschuw beheerder
donateur
je moet in het menu CPO zoeken, om geld te droppen, ik heb er inmiddels al 130euro uit ahahhahahahaha
Waarschuw beheerder
Dalijk in het café maar ff uitproberen of dat van photplay werkt:)
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb het geprobeerd maar het werkte niet bij mij :(

t was wel precies zon automaat als op de foto
Waarschuw beheerder
Nou, ik heb het gister dus geprobeerd bij de Photoplay automaten, maar dan moet ik een code intypen...:S dus ik heb er nog niets aan:(

Waarschuw beheerder
weet niet iemand die code van photoplay?

Waarschuw beheerder
donateur
weet niet iemand die code van photoplay?

de code van photoplay verschilt per plaats waar die kast staat. Ik heb um zelf een keer gekraakt bij een cafetaria de code was toen [4] [3] [2] [1]
Je kon dan oneindig gratis spelen & welkomstteksten veranderen.

die code is dus overal verschillend!

Waarschuw beheerder
wij hebben het ok een lange tijd geprobeerd zonder suc6.

Waarschuw beheerder
donateur
wij hebben 2 weken kunnen genieten
totdat ze door hadden dat er helemaal geen geld onderin de kast lag
maar we speelden wel uren

whuh hoe kan dat toch?

Waarschuw beheerder
maar op school proberen van die coca cola automaat:D

Waarschuw beheerder
ik ben blond, is hier geen makkelijkere handleiding voor?
Waarschuw beheerder
ik ben blond, is hier geen makkelijkere handleiding voor?

Oke je zegt het zelf al.. :P
Waarschuw beheerder
Ze moeten die dingen in t holland cassino zetten.. dan winnen we ook nog eens wat
Waarschuw beheerder
moet ik toch een x proberen dan! :P

Waarschuw beheerder
bij mij op t werk deed die t nie :(

Waarschuw beheerder
bij mij op school werkte hij :D alleen kon zien hoeveel geld erin zat maar niet blikjes laten droppen ofzo :s

Waarschuw beheerder
ghehe op weg na inqontrol overal gebrobeerd overal kreeg ik een error :S van Doetinchem naar Amsterdam
Artiest {SHOWLIST artist 24361, 46946}
Waarschuw beheerder
Haha ik ga het morgen eens op school proberen :D
Waarschuw beheerder
Ik heb het ook geprobeerd op 2 verschillende automaten.

De code klopt. Er komt dan 'error' te staan, maar als je dan knop 2 en 3 gebruikt (omhoog en omlaag) dan kun je door een menu scrollen. Je kunt 'cash' en 'sale' zien en nog een aantal dingen, maar ik kreeg het beide keren niet voor elkaar om er iets uit te krijgen.. :S Ik heb ook geen DBM zien staan in het menu. Wel RTB of zoiets, maar als ik dan op selecteren druk (knop 4) gebeurde er nog niks..

Krijg je er alleen iets uit bij de echte oude automaten ofzo? Dat bij de nieuwere deze 'bug' is verholpen? Wel jammer dat het niet werkte... was prettig geweest om iedere dag op het station m'n tas vol te laden met blikjes en geld voordat ik naar school ga. :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
volgens mijn zijn die automaten die error krijgen er tegen beveiligt denk dat error eerst [DBM] was

trouwens wel in menu geweest :)
Waarschuw beheerder
Ik ben vandaag ook int menu geweest. Ik kreeg te zien CASH, RTN, ERROR en SALE. Ik kon iig geen blikes uitwerpen. Wat me wel op 1 of andere manier gelukt is, is dat alle producten ineens waren 'uitverkocht' 8)

Waarschuw beheerder
donateur
Werkte niet bij mij, wel zo'n kast.

Zijn er nog andere codes mogelijk?
Waarschuw beheerder
dit vind ik dus echt een goede tip van de topicstarter en ik ga dit dus ook zeker proberen morgen,ben benieuwd of t mij ook lukt.

Waarschuw beheerder
geniaal hahaha :D
Waarschuw beheerder
donateur
In snackbars heb je meestal van die automaten met touchscreen waar je allemaal verschillende spelletjes op kan doen, vet boring, jullie kennen ze vast wel, als je met dat ding van taal verwisselt hoor je van van die irrietante stemmetjes in die taal.
Boven in het scherm staat het merk van het apparaat of dergelijke, meestal in een speciaal vakje, als je hier heel snel telkens op druk met 2 vingers omstebeurt, krijg je vakje waar je password in moet voere, als je stuk of 20x foute w8woord intypt loopt ie vast, is ook leuk

als je dus een password in moet voeren zijn de laatste 4 cijfers van het telefoon nummer en dan heb je dus gratis credits... dit heb ik tenminste gehoord van iemand maar bij ons zat er geen foonnr op :(

Waarschuw beheerder
Interessant :D
Na wat geneuzel op google;

PREFACE
Coke vending machines are everywhere. They're getting more and more like regular computers with LEDs that show little "ICE COLD" messages and whatnot. Well, there's a lot more to those little built-in computers than you may think. Included in the low-level operating system that these babies run on is an actual debug menu that gives you access to all sorts of machine information and possibly gives you free cokes in older machines.

WHICH MACHINES WORK?
There's a very strict list of vending machines that have the debug menu. First off, they're all COCA-COLA product vending machines. This means the giant, un-missable picture on the front must show any of the following: Coke, Dasani (Water), Barq's Root Beer, Vanilla Coke, Cherry Coke, Sprite, Evlan (water), Fanta, Fresca, Frutopia, Hi-C, Sprite Remix, Mad River, Mello Yello, Minute Maid, Nestea, Odwalla, Mr. Pibb/Pibb Xtra, Planet Java, Power Ade, Seagram's Ginger Ale, Simply Orange, Sparkletts, or Tab. Of course anything Diet or Caffeine free works too.
The machine must have an LED screen. Some of the older ones just allow the LED to be set to a price amount and won't have the debug menu. You're safer if the little LED is telling you something. Usually it will scroll a little message like "Ice Cold Cokes". Newer machines are more likely candidates.

ACCESSING THE MENU
To enter the menu, there's a button combination. HERE'S THE ONLY THING YOU HAVE TO REALLY REMEMBER:

[4]-[2]-[3]-[1]

The buttons are numbered depending on how they are positioned. They will either be vertical (more likely), or in horizontal rows of 4 buttons per row. If it is vertical, the first button is #1, the one below it is #2, and so forth. If the buttons are in horizontal rows, the first button is #1, and the one to the right of it is #2. The numbers work like a type writer after that. In rows of 4, the first button of row 2 will be button #5. So, to review, getting in to the debug menu looks like this:

COKE MACHINE::::::
$1.00 -------
-------------
[ Coke ] <-- Hit this button last
[ Coke ] <-- Hit this button second
[ Diet Coke ] <-- Hit this button third
[ Sprite ] <-- Hit this button first
[ And so on ]
-------------

Some text should show up on the LED (probably the word "Error", we'll explain what it means next sections). If nothing happens, your machine doesn't have the debug menu.

NAVIGATION
To navigate from option to option (What they are is next section), remember the numberings we gave the buttons. They work as follows:
Button [ 1 ] - Exit/Back
Button [ 2 ] - Up
Button [ 3 ] - Down
Button [ 4 ] - Select

OPTIONS
Depending on the age of the machine, you will get a varying amount of default options available.
On older machines: SALE, VER, EROR, and RTN
On newer machines: CASH, SALE, EROR, and RTN

CASH - Machine Earnings Display
The CASH option will display how much money is in the machine currently. It generally takes a second or two to load. From here, you can scroll up and down through 12 or 16 different options, depending on the machine age. These other options display how much money was spent on each individual item, classified through its button (or slot, as I like to call it) number.
A neat side note about the slot numbers is that there are more slot numbers than there are actual slot, so usually the last 4 buttons contain zero money. This could be so that the same OS could be used on bigger machines, but the newer machines have even more slot numbers.

SALE - Total Sale Count
The SALE option displays how many drinks have been sold out of the machine. This tends to be cumulative, but not on all machines. The stock guy is probably supposed to reset this each time he re-stocks. Also, this has the same sub-options as the CASH option, where you can scroll up and down and see how many drinks have been sold from each slot.

VER - System/Machine Version?
This option will cause a large alphanumeric string to scroll across the LCD. The number looks very much like a serial number, but doesn't vary from machine to machine. It is most likely the OS or machine version number, but of the older machines that have the option, I haven't seen one that doesn't have the same number.

EROR - Error Log
There are 8 different types of errors - COLJ (Column Jams), VEnd (Vend Mechanism), door (Door Switch), sels (Select Switch), CHAR (Changer Errors), acce (Acceptor Errors), StS (Space-to-sales errors), and bVal (Bill Validators). The separate types and actual errors are useless, as you assumably can't get inside the machine, BUT(! you can clear the errors. Hold the enter (Number 4) button down for about 2 seconds, and it should clear the error.

RTN - Return
This is simply the return option. Selecting this will exit the debug menu. On newer machines, pressing the BACK button at the main menu will not exit, and RTN must be selected.
A side note: The menu can also be exited by pressing the coin return button.

EXTRAS
By holding in the coin return button and not releasing, on the newer "big-button" machines, this will display the internal temperature in Fahrenheit, as in "42F".

**Update**
There are many more menu options that are only accessible if they've either been enabled from the computer inside the machine, or on the internal computer behind the door (Probably not feasible for you to access).

CPO - Coin Payout Mode
You can can dump coins from the coin mechanism, and the various menu options allow you to choose which type of coins (Nickels, dimes, etc.) are dumped.

tVFL - Tube Fill Mode
This is useless to you. This allows you to load coins into the coin tubes, which you can't do from the outside.

TEST - Test Routines
This allows you to test the following various routines:
SE Allows you to test the buttons. Will give you number
of button when you press it
SP Sold-out paddle test. Not quite sure, most likely internal function.
Su Sold-out switch test. Same as paddle.
CO Motor test. Will run various column motors.
Cn Coin test. Put in a coin and it will tell you what kind of
coin it is.
nA Note acceptor test. Same as Cn, but for bills.
dSP Display test. Will illuminate various LEDs.
vErS Rattles off version number.

RELY - Relay test
This tests the relay electronic control of various parts. Do not do, as it will cause damage if various internal parts are not unplugged before usage.

PASS - Password
This is not normally accessible, but allows you to change the menu password from the 4-2-3-1. Whoo!

PrIC - Price Setting
Used to set the price for a drink. Not sure how to work it, but it seems simple enough.

StOS - Space-to-sales routine
Lets you change the STS routine and other options. This means that various buttons will all mean the same thing, i.e. the 6 coke buttons don't actually vend from 6 different columns, but vend from one (changing when one runs out of course).

COn - Machine Configuration/Permissions
This is the machine config menu that decides what of these options you are allowed to access through the outside panel. This is probably only accessible with the door open. I won't go into detail, but I'll list the Config numbers and what each do: C1 sets price menu on, C2 sets special (manufacturer) options on), C3 disables the "ICE COLD COKE" message. C4 is autoviewing of menu when door is opened, C5 is door switch status, C6 is mysteriously reserved for "future use", C7 determines whether your money credit stays in for 5 minutes or indefinitely, C8 is Force Vend, C9 allows multiple vends without putting in more money (i.e put in a 5 and get 3 cokes and then your change), and C10 is Escrow Inhibit.

CCoC - Correct Change Only Control
Adjusts Correct Change only rule to your liking.

TIME - Time Adjustment
Allows you to set the machine's local time.

LANG - Language Selection
Not sure how many languages are supported, but there are apparently more than just English.

Geen broodje aap verhaal dus, alleen kennelijk heeft niet elke automaat deze software.
En de opties waar je op zit te wachten (gratis cola, machine laten uitbetalen, prijzen wijzigen) moeten in de machine zelf zijn ingeschakeld.
Maar goed, naïeve mensen zat op deze wereld dus ik ga het zeker eens uitproberen :D
Waarschuw beheerder
Ja dat verhaal las ik gister idd ook op een site. We gaan vandaag weer ff verder met dat ding kutten, ff kijken of we de prijs wat kunnen veranderen O:)

Waarschuw beheerder
donateur
:devil:

Waarschuw beheerder
zaterdag ff op station utrecht proberen :D
Waarschuw beheerder
Wij komen hier op school ook in het menu, maar wat moeten we doen om precies een gratis blikje te krijgen?
Waarschuw beheerder
Whahaha!! Hier had ik nou nog nooit over gehoord!!! Xtje uitproberen maar ;)

Waarschuw beheerder
maar dat dat ding je geld gaat geven geef ik je weinig kanzzz want dat ligt in een bakkie.
Waarschuw beheerder
Ik kan wel in dat menu komen en dan kan ik naar CASH SALE en ERROR en RTB (ofzo iets) gaan maar hoe krijg ik nu een blikje eruit.
Artiest {SHOWLIST artist 43489, 59272, 35235}
Waarschuw beheerder
Geweldig!! effe onthouden hehe
Waarschuw beheerder
donateur
Menu is makkelijk om in te komen en ik kan ook wel per sluis bekijken hoe veel geld die heeft gemaakt,
maar gratis er een blikje uittoveren :no: :(

Kun je in dat stuk iets duidelijker zijn :)
Aangezien daar wel meer personen over struikelen :respect:
Waarschuw beheerder
Ja niekeeps, je hebt gelijk. Ik krijg onderhand wel dorst.
Waarschuw beheerder
donateur
Denk dat het gewoon niet bij elke automaat gaat, dat blikje eruit halen :(
Krijg zelf ook alleen maar CASH SALE en ERROR en RTB (ofzo iets)Heb het op 4 automaten bij ons op het werk geprobeerd maar geen blikje eruit :nee:

Kan je niet een foto van die automaat maken, misschien is dat een ouder versie van die automaat ofzo.
Waarschuw beheerder
hehehe es ff proberen vanavond :)

Waarschuw beheerder
Opties waar je "kwaad" mee kan moeten binnen in de automaat zijn ingeschakeld. Het is dus een kwestie van geluk hebben. Helaas nog niet uit kunnen proberen, want bij ons op school hebben ze alleen flesjes.
Maar k ga ook maar eens op zoek of er dergelijke trucjes voor sigaretten automaten zijn...

Waarschuw beheerder
Maar k ga ook maar eens op zoek of er dergelijke trucjes voor sigaretten automaten zijn...

:yes: Zet je bevindingen maar in dit topic....Oefen vooral op Marlboro medium ;)

Waarschuw beheerder
Ik heb het vandaag geprobeerd op mijn werk.
Maar het lukte niet echt :(
Is wel een redelijk oude automaat :(

Waarschuw beheerder
Met sigaretten automaten knoeien lijkt een vervlogen tijd, tenzij je dus een hele oude treft.
Wat ook altijd wel leuk is, die automaten met snoep tussen spiralen. Als je die een stuk voorover trekt en dan hard terug laat vallen wil je nog weleens prijs hebben :D
Waarschuw beheerder
kan ook gewoon het glas intrappe :P

die codes zijn veel leuker :D

ik ga het morgen ook maar es proberen;)

Waarschuw beheerder
Dit zou egt gekkenhuis zijn als dit werkt. Whahaha iedereen gaat die kasten proberen te plunderen. :P
Waarschuw beheerder
donateur
Ik kwam iig in het menu :D

Waarschuw beheerder
donateur
Hahaha dit ga ik morgen zeker proberen! :D
Waarschuw beheerder
Super!! (Y)

Maar erg dom van die automaatfabrikanten :S

Iedere mongool die met die codes werkt gaat ze toch zelf gebruiken en in het ergste geval bekend maken... Tenminste dat lijkt mij een logische zaak! Had dan op zn minst op elke machine een andere code gezet, of het 'menu-activatie-knopje' aan de binnenkant gemaakt!

Maar ga het ook even proberen als ik zo'n automaat tegenkom :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
wat is dat voor bullshit gratis games bij photeplay je ken alleen de topscores verwijderen:S

Waarschuw beheerder
hmz ga ik es proberen

Waarschuw beheerder
dat is leuk om te weten (6)
Waarschuw beheerder
Schooljaar is toch al bijna om, niks te verliezen dus:P
Waarschuw beheerder
Kben vandaag naar et station geweest met vriend om te proberen... Maar het wilde niet lukken :( Kan iemand me vertellen welk menu ik moet hebben om er blikjes uit te krijgen??

Waarschuw beheerder
maar is ff op me werk uitproberen
Waarschuw beheerder
Het gaat toch om deze apparaten ?.

[img width=139 height=233]http://www.zelst.nl/New%20Pages/autkoud/images/cocablik.jpg[/img]

Ik ga het morgen eens op me werk proberen :yes:
Waarschuw beheerder
heb je ook niet zoiets voor die snoepmachines met die spiralen? zou ook wel goud zijn.

Waarschuw beheerder
et begint een rage te worden :P
Waarschuw beheerder
donateur
Bij de Amsterdam ArenA werkt het niet :(

Waarschuw beheerder
Bij de Amsterdam ArenA werkt het niet

Hahaha maar het dak ging wel open en dicht hahahha

Waarschuw beheerder
Ridderkerk reddevill waar staat die automaat dan op je werk :O ben em nog nooit tegengekomen :D

maar op zich wel leuk idee alleen beetje makkelijker zou wel fijn zijn :9
Waarschuw beheerder
Hmmzz.. Heb pepsi automaat op school, zag ik vandaag, helaas...
Waarschuw beheerder
donateur
kan iemand niet ff uitzoeken wat de precies de code is om een blikje uit te laten werpen door zo'n automaat?

ik bedoel bijvoorbeeld:

4231 -> 2 -> 2 -> 4

want ik kwam wel in een menu na 4231 en dan krijg ik CASH, RTN (return?) en nog 1 maar die ben ik vergeten :)

kan iemand helpen?

Ik heb dorst! :P
Waarschuw beheerder
en een error, meeste zijn er nu al tegen beveiligd ;)
Waarschuw beheerder
Rianne---> Die cola apparaat die staat bij de ingang van het magazijn. (daar komen wij normaal nooit)
Kan ook zijn dat hij al weg is ;)

Waarschuw beheerder
hmm morgen maar is gaan kijken daar :9
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb nog steeds niet door hoe je zo'n ding hackt :vaag:

ik kan hem alleen vast laten lopen, maar geen blikjes eruit krijgen

Waarschuw beheerder
idd wat is de code dan om blikje uit te werpen en hoe kom ik bij CPO (Coin pay Out)
dat menu is leuk, maar dan moet je wel wat kunnen doen :)
Waarschuw beheerder
donateur
volgens mij kan het gewoon niet, ik zie op elk forum alleen maar mensen die zeggen dat ze het hebben gedaan maar nergens iemand die de code plaatst om een blikje uit te laten werpen
Waarschuw beheerder
Ik zat laatst wel in het menu van Photoplay. En de baas van het cafe heeft me een handje geholpen, en heeft het me een x voorgedaan. Hij wilt de goede code om het systeem in te komen, niet zeggen. Maar het is iets met de getallen van het telefoonnummer wat op de automaat staat...
Waarschuw beheerder
PrIC - Price Setting
Used to set the price for a drink. Not sure how to work it, but it seems simple enough.

misschien is dit de oplossing. gewoon prijs op 0 zetten...
Waarschuw beheerder
bij photoplay???:S waar kun je iets indrukken dan?
Waarschuw beheerder
donateur
ja lekker snugger, prijs op 0 zetten,

maar HOE?!
Waarschuw beheerder
damn ken nergens zo'n automaat in de buurt vinden, en om nou naar het station te gaan :/
Waarschuw beheerder
gratis blikjes of geld werkt alleen bij de automaten waar deze opties niet zijn uitgezet in het debug menu er zullen er vast zijn maar erg weinig. Je moet dus geluk hebben en de goeie tegen komen
Waarschuw beheerder
in cpo menu moet je 4 en 1 tegelijk 5 sec vasthouden.
valt er een blikje en gaat ie uit :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
iets in mij vind dat nogal sterk
Waarschuw beheerder
donateur
jep, vind ik ook...

iedereen zegt dat het kan, maar niemand kan om een reden die ze niet willen noemen de code hier niet plaatsen
Waarschuw beheerder
donateur
idd... beetje loos dus :)

in het menu komen is iedereen al gelukt geloof ik... alleen niemand schijnt zich te kunnen herinneren hoe ze geld uitwierpen, of blikjes uitwierpen... en toch schijnt de topic opener al tientallen blikjes en 130 euro buit te hebben gemaakt (y)
Waarschuw beheerder
donateur
ja en het leuke is dat dezelfde tekst hierboven ook al bij 5 andere forums staat,
dus ik denk dat het bij de topic opener ook niet is gelukt ;)
Waarschuw beheerder
donateur
sterker nog, we geven de topic opener een kans om het te bewijzen :)

geef ons de preciese volgorde van de knoppen die we moeten indrukken (en evt. hoelang ze ingedrukt moeten worden) voor de blikjes, en het geld :)

kan je bewijzen dat je niet uit je nek loopt te huilen :)
Waarschuw beheerder
donateur
tuurlijk :)

bewijs het door te voldoen aan mijn vorige post
Waarschuw beheerder
iedereen heeft tegenwoordig een telefoon waar je wel foto's of filmpjes mee kan maken, dus show maar eens wat bewijs dat het echt is gelukt :)
Waarschuw beheerder
donateur
juustem :)
Waarschuw beheerder
wat ik zei, in menu cpo, 4 en 1, 5 sec vasthouden :bier:
Waarschuw beheerder
donateur
leg ook ff uit hoe je in cpo komt dan, wat dat schijn je steeds te vergeten :bier:
Waarschuw beheerder
donateur
zoals ik al eerder zei, hoe de fuck kom je in het cpo menu?
Waarschuw beheerder
donateur
met andere woorden:

Het is niet mogelijk om een cola automaat te hacken
Waarschuw beheerder
donateur
nee guido...

maw: het zou misschien best mogelijk zijn, maar prototype zou nog geen menu kunnen ontdekken in een restaurant...
Waarschuw beheerder
donateur
ik vind het maar een beetje vaag allemaal...

als ik zou gaan quoten dan zou ik er zo 10 uit kunnen pikken die zeggen dat ze een automaat "gehacked" hebben, maar de code niet maar weten
Waarschuw beheerder
donateur
quote eens :)
Waarschuw beheerder
maar prototype zou nog geen menu kunnen ontdekken in een restaurant...

welke rest :/
Waarschuw beheerder
donateur
restaurant "Het marktzicht" in hoofddorp bijvoorbeeld :[

en ik ga niet quoten, geen zin in :[

Waarschuw beheerder
waarom hebben wij op school nouweer een pepsi automaat:(
Waarschuw beheerder
donateur
is daar een verschil in?
is toch hetzelfde merk :vaag:

Waarschuw beheerder
uh weet ik veel haha omdat ze het over coca cola blikjes hadden en geen pepsi maarjah morgen zkr is even proberen als dat lukt kan ik nog rijk worden door de blikjes te verkopen ook:P:P
Waarschuw beheerder
donateur
als het jou lukt, moet je ff de code hier plaatsen ;)

Waarschuw beheerder
hahaha ik ben tog al zo duds waarbij dat niet lukt en ik geloof het eerlijk gezegd ook niet:S:S maarjah ik bne slapen en dromen over een lege pepsi automaat:P

Waarschuw beheerder
Na kom op mensen !
ik heb geen drinken bij me :P
en wil ene blikje !!! :P:P

Waarschuw beheerder
Jaja ... jij toch ook :p

Waarschuw beheerder
dit is een vet oude hack die gewoon niet meer werkt dus laat maar
Waarschuw beheerder
Bij photoplay kun je op het scherm duwen.. moet je eerst op het woord photo en dan op play duwen. en dat paar x snel achter elkaar. dan kom je in een menu waar je een code in moet toetsen en de code is iets met het telefoonnummer wat op het stickertje vermeld staat

Waarschuw beheerder
to D-zire ik heb vandaag bij de pepsi automaten bij ons op school geprobeerd maar niks dus:S:S schijt zo ga zometeen ff naar de jumbo daar staat wel een echt coca cola automaat
Waarschuw beheerder
ja lekker snugger, prijs op 0 zetten,

maar HOE?!

als ik het goed begrijp is 1 exit, 2 + of -, 3 -of + (moet je maar even kijken, en 4 enter, naja, ik ga zelf maar ergens even kijken. volgens mij kan het gewoon niet werken :s

Waarschuw beheerder
neej denk het ook niet die fabrikante zullen zo dom zijn:S:S

Waarschuw beheerder
stat dat niet op de achterkant vna het apperaat?

Waarschuw beheerder
als het je lukt natuurlijk;)
haha dat met die coca cola automaat werkt wel....

kwam in het menu..
maar kon niet er niet uitkomen hoe je nouww geld of blikjes uit kon werpen!!!

kheb toen maar de automaat op leeg gezet...

alle lampjes branden, automaat was net die ochtend bij gevuld :P
Waarschuw beheerder
ik heb even met google gezocht en kwam deze site tegen:

http://www.i-hacked.com/content/view/12/48/

hier staat dus haarfijn uitgelegd hoe het moet en bij welke automaten het wel en niet kan

ik ga 't morgen even op 't station proberen in ieder geval ;)

Waarschuw beheerder
Zoo flex hoor, die cola heb me gesmaakt vandaag
Die code onthou ik maar effe hehe(Y)
Waarschuw beheerder
Doen die automaten op het station t ook zo?
Waarschuw beheerder
EdoubleP Kan je die code dan ff publiek maken plz??!?! :D

Waarschuw beheerder
zijn kwats praatjes denk
Ik ben nu op school, ik kom wel in het menu van de cola flesjes maar niet in die van de blikjes automaat...

Maar wie post nou ff hoe ik er een blikje/flesje uit haal??
Waarschuw beheerder
Hahahahah bij ons op school hebben ze die code dat je in het menu kan veranderd 8)
Waarschuw beheerder
als het je lukt natuurlijk

Niet gelukt :(

Waarschuw beheerder
donateur
Hebt het afgelopen donderdag op het station geprobeerd.
Ik kom echter wel in het menu en kan ook schakelen tussen bepaalde dingen, maar ik kan zo'n optie niet kiezen :S

Bv, je krijgt te zien:
cpo
en nog een paar dingen, maar je moet dan op een knop duwen zodat de automaat weet dat je die optie wilt gebruiken
Er staat knop nummer 4 =select, maar dat deed ie dus niet :/

Waarschuw beheerder
donateur
Dat had ik volgens mij ook gedaan
Want er kwamen geen blikes meer uit :9

Maar snap er geen snars van

En als nou eens de mensen die er zogenaamd wel iets uit hebben gekregen eens neerzetten hoe en wat precies....

Zo niet, lul je gewoon uit je nek :[ :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik heb wat gevonden op I-hacked.com zal maar effies knippen/plakken zeker ;P
Tis wel engels

OPTIONS
Depending on the age of the machine, you will get a varying amount of default options available.
On older machines: SALE, VER, EROR, and RTN
On newer machines: CASH, SALE, EROR, and RTN

CASH - Machine Earnings Display
The CASH option will display how much money is in the machine currently. It generally takes a second or two to load. From here, you can scroll up and down through 12 or 16 different options, depending on the machine age. These other options display how much money was spent on each individual item, classified through its button (or slot, as I like to call it) number.
A neat side note about the slot numbers is that there are more slot numbers than there are actual slot, so usually the last 4 buttons contain zero money. This could be so that the same OS could be used on bigger machines, but the newer machines have even more slot numbers.

SALE - Total Sale Count
The SALE option displays how many drinks have been sold out of the machine. This tends to be cumulative, but not on all machines. The stock guy is probably supposed to reset this each time he re-stocks. Also, this has the same sub-options as the CASH option, where you can scroll up and down and see how many drinks have been sold from each slot.

VER - System/Machine Version?
This option will cause a large alphanumeric string to scroll across the LCD. The number looks very much like a serial number, but doesn't vary from machine to machine. It is most likely the OS or machine version number, but of the older machines that have the option, I haven't seen one that doesn't have the same number.

EROR - Error Log
There are 8 different types of errors - COLJ (Column Jams), VEnd (Vend Mechanism), door (Door Switch), sels (Select Switch), CHAR (Changer Errors), acce (Acceptor Errors), StS (Space-to-sales errors), and bVal (Bill Validators). The separate types and actual errors are useless, as you assumably can't get inside the machine, BUT(!) you can clear the errors. Hold the enter (Number 4) button down for about 2 seconds, and it should clear the error.

RTN - Return
This is simply the return option. Selecting this will exit the debug menu. On newer machines, pressing the BACK button at the main menu will not exit, and RTN must be selected.
A side note: The menu can also be exited by pressing the coin return button.

EXTRAS
By holding in the coin return button and not releasing, on the newer "big-button" machines, this will display the internal temperature in Fahrenheit, as in "42F".

**Update**
There are many more menu options that are only accessible if they've either been enabled from the computer inside the machine, or on the internal computer behind the door (Probably not feasible for you to access).

CPO - Coin Payout Mode
You can can dump coins from the coin mechanism, and the various menu options allow you to choose which type of coins (Nickels, dimes, etc.) are dumped.

tVFL - Tube Fill Mode
This is useless to you. This allows you to load coins into the coin tubes, which you can't do from the outside.

TEST - Test Routines
This allows you to test the following various routines:
SE Allows you to test the buttons. Will give you number
of button when you press it
SP Sold-out paddle test. Not quite sure, most likely internal function.
Su Sold-out switch test. Same as paddle.
CO Motor test. Will run various column motors.
Cn Coin test. Put in a coin and it will tell you what kind of
coin it is.
nA Note acceptor test. Same as Cn, but for bills.
dSP Display test. Will illuminate various LEDs.
vErS Rattles off version number.

RELY - Relay test
This tests the relay electronic control of various parts. Do not do, as it will cause damage if various internal parts are not unplugged before usage.

PASS - Password
This is not normally accessible, but allows you to change the menu password from the 4-2-3-1. Whoo!

PrIC - Price Setting

StOS - Space-to-sales routine
Lets you change the STS routine and other options. This means that various buttons will all mean the same thing, i.e. the 6 coke buttons don't actually vend from 6 different columns, but vend from one (changing when one runs out of course).

COn - Machine Configuration/Permissions
This is the machine config menu that decides what of these options you are allowed to access through the outside panel. This is probably only accessible with the door open. I won't go into detail, but I'll list the Config numbers and what each do: C1 sets price menu on, C2 sets special (manufacturer) options on), C3 disables the "ICE COLD COKE" message. C4 is autoviewing of menu when door is opened, C5 is door switch status, C6 is mysteriously reserved for "future use", C7 determines whether your money credit stays in for 5 minutes or indefinitely, C8 is Force Vend, C9 allows multiple vends without putting in more money (i.e put in a 5 and get 3 cokes and then your change), and C10 is Escrow Inhibit.

CCoC - Correct Change Only Control
Adjusts Correct Change only rule to your liking.

TIME - Time Adjustment
Allows you to set the machine's local time.

LANG - Language Selection
Not sure how many languages are supported, but there are apparently more than just English.

USEFULNESS
Unless you can get behind the door, there's little you can do with this except impress your friends. However, if you're able to set the C-switches properly, you'll be able to manipulate the machine in any way you want, get free drinks, change the price, set up cool buy-one-get-one-free deals, etc, etc :). Not to forget, knowledge is power. One step closer to free sodas!

Suc6 !!!
Waarschuw beheerder
Trouwens geld eruit halen lijkt me stug, want als de munt doorvalt na de verkoop van het blikkie gaat ie apart van waar je wisselgeld uitkomt volgens mij...
Waarschuw beheerder
Trouwens geld eruit halen lijkt me stug, want als de munt doorvalt na de verkoop van het blikkie gaat ie apart van waar je wisselgeld uitkomt volgens mij...

volgens mijn zitten er een paar buizen in met wat wisselgeld.. als die buizen vol zitten valt de rest volgens mijn in een bak eronder :)... zo zit ut iig bij een gokkast (met een beetje fantasie is een colaautomaat net een gokkast)
Waarschuw beheerder
donateur
allemaal leuk en aardig, maar heeft iemand er iets noemenswaardig mee bereikt??

een gratis blikje cola ofzoiets?
Waarschuw beheerder
donateur
er zijn hier veel mensen die zeggen dat ze een blikje eruit hebben gekregen...

maar geen 1 kan de code hier neer zetten,
het kan dus gewoon niet :)
Waarschuw beheerder
donateur
ik heb ook geprobeerd gebeurde nix :no:

Waarschuw beheerder
Waarom werkt het niet?

Heel simpel :yes:

De deur moet openstaan voor sommige opties te kunnen gebruiken.

Op de deur zit een schakelaar die de programmeringsfunctie van het apparaat blokkeert en kom je dus niks verder.

Je kan bijvoorbeeld de prijsgegevens niet veranderen, ik heb geprobeerd (code -> PriC -> (kies 2 of 3 voor hoger of lager te maken)-> select -> select)
oftewel:

4,2,3,1 -> 2,2,4 -> 2,2,2,2,2,2 (nu staat de prijs op 0,00 bij deze automaat) -> 4, 4

Nu ben je uit alle menu's maar als je op een knop drukt voor een product uit te werpen doet de automaat dus niets en zal je zien dat de prijs nog steeds hetzelfde is als hij al was.

Tenzij je een sleutel hebt om de kasten te openen heb je geen zak aan al deze code's maar als je de deur al open kan maken is het onzin te programmeren omdat je dan zo kan pakken wat je wilt.
Waarschuw beheerder
donateur
(met een beetje fantasie is een colaautomaat net een gokkast)

Tsja, alleen met deze heb je altijd prijs.

Waarschuw beheerder
donateur
Nogmaals:

En als nou eens de mensen die er zogenaamd wel iets uit hebben gekregen eens neerzetten hoe en wat precies....

Zo niet, lul je gewoon uit je nek :[ :yes:

Waarschuw beheerder
was bij ons een keer in de grote pauze at zo'n debielige gast die de automaten vult de deur niet goed dichtgedaan:P hehehehe heel de school stond ervoor en binnen 6 min was dat ding leeg
Waarschuw beheerder
hahaha ga het morgen proberen :jaja:
Artiest {SHOWLIST artist 11802, 16036}
Waarschuw beheerder
donateur
Dat van de Cola automaten is ONZIN!!! vanaf de buitenkan kan er alleen een random check gedaan worden omdat het bedieningspaneel aan de binnenkant zit ... als je in de kast bent kan ik je nog wel wat codes geven ( ja ook die van het muntwisselautomaat )

Waarschuw beheerder
veel mensen kunnen wel blikje eruit halen maar zegge niet hoe ze dat doen...btje bullshit weer duzz

nou ik zou je zeggen ik gooi er dan een muntje in van een euro en dan druk ik op cola of fanta en dan komt er een blikje uit zo simpel is het :):P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ooohh :O Zo werkt dat dus... ff proberen..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Dat van de Cola automaten is ONZIN!!! vanaf de buitenkan kan er alleen een random check gedaan worden omdat het bedieningspaneel aan de binnenkant zit ... als je in de kast bent kan ik je nog wel wat codes geven ( ja ook die van het muntwisselautomaat )

:yes: precies!
Waarschuw beheerder
mja maar wel grappig toch maar eens proberen morgen

Waarschuw beheerder
jah ik heb het ook geprobeerd keb er geen blikjes uit kunnen krijgen maar nu staan alle 4 ( ze staan naast elkaar) de cola automaten op "sold-out" en alle lampjes staan te knipperen :P
Waarschuw beheerder
fuck man wat voor apparaat is het bedoeld er zijn meerdere apparaten :D

heb 2 soorten geprobeerd

op het 4e 2e 3e en teslotte op het 1e knopje te drukken maar er gebeurde niets
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Vroeger op school hadden wij ook een blikjes automaat en hadden er een paar uitgevonden dat waar de blikjes uitkomen je daar ook met je arm naar binnen kan en zo blikjes pakken :)
Na een tijd kwamen ze daar helaas achter en hebben ze daar een beugel bij geplaatst.
Waarschuw beheerder
ik weet niet of het uitwerpen etc. werkt, maar ik weet iig dat je in het menu kunt komen, alleen weet ik niet hoe je bij de cpo oid komt... als ik er zelf achter kom zal ik het posten... de code om in het menu te komen kan aangepast worden zodat je niet in het menu kan komen met 4231.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik heb het vandaag eindelijk geprobeert, maar ik kwam niet verder dan hetzelfde verhaal: cash, sale en error maar geen geld of blikjes eruit :(

Waarschuw beheerder
bij ons staat er 1 van pepsie met flesjes opschool.ook het zelfde verhaal: cash, sale en error maar geen geld of blikjes eruit

half jaar gelden hadden ze uhm een keer open laten staan, alleen toen wis ik dit nog niet.
Waarschuw beheerder
op station,s doe die het ook niet :@
Waarschuw beheerder
Het is me wel gelukt alle lampjes rood te maken op school :D

Moet je eerst naar error, dan staat er NONE, dan druk je een paar keer op 4, en dan een paar keer op 1

Tadá :P

Waarschuw beheerder
Ik heb het op verschillende automaten geprobeerd en het werkt wederom gewoon niet.

Zoals ik al eerder heb gepost moet de deur openstaan om de programmeermodus mogelijk te maken.

Elke automaat maakt gebruik van hetzelfde programma dus zijn op elke automaat (wat voor merk er ook inzit) de knoppen hetzelfde.

Ik kan jammer genoeg nergens een datasheet of ander info vinden of de software en/of componenten in zo'n automaat dus ik denk dat er nooit niemand gratis cola zal krijgen op deze manier

Waarschuw beheerder
Het kan misschien op een andere manier mogelijk zijn door de software zodanig overhoop te gooien (als dat kan met die 4 knoppen) zodat je wel in de programmeermodus kan komen.

Als ze door een IC bestuurd worden heb je misschien kans dat als je bepaalde knoppen inhoud de voedingsspanning of een ander signaal in het IC zodanig hoog of laat wordt dat je alsnog in de programmeer modus kan komen.
Waarschuw beheerder
bij ons op school vroeger deden wij ook hacken, alleen dan 'brute force hacken' ;)
gewoon 2 grote schroevendraaiers aan de zijkant van de voorplaat klemmen, vlink kracht zetten, en plop plaat springt er uit.. en graaien!

helaas zijn dat soort automaten tegenwoordig beveiligd :(

maar toch blijft het leuk ;)
Waarschuw beheerder
eeeh jah iedreen doet wel mooi 4 3 2 1 maar doe je dan wel ook weer 1 2 3 4 want zoals ik lees slaat iedreen dat wel mooi over

Waarschuw beheerder
60 cent zijn die blikkies toch???

Waarschuw beheerder
70 hier ;)
onmogelijk om het te doen, 4231 en dan 2,2,4 komt gwoon nix uit :S
wel handig als ut wel zou werken!!!
Waarschuw beheerder
Leuk verzonnen verhaaldje...d8 je dat er geen pincode opzat die alleen bij de eigenaar van de kast bekend is;)
Waarschuw beheerder
Waarom zou het een verzonnen verhaalTje zijn?
Niet iedere kast is hetzelfde, en wie weet heeft hij het over een andere kast dan de kast die jij probeerde...
Waarschuw beheerder
Hier op school kom ik wel in een menu met 4-2-3-1, en kan wel alle lampjes rood maken.. maar geen geld/blikjes rollen eruit :(

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hahahahahaha wat een prachtig pauper topic!

als ik al die codes lees......je gaat toch niet een kwartier kloten voor een paar blikkies prik? 8)

vroeger op stations wel veel van die dingen leeggerooft hehe, kon ze gewoon opentrekken en dat geldbakkie 'vingeren'
Waarschuw beheerder
Ga het wel ffies testen op school lijkt me wel chil als het werkt :):):)