Partyflock

Forumonderwerp · 758131
1920x bekeken

Waarschuw beheerder
donateur
BlonT?

Het is bonT 8)

Waarschuw beheerder
donateur
FNV bond???
Waarschuw beheerder
donateur
James Bond bedoel je :S ??

FUCK bond

Waar kan ik lid worden :9 ??
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ja je bent inderdaad blond ja:P
maar ja wat een filpje das echt niet normaal
bah bah..:s

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga t filmpje niet eens bekijken :no:

Kan al niet tegen dierenleed, dus verstandiger van niet :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Bond?? :S huh??

Maar ja.. beessies neeknuppelen voor bonT vind ik ook niets..

Waarschuw beheerder
a gossie wat zijn die beestjes zielig
ooit gehoort van bio industrie?
is minstens net zo 'zielig' als neerknuppelen
Waarschuw beheerder
wat maakt het nou uit of het dubbel is
maar die gaat ook over jlo
het is gewoon nie normaal toch wat er gebeurt

Waarschuw beheerder
niet normaal. en als je die mensen die dit soort dingen doen aftuigt dan ben jij de crimineel... schande
Waarschuw beheerder
sorry was een foutje van bond=bont maar wordt verandert hoop ik :S
maar het is inderdaad erg ja en het is niet neerknuppelen maar ook gewoon levend villen enzo

(K)

Waarschuw beheerder
dat soort mensen hebben geen gevoel in hun flikker zitten

*Triest* zullen we is hun vrouw afmaken en hun huid dragen
zouden ze ook niet leuk vinden
Waarschuw beheerder
Fuck Blond
Waarschuw beheerder
Hebben jullie geen leren schoenen?

Eten jullie geen vlees?

Hypocrieten!

Waarschuw beheerder
Hebben jullie geen leren schoenen?

Eten jullie geen vlees?

ja zeker wel, maar ik ga geen koe levend van zijn velletje ontdoen en vervolgens de biestukjes van z´n reet afsnijden..

moraalridder..

Waarschuw beheerder
ahhhhhh wat erg!
ik ben niet snel geshockeerd maar dit slaat echt alles!!!!
Waarschuw beheerder
Ik heb 't filmpje neit gezien, maar ik zeg alleen dat mensen die tegen bont zijn vaak hypocriet zijn. Dat zijn juist de moraalridders!

Waarschuw beheerder
maar ik zeg alleen dat mensen die tegen bont zijn vaak hypocriet zijn. Dat zijn juist de moraalridders!

:yes:idd

Waarschuw beheerder
lekker warm hoor zo'n zeehondenbontmuts

Waarschuw beheerder
Voor de mensen die tegen bont zijn, ik quote Daantje even.

Ik vind dat filmpje echt te erg! Heb het ook niet afgekeken, dat stukje dat zn vel eraf ging en je ziet m dan nog met z'n oogjes knipperen kon ik echt niet aanzien. Maar je kunt dit niet helemaal vergelijken met hoe het in nl gaat met bv nertsen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook tegen bont. Maar nl heeft een monopolie-positie met bont in de EU, in ons land worden deze dieren t.o.v andere landen nog goed behandeld.

Zou bont in nl verboden worden, dan blijft de vraag naar bont nog steeds hetzelfde en zullen andere landen die vraag overnemen, waar nertsen enz. nog slechter worden behandeld. Ik vind het dus nog best een moeilijke kwestie...

Ik zou dan ook het liefst zien dat het overal verboden zou worden, maarja dat zal nou eenmaal niet gebeuren...

Welke conclusie zou je daaruit kunnen trekken? Als je bont verbiedt ben je pas een dierenbeul, dan komt er een illegale handel op gang met bont van beesten die zeer slecht behandelt zijn, waar geen wetten of regels zijn voor die beestjes.

Dat is pas dom! :jaja:

Inge
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
maar ik zeg alleen dat mensen die tegen bont zijn vaak hypocriet zijn. Dat zijn juist de moraalridders!

In hoeverre is dat hypocriet dan???

Koeien worden niet gemarteld of op een verschrikkelijke manier omgebracht net zoals die zeehondjes enzo :no:

Maar goed, dat van die bio industrie klopt dan wel weer, en daar wordt vaak ook niet bij stilgestaan.
Waarschuw beheerder
De dieren in onze veeteeltbedrijven hebben niet zo'n mooi leven als de gemiddelde zeehond... En ze komen ook echt niet met een fijn spuitje aan het einde van hun leven hoor!

Maar goed, dat van die bio industrie klopt dan wel weer, en daar wordt vaak ook niet bij stilgestaan.

dat bedoel ik!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
De dieren in onze veeteeltbedrijven hebben niet zo'n mooi leven als de gemiddelde zeehond... En ze komen ook echt niet met een fijn spuitje aan het einde van hun leven hoor!

Mijn vader is slachter, en ik ben heel vaak met hem mee geweest naar de zaak, maar ja, hoe kan ik er wat over zeggen? Met welke woorden?

Die koeien die daar komen krijgen een stroomstoot en dan worden ze geslacht, maar dat kun je niet mishandeling of marteling noemen toch?

Maar tis meten met 2 maten denk ik, want het gaat overal anders...

Waarschuw beheerder
Die koeien die daar komen krijgen een stroomstoot

of er word een pin door het voorhoofd geragt
en soms misluk het doordat de schedel te dik is geworden door het krachtvoer moet het nog een keer
Waarschuw beheerder
Ik kom uit Wintelre, ik weet wel hoe we in ons land met ons vee omgaan...

Waarschuw beheerder
oe gadvver, ik heb t niet eens een halve minuut gekeken. zo ga je vrdmm niet met dieren om!!! niet normaal!!!
:@ bah

Waarschuw beheerder
Weet je dan wat varkens allemaal te vreten krijgen? Gemalen oude medicijnen (voor mensen) o.a.

Lijkt me niet gezond hoor.

Inge

Waarschuw beheerder
donateur
Ik kom uit Wintelre, ik weet wel hoe we in ons land met ons vee omgaan...

Maar het gebeurt niet overal hetzelfde :)

Waarschuw beheerder
donateur
Gatverdamme wat een gemeen ROTfilmpje:(

Ik ben blij dat ik NOOIT bont heb gedragen en weet zeker dat ik het NOOIT zal dragen :[

Zielige beestjes leven GVD gewoon nog :@
Waarschuw beheerder
kijk eerst da filmpje voordat je erzo over praat mensen
Dubbel maar ja maak niet uit ik ga gewoon nog een keer zeggen dat het vieze gore tering leiers zijn :@

En dat we dat met hun moeten doen :yes: omdat die lieve diertjes ook gevoel hebben :yes: (L)

Waarschuw beheerder
FNV bond???

haha
misschien CNV

als je ze neerschiet heb je wel mooi een gat in je bont jas
:vaag:

vind ik net zo erg als de bio industrie :yes:
Waarschuw beheerder
wel godverdomme! had ik nu maar niet gekeken!! het zweet breekt mij uit hier...ik heb dit soort filmpjes eerder gekeken en ben dan ook erg kwaad geworden en emotioneel!!
stelletje vuile vuile VUILE k*****r lijers!!
hier kan ik NIET over!!!
god, god, godverdomme!!!!!!

moet nu eerst mijn agressie kwijt!
Waarschuw beheerder
dat filmpje is echt niet meer normaal die mensen doeten ze af maken
Waarschuw beheerder
wat kan ik mij hier KWAAD om maken!!!!kutzooi!!!!!

Waarschuw beheerder
was al een topic voor ;)
Waarschuw beheerder
en? geen gevoel!

Waarschuw beheerder
donateur
Wat zeikt ieder1 over dubbel verdomme :[

Zoiets kan niet vaak genoeg besproken worden :@
Waarschuw beheerder
Gelukkig eet iedereen hier graseieren hè...

Waarschuw beheerder
donateur
Owjeej, bobje is weer de betweter hoor :/
Waarschuw beheerder
Niks betweter, maar dit is zo'n maatschappelijk correct topic...

Iedereen blaat altijd maar als het om bont gaat, maar over tientallen andere zaken hoor je geen mens. Kom op zeg: je mag tegen bont zijn, maar geloof mij: een bontnerts in een kooitje heeft exact hetzelfde leven als een koe, een varken of een kip! En de dood van zo'n nerts gaat ook precies hetzelfde !

Hypocriet, allemaal!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, ik snap je wel

Maar een koe wordt niet doodgeknuppeld of wat dan ook

Ja, varkens worden ook in een klein hokje gedouwd, en vetgemest en weet ik niet wat, maar toch is het weer meten met 2 maten
Waarschuw beheerder
Een nerts die gefokt wordt voor bont wordt ook niet doodgeknuppeld. En toch is iedereen er tegen!
Waarschuw beheerder
zegguh bobje...ik ben niet hypocriet :no:

ik heb zelf al vaak genoeg acties ondernomen...

Waarschuw beheerder
Het lijkt wel of sommige mensen niet lijken te snappen dat dat filmpje niet in NL is gemaakt. :no:

Zoals Bobje zegt; die beesten hebben het niet slechter als een koe of een kip, hoe kun je dan tegen bont zijn maar wel lekker vlees eten? En natuurlijk, dat buitenlandse bont wat een slecht leven heeft gehad, daar is iedereen tegen!

Soms denk ik wel eens, mensen kiezen ook het meest voor een dier wat er lief en schattig en mooi uitziet. Iemand ooit 'Ooh, wat zielig...' horen roepen over een bedreigde krabsoort ofzo die door de mens wordt uitgeroeid? Nee, het moeten vooral diertjes zijn met grote blinkende ogen, dan pas interesseert het mensen wat, en de rest van de dieren wordt vergeten.

In Zuid-Afrika in een of ander reservaat waren op een geven moment te veel olifanten, die al het eten opaten van andere dieren, die daardoor ook weer doodgingen. Dus wilde de regering wat olifanten afmaken, logisch, de natuur moet in evenwicht blijven. Maar nee hoor, wat een protest. Hoe durven de boze mensen zielige weerloze olifanten dood te schieten, dierenbeulerij! Maar iedereen vergeet voor het gemak dat die vele olifanten het hele ecosysteem op de savanne in de war schoppen zodat andere (minder leuke en schattige) dieren weer uitsterven.

Inge
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Het lijkt wel of sommige mensen niet lijken te snappen dat dat filmpje niet in NL is gemaakt.

Ik heb het filmpje niet gezien, maar het zal wel een zeehondje zijn dat doodgeknuppeld wordt.

Het is bij grote volksstammen in de poolgebieden trouwens de normaalste zaak van de wereld om op zeehonden te jagen. Kwestie van leven en dood, ook voor die mensen! Zoals wij op wild jagen, jagen hun ook op wild...
Waarschuw beheerder
ik heb zelf al vaak genoeg acties ondernomen...

Heb je legbatterij-kippen vrij gelaten?

Waarschuw beheerder
Als er te veel zeehonden in die gebieden zijn mogen ze van mij gerust worden afgemaakt.

Anders heb je voor je het weet alleen nog maar zeehonden in det gebied en is de rest van de dieren dood.

Maar niet onnodig doodmaken, het moet in evenwicht blijven allemaal. ;)

Inge
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Iell hier kon ik dus heel slecht tegen,vind et echt afschuwelijk kreeg er gewoon echt kippelvel van:S:( maja er is genoeg nepbond, volgens mij is echt bond ook te duur.

En boeien dat et nie in Nederland is wat maakt dat nou weer uit, tis al erg genoeg DAT het gebeurd, ook al is et ergens anders.

Waarschuw beheerder
donateur
maar jah, idd, als je over al het dierenleed wil gaan praten, dan ben je nog wel even bezig ofcourse :S

Waarschuw beheerder
Heb in de kast een jasje van angorawol, dat is dus van een konijn. Kriebelt wel hoor.

Inge

Waarschuw beheerder
in noorwegen kan je ze schieten...had ik een tijdje terug op tv gezien
en het is legaal !

Waarschuw beheerder
Noorwegen, daar jagen ze ook op walvissen.

Hoort geloof ik ook niet bij de EU.

Inge

Waarschuw beheerder
klopt...en hun vinden het overigens ook hardstikke normaal dat die zeehonden afgeschoten worden

Waarschuw beheerder
Ik denk er niet teveel overna.
Ik kan/wil er nu toch niet direct iets tegen doen.

En ik ben ook geen vegetarier

(verre van trouwens)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik vind het erger als mensen op walvissen jagen, die beesten zijn sneller uitgeroeit dan een zeehond. Ze planten zich niet zo snel voort.

Dat wil niet zeggen dat die zeehonden me niet boeien. ;)

Inge

Waarschuw beheerder
donateur
nee rotterdam records ik ook niet :'( *kots*

ik vind bont niet erg.. als het maar niet op een manier als in dat filmpje word gedaan.. echt ziekelijk
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Super zielig! heb het ook niet afgekeken!
Ophangen zulke gasten, of beter gwn het zelfde bij hun doen!!
Waarschuw beheerder
nou dat dacht ik dus ook
niet normaal he

(K)

Waarschuw beheerder
Ok even terug naar de realiteit stelletje wereld verbeteraars...

Dat filmpje is gruwelijk, walgelijk en bah. Maar kijk even naar de setting in het algemeen, ziet er erg oosteuropees uit... Denk dat de meeste van die diertjes netjes een pin door hun hoofd krijgen en dan pas gevilt worden... Dus fuck bont, beetje bullshit he...

Waarschuw beheerder
als ik die mensen daar zo bezig zie ,ik zou het heerlijk vinden om die mensen eens te bewerken met een knuppel en open te snijden terwijl ze leven:yes: ,als ik zie dat hun die beesten pijn doen reeg ik me ech over op:@

Waarschuw beheerder
Gadverdamme! die beesten leefde nog :@
Welk 3de wereldland is dit :S ?? Mep het beest in 1 x dan dood maar laat het NIET LIJDEN :@ :@ :@ grrr

Waarschuw beheerder
klopt...en hun vinden het overigens ook hardstikke normaal dat die zeehonden afgeschoten worden

Die beesjes schieten ze niet dood, die worden gewoon doodgeknuppeld :(

Ontopic: GRMBL !!! :@ heb t filmpje maar niet afgekeken, tranen stonden al bijna in mn oogjes :( Ik snap niet hoe ze dat die beesjes aan kunnen doen, waarom ze zo ontzettend laten lijden ? :( Is dat ze dood moeten om hun vachje dan gvd niet al erg genoeg :@

Waarschuw beheerder
ik heb het filmpje niet gezien want ik kan er echt niet tegen ik heb het vaker gezien namelijk en ik vind het echt vrezelijk die lui moeten ze afmaken maar wat kun je er aan doen ik wou wel dat ik er wat aan kan doen maar dat gaat niet zo makkelijk het is in sommige landen namelijk legaal ik snap er niks van maar het is helaas wel zo
Waarschuw beheerder
Goeiemiddag... het beestje leefde nog.. toen zijn velletje er af werd gehaald... Das egt niet best.. Welke achterlijke mensen.. dragen van dit soort kleding..
Tis egt niet best..
Waarschuw beheerder
ARRRRG ik dacht al dat het dat filmpje was wat ik dus niet wilde zien :(:(:(

Ik kan daar echt NIET naar kijken :(

Gewoon zoooo triest vind ik dat bahbahbah!!
Waarschuw beheerder
deze topic mag nog wel een keer goed onder de aandacht gehouden worden;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik vindt het wel wat hebben hoor... die ene bontjas van 50 cent bijvoorbeeld.... echt heel rielekst...
Waarschuw beheerder
donateur
Kenker Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

ik wou dat ik niet op dat filmpje had geklikt!

Fuck!

K@nkerlijers!!

Waarschuw beheerder
damn.. fok dat....

Ziek hoor.

je hoort die gast die t filmt ook zwaar over z'n nek gaan. Die kon het blijkbaar ook niet echt verdragen ofzo.

Waarschuw beheerder
ja wel te ziek:(

Waarschuw beheerder
jeej, ziek!

Waarschuw beheerder
:'( AFMAKEN DIE LUI!!!:@:@:@:@:@:@

Waarschuw beheerder
donateur
zielig voor die lieve diertjes

Waarschuw beheerder
kvind bont wel geil

Kneus

Waarschuw beheerder
Ik vind dat t verboden moet worden om bont te dragen. Als je weet hoe ze aan bont komen, wil je t toch niet meer dragen? Of ligt dat nou aan mij? Echt vreselijk dat zoiets gebeurt!

Waarschuw beheerder
Of ligt dat nou aan mij?

Nou als je nou even alle reacties door leest kun je vast wel merken dat het niet alleen aan jou ligt......
Waarschuw beheerder
donateur
je eet tog ook vlees

zeg iets nuttigs of hou anders gewoon je bek dicht, ok?
Waarschuw beheerder
poehpoeh mevrouwtje als ik dat toch vind eh?
Waarschuw beheerder
en zoals in t filmpje is idd triest ja, maar dat gebeurt niet overal zo hoor
Waarschuw beheerder
donateur
dat kun je niet met elkaar vergelijken en is al duizend keer besproken
als je denkt dat zeehondjes doodknuppelen of levend villen net zo erg is als een stukje vlees eten zit er serieus een draadje los bij je

Waarschuw beheerder

IQ van een natte krant of niet?
Dit is gewoon pure dierenmishandeling!!

Het vlees van een koe etc is goed voor ons, en die worden niet op deze wijze afgemaakt.
En bont? waar is dat goed voor?
Omdat bepaalde mensen er perse zo ''mooi/duur''mogelijk bij willen lopen.
Deze diertjes horen gewoon in de natuur te leven ipv dat mensen hun vacht om hebben.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Er gebeuren in NL ook wel dingen die niet door de bocht kunnen en miss wel net zo erg zijn, maar ik vind niet dat je vlees eten kunt gaan vergelijke met bont dragen!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
helemaal mee eens [L]autjuh :)

en waarom citeer je je eigen tekst den ties? ik heb het over de vergelijking tussen bont en vlees eten. niet of het overal even erg is

Waarschuw beheerder
:cry: :@ kut filmpje

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van snoepje.. op donderdag 17 maart 2005 om 12:48:
ik heb het niet af kunnen kijken echt niet normaal

overdrijven is ook een kunst he :/

mensen die bont dragen kijken hoe je eraan komt bah

tja hoe moet je er anders aan komen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 juni 2005 om 22:38:

ja ik zeg toch ook dat DIT pure mishandeling is!

Het vlees van een koe etc is goed voor ons, en die worden niet op deze wijze afgemaakt.

hieruit kan je ook opmake dat je maar oppervlakkig bent, het vlees van een koe goed voor ons?? je kan makkelijk iets anders eten waardoor een dier niet afgemaakt hoeft te worden..Die dieren die JIJ opeet worden net zo goed afgemaakt, niet op die manier maar wel DOOD dus denk nog maar eens na als je dat biefstukje eet hahhaa
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 juni 2005 om 22:42:
Er gebeuren in NL ook wel dingen die niet door de bocht kunnen en miss wel net zo erg zijn, maar ik vind niet dat je vlees eten kunt gaan vergelijke met bont dragen!

Ooit van leer gehoord?
Dat wordt niet gemaakt in een fabriek ofzo hoor, dus trek je schoentjes maar uit!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van tiesniewies op dinsdag 7 juni 2005 om 07:27:
je kan makkelijk iets anders eten waardoor een dier niet afgemaakt hoeft te worden..

idd!

"Fuck Bont" is een domme kortzichtige uitspraak!!!

Waarschuw beheerder
niet op die manier maar wel DOOD dus denk nog maar eens na als je dat biefstukje eet hahhaa

Ik eet geen biefstuk. :devil:

Ooit van leer gehoord?

Heb ik het over leer dan?
Ik heb het over de vergelijkenis tussen bont en vlees.

Wat niet bepaald te vergelijken is maarja.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
En het gaat van mijn kant om de manier hoe ze die diertjes dood maken.

Als ze dan toch zo graag bont willen dragen laat ze dan die diertjes op een ''normale'' pijnloze manier van het leven beroven.

Maar dan nog vind ik bont dragen onzin.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
heb 2 bontjassen

van konijnen

als ze het konijn toch doodmaken voor het vlees, kan je net zo goed van het vachtje een jas maken, weggooien is ook zo zonde

Waarschuw beheerder
Ehm bont is bleghhhh zoals het de manier is waarop het gestroopt... :@:@:@
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juni 2005 om 11:47:
Heb ik het over leer dan?

Nee, maar ik wel!

Er worden dieren gekweekt voor leer, voor vlees en voor bont.
Ik zie geen verschil!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juni 2005 om 12:02:
En het gaat van mijn kant om de manier hoe ze die diertjes dood maken.

Gekweekte bont-dieren hebben net zo'n goed leven als al het andere vee!

Lang niet elke bontjas komt van een doodgeknuppeld zeehondje hoor :s
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juni 2005 om 12:02:
Maar dan nog vind ik bont dragen onzin.laatste aanpassing 7 juni 2005 12:04

En leer dragen niet dus?

Waarschuw beheerder
En leer dragen niet dus?

Gaat het nou toch niet om.
Het gaat om dat filmpje hoe ze dat met die diertjes doen.

Waarschuw beheerder
En ik weet niet hoe ze dat met leer doen, en dat hoef ik ook niet te weten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nee, maar ik wel!

Er worden dieren gekweekt voor leer, voor vlees en voor bont.
Ik zie geen verschil!

Ja en leer word ook van levende dieren gefilt zoals in het filmpje:x
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juni 2005 om 13:00:
En leer dragen niet dus?

Gaat het nou toch niet om.

Ze weet dat jij gelijk hebt, en wil alleen verder in gaan op dit filmpje wat natuulrijk wel zielig is, maar waar ze verder maar kortzichtig over dierenspul denkt beetje raar dus

Waarschuw beheerder
:vaag:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
noem mij eens 1 functie die die beesten nog meer hebben....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juni 2005 om 13:03:
Ja en leer word ook van levende dieren gefilt zoals in het filmpje

99% van het bont toch ook niet man :s

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juni 2005 om 13:00:

Nee, de stelling in dit topic is "fuck bont" en dat slaat nergens op! Bontdieren hebben het net zo goed als dieren die gefokt worden voor vlees, eieren, vacht of wat dan ook. Ze komen op dezelfde manier aan hun einde, ze dienen hetzelfde doel. Dus heel dat domme principiele 'fuck bont' geouwehoer slaat helemaal nergens op!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ze weet dat jij gelijk hebt, en wil alleen verder in gaan op dit filmpje wat natuulrijk wel zielig is, maar waar ze verder maar kortzichtig over dierenspul denkt beetje raar dus

Tuurlijk jongen!
Waarvoor is dit topic geopend dan?
Idd, voor dat filmpje ja!
Dus wat lul je nou dom dan?!!?!?!?!?

Open anders even een topic over vlees eten en lederen schoenen..... :/
En als je toch niks zinnigs te melden hebt, ga dan gewoon weg.

noem mij eens 1 functie die die beesten nog meer hebben....

Ze zullen vast wel ergens goed voor zijn, en die beesten verdienen het niet om zo dood gemaakt te worden.
Dus wat lul je?!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juni 2005 om 14:31:
Ze zullen vast wel ergens goed voor zijn

waar voor?

Waarschuw beheerder
99% van het bont toch ook niet man

Tuurlijk jonge! :nee: :nee:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Juffrouw Natasja op dinsdag 7 juni 2005 om 12:09:
als ze het konijn toch doodmaken voor het vlees, kan je net zo goed van het vachtje een jas maken, weggooien is ook zo zonde

Hier ben ik het ook mee eens. Hou zelf ook een stukje vlees en ga dus ook niet luk raak roepen dat ik tegen bont ben. Dieren doden alleen vanwege het bont ben ik tegen maar is het over als laat ik maar zeggen "slachtafval"waarom zouden we het dan weggooien?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juni 2005 om 14:34:

Tuurlijk jonge!

Dus jij denkt echt dat vrijwel elke bontjas wordt gemaakt van een doodgeknuppeld zeehondje?

Ooit van Nerts-kwekerijen gehoord misschien?

Waarschuw beheerder
Dus jij denkt echt dat vrijwel elke bontjas wordt gemaakt van een doodgeknuppeld zeehondje?

Zeg ik dat dan?
Jij komt direct met je 99%.

Ooit van Nerts-kwekerijen gehoord misschien?

Jahoor.

Waarschuw beheerder
Ja en leer word ook van levende dieren gefilt zoals in het filmpje

Sooow en dat weet jij allemaal, het kan mij eerlijk gezegd niks verotte wat iedereen doet en laat. Maar het is nu eenmaal een feit dat bont *vaker* op een gruwelijke manier verkregen word.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Op die manier wel ja, maar niet zoals in dit filmpje waar het gewoon om de vacht gaat.

Leer maken ze ook van koeien huid, en die koeien zijn ook al dood dus dan is het ook ''zonde'' om weg te gooien als je er wat moois van kunt maken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juni 2005 om 14:39:
Sooow en dat weet jij allemaal, het kan mij eerlijk gezegd niks verotte wat iedereen doet en laat. Maar het is nu eenmaal een feit dat bont *vaker* op een gruwelijke manier verkregen word.laatste aanpassing 7 juni 2005 14:39

Ik vind heel de bioindustrie eerlijk gezegd ook gruwelijk! Dus ben het niet met je eens!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juni 2005 om 14:40:
Op die manier wel ja, maar niet zoals in dit filmpje waar het gewoon om de vacht gaat.

In het filmpje is iets gruwelijks te zien idd, maar om dan maar meteen 'fuck bont' te roepen klopt toch niet meid?!?

Waarschuw beheerder
In het filmpje is iets gruwelijks te zien idd, maar om dan maar meteen 'fuck bont' te roepen klopt toch niet meid?!?

Heb jij mij ergens zien zeggen dat ik het met die stelling eens ben?
Waarschuw beheerder

Ja dus!

Waarschuw beheerder
Ik vind heel de bioindustrie eerlijk gezegd ook gruwelijk! Dus ben het niet met je eens!

Je hoeft het ook niet met me eens tezijn. Maar onder ogen zien dat bont veelal op een minder 'vriendelijke' manier verkregen word als leer, wat veel van vee word gelooid.
En dat is waar dit topic(naar mijn idee) overgaat.

Waarschuw beheerder
Ja dus!

Wat ja dus?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juni 2005 om 14:46:
En dat is waar dit topic(naar mijn idee) overgaat.

Uit deze opmerking van TS maak ik op dat het er om gaat dat bont dragen nooit goed is...
mensen die bont dragen kijken hoe je eraan komt bah!

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juni 2005 om 15:07:
Wat ja dus?

Jij zegt letterlijk dat bont dragen nergens goed voor is, en impliceert daar dus mee dat je het wel degelijk met de stelling 'fuck bont' eens bent!

Ik probeer jullie alleen maar te laten inzien dat verreweg het grootste gedeelte van het bont niet van doodgeknuppelde zeehondjes komt, en dat gefokte bontdieren het net zo goed (of slecht?) hebben als onze kippen, koeien en varkens!

Kijk eens op dat potje smeersel dat je op je oogjes en wangetjes smeert om er mooier uit te zien. Dat potje make-up heeft zeer waarschijnlijk veel meer dierenleed veroorzaakt dan de gemiddelde bontjas!

Waarschuw beheerder
Jij zegt letterlijk dat bont dragen nergens goed voor is, en impliceert daar dus mee dat je het wel degelijk met de stelling 'fuck bont' eens bent!

Ja in de zin van, dat de mens er niet bepaald gezonder of wat dan ook van word.
Het liefst zo veel mogelijk geld betalen voor bontjassen etc.

Ik probeer jullie alleen maar te laten inzien dat verreweg het grootste gedeelte van het bont niet van doodgeknuppelde zeehondjes komt, en dat gefokte bontdieren het net zo goed (of slecht?) hebben als onze kippen, koeien en varkens!

Maar wat heb je dan nog de heletijd met die zeehondjes?
Dit zijn wasbeertjes.
En ik snap ook wel wat je bedoeld met die varkens enzo, maar ik heb in ieder geval niet gezegt dat die het zoveel beter hebben als deze diertjes.
Maar het gaat er hier om hoe ze met die diertjes om gaan, niet over hoe het in NL gaat.

en wangetjes smeert om er mooier uit te zien.

Ik heb nooit wat op mijn wangen ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juni 2005 om 16:14:
Maar wat heb je dan nog de heletijd met die zeehondjes?
Dit zijn wasbeertjes.

Ik heb dit filmpje niet bekeken :bloos:, vind ik overbodig... ;)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juni 2005 om 16:14:
Ik heb nooit wat op mijn wangen

Wel op je oogjes?

Waarschuw beheerder
Ik heb dit filmpje niet bekeken , vind ik overbodig...

Ow, maar dan heb je verder ook niet gezien hoe ze dood gemaakt worden?
Ook niet alleen met de knuppel.
Aan de achterpootjes uit het hokje gehaald en op de grond gegooid een paar x.
Halfdood aan de kant worden gesmeten en met de volgende beginnen, terwijl je die andere nog een klein beetje ziet bewegen.
Verder heb ik het niet gezien.
Ik heb trouwens dit filmpje alleen gezien dat het beestje een klap krijgt met die knuppel, niet verder.
Maar denk wel dat het het zelfde filmpje is.

Wel op je oogjes?

Klein beetje, maar dat is niet op dieren getest.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juni 2005 om 16:23:
dan heb je verder ook niet gezien hoe ze dood gemaakt worden

Nee, want dit is een uitzondering!
De meeste bontdieren worden "goed" behandeld!

Waarschuw beheerder
Nee, want dit is een uitzondering!
De meeste bontdieren worden "goed" behandeld!

In het buitenland niet.
Waarschuw beheerder
donateur
mensen die zitten te zeiken dat leer en vlees eten net zo erg is...bekijk asjeblieft 1 van de honderd andere topics over bont
steeds maar weer dezelfde discussie houden word ik echt heel erg gek van
Waarschuw beheerder
We willen allemaal welvaart en daar moeten offers voor worden gebracht. De een vindt het ene erger dan het ander, maar het punt is dat we niet moeten zeuren omdat we allemaal op ons eigen manier meedoen aan alle ellende.

Niemand wil het veranderen en niemand kan het veranderen omdat we allemaal onze levensstandaard willen behouden. Een discussie erover is dan veelal ook zinloos omdat het alleen maar draait om het proberen te overtuigen van de ander dat wat jij zielig en rot vindt ook het ergste is.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
bont geeft status
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 8 juni 2005 om 14:35:
bont geeft status

haha degene die dat filmpje heeft gemaakt draagt dan waarschijnlijk ook bont :respect:

Waarschuw beheerder
haha degene die dat filmpje heeft gemaakt draagt dan waarschijnlijk ook bont

Juist niet.
Denk eerder dat de persoon die dit heeft gefilmd wil laten zien aan mensen hoe het er soms wel niet aan toe gaat.
Dus dat hij dan op deze manier mensen laat ''schrikken'' en dat ze dan misschien wel geen bont meer gaan dragen en in actie komen tegen dit dierenleed.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van de raadsman op woensdag 8 juni 2005 om 15:52:
degene die dat filmpje heeft gemaakt

is de nieuwe steven spielberg
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
walgelijk dat filmpje, ik heb het ook niet afgekeken...verschrikkelijk. En idd mensen die bont dragen zouden verplicht moeten zijn het filmpje te kijken hoe ze aan dat bont komen. STUPID PEOPLE!!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 8 juni 2005 om 16:05:
haha degene die dat filmpje heeft gemaakt draagt dan waarschijnlijk ook bont

Juist niet.
Denk eerder dat de persoon die dit heeft gefilmd wil laten zien aan mensen hoe het er soms wel niet aan toe gaat.
Dus dat hij dan op deze manier mensen laat ''schrikken'' en dat ze dan misschien wel geen bont meer gaan dragen en in actie komen tegen dit dierenleed.

de man die dit filmde is een vriend van de mensen die de beestjes doodknuppelen hij filmt hoe stoer het is wat ze doen :S

Waarschuw beheerder
de man die dit filmde is een vriend van de mensen die de beestjes doodknuppelen hij filmt hoe stoer het is wat ze doen

Waar staat dat dan?

Werkzaam bij C2Events
Artiest Missi-on
Waarschuw beheerder
donateur
[img width=396 height=500]http://www.alterart.pl/oaf/foty/pink/3.jpg[/img]

YUP PINK IS RECHT!!!

Waarschuw beheerder
Sorry hoor maar als je dat filmpje ziet denk je toch wel even bij jezelf na of je nog dat soort jassen gaat dragen :vaag:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ja ga jij maar bij alles wat je eet, draagt of op andere manieren consumeert kijken hoe het wordt gemaakt.
bont is gewoon mooi en hoe je eraan komt is bijzaak

Waarschuw beheerder
ik zou na het zien van dit filmpje nog steeds bont dragen!! je moet weten dat mss maar 1 % van de mensen die bont verwerken die beesten op deze manier afmaken hoor! ze worden ook gewoon neergeschoten of zo, en daar voelen ze niet zo veel van als je goed schiet
Waarschuw beheerder
donateur
ik hoop dat ze van jou ook een jas maken na het zien van je 1e zin

Waarschuw beheerder
1 % van de mensen die bont verwerken die beesten op deze manier afmaken hoor!

1%!!!????
Weet wat je zegt man!
Het is dus echt wel meer als 1%.

Waarschuw beheerder
ik hoop dat ze van jou ook een jas maken na het zien van je 1e zin

Idd ja! :jaja:
Waarschuw beheerder
zou inderdaad verboden moeten worden.

Artiest Brandal
Waarschuw beheerder
Bont zuigt big time!!!!!!!!:jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 juni 2005 om 22:53:
Bont zuigt big time!!!!!!!!

Oké, da's weer de domste minst onderbouwde mening van vandaag!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 juni 2005 om 22:49:

Hoe weet je dat?
Is bullshit!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik had ooit ergens een witte poolvosjas liggen, keer gekregen van iemand, heb m 1 x aan gehad, voelde me niet echt lekker, was telkens bang dat iemand met een verfspuitbus mijn jas vol zou spuiten.

Nu kan ik m zo en zo al niet meer, een logeehondje vondt het wel een lekker plekje om op te plassen :)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
als je zo'n fimpje ziet ga je toch JUIST bont dragen, anders zijn die beesten voor niks dood geslagen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
filmpje is als ik me niet vergis ergens in Afganistan ofzo opgenomen, ben het eens dat dit niet normaal is maar iedereen moet maar dragen wat ie zelf wil. Zeg nou zelf je eet toch ook karbonade, draagt leren schoenen/jas en die beesten worden nu ook niet altijd bepaald correct behandeld.

Waarschuw beheerder
Hoe weet je dat?
Is bullshit!

Hahaha, oke waar staat het dan dat het maar 1% is???

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 9 juni 2005 om 22:49:
1%!!!????
Weet wat je zegt man!

ok 2 %, mss zijn de slangen die voor je slangenleren schoenen zijn gestorven ook wel zo aan hun eind gekomen, maar daar zeur je toch ook niet over

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik vindt het wel wat hebben.... dat er zo'n proces aan vooraf gaat, leuk om te zien dat er ook nog echte ambacht bestaat, al dat machinewerk vindt ik maar niks hoor

Waarschuw beheerder
Ik vind bont echt walgelijk, nergens voor nodig ook.

Over filmpjes gesproken, op www.wakkerdier.nl staan ook leuke filmpjes over de bio-industrie :cry:

Waarschuw beheerder
Mooi spul (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 11 juni 2005 om 01:15:
ik vindt het wel wat hebben.... dat er zo'n proces aan vooraf gaat, leuk om te zien dat er ook nog echte ambacht bestaat, al dat machinewerk vindt ik maar niks hoor

dat noemtie ambacht :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 juni 2005 om 02:29:
dat noemtie ambacht

nou, je meot echt wel hard slaan als je die beestjes zo dood wil krijgen, en dan zo'n spartelend beest villen.... doe maar na, daar komt echt nog wel wat vakkundigheid bij kijken hoor

Waarschuw beheerder
wat zijn dat voor vieze beesten in dat filmpje, niet eens zeehonden toch?
Waarschuw beheerder
oh wat erg zeg,... de tranen sprongen me in de ogen.

kik discokip, dit is dan de zogenaamde beschaafde mens.

flikker toch op met je gezanik man.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van spouswaus op zaterdag 11 juni 2005 om 03:06:
oh wat erg zeg,... de tranen sprongen me in de ogen.

spouswaus AKA "de man van het theater"

de man die het overdrijven heeft uitgevonden

Waarschuw beheerder
ok 2 %, mss zijn de slangen die voor je slangenleren schoenen zijn gestorven ook wel zo aan hun eind gekomen, maar daar zeur je toch ook niet over

Ongeloofelijk!
Ik ga hier net eens meer op in!
Het beste maar weer!
Waarschuw beheerder
Ik zweer het je ik zit hier met de tranen in me ogenna dat filmpje...hoe dat vel er langzaam af word gerukt, en hoe dat beestje daarna zonder vel in de camera kijkt, en dan achterover valt, zoveel pijn lijdt en nog steds leeft...
Dit is echt iets waar ik van walg!!!!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ach ja... als dat er nou eenmaal voor nodig is... het is nou eenmaal niet anders. ik vindt bont wel mooi
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 11 juni 2005 om 03:17:
spouswaus AKA "de man van het theater"

de man die het overdrijven heeft uitgevonden

oh ja en jij kent mij zo goed om dat te weten, iedreen die mij kent weet dat ik daar absoluut niet tegen kan....

niet te snel oordelen discokip-zonder-kop-in-de-rondte-lullen

Waarschuw beheerder
ik zeg het niet graag maar ik ben het met kip eens, spouswaus
Waarschuw beheerder
ik, en met mij vele anderen, vind jullie, maar een stel zielige holbewoners die totaal geen een greintje respect hebben voor deze wereld en alles wat erop leeft. dat geld niet alleen voor dit topic maar ook het topic over de walvisvangst.

...einde discussie...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik ga hier niet eens een discussie over voeren vindt het alleen nergens opslaan dat die beestjes kapot worden gemaakt!:@

Waarschuw beheerder
ik schaam me er voor dat ik mens ben als ik dit zie:cry:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van spouswaus op zaterdag 11 juni 2005 om 19:43:
ik, en met mij vele anderen, vind jullie, maar een stel zielige holbewoners die totaal geen een greintje respect hebben voor deze wereld en alles wat erop leeft.

hun hebben weer andere prioriteiten..... jij en die vele met jou hebben gewoon niks te doen de hele dag en dan ga je maar een beetje stennis lopen trappen over beesten... je moet toch iets hebben om moeilijk over te doen he
Waarschuw beheerder
donateur
kijk naar 50 cent, die bontkragen van hem zijn master...

yep, daarom boycot ik zijn hoofd ook

Waarschuw beheerder
praatjes vullen geen gaatjes, gelukkig wordt er nog gewoon bont verkocht

Rot jij nou maar gewoon op, vieze wannabee!!!

Waarschuw beheerder
ik neem later ook zo'n tijgervel als vloerkleed, die zijn ook supervet, dat soort dingen vind ik mooi jong, ook van die ivoren beeldjes en zo
Waarschuw beheerder
donateur
ik vind het echt zielig voor die beestjes ze worden gevild terwijlze nog levenniet normaal:@
ik draag geen bont!
Waarschuw beheerder
jou lippenstift is op dieren getest.....

en het ziet er nog steeds leuk uit dus wat boeit het
Waarschuw beheerder
donateur
en het idee dat daar zoveel moeite voor is gedaan maakt het alleen nog maar mooier

dus je verwekking was zeker snel ff een vluggertje?
Waarschuw beheerder
ik ben toch blij dat sommige mensen ook zo meeleven het is gewoon echt goor en het gaat wel niet overal zo maar dan is het nog zielig beestjes die worden gefokt alleen voor de vacht da gaat nergens over :S

(K)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van snoepje.. op woensdag 22 juni 2005 om 07:55:
zielig beestjes die worden gefokt alleen voor de vacht

:s:s:s
WTF maakt het een beest uit of hij wordt gefokt om z'n vacht, z'n vlees, z'n melk of wat dan ook? Zo'n beestje baalt er echt niet van dat 'ie om z'n vacht gefokt wordt hoor...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bobje op woensdag 22 juni 2005 om 09:40:
WTF maakt het een beest uit of hij wordt gefokt om z'n vacht, z'n vlees, z'n melk of wat dan ook? Zo'n beestje baalt er echt niet van dat 'ie om z'n vacht gefokt wordt hoor...

hoe weet je dat zo zeker????

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Loki Ragnarok op woensdag 22 juni 2005 om 16:41:

neej maar wel dat ie er om word vermoord.
ik kan er ook echt niet tegen, die jennifer lopez heeft nu ook een kledinglijn lopen met bont:@ hartstikke ziek, mensen die het dragen mogen van mij branden in hel:[
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Loki Ragnarok op woensdag 22 juni 2005 om 16:41:
hoe weet je dat zo zeker????

Hoe ik dat weet? Omdat niemand tegen het dier zegt warom hij gefokt wordt, en al zou iemand dat wel zeggen zou hij het niet sneppen!

Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juni 2005 om 16:45:
neej maar wel dat ie er om word vermoord.

Ik snap echt niet waarom een dier vermoorden voor z'n huis erger is als een dier vermoorden voor z'n vlees.
De mens heeft beide niet nodig, voor zowel de huid als het vlees zijn vervangers te vinden!

ik vind het een beetje hypocriet om tegen bont te zijn, alleen omdat het hier in het westen niet 'de norm' is!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bobje op woensdag 22 juni 2005 om 09:40:

precies.... en juist omdat die beesten een kutleven hebben maakt het niks uit...., zie het als euthanasie en al die beestjes hebben een donorbriefje ingevuld

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bobje op woensdag 22 juni 2005 om 17:21:
Ik snap echt niet waarom een dier vermoorden voor z'n huis erger is als een dier vermoorden voor z'n vlees.
De mens heeft beide niet nodig, voor zowel de huid als het vlees zijn vervangers te vinden!

ik vind het een beetje hypocriet om tegen bont te zijn, alleen omdat het hier in het westen niet 'de norm' is!

als jij vlees eet word zo'n dier niet doodgeslagen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juni 2005 om 17:30:
als jij vlees eet word zo'n dier niet doodgeslagen.

Toch ook niet elk bontdier wordt doodgeknuppeld.
Het overgrote deel van al het bont komt van dieren die op exact dezelfde wijze gefokt en gedood worden als onze koeien, varkens, kippen of wat dan ook!

Waarschuw beheerder
ik heb vaak reportages erover gezien en ik zie het altijd met knuppels, vooral bij zeehondjes.
Waarschuw beheerder
Ja duh...
Waarschuw beheerder
Ooit van een nerts-fokkerij gehoord?
Waarschuw beheerder
check dit!!!

De bontindustrie in NL is een normale bedrijfstak waar dieren gefokt worden om ze vervolgens te slachten.

En als ik kijk naar alle bio-industrie bedrijfjes dan zie ik toch echt liever een nertsenfokkerij eerlijk gezegd:

Een nertsen-fokker krijgt niet een belachelijk hoge subsidie als al die boeren krijgen. Het fokken van varkens en koeien is een ontzetten inefficiënte bedrijfstak en zowat het enige beroep in Nederland waarbij je van de staat geld krijgt als je in de rode cijfers belandt!

Of trouwens ooit van nertsen-pest of de gekke-nertsen ziekte gehoord? Of van hormonenhandel in de bontsindustrie?

Nee, in vergelijking met de koeien- varkens en pluimvee teelt is het een gezonde en normale bedrijfstak!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
bobje heeft er verstand van... bont is helemaal neit zo erg, al die hypcriete mensen die hier een beetje de moraalridder komen uithangen zouden eerst maar eens moeten stoppen met vlees eten en nooit meer cosmetica moeten gebruiken(getest op dieren:/)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [PPT]KarlKaniGangstah[PPT] op woensdag 22 juni 2005 om 23:32:
bobje heeft er verstand van... bont is helemaal neit zo erg, al die hypcriete mensen die hier een beetje de moraalridder komen uithangen zouden eerst maar eens moeten stoppen met vlees eten en nooit meer cosmetica moeten gebruiken(getest op dieren)

:gaap:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 juni 2005 om 12:04:
:gaap:

Nee, da's idd weer een uitstekend argument in deze discussie :s

Waarschuw beheerder
vind ik nou ook:)
Waarschuw beheerder
stamptrut weet dat ze gewoon niks tegen die argumenten in kan brengen en dus gaat ze maar weer met emoticons strooien
Waarschuw beheerder
donateur
Als iedereen nu gewoon bereid is normale bedragen te betalen voor zijn vlees, leer etc. dan kan dit allemaal gewoon onder gecontroleerde omstandigheden gefokt worden.

Nu moet alles zo goedkoop mogelijk, een kogel is duurder dan wat deze mensen krijgen voor het bont.

Alles draait om geld, niet voor niks laten dierenbescherming etc. altijd van dit soort filmpjes zien, want die leveren het meeste leden op. En die leden betalen geld, waardoor de directeur en de rest van de staf naast hun huis ook een riant tweede huis heeft. Of wel eens een directeur gezien die een inkomen heeft onder de 20.000 euro?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Kvin Dat Egt Zielig hoe die beeste afgemaakt worden voor een 'jas'

je zou die mense die bont drage zelf es ff flink moete neerknuppele of lekker operijgen. dan piepen ze wel anders.

word vaak veels te makkelijk gedacht over dieren. het zijn maar 'dieren' geen mensen, dus ze zullen dr wel niet zoveel last van hebben. pff die DIEREN hebben ook gevoel en voelen ook pijn. stelletje stumperts :[
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Doe niet zo dom, terrorwijf...
Waarschuw beheerder
ik geef eerlijk toe.. I LOVE BONT!!!
heerlijk zacht gewoon en houdt me lekker warm in de winter..
ok ik geef toe dat bont niet echt humaan is, maar ja, wat dacht je dan van de bio-industrie? das cker ni zielig?
als mensen gaan zeiken over bont, moeten ze ook geen macdonalds, of uberhaupt vlees (tenzij t biologisch is) en dat soort ongein eten..
en anders moet je gewoon niet zeiken.

Waarschuw beheerder
ooh.. ik kon het filmpje nie afkijke wat erg zeg!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bobje op maandag 11 juli 2005 om 10:29:

Ik Dom Doen? Weet je wat pas dom is.. mensen die bont dragen....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 juni 2005 om 01:41:
k vind bont echt walgelijk, nergens voor nodig ook.

Over filmpjes gesproken, op www.wakkerdier.nl staan ook leuke filmpjes over de bio-industrie

jah eg zielig

Waarschuw beheerder

Omdat bepaalde mensen er perse zo ''mooi/duur''mogelijk bij willen lopen.
Deze diertjes horen gewoon in de natuur te leven ipv dat mensen hun vacht om hebben.laatste aanpassing 6 juni 2005 22:48

Helemaal Mee Eens. :respect:

al vind ik dat dieren voor hun vlees soms ook absurt worden afgemaakt.. maargoed ik eet bijna geen vlees dus..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Beulen Bah:@
Waarschuw beheerder
donateur

ze heeft anders wel gelijk

egoist
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ChoKaQueEn© op maandag 11 juli 2005 om 14:41:

Ik ben blij dat ik bont verschrikkelijk vindt.. en waarom? check het filmpje maar..
ai ai wat verschrikkelijk dat het arme, arme beestje nog leeft, wanneer ze hem villen.. dat is zo fucking respectloos.. en dieren kunnen al niet zeggen wat ze vinden! Het deed mij echt pijn om dit te zien.. En dan heb ik het nog niet eens over andere filmpjes van pure dieren mishandeling :/
stierengevechten vind ik ook diep triest.. en we zijn bijna allemaal vleeseters.. Ik eet wel vlees, maar geen kalfs, lams of paardenvlees.. een beestje moet op zn minst volwassen geworden zijn.. en dan t liefst ook buiten een schuur! T is verschrikkelijk allemaal.. :no:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bobje op woensdag 22 juni 2005 om 17:49:
De bontindustrie in NL is een normale bedrijfstak

In NL jah! Maar dat filmpje waar het allemaal mee begon is niet uit nl! ziek dat die mensen zich er mee vermaken.. Ik vind zeer zeker dat een dier eerst dood moet zijn voor je hem gaat villen.. das toch cru!! :|
Beesten hebben ook gevoel, en als ze op een fatsoenlijke manier ingeslapen worden, heb ik al veel minder moeite met dit bont idee! Maar hoe minder bont er verkocht wordt, hoe minder beestjes er onnodig een kansloos leven hebben! we hebben zoveel lekkere warme stofjes.. zonder bont heb ik het hier nog nooit te koud gehad horr :/
Waarschuw beheerder
als je bont wil dragen moet je het zelf weten... maar moeten die beesten dan zo aan hun einde komen?!? Echt heel erg ziek! die mensen die daaraan mee werken zijn echt niet goed bij hun hoofd :[

Maak het bont dan (nog) wat duurder en laat die beesten op een 'normale' manier inslapen... villen terwijl ze nog leven, echt vreselijk :( :[

*ik heb het filmpje niet eens gekeken... daar kan ik echt niet tegen ;( *
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Deze dieren komen zo aan hun einde omdat er een mainstream is die ook met bont wil lopen, alleen het niet kan betalen. Dus moet het allemaal goedkoop zoals in het filmpje te zien is.

Ik ben absoluut tegen deze manier van dieren mishandeling, maar helaas werken we het alleen maar zelf in de hand. Door minder bont te kopen gaan juist de goede bedrijven over de kop en blijft alleen dit soort dieronvriendelijk bont over op de markt!

Waarschuw beheerder
BONT is wel mooi inderdaad maar bedoelt voor de beesten niet voor de mens.. Lijkt me duidelijk!
Waarschuw beheerder
Misschien moeten we binnenkort maar een trend zetten en mensenhuid jasjes gaan maken O:)

Bont is mooi zolang het op het dier zit bij wie het thuis hoort (y)

Nepbont van tegenwoordig is van zo'n goede kwaliteit dat je geeneens verschil ziet en merkt, dus waarom onschuldige dieren ervoor dood maken :no:
Waarschuw beheerder
Mensen: 99% van al het bont komt van dieren die gekweekt worden, net als kippen, varkens en koeien!

Het is toch onzin om tegen bont te zijn omdat een klein gedeelte komt van mafketels die zeehondjes doodknuppelen enzo :vaag:

"Fuck Bont" is een domme, kortzichtige stelling. Als je verder kijkt als je neus lang is, zie je dat bontdieren het net zo goed hebben als onze varkens en kippen!

En nog iets:
Ook voor vlees zijn uitstekende alternatieven. Vlees zijn we gewend om te eten en vinden we lekker. Maar ook zonder vlees kan een mens moeiteloos overleven. Maar vlees eten is de norm, en bont dragen niet!
Vlees is net als bont geen primaire levensbehoefte voor de mens, maar is in tegenstelling tot bont hier in het westen wel maatschappelijk geaccepteerd!

Verder verwijs ik naar mijn post van 22 juni, daar staat precies in waarom 'fuck bont' dom en achterhaald is!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lisboa-B op dinsdag 12 juli 2005 om 09:48:
Nepbont van tegenwoordig is van zo'n goede kwaliteit dat je geeneens verschil ziet en merkt, dus waarom onschuldige dieren ervoor dood maken

Het nepvlees van tegenwoordig is net zo goed voor de mens als het echte vlees. Dus waarom daar nog onschuldige dieren voor dood maken?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lisboa-B op dinsdag 12 juli 2005 om 09:48:
Nepbont van tegenwoordig is van zo'n goede kwaliteit dat je geeneens verschil ziet en merkt, dus waarom onschuldige dieren ervoor dood maken

Nepleer van tegenwoordig is van zo'n goede kwaliteit dat je geeneens verschil ziet en merkt, dus waarom onschuldige dieren ervoor dood maken

Waarschuw beheerder
bah verschrikkelijk BAH ik heb het nog nie is afgekeken kan er echt niet tegen als ik dat ooit zie weet ik toch wel dat ik er wat aan doe
zon mensen verdienen geen leven:@:@:@:@
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bobje op woensdag 13 juli 2005 om 18:25:
Het nepvlees van tegenwoordig is net zo goed voor de mens als het echte vlees. Dus waarom daar nog onschuldige dieren voor dood maken?

fout, het is bewezen dat dat nepvlees (genetisch gemaipuleerde sojabonen) zwaar kankerverwekkend is en bij grote consumptie kan zelfvergiftiging voorkomen.
Waarschuw beheerder
:(
ik moest gewoon huilen toen ik dit zag... dit is toch gewoon te zielig en erg voor een woord..

snap ook echt niet waarom ze die beestjes op die manier dood maken?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
2 bobje: ik draag niks van leer en eet ook nog eens heeel weinig vlees, als ik al vlees eet zijn het scharrelkippen O:)
Waarschuw beheerder
het is gewoon ziellig
stel voor ze slaan jou je kop in of wat dan ook
alleen voor je vel/huid
en de gene die het draagt is ok niej goed in zien kop :devil: 8)
k heb der geen respect voor en k zal het ook nooit gaan dragen ook!!!!!!!!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van spouswaus op woensdag 13 juli 2005 om 22:48:
fout, het is bewezen dat dat nepvlees (genetisch gemaipuleerde sojabonen) zwaar kankerverwekkend is en bij grote consumptie kan zelfvergiftiging voorkomen.

Valess (of hoe je het ook schrijft) niet, tofoe (of hoe je het ook schrijft) niet, vis niet.

Kortom: een mens kan net zo goed zonder vlees als zonder bont!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lisboa-B op donderdag 14 juli 2005 om 13:01:
2 bobje: ik draag niks van leer en eet ook nog eens heeel weinig vlees, als ik al vlees eet zijn het scharrelkippen

Maar je bent dus net zo tegen leer en vlees als dat je tegen bont bent?
Want pas dan ben je consequent!
Waarschuw beheerder
Ik ben nou niet direct tegen bond(OK bonT met een Teej), maar meer tegen de manier waarop het verkregen wordt in de meeste gevallen.

De inhumane manier van het afslachten van dieren is wel erger geworden helaas met het illegaal maken van bepaalde dieren huiden e.d. (Het moet nu allemaal snel voordat de autoriteiten komen) Maarja het systematisch verwerken van die dieren is wel terug gedrongen dankzij het illegaal ervan.

Ik denk dat er uiteindelijk gewoon teveel mensen bont willen dragen.

Als er geen markt is voor bont, wordt er ook niet in geinvesteerd en zou het uit moeten sterven.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
BonT

Uitspraak van Oldskool_Sietse op donderdag 14 juli 2005 om 19:55:
Ik ben nou niet direct tegen bond, maar meer tegen de manier waarop het verkregen wordt in de meeste gevallen.

In de meeste gevallen komt het van speciaal gekweekte dieren!
Die inhumane manier van slachten is uitzonderlijk! Maar idd wel erg genoeg om telkens de media te halen!

http://www.nfe.nl/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bobje op donderdag 14 juli 2005 om 19:45:
Valess (of hoe je het ook schrijft) niet, tofoe (of hoe je het ook schrijft) niet, vis niet.

valess is melk, das geen vleesvervanger.
tofoe, is gemaakt van (meestal)genetisch gemanipuleerde sojabonen.
vis is idd geen vlees maar als je vis wilt eten moet je em ook eerst dood (laten) maken, dus nog zielig,

Uitspraak van Oldskool_Sietse op donderdag 14 juli 2005 om 19:55:
Ik ben nou niet direct tegen bond

james bond??
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Heb wel eens eerder een bontje beklad :P als we nou allemaal met een spuitbus in ons tas gaan lopen :[
Waarschuw beheerder
2 bobje: als ik heel eerlijk ben...ehm nee niet zo fel als dat ik tegen bont ben O:)

Niet echt consequent ik weet het maar ik doe wel mijn best om er wat aan te doen :yes:

Misschien een druppel op een gloeiende plaat maar altijd nog beter als niks doen en toekijken...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van M.A.R.I.Z.K.A op vrijdag 15 juli 2005 om 00:19:

als jij kan zien of het echt of nep is..... daarom is de spuitbus mafia doodgebloed. Je kan het niet meer direct zien, je moet dan eerst voelen, en dan nog moet je een kenner zijn....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ***Reinier More*** op vrijdag 15 juli 2005 om 15:31:
Uitspraak van M.@.R.I.S.K.@ op vrijdag 15 juli 2005 om 00:19:

als jij kan zien of het echt of nep is..... daarom is de spuitbus mafia doodgebloed. Je kan het niet meer direct zien, je moet dan eerst voelen, en dan nog moet je een kenner zijn....

Dat was bij een vrouw die bij mij in de buurt woonde weet toevallig dat ie echt was, ze liep er altijd zo mee te showen die doos vandaar....

dat andere was meer als grap :)
Waarschuw beheerder
donateur
Het is toch onzin om tegen bont te zijn omdat een klein gedeelte komt van mafketels die zeehondjes doodknuppelen enzo

klein gedeelte zeg je?

De Canadese overheid heeft besloten in drie jaar tijd bijna 1 miljoen zeehonden te laten afslachten. Deze maand alleen al worden er 350.000 zeehonden gedood. Ze worden vaak levend gevild, of aan de haak geslagen en over het ijs getrokken.

bron:http://www.mijndieren.info/zeehondenjacht.htm

Quota verhoogd
Normaliter stelt de overheid elk jaar het maximum aantal te doden zeehonden vast. Dit ligt al een aantal jaar rond de 275.000. Voor het eerst heeft de Canadese overheid quota vastgesteld voor drie jaar (350.000 p.j.). Canada kiest hiermee voor een liberalisering van de jacht en weet zich hierin gesteund door het WWF. Onder het mom van de instandhouding van een goede kabeljauwpopulatie en het feit dat er genoeg zeehonden zijn en er dus geoogst mag worden, staat de Canadese overheid deze gruwelijke jacht toe. De jacht is primair bedoeld voor de bontindustrie. Daarnaast worden de penissen voor liefdesdrankjes verkocht. Bij het vaststellen van de quota houdt Canada geen rekening met het feit dat Groenland op dezelfde populatie jaagt (ong. 100.000 p.j.!). Bekend is dat het werkelijke aantal gedode zeehonden tweemaal zoveel is. De officiële statistieken (waarop beleid gemaakt wordt) houden geen rekening met de geknuppelde/aangeschoten zeehonden die ontsnapt zijn en de zeehonden die slachtoffer worden van de visserij (als bijvangst in netten).

bron:http://www.natuur.nl/article1490.html

Uit protest tegen de zeehondenjacht in Noorwegen voert Bont voor Dieren op woensdag 7 april actie bij de Noorse ambassade in Den Haag. Dit voorjaar doden Noorse pelsjagers bijna 65.000 jonge zeehonden. Eind maart zijn de Noorse schepen uitgevaren naar de jachtgebieden rond Jan Mayen en Spitsbergen waar de slachtingen plaatsvinden. Dagelijks worden daar nu duizenden zeehonden op brute wijze doodgeslagen. Zeehondenjacht is een zeer barbaars en diervijandig ritueel uit vervlogen tijden en hoort niet meer thuis in deze eeuw. Weinig mensen realiseren zich dat er anno 1999 nog op grote schaal zeehonden worden gedood voor de bonthandel.
Tekenaar Len Munnik, geïnspireerd door de gruwelen van de zeehondenjacht, maakte een illustratie van een barbaar die, staande in een grote plas bloed, met een triomfantelijk gebaar een zeehondje doodt. De tekst onder de tekening luidt: ‘Bloody Shame’. Deze tekening, vergezeld van een petitie tegen de zeehondenjacht, overhandigt Bont voor Dieren aan de Noorse ambassadeur. Met de actie wil Bont voor Dieren duidelijk maken dat de Noren zich moeten schamen voor de barbaarse en bloeddorstige zeehondenjacht.
De actie begint om 14.00 uur bij de ambassade van Noorwegen aan de Lange Vijverberg 11 in Den Haag.

bron:http://www.nieuwsbank.nl/inp/1999/04/0407F020.htm

vraag me dan toch af wat jij een klein gedeelte noemt...stuk of 10? :S
Waarschuw beheerder
ik schaam me diep voor mijn bontliefhebbende medemens :no: hoe kunnen mensen het in godsnaam in hun kop halen om nog een bontjas te kopen na het zien en lezen van zulke beelden en teksten??

onbegrijpelijk.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
bont.
ja het is zielig wat je ziet.
maar 40 koeien in een hokje die je droevig aankijken, en worden verwerkt tot een lapje vlees is ook zielig.
dus van mij mogen ze bond dragen, ik zie het verschil niet tussen een zeehond of een varkentje.
het zijn bijde dieren, en ik vind niet dat dieren met bond voorgetrokken moet worden.

:flower:

Waarschuw beheerder
maar hoe ze worde dood gemaakt dan..
dat filmpje is egt erg!

Waarschuw beheerder
Oow wat is dat filmpje smerig zeg... Werd er gewoon misselijk van, bah! Als mensen in bontjassen willen lopen moeten ze dat zelf weten maar ik vind wel dat ze dieren niet zoveel moeten laten lijden en ze eerst een spuitje moeten geven ofzo want dit is vreselijk...

Waarschuw beheerder
http://beenakkers.tweakdsl.nl/dierenleed/fur1.mpeg
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *PrInCeSsPeAcH* op vrijdag 15 juli 2005 om 22:46:

Meid, waar in je verhaal staat dat er een groot gedeelte doodgeknuppeld wordt?
Buiten een losse opmerking als "Ze worden vaak levend gevild" zie ik daar niks van terug!
Er komt ook veel bont uit normale westerse landen, en dank je dat een pelsdier hier in het westen wordt doodgeslagen??? Of zou zo'n beestje net als een koe netjes geslacht worden?
Uitspraak van actief op zondag 17 juli 2005 om 18:06:
Als mensen in bontjassen willen lopen moeten ze dat zelf weten maar ik vind wel dat ze dieren niet zoveel moeten laten lijden en ze eerst een spuitje moeten geven ofzo want dit is vreselijk...

Da's ook de norm!
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 juli 2005 om 13:53:
ik zie het verschil niet tussen een zeehond of een varkentje.
het zijn bijde dieren, en ik vind niet dat dieren met bond voorgetrokken moet worden.

Ik ben het (op één lettertje na O:)) helemaal met je eens!

Waarschuw beheerder
donateur
jezus dit is niet normaal meer
op de wijze waarop z'n beest word afgeslacht! :@ :no
ik werd er misselijk van!

als ik het zou zien gebeuren dan sta ik niet voor de gevolgen in! ik zou het mes afpakken en hem helemaal lek steken! stelletje mongolen :@

Neem dan een voorbeeld zoals hier in nederland waar de dieren geheel "pijnloos" tot hun einde komen en dan pas worden "verwerkt". Waar ik trouwens ook helemaal geen voorstander van ben!~

En waarom geen nepbont? Dat is precies hetzelfde en stukken goedkoper :S
Waarschuw beheerder
ik zou alleen in zeehondenbont lopen, want ik vind nertsen vieze beesten

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van de raadsman op woensdag 20 juli 2005 om 22:36:
ik zou alleen in zeehondenbont lopen, want ik vind nertsen vieze beesten

stumper
Waarschuw beheerder
vind je dat dan wel normale beesten? zeehonden zijn ook vies, die stinken namelijk ontzettend en maken enorme geluidsoverlast, daarom heb ik er geen problemen mee als mensen er bontjassen van maken, dan heeft tenminste iemand er nog profijt van, trouwens meerderen, de jagers en de klant die hem koopt, de mensen die in de jassen fabriek werken, de winkeliers... nou wat wil je nog meer? je bent van die stinkbeesten af en het schept ook nog eens werkgelegenheid
Waarschuw beheerder
donateur
Meid, waar in je verhaal staat dat er een groot gedeelte doodgeknuppeld wordt?

Dagelijks worden daar nu duizenden zeehonden op brute wijze doodgeslagen.

Ze worden vaak levend gevild, of aan de haak geslagen en over het ijs getrokken.
Waarschuw beheerder
als je zo'n jas aan hebt dan denk je er toch niet bij na hoe die beesten dood zijn gegaan, trouwens volgens mij valt het wel allemaal wel mee met die mishandeling, die media overdrijven gewoon, pff word zo moe van dat gezeur over bont
Waarschuw beheerder
donateur
probeer je dit topic weer op te leven ofzo? ;)
Waarschuw beheerder
ik kan trouwens een nerts neit echt een fatsoenlijk dier noemen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [PPT]KarlKaniGangstah[PPT] op zondag 12 juni 2005 om 16:24:
jou lippenstift is op dieren getest.....

niet waar..
gebruik alleen proefdiervrije make up..
Uitspraak van Bobje op woensdag 22 juni 2005 om 17:33:
Toch ook niet elk bontdier wordt doodgeknuppeld.
Het overgrote deel van al het bont komt van dieren die op exact dezelfde wijze gefokt en gedood worden als onze koeien, varkens, kippen of wat dan ook!

das nie waar..

Uitspraak van Bobje op woensdag 13 juli 2005 om 18:24:
"Fuck Bont" is een domme, kortzichtige stelling. Als je verder kijkt als je neus lang is, zie je dat bontdieren het net zo goed hebben als onze varkens en kippen!

en die hebben t ook nie goed drom eet k alleen scharrelvees...
Waarschuw beheerder
onee je lijkt wel een greenpeace lid
Waarschuw beheerder
die heeft tenminste gewerkt voor dat ei

Waarschuw beheerder
Stel je aan ofzo! Ooit op een bedrijf geweest waar ze pelsdieren hebben? Gezien hoe het dr allemaal aan toe gaat? Als je dat niet hebt heb ik een raad voor je: Ga kijken
Waarschuw beheerder
precies, die stomme beesten stinken
Waarschuw beheerder
Uitspraak van de raadsman op donderdag 18 augustus 2005 om 23:20:
onee je lijkt wel een greenpeace lid

die nie maar wel 10 andere organisaties..
Uitspraak van de raadsman op donderdag 18 augustus 2005 om 23:22:
ik vind een ei van een kip, waarvan ik weet dat zijn snaveltje rond is geschroeid en zijn teentjes bot zijn gemaakt, en zich de hele dag niet kan bewegen, veel lekkerder smaken

idioot...

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 augustus 2005 om 14:15:
Stel je aan ofzo! Ooit op een bedrijf geweest waar ze pelsdieren hebben? Gezien hoe het dr allemaal aan toe gaat? Als je dat niet hebt heb ik een raad voor je: Ga kijken

ik weet genoeg..
en ik voel me prettiger als ik er wat tegen doe..
als jij dat nie vin..
hou dan je mond lkkr dicht..

Waarschuw beheerder
hier mensen kijk hier naar dit filmpje ik heb het niet af kunnen kijken echt niet normaal

ik heb het ook niet af kunnen kijken, walgelijk :(

die mensen zouden op dezelfde manier afgemaakt moeten worden !
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 augustus 2005 om 18:40:
ik heb het ook niet af kunnen kijken, walgelijk

eindelijk weer n normaal iemand op dit forum..
mensen met gevoel zijn hier moeilijk te vinden..

Waarschuw beheerder
Ik kon het ook niet afkijken. Kijk ik eet ook vlees dus daar sterven ook zat dieren voor. maar de manier waarop deze dieren gevilt werden is afschuwelijk. BAH!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 19 augustus 2005 om 18:40:

wat ben jij voor een tyran? je mag mensen niet hetzelfde behandelen als wat vieze beesten
Waarschuw beheerder
:[
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Gruwelijk, heb het filmpje na de eerste scene alweer uitgezet. Wat voor een debiel moet je zijn om zoiets een levend wezen aan te doen.
Waarschuw beheerder
is dit aanstellerige topic nou nog steeds open???

het is overduidelijk dta dit is bedoeld om te provoceren..

raadsman je moet niet zo happen, dat vinden deze aanstellertjes prachtig, ze doen het erom.

met die stomme beesten

Waarschuw beheerder
hey stelletje hypocrieten, eten jullie ook alleen de hoeveelheden vlees die je nodig hebt om gezond te zijn? denk je dat die dieren in de bio industrie een goed leven hebben?
jullie bbq-en zeker ook nooit?
hoezo naief.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 augustus 2005 om 22:32:
denk je dat die dieren in de bio industrie een goed leven hebben?

ja die worden zeker ook levend gevild :gaap:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van *PrInCeSsPeAcH* op zaterdag 20 augustus 2005 om 22:43:
ja die worden zeker ook levend gevild

nee die hebben het heel fijn en worden elke dag even door de boer geknuffeld
Waarschuw beheerder
:O Oh mijn GOD!!!! :S hoe is dat mogelijk??!?!
:@ ik kon t niet eens tot t eind zien!!! WALGELIJK!!!
:@:@:@:
Waarschuw beheerder
ik vond het wel een grappig filmpje, die link heb ik nu als startpagina zodat ik vrolijk word als ik internet opstart

Waarschuw beheerder
Kom net uit mijn bed, filmpje is niet goed gevallen..gatverdamme zeg!! Stelletje teringlijers, allemaal opsluiten die mensen, hoe kun je dat nou doen he??

Waarschuw beheerder
donateur
:'(

Ik kon het filmpje ook niet afkijken, arme beestjes :(

Idd allemaal opsluiten die mensen of ophangen :@:@
Waarschuw beheerder
wat hebben jullie voor gruwelideeën, je praat hier wel over een mensen leven!

Waarschuw beheerder
donateur
Oké ophangen gaat wel te ver, maar dit is toch gewoon niet normaal hoe ze met die dieren omgaan... :nee:
Waarschuw beheerder
shit happens, maar als ze die beesten neer zouden schieten zou je wel bont mogen dragen? ik vind van wel, is trouwens best grappig, dan zet je die beesten voor een vuurpeleton, recht op tegen een paal, met een blinddoek om, en een laatste sigaret in hun mond :respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van de raadsman op zondag 21 augustus 2005 om 12:00:

ophangen die lui die die beestjes zo behandelen!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van de raadsman op zondag 21 augustus 2005 om 12:09:
shit happens, maar als ze die beesten neer zouden schieten zou je wel bont mogen dragen? ik vind van wel, is trouwens best grappig, dan zet je die beesten voor een vuurpeleton, recht op tegen een paal, met een blinddoek om, en een laatste sigaret in hun mond

hahaha, je zou een pretpark moeten oprichten en daar geld voor vragen, dan verdien je er dubbel op

Waarschuw beheerder
oh ja en gebruiken jullie behalve proefdiervrije make-up ook geen produkten van schwarzkopf, sanex of dove?
wordt ook op dieren getest. en oh oh die beestjes hebben het zo fijn. nee ze worden niet levend gevild. oooh dan geeft het niet.
Waarschuw beheerder
filmpie vin ik echt zielig.. hoop dat ze dat soort mense ff een x de grond in slaan
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sil :bloem: op zondag 21 augustus 2005 om 21:57:
filmpie vin ik echt zielig.. hoop dat ze dat soort mense ff een x de grond in slaan

wat jij zegt is pas ziek, mensen slaan.... ik heb liever dat ze 500 van die beesten totaal voor niks tegen een muur kapot slaan als dat er 1 mens de grond in wordt geslagen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van [PPT]KarlKaniGangstah[PPT] op zondag 21 augustus 2005 om 23:39:
wat jij zegt is pas ziek, mensen slaan.... ik heb liever dat ze 500 van die beesten totaal voor niks tegen een muur kapot slaan als dat er 1 mens de grond in wordt geslagen...

weet je wat ik zielig vind, mensen zoals jij!!!!!!
gestoorde gek

dat is tog zo zielig, die dieren leven gewoon nog :'(
ik ben 200% anti bont en ik werk eraan om vegatariesch te worden

Uitspraak van verwijderd op zondag 21 augustus 2005 om 21:43:
oh ja en gebruiken jullie behalve proefdiervrije make-up ook geen produkten van schwarzkopf, sanex of dove?
wordt ook op dieren getest. en oh oh die beestjes hebben het zo fijn. nee ze worden niet levend gevild. oooh dan geeft het niet.

dat meen je niet???

ok ik koop nooit meer zwartskopf, ik gebruik zoiezo al dierproefvrije make-up

Uitspraak van *PrInCeSsPeAcH* op zondag 21 augustus 2005 om 13:54:
ophangen die lui die die beestjes zo behandelen!

idd, als ik daar bij was had ik die gasten serieus iets aangedaan, ik zweer het, ookal zou ik dan in de gevangenis komen

mensenleven? MENSENLEVEN?

hallo, dieren zijn net zo belangrijk als mensen, wat geeft ons het recht om het leven weg te nemen van dieren?

dierenlevens zijn net zo belangrijk!!!

Uitspraak van de raadsman op zaterdag 20 augustus 2005 om 19:29:
wat ben jij voor een tyran? je mag mensen niet hetzelfde behandelen als wat vieze beesten

mensen die zoiets doen verdienen het niet om te leven,

100% volledig anti bont
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 augustus 2005 om 23:51:
hallo, dieren zijn net zo belangrijk als mensen, wat geeft ons het recht om het leven weg te nemen van dieren?

het feit dat wij bovenaan in de voedselketen staan?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bier:misha:bier: op maandag 22 augustus 2005 om 00:09:

ja oke, maar dat is voor koeien enzo, die wasberen eten wij niet, dus dan heeft het geen nut om ze te doden, heb je het einde van dat 1ste filmpje gezien? helemaal gevild en tog nog levend, dan zie je dat beestje zn laatste adem geven :(:(:( :'( wie dat doet verdiend niet om te leven
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 augustus 2005 om 23:51:
idd, als ik daar bij was had ik die gasten serieus iets aangedaan, ik zweer het, ookal zou ik dan in de gevangenis komen

mensenleven? MENSENLEVEN?

dierenlevens zijn net zo belangrijk!!!

jou zouden ze bij voorbaat moeten opsluiten, een dier is wat anders als een mens hoor, bovendien heeft men bont nodig om te overleven in winterse omstandigheden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [PPT]KarlKaniGangstah[PPT] op zondag 21 augustus 2005 om 16:28:
Uitspraak van de raadsman op zondag 21 augustus 2005 om 12:09:
shit happens, maar als ze die beesten neer zouden schieten zou je wel bont mogen dragen? ik vind van wel, is trouwens best grappig, dan zet je die beesten voor een vuurpeleton, recht op tegen een paal, met een blinddoek om, en een laatste sigaret in hun mond

hahaha, je zou een pretpark moeten oprichten en daar geld voor vragen, dan verdien je er dubbel op

whahaha ja dat is toch schitterend, 10 van die vieze nertjes of zeehonden met uitpuilende domme ogen op een rijtje met de rug tegen een paal
Waarschuw beheerder
donateur
als jullie slim zijn reageren jullie hier niet op

Waarschuw beheerder
:D

Waarschuw beheerder
tot de 6de maar
Waarschuw beheerder
donateur
dan gaat hij wel weer van dat soort opmerkingen maken zodat ik helaas weer op het envelopje moet drukken :devil:

Waarschuw beheerder
donateur
Even volhouden dan maar (6)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bier:misha:bier: op maandag 22 augustus 2005 om 00:09:
Uitspraak van o:) *S*W*E*E*T*Y o:) op zondag 21 augustus 2005 om 23:51:

helemaal gelijk heb je, waarshcijnlijk als die beesten het konden zouden ze hetzelfde met ons doen...