Partyflock

Forumonderwerp · 757784
1431x bekeken
Waarschuw beheerder
he, las wat over dat xtc serotine afbreekt maar dat je dat dus kan aanvullen met bepaalde smartshop producten. iemand die weet welke? en hoe die shit precies werkt. ik heb namelijk tegenwoordig vaak dat ik t eerste uurtje gewoon lekker knal maar dat ik me daarna heel a-relaxed voel. iemand zei mij dat dat komt omdat je serotine gehalte te laag is. kan iemand mij meer vertelle hierover. want de laatste tijd slaan die piklletjes niet meer echt super in.
Waarschuw beheerder
L tryptofaan:

L-Tryptofaan is een essentieel aminozuur dat echter niet rijkelijk is vertegenwoordigd in ons dagelijks voedsel. Het speelt een belangrijke rol bij de behandeling van slaapstoornissen, stress, depressies en darmmotiliteitsstoornissen. Het is de enige precursor van de neurotransmitter serotonine. De serotonineniveaus in de hersenen kunnen worden verhoogd door inname van L-tryptofaan. Een grote groep belangrijke psychofarmaca (waaronder Prozac) werkt volgens het principe van de selectieve serotonine heropname remming (SSRI). De concentratie serotonine in de synaptische spleet wordt kunstmatig verhoogd door remming van de heropname in het nabijgelegen neuron. Serotonine kan echter ook worden verhoogd door de bouwstoffen van serotonine aan te reiken, vooral L-tryptofaan. Serotonine is de voorloper van het hormoon melatonine dat invloed uitoefent op het biologische dag-en nachtritme. Bij reizen over verschillende tijdzones kan een verstoring van dit dag-nachtritme optreden (jet-lag). Vorming van melatonine uit tryptofaan kan dan helpen bij het weer in balans brengen van het dag-nachtritme.Ook bij vele degeneratieve ziekten, zoals osteoporose, worden lagere serotoninewaarden gemeten. Serotonine heeft een functie in bot; het remt de activiteit van osteoclasten. L-tryptofaan heeft verder nog hongerstillende eigenschappen, zodat het kan worden ingezet bij gewichtsvermindering.Ook magnesium en vitamine B6 spelen een belangrijke rol bij de omzetting van L-tryptofaan in serotonine en zijn om deze reden aan deze formule toegevoegd. Vitamine C heeft onder meer een belangrijke functie bij de stofwisseling in de hersenen. Vitamine B1 is betrokken bij de koolhydratenstofwisseling en energievoorziening in de hersenen. Vitamine B3 verlicht migraine en duizeligheidssymptomen. Uit L-tryptofaan en vitamine B6 kan vitamine B3 worden gesynthetiseerd. Koper is nodig voor de verwerking van vitamine C.Tryptofaan is niet rijkelijk vertegenwoordigd in het dagelijks voedsel.
Waarschuw beheerder
Tjah, ik slik dagelijk mijn pitamientjes hoor :P
Werkzaam bij Music in Mind
Artiest {SHOWLIST artist 49066, 48979, 11660}
Waarschuw beheerder
Dancingdame: In bananen zit l-tryptofaan. Maar ik las net ergens dat l-tryptofaan slecht kan worden omgezet naar 5-htp nadat je mdma hebt gebruikt omdat het enzym tryptophan hydroxylase, dat nodig is voor de omzetting, ernstig wordt geremd door mdma. En dat kan wel tot 2 weken na gebruik duren.
Waarschuw beheerder
Je kan het ook als supplement gebruiken, zeker als je geen bananen lust.

Ik weet echter niet of je dat enzym ergens als supplement kan kopen of dat er weer een ander specifiek supplement voor kan gebruik om het enzym te stimuleren.

Ah, ik zie net dat je L tryptofaan ook kunt verkrijgen als supplement. Even naar de homeopaat dus :)
Waarschuw beheerder
Ja L-tryptofaan en 5-HTP zijn beide gewoon in de shop te krijgen. Alleen zal 5-HTP waarschijnlijk beter werken omdat je een stap overslaat (omzetting van l-trypto -> 5-HTP, die ook nog eens moeizaam blijkt te verlopen na XTC gebruik).
Waarschuw beheerder
Paratoxic, had je je info soms gevonden op http://mdma.net/tryptophan-hydroxylase/post-e.html
Waarschuw beheerder
dat 5HTP en L-tryptophan gebruik ik nooit, st janskruid vind ik veel beter werken en is nog goedkoper ook.. en het werkt op alle neurotransmitters die je verbruikt met oa MDMA, namelijk serotonine, dopamine en je adrenaline..

1 a 2 dagen na gebruik ff bijvullen daarmee en ik voel me echt een stuk beter :)

was laatst nog in het nieuws dat st janskruid net zo goed werkt als SSRI's(seroxat, prozac e.d) maar dan met veel minder bijwerkingen (y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Bijwerkingen en risico's:
- St Jans kruid geeft overgevoeligheids-reacties bij zonlicht.
- St Janskruid activeert een lever-enzym waardoor de werking van de anticonceptiepil kan worden verstoord.
- Niet gebruiken bij zwangerschap.
- Gelijktijdig gebruik met synthetische antidepressiva (Prozac, etc.) kan extra bijwerkingen veroorzaken.
De volgende geneesmiddelen hebben een wisselwerking met St Janskruid: Theofylline; Digoxine; Ciclosporine; Atenolol; HIV medicatie. Mensen die antistollingsmiddelen gebruiken moeten overleggen met de trombosedienst over gebruik van St Janskruid.
-----------------
ik gebruik al vrij lang l-tryptofaan tegen de "na-dip"
toen ik dat nog niet deed, werd ik best wel depressief na gebruik van xtc.

sinds ik l-trypto gebruik is het over.
ik slik 2x een capsule voor t slapen gaan,op maandag en dinsdag en nergens last van, als ik t langer slik wordt ik er juist weer moe van.
t werkt ook beter als je in een bepaald middel "geloofd"......
:D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Het is niet alleen serotinine receptoren die worden aangetast , maar ook de dopamine aanmaak wordt verstoord. Dit is een recent onderzoek bewezen. Het moet nog verder worden onderzocht, maar dit houdt waarschijnlijk in dat MDMA parkinson veroorzaakt. En voor parkinson kan je wel medicijnen nemen (synthetische dopamine) maar daar ga je zo enorm van trillen (omdat die dopamine niet zo puur is).

Waarschuw beheerder
Er zijn vermoedens dat mdma en speed veroorzakers van parkinson zijn.
Hier tegenover staat wel dat er de afgelopen 20 jaar volgends erowid geen stijgende lijn in is geweest terwijl er vollop gebruikt werd.
Er is dus al een generatie xtc gebruikers die op leeftijd is en waar er geen ongewoon aantal van ziek zijn.

Waarschuw beheerder
was er niet een tijdje geleden een documentaire op tv over die jongen die parkinson had?
die nam een xtc pil en kon gewoon weer alles doen..
hij kwam er bij toeval achter.
heel leuk om te zien.:D

Waarschuw beheerder
JA ellepel dat programma heette Xtc and agony.
was inderdaad leuk om te zien ja :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
was er niet een tijdje geleden een documentaire op tv over die jongen die parkinson had?

Hehe, ik WIST wel dat het gezond spul was, hoe kan iets wat zo lekker voelt ook slecht voor je zijn :-)
Waarschuw beheerder
Er zijn vermoedens dat mdma en speed veroorzakers van parkinson zijn.
Hier tegenover staat wel dat er de afgelopen 20 jaar volgends erowid geen stijgende lijn in is geweest terwijl er vollop gebruikt werd.
Er is dus al een generatie xtc gebruikers die op leeftijd is en waar er geen ongewoon aantal van ziek zijn.

Dat is niet waar. Vroeger was parkinson een ouderen ziekte en nu hebben steeds meer jongeren het.

The frequency of the disease is considerably higher in the over-60 age group, even though there is an alarming increase of patients of younger age. In consideration of the increased life expectancy in this country and worldwide, an increasing number of people will be victims of Parkinson's disease.

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hij kwam er bij toeval achter.
heel leuk om te zien.

Ja dat heb ik ook gezien. :) Op zich zit er natuurlijk ook wel wat in, Parkinson patienten hebben een dopamine tekort en door XTC te nemen komt er voor een korte tijd veel dopamine vrij.

The dopaminergic neurons of the nigrostriatal system affect areas of the brain that are responsible for the control of voluntary movement. When these neurons are damaged, the result can be a loss of movement control like that seen in sufferers of Parkinson's disease.

http://www.macalester.edu/~psych/whathap/ubnrp/mdma/dopamine.html
Dus op zich zit er zeker wel wat in dat XTC gebruik Parkinson-achtige gevolgen met zich mee kan brengen. Maar in hoeverre die schade overeenkomt met de echte ziekte van Parkinson en of die gevolgen tijdelijk zijn of permanent is denk ik moeilijk te zeggen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Het is niet alleen serotinine receptoren die worden aangetast , maar ook de dopamine aanmaak wordt verstoord. Dit is een recent onderzoek bewezen

Bedoel je het onderzoek waar ze het hier over hebben? http://www.newscientist.com/channel/health/drugs-alcohol/dn2849
In dat geval mag je er wel je vraagtekens bijzetten, want waarschijnlijk hebben ze die apen totaal verkeerde doseringen toegediend:
The MDMA was injected rather than given orally and two of the 10 animals got so sick with hyperthermia that they died during the experiment.

Is niet zo vreemd dan dat je hersenschade vindt als die dieren er dood door gaan :S
En bovendien:
"If the drug, used in large quantities, were responsible for the young-onset of Parkinson's disease we might have expected to see some early evidence of this," says Adrian Williams, a neurologist at the University of Birmingham in the UK. Another drug from the 1980s, a synthetic heroin called MPTP, did cause Parkinsonism and was detected very quickly when users presented with severe symptoms.

laatste aanpassing

Werkzaam bij Bar27
Waarschuw beheerder
Hahaha topic wordt steeds interessanter:)
Waarschuw beheerder
nou t topic is een beetje dood volgens mij.
Waarschuw beheerder
Toch intressant topic..printen en verspreiden op heel alle lagere scholen in groep 8!! Amen (aldus een moeder die ook geen saint is)

Waarschuw beheerder
Geen zin om alle antwoorden te lezen, maar XTC breekt serotonine niet zo zeer direct af (Serotonine, ook wel het 'gelukshormoon'genoemd), maar het verbruikt alle reserver die je hebt, vandaar dat je jezelf euforisch gaat voelen en alles en iedereen lief is.
Bij veelvuldig gebruik wordt het dusdanig verbruikt (roofbouw) dat je depressief wordt...

Veel mensen lijden na een weekend knallen aan een depri dinsdag....oftwel de serotonine moet aangevuld worden....

ff rustig aan doen, komt alles goed :P
Waarschuw beheerder
wel intressant allemaal :jaja:
Ik ben gewoon even gestopt, nu 6 weken...
T gaat echt al heel lekker met mij:D
Maar plak er voor de zekerheid nog een tijdje aan vast..
Artiest Tele
Waarschuw beheerder
Heb nooit ergens last van :|