Partyflock

Forumonderwerp · 754174
Er is een nieuwe feature op Partyflock waar ik jullie van op de hoogte wilde stellen door middel van dit topic:

In je profiel kun je nu naast je ICQ UIN en je MSN adres ook je Skype-gebruikersnaam defineren in je profiel. Ook is het mogelijk om direct vanuit iemand zijn/haar profiel te klikken op deze link om via Skype direct deze gebruiker te bellen.

Ook bij dit veld in je profiel is het weer te defineren of je hem wilt laten zien aan iedereen/leden/vrieden of gewoon helemaal niemand :)

Waarom dit extra veld? Simpelweg omdat de populariteit van Skype niet te ontkennen valt en de gebruikersgroep blijft groeien en groeien (naar schatting nu 25 miljoen geregistreerde gebruikers) waarvan er ~2 miljoen bijna constant ingelogged zijn.

Voor degenen die Skype nog helemaal NIET kennen:
Skype is een gratis en eenvoudig programma waarmee je binnen enkele minuten overal ter wereld gratis kunt bellen. Skype, gemaakt door de ontwikkelaars van KaZaA, gebruikt innovatieve P2P (Peer-to-Peer) technologie om verbinding te maken tussen jou en andere Skype gebruikers. Wanneer je het zat bent om enorme bedragen te betalen voor telefoongesprekken, dan is Skype iets voor jou!

Skype is snel en gemakkelijk te installeren. Je hoeft het alleen maar te downloaden, te registreren en binnen enkele minuten kun je je PC headset insteken en bellen met je vrienden via Skype. Skype gesprekken hebben een uitstekende geluidskwaliteit en zijn door versleuteling van begin tot eind zeer veilig. En het mooiste is: je hoeft je firewall of router niet opnieuw te configureren – het werkt gewoon!
laatste aanpassing door een beheerder
Skype uitleg verplaatst naar eerste bericht.
laatste aanpassing

wat kun je er nou mee :vaag:
gratis bellen over het internet ! :)
wat je ermee kan? met elkaar bellen, je kan ook met skype bellen naar andere tel nr's (bijv 06-) maar dit kost wel geld.

en als msn er weer eens uitligt kun je in ieder geval met skype bellen en berichten verzenden (net als msn)
je kunt er ook mee msn'en :jaja:

handig als msn zelf plat ligt :9

er schijnen trwns USB telefoons te zijn die je daar heel mooi voor kunt gebruiken! :D
skype is handig, gebruik het nu een paar maanden :D
er schijnen trwns USB telefoons te zijn die je daar heel mooi voor kunt gebruiken!

Er zijn telefoons, head-sets en zelfs vaste-telefoon/skype combinaties verkrijgbaar.

Zie hier de accesoires die Skype biedt in haar online-store.
Kijk hier voor het vaste-telefoonlijn/Skype combinatietoestel van Dualphone.nl. Overigens heeft Tiptel.nl ook nog een aantal toestellen.

Hier een voorbeeld van "zo'n Skype toestel":

Of de head-set:

Of misschien het draadloze "combinatie-toestel":
laatste aanpassing

me mic is momenteel stuk...zal er morgen ff 1 halen :D
Goed initiatief! Skype is inmiddels al een tijdje oud en had wat moeite met doorbreken. Daar komt verandering in en hopelijk wordt skype nog groter hierdoor!
heb Skype laatst weg gegooid, liep steeds vast bij mij:/
Probeer anders de nieuwste versie (1.1.0.79) eens. Die zou overal goed moeten werken :)

Skype is the hype..

Hier is iedereen in de vriendenkring momenteel Skype aan het ontdekken, iets wat mij wel degelijk kosten gaat besparen.
skype sucks

Goed onderbouwd (Y) Maareh, waarom?
Artiest AXN
Skype is relaxt!

Gebruik het om live over het internet te mixen :)
Skype, gemaakt door de ontwikkelaars van KaZaA, gebruikt innovatieve P2P (Peer-to-Peer) technologie om verbinding te maken tussen jou en andere Skype gebruikers.

Ontwikkelaars van KaZaA, hmm. En dit is wél spy- en adware vrij? KaZaA zit er vol mee.

Edit: Op de pagina staat dat het vrij is van dat soort onzin. Toch maar even proberen O:)
laatste aanpassing
En dit is wél spy- en adware vrij? KaZaA zit er vol mee

Absoluut 100% spy- en adware vrij :)

zo ik heb ff nieuwe head set gehaald :D

ozzie_o2 op skype :P
Nog meer mensen die het inmiddels in hun profiel hebben gezet? :)

Hoe zet je et in je profiel dan?
Ik zie de voordelen er wel van...
Toen msn "in" werd viel het nog wel mee, maar nu spreekt iedereen in schrijf (lees: breezer) taal.
Nu wordt je weer verplicht "normaal" te praten en je hebt sneller door dat dat mooie meisje van net 18 geen kerel van 60 is ;p
haha :d

hoef je ook niet zoveel te typen :smoke:
moet morgen ook maar ff microfoon ophalen :d
Waarom kan ik geen AIM opgeven? :(
Artiest Z1ppo
skype zuigt indd :/
je kunt beter teamspeak hebben :D
skype heb je vaak last van lag beetje iritand

skype werkte bij mij perfect... wel geinig

Ik zal het niet echt gaan gebruiken.. heb er (nog) geen baat bij! :)
teamspeak kan je tenminste met meer praten :)
ik bedoel zonder lag
laatste aanpassing
Artiest Dummy
Al jaren geen problemen met Skype.. werkt perfect :)
skype zuigt indd
je kunt beter teamspeak hebben
skype heb je vaak last van lag beetje iritand

Zippo: Onzin, dan heb je gewoon te weinig bandbreedte beschikbaar, dan 'hoopt het zich op' inderdaad en krijg je een kleine vertraging. Meestal als je volop aan het downloaden en/of uploaden bent.
laatste aanpassing
Waarom kan ik geen AIM opgeven?

Alexandero el Zorro: Omdat Partyflock een (voornamelijk) Nederlandse community is, en zoals AIM feitelijk al zegt AOL Instant Messenger, waar AOL natuurlijk weer staat voor America OnLine. Ik denk dat nog geen 5% van de Partyflock-leden AIM gebruikt.
Tevens is er voor de Skype-liefhebbers onder ons weer 'groot' nieuws. Er is een nieuwe Skype-beta, namelijk van de 1.2 versie-reeks van Skype.

Op dit moment is 1.2.0.21 de nieuwste beta, en kan direct gedownload worden van Skype.com.

Deze versie brengt een aantal GROTE en vooral hele handige features met zich mee, waaronder:

- feature: Central Contacts List
- feature: SkypeIn
- feature: Voicemail

Hieronder vertel ik het een en ander over de 3 bovenstaande features, voor een volledige lijst van veranderingen klik hier.

Central Contacts List
Juist, dit is waar de meeste Skype-gebruikers onder ons op zaten te wachten. Nu wordt, net als bij MSN, je contact-lijst bewaard op de server bij Skype. Dus waar je Skype nu ook opent (dan moet het overigens wel minimaal versie 1.2 zijn) krijg je je contacten van de server zodat je die zelf niet hoeft over te zetten en/of opnieuw toe te voegen!

SkypeIn
Met deze service kun je een 'normaal' telefoonnummer aanvragen en die laten koppelen aan je Skype-gebruikersnaam. Dat betekend dus dat waar je ook ter wereld je Skype opent (wederom versie 1.2) dat je daar op je 'reguliere telefoonnummer' gebeld kunt worden vanaf een ander 'normaal toestel'.

Ondanks dat we hier in Nederland er nog niet veel aan hebben, tenzij je veel vrienden hebt in Engeland, de VS, Hong Kong of Frankrijk.

Hier een citaat van Skype.com:
With SkypeIn, you can get your own, regular phone number. So if your friends who aren’t using Skype want to call you by dialing a regular number, you can still receive the call in Skype. No matter where you are.

So, if you have a Chicago-based SkypeIn number, but you’re living somewhere in the suburbs of Paris, your Chicago area friends - or anyone! - can just dial your SkypeIn number, and your Skype on the other side of the world starts ringing... and your friends are only paying whatever their phone company charges them for making a phone call to Chicago.

Voicemail
Ik denk dat deze feature voor zichzelf spreekt. Het voordeel van deze voicemail service in tegenstelling tot de gratis voice-mail diensten voor Skype zoals SAM en Pamela is dat deze voicemail-dienst ook werkt als je niet op Skype ingelogt zit.

Hier een citaat over de Voicemail-dienst van Skype.com:
For a small fee (€ 5 for 3 months or € 15 for the year) you can pick up messages when you’re away or busy on another call and you can keep the messages for as long as you like. In fact, you don’t have to be online at all for someone to leave a message. People will be able to contact you when you’re sleeping, walking the dog, mowing the lawn, knitting, playing with the cat, ignoring people, practicing your tap dancing... and we could go on here. When you can’t or don’t want to pick up the phone, Skype Voicemail does it for you.

Beiden diensten zijn op dit moment nog in BETA fase, dat houdt in dat ze op dit moment dus getest worden. Met als gevolg dat nog niet alle mogelijkheden beschikbaar zijn voor het 'grote publiek'. Ik twijfel er zelf niet aan dat Nederland straks aan de SkypeIn-landenlijst toegevoegd zal worden.

Oh, en de voicemail-dienst is overigens niet duur; € 5,- voor 3 maanden, en € 15,- voor een heel jaar. Een SkypeIn-nummer kost echter € 10,- per 3 maanden, en € 30,- voor een heel jaar.
laatste aanpassing

wie heeft er nog meer skype?

skype mij ff! :P
Ah dat je ook telefoons kan krijgen waarmee je kan skypen bevalt me wel. (l)

Klinkt wellicht HEEL dom maar ik kan gewoon niet bellen via een microfoontje. Ik wil gewoon lekker ouderwets op debank liggen met een hoorn tegen mn oor aan. Zodat iemand ook echt dichterbij je is zeg maar. :)

Verder is die optie ook wel leuk dat je t via PF kan doen, maar ik doe er niet aan mee. Ik bel alleen met bekenden, sowieso spaarzaam met t uitdelen van mn foonnummer.

Kweenie, ik MSN zelfs niet zomaar met iedereen, heb mn msnadres hier ook niet vermeld.

En bellen is gewoon nog iets intiemer. Dat doe ik alleen met vrienden.

Maar dat skype ga ik toch maar ns uitproberen daarvoor dan. :)
Kweenie, ik MSN zelfs niet zomaar met iedereen, heb mn msnadres hier ook niet vermeld.

En bellen is gewoon nog iets intiemer. Dat doe ik alleen met vrienden.

Dat verklaart waarom ik haar telefoonnummer niet kreeg. O:)
*Downloading*
Het werkt :P
:P
:P
Maar dat skype ga ik toch maar ns uitproberen daarvoor dan.

Jacky: Smart move (Y) ;)

Met mij Skype je toch wel? :O :P
Ik zit nog lekker alleen :P
Skype werkt perfect!!! (Y)