Partyflock

Forumonderwerp · 750071
10 volgers · 387209x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2011 om 14:37:
een uitdrukking van liefde

Zelfs Quasimodo kon niet zonder !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op dinsdag 12 juli 2011 om 15:51:
Quasimodo

is overrated

Waarschuw beheerder
Quasihomo

Waarschuw beheerder
Hebben jullie weleens gehoord van Jules De Corte?

Hier een fragment van een, zowel prachtig dialoog, alsmede een smakeloos nasmaak die het (mij) meegeeft. De smakeloosheid met name door Henk Binnendijk (die jullie evt wel kennen van de EO)

Wil dr niets mee zeggen, alleen even meegeven :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2011 om 08:49:
Dat vind ik ook altijd zo apart... al die openbaringen gebeuren steeds midden in de geschiedenis, terwijl je zou verwachten dat zo'n belangrijke boodschap toch iets meer urgentie heeft :/ de mensen van vóór de boodschap zijn ofwel de lul, of er gelden opeens toch weer andere regeltjes voor

Niemand is de lul.... er leiden meerdere wegen naar God hoor.. welke religie of stroming je precies aanhangt is niet belangrijk. Kies wat bij je past en wat op je staat van geestelijke ontwikkeling aansluit. Uiteindelijk draait het allemaal om de obstakels teniet te doen die je verbinding met de Bron in de weg staan. Zo veel stromingen op aarde die dat doel kunnen dienen. Je kunt het in principe niet fout doen, je kunt de Bestemming slechts uitstellen. O:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 juni 2011 om 18:19:
Ik ben Moslim

:aai:

Uitspraak van verwijderd op maandag 27 juni 2011 om 22:18:
Ach
Het enige wat ik zie is n ouwe idioot die op zijn leeftijd niks beters te doen heeft dan clipjes opnemen waarin ie religies meent af te zeiken
Hij probeert t grappig te doen, maar faalt daarin
Zn punten zijn altijd oppervlakkig, typische atheisten argumenten die aanslaan bij n jong publiek dat de kennis mist om in te zien hoe crap ze zijn
Ouwe dude heeft waarschijnlijk geen kinderen, geen vrouw en slijt zn dagen op youtube
Wat n held

Fuckin loser is het

Wat raar dat er dan alleen maar feiten bij zijn 'Meer weergave' staan. (k)
En pas op, misschien ben ik wel een Jood hoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehoeeeeeeeeeee scary!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 12 juli 2011 om 16:14:
Hier een fragment van een, zowel prachtig dialoog, alsmede een smakeloos nasmaak die het (mij) meegeeft. De smakeloosheid met name door Henk Binnendijk (die jullie evt wel kennen van de EO)

"Ik vind het altijd zo moeilijk van eeh, laten we zeggen 'hele erge Christenen', dat die iets hebben van eh 'DENK MAAR NIET DAT HET LEUK IS!'. Als je in de zon zit, hebben ze toch iets van 'VANAVOND ZAL HET WEL REGENEN!' :lol:

Mooie conversatie inderdaad. :d
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2011 om 16:31:
"Ik vind het altijd zo moeilijk van eeh, laten we zeggen 'hele erge Christenen', dat die iets hebben van eh 'DENK MAAR NIET DAT HET LEUK IS!'. Als je in de zon zit, hebben ze toch iets van 'VANAVOND ZAL HET WEL REGENEN!' :lol:

:lol:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van 8-bit Kid™ op dinsdag 12 juli 2011 om 16:27:
Wat raar dat er dan alleen maar feiten bij zijn 'Meer weergave' staan. (k)
En pas op, misschien ben ik wel een Jood hoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehoeeeeeeeeeee scary!!!

Dat filmpje... pfff, wat een schreeuwende barbaren zeg. En door die stemmen klinkt echt een vol volume aan haat en woede. Ik snap dit nooit zo in een religieuze context hoor... als visitekaartje van je geloof zul je toch goede morele eigenschappen moeten demonstreren als zelfbeheersing, bedeesdheid, vredelievendheid en wijsheid. Dit lijken wel een stel tijdsreizigers uit de middeleeuwen zonder ook maar enige vorm van beschaving, en de 'rust van God in het hart'. Ik snap dit nooit zo. Dit lijken meer een stel woedende extreem-rechtsen dan ware gelovigen die wat met God op hebben. Ik vind het maar een stel ordinaire paupers.

Waarschuw beheerder
Die man op 1:41 is meer een soort Xaeed :P

Waarschuw beheerder
Na de koude oorlog werden gastarbeiders naar Europese landen gehaald
Ze werkten voor n loontje in de productie, kwamen van noord-Afrika en landen als Pakistan
Naturally kwamen ze terrecht in ghetto-wijken, waar de generaties na die eerste gastarbeiders opgroeiden, vaak zonder goeie scholing en zonder de sociale en financiele benodigdheden die autochtonen jongeren wel hadden
Achterstandswijken
Gefrustreerd en bitter omdat zij maybe niet goed begrepen wat de realiteit was keerden veel allochtone jongeren zich tegen t land waar hun ouders naartoe kwamen
De aanval op Islam door t Westen (in de media en dmv oorlogen in Islamtische landen) werd door die nieuwe generaties gebruikt om zich mee te identificeren
Frictie was t gevolg en t produceerde zeker niet altijd de troetelbeerallochtoontjes die t Westen liever ziet
Integendeel, jongeren zonder opleiding, baan en inkomen radicaliseerden en op dat moment is er niet veel meer nodig dan n charismatische baardmeneer die hun frustratie projecteert op t Westen
Maybe barbaars, zeker niet erg nice om naar te luisteren.. en als alles zo zwart-wit is zou t heel makkelijk zijn voor autochtone jongeren om n andere groep als kwaadaardig te bestempelen
De realiteit is wat complexer dan dat
Het spreekt niets goed.. het maakt t niet ok
Tis gewoon dat je moet inzien dat mensen niet óf slecht zijn óf goed
Autochtonen hebben vooroordelen over allochtonen, net zoals allochtone jongeren vooroordelen hebben over autochtonen
Ik ben n Moslim, dus als jij n Jood bent moet ik je wel haten
Intelligente grap van je 8 Numbered Kid (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2011 om 17:05:
Dat filmpje... pfff, wat een schreeuwende barbaren zeg. En door die stemmen klinkt echt een vol volume aan haat en woede. Ik snap dit nooit zo in een religieuze context hoor... als visitekaartje van je geloof zul je toch goede morele eigenschappen moeten demonstreren als zelfbeheersing, bedeesdheid, vredelievendheid en wijsheid. Dit lijken wel een stel tijdsreizigers uit de middeleeuwen zonder ook maar enige vorm van beschaving, en de 'rust van God in het hart'. Ik snap dit nooit zo. Dit lijken meer een stel woedende extreem-rechtsen dan ware gelovigen die wat met God op hebben. Ik vind het maar een stel ordinaire paupers.

Klopt :) en zo is het al vanaf het begin.
Geloof is nooit vrede geweest en zal het helaas ook nooit worden.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2011 om 17:19:
Ik ben n Moslim, dus als jij n Jood bent moet ik je wel haten
Intelligente grap van je 8 Numbered Kid

Kan er inderdaad hard om lachen. (k) Ben eenmaal Godloos en vrij. :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van 8-bit Kid™ op dinsdag 12 juli 2011 om 17:40:
Ben eenmaal Godloos en vrij.

Pak 'm xaeed!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2011 om 17:05:
Ik vind het maar een stel ordinaire paupers.

Ik ook.
Wat ik werkelijk niet begrijp, is waarom ze niet terugkeren naar het land van hun ouders als 't ze hier in óns Westen niet bevalt. Kennelijk is het hier op onderdelen toch aangenamer. Dit soort haatmensen schepen ons hier op met schooiers als Wilders c.s.
Waarschuw beheerder
Jezus Christus is de Held!!!!!!!!!!!!

1 Johannes 4:10 Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

Johannes 3:16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.17 Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden.

staat in de Bijbel (en die komt helemaal uit :)

Galaten 1:6 Ik verwonder mij, dat gij zo haast wijkende van dengene, die u in de genade van Christus geroepen heeft, overgebracht wordt tot een ander Evangelie;

7 Daar er geen ander is; maar er zijn sommigen, die u ontroeren, en het Evangelie van Christus willen verkeren

staat zelfs ind de koran
(Surah 3:45).
45. Toen de engelen zeiden: “O, Maria, waarlijk, Allah geeft u blijde tijding door Zijn woord: Zijn naam zal zijn: de Messias, Jezus, zoon van Maria, geëerd in deze wereld en in de volgende en hij zal tot hen behoren die in Gods nabijheid zijn.

Zijn naam zal zijn: de Messias, Jezus,
!!!!!!

ja Jezus Christus is voor onze zonden gestorven en Hij heeft de dood overwonnen

en waarom al die oorlog in de bijbel?
http://www.gabbertijd.nl/doodslaan.html
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van hoppaaaaaaaaaaaaaaaa op dinsdag 12 juli 2011 om 21:33:

Wat doet die shit op een site als Gabbertijd..?

Waarschuw beheerder
1 Johannes 4:10

Zijn Zoon

in de koran

Jezus, zoon van Maria

Niet de Zoon van God dus, maar de zoon van Maria(as)
In de Qur'an staat dit bijna altijd achter Jezus(as) - ibn Mariam - de zoon van Maria
Om duidelijk te maken dat Jezus niet de Zoon van God was
"Ja maar als hij de zoon van Maria is en geen biologische vader had, is God dan niet zn Vader?"
Nee, want volgens die logica zou Adam(as) ook de Zoon van God zijn, die had geen aardse vader én geen moeder
Toch zeggen Christenen nooit Adam, de Zoon van God

Johannes 3:16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

Deze zin staat niet in de oudst bekende manuscripten, tis dus n interpolatie, er laterna door iemand in gezet (om de Jezus meer goddelijk te maken natuurlijk)
Opvallend is dat Johannes de laatste van de 4 evangeliën was en dus ook de langste, met de meest goddelijke Jezus
Dit soort zinnen ga je amper vinden in de vroegste vd vier, maar zelfs in Johannes is die zin er laterna tussen gepropt
En Christenen quoten die zin graag, ook al is t n interpolatie
En de vertaling daar is niet correct, het is niet "die Zijn enig geboren Zoon gegeven heeft"
Het moet zijn "die Zijn enig geboren Zoon opofferde"
Aan wie offert God dingen op?
Wij offeren dingen op.. aan God
Maar aan wie zou God iets moeten opofferen?
Aan de mens?
Is dat mogelijk.. voor God.. om iets op te offeren?
Ow en 'enig geboren' is ook btje raar als God in t Oude Testament tientallen zonen heeft
In t Engels heb je de bekende zin: "His only begotten Son"
Weet je wat 'begotten' betekent?
To beget
Is voortplanting dmv paren (seksuele voortplanting)
Dat is wat er staat, maar als je vraagt of de Christen dat bedoelt (letterlijk) zal ie zeggen "Neeeeeee dat is niet wat er mee bedoeld wordt"
Waarom zetten ze dat woord daar dan neer als ze er iets anders mee bedoelen?

Waarschuw beheerder

dit stukje kom van eindtijdinbeeld

Waarom houdt God Zich niet aan het gebod: "Gij zult niet doodslaan"?

Er staat in de 10 geboden, Gij zult niet doden. Toch lees ik dat God opdracht geeft om soms een heel volk om te brengen, mannen vrouwen en kinderen. Gaat God hier dan niet tegen Zichzelf in?

Gij zult niet doden! Eigenlijk geef je al het antwoord. Want de mens mag niet doden van de Here God, maar de uitzondering op die regel is als het een opdracht van God is. Zelfs als het een heel volk, met vrouwen en kinderen betreft.

Ik snap dat het wat tegenstrijdig lijkt, maar als je de Schriftplaatsen opzoekt waar een slachting plaatsvindt, dan wordt eigenlijk al snel duidelijk waarom de Here niet wil dat die mensen leven. Twee redenen die de Bijbel noemt waarom de Here een uitzondering maakt op die regel zijn deze:

1.God strijd tegen Baäl (satan). De volkeren die verslagen worden vereren Baäl en dat komt het hele oude testament naar voren.
2.God strijd tegen de nakroost van gevallen engelen (satan’s engelenmacht), daarbij moet je denken aan de Enakieten,de Moabieten, Emieten en de Raphaïeten -- ---------.
Het grote verschil zit hem in dat de ene mens de andere niet mag doden. Maar dat God in de strijd tegen de satan wel mensen toestaat te doden.

En in de wetgeving uit t Oude Testament staan doodstraffen
Bepaalde dingen werden met de dood bestraft
Gij zult niet doden
Maar dan staat iets verder gij zult doden, de overspelpleger, etc
Gij zult niet (ONRECHTVAARDIG) doden
Zoals iemand doden omdat ie supporter is van de verkeerde voetbalclub
Sommige dingen zijn namelijk niet toegestaan
Als je bijvoorbeeld in geval van oorlog heult met de vijand en je eigen volk verraadt, dan stond daar de doodstraf op (nu nog steeds in veel landen denk ik)
Gij zult niet doden is dus niet zo algemeen
God gebood Abraham bijvoorbeeld om zn eigen zoon te doden
Niet omdat zijn zoon Baäl aanbad of n 'nakroost van gevallen engelen' was
Abraham zou t gedaan hebben als ie niet gestopt werd.. hij zou zn bloedeigen zoon doden.. waarom?
Omdat God dat gebood en hij n gelovige was

Die 2 redenen zijn niet de enige redenen
God liet de Romeinen immers Zijn eigen Zoon (ahum) doden
Dat moest zelfs, wilde Hij de mensen hun zonden kunnen vergeven
Jezus had niks verkeerd gedaan, hij aanbad geen afgoden en was geen zoon van gevallen engelen

Waarschuw beheerder
Gij zult niet doden! Eigenlijk geef je al het antwoord. Want de mens mag niet doden van de Here God, maar de uitzondering op die regel is als het een opdracht van God is. Zelfs als het een heel volk, met vrouwen en kinderen betreft.

Ik snap dat het wat tegenstrijdig lijkt, maar als je de Schriftplaatsen opzoekt waar een slachting plaatsvindt, dan wordt eigenlijk al snel duidelijk waarom de Here niet wil dat die mensen leven. Twee redenen die de Bijbel noemt waarom de Here een uitzondering maakt op die regel zijn deze:

God strijd tegen Baäl (satan). De volkeren die verslagen worden vereren Baäl en dat komt het hele oude testament naar voren.
God strijd tegen de nakroost van gevallen engelen (satan’s engelenmacht), daarbij moet je denken aan de Enakieten,de Moabieten, Emieten en de Raphaïeten -- ---------.

Het grote verschil zit hem in dat de ene mens de andere niet mag doden. Maar dat God in de strijd tegen de satan wel mensen toestaat te doden.

Dus psychoten die 'in opdracht van God' doden, doen goeie zaken? :d Ik snap nu ineens waarom mensen in psychoses dat soort opdrachten wel eens 'ontvangen'. :clown: Rare God toch hoor, die 'god' van 'ons'.

Maar goed, doden is dus tóch gerechtvaardigd in sommige gevallen :cheer:

Maar eh, ik denk dat de vork toch een beetje anders in de steel zit hoor... die riekt zóóó naar psychoses van mensen uit die tijd die hun 'opdrachtgevers' (zieke geesten, demonen, of gewoon een psychologisch iets zonder iets van buitenaf) voor God aan zagen. Dit bedoel ik nou dus met dat Oude Testament én de Koran... psychotenwerk (sorry, niet beledigend bedoeld, gewoon een conclusie)... Hoe kunnen mensen nu toch geloven dat dergelijke opdrachten (het doden van volkeren die voor de Satan strijden) daadwérkelijk van God afkomen.. for gods sake, come on... vandaag de dag weten we toch allemaal wat voor soort mensen dat zijn die 'in opdracht van God' mensen vermoorden? :) Vergelijk dit eens met de God die wordt waargenomen bij Bijna Dood Ervaringen en bijvoorbeeld die Uittredingservaring van Robert A. Monroe die ik postte.

Thing's have to be filtered out here...
Ik denk dat dit exact de redenen zijn waarom de wijzen (gnostici/mystici) een concept van God zoals in het OT en de Qu'ran naar voren komen, verwierpen. And so do i :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
^^ en ja, ik weet het, ik ben irritant wat dit betreft.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2011 om 14:37:
Ja, d'r is een verschil tussen iets niet naar je smaak / voorkeur vinden en iets moreel verwerpen of slecht vinden.

jajaja, maar ondertussen zijn jullie ook gewoon stiekum homofoob..:lol:

Waarschuw beheerder
Ik heb vanavond trouwens nog ff een tijdje in de Bijbel zitten lezen hier... eerst het Oude Testament, Exodus.. en later ben ik 't NT gaan lezen (Mattheüs), waar verder niet zo veel mee aan de hand was om te vermelden hier. Maar ik was dus in het OT aan het lezen, en ja, het is best interessant om te lezen natuurlijk, want dan zie je de fundamenten van het Christendom en het Jodendom, enne laten we eerlijk wezen, ook die van Qu'ran. Ik lees dat niet volgens een aangeleerde manier van lezen of zo, of iemand erbij hoe ik moet interpreteren wat er staat, en dat is ook niet nodig, want ik zie echt wel wat er staat en de conext etc. ik ben niet dom. Maar ik lees dan toch zulke bizarre dingen...nu is dat op zich niet erg, maar letterlijk kom je hele vreemde opdrachten en conversaties en bevelen van de HEERE tegen. Hadden jullie dan nooit 'Yeah right'-momenten bij het lezen daarvan? Staan jullie daar niet kritisch tegenover dan? Jullie moeten het wat dat betreft denk ik wel héél erg hebben van uitspraken als 'na mij zal er geen profeet meer verschijnen' en dat soort dingen, zodat het lijkt alsof dat soort dingen alleen toen voorkwamen en je de bizarheid daarop af kunt schuiven, en van die tekenen die metaforisch beschreven worden en nu uit lijken te komen. Het zal ook vast wel alle mysterie en oudheid eromheen zijn die maakt dat men eraan vasthoudt. Maar zijn het echt geen dingen om je vraagtekens bij te zetten?

Laten we toch ook eens 2 dingen tegenover elkaar zetten: 1. God die zich openbaart aan mannen en die opdrachten geeft tot (op)offering en vernietiging. 2. God die zich openbaart aan mensen door middel van een uittredingservaring, BDE, een heldere droom, een 'oneness-experience' of aan een gevangene in een cel die ineens op een nacht 'het Licht' ziet.

Zijn de beschrijvingen van type 1 ook maar in enig opzicht te rijmen met het contact-met-God-type van voorbeeld 2? Wat is hier dan aan de hand? Zijn er 2 verschillende goden? Of heeft God dus een lichte en een donkere zijde?

Het ene contact-met-God-type is voor aanval, destructie, moord, is niet bepaald vergevingsminded. De andere vorm van contact-met-God-ervaring brengt een soort ervaring teweeg die leidt tot gedachtes/ingevingen van totale vergeving, totale verlichting van alle negativiteit en toont je meer iets als 'heb zelfs liefde en mededogen voor zelfs je allergrootste vijand'. Hoe is dat met elkaar te verenigen? Ik ben werkelijk waar heel benieuwd hoe iemand van jullie hier dit recht kan praten en de waarheid eer aan kan blijven doen zonder zich in allerlei rare bochten te moeten wringen.

Ik wil heus niet religie aanvallen of zo (ik geloof ook in God, en geloven op zich is goed).. maar als je nu nuchter naar dergelijke dingen kijkt, zou je dan eigenlijk niet beter moeten weten? Bedoel, waar leun je nu op? Logica dat je herkent in hart en ziel of logica waarvoor je heel veel gezond verstand hebt moeten uitschakelen met ondersteuning van voorspellingen die nu verwezenlijkt lijken te worden? Wat blijft er bijvoorbeeld nog over als die voorspellingen niet de schijn mee hadden? Had er dan ook in geloofd denk je? Waarom wel, waarom niet?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2011 om 23:39:
Ik denk dat dit exact de redenen zijn waarom de wijzen (gnostici/mystici) een concept van God zoals in het OT en de Qu'ran naar voren komen, verwierpen. And so do i

Niks aan toe te voegen (of af te halen):yes:
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 12 juli 2011 om 23:55:
maar ondertussen zijn jullie ook gewoon stiekum homofoob..:lol:

En als hier iemand wat van durft te zeggen, verwijs je weer naar 't naar keuze te interpreteren icoontje :nocheer:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 juli 2011 om 00:37:
waarom niet?

Alles is 't overwegen waard :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2011 om 23:39:
psychotenwerk

Zijn behoorlijk harde conclusies die je trekt uit wat iemand op n gabber-site schrijft :P
Soms is doden toegestaan ja
Moet ik echt voorbeelden gaan geven of kun je er zelf n paar verzinnen (wanneer t gerechtig zou zijn of iig begrijpelijk om iemand's leven te nemen)
En over moordlustige psychopaten..
Toen Mohammed(saw) Mekka veroverde met duizenden Moslims aan zn zijde liet ie iedereen in Mekka in leven, op 4 mensen na, die extreem brute dingen gedaan hadden (martelen van vrouwen en bejaarden)
Dezelfde Mekkanen (niet-Moslims) die hem(saw) het leven zuur maakten en de Moslims in Mekka 13 jaar lang vervolgden en onderdrukten werden gespaard
Terwijl de dood voor velen gerechtvaardigd zou zijn geweest
Ze namen n zwarte slaaf die weigerde iemand te geselen (en ervoor koos om Mohammed(saw) te volgen), legden hem in de hete zon en plaatsten n enorme steen op zn borst en lieten hem zo liggen
Een vd vrouwelijke leiders uit Mekka liet de oom van de Profeet(saw) doden en zijn hart werd uit zn borst gesneden als trofee (diezelfde vrouw werd niet door Mohammed(saw) vermoord)
Abu Sufyan, haar echtgenoot, voerde jarenlang bloedige oorlog tegen de Moslims (werd in Mekka gespaard)
En hij had zeker de militaire macht om wraak te nemen

Dit idee van n koelbloedige psychopaat is niet van toepassing op hem(saw), sorry
Ja, er werden oorlogen gevochten en er werden mensen gedood
Maar ik denk dat je hem(saw) en zijn karakter zwaar tekort doet door hem in n hokje van psychopaten te willen wurmen, waar hij vrij duidelijk niet hoort
Mensen omschreven hem als extreem zacht van aard, mensen werden vaak Moslim alleen al na n enkele korte ontmoeting met hem
Ze hielden van hem(saw), vrouwen, mannen, kinderen
Dit was niet de demonische tiran die jij van hem wilt maken

En leven en dood.. God geeft leven en Hij neemt het
En als God bepaalde mensen leidt, wat jij ook gelooft! Want jij gelooft dat God de mystici leidt en dat de cursus gebaseerd is op 'ontmoetingen' met God.. Hij leidt die mensen
Als God mensen leidt en die dichtbij Hem staan, en n volk voert onrechtvaardig oorlog tegen die mensen die zo nauw met God verbonden zijn..
Denk je dan dat God t toelaat dat Zijn gekozen mensen, zij die in Hem geloven en de beste morele karakters hebben.. denk je dat God n goddeloos, onrechtvaardig volk Zijn volgelingen laat afmaken?
Zou God t zn volgelingen verbieden zich te weren en terug te vechten?
Is dat wat God doet?
Ja, blijkbaar wel volgens velen.. omdat men vaak 'goed' en 'slecht' uit t plaatje haalt en van God n soort van passieve entiteit maken
Die wel Liefde is en Licht en alles, maar tegelijkertijd toestaat dat diegenen die in Hem geloven afgeslacht zouden worden door diegenen die lachen als 'God' genoemd wordt
Dus wat?
Is n God die gebied de onrechtvaardigen te bestrijden n foute God, maar de God die passief is en toelaat dat goede mensen afgemaakt worden is n goede God?
Leg s uit hoe dat niet vaag is dan

Ze maken goed en slecht gelijk, zodat er geen goddelijke straf hoeft te zijn (hel)
Tegelijkertijd labels plakken op mensen die niet in die ijdele hoop geloven: demonen/psychoten

Geef je cursus in wonderen eens aan geleerde Moslims en laat ze de tekst analyseren en vergelijken met de Qur'an voor de aardigheid..
Kijken welke van God komt en welke t werk van mensen is

Je vergeet ook de duizenden Sahaba
Letterlijk duizenden mensen kenden Mohammed(saw)
Hij is volgens veel historici de meest beschreven persoon uit de menselijke geschiedenis
En als duizenden tijdgenoten hem omschreven op de beste manier, wie ben jij dan om hem(saw) n psychoot te noemen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 12 juli 2011 om 23:55:
maar ondertussen zijn jullie ook gewoon stiekum homofoob..:facepalm:

Zoek 'n andere groep mensen om je eigen hersenspinsels in te mogen projecteren, wij zijn overwegend hetero maar gunnen die anderen ook hun plezier, zeker als 't vrouwen betreft want dan voel ik onmiskenbaar enige prikkeling in m'n plassertjeB)

Waarschuw beheerder
Niet om de cursus af te kraken, maar kun jij spiritueel beroerd worden wanneer de cursus voorgedragen wordt?
Is dat mogelijk?
Kun je t reciteren of is t alleen n leesboek?
Bedoel, dat is de enorme kracht van Qur'an (Qur'an betekent zelfs 'de recitatie')
Het beweegt mensen (en ik snap dat je dat niet persee hoeft te voelen), maar n melodieuze recitatie is mogelijk met de Qur'an
Ik persoonlijk.. als ik n mooie recitatie hoor dan raakt dat me vaak dieper dan wat dan ook
Ik ervaar t echt (en zeker als je de inhoud kent) als God Die deze woorden aan n man gaf, 1400 jaar geleden en op die manier is t n direct contact met God voor mij
Soms gaat t direct naar t hart, t raakt je (nogmaals, vooral als je weet wat er gezegd wordt), t stuurt rillingen langs je ruggegraat
Het gevoel van iets dat groter is dan jij..

Onder n recitatie van n meisje op youtube staan deze 2 comments

Yes it is very moving, good to know you got listen to her, I am a new muslim and it touched my heart and very deep, I dont know much about Islam but I am finding out how wonderful and peaceful and kind these people really are compared to what I thought before. I am truely happy I was invited to islam

sunshineforpeace 3 jaar geleden 27 (Y)

I am certainly not religious, but I respect people both religious and non-religious. and I just want to say that I am deeply moved by the emotion of this girl's voice. music is the universal language of the world, no matter what...

trubadix1000 3 jaar geleden 21 (Y)

Ik kan zo veel prachtige recitaties geven
Kun jij iets soortgelijks geven van de cursus in wonderen?
En ja smaken verschillen en mensen hier kunnen de Qur'an vaak niet verdragen.. wat op zich al veelzeggend is
Maar goed, ik wilde eentje plaatsen
Dit is Abdul Basit (moge Allah tevreden met hem zijn), dit is dé grote Qari (Qur'an lezer) van de afgelopen eeuw
Elke Moslim kent zn stem, hij is t voorbeeld voor elke Qari en wordt nog steeds (zelfs lang na zn dood) door zo btje iedereen gezien als de beste van onze tijd
Zijn controle over zn stem en ademhaling is fenomenaal

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 juli 2011 om 01:51:
recitatie

Dat is toch niet dat gekweel uit die minaretten mag ik hopen %)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 juli 2011 om 01:09:
Mensen omschreven hem als extreem zacht van aard, mensen werden vaak Moslim alleen al na n enkele korte ontmoeting met hem

Oh, maar ik als iemand die de Koran niet eens zo goed kent als jij is al in z'n leven op een passage in de Koran gestuit (zonder tip van buitenaf) waarin Mohammed dorpen van Joden in de fik zet en hun bezittingen ontneemt en ze woest verdrijft. Wtf de reden daarvoor ook geweest mag zijn, dat getuigd niet van ´extreem zacht´van aard of de meest vredelievende persoon of best geschapen mens ooit geschapen of zo, hou toch op... daarna ziet ie nota bene ook nog in hoe stom die bezig is geweest, maar ondertussen kwam de opdracht zogenaamd van God.. :facepalm: Nee sorry, ik vind dat soort dingen heel stom. Neem me niet kwalijk... ;)

Dit idee van n koelbloedige psychopaat is niet van toepassing op hem(saw), sorry
Ja, er werden oorlogen gevochten en er werden mensen gedood
Maar ik denk dat je hem(saw) en zijn karakter zwaar tekort doet door hem in n hokje van psychopaten te willen wurmen, waar hij vrij duidelijk niet hoort
Ze hielden van hem(saw), vrouwen, mannen, kinderen
Dit was niet de demonische tiran die jij van hem wilt maken

Ho ho... ik maak geen demonische tiran of psychopaat van hem.. geen gewetenloze gek, dat zeker niet... ik breng het slechts terug tot iets en haal de verafgoding eraf... dan is hij geen psychopaat.. nee gewoon iemand die van tijd tot tijd eens opdrachten kreeg uit dubieuze bronnen die veel kunnen zijn, maar niet God. Mohammed (en hij was echt hierin de enige niet) werd denk ik niet zozeer gedreven daadwerkelijk door God maar door een spiritual input die allerlei verwarde mensen door de tijden heen hebben ervaren en ten onrechte voor een contact met God beschouwden in nogal labiele toestanden.. Ik bedoel kom op, je gaat echt niet ineens God in je bestaan ervaren omdat er een volk verderop is dat niet goed de Joodse regeltjes naleeft hoor... God gaat echt niet ineens met Zijn Stem door je heen schreeuwen om je commando's te geven die zo plaatselijk en niets betekends zijn en puur voor je eigen gewin zijn ten koste van anderen... overwinnaarspraatjes... de overwinnaar schrijft hier de geschiedenis en schrijft z'n Lot toe aan God.. misschien dat dat toen kon, nu niet meer... dat is wack.. bullshit. En gelukkig wisten mensen dat destijds al.

En leven en dood.. God geeft leven en Hij neemt het
En als God bepaalde mensen leidt, wat jij ook gelooft! Want jij gelooft dat God de mystici leidt en dat de cursus gebaseerd is op 'ontmoetingen' met God.. Hij leidt die mensen
Als God mensen leidt en die dichtbij Hem staan, en n volk voert onrechtvaardig oorlog tegen die mensen die zo nauw met God verbonden zijn..
Denk je dan dat God t toelaat dat Zijn gekozen mensen, zij die in Hem geloven en de beste morele karakters hebben.. denk je dat God n goddeloos, onrechtvaardig volk Zijn volgelingen laat afmaken?
Zou God t zn volgelingen verbieden zich te weren en terug te vechten?
Is dat wat God doet?
Ja, blijkbaar wel volgens velen.. omdat men vaak 'goed' en 'slecht' uit t plaatje haalt en van God n soort van passieve entiteit maken
Die wel Liefde is en Licht en alles, maar tegelijkertijd toestaat dat diegenen die in Hem geloven afgeslacht zouden worden door diegenen die lachen als 'God' genoemd wordt
Dus wat?
Is n God die gebied de onrechtvaardigen te bestrijden n foute God, maar de God die passief is en toelaat dat goede mensen afgemaakt worden is n goede God?
Leg s uit hoe dat niet vaag is dan

Het is nooit zo zwart of wit als hoe jij dit stelt, dat maakte je vanmiddag nog mooi duidelijk met je verhaaltje over die radicale moslims... jij denkt dat er niet genoeg goede mensen tussen zaten, of dat de volkeren die werden toegestaan afgemaakt te worden een dikke eenheidsworst waren die even totaal afgekeurd en vermoord konden worden? Onzin lijkt me... er zijn geen slechte volkeren, want volkeren bestaan uit individuen en individuen zijn alle verschillende. De overwinnaars schreven hier duidelijk gewoon de geschiedenis. Maar God is Zich denk ik wel van iets meer bewust dan zij die aanvielen en vernietigden, niet?

Je vergeet ook de duizenden Sahaba
Letterlijk duizenden mensen kenden Mohammed(saw)
Hij is volgens veel historici de meest beschreven persoon uit de menselijke geschiedenis
En als duizenden tijdgenoten hem omschreven op de beste manier, wie ben jij dan om hem(saw) n psychoot te noemen?

Dat zou ik eens moeten lezen. Maar ik weet dat er ook net zo veel tegenstanders en haters waren.

Overigens, één ding, ik sprak heel algemeen. Ik sprak jou in die laatste reply zeker niet alleen aan. Het onderwerp op zich, heel breed, sprak ik erop aan. Niet alles op Mohamed betrekken dus. Al valt Mo. er wat mij betreft ook idd onder.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Niet om de cursus af te kraken, maar kun jij spiritueel beroerd worden wanneer de cursus voorgedragen wordt?
Is dat mogelijk?
Kun je t reciteren of is t alleen n leesboek?
Bedoel, dat is de enorme kracht van Qur'an (Qur'an betekent zelfs 'de recitatie')
Het beweegt mensen (en ik snap dat je dat niet persee hoeft te voelen), maar n melodieuze recitatie is mogelijk met de Qur'an
Ik persoonlijk.. als ik n mooie recitatie hoor dan raakt dat me vaak dieper dan wat dan ook
Ik ervaar t echt (en zeker als je de inhoud kent) als God Die deze woorden aan n man gaf, 1400 jaar geleden en op die manier is t n direct contact met God voor mij
Soms gaat t direct naar t hart, t raakt je (nogmaals, vooral als je weet wat er gezegd wordt), t stuurt rillingen langs je ruggegraat
Het gevoel van iets dat groter is dan jij..

Ja sorry, ik snap zeer zeker hoe mooi dat voor jou is.. dus excuse me dat ik zo onbehouwen kritisch met dit aan kom zetten. Het is niet mijn bedoeling om het af te maken of te ontmoedigen of zo. Het zijn in principe gewoon ook vooral vragen vanuit mezelf. Vragen waarom jullie dat soort dingen wel kunnen geloven en ik niet, of iig heel moeilijk. Dus beschouw 't niet als een aanval of zo.

Ik ga nu m'n bed in, moet morgen weer vroeg op. :(:)

Waarschuw beheerder

Bashing, toch grapsig denks :cheer:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 juli 2011 om 02:08:
Ik ga nu m'n bed in, moet morgen weer vroeg op.

Nou ja zeg, je lijkt wel zo'n ouwerwetsige g/lastarbeider die voor t daglicht de plee van de baas moet poetsen :lol:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 juli 2011 om 02:10:
grapsig

:roflol: (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 juli 2011 om 01:55:
Oh, maar ik als iemand die de Koran niet eens zo goed kent als jij is al in z'n leven op een passage in de Koran gestuit (zonder tip van buitenaf) waarin Mohammed dorpen van Joden in de fik zet en hun bezittingen ontneemt en ze woest verdrijft. Wtf de reden daarvoor ook geweest mag zijn, dat getuigd niet van ´extreem zacht´van aard of de meest vredelievende persoon of best geschapen mens ooit geschapen of zo, hou toch op... daarna ziet ie nota bene ook nog in hoe stom die bezig is geweest, maar ondertussen kwam de opdracht zogenaamd van God.. Nee sorry, ik vind dat soort dingen heel stom. Neem me niet kwalijk...

Je verraadt jezelf nu btje :/
Je wil wat ik zeg heel graag tegenspreken (je wil t hoe dan ook niet accepteren) en dus moet je iets benoemen wat daar tegenover staat, iets heel ergs
Maar wat je hier zegt laat zien dat je liever iets verzint dan nadenkt over de Mohammed(saw) die ik presenteer
Als jij de waarheid spreekt hier en mij die passages kunt geven uit de Qur'an waar je t over hebt, dan geef ik jou mn playstation 3

Ho ho... ik maak geen demonische tiran of psychopaat van hem.. geen gewetenloze gek, dat zeker niet... ik breng het slechts terug tot iets en haal de verafgoding eraf... dan is hij geen psychopaat.. nee gewoon iemand die van tijd tot tijd eens opdrachten kreeg uit dubieuze bronnen die veel kunnen zijn, maar niet God.

Er zijn maar 3 opties
1. Mohammed(saw) sprak de waarheid en de Qur'an komt van God
2. Hij(saw) was n leugenaar, n bedrieger, die uit verschillende bronnen zn kennis haalde en zelf de Qur'an in elkaar flatste
3. Hij(saw) was gek, iemand die leed aan waanideeen en de Qur'an is t product van zn twisted mind

Er is geen ander alternatief
Ik kan aantonen dat hij die laatste 2 niet was, is onmogelijk en is eigenlijk best makkelijk aan te tonen
Als je de duizenden overleveringen niet accepteert (over zijn persoon) als betrouwbaar of representatief, dan kan dat ook op andere manieren
Wat op zich al kufr is, verwerpen.. want wat je zegt dan is dat duizenden mensen logen
Hoe dan ook, uiteindelijk blijft alleen optie 1 over
De Qur'an presenteert zelf zn bewijzen dat t van God komt en niet uit n menselijke geest
Als we dit gaan bekijken en kritisch doen, dan doen we dezelfde kritische analyse daarna bij wat jij brengt (cursus bijvoorbeeld) en we zullen zien welke door mensen geschreven is

Mohammed (en hij was echt hierin de enige niet) werd denk ik niet zozeer gedreven daadwerkelijk door God maar door een spiritual input die allerlei verwarde mensen door de tijden heen hebben ervaren en ten onrechte voor een contact met God beschouwden in nogal labiele toestanden.. Ik bedoel kom op, je gaat echt niet ineens God in je bestaan ervaren omdat er een volk verderop is dat niet goed de Joodse regeltjes naleeft hoor...

Ik snap niet eens wat je daar mee bedoelt
Jij kent Mohammed(saw) niet, je hebt (zelfs na jaren met n Moslim contact te hebben gehad) geen idee wie hij was en ik denk dat je compleet in the dark bent betreffende de historische achtergrond van Islam
De ene keer zeg je dat hij n psychopaat is waAoudhoubillah en de andere keer spraken demonen tegen hem
Als jouw cursus in wonderen de ware weg is, dan toon jij dat maar eens aan, ipv dat ik elke keer on the spot gezet wordt
Neem jij mijn rol eens aan en bewijs dat de cursus van God komt

God gaat echt niet ineens met Zijn Stem door je heen schreeuwen om je commando's te geven die zo plaatselijk en niets betekends zijn en puur voor je eigen gewin zijn ten koste van anderen

Niets betekent?
De Qur'an is dieper dan je cursus, ben ik zeker van
Het biedt leiding op individueel niveau en voor complete samenlevingen en dat door de eeuwen heen
Kijken waar de cursus is over 1400 jaar..
Serieus, je quotte wat Jezus zei.. in de cursus..
Is dat niet hetzelfde als wat je nu zo fel verwerpt?
Namelijk dat iemand woorden ontvangt van bovenaf en die meegeeft aan anderen

Het is nooit zo zwart of wit hoe hoe jij het stelt, dat maakte je vanmiddag nog mooi duidelijk met je verhaaltje over die radicale moslims... jij denkt dat er niet genoeg goede mensen tussen zaten, of dat de volkeren die werden toegestaan afgemaakt te worden een dikke eenheidsworst was die even totaal afgekeurd en vermoord kon worden? Onzin lijkt me... er zijn geen slechte volkeren, want volkeren bestaat uit individuen en individuen zijn allen verschillende. De overwinnaars schreven hier duidelijk gewoon de geschiedenis. Maar God is Zich denk ik wel van iets meer bewust dan zij die aanvielen en vernietigden, niet?

Wij worden nergens opgedragen volkeren te doden
Dat ging over t Oude Testament en niet over Islam
Dan nog geloof ik dat Moslims het dichtste bij God staan ja en zij die niet eens in God geloven en oorlog voeren tegen de religie van God staan ver van God af ja
Technisch gezien is t zwart-wit, God kent de mensen t beste en Hij zal oordelen tussen ons wie gelijk had en wie verkeerd zat en wie de beste mensen waren

Dat zou ik eens moeten lezen. Maar ik weet dat er ook net zo veel tegenstanders en haters waren.

Denk je?
Je hebt t over n man die in 23 jaar tijd (van zn 40e tot zn dood op zn 63e) Arabië samenbracht
1 religie, waar voorheen chaos en oorlog en ongeloof heerstte
Arabië veranderde van n plek waar de koningen en keizers uit die tijd niet eens naar omkeken, omdat ze t hele gebied té barbaars en onherbergzaam vonden (uit historische bronnen!) in de bakermat van de moderne beschaving
Islam stond aan de basis van de Europese verlichting
Een in stof bedekt weeskind dat later in zn leven beweerde openbaringen van God te krijgen en op t eind van zn leven als de meest succesvolle en invloedrijke man uit de geschiedenis de boeken in ging
Tis n opmerkelijk verhaal, vrij uniek
Zou God zijn laatste boodschapper niet eren op die manier?
Demonen die hem al dat succes bezorgden?
Mu-hammad
De geprezene
Dat is hij(saw) zeker
Er is geen man op aarde die dagelijks door miljoenen mensen geprezen wordt
Miljoenen mensen vragen al meer dan 1000 jaar dagelijks aan God om hem(saw) te zegenen en wensen hem vrede toe
Welk ander persoon ken je die ook maar iets vergelijkbaars behaalde in zn leven.. in 23 jaar tijd
Tis alsof je je ogen dichthoudt en klaagt dat je t licht vd zon niet kunt zien.. t enige wat je hoeft te doen is je ogen openen, maar dat wil je niet
Het doet me pijn als mensen zo slecht over hem(saw) praten
Terwijl hij rahmatul allameen genoemd wordt
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 juli 2011 om 00:37:
Maar ik lees dan toch zulke bizarre dingen...nu is dat op zich niet erg, maar letterlijk kom je hele vreemde opdrachten en conversaties en bevelen van de HEERE tegen. Hadden jullie dan nooit 'Yeah right'-momenten bij het lezen daarvan?

come on, daar zijn hier volgens mijn al ellenlange discussie's over geweest..?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 juli 2011 om 02:36:
Welk ander persoon ken je die ook maar iets vergelijkbaars behaalde in zn leven.. in 23 jaar tijd

Elvis?

Waarschuw beheerder
hahaha die's al oud man
Dit is nog van voor 94 ofzo haha
Toch?

Waarschuw beheerder
Is dat mogelijk?

Ik kom niet zo vaak op dat soort bijeenkomsten. Pas 1 keer geweest. Maar was best wel een leuke ervaring hoor. Alleen het is niet gewoon maar een leesboek. Het is een studieboek, geschreven in een intellectuele taal. Dus dat is wel anders waarschijnlijk ja. Maar geloof me, je kunt dat boek niet wegzetten als zomaar een boek of zo. Het is zonder twijfel een meesterwerk.

Maar goed, ik weet niet of het mij, als het op een bepaalde manier gebracht zou worden, met de nodige psycho-akoestiek en zo, 't me in beroering zou kunnen brengen. Geen ervaring mee.

Je verraadt jezelf nu btje :/
Je wil wat ik zeg heel graag tegenspreken (je wil t hoe dan ook niet accepteren) en dus moet je iets benoemen wat daar tegenover staat, iets heel ergs
Maar wat je hier zegt laat zien dat je liever iets verzint dan nadenkt over de Mohammed(saw) die ik presenteer
Als jij de waarheid spreekt hier en mij die passages kunt geven uit de Qur'an waar je t over hebt, dan geef ik jou mn playstation 3

Mag ik ook je spelletjes er dan bij? Want daar hebben het nog wel eens over gehad hier zelfs, aangezien ik het meteen na het lezen aan jou voor wilde leggen hoe dat zat en zo :P Ik had het toen zelfs nog overgetypt hoor... Ging over zo'n dorp van een Joodse gemeenschap.. je weet wel, met die vrouwen die gingen schreeuwen en gek doen op Mohammed te laten weten dat hij ze toch niet van binnen kon breken of zoiets... naderhand had Mohammed spijt dat ie zich zo had laten gaan...

Er zijn maar 3 opties
1. Mohammed(saw) sprak de waarheid en de Qur'an komt van God
2. Hij(saw) was n leugenaar, n bedrieger, die uit verschillende bronnen zn kennis haalde en zelf de Qur'an in elkaar flatste
3. Hij(saw) was gek, iemand die leed aan waanideeen en de Qur'an is t product van zn twisted mind

Er is geen ander alternatief

Er is nog wel een alternatief... wellicht hebben sommige mensen die te maken hebben met psychoses wel contact met een of andere vorm van buitenaf op het paranormale vlak. Dat is speculatie, en de wetenschap ondersteund dat weliswaar niet, maar de concreetheid van wat mensen horen in hun geest, zou misschien best op zoiets kunnen duidelijk. I don't know...

Denk je?
Je hebt t over n man die in 23 jaar tijd (van zn 40e tot zn dood op zn 63e) Arabië samenbracht
1 religie, waar voorheen chaos en oorlog en ongeloof heerstte
Arabië veranderde van n plek waar de koningen en keizers uit die tijd niet eens naar omkeken, omdat ze t hele gebied té barbaars en onherbergzaam vonden (uit historische bronnen!) in de bakermat van de moderne beschaving
Islam stond aan de basis van de Europese verlichting

Islam aan de basis van de Europese verlichting? Waren dat niet de here intellectuelen van de illuminati?

Een in stof bedekt weeskind dat later in zn leven beweerde openbaringen van God te krijgen en op t eind van zn leven als de meest succesvolle en invloedrijke man uit de geschiedenis de boeken in ging
Tis n opmerkelijk verhaal, vrij uniek
Zou God zijn laatste boodschapper niet eren op die manier?
Demonen die hem al dat succes bezorgden?
Mu-hammad
De geprezene
Dat is hij(saw) zeker
Er is geen man op aarde die dagelijks door miljoenen mensen geprezen wordt
Miljoenen mensen vragen al meer dan 1000 jaar dagelijks aan God om hem(saw) te zegenen en wensen hem vrede toe
Tis alsof je je ogen dichthoudt en klaagt dat je t licht vd zon niet kunt zien.. t enige wat je hoeft te doen is je ogen openen, maar dat wil je niet
Het doet me pijn als mensen zo slecht over hem(saw) praten
Terwijl hij rahmatul allameen genoemd wordt

Tja, dat alles zegt mij op zich niet zo veel om eerlijk te zijn. Want ik zie ook een wereld die nog altijd op religieus vlak in dwaling verkeert. Ik krijg weinig het idee dat de Islam nu het beste is wat is voortgebracht hoor. Jij hangt ongeveer de meest controversiële religie op aarde aan, het wordt in alle windstreken behalve de Arabische veracht, zelfs in het Oosten nog meer dan hier, en alles zou dan het beste moeten zijn wat is voortgebracht. Lijkt mij persoonlijk niet.

Maar goed, ik voel me een beetje de anti-christ van dit topic worden zo ongeveer, dus ik zal me weer even wat rustiger houden. :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
-1
'n Wijs iemand zei eens tegen mij: zoek naar wat jullie verbindt, niet naar wat jullie scheidt !

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op woensdag 13 juli 2011 om 08:52:
come on, daar zijn hier volgens mijn al ellenlange discussie's over geweest..?

Toch blijven het geldige argumenten :P Maar goed, waar het mij om gaat is dat men altijd moet blijven beseffen (of iig als zodanig in een discussie staan) dat wat men gelooft, ook is wat men gelooft. Presenteer niet je godsdienst als de grote baas of zo. Want onder al die gemaakte grootsheid en aanbiddelijkheid is het ijs nog altijd net zo dun als onder dat van anderen. Eén simpel iets wat men toen nog niet wist, en nu wel, kan zomaar heel je religie nietig maken en van z'n fundament ontdoen. Je mag dingen geloven, maar houd altijd een plekje over dat wat je gelooft ondanks alles, alle pracht en praal die eruit voortgekomen is etc. dat het ook allemaal wel eens tegen je verwachtingen in, niet waar kan zijn. Beetje bescheidenheid dus.
Stukken die je kunt lezen in de Bijbel of Koran, dingen als: 'En god sprak tot hem, en zei", en dan volgt vervolgens iets heel banaals of typisch menselijk denkwerk, echt iets waarvan je zegt 'nou, eh, hier komt God denk ik z'n bed niet voor uit, dit is gewoon hij zo denkt en z'n gedachte/ingeving, schuift ie gauw op God toe', komen gewoon in een tijd als deze met alles wat je ondertussen weet, niet bijster realistisch en geloofwaardig over. Het komt nogal kleingeestig en verdwaasd over vaak zelfs. Niet iets wat je toeschrijft aan zoiets Groots en Heiligs om 't maar zo te zeggen. Maar goed, ieder z'n koppie thee. (L) Maar ik ben van mening dat een geschrift als de cursus zich dan toch wel degelijk op een hoger spiritueel en intellectueel niveau bevindt ja. Al wil ik daar helemaal niet over wedijveren verder. Sterker nog, ik spreek hier als je goed oplet niet eens vaak over de cursus.. gooi 'm er alleen wel eens in om even duidelijk te maken dat ik ook niet uit m'n nek zit te kletsen en ik ook een bron heb waarop ik mij vaak baseer. Verder is de cursus ook zeker niet controverse-vrij, en zijn er ook zat dingen waar ik zelfs persoonlijk problemen mee kan ervaring.. hij kan flink veel weerstand oproepen, en je leest zeker niet allemaal dingen die je graag wilt lezen. Sterker nog, ik denk dat het nooit populair onder de massa zal worden, omdat het boodschap brengt die de meeste mensen liever niet willen horen. Maar goed, wat ik al zei, ik hoef er verder niet over te wedijveren.. we kunnen denk ik zoals bodo wijst opmerkt beter kijken naar wat bindt dan wat afscheidt, zoals de cursus ook immers onderwijst.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 juli 2011 om 14:04:
Mag ik ook je spelletjes er dan bij? Want daar hebben het nog wel eens over gehad hier zelfs, aangezien ik het meteen na het lezen aan jou voor wilde leggen hoe dat zat en zo Ik had het toen zelfs nog overgetypt hoor... Ging over zo'n dorp van een Joodse gemeenschap.. je weet wel, met die vrouwen die gingen schreeuwen en gek doen op Mohammed te laten weten dat hij ze toch niet van binnen kon breken of zoiets... naderhand had Mohammed spijt dat ie zich zo had laten gaan...

Makes no sense
Ik weet waar je t over hebt, maar je hebt t verhaal in je hoofd btje veranderd
Ow en helaas geen PS3 voor jou, want dit staat niet in de Qur'an :P

Islam aan de basis van de Europese verlichting?

Wat anders?
Illuminati kwam later pas
Ik vind wel apart dat mensen hier dit altijd willen ontkennen of negeren
Tis vrij duidelijk dat Europa uit de duistere middeleeuwen getrokken werd door de invloeden uit de omliggende Islamitische wereld
De hele basis voor moderne geneeskunde alleen al werd door Moslims uitgestippeld, wiskunde, scheikunde, techniek, kunst, zelfs theologie, etc
Niet dat ALLES begon in de Islamitische wereld, zeker niet.. maar t moge duidelijk zijn wie verlicht Europa hielp tot stand komen
En Arabië was zelf n duistere plek voordat Islam kwam, Islam verijkte Arabië in elk opzicht en al die kennis gaf Europa de steun in de rug die t nodig had
In de paleizen van middeleeuws, Islamitisch Spanje stonden bewegende, mechanische leeuwen en vogels for God's sake
Europeanen wasten zich niet eens, omdat t gezien werd als n zonde ofzo, ze hingen uien onder hun kleren (tegen de stank) :S zeep werd laterna geintroduceerd vanuit de Moslim-wereld
Maja people don't wanna know

Tja, dat alles zegt mij op zich niet zo veel om eerlijk te zijn. Want ik zie ook een wereld die nog altijd op religieus vlak in dwaling verkeert. Ik krijg weinig het idee dat de Islam nu het beste is wat is voortgebracht hoor. Jij hangt ongeveer de meest controversiële religie op aarde aan, het wordt in alle windstreken behalve de Arabische veracht, zelfs in het Oosten nog meer dan hier, en alles zou dan het beste moeten zijn wat is voortgebracht. Lijkt mij persoonlijk niet.

Das n recent fenomeen
Komt door de secularisatie vd wereld
Je kunt t ook zien als bewijs voor de oprechtheid en waarheid van Islam als Islam de enige religie is die door die seculiere wereld zo enorm veracht wordt
Vijand nummer 1 vd secularisatie vd wereld
Grootste bedreiging..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 juli 2011 om 14:33:
Makes no sense
Ik weet waar je t over hebt, maar je hebt t verhaal in je hoofd btje veranderd
Ow en helaas geen PS3 voor jou, want dit staat niet in de Qur'an :P

No i didn't :o Ik heb het alleen even heel erg versimpeld en verkort. Moet ik het echt gaan opzoeken? Ik heb weinig zin om het weer over te typen eerlijk gezegd. Je weet toch nog wel wat ik bedoel? Het is niet zo heel lang geleden.

Wat anders?
Illuminati kwam later pas
Ik vind wel apart dat mensen hier dit altijd willen ontkennen of negeren
Tis vrij duidelijk dat Europa uit de duistere middeleeuwen getrokken werd door de invloeden uit de omliggende Islamitische wereld
De hele basis voor moderne geneeskunde alleen al werd door Moslims uitgestippeld, wiskunde, scheikunde, techniek, kunst, zelfs theologie, etc
Niet dat ALLES begon in de Islamitische wereld, zeker niet.. maar t moge duidelijk zijn wie verlicht Europa hielp tot stand komen

Oke.. wie weet droeg dat er inderdaad wel aan bij. Maar de verlichting is naar mijn weten nog altijd het begin van de secularisatie, en was meer het idee van wetenschappers, geleerden en filosofen van eigen bodem. Maar oke. :)

Europeanen wasten zich niet eens, omdat t gezien werd als n zonde ofzo, ze hingen uien onder hun kleren (tegen de stank) :S zeep werd laterna geintroduceerd vanuit de Moslim-wereld

Oh bah wat vies. Ja, die mensen van toen.. niet erg sexy nee.

Das n recent fenomeen
Komt door de secularisatie vd wereld
Je kunt t ook zien als bewijs voor de oprechtheid en waarheid van Islam als Islam de enige religie is die door die seculiere wereld zo enorm veracht wordt
Vijand nummer 1 vd secularisatie vd wereld
Grootste bedreiging..

Ik vraag me af of het alleen allemaal wel echt zo conspiracy in elkaar zit als je stelt. Problemen met de moslimwereld komen ook gewoon uit de praktijk voort (niet alleen hier, maar ook India/Pakistan/Bangladesh, Indonesië, wherever). En ook ik als vooraf neutraal mens die de Koran begon te lezen, schrok van de inhoud en zette geen goed bloed bij mij. En geloof me, als iets een oprechte, goddelijke, spirituele inhoudt heeft, dan herken ik dat echt wel in m'n wezen, en zou ik het ook erkennen, en wellicht zelfs wel moslim worden. Je kunt niet alles afschuiven op 'Ja, maar de buitenwereld plaats ons in deze hoek, daar zijn wij het SLACHTOFFER van!'. Zo werkt het niet.
Ik denk dat het grootste probleem tussen de Moslimwereld en de rest, vooral is (dat zei een Joodse man uit Israël ooit eens in een docu over Gaza) dat jullie een bijzonder patriarchale cultuur hebben met een echte krijgersmentaliteit, en de wereld om jullie heen inmiddels op dat gebied veel meer gebalanceerd is tussen die twee uitersten, en daarin de echte wederzijdse culturele weerstand zit. Temeer ook doordat we die ervaring zelf ook uit het verleden hebben, en we het als een vorm van vooruitgang zien dat we vandaag de dag een betere balans hebben tussen dat, en dat meer een verlichtere samenleving heeft gebracht. Bedoel, als je je bijvoorbeeld bedenkt dat vrouwen in Saoedi-Arabië vandaag de dag nog steeds verboden worden auto te rijden, dan weet je wel wat ik ongeveer bedoel. En dit voorbeeld lijkt futiel en onbelangrijk, maar over het grotere geheel zegt dat natuurlijk enorm veel over een cultuur.

Waarschuw beheerder
En Arabië was zelf n duistere plek voordat Islam kwam, Islam verijkte Arabië in elk opzicht en al die kennis gaf Europa de steun in de rug die t nodig had
In de paleizen van middeleeuws, Islamitisch Spanje stonden bewegende, mechanische leeuwen en vogels for God's sake
Europeanen wasten zich niet eens, omdat t gezien werd als n zonde ofzo, ze hingen uien onder hun kleren (tegen de stank) zeep werd laterna geintroduceerd vanuit de Moslim-wereld
Maja people don't wanna know

Jij ziet de islam echt door een roze bril, hoor... de islam is de aanstichter van de verlichting, de islam is de grote, machtige vijand van de seculiere wereld, Mohammed was een moreel onberispelijke man...

Ik snap het wel, het komt gewoon voort uit je liefde voor de islam. Ongetwijfeld hebben Dooz en ik ook een gekleurd beeld ervan, maar hoezeer ik mezelf ook objectief probeer te laten kijken ernaar, ik zie niet die indrukwekkende, machtige, ontroerende religie die jij ziet.

Ach ja. Uiteindelijk is het ook niet zo belangrijk wie er gelijk heeft... het gaat erom wat jouw overtuigingen met je doen en wat ze voor je betekenen. Voor jou betekent de islam blijkbaar heel veel moois en goeds... dus ik zou je dat ook niet willen onthouden. Voor mijzelf betekent de islam echter heel wat anders...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 juli 2011 om 15:16:
No i didn't Ik heb het alleen even heel erg versimpeld en verkort. Moet ik het echt gaan opzoeken? Ik heb weinig zin om het weer over te typen eerlijk gezegd. Je weet toch nog wel wat ik bedoel? Het is niet zo heel lang geleden.

Ja, bespaar je de moeite, t staat in de Hadith-literatuur, niet in de Qur'an
Dus je had t mis, je hebt t niet in de Qur'an gelezen en we hebben t er idd al eens over gehad
Je mag wel n keertje komen gamen hoor, als troostprijs :P

Ik vraag me af of het alleen allemaal wel echt zo conspiracy in elkaar zit als je stelt. Problemen met de moslimwereld komen ook gewoon uit de praktijk voort (niet alleen hier, maar ook India/Pakistan/Bangladesh, Indonesië, wherever). En ook ik als vooraf neutraal mens die de Koran begon te lezen, schrok van de inhoud en zette geen goed bloed bij mij. En geloof me, als iets een oprechte, goddelijke, spirituele inhoudt heeft, dan herken ik dat echt wel in m'n wezen, en zou ik het ook erkennen, en wellicht zelfs wel moslim worden. Je kunt niet alles afschuiven op 'Ja, maar de buitenwereld plaats ons in deze hoek, daar zijn wij het SLACHTOFFER van!'. Zo werkt het niet.

Nee ik heb t niet over slachtofferrollen en conspiracies
Tis gewoon hoe t is

Bedoel, als je je bijvoorbeeld bedenkt dat vrouwen in Saoedi-Arabië vandaag de dag nog steeds verboden worden auto te rijden, dan weet je wel wat ik ongeveer bedoel. En dit voorbeeld lijkt futiel en onbelangrijk, maar over het grotere geheel zegt dat natuurlijk enorm veel over een cultuur

Mwah, je hebt t over de familie Saud, die Arabië regeren.. zijn tirannen, geen Islamitisch gekozen leiderschap ofzo, eerder n familiebedrijf en hun wacke versie van Islam is idd poep
Maar werd allemaal al voorspeld door de Profeet(saw), dat t zo zou gaan
Als je kijkt naar wat hij zei over hoe de Moslim-wereld geregeerd zou worden zitten we nu in de laatste fase voordat t weer terug gaat naar hoe t in de eerste generaties was (volgens de voorspelling)
Na het regeer-tijdperk van de tirannen zou namelijk weer n echt Islamitisch khaliphaat komen
Hoe t er tegenwoordig aan toe gaat is dus niet representatief voor hoe t zou moeten zijn en zo zal t niet blijven

Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 juli 2011 om 16:02:
Jij ziet de islam echt door een roze bril

Misschien :) begrijpelijk toch?

de islam is de aanstichter van de verlichting

Historisch feit ja

islam is de grote, machtige vijand van de seculiere wereld

Offcourse, hoewel t op t moment alles behalve machtig is :P
Maar dit is de Deen van Allah, Hij zal t niet verloren laten gaan en n goddeloze wereld laten zegenvieren over de religie vd Profeten

Mohammed was een moreel onberispelijke man

Yup

Ik snap het wel, het komt gewoon voort uit je liefde voor de islam. Ongetwijfeld hebben Dooz en ik ook een gekleurd beeld ervan, maar hoezeer ik mezelf ook objectief probeer te laten kijken ernaar, ik zie niet die indrukwekkende, machtige, ontroerende religie die jij ziet.

Ach ja. Uiteindelijk is het ook niet zo belangrijk wie er gelijk heeft... het gaat erom wat jouw overtuigingen met je doen en wat ze voor je betekenen. Voor jou betekent de islam blijkbaar heel veel moois en goeds... dus ik zou je dat ook niet willen onthouden. Voor mijzelf betekent de islam echter heel wat anders...

Ja, begrijpelijk, we hoeven t niet overal over eens te zijn, maar we kunnen t altijd eens zijn dat we t oneens zijn en elkaar's keuzes en meningen respecteren
Ben iig blij dat je dit kunt zeggen (Y)

Waarschuw beheerder
[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/81447023.jpg?nocache;4199073[/img]{non-image link}

Daar liggen ze dan :P

Waarschuw beheerder
Soms is doden toegestaan ja

moeten ze ook bij de grens doen....gelooft u in allah? ja. Bam, kogel 8) ;P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 juli 2011 om 13:48:
hahaha die's al oud man
Dit is nog van voor 94 ofzo haha
Toch?

;) jeugd sentiment..(y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 juli 2011 om 17:10:
Daar liggen ze dan :P

:lol: Dozart de theoloog..;)
Waarschuw beheerder
effe een vraag aan X a e e D
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 juli 2011 om 16:58:
,

er brand al een tijdje 2 vragen op men tong om die aan een moslim te stelle
1 Jezus komt in de Qur'an voor maar word Hij dan ook weleens Jezus Christus genoemd ?zo ja welke vers?of houden ze het alleen op Jezus ?

2 en als moslims over Jezus praten noemen ze Hem dan weleens Jezus Christus ?
of zeggen ze dan alleen Jezus?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op woensdag 13 juli 2011 om 18:41:
:lol: Dozart de theoloog..;)

jwt B)

Ik lees alleen nie zo vaak meer. Stukjes af en toe. En die Koran is sowieso erg kut leesbaar. Ik heb ook nog een andere, maar die is weer heel erg ingekort. Een soort Jip & Janneke-Koran. :rot: Nou moet ik eigenlijk gewoon eens een keer een goeie hebben. Maar gaat wel een beetje erg ver hè, een niet-moslim met 3 Korans. :lol: Wat moeten vreemden die hier in huis komen wel niet van gaan denken dan zo onderhand.