Partyflock

Forumonderwerp · 750071
10 volgers · 387610x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 juli 2011 om 00:14:
Wij hebben niet in voorgaande tijden geleefd toch? Ik kan als mens van deze tijd niet meegaan in de heersende denkwijze van mensen uit 1920 of zo. 1920 is niet nu. Verder mag ieder mens voor zichzelf bepalen hoe die denkt (ook jij ja), en hoef je niet als een kuddedier het heersende 'dit vinden wij normaal, en dat niet' te volgen. Maar jij vind het dus niet normaal omdat mensen vroeger altijd zo dachten, en nu zoals men nu denkt. Kan de wereld niet op een punt nu zitten dat juist ons denken verstandiger, breder, ruimhartiger en toleranter wordt ten opzichte van dingen waarvan middels studie en wetenschap duidelijk is geworden het een aangeboren afwijking is?

Grappig dat je t n afwijking noemt :P
Ik weet verder niet of t genetisch is, kan best zo zijn.. dunno
De reden dat ik t niet goed vind is anders dan wat je hier zegt
Tis niet zo dat ik me simpelweg aansluit bij wat mensen voorheen vonden
Ik heb verder ook niks tegen specifieke personen, ik haat homo's niet ofzo
Ik vind de daad gewoon niet oke, simpel
Ik kan dat nooit goed vinden, t gaat gewoon in tegen iets diep in me dat zegt dat t verkeerd is
Vergelijk t met jouw gevoelens die je zeggen dat t niet oke is om te blijven zitten in de bus of trein terwijl n bejaarde moet staan
Waarom t precies niet goed is kun je vervolgens redenen voor gaan geven
Tis echter simpeler dan dat denk ik, voor mij iig
Gewoon gut-feeling, das alles
Ik begrijp verder dat mensen anders denken, anders voelen.. ik snap dat homo's zich er goed bij voelen, gelukkig zijn er mee, etc
Like I said, tis gewoon MIJN mening, mijn gevoelens/gedachtens erover
Geen reden voor mensen om boos te worden of me uit te schelden of me proberen te overtuigen dat t wel oke is of mn religie beledigen
Zelfs zonder relegie zou ik t niet oke hebben gevonden

En das zo btje alles wat ik erover te zeggen heb :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 11 juli 2011 om 00:00:
Niet zo boos doen aub

Je lijkt wel 'n nicht man :X

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 juli 2011 om 00:36:
Grappig dat je t n afwijking noemt :P

Dat is het hoe dan ook per definitie. Kan je niet omheen toch? Het wijkt af van de standaard. Als 95/90% hetero is, dan is de overige 5/10% altijd de afwijking op de norm. En ja, ik zie het ook wel als een soort aandoening, maar dat moet je niet verwarren met 'ziekte'. Aandoening, als aangedaan door Allah :P Mensen kiezen daar niet voor, daarvan getuigen de drama's eromheen wel, dus is het in zekere zin een aandoening; mensen zijn ermee behept en kunnen dat niet veranderen en lijden er vaak ook onder vanwege hoe de omgeving er tegenover staat. Een nature/nurture conflict.. het nature aspect is geen probleem en is duidelijk, maar het nurture effect levert verstorende gevolgen op. Oftewel wat God geschapen heeft wordt veroordeelt en veracht door de wezens die hij heeft geschapen heeft en een eigen denkvermogen heeft gegeven. Zou God ook zo denken als zijn scheppingen denken over wat Hij zelf geschapen heeft geschapen? Conflictpuntje voor het abrahamistische geloof hier.

Geen reden voor mensen om boos te worden of me uit te schelden of me proberen te overtuigen dat t wel oke is of mn religie beledigen
Zelfs zonder relegie zou ik t niet oke hebben gevonden

Jouw houding is een beetje iets geworden dat sterk gekanteld is tegen het Westerse.. je hebt ook tegenwoordig denk ik sterk het idee het allemaal echt wel zwaar beter te weten en de rest lessen te moeten lezen en wijzen op hun domheden, want het druist allemaal zo in tegen wat de Qu'ran zegt, 'dat er echt eens even orde op zaken gesteld moet worden'. Maar zo makkelijk gaat dat niet. Wij zijn geen achterlijke maatschappij zonder inhoud of zo en wat je zomaar even helemaal kan gaan afkraken, het is denk ik nog altijd de meest gelukkige incarnatie die je hebben kan per saldo genomen om juist hier in dit deel van de wereld terecht te komen. Niet voor niets is dit het baken van moderniteit en vooruitstrevendheid in de wereld. Niets gebeurt zonder Gods wil toch? Vandaar dat je reacties terug kunt verwachten die de wereld waarin jouw religie de hoofdrol speelt, en het meestal moet afleggen tegenover de onze, af en toe een beetje de grond in boren. Geef toe, je vraagt er vaak zelf ook wel een beetje om.. ;)

Waarschuw beheerder
Ik vind 't geen ziekte want 't is kennelijk best lekker, 'n bedreiging is 't ook al niet want iedereen is "vrij" om z'n geaardheid met gelijkgestemden te delen, 't is niet crimineel want niet pedo- of zoösexueel gericht, noch is 't een straf God's want de betrokkenen zijn er gelukkig mee etc. etc., maar toch blijft er íets vreemd voor mij, n.l. 't onnavolgbare, niet na te voelen geluk, maar dat laat allemaal onverlet dat zij (de flikkers en potten dus) in exact dezelfde rechten mogen delen als de meerderheid; en ik geloof dat deze grondhouding ook en tevens maar goed is voor andere minderheidsgroepen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 juli 2011 om 01:15:
Jouw houding is een beetje iets geworden dat sterk gekanteld is tegen het Westerse.. je hebt ook tegenwoordig denk ik sterk het idee het allemaal echt wel zwaar beter te weten en de rest lessen te moeten lezen en wijzen op hun domheden, want het druist allemaal zo in tegen wat de Qu'ran zegt, 'dat er echt eens even orde op zaken gesteld moet worden'. Maar zo makkelijk gaat dat niet. Wij zijn geen achterlijke maatschappij zonder inhoud of zo en wat je zomaar even helemaal kan gaan afkraken, het is denk ik nog altijd de meest gelukkige incarnatie die je hebben kan per saldo genomen om juist hier in dit deel van de wereld terecht te komen. Niet voor niets is dit het baken van moderniteit en vooruitstrevendheid in de wereld. Niets gebeurt zonder Gods wil toch? Vandaar dat je reacties terug kunt verwachten die de wereld waarin jouw religie de hoofdrol speelt, en het meestal moet afleggen tegenover de onze, af en toe een beetje de grond in boren. Geef toe, je vraagt er vaak zelf ook wel een beetje om..

Blegh
Je hebt gelijk, ik ben anti-Westers, daarom leef ik hier :S
May I remind you that I was born and raised here..
Tis niet alleen t Westen, ik zie overal debiele mensen, tis gewoon dat ik toevallig hier zit
Wat veel pluspunten heeft overigens: PSN, scholing, warm water uit de kraan, frietje oorlog, n achtertuin, verharde wegen, enz
Maar ook veel obvious nadelen: ov-chipkaart, high taxes, verharde wegen, jij, gebrek aan bergen, teveel aan boeren, enz
Ik denk er vaak aan om naar n plekkie te emigreren waar ik n beter leven kan leiden
Maar ik weet niet waar zo'n plek is, gegarandeerd dat overal wel iets kut is, waar je ook bent (los nog van financiele beperkingen)
Je moet t verder niet teveel op 'Islam' of 'Qur'an' of 'tradities' gooien
Veel van mn meningen zijn gewoon mijn meningen
In mijn ervaring zijn discussies met Moslims die niet dezelfde Aqeeda als ik erop nahouden veel en veel feller en 10 keer zo onprettig
Ik ben verder niet snel onder de indruk van anderman's argumenten als ze mijn mening 'tegenspreken' nee, niet uit arrogantie, maar eerder uit ervaring
En ik ben zeker niet te beroerd om toe te geven dat ik iets fout heb of dat ik mn mening moet herzien
Iedereen komt echter uit voor wat ie goed vind en iedereen zegt wat ie denkt dat nodig gezegd mag worden
Not just me

En Islam legt t niet af tegen niets
Islam staat hoog boven al t andere
Tis de Moslims die zwak zijn, maar das n recent fenomeen en zal niet voor altijd zo blijven, daarvan ben ik overtuigd op dezelfde manier dat ik overtuigd ben dat God bestaat
Dit is God's gekozen religie voor de mens en zoals God zegt: "They intend to put out the Light of Allah (Islam) with their mouths. But Allah will complete His Light even though the disbelievers hate 🇮🇹."

En ik weet dat die zin alleen al als n doorn in je oog is
It's quite allright tho

Ik denk trouwens dat jullie je meer druk maken over mijn mening over homoseksualiteit dan dat ik me druk maak over homoseksualiteit

Anywayz
Iets anders..
Ik liep vandaag met mn hond (ja, ik heb n hond) langs de maas, in n soort van afgelegen stukje natuur
Er zitten altijd duizend konijnen daar en ik laat mn hond altijd los
In de verte zat n konijn midden op de weg
Ik zei tegen mn hond: "Kijk daar knijntje! PAK HEM!!"
Hij rennen..
Hij rent altijd, ook al weet ie dat ie ze toch nooit te pakken krijgt (hij is 14 jaar inmiddels maar nog heel speels)
Dit konijn rende niet weg, t bleef op dezelfde plek zitten en ik wist dat er iets mis mee was
Mn hond bleef ook stomverbaasd staan naast t konijn, hij zal wel gedacht hebben wat is dit voor stom konijn? You suppose to run and then I'll chase you..
Toen ik dichterbij kwam zag ik dat t n jong konijn was
Hij was zo mager dat ik zn ribben en onderkaak kon zien
Zn ogen waren weg
Allebei.. ze zaten niet in zn kassen.. hij was blind en ondervoed en te zwak om weg te rennen
Kwist niet wat ik moest doen, ik dacht eerst dat ie ziek was..
Dus ik liet m maar en liep door
Tis n doodlopende weg, dus moest er toch nog n keer langskomen op de terugweg
Iets verderop lag nog n jong konijn
Deze was dood, al n paar dagen
Zn ruggegraat lag bloot, de botten vd achterpoten en n stuk van de borst
Zag geen vocht meer, geen bloed, was opgedroogd, alleen botten, t hoofd en vacht
Deze miste ook zn ogen
Ik liep nog n stukje door en hoorde toen in de berm kraaien
Een stuk of 10 kraaien vlogen krijsend weg toen ze me zagen
Ze vlogen van n derde konijntje weg, ook dood
En dus leek t me dat de kraaien verantwoordelijk waren, de konijnen waren niet ziek..
Gewoon te jong en onervaren en makkelijke prooi
Denk dat die kraaien ze aanvallen en pikken tot ze dood zijn ofzo
Liep toen terug en op de weg terug vond ik dat eerste konijntje weer, nu verstopt bij n struik langs de weg
Hurkte neer bij t beestje, hij hoorde me wel en reageerde btje op me, maar t was niet meer dan zn rug naar me toedraaien
Het brak mn hart.. ik.. kweenie.. vond zielig en ik kon t niet helpen
Was ver van huis, er was daar verder niemand..
Bleef n tijdje gehurkt bij m zitten, vond erg dat ie zo aan zn einde moest komen
Blind en hongerig, verdwaald, in de war, bang waarschijnlijk
En ik ben niet iemand die snel emotioneel wordt om iets wat in de natuur gebeurd, maar voelde me heel droevig op dat moment
Vroeg God om t beest snel te laten sterven, t had duidelijk geen enkele kans meer.. hoopte gewoon dat t snel zou gebeuren
Denk dat ie sowieso zn laatste momenten had
Het bleef me bij de rest vd dag
I guess that's life

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 juli 2011 om 02:15:
Islam staat hoog boven al t andere
Tis de Moslims die zwak zijn, maar das n recent fenomeen en zal niet voor altijd zo blijven, daarvan ben ik overtuigd op dezelfde manier dat ik overtuigd ben dat God bestaat
Dit is God's gekozen religie

Dit hoop je.

~ but it's pretty sure this ain't gonna be reality. It's not the truth. Hoe zeker je je ook voelt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Time will tell
Voor jou jouw overtuigingen, ik de mijne :)

Wens je n goeie nachtrust toe
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
't zelfde ouwe.
Good night! :z
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Jonge je maakt homo's uit voor zieke mensen en stelt ze gelijk aan vreemdgangers... you can dish it out but you can't take it :no:

Ik zal je niet uitschelden, maar ik zal je wel proberen te overtuigen van je ongelijk. Ook als ik daarmee de islam beledig. Altijd die focus op belediging...

Waarschuw beheerder
Jezus is voor onze zonden gestorven :)
en weer opgestaan Hij heeft de dood overwonnen :)
Waarschuw beheerder
donateur
satire?

ik ben de hoogste gids,
jij komt me niet voorbij,

aangenaam, ook ik ben god,
kom dan gaan wij zij aan zij
Waarschuw beheerder
Vroeg God om t beest snel te laten sterven, t had duidelijk geen enkele kans meer.. hoopte gewoon dat t snel zou gebeuren

Valt me wel een beetje tegen... 'God los jij dit even voor mij en 't konijn op ?'
Mischien is het die instelling dat er voor heeft gezorgt dat het MO zover achterloopt...
een atheïst of agnost (ik) had er zelf een einde aan gemaakt voor dat beestje...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 juli 2011 om 08:43:
Jonge je maakt homo's uit voor zieke mensen en stelt ze gelijk aan vreemdgangers... you can dish it out but you can't take it

Ik zal je niet uitschelden, maar ik zal je wel proberen te overtuigen van je ongelijk. Ook als ik daarmee de islam beledig. Altijd die focus op belediging

Ok voor de laatste keer dan
IK vind homoseksualiteit niet goed
De daad
Ik snap dat mensen die gevoelens hebben
Ik haat homo's niet
Tis enkel de daad die ik afkeur
Ik kan nooit zeggen dat ik t n goede zaak vind, ook al hebben anderen er geen problemen mee
Ik beledig homo's niet, ik heb t over de daad, snap ie?
Of ze t nou stiekem doen (vreemdgaan) of er open in zijn, don't care
Als ik dat niet kan zeggen zonder beledigd te worden is er iets mis met je
En met beledigen bedoel ik dan dat er gescholden wordt of ik achterlijk genoemd wordt of dat zelfs mn religie er in betrokken wordt en God beledigd wordt
Alleen omdat ik n daad afkeur
Get real man
Jullie voelen je op de eerste plaats al beledigd blijkbaar, door n mening
Tis geen handeling van mij, ik doe verder niks verkeerd

Uitspraak van Sisyphus op maandag 11 juli 2011 om 11:23:
Valt me wel een beetje tegen... 'God los jij dit even voor mij en 't konijn op ?'
Mischien is het die instelling dat er voor heeft gezorgt dat het MO zover achterloopt...
een atheïst of agnost (ik) had er zelf een einde aan gemaakt voor dat beestje...

Naja ik kon niks doen
Ik dacht nog.. als ik n mes had, misschien dat ik t dan gedaan had
Maar hoe zou jij t dan doden?
Met n steen?
Snel en zonder pijn?
Hoe dan?
Zn schedel ineen slaan?
Zelfs met n mes zou t lastig zijn
Als je t hart wilt raken moet je goed weten hoe de anatomie van n konijn in elkaar steekt
Om t borstbeen te vermijden zou je van boven t sleutelbeen in de hals omlaag moeten steken en hopen dat je t hart raakt
Konijnen (en zo btje elk zoogdier met n vacht) hebben n vacht die bestand is tegen prikken
Je steekt niet zomaar door de vacht van n zoogdier heen
Maja dat is ALS je al n mes hebt
En met n steen gaan lopen meppen op zo'n klein beest.. dat doe ik liever niet :S jij misschien wel..
Ik zou t wel doden als t kon hoor
Maar aan de andere kant is dat gewoon de natuur
Het krioelt daar vd konijnen en er sterven vast heel vaak konijnen
Toevallig dat ik t beest tegenkwam
Als ik er niet was geweest was er ook niks gebeurd, dan was zn situatie ook niet veranderd
Voelde me dan ook echt als n watcher en daarom vroeg ik God zn dood te versnellen
Wie weet wat er daarna nog gebeurd is met t beest

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 juli 2011 om 13:00:
Ik beledig homo's niet, ik heb t over de daad, snap ie?
Of ze t nou stiekem doen (vreemdgaan) of er open in zijn, don't care
Als ik dat niet kan zeggen zonder beledigd te worden is er iets mis met je

De daad afkeuren is net zo goed beledigend jegens homo's. Voor jou moet dit makkelijk te begrijpen zijn, aangezien jij je beledigd voelt als iemand de islam afkraakt.
Je mening is dus beledigend, maar zelf wens je niet beledigd te worden. Sterker nog, mensen die dat wel doen zijn niet goed - waarmee je dus weer een belediging uit. Dat is hypocrisie...

Maar kijk die video van Steve Hughes... beledigen is overrated. We zeggen allemaal dingen die sommigen niet cool vinden; dat heb je nou eenmaal in dit soort discussies. De islam is zo overgevoelig voor belediging en dat is jammer. Vooral aangezien een hoop opvattingen daarin gewoon zelf hartstikke beledigend zijn :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op maandag 11 juli 2011 om 11:23:

Wat zegt dat over gelovigen dan ?!

Waarschuw beheerder
Blegh
Je hebt gelijk, ik ben anti-Westers, daarom leef ik hier :S
May I remind you that I was born and raised here..

Je bent gewoon aan het radicaliseren ;d Nog even en je gaat aan bommen lopen knutselen :jaja: !

In mijn ervaring zijn discussies met Moslims die niet dezelfde Aqeeda als ik erop nahouden veel en veel feller en 10 keer zo onprettig

Waarover gaan dat soort discussies dan bijvoorbeeld en waarom zijn die zo onprettig als ik vragen mag? Is daarbinnen zo veel verbale oorlog dang? :o

Dit is God's gekozen religie voor de mens en zoals God zegt: "They intend to put out the Light of Allah (Islam) with their mouths. But Allah will complete His Light even though the disbelievers hate 🇮🇹."

En ik weet dat die zin alleen al als n doorn in je oog is

Doorn in 't oog... het is hoe de Islam is.. het mag van mij zijn zoals het is hoor.. daar kan ik niks aan doen. Ik deel alleen het geloof er niet in. Ik zie mezelf liever als Islam-kritisch dan als een Islam hater. Als ik de keiharde garantie zou krijgen dat Islam dé ware weg is, de enige ware weg, (God of zo die zich persoonlijk aan me openbaart) zou ik Moslim worden hoor (zou ook wel lastig zijn dan alsnog misschien). Maar ja, die garantie heb ik niet, en ik heb ik verre van het gevoel dat het dat is. Niets in mij zegt dat het dat is. Ik hou het er maar op dat God geen religie heeft, en onpartijdig is... anders is het ook net alsof God een politieke partij heeft of zo op aarde. Intentie en focus zijn het belangrijkste.
Waarschuw beheerder
mooi filmpje www.debijbeliswaar.nl/Online_video/eigenproductie_ontwaak.html
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
De bijbel is WAAR - goeie vraag.... bovenop de boekenkast misschien?

Waarschuw beheerder
Die Christelijke oproepen om weer terug te komen tot het geloof zijn vaak wel aandoenlijk :P Ik zie verder haast nooit van die hardcore-griffo oproepen of zo en gedreig met hel en verdoemenis en zonde :p Islam doet dat wel :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 juli 2011 om 13:15:
De daad afkeuren is net zo goed beledigend jegens homo's. Voor jou moet dit makkelijk te begrijpen zijn, aangezien jij je beledigd voelt als iemand de islam afkraakt.
Je mening is dus beledigend, maar zelf wens je niet beledigd te worden. Sterker nog, mensen die dat wel doen zijn niet goed - waarmee je dus weer een belediging uit. Dat is hypocrisie...

Maar kijk die video van Steve Hughes... beledigen is overrated. We zeggen allemaal dingen die sommigen niet cool vinden; dat heb je nou eenmaal in dit soort discussies. De islam is zo overgevoelig voor belediging en dat is jammer. Vooral aangezien een hoop opvattingen daarin gewoon zelf hartstikke beledigend zijn

Ach hou toch op over dat homo-gedoe
Of wil je erover blijven doorzeuren?
Ik keur n daad af, das mijn mening, geen reden om daarom mn religie of God ofzo te gaan beledigen

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 juli 2011 om 13:40:
Je bent gewoon aan het radicaliseren Nog even en je gaat aan bommen lopen knutselen

Ben maar niet bang, ik ben niet bepaald technisch

Waarover gaan dat soort discussies dan bijvoorbeeld en waarom zijn die zo onprettig als ik vragen mag? Is daarbinnen zo veel verbale oorlog dang?

Ja is erger dan hier hoor
Gaat meestal over dingen die jij niet belangrijk zou vinden, kleine (of grote) verschillen in bepaalde overtuigingen
Bijvoorbeeld of God letterlijk handen heeft of niet.. is materiaal voor hele onprettige discussies, geloof me
Ik discussieer nog liever met jullie wat dat betreft

Doorn in 't oog... het is hoe de Islam is.. het mag van mij zijn zoals het is hoor.. daar kan ik niks aan doen. Ik deel alleen het geloof er niet in. Ik zie mezelf liever als Islam-kritisch dan als een Islam hater. Als ik de keiharde garantie zou krijgen dat Islam dé ware weg is, de enige ware weg, (God of zo die zich persoonlijk aan me openbaart) zou ik Moslim worden hoor (zou ook wel lastig zijn dan alsnog misschien). Maar ja, die garantie heb ik niet, en ik heb ik verre van het gevoel dat het dat is. Niets in mij zegt dat het dat is. Ik hou het er maar op dat God geen religie heeft, en onpartijdig is... anders is het ook net alsof God een politieke partij heeft of zo op aarde. Intentie en focus zijn het belangrijkste.

Ik kan die mening (positie) respecteren, ga er dan ook niet verder op in als je niet erg vind
Tis gewoon hoe jij t ervaart.. valt weinig over te discussieren
Islam-kritisch zijn is prima hoor

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 juli 2011 om 14:18:
Die Christelijke oproepen om weer terug te komen tot het geloof zijn vaak wel aandoenlijk Ik zie verder haast nooit van die hardcore-griffo oproepen of zo en gedreig met hel en verdoemenis en zonde Islam doet dat wel

Ja, omdat Christenen hun boek niet kennen
Christenen tegenwoordig.. kweenie man
Ze lopen altijd te koop met de Bijbel, maar lijken volkomen onwetend betreffende de inhoud
Dat werd in de jaren 70 wel duidelijk gemaakt door Ahmed Deedat
Die reisde de wereld toen rond om debatten te voeren met grote namen in de evangelische wereld
Hij kende de Bijbel en ik heb nooit n debat gezien waarin hij de Christen niet volledig afmaakte (in discussie)
De Bijbel is erger dan de Qur'an als je de Qur'an al erg vind..
Toen de Profeet(saw) voor t eerst in Madina kwam leefden daar grote groepen Joden
Er was nog amper n Islamitische Sharia destijds, die kwam in de jaren daarna geleidelijk
Dus volgde Mohammed(saw) de Sharia van de Joden
Zal 3 voorbeelden geven wat dat inhield
Ten eerste was de gebedsrichting niet de Kaaba, maar naar Jeruzalem
Overspel werd bestraft door steniging, volgens de Joodse Sharia uit t Oude Testament
En in de maand van vasten mocht n man ook 's nachts niet met zn vrouw zijn (seks)
Dit was allemaal Joodse wetgeving
Laterna werden al die dingen veranderd in de Qur'an
Gebedsrichting werd de Kaaba
Overspel werd niet langer bestraft met n doodsstraf en 's nachts werd seks toegestaan in de vastenmaand

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 juli 2011 om 18:53:
Ik keur n daad af, das mijn mening, geen reden om daarom mn religie of God ofzo te gaan beledigen

Jouw mening is beledigend. Snap dat dan :S

En dat geeft verder niet, maar dan moet je ook niet gaan miepen als mensen de islam primitief en onderontwikkeld noemen.

Waarschuw beheerder
-
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik hou het er maar op dat God geen religie heeft, en onpartijdig is... anders is het ook net alsof God een politieke partij heeft of zo op aarde

Er is maar één God en die is bi.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op maandag 11 juli 2011 om 21:23:
Er is maar één God en die is bi.

:lol:

Waarschuw beheerder
Het is vandaag trouwens 11-07-11

Dat betekent alle mensen op aarde vandaag moeten poepen. Niemand die een dagje een poepvrije dag vandaag zal hebben. Van Azië tot Amerika, iedereen aan de schijt!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 juli 2011 om 21:28:
Van Azië tot Amerika, iedereen aan de schijt!

Goeie zaak: gedurende 't schijten kan men goed focussen op wezenlijke zaken zoals 't nut van instandhouding van uiteenlopende religies.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 juli 2011 om 19:12:
Jouw mening is beledigend. Snap dat dan

En dat geeft verder niet, maar dan moet je ook niet gaan miepen als mensen de islam primitief en onderontwikkeld noemen.

Ben ik Islam?
Ik vind t werk van van Gogh niks aan, dat is mn mening, sommige vatten dat misschien op als n belediging
Maar dan is t niet nodig om Islam te gaan beledigen he, alleen omdat ik n mening ergens over heb
Ik ben Islam niet..
Zoals ik zei, ik zou homoseksualiteit ook zonder religie niet goed vinden

Ik vind plas- en poepseks niet oke
Als jij dat toevallig helemaal de shit vind (no pun intended), ga je mij dan beledigen door Islam te beledigen?
Is dat hetzelfde?

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 juli 2011 om 19:19:
En daarin speelt ook mee dat Jezus zelf, de Verlosser, ook weinig op had met de Joodse dogma's en regeltjes van destijds en daartegen rebelleerde

Ja en ik zeg dat je de Bijbel dan niet gelezen hebt of maybe lezen mensen het maar begrijpen ze niet wat ze lezen
Want Jezus had niets met de oude regeltjes?
Serieus?
Welke Bijbel drukken ze tegenwoordig dan?
Want het is duidelijk dat dat niet t geval was

"Do not think that I came to bring peace, for I came to bring the sword"

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 juli 2011 om 23:14:
Ik vind t werk van van Gogh niks aan, dat is mn mening

Is compleet anders dan iets moreel afkeuren

Ik ben Islam niet..

Islam is hetgeen waar jij die mening vandaan hebt

Is dat hetzelfde?

Wie kaatst kan de bal verwachten

Succes ermee! :flower:

Waarschuw beheerder
"Do not think that I came to bring peace, for I came to bring the lightsabre"

[img width=640 height=495 cacheid=0011d1da002f6076016308551a02c5b8a4]http://www.demotivationalposters.org/image/demotivational-poster/0809/lack-of-faith-star-wars-religion-faith-god-jesus-lightsaber-demotivational-poster-1222101147.jpg[/img]

:D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ja en ik zeg dat je de Bijbel dan niet gelezen hebt of maybe lezen mensen het maar begrijpen ze niet wat ze lezen
Want Jezus had niets met de oude regeltjes?
Serieus?
Welke Bijbel drukken ze tegenwoordig dan?
Want het is duidelijk dat dat niet t geval was

"Do not think that I came to bring peace, for I came to bring the sword"

Die uitspraak heeft Jezus naar alle waarschijnlijkheid nooit gedaan, want dat is totaal in strijd met wat hij verder onderwees. Toevallig spreekt Jezus daarover ook nog in Zijn Cursus in wonderen ;): "Hier volgen enkele voorbeelden van op-z'n-kop-staand denken in het Nieuwe Testament, hoewel het evangelie dat het verkondigt in werkelijkheid alleen de boodschap van liefde is. Als de apostelen zich niet schuldig hadden gevoeld, zouden ze me nooit uitspraken in de mond hebben kunnen leggen als: 'Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard'. Dit is duidelijk het tegenovergestelde van alles wat ik onderwezen heb. En evenmin zouden ze mijn reacties tegenover Judas zo beschreven kunnen hebben als ze deden, als ze mij werkelijk hadden begrepen. Ik zou alleen gezegd kunnen hebben: 'Verraadt gij de Zoon des mensen met een kus?' als ik in verraad geloofde. De hele boodschap van de kruisiging was eenvoudig dat ik dat niet deed. De 'straf' die ik over Judas zou hebben afgeroepen was een soortgelijke vergissing. Judas was mijn broeder en een Zoon van God, en evenzeer een deel van het Zoonschap als ikzelf. Is het aannemelijk dat ik hem zou veroordelen wanneer ik op het punt stond aan te tonen dat veroordeling onmogelijk is?
Houdt in gedachten, wanneer je de leringen van de apostelen leest, dat ik hun zelf gezegd heb dat er veel was dat ze later pas zouden begrijpen, omdat ze er destijds nog niet geheel klaar voor waren mij te volgen. Ik wil niet dat jij toestaat dat er enige angst binnensluipt in het denksysteem waartoe ik je leid. Ik vraag niet om martelaren, maar om leraren. Niemand wordt gestraft voor zijn zonden, en de Zonen van God zijn geen zondaars." :)

Je kan het nalezen op: http://miracleshome.org/acim/a_course_in_miracles_ch456.htm (hoofdstuk 6, na de introductie)

Maar als je dat niet gelooft.. dan getuigen ook de nag-hammadigeschriften ervan dat Jezus die uitspraak nooit gedaan kan hebben waarschijnlijk.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 juli 2011 om 23:22:
Islam is hetgeen waar jij die mening vandaan hebt

Lezen
Ik zei al 10 keer dat ik t ook zonder religie niet oke zou vinden

Uitspraak van verwijderd op maandag 11 juli 2011 om 23:49:
Maar als je dat niet gelooft.. dan getuigen ook de nag-hammadigeschriften ervan dat Jezus die uitspraak nooit gedaan kan hebben waarschijnlijk

Yeah yeah
Nag Hammadi quoten op zn Nederlands.. sorrie dat ik niet klakkeloos accepteer wat er staat
Ik ben geen oude taal deskundige en ik weet niet wie t vertaald heeft en in hoeverre de vertaling klopt
Men schreef vroeger vaak in specifieke metaforen, in taal die niet direct te begrijpen zou zijn, zelfs voor mensen uit diezelfde periode
Zodra je dingen gaat vertalen gaan gegarandeerd betekenissen verloren en kunnen figuurlijke dingen letterlijk lijken en visa versa
En net als de Dode Zee rollen werden die ouwe geschriften lange tijd niet vrijgegeven om bestudeerd te worden door de wetenschappelijke gemeenschap, btje vaag dus
Je weet amper wie t geschreven heeft, wanneer en waar precies, waarom, enz
Allemaal onbetrouwbare hadith (en das niet persee negatief bedoeld)
Ik vraag me af hoe Hadith-geleerden die teksten zouden classificeren
Zou interessant zijn
Die teksten lezen staat nog op mn to do lijstje, ben er nog niet aan toegekomen
Don't get me wrong, ik vind hartstikke interessant
Had t alleen over de Bijbel en Christenen van tegenwoordig

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2011 om 00:23:
Yeah yeah
Nag Hammadi quoten op zn Nederlands

:s Waar haal je nou weer vandaan dat ik dat uit de nag-hammadi quote? Lees nog eens, maar dit keer goed.. ;)

Waarschuw beheerder
Of lees het op die link (Engels) als Nederlands je zo niet bevalt bij dergelijke teksten.

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2011 om 00:26:
Waar haal je nou weer vandaan dat ik dat uit de nag-hammadi quote? Lees nog eens, maar dit keer goed..

Haha holy shit

Lezen

:D

Ach ja.. Jezus in de cursus.. tjah.. naja.. wat is dat?
Like.. iemand die na 2000 jaar opeens t ware evangelie van Jezus te horen krijgt?
Das historisch gezien nogal n fikse periode
Wat oke is, maar tis dan goed om heel kritisch er mee om te gaan
Lijkt alsof je dat neemt boven historische teksten
Maja ik weet vrij weinig vd cursus en hoe t tot stand is gekomen en what not

Waarschuw beheerder
Ik hou t voor gezien voor vanavond

"Who ordered the body of Christ?"

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2011 om 00:42:
Like.. iemand die na 2000 jaar opeens t ware evangelie van Jezus te horen krijgt?
Das historisch gezien nogal n fikse periode
Wat oke is, maar tis dan goed om heel kritisch er mee om te gaan
Lijkt alsof je dat neemt boven historische teksten
Maja ik weet vrij weinig vd cursus en hoe t tot stand is gekomen en what not

Oh, daar zijn absoluut verklaringen voor te bedenken hoor dat 't JUIST in deze tijd gekomen is, en niet eerder. Het klopt zelfs als een bus die timing als je 't mij vraagt.

Maar ik snap uiteraard je scepticisme volledig, en die respecteer ik ook ten volle. Daar heb ik ook moeite voor moeten doen en heel veel tijd aan uitpluizingen van dingen en boeken erover lezen enzo. En nog steeds is het een aanname die je verkiest te doen, of niet. Ik lees iig eenzelfde soort 'stem' in het nieuwe testament terug; ik herken degene erin die in de cursus spreekt, ik herken de waarheid van de woorden, de diepte erin, wat het zegt etc. Daarom acht ik de kans behoorlijk groot dat het zuiver materiaal is waar op vertrouwd kan worden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik zei al 10 keer dat ik t ook zonder religie niet oke zou vinden

Dat is technisch onmogelijk wat je hier stelt, je bent nooit zonder die Islam geweest, dus lul niet zo moh :roflol:

Waarschuw beheerder
Gewoon omdat het kan deel ik even een nieuwe productie van een absolute ware Zoon van God:

My hero _O_ B)

Titel: Before the big bang ;) Nice thema...

Waarschuw beheerder
Jij sphongle freak!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2011 om 01:01:
Jij sphongle freak!

Ja sorry man, maar die gast is gewoon geniaal :d Wat mij betreft de beste ooit. Dan is wat ik nu post nog behoorlijk elektronische shit.. maar hij heeft gigantisch gevarieerd spul, en echt alles is op z'n eigen manier gewoon dik gemaakt. I'm a shpongle fan, can't helpt it :P

Waarschuw beheerder
Ik weet 't, hij is érg goed idd :yes:

Al hoewel ik niet alles dig van m

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2011 om 01:09:
hoewel ik niet alles dig van m

I dig it when you're fancy dressed up in lace
I dig it when you have a smile on your face

What a Man die Van :respect:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2011 om 00:42:

Dat vind ik ook altijd zo apart... al die openbaringen gebeuren steeds midden in de geschiedenis, terwijl je zou verwachten dat zo'n belangrijke boodschap toch iets meer urgentie heeft :/ de mensen van vóór de boodschap zijn ofwel de lul, of er gelden opeens toch weer andere regeltjes voor.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2011 om 01:00:
een nieuwe productie van een absolute ware Zoon van God:

jouw shizzle vind ik beter hoor..;)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb verder ook niks tegen specifieke personen, ik haat homo's niet ofzo
Ik vind de daad gewoon niet oke, simpel

Vindt niemand hier oké, Wedden wedden wedden? Ze zitten allemaal met kotsneigingen voor, bv, de TV, als er ergens een gayscene te zien is waar 2 dudes elkaar bv zoenen...Wedden dat ze dan stoer op de bank naast hun chickie zitten zo van, iiieeeuuuuw, gèèètvûûûrrrr..bah wat doen die nou..:lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 12 juli 2011 om 09:43:
Wedden wedden wedden?

Zou Xaeed 't niet op 'n iets andere manier niet oke vinden als die lieden die jij bedoelt, die homo-erotiek net zo onaantrekkelijk vinden op 'n manier zoals ze P&P sex onaantrekkelijk vinden ?

Waarschuw beheerder
Ja, d'r is een verschil tussen iets niet naar je smaak / voorkeur vinden en iets moreel verwerpen of slecht vinden. Ik hoef ook geen homo's elkaar te zien aflebberen, maar ik zie het niet als een wandaad. Hell, ik vind P&P sex ook geen wandaad, al zou ik de publieke vertoning ervan wel befronsen :rot:

Kijk, pedoseksualiteit, dat is een wandaad. Daarmee doe je anderen kwaad, kinderen in dit geval zelfs. Maar homoseksualiteit doet niemand iets ergs en is zelfs een uitdrukking van liefde voor sommigen.