Partyflock

Forumonderwerp · 750071
11 volgers · 421711x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 november 2010 om 12:12:
Heb ff e.e.a. bekeken en heb de site bij mijn favorieten.
En toch zitten er ook kern van waarheden in.

Zelfs in het geratel van Hitler zaten bepaalde waarheden; dat zegt dus niets. Juist de waarheid wordt vaak gebruikt om leugens te ondersteunen. Hele boeken zijn erover geschreven, politici en "religieus leiders" ( de arrogantie van die lui :') ) zijn er geweldig in: demagogie.

Voor de rest: zolang dat volk niemand lastigvalt heb ik geen problemen met ze.

Waarschuw beheerder
Ik vind dat de schrijver van deze site overkomt als een enorme fundamentalist :dood: Echt zo'n 'In het zwart jij! Sober kijken, kuis zijn en je zondig voelen'-figuur.

Staan ook wel dingen in die me aanspreken, maar ook echt een hoop gezeik zeg...

Waarschuw beheerder
Je hoeft er ook niet te kijken. ;)

Waarschuw beheerder
Deze uitspraak is wel goed:

"Jezus is geen tovenaar die bij oproep Zijn kunstjes vertoont, Hij is Gods Zoon, Die voor onze zonden aan het kruis is gestorven. Hij geneest nog steeds, maar niet op bestelling."

8)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 november 2010 om 14:11:
Je hoeft er ook niet te kijken. ;)

Weet ik. Maar ik heb er wel plezier in eigenlijk 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Het enige wat ik lees op die website is een oproep van een angstig persoon die verdwaald is in de moderne maatschappij. Een oproep om terug te gaan naar de middeleeuwen: alle technologie overboord, alle ongelovigen veroordelen en uit de gemeenschap gooien en blindelings deze uitverkoren interpretatie van de bijbel volgen. Hetzelfde zie je in het Midden Oosten, alleen dan met moslims. Allemaal gebaseerd op angst voor de toekomst, Het Grote Onbekende. Daarom is georganiseerde religie ook altijd de tegenhanger van wetenschap geweest: georganiseerde religie is conservatief, >echte< wetenschap is progressief.

Religie is conservatief omdat zij de massa onwetend en welwillend richting hun overtuigingen en politieke macht wil houden. Wetenschap wordt soms ook misbruikt voor de politieke agenda van bepaalde personen en organisaties. Kijk bijvoorbeeld naar het klimaatverhaal: ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat er een probleem is, maar dat rapport is simpelweg een politiek pamfletje, geen wetenschappelijke verhandeling.

Zolang dit soort personen geen significante macht in handen krijgen is er niets aan de hand. Helaas is dit qua politiek allang aan de gang: corruptie viert al sinds mensenheugenis hoogtij; dit zit nu eenmaal ingebakken in het kwade deel van de mens.

Grappig genoeg weet ik nu al dat ik het nog wel ga meemaken tijdens mijn leven dat de religieuze clowns de tent gaan proberen te regeren. Fundamentalisme steekt steeds meer de kop op en wordt steeds gevaarlijker. Ik zeg "grappig" omdat ik weet dat het uiteindelijk toch wel goedkomt, dat zij uiteindelijk de vertegenwoordigers van het kwaad zullen blijken te zijn en zij hier uiteindelijk voor gestraft zullen worden, waarbij "straffen" een zeer breed interpretabel woord is. Ik denk hierbij eerder aan het niet bereiken van verlichting (een mogelijkheid hierbij is het tijdperk aquarius) dan aan Bijbelse straffen zoals natuurrampen, oorlogen, ziektes en honger. Die zullen wij namelijk allemaal ondergaan de komende jaren denk ik, simpelweg om te testen of de mensheid wel waardig genoeg is om te overleven.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Haha hier spreekt ie over wat Britainn voor filmpjes gepost heeft. :P http://www.rejoicenow.nl/page/vallen-in-de-geest-bevrijding-en-genezing

Britainn z'n manier van het evangelie volgen wordt sowieso op deze site flink aangevallen zeg... :o

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 november 2010 om 14:30:
Het enige wat ik lees op die website is een oproep van een angstig persoon die verdwaald is in de moderne maatschappij. Een oproep om terug te gaan naar de middeleeuwen: alle technologie overboord, alle ongelovigen veroordelen en uit de gemeenschap gooien en blindelings deze uitverkoren interpretatie van de bijbel volgen.

Inderdaad ja. Ik krijg er ook zo'n extreem zwartekousengevoel bij. Of eeh, streng gereformeerd.. ik weet het ook niet. Maar angst viert hoogtij. En ook iedere keer 'nergens staat in de Bijbel dat..' en 'Dit en dat wordt hierover in de Bijbel gezegd, dus ga maar eens goed te rade of je hiermee niet demonische krachten oproept'. Werkelijk álles moet het ontgelden wat ook maar een beetje afwijkt van wat er in de Bijbel staat. Echt álles is verdorven en slecht, duivels en misleidend, wat ook maar een beetje buiten de Bijbelse leer staat. Alsof we hier in het rijk van Satan leven en overal Satan in verborgen zit, behalve in wat er in het straatje van de Bijbel ligt. Zó bekrompen, kleingeestig, angstig, achterdochtig en wantrouwend zeg. Mijn god je zou maar zo'n wereldbeeld hebben zeg :') Lekker verlichtend/verlossing-bevorderend ook allemaal...

Maar ja blijft leuk om te lezen :P

Waarschuw beheerder
My little pony

[img width=333 height=250 cacheid=00117dae002ef7dfb929419e1a02b71e78]http://www.webklik.nl/user_files/2010_05/134782/Verkeerde%20invloeden/speelgoed%20games/my_little_pony_tales-show.jpg[/img]

My little pony’s zijn schattig uitziende speelgoedpaardjes in vrolijke kleuren. Begin jaren tachtig werden ze geïntroduceerd. Ze hebben lange manen die je mooi kunt kammen of vlechten en er zijn vele accessoires bij te koop. My little pony kan je ook op tv kijken, of dvd. Het draait allemaal om een meisje en de pony’s.

Wat is er dan mis aan deze schattige pony’s?

- In de tekenfilm is veel occulte symboliek verweven.

- Verschillende patronen en symbolen zijn geschilderd op hun lichamen.

- De pony’s kunnen vliegen door de lucht . (Het vliegen door de lucht wordt vaak geassocieerd met het vliegen van de demonen)

- Magische geluksterretjes (pentagrammen)

- Regenboogkleurige lichtstralen met toverkracht.

- Sommigen zijn eenhoorns.

Het enige wat ik over een eenhoorn terug kan vinden in de bijbel is deze tekst:

Terwijl ik ernaar keek, zag ik vanuit het westen een geitenbok aankomen, hij snelde over de uitgestrekte vlakte zonder de grond te raken. De bok had een opvallende horen tussen zijn ogen. Daniël 8:5

Deze tekst gaat over de antichrist, niet iets waar je jezelf mee wilt inlaten.

Wat ik begrepen heb van het verhaal is dat de draken (demonische machten) uit de hemel komen om de pony’s te ontvoeren en om de pony’s in draken te veranderen. Als er pony’s zijn ontvoerd, schieten de anderen hen te hulp. Zij gaan dan op zoek naar de tovenaar onder een paddenstoel in het bos. Hij geeft hen dan een stukje van de regenboog mee.

De regenboog staat bij de New Age leer symbool als de brug tussen de mens en de kosmische wereld. Als je je hier voor openstelt, dan kan je in contact komen met demonen. De positieve uitstraling en de leuke kleurtjes worden gebruikt om de mensen te beinvloeden.

Wat je dus ziet in de My Little Pony series is dat de pony’s door middel van de regenboog in contact komen met een “helpende”energie (demonen dus). Zo leren de kinderen al vroeg dat occulte krachten niet eng of gevaarlijk zijn, maar ze zijn er juist om je te helpen.

Misschien vindt u het allemaal ver gezocht, en de kinderen zullen dit er zelf misschien ook niet achter zoeken, maar het laat wel weer zien hoe de New Age de wereld steeds dieper binnen dringt.

whahahahahahaha :roflol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 november 2010 om 13:14:
En het is al een waarheid daar de site bestaat ;p en dat @Mindkontroller van mening is dat het gebaseerd is op wikipedia.
Is wikipedia geen waarheid dan ?

Onder een groot aantal stukken staat: "Geraadpleegde bronnen: <wikipedialink>"
Ik vind Wikipedia geen legitieme bron, en ik citeer deze site dus nooit tijdens een discussie (behalve nu dan:p). Voor huis-tuin-en-keuken gebruik is het prima, maar een groot aantal dingen over met name ingewikkelde onderwerpen die er op staan kloppen gewoonweg niet. Vaak staat er geen bronvermelding bij. Pas wanneer iemand de inhoud in twijfel trekt bij wikipedia wordt er misschien iets aan gedaan. Daar komt bij dat iedere idioot iets op wikipedia kan plempen. Met name wat gevoelige onderwerpen betreft is het onbetrouwbaar, aangezien het een commercieel bedrijf is, en dus niet politiek incorrect wil zijn.
Waarschuw beheerder
Britain.. is dat bevrijdingspastoraat ook niet wat jullie veel doen, of is dit iets anders?

Klopt.. Echter heb ik dit ervaren als iets moois. Onder leiding van de heilige geest probeer je achter zaken te komen die in het verborgene liggen. Zaken uit het verleden, banden uit het verleden. Het is allemaal onder leiding van Jezus. Dus ik zie hier niet zoveel kwaad in. Overigens verloopt zo’n bevrijding heel erg rustig en vredig. Je bent er gewoon met je verstand bij. Wat betreft de kritieken: ik begrijp die wel. Maar nogmaals: ik zie dit niet als iets verkeerds. :)
Nee, maar ben nu wel ff wat meer dingen aan het lezen. Vind het wel grappig dat het ook kritisch is naar een aantal dingen binnen het Christelijke wereldje vandaag de dag Maar er staan ook dingen op waar ik echt van in de lach schiet

Zo man…dat wil jij niet weten! :P Er is ontzettend veel kritiek op bepaalde gedachtegangen of uitingen van gelovigen in de wereld.. !! Ik heb ook mijn twijfels hoor bij sommige zaken.. :yes:
Haha hier spreekt ie over wat Britainn voor filmpjes gepost heeft. http://www.rejoicenow.nl/page/vallen-in-de-geest-bevrijding-en-genezing

Britainn z'n manier van het evangelie volgen wordt sowieso op deze site flink aangevallen zeg...

Hoho! Ik heb nooit gezegd dat dit mijn manier is van Jezus volgen. Het vallen in de geest, of dronken in de geest zoals men soms zegt zijn bijzaken. Ik vind het mooi als iemand geraakt wordt door Gods kracht en daar op reageert. Zoals die man in dat filmpje. :yes: Dat vond ik echt en puur. Maar je hebt ook mensen die em helemaal gaan flippen. Die gaan schreeuwen en over de grond rollen. Tja…daar heb ik ook mijn twijfels bij. Daar hou ik persoonlijk niet van. En ik heb dat ook nog nooit zo ervaren bij mijzelf. Er zal echt wel veel fake tussen zitten, of bezeten mensen. Ik zie namelijk wel echt mensen manifesteren tijdens demonuitdrijvingen. EN dan echt mensen in pak ofzo van wie je het totaal niet verwacht!
Mijn geloof is echt niet gebaseerd op vallen in de geest ofzo. Integendeel, ik heb het 1 keer meegemaakt. En dit ging gepaard met emoties (huilen).. Ik viel ook niet hard ofzo, maar merkte dat ik mijn evenwicht verloor .Voor mij was het heel echt en puur.
Je hebt inderdaad mensen die van conferentie naar conferentie gaan om maar dit soort dingen mee te maken. Ik denk dat je dan verkeerd bezig bent, en niet snapt waar het omgaat: namelijk een echte relatie met Jezus..
hahahahahahah

Ik vind het echt niet zo lachwekkend.. Neem bijvoorbeeld Harry Potter vandaag de dag. Weet je hoeveel kinderen zich inlaten met hekserij vandaag de dag, en geestenoproepen door deze ‘onschuldige’ boeken en films.. Tja..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van britainnnn! op vrijdag 5 november 2010 om 15:43:
Klopt.. Echter heb ik dit ervaren als iets moois. Onder leiding van de heilige geest probeer je achter zaken te komen die in het verborgene liggen.

Maar, weet jij wat het woord 'occult' bekent? :o 'Occult' betekent 'verborgen'. Dus dan doen jullie aan occulte zaken. 8)
Zaken uit het verleden, banden uit het verleden. Het is allemaal onder leiding van Jezus. Dus ik zie hier niet zoveel kwaad in. Overigens verloopt zo’n bevrijding heel erg rustig en vredig. Je bent er gewoon met je verstand bij. Wat betreft de kritieken: ik begrijp die wel. Maar nogmaals: ik zie dit niet als iets verkeerds. :)

Nou, die meneer wel... En wat nou als deze meneer zich strikter aan de Bijbel houdt dan jullie? :P

Het vallen in de geest, of dronken in de geest zoals men soms zegt zijn bijzaken. Ik vind het mooi als iemand geraakt wordt door Gods kracht en daar op reageert. Zoals die man in dat filmpje. :yes: Dat vond ik echt en puur. Maar je hebt ook mensen die em helemaal gaan flippen. Die gaan schreeuwen en over de grond rollen. Tja…daar heb ik ook mijn twijfels bij. Daar hou ik persoonlijk niet van. En ik heb dat ook nog nooit zo ervaren bij mijzelf. Er zal echt wel veel fake tussen zitten, of bezeten mensen. Ik zie namelijk wel echt mensen manifesteren tijdens demonuitdrijvingen. EN dan echt mensen in pak ofzo van wie je het totaal niet verwacht!
Mijn geloof is echt niet gebaseerd op vallen in de geest ofzo. Integendeel, ik heb het 1 keer meegemaakt. En dit ging gepaard met emoties (huilen).. Ik viel ook niet hard ofzo, maar merkte dat ik mijn evenwicht verloor .Voor mij was het heel echt en puur.
Je hebt inderdaad mensen die van conferentie naar conferentie gaan om maar dit soort dingen mee te maken. Ik denk dat je dan verkeerd bezig bent, en niet snapt waar het omgaat: namelijk een echte relatie met Jezus..

Haha, en wat nou als jullie dus niet met de Heilige Geest te maken hebben maar demonische krachten? Ergens maakt die meneer misschien wel een punt dat door het accent zo te leggen op demonen en geesten verdrijven, je het daarmee misschien eerder aantrekt dan uitstoot/verdrijft...

"We kunnen niet bevrijd worden van ons vlees. Dat is wel waar de kerken tegenwoordig mee bezig zijn. Natuurlijk kunnen we last hebben van demonen, natuurlijk zullen die er alles aan doen om je maar verslaafd, angstig of depressief te laten blijven, maar ik geloof niet dat deze demonen ook daadwerkelijk inwoning hebben in een wedergeboren christen.

Het is eerder een truc van Satan om de mensen juist verder van God weg te trekken. Men is meer gericht op Satan (en al zijn manifestaties) dan op Jezus, ook al wordt alles wel in Jezus' naam gedaan.

Hoe beter u staat in het bevrijdingsteam, hoe groter de kans dat u trots wordt. “Ik heb al vele demonen uitgedreven”,”Ik sprak hem aan en hij verdween.”,”Ik kwam erachter dat er nog één zat en toen wist ik dat die er eerst uit moest.”, “Ik heb vele mensen bevrijd.” Deze geestelijke oorlogsvoering werkt hoogmoed in de hand, en hoogmoed komt voor de val."

Ergens zou jou dit als Christen moeten aanspreken en je aan het denken kunnen zetten...?

Ik vind het echt niet zo lachwekkend.. Neem bijvoorbeeld Harry Potter vandaag de dag. Weet je hoeveel kinderen zich inlaten met hekserij vandaag de dag, en geestenoproepen door deze ‘onschuldige’ boeken en films.. Tja..

Wat is er nou mooier voor een kind dan de wondere, mysterieuze waar-alles-kan-wereld zoals in sprookjes als harry potter en dat soort dingen? Als kind is dat gewoon geweldig... vond ik zelf ook altijd heel vet.
Maar jullie zijn overal zo bang voor. Dat geloof in Satan heeft zo ongeveer de overhand. Die gast krijgt als je het mij vraagt 10x meer aandacht dan God... :nocheer:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Klopt.. Echter heb ik dit ervaren als iets moois. Onder leiding van de heilige geest probeer je achter zaken te komen die in het verborgene liggen. Zaken uit het verleden, banden uit het verleden. Het is allemaal onder leiding van Jezus. Dus ik zie hier niet zoveel kwaad in. Overigens verloopt zo’n bevrijding heel erg rustig en vredig. Je bent er gewoon met je verstand bij. Wat betreft de kritieken: ik begrijp die wel. Maar nogmaals: ik zie dit niet als iets verkeerds. :)

Dat is het ook niet. Niemand wordt er kwaad mee gedaan, dus waarom zou het verkeerd zijn? Omdat een zooitje verkeerd voorgelichte relifreaks dat vinden?

Kerel, je maakt jezelf compleet belachelijk met dit soort uitspraken... Dit heb je niet zelf bedacht maar blaat je gewoon na van al die andere hersenloze kuddeschapen. En ja: het respect mist hier opzettelijk.

Harry Potter is net zo'n geloofwaardig boek als de bijbel: beide zijn het goed geschreven sprookjesboeken die zich in een bepaalde mindset afspelen, alleen is de bijbel honderden jaren eerder geschreven en is het een politiek en cultureel epistel in de tijdsgeest van toen, in tegenstelling tot Harry Potter dat slechts mensen tracht te vermaken, niet te indoctrineren.

"The Whore of Babylon" uit de bijbel is hier een prachtig voorbeeld van: het is simpelweg de stad Rome ten tijde van het schrijven van de bijbel; een politiek steekspel tussen de vroege christenen en Rome dus, die, zoals praktisch iedereen met een beetje verstand van zaken weet, toch al geen vrienden van elkaar waren.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 november 2010 om 16:56:
Dit heb je niet zelf bedacht maar blaat je gewoon na van al die andere hersenloze kuddeschapen

Niet om het één of het ander.. maar ik denk dat inderdaad dat soort dingen jullie elkaar een beetje aanpraten onder elkaar. Dat heb je denk ik idd niet zelf bedacht, maar bedacht is binnen de sekte (grapje, jwt) :9
Waarschuw beheerder
Maar, weet jij wat het woord 'occult' bekent? 'Occult' betekent 'verborgen'. Dus dan doen jullie aan occulte zaken.

Ik weet niet of het bijbels is. Ik ben daar zelf ook niet van overtuigd. Misschien is het wel fout. Ik heb het toen in mijn beginfase gedaan. Een paar jaar geleden. Ik weet wel dat er mensen bij ons zijn die ontzettend mooie dingen beleefd hebben. Wij noemen het ook meer heilige geest pastoraat. Dus je vraagt de heilige geest om dingen te openbaren die van belang zijn in de ogen van God..
Nou, die meneer wel... En wat nou als deze meneer zich strikter aan de Bijbel houdt dan jullie?

Zou kunnen. Ik ben inderdaad niet overtuigd of het wel precies is zoals God het wil. :) Het is inderdaad verzonnen door mensen. Maar ik denk wel met de juiste intentie.
Haha, en wat nou als jullie dus niet met de Heilige Geest te maken hebben maar demonische krachten? Ergens maakt die meneer misschien wel een punt dat door het accent zo te leggen op demonen en geesten verdrijven, je het daarmee misschien eerder aantrekt dan uitstoot/verdrijft...

Het is de bedoeling dat wij demonen uitdrijven zoals Jezus dat deed. De bijbel staat er vol mee dat Jezus zegt dat wij deze dingen mogen doen in zijn naam. IN zijn autoriteit. Ik zie persoonlijk ook niet waar je precies op doelt.
Wat wel mogelijk is, is dat bepaalde mensen met verkeerde geesten grote opwekkingen opzetten en mensen op dwaalsporen brengen. Want dat staat ook zo vaak beschreven in de bijbel. “er zullen tijden komen waarin mensen vertellen dat zij de waarheid hebben in mijn naam en grote wonderen zullen doen”… Jezus waarschuwt ons daarvoor. Hij zegt ook veelvuldig dat de relatie met hem het belangrijkste is. En niet de demoonuitdrijvingen enz. Ergens zegt hij zelfs: “u heeft van alles gedaan in mijn naam, maar ik heb u niet gekend”…daar ligt het grootste verlangen van God.
We kunnen niet bevrijd worden van ons vlees. Dat is wel waar de kerken tegenwoordig mee bezig zijn. Natuurlijk kunnen we last hebben van demonen, natuurlijk zullen die er alles aan doen om je maar verslaafd, angstig of depressief te laten blijven, maar ik geloof niet dat deze demonen ook daadwerkelijk inwoning hebben in een wedergeboren christen

Hij spreekt zichzelf tegen. Demonie zit in het vlees, de ziel. De geest is vervuld met Jezus. Ziel, geest en lichaam.
Hoe beter u staat in het bevrijdingsteam, hoe groter de kans dat u trots wordt. “Ik heb al vele demonen uitgedreven”,”Ik sprak hem aan en hij verdween.”,”Ik kwam erachter dat er nog één zat en toen wist ik dat die er eerst uit moest.”, “Ik heb vele mensen bevrijd.” Deze geestelijke oorlogsvoering werkt hoogmoed in de hand, en hoogmoed komt voor de val."

Vermoeiend dit! :yes: Hij moet niet zijn eigen ideeen projecteren op een ieder die goed probeert te doen om mensen te bevrijden van bijvoorbeeld onreine geesten omdat ze vroeger naar hoeren geweest zijn. Alsjeblieft zeg.. Hoogmoed.. Als je met Jezus leeft dat ben je heel erg snel bewust of je hoogmoedig bent of niet. Maarja..er zullen ook wel weer mensen zijn die ermee pronken. Dat hou je toch..
Wat is er nou mooier voor een kind dan de wondere, mysterieuze waar-alles-kan-wereld zoals in sprookjes als harry potter en dat soort dingen? Als kind is dat gewoon geweldig... vond ik zelf ook altijd heel vet.
Maar jullie zijn overal zo bang voor....

Dat is niet hetgeen wat ik probeerde duidelijk te maken.. Ik heb het over het echt praktiseren van hekserij..tovenarij.. Of is dat ook een sprookje voor jou?
Dat geloof in Satan heeft zo ongeveer de overhand. Die gast krijgt als je het mij vraagt 10x meer aandacht dan God

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maarja..als je ziet hoe het gesteld is met de wereld. Maarja.jij ziet dat niet zo..
[cite]
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 november 2010 om 16:56:
Kerel, je maakt jezelf compleet belachelijk met dit soort uitspraken... Dit heb je niet zelf bedacht maar blaat je gewoon na van al die andere hersenloze kuddeschapen. En ja: het respect mist hier opzettelijk.

Prima jongen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 november 2010 om 16:39:
Maar jullie zijn overal zo bang voor. Dat geloof in Satan heeft zo ongeveer de overhand. Die gast krijgt als je het mij vraagt 10x meer aandacht dan God... :nocheer:

Hahahah ja idd. Heel typerend... het Christendom van st. Paul is er één van angst. Zonde...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van britainnnn! op vrijdag 5 november 2010 om 17:18:
Dat is niet hetgeen wat ik probeerde duidelijk te maken.. Ik heb het over het echt praktiseren van hekserij..tovenarij.. Of is dat ook een sprookje voor jou?

Nee dat is zeker geen sprookje. Heb zelf ook een keer een wicca-ritueel vooraf aan een paddoceremonie gedaan. :P Maar ik niet zelf, want ik heb me daar niet zo goed in verdiept dus wist niet zo goed hoe dat moest. Maar een vriend van me wel. En die deed toen spreuken opzeggen en nog wat rituele handelingen. Weet je wat er toen ineens gebeurde? Toen bleef de rook van de fakkels (we hadden op elke windrichting een fakkel staan) ineens perfect in een cirkel om ons heen zweven. :o Je zag dus echt de rook in een cirkel om ons rondgaan, en het bleef perfect in z'n baan. Dus we zaten ineens in een cirkel van rook. Dat is een teken dat de wachters er zijn... Echt knetterleip vond ik dat op dat moment ff :d De wachters waren zogezegd aangeroepen... In dat soort dingen geloof ik dus wel. Ik hang er alleen een heel ander oordeel aan: positief en beschermend.

Je zou ook vast wel zwarte magie en zo kunnen gebruiken en meer evil energieën kunnen oproepen, maar das grotendeels afhankelijk van de intentie. Op zichzelf ben ik er totaal niet bang voor en vind ik het eerder iets moois. Ik denk dat de angst ervoor ook grotendeels op onwetendheid gebaseerd is, en het op grond daarvan ook zo in de Bijbel is terecht gekomen. Mensen zijn bang voor het onbekende.....
Maar ja ook hier geldt gewoon weer: het geloof in Satan veroorzaakt al die angsten. Satan is constant overal bij betrokken......

Ik weet niet of het bijbels is. Ik ben daar zelf ook niet van overtuigd. Misschien is het wel fout. Ik heb het toen in mijn beginfase gedaan. Een paar jaar geleden. Ik weet wel dat er mensen bij ons zijn die ontzettend mooie dingen beleefd hebben. Wij noemen het ook meer heilige geest pastoraat. Dus je vraagt de heilige geest om dingen te openbaren die van belang zijn in de ogen van God..

Volgens mij is er helemaal niks fouts aan (Y) Maar ja.. als de Bijbel ergens een stukje erover heeft staan dat het fout zou zijn dan IS het natuurlijk weer fout. Tja, ik vind het allemaal maar jezelf beperkingen opleggen. Als dat stomme geloof in Satan toch eens wegging, dan zou er zó veel meer gevoel van vrijheid en vertrouwen zijn. Maar ja :P

Het is jammer voor jullie Christenen dat er bij jullie ook zo veel verwarring en verdeeldheid heerst. Het is voor mij wel makkelijk in te zien waardoor dat komt... :)

Denk dat er helemaal verder niet zo veel mis is met jullie geloof.. alleen als dat element er eens uit zou verdwijnen, dan hou je iets veel mooiers en prettigers over...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Prima jongen.

Heb je uberhaupt de boeken gelezen of de films gezien? Harry Potter draait praktisch om één ding: goed tegen kwaad. De kerk zou het moeten omarmen in plaats van moeten veroordelen.

Ik weet trouwens wel waarom de kerk dit niet doet: die denken het alleenrecht op "goed" te hebben. Al die geflipte religies hebben dat idee en daarom is de wereld al duizenden jaren een bloederig theater gevuld met pijn, ellende en verderf; allemaal vanwege de arrogantie van zelfbenoemde persvoorlichters van God/Allah/Jaweh/Het Vliegende Spaghettimonster.

Ongeacht welke godsdienst je aanhangt: kijk eens naar de wereld in haar huidige staat en zeg dan met droge ogen dat dit "de wil van God/Allah/Jaweh/Het Vliegende Spaghettimonster is". En steek dan niet eens gelijk dat beschuldigende vingertje naar de concurrent uit maar kijk eerst eens naar je eigen clubje. "Laat hij die zonder zonde is de eerste steen werpen." zal sommigen hier wel bekend voorkomen. Grappig ook trouwens dat het doden van een medemens verboden is door de Tien Geboden maar dat er wel gestenigd mag worden...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 november 2010 om 17:43:
Grappig ook trouwens dat het doden van een medemens verboden is door de Tien Geboden maar dat er wel gestenigd mag worden...

Gij zult niet doden, tenzij <lange lijst uitzonderingen>

Waarschuw beheerder
Daarom: hypocriet. Niet eerst een bikkelhard lijst neerzetten, om daarna hem weer compleet dood te nuanceren.

Zodra je door iemand anders met de dood bedreigd wordt mag je diegene doden uit zelfbescherming vind ik. "Oog om oog, tand om tand" dus: Oude Testament; nog meer materiaal voor op de berg der hypocrisie.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Frithjof Schuon

People often ask me: "Why do you like Islam?" and my regular answer is: “Because the Muslims take God seriously; they are aware that God the One is near us here and now, and yet cannot be described, either by intellectual or by supra-intellectual means but can be experienced by the pure and loving heart.

It is this aspect of Islam which is lucidly shown in Frithjof Schuon's work: God is The Reality, and to be a true Muslim means to believe in the reality of the Absolute and the dependence of all things on the Absolute. Religion, so he holds, ought to be treated as something sui generis, something that cannot be described in scholarly technical terms and whose goal is not to tackle social and political problems but rather to guide humankind to a spiritual level on which all problems are seen, and thus eventually solved, through man's faith in and reliance upon the eternal wisdom of the Creator—an idea difficult to understand, let alone to appreciate, for many modern people in whose world view no room is left for transcendence; and for whom—as the author remarks in passing—religion might "become the handmaid of industry." For the Muslim, however, God The Absolute has destined everything according to His eternal wisdom—“He will not be questioned as to what He does" (Qur'an, Sura XXI, 23) and "man chooses freely what God wills.”

These words remind the reader of the beautiful lines of the Indo-Muslim poet-philosopher Mohammad lqbal, who in one of his last poems tells a praying person that even though his prayer might not change his destiny, yet it can change his spiritual attitude by bringing him into touch with the Absolute Reality:

Your prayer is that your destiny be changed.
My prayer is that you yourself be changed.
This means that you accept willingly and lovingly whatever God has decreed.

As for the Qur'an, it is, as Schuon says, "a closed book," a book which, being divinely inspired has to be difficult and will not disclose the depths of its meaning to the superficial reader; rather, it has to be meditated upon and, as the mystics of yore used to say, has to be understood as if man were listening to God's own words, addressed to him at this very moment. This does not mean simply an intellectual understanding, but an "understanding with one's whole being." The divine threats and promises contained in the Qur'an are symbols for the equilibrium that exists in the entire universe, as all great religions have taught; this is a kind of "Golden Rule" which is at work throughout the created cosmos, because in God the One and Absolute both jamâl—kindness, beauty, relief—and jalâl—power, majesty, wrath—are contained (as Rudolf Otto spoke of the mysterium tremendum and the mysterium fascinans). They manifest themselves in the twofold rhythm of life, be it the heartbeat or the breathing, the two poles in electricity, or simply the contrast of day and night. And yet, as the Islamic tradition states, God's mercy is greater than His wrath.

The Prophet of Islam, so often misunderstood in the West, represents in his "serenity, generosity, and strength…the human form oriented toward the Divine Essence," as the author states, and his role is visible in his place in the confession of faith, the twofold shahâdah. The shahâdah is the center of true Islam; it is the statement that "there is no deity save Allah" (which sacred Name embraces all that is), and that "Muhammad is His messenger." It is this confession of Absolute Divine Unity that makes a human being a Muslim. As for man's response to the Divine Presence, it is prayer; for to exist is to praise God. Sum ergo oro, "I am, therefore I pray," as Schuon changes the cogito ergo sum. Prayer is the activity of all that is created, and as the Qur'an asserts so beautifully: the birds with their wings and the flowers with their fragrance, the glaciers and the deserts—everything is created to glorify God, and man's noblest work is to join this chorus of prayer that permeates the Universe, whether we know it or not.

But what is prayer? "Prayer is as if the heart, risen to the surface, came to take the place of the brain which then sleeps with a holy slumber." "My eyes sleep, but my heart is awake," said the Prophet. This constant awareness of and participation in the laud of the universe is the duty and privilege of human beings, as the great leaders of the Muslim worlds have never tired to emphasize.

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Oh, hellup! De Koran is terug! :| Het boek van de Duvel... :9

Waarschuw beheerder
Because the Muslims take God seriously; they are aware that God the One is near us here and now, and yet cannot be described, either by intellectual or by supra-intellectual means but can be experienced by the pure and loving heart.

Dat geldt voor iedere vorm van geloof, dus kennelijk zijn we eruit. :)

Waarschuw beheerder
Het is de bedoeling dat wij demonen uitdrijven zoals Jezus dat deed. De bijbel staat er vol mee dat Jezus zegt dat wij deze dingen mogen doen in zijn naam. IN zijn autoriteit. Ik zie persoonlijk ook niet waar je precies op doelt.
Wat wel mogelijk is, is dat bepaalde mensen met verkeerde geesten grote opwekkingen opzetten en mensen op dwaalsporen brengen. Want dat staat ook zo vaak beschreven in de bijbel. “er zullen tijden komen waarin mensen vertellen dat zij de waarheid hebben in mijn naam en grote wonderen zullen doen”… Jezus waarschuwt ons daarvoor. Hij zegt ook veelvuldig dat de relatie met hem het belangrijkste is. En niet de demoonuitdrijvingen enz. Ergens zegt hij zelfs: “u heeft van alles gedaan in mijn naam, maar ik heb u niet gekend”…daar ligt het grootste verlangen van God.

Maar heb jij niet soms als je van die filmpjes op internet ervan kijkt.. of een zelf zoiets bijwoont, dan je bij jezelf denkt 'wat een vage freakshow is dit'? 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 november 2010 om 20:11:
This constant awareness of and participation in the laud of the universe is the duty and privilege of human beings

Klinkt een beetje als mindfulness. Een waardige vaardigheid... helpt ook bij lucide dromen e.d.

Waarschuw beheerder
Klinkt ook als Zen; altijd volledig helder en aanwezig zijn in het moment.

Zoals ik al zei: uiteindelijk komt het hele verhaaltje bij elkaar en blijkt dat we duizenden jaren lang voor niets elkaar de harses in hebben geslagen...

Waarschuw beheerder
Menseng, ik heb weer eens iets dat geen zak met dit topic te maken heeft namelijk: een nieuwe track geproduceerd B)

En jullie moeten je mening erover geven! :jaja:

Psychedelische muziek, dus kijk uit dat je niet gaat trippen!

[img width=400 height=300 cacheid=00117f90002efa93452f641d1a02b78723]http://3.bp.blogspot.com/_K0TibhK9rbs/Sb-S7xf-UdI/AAAAAAAAAUA/s2vhEi335p8/s400/psychedelic-5.jpg[/img]

**update*

Of laat ff een reactie achter in m'n toppa :P https://partyflock.nl/topic/1106234:PSYCHEDELICA_nieuwe_Dozart_track ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Niet mijn eigen productie (was het maar zo :) ), maar wel zelf geupload vanmiddag. :P

Luister allemaal maar eens goed naar de teksten (staan ook in de beschrijving van de video) en denk er eens over na. :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 november 2010 om 21:53:
dus kijk uit dat je niet gaat trippen!

leuk gedaan, maarreh jij weet dus echt niet wat tripmuziek is ;)

dit is tripmuziek:

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 november 2010 om 22:51:
dit is tripmuziek:

Zeker gave shit (y) :) Maar gelukkig zijn er verschillende soorten psychedelische muziek (heel breed genre!) ;)
anyway, thnx.. maar dat had ik ook al het topic gezegd...

Waarschuw beheerder

Waarschuw beheerder
DIT is tripmuziek:

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dit is een lijst met god- en gelooflijfspreuken die ik zelf verzonnen of van anderen gehoord heb, alle spreuken heb ik uit eigen ervaringen als waarheid ondervonden. Met behulp van deze spreuken probeer ik een soort modern regel- en wettensysteem te maken, waarbij de waarheid regeert.

god is liefde
god bestaat niet
Adam en Eva waren god
god is de weg, god is de waarheid, de waarheid is de weg naar god
iedereen is gelijk geschapen in de ogen van god en dient ook zo behandeld te worden
de mens is als god
de mensheid is god
god is een piek van de evolutie
de natuur is de bron
god zit in jezelf
geloof in jezelf
god kent geen genade
als de berg niet naar Mohammed wil komen dan komt Mohammed wel naar de berg
de grootste truc die de duivel ooit heeft uitgehaald is de wereld te overtuigen dat die niet bestaat
(the greatest trick the devil ever pulled is convincing the world that it doesn't excist)
zeg het met liefde en niet met haat
god is gek en gek is zo gek nog niet
het lam van god is de liefde van god
er is maar een liefde en dat is de liefde van god
gods wegen zijn ondoorgrondelijk
god geeft raad, maar wij vinden als mens het antwoord zelf
waar god is, is liefde
waar hart is, is hemel
waar geloof is, is hel
ieder mens is gelijk geschapen in de ogen van god en dient ook zo behandeld te worden
god is goed
god is de liefde, god is het leven, het leven is de liefde van god
alleen Jezus kon over water lopen
is is zijn is god worden is god
(is is to be is to be god is god)
lam is houden van is verliefd zijn is liefde
(lam is to love is to be in love is love)
islam is god is liefde
(islam is god is love)
de aarde is het huis van god
gij zijt geboren in de armen van god en daar zult gij ook sterven
geloof of fiducie
een profeet in eigen land wordt zelden geloofd
het zijn leugens wat we geloven, maar het is geloof wat ons bindt
god is bedacht voor alles wat we niet kunnen verklaren

Tot slot: In reactie op wat god is... God is als een imaginair punt op een wiskunde as, het bestaat eigenlijk niet maar we kunnen het toch visualiseren als iets wat zou kunnen bestaan, met behulp van het woordje god worden de dingen duidelijk over hoe het leven in elkaar zit, god zit in jezelf, dus geloof in jezelf, als het getal i wat in het kwadraat min een oplevert en dus weer zichtbaar wordt op de as van de realiteit, ik begrijp dat het voor sommigen mensen een vervuiling is en het je kan beperken in wie je bent, ik dwing je niet in god te geloven zoals het getal i bestaat, maar wat ik je wel wil laten zien is dat god het bindmiddel is wat alle mensen gelukkig kan maken omdat ze het begrijpen. Zoals de uitspraak god is de liefde, god is het leven, het leven is de liefde van god, als je inziet dat liefde ook lijden is en lijden is weer leiden dan kom je tot de conclusie dat als je wilt leiden dat je liefde moet voelen waardoor je ook lijdt in het leven, daar bij is liefde meer en meer is minder, dus ook in die context kan je begrijpen dat als je meer wil hebben, (meer liefde) dat je dan met minder genoegen moet nemen om gelukkig te zijn in de liefde, tot slot wil ik afsluiten met het inzicht: geniet van het moment en laat je nooit jouw eigen geluk afnemen.

Ame Ame
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Don't do drugs, m'kay...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 10 november 2010 om 22:30:
Niet mijn eigen productie (was het maar zo ), maar wel zelf geupload vanmiddag.

Hey, die tekening van die Pterosaurussen ken ik
Is gemaakt door John Conway, goeie paleo-artist by the way
Weleens berichtjes mee gewisseld over dino's hehe

Waarschuw beheerder
Klopt. :)

Goed dat je het zegt trouwens, was nog vergeten de rechten van de afbeelding erbij te zetten. :)
Waarschuw beheerder
Nee god is een moeimaker!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mindkontroller op zaterdag 20 november 2010 om 01:13:
D{}zArt is lelijk

Zeker niet waar. Ik ben fucking lekker :kwijl:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
geloof alleen mensen van politie
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 20 november 2010 om 01:23:
Ik ben fucking lekker

(k)

dateng?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hoer!

Waarschuw beheerder
:$

Waarschuw beheerder
What are the last three letters of "theodicy"? :P
Waarschuw beheerder
Ja!!!

Waarschuw beheerder
Even een paar fraaie muziekstukken tussendoor dan maar:

West stond helaas niet op Youtube. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mindkontroller op vrijdag 5 november 2010 om 15:34:
Ik vind Wikipedia geen legitieme bron, en ik citeer deze site dus nooit tijdens een discussie (behalve nu dan:p). Voor huis-tuin-en-keuken gebruik is het prima, maar een groot aantal dingen over met name ingewikkelde onderwerpen die er op staan kloppen gewoonweg niet. Vaak staat er geen bronvermelding bij. Pas wanneer iemand de inhoud in twijfel trekt bij wikipedia wordt er misschien iets aan gedaan. Daar komt bij dat iedere idioot iets op wikipedia kan plempen. Met name wat gevoelige onderwerpen betreft is het onbetrouwbaar, aangezien het een commercieel bedrijf is, en dus niet politiek incorrect wil zijn.

Wikipedia een commercieel bedrijf? Hoe kom je daar nu weer bij? 8)
Wikipedia is een open source project...met als doel om een gratis (internet)encyclopedie te creëren in elke taal...
Het is daarvoor wel erg afhankelijk van de community...
Daar komt ook betrouwbaarheid bij kijken natuurlijk en ze kunnen daarom niet voor de volle 100% garanderen dat het allemaal klopt aangezien iedereen info kan plaatsen...dat is waar...
Maar ze gaan er ook vanuit dat de rest van de community dergelijke fouten opspoort en daar vervolgens een kanttekening bij maakt (verzoek om bron bijvoorbeeld wanneer deze ontbreekt) of aanpast met de correcte informatie/bron...
Hoe beter de community (daar horen ook historici en wetenschappers onder) zijn best doet hoe beter wikipedia wordt...

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 november 2010 om 20:11:
People often ask me: "Why do you like Islam?" and my regular answer is: “Because the Muslims take God seriously; they are aware that God the One is near us here and now, and yet cannot be described, either by intellectual or by supra-intellectual means but can be experienced by the pure and loving heart.

Zou een uitspraak van mij kunnen zijn... 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Love 2 all ma' people. ;)

Waarschuw beheerder
Geloven jullie trouwens nog in God? Of zijn sommigen van jullie nu veranderd in nijdige atheïsten? Of sommige juist van ongelovige kaffirs naar streng gereformeerd gegaan? :P
laatste aanpassing