Partyflock

Forumonderwerp · 750071
11 volgers · 422051x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Moet je me 's een avondje over relationele problemen aanhoren...
ille put your statement to the test bitch :O

Waarschuw beheerder
-1
[]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Bedacht me ook even dat je de weg van de psychologie was ingeslagen...zou mooi wezen als je niet tegen gezeik kon :lol:

Waarschuw beheerder
Ik ben de lokale praatpaal op dat gebied, dus daar krijg je mij al helemaal niet gek mee. :P
Waarschuw beheerder
Haha ja ik ook...bij een paar goede vrienden althans :P
Ik zit sinds kort eigenlijk ook te denken om de psychologie in te duiken...maar dan denk ik op HBO (dozart) niveau..
moet je memaar eens wat over vertellen :O

Waarschuw beheerder

Hakkehhhhhhhhhh
Waarschuw beheerder
Genoeg hakkuhcore gehad voor een dag..

:honger:

Waarschuw beheerder
http://www.youtube.com/watch?v=uupzk-YCBO0

Ga lekker zitten of liggen (uitgesproken als Roy Martina :lol: )
Ga op bed liggen, zet dit op, sluit de ogen en laat binnenkomen wat binnenkomt, laat alle gedachten los en ga op in wat je hoort. Geen analyses of filosofische overwegingen maar gewoon even alles dat de geest in beslag neemt loslaten met de ogen dicht. Kortom mediteer hier eens ff 10 minuten op. Just do it! B)

Waarschuw beheerder
+2
Na lange tijd besloot ik weer eens n kijkje te nemen op partyflock, t god-topic was altijd wel leuk en interessant
Dus ik scroll door de laatste pagina's van wat er inmiddels al meer dan 900 zijn en n aantal dingen vallen op
De neiging te reageren onderdruk ik nu makkelijker dan ik voorheen kon
Interessant is hoe mensen veranderen in sommige zaken en hoe ze totaal niet veranderen in andere
Zo kwam ik er jammer genoeg achter dat Dozart, die eerder altijd open-minded was voor mijn Islamitische inbreng nu erger dan Xeno lijkt te zijn en beweert dat Islam vd duivel afkomstig is
Ik bekeek de filmpjes die hij n paar pagina's terug postte en t stelde me enigszins teleur dat uitgerekend hij naar zulke belachelijke toespraken verwees
Alles is bespreekbaar, maar mijn religie is van de duivel.. tis n bedroevende conclusie waartoe sommigen gekomen zijn
Apart, vooral na de lange discussies en bovendien vele uitleggen die voorheen plaatsvonden

En verder veel dingen die logisch gezien erg vreemd zijn
Zo gelooft Xeno niet in wat er in de Bijbel staat, maar gebruikt hij wel Bijbelse dingen wanneer hij wil aantonen dat Islam vd duivel is
Daarnaast zou hij net zo makkelijk beweren dat ie niet in de duivel gelooft
Waar plaatst dat hem dan?

Het komt bij me op dat sommige mensen hier misschien gewoon te lang rondhangen
Dagelijks discussieren over religie, God en gerelateerde onderwerpen is misschien eerder problematisch voor je spirituele groei dan dat t n verrijking zou zijn
Ik zag weer veel misvattingen over Islam en verkeerde uitleggen over Islamitische concepten
Vraag me af welk nut t had, al die tijd dat ik hier rondhing en mn religie probeerde te verduidelijken (wat overigens meer op verdedigen neerkwam)
Mensen vergeten snel.. wat wel iets zegt over dit soort discussies denk ik
Is t allemaal niet eerder iets wat je doet omdat je ego iets zoekt? Iets van erkenning of n gelijk dat je zoekt.. of n soort van competitieve instelling die bevredigd moet worden?
Ik denk dat dit ver weg ligt van wat besproken wordt.. t goddelijke onderwerp fungeert slechts als platform
Inzicht, kennis, wijsheid, liefde, waarheden.. of zelfs God.. ik denk niet dat je deze dingen gaat vinden in n discussie-topic
En als je al 400+ pagina's meedraait en nog steeds dezelfde soort discussies voert moet je jezelf afvragen wat nou de echte reden is dat je ditte niet los kunt laten

Waar komen je woorden terecht? Vallen ze op dove oren? Dove oren die net als jij t liefste zichzelf horen praten..
Misschien niet in t moment van de discussie, maar uiteindelijk was alles voor niets, gewoon n verspilling van tijd en moeite en (hopelijk) goede bedoeling
Mensen delen graag, dat zit in onze natuur
Klein kindje komt naar je toe, trekt opgewonden aan je arm.. je moet mee naar buiten, tis iets geweldigs!
En hij laat je n vlindertje zien.. hij wil zn ervaring delen ..tis maar n vlinder.. maar voor hem was t iets groots, iets prachtigs
Ik was ook zo, ging graag de discussie aan, wilde delen wat ik wist, vooral met mensen die mijn religie zo verkeerd begrepen dat t me nodig leek
Maar tis allemaal nietszeggend uiteindelijk, iedereen is t centrum van zn eigen universum en wat mensen ook denken of geloven, dat wat zij persoonlijk denken en geloven is waar.. waarheid
Wie wil nou écht de waarheid van zn eigen belevingswereld ter discussie stellen?

Ik verdedig mn religie niet meer.. als je iets erover denkt te weten, dan is dat voor jou
Als mensen me ernaar vragen antwoord ik kort, ook al zou ik uitgebreid in kunnen gaan erop
Het maakt me niet meer zoveel uit, ik voel niet meer de drang om steeds in discussie te gaan
Tis n reactionaire staat van geest en dat loslaten voelt als n opluchting
Is n aanrader :)

Peace iedereen die dit leest

XaeeD

Waarschuw beheerder
Ik denk dat er weinigen dit gaan lezen...

Hoeveel kilo speed heb je precies gesnoven?

Waarschuw beheerder
Hee XaeeD, hoe is t man?

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 oktober 2010 om 20:01:
Ik verdedig mn religie niet meer.. als je iets erover denkt te weten, dan is dat voor jou
Als mensen me ernaar vragen antwoord ik kort, ook al zou ik uitgebreid in kunnen gaan erop
Het maakt me niet meer zoveel uit, ik voel niet meer de drang om steeds in discussie te gaan
Is n aanrader :)

Klinkt goed, na een paar pogingen tot uitleg kom je er wel achter of mensen daadwerkelijk openstaan voor de islam en belangrijker nog, of het bij ze past. Het scheelt je een hoop frustratie als je er in zo'n geval verder niet op in blijft gaan.

Ik ben zelf ook wat minder actief, maar dat komt vooral omdat ik de filosofie heb hergewaardeerd... ik was er eerst zo primair mee bezig dat ik de "dingen des levens" een beetje liet sloffen... Dus ik laat het voorlopig ff rusten. Af en toe reageer ik nog wel s... maar goed.

Peace & laat je niet gekmaken :)

Waarschuw beheerder
Na lange tijd besloot ik weer eens n kijkje te nemen op partyflock, t god-topic was altijd wel leuk en interessant
Dus ik scroll door de laatste pagina's van wat er inmiddels al meer dan 900 zijn en n aantal dingen vallen op
De neiging te reageren onderdruk ik nu makkelijker dan ik voorheen kon
Interessant is hoe mensen veranderen in sommige zaken en hoe ze totaal niet veranderen in andere
Zo kwam ik er jammer genoeg achter dat Dozart, die eerder altijd open-minded was voor mijn Islamitische inbreng nu erger dan Xeno lijkt te zijn en beweert dat Islam vd duivel afkomstig is
Ik bekeek de filmpjes die hij n paar pagina's terug postte en t stelde me enigszins teleur dat uitgerekend hij naar zulke belachelijke toespraken verwees
Alles is bespreekbaar, maar mijn religie is van de duivel.. tis n bedroevende conclusie waartoe sommigen gekomen zijn
Apart, vooral na de lange discussies en bovendien vele uitleggen die voorheen plaatsvonden

Ik ga je ff een PB sturen vandaag of morgen hierover... Maar wat ik er iig over zeggen wil hier is dat ik zelf ook wel weer ben gaan inzien dat ik een beetje ongenuanceerd hierover was gaan denken. Daar zat ik fout. Ben geen fan van (extremistische) islam, daar ben ik eerlijk in, en dat mag ik zo ervaren neem ik aan, maar was misschien allemaal een beetje te en zo wíl ik er niet over denken, en dat doe ik in the end ook eigenlijk ook niet.
Maar ik zal je wel ff een Pb sturen daarover..

Grtz
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Is t allemaal niet eerder iets wat je doet omdat je ego iets zoekt? Iets van erkenning of n gelijk dat je zoekt.. of n soort van competitieve instelling die bevredigd moet worden?

Ik denk het wel.
Waar komen je woorden terecht? Vallen ze op dove oren? Dove oren die net als jij t liefste zichzelf horen praten..
Misschien niet in t moment van de discussie, maar uiteindelijk was alles voor niets, gewoon n verspilling van tijd en moeite en (hopelijk) goede bedoeling
Mensen delen graag, dat zit in onze natuur

Inderdaad. Maar ik ben bang dat je nog moet accepteren dat ook jij voor niet veel open stond in de discussies. Je bleef hameren op bepaalde denkwijzen en verdedigde deze in alle moed met drogredenen. Of zijn er dingen die je wel hebt aangenomen ?
Waarvan je dacht, heey ik heb mischien toch geen gelijk...
Ik heb dat zeker wel meegemaakt hier, niet vaak, maar wel eens. Het heeft me niet geholpen meer spiritueel te worden of zo, maar wel om meer open te staan naar het God-idee.

Is n aanrader

Ik heb dit ook al een tijdje. Het maakt me niet meer zoveel uit. Ik lees het meeste nog wel en pik op wat ik op wil pikken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Peace

y2

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op zondag 31 oktober 2010 om 00:02:
Ik denk het wel.

Denk je dat echt? Jammer.. Ik zie op geen enkele manier ook maar enige vorm van competitie in de discussies van dit topic. Jammer als mensen dat wel zo zien en zo met hun ego ter discussie gaan. Ik kan oprecht zeggen dat ik dit niet doe. Bevestiging zoeken voor denkbeelden kan ik wel inkomen.. dat zullen we allemaal vast wel eens voelen. Maar het competitieve daar herken ik echt niks van. Heb er eigenlijk zelfs een hekel aan.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 31 oktober 2010 om 01:35:
Bevestiging zoeken voor denkbeelden kan ik wel inkomen..

Met het zoeken naar die bevestiging ontstaat volgens mij vanzelf een beetje een competitie, de wil dat de ander mij begreep en mijn ideeën zou overnemen kon best wel eens groot worden. Maar ik snap wat je bedoeld, op die manier ben ik hier ook nooit echt de discussie aan gegaan. In het mischien wel, voornamelijk tegen xeaad omdat hij een leer aanhangt waar ik niks mee heb. Ik had de illusie dat ik hem kon verwarren, wat niet lukte.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op zondag 31 oktober 2010 om 14:18:
Ik had de illusie dat ik hem kon verwarren, wat niet lukte.

lol :P

Uitspraak van Sisyphus op zondag 31 oktober 2010 om 14:18:
Met het zoeken naar die bevestiging ontstaat volgens mij vanzelf een beetje een competitie, de wil dat de ander mij begreep en mijn ideeën zou overnemen kon best wel eens groot worden. Maar ik snap wat je bedoeld, op die manier ben ik hier ook nooit echt de discussie aan gegaan.

(Y)

Maar wat Xaeed al zelf zei: in de eerste laats is het denk ik eerder een soort delingsdrang. En daarbij, voor discussies over religie/spirituality kun je niet zomaar bij iedereen aankloppen. Heb gelukkig wel wat mensen in m'n omgeving die zich er ook mee bezighouden en waar ik dan wel leuke gesprekken erover kan hebben, maar ja gemiddeld gezien hoef je er bij de meesten niet mee aan te komen zetten, dus dan is zo'n topicje is dit natuurlijk een leuke uitkomst (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Was ff goed dat je van je hebt laten horen X..(y) Hoeft voor jou gevoel missch. niet meer zo vaak, maar is zo af en toe wel nodig dude..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

HAHAHA!! :d
Waarschuw beheerder
En als je al 400+ pagina's meedraait en nog steeds dezelfde soort discussies voert moet je jezelf afvragen wat nou de echte reden is dat je ditte niet los kunt laten

Achjah herhaling is een wet van het leven. Het heeft echter geen zin om dezelfde discussie 20x te voeren want dat betekend dat dat je in de tussentijd niets nieuws hebt geleerd. Dan vervalt het in een routine die inderdaad geen andere reden heeft dan egostreling of pure verveling. De discussies volgen en selectief reageren kan echter nog altijd zeer leuke en nieuwe discussies opleveren.

Waarschuw beheerder
nvm
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 november 2010 om 01:53:
Dat is de grote vraag eigenlijk vwb het geloof.

En ook voor de filosofie natuurlijk!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 november 2010 om 01:53:
laatste aanpassing 1 november 2010 02:43

Kreeg je het niet in 1x voor mekaar?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Barry op maandag 1 november 2010 om 02:44:
Kreeg je het niet in 1x voor mekaar?

Ik zag afleidende spelvauten. Kon 't niet laten, solly.

Welterusten meneer draak.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Peace iedereen die dit leest

XaeeD

Respect
Waarschuw beheerder
Mooi filmpje over iemand die sceptisch was.. Maar toch geraakt wordt door de heilige geest..

Waarschuw beheerder
Ik ken nog iemand die sceptisch was... :D

In tegenstelling tot de meeste christenen, joden en moslims voel ik me hier helemaal niet door aangevallen; sterker nog: ik lachte me vroeger al kapot om deze beste man en nu nog steeds. :roflol:

Helaas is hij veel te vroeg overleden (de toorn Gods? :devil: ), maar gelukkig zijn er nog bergen materiaal van hem. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zwaar respect voor deze man :respect:

Waarschuw beheerder
nu erger dan Xeno lijkt te zijn

:| zoiets gebeurt niet vaak 8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van britainnnn! op woensdag 3 november 2010 om 20:54:
Mooi filmpje over iemand die sceptisch was.. Maar toch geraakt wordt door de heilige geest..

Wat betekent het precies dat die mensen steeds vallen als die zo'n beweging maakt? Wat houdt dat in of wat moet dat precies zeggen? Ik snap het niet...

Maar verder, het lijkt allemaal te mooi om waar te zijn :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 november 2010 om 22:39:
:| zoiets gebeurt niet vaak 8)

Goed he? Ik heb je lekker verslagen in Islam-bashen :d

Waarschuw beheerder
zullen we dan nu de zieke mensen met de ziekte homo zijn aanvallen ? 8)

Waarschuw beheerder
Ja is goed! Begin jij maar alvast met zelfmoord plegen, ouwe in-de-kast-homo. ;)

Waarschuw beheerder
'De uitspraak 'God schiep de mens naar zijn beeld en gelijkenis' behoeft een nieuwe interpretatie. 'Beeld' kan begrepen worden als 'gedachte' en 'gelijkenis' als 'van gelijke hoedanigheid'. God heeft inderdaad de geest naar Zijn eigen Gedachte geschapen en van een hoedanigheid gelijk aan die van Hemzelf. Er is niets anders.'

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 november 2010 om 13:54:
zullen we dan nu de zieke mensen met de ziekte homo zijn aanvallen ? 8)

Een betere wereld begint bij jezelf. (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 november 2010 om 22:49:
Wat betekent het precies dat die mensen steeds vallen als die zo'n beweging maakt? Wat houdt dat in of wat moet dat precies zeggen? Ik snap het niet...

Maar verder, het lijkt allemaal te mooi om waar te zijn

Dat vallen is als het ware een kracht die je ontvangt. Deze kracht is echt bijzonder. Het bevat een gevoel wat je verstand te boven gaat. Vaak is de kracht van de heilige geest zo krachtig dat je niet op je benen kan blijven staan.. :) Ik heb het zelf ook ervaren!

Te mooi om waar je zijn? :S:P Juist niet man. Dit is real. Zo worden mensen dus genezen. Ik heb het al vaak gezien. En daarna gesprekken voeren met de betreffende mensen is het mooiste. Stralende ogen! Verbazing! PRachtig. Ik geloof het zeer zeker. Trouwens, ik hoef het niet eens te geloven, want ik heb het gezien en meegemaakt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van britainnnn! op donderdag 4 november 2010 om 16:12:
Dat vallen is als het ware een kracht die je ontvangt. Deze kracht is echt bijzonder. Het bevat een gevoel wat je verstand te boven gaat. Vaak is de kracht van de heilige geest zo krachtig dat je niet op je benen kan blijven staan.. :) Ik heb het zelf ook ervaren!

Oké, zoiets dacht ik al. Maar wilde het even van jouzelf horen ;)

Uitspraak van britainnnn! op donderdag 4 november 2010 om 16:12:
Te mooi om waar je zijn? :S:P Juist niet man. Dit is real. Zo worden mensen dus genezen. Ik heb het al vaak gezien. En daarna gesprekken voeren met de betreffende mensen is het mooiste. Stralende ogen! Verbazing! PRachtig. Ik geloof het zeer zeker. Trouwens, ik hoef het niet eens te geloven, want ik heb het gezien en meegemaakt.

Oké... Tja, ik heb altijd zoiets van als dingen te mooi om waar te zijn lijken, dan zijn ze dit in de meeste gevallen ook. Net als sektebewegingen die de meest prachtige, verheven leerstellingen propageren, en goddelijke rust en vrede beloven, maar uiteindelijk eindigen is leugens en ellende.

Ik kan er niks aan doen, maar dat gevoel krijg ik ook snel bij dit soort wonderbaarlijke genezingen... Ik zal de proef eigenlijk eens op de som moeten nemen en het zelf eens moeten ondergaan......... waar kan ik me aanmelden? :P
Waarschuw beheerder
Goed idee :)

DIe griet van TMF.. .Sonja Silva. [img width=240 height=320 cacheid=0000f70d0002087ea361e53f1a02b70b2c]http://www.standby.fm/Soapsterren/IMGsoap/sonjasilva.jpg[/img]

Dit is ook tot geloof gekomen. Die kwam op een dag in een genezingsdienst en werd vervolgens aangeraakt door de Heilige geest. Ze viel op de grond en riep toen: "what the fuck is dit?" hehe.. :P

Nu is ze ook helemaal veranderd. MOoi om te zien! JE kan ergens wel haar getuigenis vinden.. :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dat zou impliceren dat priesters wel degelijk een verheven positie boven "normale" mensen hebben; iets waar ik het respectvol mee oneens ben. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van britainnnn! op donderdag 4 november 2010 om 16:28:
Dit is ook tot geloof gekomen. Die kwam op een dag in een genezingsdienst en werd vervolgens aangeraakt door de Heilige geest. Ze viel op de grond en riep toen: "what the fuck is dit?" hehe.. :P

Wat kan iemand als ik doen om dit ook te ervaren dan? Waar moet ik naartoe? Moet ik ergens open voor staan? ... serieus bedoeld :) ben wel benieuwd of ik 't ook zou kunnen ervaren. Kijken wat 't is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van britainnnn! op donderdag 4 november 2010 om 16:28:

Maar hoe verkrijg je die gave dan om de Heilige Geest op die manier aan mensen door te geven?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 4 november 2010 om 17:34:
Wat kan iemand als ik doen om dit ook te ervaren dan? Waar moet ik naartoe? Moet ik ergens open voor staan? ... serieus bedoeld :) ben wel benieuwd of ik 't ook zou kunnen ervaren. Kijken wat 't is.

*sluit zich aan in de rij*

Waarschuw beheerder
http://www.rejoicenow.nl/page/welkom

Voor wie zin heeft om even te gaan lachen om bekrompenheid :d

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 november 2010 om 12:01:
Voor wie zin heeft om even te gaan lachen om bekrompenheid

Heb ff e.e.a. bekeken en heb de site bij mijn favorieten.
En toch zitten er ook kern van waarheden in.

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hey luitjes,

ik wil even laten weten dat ik nogsteeds in Allah geloof.

Doei,

Sisyphus

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op vrijdag 5 november 2010 om 12:26:
Hey luitjes,

ik wil even laten weten dat ik nogsteeds in Allah geloof.

Doei,

Sisyphus

Wholla vieze sinner!

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 november 2010 om 12:12:

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 november 2010 om 12:12:

Och jee, hij ziet er weer waarheden in...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 november 2010 om 12:01:
http://www.rejoicenow.nl/page/welkom

Voor wie zin heeft om even te gaan lachen om bekrompenheid

haha, wat een kutsite :P

die halve site is gebaseerd op wikipedia :roflol:

Waarschuw beheerder
Met dit stuk ben ik het trouwens wel eens:

http://www.rejoicenow.nl/page/bevrijdingspastoraat-bevrijding-en-genezing

Britain.. is dat bevrijdingspastoraat ook niet wat jullie veel doen, of is dit iets anders?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 november 2010 om 12:46:
Och jee, hij ziet er weer waarheden in...

Uitspraak van Mindkontroller op vrijdag 5 november 2010 om 12:50:
die halve site is gebaseerd op wikipedia

Hebben jullie dan alles al gelezen ?!

En het is al een waarheid daar de site bestaat ;p en dat @Mindkontroller van mening is dat het gebaseerd is op wikipedia.
Is wikipedia geen waarheid dan ? ;p
Wie spreekt dan de waarheid ?! :LOL:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 5 november 2010 om 13:14:
Hebben jullie dan alles al gelezen ?!

Nee, maar ben nu wel ff wat meer dingen aan het lezen. Vind het wel grappig dat het ook kritisch is naar een aantal dingen binnen het Christelijke wereldje vandaag de dag (Y) 8) Maar er staan ook dingen op waar ik echt van in de lach schiet :roflol: