Na lange tijd besloot ik weer eens n kijkje te nemen op partyflock, t god-topic was altijd wel leuk en interessant
Dus ik scroll door de laatste pagina's van wat er inmiddels al meer dan 900 zijn en n aantal dingen vallen op
De neiging te reageren onderdruk ik nu makkelijker dan ik voorheen kon
Interessant is hoe mensen veranderen in sommige zaken en hoe ze totaal niet veranderen in andere
Zo kwam ik er jammer genoeg achter dat Dozart, die eerder altijd open-minded was voor mijn Islamitische inbreng nu erger dan Xeno lijkt te zijn en beweert dat Islam vd duivel afkomstig is
Ik bekeek de filmpjes die hij n paar pagina's terug postte en t stelde me enigszins teleur dat uitgerekend hij naar zulke belachelijke toespraken verwees
Alles is bespreekbaar, maar mijn religie is van de duivel.. tis n bedroevende conclusie waartoe sommigen gekomen zijn
Apart, vooral na de lange discussies en bovendien vele uitleggen die voorheen plaatsvonden
En verder veel dingen die logisch gezien erg vreemd zijn
Zo gelooft Xeno niet in wat er in de Bijbel staat, maar gebruikt hij wel Bijbelse dingen wanneer hij wil aantonen dat Islam vd duivel is
Daarnaast zou hij net zo makkelijk beweren dat ie niet in de duivel gelooft
Waar plaatst dat hem dan?
Het komt bij me op dat sommige mensen hier misschien gewoon te lang rondhangen
Dagelijks discussieren over religie, God en gerelateerde onderwerpen is misschien eerder problematisch voor je spirituele groei dan dat t n verrijking zou zijn
Ik zag weer veel misvattingen over Islam en verkeerde uitleggen over Islamitische concepten
Vraag me af welk nut t had, al die tijd dat ik hier rondhing en mn religie probeerde te verduidelijken (wat overigens meer op verdedigen neerkwam)
Mensen vergeten snel.. wat wel iets zegt over dit soort discussies denk ik
Is t allemaal niet eerder iets wat je doet omdat je ego iets zoekt? Iets van erkenning of n gelijk dat je zoekt.. of n soort van competitieve instelling die bevredigd moet worden?
Ik denk dat dit ver weg ligt van wat besproken wordt.. t goddelijke onderwerp fungeert slechts als platform
Inzicht, kennis, wijsheid, liefde, waarheden.. of zelfs God.. ik denk niet dat je deze dingen gaat vinden in n discussie-topic
En als je al 400+ pagina's meedraait en nog steeds dezelfde soort discussies voert moet je jezelf afvragen wat nou de echte reden is dat je ditte niet los kunt laten
Waar komen je woorden terecht? Vallen ze op dove oren? Dove oren die net als jij t liefste zichzelf horen praten..
Misschien niet in t moment van de discussie, maar uiteindelijk was alles voor niets, gewoon n verspilling van tijd en moeite en (hopelijk) goede bedoeling
Mensen delen graag, dat zit in onze natuur
Klein kindje komt naar je toe, trekt opgewonden aan je arm.. je moet mee naar buiten, tis iets geweldigs!
En hij laat je n vlindertje zien.. hij wil zn ervaring delen ..tis maar n vlinder.. maar voor hem was t iets groots, iets prachtigs
Ik was ook zo, ging graag de discussie aan, wilde delen wat ik wist, vooral met mensen die mijn religie zo verkeerd begrepen dat t me nodig leek
Maar tis allemaal nietszeggend uiteindelijk, iedereen is t centrum van zn eigen universum en wat mensen ook denken of geloven, dat wat zij persoonlijk denken en geloven is waar.. waarheid
Wie wil nou écht de waarheid van zn eigen belevingswereld ter discussie stellen?
Ik verdedig mn religie niet meer.. als je iets erover denkt te weten, dan is dat voor jou
Als mensen me ernaar vragen antwoord ik kort, ook al zou ik uitgebreid in kunnen gaan erop
Het maakt me niet meer zoveel uit, ik voel niet meer de drang om steeds in discussie te gaan
Tis n reactionaire staat van geest en dat loslaten voelt als n opluchting
Is n aanrader
Peace iedereen die dit leest
XaeeD