moet ook nog ff terugkomen op Jezus trouwens, mister Britanicus! Stel je nu eens voor dat je in zijn tijd leefde, en je persoonlijk contact met hem had. Hij zou dan voor het oog gewoon een man zijn, net als alle anderen. Zou je dan in zijn aanwezigheid nog steeds zo idolaat over 'm zijn?
Het is toch geweldig om iemand te zien die verschil maakt. Deze man verrichte wonderen, bevrijdde mensen van boze geesten. Deze man sprak over liefde. Vergeet alleen niet dat er ook vele waren die Jezus niet konden verdragen. Vlak voor zijn kruiziging kon niemand hem meer verdragen.
Of heb je dan toch ook maar gewoon met een mens te maken (weliswaar een bijzondere, maar oké)? Want in ideeën kun je wel heeeeeeeeeeel veel van iets of iemand maken.
Ik zie Jezus op het moment zoals hij in de bijbel beschreven staat. Jij denkt vaak dat ik JEzus zie als een rockster. Dat ik posters boven mijn bed heb hangen van JEzus. Ik zie hem als mijn voorbeeld, ik zie hem als het leven, mijn focus ligt op hem. Dit is heel anders dan idolaat zijn op iemand zoals jij denkt dat ik ben..
Maar wat nu als je werkelijk in fysieke nabijheid van die persoon was? Zou het dan niet ineens heel anders kunnen zijn dan je er in je hoofd van hebt zitten maken?
Nee, absoluut niet.
Is dat niet altijd met alles zo dat je er in je hoofd heel veel maakt, en het in werkelijkheid dan heel anders is, en misschien zelfs een beetje tegenvalt? Wie weet was je het op een aantal punten wel helemaal niet met 'm eens geweest of zo.
Ik zou zeker bepaalde wijsheden, opvattingen niet meteen snappen. Tevens zou ik waarschijnlijk veel vragen hebben. Maar dat Jezus tegen zou vallen. Waarom?
En hoe zie je het trouwens voor je... Jerusalem, 2000 jaar geleden.. een man, genaamd Jezus die op straat liep, gewoon een mens.. maar daar hangt dan een hele God-walm omheen of zo?
Nee, gewoon mens net zoals jij en ik. Alleen vol met de geest van God. Ik denk dat het een stralende man was met een hele oprechte, lieve blik in zijn ogen... Maar ook een rechtvaardige en serieuze blik.
Heb je ooit in je leven echt zoiets meegemaakt? Nee.. waarom zou je dan wel geloven dat dat toen, in een tijd waar je toch niks mee kan (zodat je het allemaal lekker met je eigen ideeën kan maken tot wat het is), wel zo was?
Ik kom vaak mensen tegen die zo echt en zuiver op mij overkomen. Ik heb vaker gezegd dat ik veel kan zien in mensenogen. (deze weerspiegelen de ziel) Mensen die ik tegenkom die vol zijn van God, die hebben een bepaalde blik. Ik denk vergelijkbaar met Jezus 2000 jaar geleden....
Waarom zijn dingen uit de oudheid ineens met zo veel mysterie omgeven, allemaal waar, maar zien we vandaag de dag in principe nooit meer zoiets?
Er gebeurt genoeg. In Nigeria worden momenteel doden opgewekt in de naam van Jezus, overleden kinderen leven weer, blinden kunnen weer zien. Jij begeeft je niet in de kringen waar je wonderen van God ziet..
Waarom zou het in de oudheid ineens wel zo zijn geweest dat er allemaal absurde wonderen plaatsvonden (God die de zee in tweeën splitste en dat soort dingen) en vandaag ineens niet meer? Wat is dat toch dat tijden waar we nu geen toegang toe hebben, zo wonderlijk worden voorgesteld?
De tijd vandaag de dag met Jezus is veel krachtiger dan toen! Er gebeuren veel meer wonderen.
Ik vind het juist prachtig om te lezen hoe de bevrijding uit Egypte plaatsvond met al die wonderen. Ik geloof dat echt. Heb ik die wonderen vandaag de dag nodig? Nee, vandaag de dag hebben wij Jezus. Zijn offer is al een wonder opzich. DIe moet je snappen. Mijn karakterverandering is al een wonder. Hoe mijn leven is veranderd is een wonder. De woorden die ik krijg van mensen die mij niet kennen zijn wonderen. De dingen die ik ervaar zie ik als wonderen.. Tja. hoe kijk je! Maar ik denk dat er nog wel mooie dingen gaan gebeuren hoor. Maar het verschil tussen oud en nieuwe testament is dat GOd duidelijk harder en krachtige optrad in het oude testament. Nu is de genade tijd aangebroken door het offer van Jezus, en moeten wij kiezen voor God, dan zullen wij wonderen meemaken..
Volgens mij maakt de mens de aardse geschiedenis vaak gewoon zelf met z'n eigen ideeën. In de geschiedenis kan alles wat nu niet kan, want het is toch de geschiedenis, dus niet te controleren. Zo geloof ik ook niet in goude tijden en gouden eeuwen en dat soort dingen. Dimgen worden veel mooier en mysterieuzer gemaakt dan ze in werkelijk geweest zijn. Ik weet het haast wel zeker
Ik begrijp je. Tja, dit blijft een kwestie van geloven..