Partyflock

Forumonderwerp · 750071
11 volgers · 424151x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 917, 2156}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van britainnnn! op dinsdag 28 september 2010 om 16:28:
Ja ok, wij worden het nooit eens.

Dat sterke vermoeden heb ik ook (zijn we het daar tenminste wel over eens) ;-)

Heftig. Trek mijn woorden terug.

Hoeft niet hoor. Ik begrijp waarom je die conclusie trok.

Tja.. wat moet ik dan nog zeggen.

Niets op dat vlak :-P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Mindkontroller op dinsdag 28 september 2010 om 15:19:
Hallo,

Mijn naam is Stardust Sissypus en ik gebruik moeilijke woorden zodat ik intelligent lijk.

Hallo, het is Sisyphus, niet Sissypus. Maar inderdaad!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op dinsdag 28 september 2010 om 17:08:
Maar inderdaad!

Kom je wel weer overheen hoor. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 september 2010 om 17:27:
Kom je wel weer overheen hoor.

Nou... word wel eens tijd... ben nu al 2,3 jaar zo pretentieus bezig.. wordt r een btje moe van :P

Waarschuw beheerder
Juist op het moment dat je er moe van wordt gaat het steeds meer afnemen. Soms moet je gewoon ff ergens moe van worden om er vanaf te komen 8)
Waarschuw beheerder
Een waar woord. Slaat heel mooi terug op die andere problematiek ook 8)

Waarschuw beheerder
Een waar woord. Slaat heel mooi terug op die andere problematiek ook 8)

Haha ;)

Ik moet ook nog ff terugkomen op Jezus trouwens, mister Britanicus! Stel je nu eens voor dat je in zijn tijd leefde, en je persoonlijk contact met hem had. Hij zou dan voor het oog gewoon een man zijn, net als alle anderen. Zou je dan in zijn aanwezigheid nog steeds zo idolaat over 'm zijn? Of heb je dan toch ook maar gewoon met een mens te maken (weliswaar een bijzondere, maar oké)? Want in ideeën kun je wel heeeeeeeeeeel veel van iets of iemand maken. Maar wat nu als je werkelijk in fysieke nabijheid van die persoon was? Zou het dan niet ineens heel anders kunnen zijn dan je er in je hoofd van hebt zitten maken? Is dat niet altijd met alles zo dat je er in je hoofd heel veel maakt, en het in werkelijkheid dan heel anders is, en misschien zelfs een beetje tegenvalt? Wie weet was je het op een aantal punten wel helemaal niet met 'm eens geweest of zo.

En hoe zie je het trouwens voor je... Jerusalem, 2000 jaar geleden.. een man, genaamd Jezus die op straat liep, gewoon een mens.. maar daar hangt dan een hele God-walm omheen of zo? Heb je ooit in je leven echt zoiets meegemaakt? Nee.. waarom zou je dan wel geloven dat dat toen, in een tijd waar je toch niks mee kan (zodat je het allemaal lekker met je eigen ideeën kan maken tot wat het is), wel zo was? Waarom zijn dingen uit de oudheid ineens met zo veel mysterie omgeven, allemaal waar, maar zien we vandaag de dag in principe nooit meer zoiets? Waarom zou het in de oudheid ineens wel zo zijn geweest dat er allemaal absurde wonderen plaatsvonden (God die de zee in tweeën splitste en dat soort dingen) en vandaag ineens niet meer? Wat is dat toch dat tijden waar we nu geen toegang toe hebben, zo wonderlijk worden voorgesteld?

Volgens mij maakt de mens de aardse geschiedenis vaak gewoon zelf met z'n eigen ideeën. In de geschiedenis kan alles wat nu niet kan, want het is toch de geschiedenis, dus niet te controleren. Zo geloof ik ook niet in goude tijden en gouden eeuwen en dat soort dingen. Dimgen worden veel mooier en mysterieuzer gemaakt dan ze in werkelijk geweest zijn. Ik weet het haast wel zeker..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 september 2010 om 18:06:
) en vandaag ineens niet meer?

Inderdaad... juist in tijden van zoveel atheïsme zou God of een jezus de 2de eens wat trucjes moeten laten zien... 8)

Waarschuw beheerder
Maar ze verwachten dan ook dat het niet meer lang zou duren voordat ie van zich laat horen/zien. ;) En dan wordt er verwacht dat boven aan de Hemel Jezus zou verschijnen, en iedereen op aarde het zou kunnen zien. Zoiets ongeveer dus:

[img width=728 height=800 cacheid=00116d06002ee1cf1dd36edc1a02b43e2b]http://rescuechristianministries.com/jezus-christus.bmp[/img]

Tja....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 september 2010 om 18:36:
Maar ze verwachten dan ook dat het niet meer lang zou duren voordat ie van zich laat horen/zien. ;) En dan wordt er verwacht dat boven aan de Hemel Jezus zou verschijnen, en iedereen op aarde het zou kunnen zien. Zoiets ongeveer dus:

Jezus!!

Waarschuw beheerder
Of heb je dan toch ook maar gewoon met een mens te maken (weliswaar een bijzondere, maar oké)? Want in ideeën kun je wel heeeeeeeeeeel veel van iets of iemand maken. Maar wat nu als je werkelijk in fysieke nabijheid van die persoon was?

Jezus was 'n mens, mensen laten scheten, Jezus heeft scheten gelaten. Ja sorry da'k 't zeg, tis een beetje banaal maar t ISSSZOOO.

een man, genaamd Jezus die op straat liep, gewoon een mens.. maar daar hangt dan een hele God-walm omheen of zo?

:lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op dinsdag 28 september 2010 om 17:08:
Hallo, het is Sisyphus, niet Sissypus

Sissy-pus. d[]zart snapt m wel:p

8)

en ja: ik heb gelijk, doch een dergelijke uitspraak niet te billijken is
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
moet ook nog ff terugkomen op Jezus trouwens, mister Britanicus! Stel je nu eens voor dat je in zijn tijd leefde, en je persoonlijk contact met hem had. Hij zou dan voor het oog gewoon een man zijn, net als alle anderen. Zou je dan in zijn aanwezigheid nog steeds zo idolaat over 'm zijn?

Het is toch geweldig om iemand te zien die verschil maakt. Deze man verrichte wonderen, bevrijdde mensen van boze geesten. Deze man sprak over liefde. Vergeet alleen niet dat er ook vele waren die Jezus niet konden verdragen. Vlak voor zijn kruiziging kon niemand hem meer verdragen.

Of heb je dan toch ook maar gewoon met een mens te maken (weliswaar een bijzondere, maar oké)? Want in ideeën kun je wel heeeeeeeeeeel veel van iets of iemand maken.

Ik zie Jezus op het moment zoals hij in de bijbel beschreven staat. Jij denkt vaak dat ik JEzus zie als een rockster. Dat ik posters boven mijn bed heb hangen van JEzus. Ik zie hem als mijn voorbeeld, ik zie hem als het leven, mijn focus ligt op hem. Dit is heel anders dan idolaat zijn op iemand zoals jij denkt dat ik ben.. :)

Maar wat nu als je werkelijk in fysieke nabijheid van die persoon was? Zou het dan niet ineens heel anders kunnen zijn dan je er in je hoofd van hebt zitten maken?

Nee, absoluut niet.

Is dat niet altijd met alles zo dat je er in je hoofd heel veel maakt, en het in werkelijkheid dan heel anders is, en misschien zelfs een beetje tegenvalt? Wie weet was je het op een aantal punten wel helemaal niet met 'm eens geweest of zo.

Ik zou zeker bepaalde wijsheden, opvattingen niet meteen snappen. Tevens zou ik waarschijnlijk veel vragen hebben. Maar dat Jezus tegen zou vallen. Waarom?

En hoe zie je het trouwens voor je... Jerusalem, 2000 jaar geleden.. een man, genaamd Jezus die op straat liep, gewoon een mens.. maar daar hangt dan een hele God-walm omheen of zo?

Nee, gewoon mens net zoals jij en ik. Alleen vol met de geest van God. Ik denk dat het een stralende man was met een hele oprechte, lieve blik in zijn ogen... Maar ook een rechtvaardige en serieuze blik.

Heb je ooit in je leven echt zoiets meegemaakt? Nee.. waarom zou je dan wel geloven dat dat toen, in een tijd waar je toch niks mee kan (zodat je het allemaal lekker met je eigen ideeën kan maken tot wat het is), wel zo was?

Ik kom vaak mensen tegen die zo echt en zuiver op mij overkomen. Ik heb vaker gezegd dat ik veel kan zien in mensenogen. (deze weerspiegelen de ziel) Mensen die ik tegenkom die vol zijn van God, die hebben een bepaalde blik. Ik denk vergelijkbaar met Jezus 2000 jaar geleden....

Waarom zijn dingen uit de oudheid ineens met zo veel mysterie omgeven, allemaal waar, maar zien we vandaag de dag in principe nooit meer zoiets?

Er gebeurt genoeg. In Nigeria worden momenteel doden opgewekt in de naam van Jezus, overleden kinderen leven weer, blinden kunnen weer zien. Jij begeeft je niet in de kringen waar je wonderen van God ziet..

Waarom zou het in de oudheid ineens wel zo zijn geweest dat er allemaal absurde wonderen plaatsvonden (God die de zee in tweeën splitste en dat soort dingen) en vandaag ineens niet meer? Wat is dat toch dat tijden waar we nu geen toegang toe hebben, zo wonderlijk worden voorgesteld?

De tijd vandaag de dag met Jezus is veel krachtiger dan toen! Er gebeuren veel meer wonderen.

Ik vind het juist prachtig om te lezen hoe de bevrijding uit Egypte plaatsvond met al die wonderen. Ik geloof dat echt. Heb ik die wonderen vandaag de dag nodig? Nee, vandaag de dag hebben wij Jezus. Zijn offer is al een wonder opzich. DIe moet je snappen. Mijn karakterverandering is al een wonder. Hoe mijn leven is veranderd is een wonder. De woorden die ik krijg van mensen die mij niet kennen zijn wonderen. De dingen die ik ervaar zie ik als wonderen.. Tja. hoe kijk je! Maar ik denk dat er nog wel mooie dingen gaan gebeuren hoor. Maar het verschil tussen oud en nieuwe testament is dat GOd duidelijk harder en krachtige optrad in het oude testament. Nu is de genade tijd aangebroken door het offer van Jezus, en moeten wij kiezen voor God, dan zullen wij wonderen meemaken..

Volgens mij maakt de mens de aardse geschiedenis vaak gewoon zelf met z'n eigen ideeën. In de geschiedenis kan alles wat nu niet kan, want het is toch de geschiedenis, dus niet te controleren. Zo geloof ik ook niet in goude tijden en gouden eeuwen en dat soort dingen. Dimgen worden veel mooier en mysterieuzer gemaakt dan ze in werkelijk geweest zijn. Ik weet het haast wel zeker

Ik begrijp je. Tja, dit blijft een kwestie van geloven..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van britainnnn! op dinsdag 28 september 2010 om 23:10:
In Nigeria worden momenteel doden opgewekt in de naam van Jezus, overleden kinderen leven weer

Heb je bewijzen, links etc.? En waarom (alleen) in Nigeria?
Waarschuw beheerder
bij welke organisatie wat het britainnnn?

Waarschuw beheerder
Het is toch geweldig om iemand te zien die verschil maakt. Deze man verrichte wonderen, bevrijdde mensen van boze geesten. Deze man sprak over liefde. Vergeet alleen niet dat er ook vele waren die Jezus niet konden verdragen. Vlak voor zijn kruiziging kon niemand hem meer verdragen.

Ik weet dat velen 'm niet konden verdragen. Is ook logisch in een wereld die gebaseerd is op het ego dat als er iemand is die liefde onderwijst wat tegen het ego in gaat, het uiteindelijk met de dood moest bekopen ;p

Ik zie Jezus op het moment zoals hij in de bijbel beschreven staat. Jij denkt vaak dat ik JEzus zie als een rockster. Dat ik posters boven mijn bed heb hangen van JEzus. Ik zie hem als mijn voorbeeld, ik zie hem als het leven, mijn focus ligt op hem. Dit is heel anders dan idolaat zijn op iemand zoals jij denkt dat ik ben.. :)

Nee hoor, dat is niet anders :P Jij idoliseert (is dat een woord?) 'm ook... Je maakt Jezus tot zeer verheven en speciaal... In principe doen jullie inderdaad wat de jeugd heden ten dage doet bij popsterren en zo. Het is wel iets anders in de vorm, maar qua inhoud eigenlijk hetzelfde. Eigenlijk vind ik het een vorm van verafgoding...

Nee, absoluut niet.

Dat kun je dus niet weten :)

Maar dat Jezus tegen zou vallen. Waarom?

Ja, geen idee... :P Maar je weet 't niet. Je gaat in principe alleen maar af op verhalen over hem hè...

Ik kom vaak mensen tegen die zo echt en zuiver op mij overkomen. Ik heb vaker gezegd dat ik veel kan zien in mensenogen. (deze weerspiegelen de ziel) Mensen die ik tegenkom die vol zijn van God, die hebben een bepaalde blik. Ik denk vergelijkbaar met Jezus 2000 jaar geleden....

Ik weet wat je bedoelt... Maar aan de andere kant: er zijn ook hele knappe mensen die van nature een stralende blik hebben en altijd heel vrolijk en vriendelijk zijn...

Er gebeurt genoeg. In Nigeria worden momenteel doden opgewekt in de naam van Jezus, overleden kinderen leven weer, blinden kunnen weer zien. Jij begeeft je niet in de kringen waar je wonderen van God ziet..

Huh? :| Doden opwekken? Wtf... Dit neem ik niet zomaar aan hoor!

Ik vind het juist prachtig om te lezen hoe de bevrijding uit Egypte plaatsvond met al die wonderen. Ik geloof dat echt. Heb ik die wonderen vandaag de dag nodig? Nee, vandaag de dag hebben wij Jezus. Zijn offer is al een wonder opzich. DIe moet je snappen. Mijn karakterverandering is al een wonder. Hoe mijn leven is veranderd is een wonder. De woorden die ik krijg van mensen die mij niet kennen zijn wonderen. De dingen die ik ervaar zie ik als wonderen.. Tja. hoe kijk je! Maar ik denk dat er nog wel mooie dingen gaan gebeuren hoor. Maar het verschil tussen oud en nieuwe testament is dat GOd duidelijk harder en krachtige optrad in het oude testament. Nu is de genade tijd aangebroken door het offer van Jezus, en moeten wij kiezen voor God, dan zullen wij wonderen meemaken..

Het valt me op dat de dingen waar je hier over spreekt heel erg overeenkomen met de dingen uit dit lijstje:

Belangrijkste kenmerken

Er zijn verschillen tussen pinkstergemeenten onderling, maar de meest voorkomende kenmerken zijn:

* Een nadruk op redding. Iemand kan alleen gered worden door Jezus Christus aan te nemen als Heer en Redder tot vergeving der zonden
* De Bijbel heeft absoluut gezag
* Doop met de Heilige Geest. Deze wordt gezien als een 'tweede werk van genade'. Hierdoor wordt de gelovige toegerust tot dienstbetoon en om te getuigen.
* Genezing door handoplegging en gebed
* Glossolalie of het spreken in tongen (het vermeende spreken in vreemde talen die men nooit heeft geleerd). De klassieke pinkstertheologie leerde dat dit het fysieke bewijs was van de doop in de Heilige Geest
* Een nadruk op de persoonlijke, emotionele ervaring van God (en van het vervuld zijn van de Heilige Geest)
* Uitbundige zang met gebaren en opheffen van handen, soms met dans
* Openheid voor visioenen en openbaringen van God
* Geloof wordt gezien als persoonlijke beleving
* Kinderen worden "opgedragen" (gezegend in een speciale dienst), volwassenen (of jongeren die oud genoeg zijn om zelf te kiezen) worden gedoopt door onderdompeling
* Een grote nadruk op het zelf maken van een keuze voor God (het is niet alleen God die voor de mens kiest, maar ook de mens die voor God moet kiezen).
* In (sommige) kringen heerst een zekere vorm van anti-intellectualisme. Dat vertaalt zich in een kinderlijke vorm van geloven en afkeer van bv. theologische opleidingen
* Een sterke nadruk op zending. Alle stammen en volken moeten het evangelie hebben gehoord voordat Jezus terug komt.
* Een sterke nadruk op de Eindtijd. Het zal niet lang meer duren voordat de aarde vergaat, maar Jezus Christus zal spoedig komen. In veel kringen wordt geloofd dat er eerst nog een wereldwijde opwekking zal uitbreken.

:P

Deze sprong me even in het oog ook nog trouwens:

In (sommige) kringen heerst een zekere vorm van anti-intellectualisme. Dat vertaalt zich in een kinderlijke vorm van geloven en afkeer van bv. theologische opleidingen

Heerst er bij jullie in de kerk een anti-intellectualistische houding eigenlijk? :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
http://www.youtube.com/watch?v=MeSSwKffj9o

hier ben ik het nou helemaal mee eens:respect:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dies oud man!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 september 2010 om 00:14:
Er zijn verschillen tussen pinkstergemeenten onderling, maar de meest voorkomende kenmerken zijn:

...In (sommige) kringen heerst een zekere vorm van anti-intellectualisme. Dat vertaalt zich in een kinderlijke vorm van geloven en afkeer van bv. theologische opleidingen

Ik kreeg ook al van die Yvette Lont- en Hallelujah-kriebels. Het naïeve druipt er af.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 september 2010 om 18:36:
Maar ze verwachten dan ook dat het niet meer lang zou duren voordat ie van zich laat horen/zien.

Maarja dit trouwens ook wel vaker gedacht volgens mij 8) Zo rond de tijd vd pest enzow 8) En voor/na 2de wereld-oorlog, tijdens koude-oorlog 8), etc

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op woensdag 29 september 2010 om 10:29:
Maarja dit trouwens ook wel vaker gedacht volgens mij 8) Zo rond de tijd vd pest enzow 8) En voor/na 2de wereld-oorlog, tijdens koude-oorlog 8), etc

Ja joh... Najah, nu hebben ze 2012 nog. Maar das wel echt de joker wat mij betreft. Als het in 2012 ook niet gebeurt dan zorg ik dat ik aan de macht kom, en gaat voortaan iedereen tegen de muur die nog zoiets roept! :@ ;)

Of nou ja... ik weet eigenlijk niet of Christenen ook in die 2012-theorie geloven. Komt eigenlijk gewoon van natuurvolkeren af en zo. Dus misschien hoeven ze dan toch niet tegen de muur. Moet nog ff kijken...
Waarschuw beheerder
`Straks meer tijd om te reageren.. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van G-Town Madness - MC Lil' Kasper op dinsdag 28 september 2010 om 23:28:
Heb je bewijzen, links etc.? En waarom (alleen) in Nigeria?

Ja, zat bewijzen. Genoeg filmpjes te zien. Maar die ga ik niet eens laten zien. Waarom? Jullie geloven het toch niet. Dan zijn het weer acteurs, of dit of dat of zus of zo.

Nigeria is een voorbeeld! Over heel de wereld gebeuren mooie dingen..

Maar juist in de arme landen waar mensen weinig hebben gebeuren hele grote wonderen! Deze mensen zitten niet zo vast aan hun leven zoals wij hier in het westen. Die mensen verlangen echt naar God, en hebben daar ook veel tijd voor over! Wij hebben altijd weer tijdgebrek, of we hebben het druk, of we moeten bij die op bezoek. In de arme landen gebeuren momenteel echt hele mooi wonderen! Juist omdat die mensen niks hebben. Sowieso zijn wij hier in het westen het meest sceptisch wat betreft God... In andere landen is het heel normaal dat je gelooft in God. Of in een geestelijke wereld..

Straks misschien tijd om te reageren Dozartttttttt :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wonderen bestaan :yes: het is alleen jammer dat mensen denken dat het van een christelijke god komt.
Iedereen is god en met de juiste visie kan je zelf alles manifesteren b) ook wonderen :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van britainnnn! op woensdag 29 september 2010 om 16:14:
Ja, zat bewijzen. Genoeg filmpjes te zien.

Daar ga je al weer: aan een filmpje kun je niet zien of iemand echt dood is. Dus geen bewijs.

Nigeria is een voorbeeld!

Jij brengt het al feit dus ik vraag bewijzen. Waar kan ik vinden dat in Nigeria dode mensen weer tot leven worden gewekt?

Maar juist in de arme landen waar mensen weinig hebben gebeuren hele grote wonderen! Juist omdat die mensen niks hebben.

Daar geef je het juiste antwoord al: omdat ze daar meer hoop nodig hebben is het geloof (in wonderen) daar sterker. Niet omdat god daar ineens actiever is of zo.

Bovendien omdat er veel evangelisten werkzaam zijn om zieltjes te winnen.

En als 3e omdat het christendom er wordt vermengd/voortgebouwd op lokale religies waaronder voodoo en aanverwanten (winti etc.).

Dat laatste is ook mede de reden waarom je vaak zo veel 'allochtonen', surinamers etc., in pinkstergemeenten ziet.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van BeyondChaos op woensdag 29 september 2010 om 16:22:
Wonderen bestaan :yes: het is alleen jammer dat mensen denken dat het van een christelijke god komt.
Iedereen is god en met de juiste visie kan je zelf alles manifesteren b) ook wonderen

Dit. (h)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Iedereen is god en met de juiste visie kan je zelf alles manifesteren b) ook wonderen :yes:

Precies!

Waarschuw beheerder
Straks misschien tijd om te reageren Dozartttttttt :)

Ik zou het maar doen, want anders heb je echt een probleem!

[img width=480 height=360]http://img.youtube.com/vi/PieoavClRAQ/0.jpg[/img]

jwt!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van G-Town Madness - MC Lil' Kasper op woensdag 29 september 2010 om 16:28:
Daar geef je het juiste antwoord al: omdat ze daar meer hoop nodig hebben is het geloof (in wonderen) daar sterker.

Mwa, dat zou ik niet zo willen stellen. Ze zijn hooguit wat minder geïndoctrineerd door wetenschappelijk onderwijs en dat soort dingen. :P
Maar je hebt ook wel een bietje gelijk denk ik..

Toch geloof ik wel dat fysieke wonderen kunnen plaatsvinden. Alleen het opwekken van doden.. tja, heb ik weer flinke vraagtekens bij! eciw spreekt ook wel over het opwekken van de doden, maar bedoeld dat geloof ik meer metaforisch. Weet eigenlijk niet zo goed hoe eciw dat nu precies bedoelt. :$
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 september 2010 om 17:39:
Mwa, dat zou ik niet zo willen stellen. Ze zijn hooguit wat minder geïndoctrineerd door wetenschappelijk onderwijs en dat soort dingen. :P
Maar je hebt ook wel een bietje gelijk denk ik..

Een bietje veul :-P

Toch geloof ik wel dat fysieke wonderen kunnen plaatsvinden.

Er zullen heus af en toe wel gebeurtenissen plaatsvinden die niet te verklaren vallen en/of als wonder beschouwd worden.

Maar dan kom je vervolgens bij drempel 2: er is dus ook geen enkel bewijs dat het door god of een heilige geest of wat dan ook gebeurd en op zich dus ook geen bewijs voor het bestaan van die god of heilige geest.

Hooguit bewijs voor het geloof er in.

eciw spreekt ook wel over het opwekken van de doden, maar bedoeld dat geloof ik meer metaforisch.

Vast wel.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 september 2010 om 13:10:
Als het in 2012 ook niet gebeurt dan zorg ik dat ik aan de macht kom, en gaat voortaan iedereen tegen de muur die nog zoiets roept!

Ik weet er nog wel meer die tegen de muur moeten. We houdeng contact :honger:

Waarschuw beheerder
Hihi, we faxen! (K)

Waarschuw beheerder
Iedereen is god en met de juiste visie kan je zelf alles manifesteren b)

Idd. want wij zijn geschapen naar Zijn beeld en daardoor kunnen we bijna alles en niet zelf alles, want we zijn niet dé God ! :|

b)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 september 2010 om 20:14:
want wij zijn geschapen naar Zijn beeld

Wat versta jij daar eigenlijk precies onder?
Waarschuw beheerder
waarom volg ik deze topic nog het slaat nergens op en god gelooft in geen enkel mens (want hij bestaat niet) dat staat geschreven
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van britainnnn! op dinsdag 28 september 2010 om 00:02:
Dat is het zelfde als ik ga zeggen dat je geen drugs nodig hebt op hardcore feesten, want je kan het goed volhouden zonder. Een ieder die denkt dat je drugs nodig hebt is gek. Want je wil graag geloven dat je het nodig hebt, maar het is niet zo.

Hoe kun je weten dat drugs niks toevoegt als je het nooit ervaren hebt? Dat is je mening ergens over geven gebaseerd op meningen van anderen zonder het zelf ervaren te hebben.

Zelfde met de heilige geest. Eerst oprecht ervaren, dan mening geven.

Toch nog even hier op reageren want je hebt het voorbeeld van drugs vaker gebruikt als tegenargument:

Je hebt ook geen drugs nodig op hardcore feesten en je kunt het prima volhouden zonder.

Een ieder die denkt dat je drugs nodig hebt is niet gek maar wel verslaafd.

Maar nu zeg je het dus wel correct:

"je wilt graag GELOVEN dat je het nodig hebt maar het is niet zo".

religieus geloven is ook een vorm van verslaving en in de meeste gevallen eerder geestvernauwend dan geestverruimend.

"Hoe kun je weten dat drugs niks toevoegt als je het nooit ervaren hebt?"

Ik heb ook nooit gezegd dat geloof of het aanverwante wat je ervaart niets toevoegt, ik zeg alleen dat je niet over bewijs moet spreken maar over geloof en dat er ook geen bewijs voor een god etc. is.

Ik heb zelfs vaak genoeg gezegd dat ik inzie wat het voor de gelovige toevoegt of wat het met degene doet en daarvoor hoef ik het dus niet zelf ervaren te hebben.

Wel zou ik (zeker in het geval van drugs) kunnen onderzoeken, meten etc. wat de werking is en wat dat dus wel of niet activeert (in de hersenen) en de ervaringen verklaren en dus wat het voor de 'gebruiker' toevoegt.

Jij haalt ervaring en bewijs door elkaar.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 september 2010 om 21:01:
Wat versta jij daar eigenlijk precies onder?

Moet ik ff eerst een foutje corrigeren en dat is beeld moet zijn evenbeeld.
Dus naar Zijn gelijkenis t.w. kennis en uiterlijk.
Dus lijken op = dus NIET zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 september 2010 om 09:31:
Dus naar Zijn gelijkenis t.w. kennis en uiterlijk.

Dat wou ik ff weten dus. Want ik krijg wel vaker het idee dat mensen hiermee ook bedoelen dat we in uiterlijk opzicht op God lijken. Oftewel dat God er ongeveer hetzelfde uit zou zien als wij. Denk je dat dus of niet?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 30 september 2010 om 13:10:
Oftewel dat God er ongeveer hetzelfde uit zou zien als wij. Denk je dat dus of niet?

Nee, ik zou zeggen dat wij ongeveer hetzelfde uit zouden zien als Hij. ;p
En ik zou niet hetzelfde zeggen; maar lijken op.
Al zou die gelijkenis/evenbeeld dan maar ook enkel bestaan uit de kennis die Hij heeft.
Maar ik zou niet durven zeggen dat God 100% lijkt als een hedendaagse mens of v.v.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nou, ik hou het er denk ik maar gewoon op dat daarmee onze denkgeest bedoeld wordt. :)
Waarschuw beheerder
god is fake netzo als de aanslag 11 september 2001.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Psychonaut op donderdag 30 september 2010 om 14:55:
god is fake netzo als de aanslag 11 september 2001.

God is fake ja. De aanslagen (wie ze ook gepleegd hebben) niet. Offe denk je dat ze Hans Klok ingehuurd hebben om de twin towers te laten verdwijneng..
Waarschuw beheerder
nee ik bedoel dat daar de overheid van verenigde staten achter zit
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Houd op met jullie zondige, godslasterlijke praat en scheer je weg uit dit topic!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 29 september 2010 om 20:14:
Idd. want wij zijn geschapen naar Zijn beeld en daardoor kunnen we bijna alles en niet zelf alles, want we zijn niet dé God ! :|

God is geen persoon........ Mijn definitie van god is energie :yes: en alles in het universum bestaat uit die zelfde energie :yes: daarom zijn wij allemaal god.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van BeyondChaos op donderdag 30 september 2010 om 17:37:
daarom zijn wij allemaal god

:NEE:
goddelijk.
Waarschuw beheerder
:yes:

Btw geloven jullie religie aanhangers in buitenaards leven,beschavingen etc ???
Zo ja moeten die dan ook elke zondag naar de kerk of hoofddoekjes dragen etc ???
laatste aanpassing