Partyflock

Forumonderwerp · 750071
10 volgers · 380092x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ach ja, wat is Satan.

Zonder het kwaad bestaat het goede niet :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marcell. op woensdag 21 april 2010 om 11:55:
Doel je hierbij op "Het lot", dat mijn lot verbind met de acties van de rest van het leven?

Zou eerder zeggen...omdat je het volgende zegt: "iedereen is een stukje God"...dat er ook "een geheel" (God zelf) is dus?
Wat je verder gelijkstelt aan het Leven zelf...
Kortom...wij (en alle andere levende wezens met ons) zijn dus een uitdrukking...een afbeelding...van dat Leven (God)? :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op woensdag 21 april 2010 om 15:11:
Zou eerder zeggen...omdat je het volgende zegt: "iedereen is een stukje God"...dat er ook "een geheel" (God zelf) is dus?

ja dag dus ik ben een stukje god en een neger of moslim of whatever ook?
dacht het niet, blank is superieur aan de rest van de wannabee humans :[
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dat vind ik een hele goede, TYHARO! :) Je zet me hierbij even aan het denken...

Ik denk inderdaad dat het geheel, dus het Leven op Aarde en de Aarde zelf dus God is :).

Een simpel voorbeeldje, een oerwoud waar de mens nog niks op heeft kunnen beinvloeden:

Dit vind ik het perfecte voorbeeld van God, als we het in die zin stellen. Alles leeft in harmonie met elkaar. Elk stukje Leven heeft zijn of haar functie in het grote geheel en hierbij wordt er in geen mogelijkheid onderscheid gemaakt tussen Goed en Kwaad.

Dit bos zou dus, om het even in contrast te zetten, een uitdrukking of afbeelding zijn van het Leven, ofwel God!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marcell. op woensdag 21 april 2010 om 16:10:
Ik denk inderdaad dat het geheel, dus het Leven op Aarde en de Aarde zelf dus God is

Waarom beperkt tot de Aarde?
Is het Leven wat tot uitdrukking komt op een willekeurige andere plek in het universum een uitdrukking van een ander Leven dan hier...of is het op alle plekken een uitdrukking van hetzelfde ene Leven? :)

Is het Leven (God) ook niet meer dan de optelsom van alle onderdelen (alle levende dingen) of is het zogeheten "more than the sum of it's parts"?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op woensdag 21 april 2010 om 16:41:
Is het Leven wat tot uitdrukking komt op een willekeurige andere plek in het universum een uitdrukking van een ander Leven dan hier...of is het op alle plekken een uitdrukking van hetzelfde ene Leven?

Hmmm, wat is jouw mening hierover?

Als je het zo bekijkt, staat het gehele universum met al haar objecten en ruimte synoniem voor Leven. :)

Uitspraak van TYHARO op woensdag 21 april 2010 om 16:41:
more than the sum of it's parts

Dat sowieso ja! :) Het grote geheel waarbij alle puzzelstukjes in elkaar passen en het harmonische systeem duidelijk zichtbaar is.

Waarschuw beheerder
En dan is er ook nog een hemel...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 april 2010 om 15:07:
Omdat ik gestoord ben!

Nee, ik las ergens iets over dat 'Yes we can' van Obama achterstevoren 'Thank you Satan" oplevert. Ik las dat op een moslimforum. Ff gechecked ook, en het klopt!) en toen ging ik even wat Engelstalige duivelsverzen zoeken en kijken hoe ze klonken... lijkt net Arabisch

En ik heb ook nog Arabische Koran-recitaties opgenomen en omgekeerd afgespeeld. De melodieën blijven verbluffend goed intact als je ze achterstevoren afspeelt met die taal.. Best apart en grappig...

hehe. :)

Er zijn vele theorien gaande dat hij de Antichrist is! Ongekend! Net name door het feit dat vele hem zien als de messias: "hij zal de wereld vrede geven" enz.

Tja.. Ik ben er niet zo mee bezig. Maar toch heb ik ook mijn twijfels over de intenties van de beste man. Maarja..een antichrist. Ik denk dat wij dit meer geestelijk moeten zien. Maarja.. we zullen zien!!

Toch wel apart filmpje he.. :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 april 2010 om 16:57:
En dan is er ook nog een hemel...

Daar durf ik niet teveel over te zeggen. Ik geloof er niet in. Ik geloof ook niet in reincarnatie. Ik geloof dat, als een levensvorm dood gaat, deze gewoon dood is en blijft. Punt. Dat vind ik ook geen discussie waard, aangezien er volgens mij te weinig bewijsmateriaal voor is.

Uitspraak van britainnnn! op woensdag 21 april 2010 om 16:58:
Er zijn vele theorien gaande dat hij de Antichrist is! Ongekend! Net name door het feit dat vele hem zien als de messias: "hij zal de wereld vrede geven" enz.

Tja.. Ik ben er niet zo mee bezig. Maar toch heb ik ook mijn twijfels over de intenties van de beste man. Maarja..een antichrist. Ik denk dat wij dit meer geestelijk moeten zien. Maarja.. we zullen zien!!

Sowieso, hij is slechts de marionet van de overheid. De intenties van de overheid... Daar zou je je zorgen over moeten maken!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marcell. op woensdag 21 april 2010 om 17:01:
Daar durf ik niet teveel over te zeggen. Ik geloof er niet in. Ik geloof ook niet in reincarnatie. Ik geloof dat, als een levensvorm dood gaat, deze gewoon dood is en blijft. Punt. Dat vind ik ook geen discussie waard, aangezien er volgens mij te weinig bewijsmateriaal voor is.

Ervan uitgaande dat wij bestaan uit een geest, ziel en lichaam, dan kun je stellen dat je lichaam oud wordt ern vergaat. Maar je geest blijft voortleven. Hij verlaat het lichaam alleen nadat het lichaam dood is.

Sowieso, hij is slechts de marionet van de overheid. De intenties van de overheid... Daar zou je je zorgen over moeten maken!

True. Er gaan ook vele geruchten dat uit Europa een enorme antichristelijke regering gaat komen die de wereld over gaat nemen. Tja.. al die geruchten... Ik zie wel! Alleen God weet het.

Maarja..toch zie je wel wat dingen gebeuren ook in NL. Neem als voorbeeld de vingerafdrukken die je nu moet geven als je een nieuw paspoort aanvraagt. Het wordt soms wel 'eng'.

Waarschuw beheerder
Ja tis wel apart idd :D Als het echt zo zijn is het nogal... freaky... Maar goed, ik denk persoonlijk dat het allemaal nogal ver gezocht is hoor. Men beweert ook dat op die manier sublimal messaging plaatsvindt of zo.. oftewel dat het het ergens in het onderbewustzijn wordt herkent waardoor je gebrainwashed wordt (of subliminale wijze, dus heel subtiel) . Maar dat vind ik zo vaag... net alsof ons onderbewustzijn de signalen die het ontvangt omgedraaid gaat lopen afspelen zoals je met de hedendaagse techniek kan %)

tis wel apart, maar ik vind het toch allemaal wel wat ver gezocht. Maar goed, what the bleep do we know.....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marcell. op woensdag 21 april 2010 om 16:56:
Hmmm, wat is jouw mening hierover?

Het laatste...uitdrukking van 1 en hetzelfde Leven... :)
Maar mijn mening doet er niet toe voor jouw mening... :p

Uitspraak van Marcell. op woensdag 21 april 2010 om 16:56:
Als je het zo bekijkt, staat het gehele universum met al haar objecten en ruimte synoniem voor Leven.

Voor mij is het Universum de uitdrukking van dat Leven...het Universum is de optelsom van de onderdelen...maar het Leven zelf is meer dan de optelsom van al die onderdelen en dus meer dan het Universum...
Ik ga persoonlijk sowieso meer voor panentheïsme dan pantheïsme (wat meer jouw visie is volgens mij)... :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik geloof dat, als een levensvorm dood gaat, deze gewoon dood is en blijft. Punt.

Wat we de dood noemen is voor mij niet meer dan het einde van 1 specifieke vorm van het Leven...het Leven zelf blijft daarentegen bestaan...gaat door...wordt voortgezet...in een andere vorm...
Het enige wat veranderd is dus eigenlijk de vorm/de uitdrukking...
Wat reïncarnatie is eigenlijk...alleen niet op de manier zoals gewoonlijk uitgelegd... :p

God = het Leven is daarom ook niet zo gek naar mijn mening... :)
Het Leven is naar mijn mening ook niet iets wat ooit ontstaan is maar er altijd al is geweest...het Leven heeft zelf geen vorm (is vormloos) en is daardoor in staat om alle mogelijke vormen aan te nemen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op woensdag 21 april 2010 om 17:24:
Het Leven is naar mijn mening ook niet iets wat ooit ontstaan is maar er altijd al is geweest...het Leven heeft zelf geen vorm (is vormloos) en is daardoor in staat om alle mogelijke vormen aan te nemen...

Jepperdepep!

Waarschuw beheerder

Tja, niet iedereen vind het bewijsmateriaal, maar ik vind het fenomeen Bijna dood ervaringen en uittredingen toch wel een behoorlijk overtuigend iets in deze. :jaja:
Mensen komen dan vaak met allerlei verklaringen aanzetten, zoals zuurstofgebrek in de hemelen en dat soort dingen, maar dan gaat men toch echt aan de inhoud van zo'n ervaring voorbij hoor. Daar wordt dan simpelweg gewoon niet naar gekeken omdat men alleen maar meteen druk bezig is het door middel van materie (hersenen in dit geval) proberen te verklaren. We zitten ook zo vast, in ons denken, aan uiterlijke materie he :P

Maar inhoudelijk gezien, wat wel niet ervaren wordt in dergelijke ervaringen, de omvang ervan, het levensveranderende effect dat het tweeg brengt, de overeenkomsten ervan met wat spirituele stromingen en religies erover zeggen - dat kun je allemaal niet zomaar terwijze schuiven. Er wordt in die toestanden een helderheid van bewustzijn ervaren dat men in normale toestand nooit eerder ervaren heeft. Het gaat gepaard met diepgaande hemelse kennis, complete extatische ervaringen, een 'iets' zo groot dat men nooit eerder ervaren heeft, en waar komen ze dan mee aanzetten? Zuurstof tekort in de hersenen (oid)... :lol:

Ik heb daar ontzettend boeiende dingen over gelezen, en gaandeweg verdween mijn ongeloof steeds meer, totdat ik eindelijk oprecht kon geloven in het bestaan van God en een hiernamaals, en toen kwam een beetje mijn bestudering van dit alles op gang en ben ik heel anders gaan denken over 't leven, gelukkig :jaja:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op woensdag 21 april 2010 om 17:10:
Ik ga persoonlijk sowieso meer voor panentheïsme dan pantheïsme (wat meer jouw visie is volgens mij)

Thnx for sharing. Ik had zelf nog nooit van deze begrippen gehoord. :)
Uitspraak van britainnnn! op woensdag 21 april 2010 om 17:05:
Ervan uitgaande dat wij bestaan uit een geest, ziel en lichaam, dan kun je stellen dat je lichaam oud wordt ern vergaat. Maar je geest blijft voortleven. Hij verlaat het lichaam alleen nadat het lichaam dood is

Daar durf ik echt helemaal niks over te zeggen. Dat de geest blijft voortleven... Ik weet niet, ik vind dit net iets te abstract. Ik kan het nog niet bevatten 8).
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 april 2010 om 17:51:
We zitten ook zo vast, in ons denken, aan uiterlijke materie he

Helemaal gelijk. Ben nu bezig in het boek "Een Nieuwe Aarde", hierin komt dat ook aan bod :)!

Waarschuw beheerder
Eckhart Tolleng :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 april 2010 om 18:13:
Eckhart Tolleng

jwz, brada b)

Waarschuw beheerder
Nooit iets van gelezen hoor. Maar al zo vaak over gehoord! Waar gaat dat boek nou eigenlijk precies over? :P
Waarschuw beheerder
[img width=380 height=307]http://citypaper.net/blogs/clog/wp-content/uploads/2007/07/exorcist-head-spin.jpg[/img]

Let Jesus fuck me, lick me lick me!!! Stomme gelovigen. De duivel is toch machtiger en heerlijker :)

Waarschuw beheerder
:roflol:
Waarschuw beheerder
"Oh Vader der duisternis
Neem mijn ziel,
neem me over.
Ik kom naar Uw Koninkrijk
om U te vergezellen
in de duisternis
waaraan alle lof
u toebehoort.
Ik zal mijn broeders op aarde
bespelen in Uw naam,
ik zal hen naar U brengen
en voor U neerleggen,
opdat u machtiger kan worden
dan Wie dan ook.
Oh Heer van de duisternis,
laat mij U helpen
Uw kracht te vergroten
en het slijm van het Licht
te verbolgen tot stof.
In uw naam zullen wij bewijzen
de onwerkelijkheid van het
onbevreesde licht.
U bent ons Leider,
en samen met U
kunnen wij de liefde die zo blind is
maken tot onvermengd zien.
Wij zullen op aarde
de ruiterlijke Liefde stichten
die de Uwe is."
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 april 2010 om 18:37:
Waar gaat dat boek nou eigenlijk precies over

Vooral over je ego en je bewustzijn. Je ego is dat stemmetje in je hoofd en in het boek wordt dieper in gegaan om meer Tegenwoordig te leven en je ego achter je te laten. Even in een notendop 8)

Erg leerzaamboek. Is wel een bittere pil. Relatief veel moeilijke zinnen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
NOligion.com the movie!

Waarschuw beheerder
Jahaaaa heb 'm allang gezien
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 april 2010 om 20:51:
Jahaaaa heb 'm allang gezien

Deze is ook aardig:

:lol:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van britainnnn! op woensdag 21 april 2010 om 16:58:
Toch wel apart filmpje he..

ik hoor can kjoecang, geen thank you satan:S

Waarschuw beheerder
God = (l)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 april 2010 om 00:53:
God = (l)

Ja ik vind ook. Hij is ekt een skatje.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Barry op woensdag 21 april 2010 om 19:56:
"Oh Vader der duisternis
Neem mijn ziel,
neem me over.
om U te vergezellen
in de duisternis
waaraan alle lof
u toebehoort.
bespelen in Uw naam,
en voor U neerleggen,
dan Wie dan ook.
Oh Heer van de duisternis,
laat mij U helpen
Uw kracht te vergroten
en het slijm van het Licht
te verbolgen tot stof.
de onwerkelijkheid van het
onbevreesde licht.
U bent ons Leider,
en samen met U
Wij zullen op aarde
die de Uwe is."

Haha, dit lijkt net een bijbeltekst in een horrorjasje gegoten :lol:
Wel leuk gevonden...

Waarschuw beheerder
Erg goed zelfs.. ik wordt bijna bang van de tekst :o

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 april 2010 om 02:24:
Erg goed zelfs.. ik wordt bijna bang van de tekst

Nou... als je een paar woordjes omkeert had het zo uit de bijbel kunnen komen:

"Oh Vader van het Licht
Neem mijn ziel,
neem me over.
om U te vergezellen
in het licht
waaraan alle lof
u toebehoort.
bespelen in Uw naam,
en voor U neerleggen,
dan Wie dan ook.
Oh Heer van het Licht,
laat mij U helpen
Uw kracht te vergroten
en het slijm van de duisternis
te verbolgen tot stof.
de onwerkelijkheid van de
bevreesde duisternis.
U bent ons Leider,
en samen met U
Wij zullen op aarde
die de Uwe is."

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marcell. op woensdag 21 april 2010 om 12:09:
7 dagen

1 dag was ook geen hedendaagse 24 uurs.
Het was donker en toen licht = 1 dag.
Op de noordpool en zuidpool is het 6 maanden dag en 6 maanden nacht; dus dan zou je kunnen zeggen 1 jaar = 1 dag.

Uitspraak van "Radio is silent op woensdag 21 april 2010 om 13:14:
Leef gewoon normaal en hoe het hoort

Wat is gewoon normaal en wat beschouw jij als gewoon normaal ?!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 april 2010 om 10:36:
1 dag was ook geen hedendaagse 24 uurs.
Het was donker en toen licht = 1 dag.
Op de noordpool en zuidpool is het 6 maanden dag en 6 maanden nacht; dus dan zou je kunnen zeggen 1 jaar = 1 dag.

Wil je daarmee zeggen dat een "God" de aarde dus wel binnen 7 dagen had gemaakt, als het begrip dagen nog nader moest worden bepaald? Of wat is je punt precies? :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marcell. op donderdag 22 april 2010 om 11:01:
een "God"

Dé God !

Uitspraak van Marcell. op donderdag 22 april 2010 om 11:01:
de aarde dus wel binnen 7 dagen had gemaakt

Ja, volgens de Genesis: En God noemde het licht dag, en de duisternis noemde Hij nacht.

Dus

Of anders gezegt 6 maanden licht en 6 maanden duister.
Dus dan zou 1 jaar op de polen = 1 dag zijn of volgens Genesis zou een dag 8760 uur zijn = 24 uur volgens hedendaags tijdsduur.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wat is gewoon normaal en wat beschouw jij als gewoon normaal ?!

Ben ook wel benieuwd wat normaal is. :honger:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 april 2010 om 12:02:
En God noemde het licht dag, en de duisternis noemde Hij nacht.

Dat heeft de mens zo benoemd.
Waarschuw beheerder
Dag 6
God schiep de landdieren: het vee, kruipende dieren en wilde dieren. Vervolgens besloot God mensen te maken, naar zijn evenbeeld, om heerschappij te voeren over alle andere schepselen. God schiep de mens, mannelijk en vrouwelijk. Hij zegende ze met de woorden, "Wees vruchtbaar en wordt talrijk" en heers over de vissen, vogels en alle dieren die op aarde rondkruipen.

Klinkklare egoistisch onzin van de mens. Ik kan niet geloven dat er mensen zijn dit dit geloven, kom op. De mens meer waard dan een dier? Hell, wij zijn net zoveel waard als elk ander organisme en hebben het recht niet om over andere organismen te heersen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 april 2010 om 02:24:
Erg goed zelfs.. ik wordt bijna bang van de tekst :o

Haha dank je

Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 april 2010 om 07:21:
Nou... als je een paar woordjes omkeert had het zo uit de bijbel kunnen komen:

Nee ik had het helemaal zelf geschreven en bedacht :) Het schoot me allemaal zo maar te binnen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marcell. op donderdag 22 april 2010 om 13:18:
hebben het recht niet om over andere organismen te heersen.

Ook heb jij het recht niet om andere organismen (mensen) te vertellen wie waar recht op heeft... :P ?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op donderdag 22 april 2010 om 14:58:
Ook heb jij het recht niet om andere organismen (mensen) te vertellen wie waar recht op heeft... ?

Weet je wel wie ik ben? b)

8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 april 2010 om 02:14:
Ja ik vind ook. Hij is ekt een skatje.

lig helemaal dubbel hier.. :D Droogkloot
Waarschuw beheerder
GesusKistusBLA BLAEn opgelost

Het mooie alleen is dat de mensen in kwestie helemaal niet ontkennen dat zij iets met duisternis te maken hebben.

De leden van Led Zeppelin zeggen zelf achtervolgt te zijn door geestelijke helhonden en dergelijke. Ze hebben veeeel angst gekend. Tevens komen veel van dit soort bands er voor uit sceances gedaan te hebben voor optreden, geesten oproepen, zwarte gedaantes gezien te hebben, gitaar werd bespeeld voor ze tijdens shows enz.

Maar wij als fans beschouwen het allemaal als bullshit. jaja.. typisch..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Marcell. op donderdag 22 april 2010 om 13:18:
Dag 6
God schiep de landdieren: het vee, kruipende dieren en wilde dieren. Vervolgens besloot God mensen te maken, naar zijn evenbeeld, om heerschappij te voeren over alle andere schepselen. God schiep de mens, mannelijk en vrouwelijk. Hij zegende ze met de woorden, "Wees vruchtbaar en wordt talrijk" en heers over de vissen, vogels en alle dieren die op aarde rondkruipen.

:lol: Hoe verzinnen ze het :x