Partyflock

Forumonderwerp · 750071
10 volgers · 379505x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GesusKistus op maandag 12 april 2010 om 18:30:
Ik hoop voor de Paus dat hij in God gelooft, want de rest van zijn leven hier op aarde ziet er binnenkort niet meer zo fraai uit:

http://bit.ly/cqexbL

"Richard Dawkins and Christopher Hitchens"
2 clowns
Snap niet waarom die twee idiots zoveel aandacht krijgen
Naja ik snap t wel eigenlijk, tis gewoon t Wilders-effect
Roep extreem leipo dingen en mensen luisteren naar je
Grote bek, vooral veel beledigen en je hebt tegenwoordig de aandacht van iedereen
Inhoudelijk brengen ze weinig
Het boek van Dawkins is intellectueel niet indrukwekkend en hij herhaalt gewoon wat anderen vóór hem zeiden
Vind t maar n mafkees om eerlijk te zijn
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 april 2010 om 18:40:
Ben een ex-roker, maar word telkens weer verleidt :/ wanneer krijg ik het gevoel/verlichting weer als een niet-roker ?!

Dan heb je dus nog niet voldoende afgerekend met die innerlijke duivels...het sluimert waarschijnlijk nog steeds in je onderbewustzijn...
Je wil dat ze er niet meer zijn terwijl ze er (helaas) nog weldegelijk zijn... :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van --*-- op maandag 12 april 2010 om 19:01:
Het boek van Dawkins is intellectueel niet indrukwekkend en hij herhaalt gewoon wat anderen vóór hem zeiden

Hij is de personificatie van het militante atheïsme, wat weer een reactie is op de oude religies (die nog veel militanter waren). Mensen beginnen eindelijk te twijfelen aan de dogma's, maar moeten blijkbaar eerst door een even koppige maar tegenovergestelde fase.

Ik denk dat dit soort figuren over een jaar of wat weer bekoeld zijn en agnost worden.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 april 2010 om 19:04:
Hij is de personificatie van het militante atheïsme, wat weer een reactie is op de oude religies (die nog veel militanter waren). Mensen beginnen eindelijk te twijfelen aan de dogma's, maar moeten blijkbaar eerst door een even koppige maar tegenovergestelde fase.

Ik denk dat dit soort figuren over een jaar of wat weer bekoeld zijn en agnost worden.

Tja, sommigen zullen zeggen dat het tekenen zijn van het einde der tijden. :P Persoonlijk weet ik niet waar dat allemaal nu precies naartoe gaat. Misschien is 't ook wel allemaal gedoe om niks.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op maandag 12 april 2010 om 18:47:
Het is juist de bedoeling dat je dergelijke persoonlijke verleidingen blootlegt/onder ogen komt...

De verleidingen zijn er altijd en als je die blootlegt/onder ogen komt; dan is het juist deze te negeren.

Uitspraak van TYHARO op maandag 12 april 2010 om 18:47:
Hoe wil je je bewapenen tegen een vijand die je niet eens (er)kent?

De vijand zal de 1 (gelijk) herkennen en de ander niet.
De meesten hebben het geluk de juiste opvoeding gehad te hebben en vandaar uit hebben zij een keuze gemaakt.
Kan daardoor wel aannemen dat zij door deze opvoeding; de normen en waarden hebben geleerd van ouders en opvoedkundigen (school) wat de vijand kan zijn en dan in welke vorm dan ook.
Lering/bewustzijnwording krijg je ook, als je ziet/hoort wat er om je heen gebeurt.
Je hoeft daar zelf niet bij betrokken te zijn.

Toch zullen er mensen zijn die in hun opvoeding wat gemist hebben door tal van redenen t.w. bijv. nalatigheid van ouders.
Zij het ook dat de 1 zich meer laat beïnvloeden door zijn/haar duistere genetische eigenschappen en als ik me eigen familie als voorbeeld
mag nemen, dat broers en zussen naar mijn mening goed zijn opgevoed en er toch 1 sinds jongsaf niet helemaal op het juiste spoor zit.

Door deze aangegeven punten ben ik van mening dat men zich wel degelijk tegen deze negatieve verleidingen kan bewapenen d.m.v. herkennen en negeren !
Men hoeft niet persè het bewustzijn te vergroten om de verleidingen zelf te ervaren.

Uitspraak van TYHARO op maandag 12 april 2010 om 19:01:
Dan heb je dus nog niet voldoende afgerekend met die innerlijke duivels...het sluimert waarschijnlijk nog steeds in je onderbewustzijn...
Je wil dat ze er niet meer zijn terwijl ze er (helaas) nog weldegelijk zijn...

Klopt, want ik weet nog steeds hoe heerlijk dat peukje zal smaken na een maaltijd en hoe heerlijk het is de longen vol rook en weer uitblazen.
En dan heb ik nog steeds de keuze/verleiding en dan verliest mijn innerlijke duivel het.

Dan is dit voorbeeld wel miniem, maar hoe prachtig zou het kunnen zijn, met mijn ervaring een ander te kunnen weerhouden om die verleiding te weerstaan.
Laat de persoon mijn lijden = nadelige gevolgen van het roken; via mij herkennen en negeren en niet om zogenaamd toch je eigen bewustwording te vergroten.

Je bewustwording vergroten is ook geen slechte eigenschap, maar wel als het verkeerd gaat en je niet meer buiten die eigenschap kan.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 april 2010 om 00:26:
De meesten hebben het geluk de juiste opvoeding gehad te hebben en vandaar uit hebben zij een keuze gemaakt.
Kan daardoor wel aannemen dat zij door deze opvoeding; de normen en waarden hebben geleerd van ouders en opvoedkundigen (school) wat de vijand kan zijn en dan in welke vorm dan ook.

Het probleem is dat men simpelweg vaak niet in de gaten heeft dat ze een heleboel van die dingen zelf doen...niet expres ofzo...maar onbewust...
Mensen hebben niet in de gaten hoezeer ze gedreven worden door dergelijke vaak onbewuste processen...hoe makkelijk beïnvloedbaar ze uberhaupt zijn...
De meesten zouden de duivel nog niet eens herkennen al zou deze voor hun neus staan... 8)

Veruit de meesten hebben een zogeheten goede opvoeding gehad...hebben goede waarden en normen meegekregen...maar ze leven er niet naar...al denken ze vaak van wel natuurlijk...
Ze nemen iedereen onder de loep om iets te ontdekken en kunnen het niet laten om iemand daarop te wijzen...maar zichzelf aan eenzelfde onderzoek onderwerpen...ho maar... :/
Daarom moet je jezelf onder ogen komen wil je dat bereiken want je hebt het meestal niet eens in de gaten in hoeverre jijzelf ook dat soort dingen doet...in hoeverre jijzelf gedreven wordt door onbewuste processen etc.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 april 2010 om 00:26:
Lering/bewustzijnwording krijg je ook, als je ziet/hoort wat er om je heen gebeurt.
Je hoeft daar zelf niet bij betrokken te zijn.

Nee...enkel bestuderen wat er om je heen gebeurt is daarvoor niet voldoende...
Het gaat er vooral om dat je beseft wat er in jou gebeurd...je kan kennis van de externe wereld eraan toevoegen maar enkel met dat red je het iig absoluut niet... :no:
Waarschuw beheerder
Wat ik nog wil toevoegen...het allergrootste probleem betreft het herkennen van "duivels" is natuurlijk nog wel dat ze niet afzichtelijk...naar...of zoiets dergelijks zijn...qua "uiterlijk" dan..."innerlijk" wel natuurlijk...
Maar dat idee heeft men er wel bij...dat je het meteen herkend als slechte dingen...
De naarste dingen presenteren zich alleen juist als iets aantrekkelijks...
Vergissing is snel gemaakt en de meeste mensen hebben het daarom gewoon ook niet in de gaten...
Ze associëren het vaak niet eens met iets slechts maar juist met iets goeds...
Men zou...als dat het geval is...toch echt eerst met dat onder ogen moeten komen willen ze er afstand van kunnen nemen... :)

Je bent een ex-roker zeg je...
Hoeveel mensen hebben je vroeger gezegd dat je niet moet roken want dat is slecht voor je?
Waarom ben je toch gaan roken dan? 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 13 april 2010 om 01:07:
Nee...enkel bestuderen wat er om je heen gebeurt is daarvoor niet voldoende...
Het gaat er vooral om dat je beseft wat er in jou gebeurd

Gelukkig wel voor mij, heb veel geleerd om de leed om me heen.
En heb daarvoor niet de behoefte om dat persoonlijk mee te maken/beseffen en dat heb ik vanaf mijn prille jeugd.
En niet voor de angst, want ik heb in mijn jongere jaren weleens gevochten om mijn recht te behalen.
Zelfs ook voor anderen die gepest werden.

Uitspraak van TYHARO op dinsdag 13 april 2010 om 01:26:
Hoeveel mensen hebben je vroeger gezegd dat je niet moet roken want dat is slecht voor je?

Als ik het goed heb niemand.
Mijn vader en moeder waren rokers en mijn partner wilde dat ik ophield met roken i.v.m. de stank en ik wist van mijzelf al dat het slecht was.
Meende daardoor dat niemand mij specifiek erop attendeerde dat het slecht was.

Waarom ben je toch gaan roken dan?

Het stoer en erbij zijn/moeten horen en meeloop gedrag.
Gelukkig heeft dat maar kort geduurd, omdat ik beter wist. ;p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Men zou...als dat het geval is...toch echt eerst met dat onder ogen moeten komen willen ze er afstand van kunnen nemen...

En dan zeg ik nog steeds: Laat mijn fouten niet de jouwe zijn, dat is mijn leer aan jou.
En van jouw fouten, daar heb ik inmiddels van geleerd.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op maandag 12 april 2010 om 18:12:
Als je het duistere niet onder ogen komt dan duurt het juist langer...sterker nog...vergeet het dan maar helemaal... :lol:
Je moet een staat bereiken waarin je niet langer meer wegrent voor duivels maar waarin je ze juist recht in hun gezicht durft aan te kijken en ze durft te zien voor wat ze daadwerkelijk zijn...
Zolang je voor ze weg blijft rennen blijven ze je achtervolgen...en als gevolg van dat zal je nooit verlichting bereiken...

Hier heb je het over het Onderbewustzijn :lol:

De Hel, van Scandinavische oorsprong, en dus niet Christelijk, is niet voor niets een woord voor het onderbewustzijn, je angsten, je haat, je ontevredenheid...

Een verlichte is zich volledig bewust :lol:

Toch, toch? O:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 april 2010 om 10:46:
Een verlichte is zich volledig bewust

Toch, toch?

Zo zou je het (kunnen) stellen, als de persoon de verlichting tegemoet gaat.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TYHARO op maandag 12 april 2010 om 18:12:
Als je het duistere niet onder ogen komt dan duurt het juist langer...sterker nog...vergeet het dan maar helemaal... :lol:

zelfs Jezus wist dat...Giffer?

40 dagen in de woestijn om de duivel(verleidingen van het Ego) te leren kennen?

In feite was Jezus, in mijn ogen dan, gewoon aan t twijfelen aan het door hem gekozen pad...Door te volharden en op dezelfde weg door te gaan en niet ingaan op distracties (van het ego), is hij geslaagd in het bereiken van zijn verlichting...;)

Die 40 dagen vasten, zijn gewoon 40 dagen van God los...40 dagen waarin Jezus verleid werd..

http://www.biblebasicsonline.com/dutch/06/D20.html

INSET 20: DE VERZOEKINGEN VAN JEZUS

" Toen werd Jezus door de Geest naar de woestijn geleid om verzocht te worden door de duivel. En nadat Hij veertig dagen en veertig nachten gevast had, kreeg Hij ten laatste honger. En de verzoeker kwam en zeide tot Hem: Indien Gij Gods Zoon zijt, zeg dan, dat deze stenen broden worden. Maar Hij antwoordde en zeide: Er staat geschreven: Niet alleen van brood zal de mens leven, maar van alle woord, dat uit de mond Gods uitgaat. Toen nam de duivel Hem mede naar de heilige stad en hij stelde Hem op de rand van het dak des tempels, en zeide tot Hem: Indien Gij Gods Zoon zijt, werp Uzelf naar beneden; er staat immers geschreven: Aan zijn engelen zal Hij opdracht geven aangaande U, en op de handen zullen zij u dragen, opdat Gij uw voet niet aan een steen stoot. Jezus zeide tot hem: Er staat ook geschreven: Gij zult de Here, uw God, niet verzoeken. Wederom nam de duivel Hem mede naar een zeer hoge berg en hij toonde Hem al de koninkrijken der wereld en hun heerlijkheid, en zeide tot Hem: Dit alles zal ik U geven, indien Gij U nederwerpt en mij aanbidt. Toen zeide Jezus tot hem: Ga weg, satan! Er staat immers geschreven: De Here, uw God, zult gij aanbidden en Hem alleen dienen. Toen liet de duivel Hem met rust en zie, engelen kwamen en dienden Hem." (Mattheus. 4:1-11).

De Algemene Interpretatie:

Deze passage wordt zo gelezen, dat een wezen, de “duivel” genoemd, Jezus verzocht heeft om te zondigen door zekere dingen aan hem voor te stellen en hem in verleidelijke situaties te brengen.

Leuke analogie voor de werking v/h EGO
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 13 april 2010 om 12:10:
Die 40 dagen vasten, zijn gewoon 40 dagen van God los...40 dagen waarin Jezus verleid werd

Nee joh, das Saum, Ramadan weetjewel: vasten
Dat brengt je juist dichterbij God
En tis niet voor niets in n woestijn :)
Dr is iets speciaals aan leven in de woestijn
Dr is juist geen extra verleiding van t aardse
Leven in de woestijn brengt je automatisch al dichter bij God
Check..

Waarschuw beheerder
edit.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van --*-- op dinsdag 13 april 2010 om 12:45:
Nee joh, das Saum, Ramadan weetjewel: vasten

dat word verteld, maarja de bijbel is dan ook n boek welke code-taal bevat.;)
Uitspraak van --*-- op dinsdag 13 april 2010 om 12:45:
Dat brengt je juist dichterbij God

ja, doordat men zichzelf door en door leert kennen, leert men ook God kennen.

Maar heb geen zin deze discussie's verder..adieu
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 13 april 2010 om 13:09:
dat word verteld, maarja de bijbel is dan ook n boek welke code-taal bevat.;)

Nee, het staat er vrij letterlijk: hij vastte n aantal dagen.. je gaf zelf de quote
Geen 'code-taal' nodig, wat duidelijk is is duidelijk
Duivel betekent duivel
Als de duivel zn ego is is hij zelf de duivel, onzin dus
En hij heeft zn pad niet gekozen, hij is n Profeet
Dit laat alleen zien dat hij menselijk was en verleid kon worden
Verder vast hij, iets wat veel gelovige mensen doen
Het legen/zuiveren van de geest EN t lichaam
Alles is verbonden, je kan niet 'verlicht' zijn en de hele dag rotzooi vreten en cola drinken hoe ik t zie :)
Magoed, geen discussie, oke
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van --*-- op dinsdag 13 april 2010 om 13:24:
Duivel betekent duivel

dat is geen onzin...als hij 40 dagen blootgesteld word aan verleidingen wil dat zeggen dat hij gedurende 40 dagen Goddeloos is geweest...en door die veertig dagen alle verleidingen te weerstaan, leert hij zijn eigen Goddelijkheid weer kennen..

Maarja we kunnen eeuwig deze dans doen, alleen gelovigen nemen de geschriften zoooo letterlijk dat n discussie als deze nergens op zal uitlopen...
Waarschuw beheerder
donateur
Het legen/zuiveren van de geest EN t lichaam

vasten= het blootstellen van jezelf aan verleidingen...doordat er bepaalde dingen verboden zijn, jezelf te testen jezelf proberen groot te houden, vol te houden en niet de verleiding omarmen(zoals eten voor zonsondergang)..simpel
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 13 april 2010 om 13:27:
dat is geen onzin...als hij 40 dagen blootgesteld word aan verleidingen wil dat zeggen dat hij gedurende 40 dagen Goddeloos is geweest...en door die veertig dagen alle verleidingen te weerstaan, leert hij zijn eigen Goddelijkheid weer kennen..

Naja das jouw interpretatie
Onze traditie zegt van niet
Verleid worden is geen zonde, verleid worden betekent niet dat je van God los bent ofzo
Volgens Islam ben je geen gelovige op t moment dat je zonde pleegt
Wanneer je iets steelt, op dat moment dat je dat ding neemt dat niet van jou is, op dát moment ben je geen gelovige
Maar wanneer je zit te twijfelen of je t zal stelen of niet en dat inwendig conflict aangaat, dat is geen zonde op zichzelf
Hij vastte verder 40 dagen, hij werd niet 40 dagen verleid tot t plegen van zonden, zoals je in de tekst kunt zien
Ná de periode van 40 dagen kwam de duivel naar m toe en probeerde hem iets te laten doen wat niet hoorde

Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 13 april 2010 om 13:27:
Maarja we kunnen eeuwig deze dans doen, alleen gelovigen nemen de geschriften zoooo letterlijk dat n discussie als deze nergens op zal uitlopen...

Het loopt wel ergens op uit
Het doel is helemaal niet dat we t eens worden ofzo
Ik laat je alleen zien wat ik verkeerd vind aan jouw interpretatie
Je sprak jezelf tegen
Eerst zei je dat leven in de woestijn leven zonder God is en daarna zei je weer van niet
Je leest de tekst verkeerd, vergeet interpreteren, je las 40 dagen verleid worden, waar toch echt 40 dagen vasten staat

Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 13 april 2010 om 13:32:
vasten= het blootstellen van jezelf aan verleidingen

Heb je ooit gevast?
Want ik doe t elk jaar n maand lang
Dus niet mij gaan vertellen wat vasten is als je t zelf nooit gedaan hebt
Waarschuw beheerder
In de Ramadan is t juist MAKKELIJKER om verleidingen te weerstaan, geloof t of niet
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van --*-- op dinsdag 13 april 2010 om 13:40:
Eerst zei je dat leven in de woestijn leven zonder God is en daarna zei je weer van niet

:no: dat lees jij..

komt hierop neer...

de beste lessen die iemand kan leren, zijn van de FOUTEN die iemand maakt waardoor, in het geval v/d woestijn..het negatieve(los van God zijn/symbolisch weergegeven als woestijn/vasten) juist het positieve (bewerkstelligd of versterkt, nl door het zonder God zijn realiseren dat er eigenlijk geen leven is zonder God)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Duivel betekent duivel
En hij heeft zn pad niet gekozen, hij is n Profeet

Nou, is dat niet zo dan, dat de duivel in eenieder zit? Zit ons allemaal niet een potentiële (zelf)moordenaar? 8)

Misschien bekijken jullie termen als 'de duivel' wel iets te veel als buiten jezelf geplaatst...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van --*-- op dinsdag 13 april 2010 om 13:42:
In de Ramadan is t juist MAKKELIJKER om verleidingen te weerstaan, geloof t of niet

Toch zullen de koekjes heel wat harder naar je lachen in de supermarkt dan normaal gesproken. DE religieuze overtuiging van waaruit je het doet zullen je echter wel de kracht verlenen die met meer overtuiging te weerstaan. Dat dan weer wel ja...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Soms heb ik zin om atheïst te worden. Al die verschillende geloofsovertuigingen ook overal. Pfff, gedoe ook allemaal zeg... :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 13 april 2010 om 13:44:
dat lees jij

Ja ik neem aan dat jij niet spreekt in code-taal ;)

Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 13 april 2010 om 12:10:
Die 40 dagen vasten, zijn gewoon 40 dagen van God los

Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 13 april 2010 om 13:09:
ja, doordat men zichzelf door en door leert kennen, leert men ook God kennen

Eerst is t totaal van God los zijn en dan zeg je dat t doel daarvan is dat je God leert kennen
Ik moet eerst verdwalen voordat ik mn weg kan vinden, zoiets?
Nee, ik zeg juist dat t helemaal niet los zijn van God is
Wanneer je leeft in de woestijn en wanneer je doet vasten wordt je automatisch bewuster van God

Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 13 april 2010 om 13:44:
de beste lessen die iemand kan leren, zijn van de FOUTEN die iemand maakt

De wijze persoon leert vd fouten van anderen hehe
Er is geen symboliek joh, vasten betekent vasten en in de woestijn rondlopen is in de woestijn rondlopen
Hij liep letterlijk in de woestijn en vastte
Dat is geen analogie, maar iets wat de man écht deed
Hij was nooit zonder God, hij was n Profeet
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 april 2010 om 13:47:
Nou, is dat niet zo dan, dat de duivel in eenieder zit? Zit ons allemaal niet een potentiële (zelf)moordenaar? 8)

Nee de duivel zit niet in je, hij fluistert dingen tegen je en probeert je te verleiden, maar jij hebt jouw ziel en de duivel staat buiten je

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 april 2010 om 13:47:
Misschien bekijken jullie termen als 'de duivel' wel iets te veel als buiten jezelf geplaatst...

Waar jij t over hebt is gewoon t kwade in je eigen zelf, dat hoeft niet perse de duivel te zijn, it's you dude :P

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 april 2010 om 13:52:
Toch zullen de koekjes heel wat harder naar je lachen in de supermarkt dan normaal gesproken.

Nee, is raar, maar zo ervaar ik t nooit
Voel me dan juist sterker dan in 'normale' maanden
Makkelijk om erover te praten als je nooit gedaan hebt he ;)
Zou zeggen, probeer t zelf eens en niet n dag ofzo, n hele maand
Discipline jonge ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van --*-- op dinsdag 13 april 2010 om 13:57:
Nee de duivel zit niet in je, hij fluistert dingen tegen je en probeert je te verleiden, maar jij hebt jouw ziel en de duivel staat buiten je

Dan ken jij het religieuze concept van het ego nog niet. Er is niets buiten je. Al je ideeën denk je zelf, of met God.

Waar jij t over hebt is gewoon t kwade in je eigen zelf, dat hoeft niet perse de duivel te zijn, it's you dude :P

Waar ligt de grens hiertussen?

Nee, is raar, maar zo ervaar ik t nooit
Voel me dan juist sterker dan in 'normale' maanden
Makkelijk om erover te praten als je nooit gedaan hebt he ;)
Zou zeggen, probeer t zelf eens en niet n dag ofzo, n hele maand
Discipline jonge ;)

't zou wel een hele goeie training in discipline voor me zijn idd. Kan ik wel gebruiken...
Waarschuw beheerder
Discipline jonge

Nah... angst voor God... als je daar je discipline uit moet putten..tja, niet echt iets wat ik envy... :P
Sowieso omdat je gemeenschap hetzelfde doet... zie niet in hoe je daar zo trots op kan zijn :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 april 2010 om 14:01:
Dan ken jij het religieuze concept van het ego nog niet. Er is niets buiten je. Al je ideeën denk je zelf, of met God.

Is trouwens best interessant, om na te denken over waar ideeën vandaan komen
Ik hou niet zo van t woord 'religie', ik gebruik t vaak, maar dat is gewoon omdat t hier zo'n normaal woord is
Het heeft vaak btje n negatieve klank vind ik
Wist je dat dr in t Arabisch niet eens n woord is voor 'religie'
Het woord 'religie' bestaat niet in t Arabisch :P
Wat wij zeggen is 'deen' en dat is meer n relatie met God, of n ehh... n soort van schuld die je hebt met iemand
Schuld klinkt ook meteen negatief :P
Onderwerpen of overgeven aan God klinkt ook negatief, wat t niet hoeft te zijn
Anywayz, ik dwaal weer af

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 april 2010 om 14:01:
Waar ligt de grens hiertussen?

Naja wanneer je besluit iets te stelen is dat niet perse n duivel die je daartoe aanzet
Dat is gewoon t niveau van je innerlijke spirituele strijd
Jij kiest, jij handelt, dus is t jouw zonde
De duivel heeft geen macht behalve je iets toefluisteren, hij weet niet wat in je hart zit

26:221-223
Shall I inform you (O mankind) upon whom the Shayatin (devils) descend?
They descend on every lying, sinful person.
Who gives ear (to the evil), and most of them are liars.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op dinsdag 13 april 2010 om 14:12:
Nah... angst voor God... als je daar je discipline uit moet putten..tja, niet echt iets wat ik envy... :P
Sowieso omdat je gemeenschap hetzelfde doet... zie niet in hoe je daar zo trots op kan zijn :P

Je moet t denk ik zelf eens gedaan hebben en goed gedaan hebben :)
Je kan er niet echt over oordelen als je t nooit gedaan hebt
Magoed, ik ben weg
Waarschuw beheerder
Uitspraak van --*-- op dinsdag 13 april 2010 om 14:21:
Je moet t denk ik zelf eens gedaan hebben en goed gedaan hebben
Je kan er niet echt over oordelen als je t nooit gedaan hebt
Magoed, ik ben weg

Ik heb een periode een groot gebrek gehad aan geld en eten
was in het buiteland...
de honger was niet te stillen :P tal van mogelijkheden gezien om bepaalde normen te breken,
mensen te misbruiken, te stelen...enkel om te eten :P basis-behoeften
het is vervelend, maar het kost meer discipline om uit angst voor straf als het gevang iets niet te doen
dan als uit angst voor een straf van God...
uiteindelijk had ik 5 dagen niet gegeten, ik had me aangemeld bij een bedrijf om te werken, gelukkig kreeg ik contact betaald (was construction werk - op lege maag :P)
drnaast sliep ik ook in een park ghehe :P daar heb heb ik 2 weken gelegen tot ik geld had voor een paar nachten bij een hostel :P
Komt er mischien wel op neer dat ik wil zeggen dat ik wel mogelijkheden had om met bepaalde handelingen weg te komen
maar mezelf wijsmaakte dat het niet juist was..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op dinsdag 13 april 2010 om 14:12:
Nah... angst voor God

hoe kun je nou bang zijn voor een verzonnen iets? :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op dinsdag 13 april 2010 om 14:27:
Ik heb een periode een groot gebrek gehad aan geld en eten
was in het buiteland...
de honger was niet te stillen :P tal van mogelijkheden gezien om bepaalde normen te breken,
mensen te misbruiken, te stelen...enkel om te eten :P basis-behoeften
het is vervelend, maar het kost meer discipline om uit angst voor straf als het gevang iets niet te doen
dan als uit angst voor een straf van God...
uiteindelijk had ik 5 dagen niet gegeten, ik had me aangemeld bij een bedrijf om te werken, gelukkig kreeg ik contact betaald (was construction werk - op lege maag :P)
drnaast sliep ik ook in een park ghehe :P daar heb heb ik 2 weken gelegen tot ik geld had voor een paar nachten bij een hostel :P
Komt er mischien wel op neer dat ik wil zeggen dat ik wel mogelijkheden had om met bepaalde handelingen weg te komen
maar mezelf wijsmaakte dat het niet juist was..

Ja maar beste vriend, die honger wat jij had was niet omdat je ervoor koos te vasten
Tis anders dan
Je had gewoon niks te eten, tis niet zo dat je ervoor koos
Dus je weet wel wat honger is (veel mensen weten niet wat honger is hier)
Daarom zou jij je iig al wat meer moeten kunnen inleven
Wanneer je vrijwillig vast en jezelf onthoudt van eten EN drinken, dat dat best wel discipline vergt
Je zult jezelf soms idd moeten dwingen om niet toe te geven, vooral als je t nooit eerder hebt meegemaakt
Tis n maand he, niet n dag, sommige mensen doen weleens n dagje mee vasten dan uit nieuwsgierigheid, maar dat is btje t punt missen denk ik
Zal ik je zeggen dat t makkelijker is om de discipline op te brengen om n hele maand te vasten dan t is om t gebed aan te houden :)
Dat vergt nog meer toewijding dan dat
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van --*-- op dinsdag 13 april 2010 om 15:14:
Je had gewoon niks te eten, tis niet zo dat je ervoor koos

maakt geen reet uit, hij heeft ervoor gekozen om het juiste te doen terwijl het makkelijker was om het onjuiste te doen...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van --*-- op dinsdag 13 april 2010 om 15:14:
Wanneer je vrijwillig vast en jezelf onthoudt van eten EN drinken, dat dat best wel discipline vergt

het vergt júist discipline om de zaken waarvan men zegt dat ze negatief zijn, ze te ondergaan op een waardige manier en er sterker van te worden.(terwijl de verleiding weerstaan word om het verkorte pad, welke er vaak een is van stelen, onderdrukken etc, dit te vermijden...)

Jezelf onderwerpen aan je eigen verkozen zgn tekortkoming, dat is 'n leuke oefening waar je zeker veel van kan leren...Maar de initiatie volgt pas echt wanneer de individu op een waardige manier leert om te gaan met tegenslagen etc, waar men niet zelfstandig voor kiest....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
De woestijn heeft weldegelijk een symbolische betekenis... :)
Het is dat waar je eerst doorheen moet voordat je iets heiligs bereikt...een barrière die je moet oversteken...
Zoals de joden ook eerst 40 jaar door de woestijn moesten zwerven voordat ze in het beloofde land terecht kwamen...
Of dat waar je eerst doorheen moet voordat je Verlicht raakt dus...

De woestijn is geen plek waar je nieuwe verleidingen tegenkomt idd...
Het is de plek waar verleidingen die je al kent zich kunnen tonen aan je en daarmee juist DE plek waar je effectief af kan rekenen met ze...
De woestijn = je onderbewustzijn...de plek waar je je duivels kan vinden...de plek waar je de directe confrontatie aangaat om juist effectief met ze af te kunnen rekenen... :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 13 april 2010 om 15:34:
Het is dat waar je eerst doorheen moet voordat je iets heiligs bereikt...een barrière die je moet oversteken...
Zoals de joden ook eerst 40 jaar door de woestijn moesten zwerven voordat ze in het beloofde land terecht kwamen...

dank u dank u, da's weer mooi verwoord...8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 13 april 2010 om 15:26:
maakt geen reet uit, hij heeft ervoor gekozen om het juiste te doen terwijl het makkelijker was om het onjuiste te doen...

Waar heb je t precies over?
Het maakt wel uit lijkt me, of je nou ervoor kiest om te vasten of noodgedwongen honger moet lijden
Twee totaal verschillende dingen
Waar hij geen 'last' van had was t hele idee dat je niet MAG eten
Als hij iets had gevonden om te eten zou hij gewoon eten
Hij kon op n openbare wc bijvoorbeeld water drinken
Het hele idee van vasten is dat je jezelf onthoudt ervan
In jaren van honger werd vroeger in de Islamitische wereld de straf op stelen opgeheven
Omdat je mensen die honger lijden niet kunt gaan straffen wanneer ze stelen om te overleven
Dus in hoeverre beschouw je t als 'niet goed' wanneer je voedsel steelt als je niets te eten hebt?
Zie je, het is niet hetzelfde
Als dat je test is: om in n periode van honger te strijden met je innerlijk of je nou moet stelen of niet
Dat is anders dan strijden met je innerlijk om vrijwillig niet te eten en te drinken
Iemand die vast hoeft geen eten te stelen
Als ie zn vasten wil verbreken eet ie gewoon, klaar
Vandaar dat t discipline vergt
Tis alleen op n ander niveau
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van --*-- op dinsdag 13 april 2010 om 15:36:
Het maakt wel uit lijkt me, of je nou ervoor kiest om te vasten of noodgedwongen honger moet lijden
Twee totaal verschillende dingen

dat zijn ze ook, maar daar heb ik het niet over...het gaat om de principes.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TYHARO op dinsdag 13 april 2010 om 15:34:

De woestijn is geen plek waar je nieuwe verleidingen tegenkomt idd...
Het is de plek waar verleidingen die je al kent zich kunnen tonen aan je en daarmee juist DE plek waar je effectief af kan rekenen met ze...
De woestijn = je onderbewustzijn...de plek waar je je duivels kan vinden...de plek waar je de directe confrontatie aangaat om juist effectief met ze af te kunnen rekenen... :)

Ja maar dat is toch logisch, dat is toch precies wat ik zei, dat is gewoon wat volgt eruit
In de woestijn leven zet je automatisch dichterbij God als t ware, je wordt je bewuster van dingen, juist omdat je in n woestijn bent
Honger en dorst en overleven zal opeens n hele grote rol gaan spelen
Je zult tijd hebben om na te denke over t leven, over je eigen leven, over je staat van geest
Wat nou echt belangrijk is enzovoort
Tis geen makkelijke plek om te verblijven
Verder moeten jullie niet zoveel symbolen en analogieën zoeken in dingen die letterlijk zijn
De woestijn is geen symbool voor je onderbewust zijn
Tis n echte plek, de rauwe natuur en in die woestenij kom je jezelf gewoon tegen ja, dat klopt
Maar woorden kunnen niet hetzelfde effect bereiken als je daadwerkelijk op zo'n locatie en in die situatie bevinden
Een symbool of n analogie houdt in dat je de tekst leest en er wijzer van wordt en er lering uit trekt
Maar de letterlijke woestijn is waar je God vindt, niet als in n analogie ofzo, maar de werkelijkheid van de woestenij zelf
Dus ik zou zeggen dat je daadwerkelijk zou moeten vasten en jezelf af zou moeten zonderen van t aardse als t ware (door je letterlijk in zo'n omgeving te plaatsen) wil je écht begrijpen wat t nut ervan is en hoe je je 'verlichting' vinden moet
Niet alles is n analogie, je relatie met God ligt niet alleen in t kunnen ontcijferen van code-taal
Tis 1 ding om iets in te zien of om te weten dat je iets kunt doen..
Tis iets anders om dat om te zetten in daden, in handelingen
Apokalypsis, heb je al eens gevast?
Je kunt wel mooi praten over wat t allemaal betekent dat Jezus 40 dagen vastte en hoe dat n analogie is voor dit en dat
Het hele punt is echter dat hij vastte, dat moet je denk ik goed inzien
Waarschuw beheerder
Uitspraak van --*-- op dinsdag 13 april 2010 om 14:19:
trouwens best interessant, om na te denken over waar ideeën vandaan komen
Ik hou niet zo van t woord 'religie', ik gebruik t vaak, maar dat is gewoon omdat t hier zo'n normaal woord is
Het heeft vaak btje n negatieve klank vind ik
Wist je dat dr in t Arabisch niet eens n woord is voor 'religie'
Het woord 'religie' bestaat niet in t Arabisch
Wat wij zeggen is 'deen' en dat is meer n relatie met God, of n ehh... n soort van schuld die je hebt met iemand
Schuld klinkt ook meteen negatief
Onderwerpen of overgeven aan God klinkt ook negatief, wat t niet hoeft te zijn
Anywayz, ik dwaal weer af

Apart hoor. Soms lijkst het alsof ik mijzelf hoor praten..:P Ik hoor maar weinig moslims praten zoals jij.

Vraagje:

Wat zegt de Koran over valse profeten en dwaalsporen? De bijbel is er duidelijk over. Maar ik vroeg mij af of de Koran ook spreekt over dit soort zaken. Want ik neem aan de jij het idee hebt dat bijv ik niet op de goede weg zit. Wat gebeurt er met die mensen volgens de Koran? :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van --*-- op dinsdag 13 april 2010 om 15:48:
Het hele punt is echter dat hij vastte, dat moet je denk ik goed inzien

je gaat voorbij aan de échte betekenis, het vasten is maar het middel tot..geweest, en dan nog symbolisch ook...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van britainnnn! op dinsdag 13 april 2010 om 15:55:
Wat zegt de Koran over valse profeten en dwaalsporen? De bijbel is er duidelijk over.

Een valse Profeet maakt valse profetieën volgens de Bijbel ;)
Daaraan kun je zien dat die Ziel (die persoon) niet van God is, oftewel: tis n valse Profeet
Een Profeet spreekt immers in naam van God
Interessant is dat Christenen die test niet toepassen op Mohammed(saw)
Want hij maakte n heleboel voorspellingen die uitkwamen, wat hem volgens de Bijbel n ware Profeet zou maken
Magoed
Volgens Islam was Mohammed(saw) de laatste Profeet, dus na hem kan simpelweg niemand meer beweren n Profeet te zijn, dat zou die persoon automatisch n valse Profeet maken
Daarom staat er niets in de Qur'an (denk ik) over valse Profeten, tis duidelijk, dr kunnen geen Profeten meer komen
Wat er gebeurd met mensen die niet Islam volgen is n lastige vraag
Qur'an 2:62
Verily! Those who believe and those who are Jews and Christians, and Sabians, whoever believes in Allah and the Last Day and do righteous good deeds shall have their reward with their Lord,
On them shall be no fear, nor shall they grieve.

Dus ik ga niet zeggen dat mensen naar de hel gaan enzo, ik weet niet waar mensen terecht zullen komen
Niet aan mij om te oordelen
Het woord 'geloven' in t Arabisch betekent dat je iets checked op waarheid en er dan in gelooft
Tis niet blind geloof ofzo
En 'ongelovige' is in t Arabisch iemand die de waarheid herkent, maar die dan verwerpt
Volgens de Qur'an straft God mensen niet die de boodschap niet gekregen hebben
De ouders vd Profeet(saw) volgden niet Islam, ze waren beide gestorven in de tijd vóór Islam
Toch geloven we dat zij in t Paradijs zijn

Ik kan niet zeggen waar mensen eindigen joh :) zou niet durven

Qur'an 1:1-7
In the Name of Allah, the Most Beneficent, the Most Merciful.
All the praises and thanks be to Allah, the Lord of the Alameen (mankind, jinns and all that exists).
The Most Beneficent, the Most Merciful.
The Only Owner (and the Only Ruling Judge) of the Day of Recompense (i.e. the Day of Resurrection)
You (Alone) we worship, and You (Alone) we ask for help.
Guide us to the Straight Path.
The Way of those on whom You have bestowed Your Grace, not (the way) of those who earned Your Anger, nor of those who went astray.

Wat is dan dat Rechte Pad?

2:1-5
Alif-Lam-Meem.
That is the Book (the Qur'an), whereof there is no doubt, a guidance to those who are Al-Muttaqeen.
Who believe in the Ghaib and perform As-Salat, and spend out of what we have provided for them.
And who believe in that which has been sent down (revealed) to you (Muhammad(saw) and in that which was sent down before you and they believe with certainty in the Hereafter.
They are those who are on (true) guidance from their Lord, and they are the successful.

Het Rechte Pad is t pad wat mensen volgen die zijn als de mensen die beschreven worden in bovenstaand stukje
De beschrijving van die mensen is dan ook de groep die ook daadwerkelijk leiding vindt in de Qur'an
Als jij niet bent zoals daar beschreven werd zul je de Qur'an waarschijnlijk niet volgen of geloven
Vanaf t begin wordt dus al gezegd voor wie t boek is en wie t boek volgen en wie niet
Het Rechte Pad is die weg volgen volgens Islam, tis de weg die je succesvol maken zal, in t hiernamaals voornamelijk
Wij geloven dat dit boek t Woord van God is, letterlijk
Dus is t logisch voor n Moslim om te zeggen dat t volgen van deze openbaring t Rechte Pad is
Waarschuw beheerder
Uitspraak van SuburbanKnight op dinsdag 13 april 2010 om 15:58:
je gaat voorbij aan de échte betekenis, het vasten is maar het middel tot..geweest, en dan nog symbolisch ook...

Dus jij wil zeggen dat hij eigenlijk helemaal niet deed vasten?
Jij mist hier t punt, niet ik
Het hele punt is namelijk dát hij deed vasten en zich afzonderde
Je zegt het zelf, dat is het middel, dat is hoe je bereikt wat hij bereikte
Waarom doe je dan zo licht over dat middel en leg je er geen nadruk op?
Als ik n rivier over wil steken zal ik n schip moeten bouwen
Niet n symbolisch schip, maar letterlijk iets van houten planken en spijkers
Het middel is essentieel
Het schip is geen analogie voor de overtocht, het is letterlijk hoe ik wil komen waar ik komen wil
Het schip wegnemen uit t verhaal leidt nergens toe, je zult nooit uitkomen waar je wilde zijn
Waarschuw beheerder
Uitspraak van --*-- op dinsdag 13 april 2010 om 16:17:
Een valse Profeet maakt valse profetieën volgens de Bijbel
Daaraan kun je zien dat die Ziel (die persoon) niet van God is, oftewel: tis n valse Profeet
Een Profeet spreekt immers in naam van God
Interessant is dat Christenen die test niet toepassen op Mohammed(saw)
Want hij maakte n heleboel voorspellingen die uitkwamen, wat hem volgens de Bijbel n ware Profeet zou maken
Magoed
Volgens Islam was Mohammed(saw) de laatste Profeet, dus na hem kan simpelweg niemand meer beweren n Profeet te zijn, dat zou die persoon automatisch n valse Profeet maken
Daarom staat er niets in de Qur'an (denk ik) over valse Profeten, tis duidelijk, dr kunnen geen Profeten meer komen
Wat er gebeurd met mensen die niet Islam volgen is n lastige vraag
Qur'an 2:62
Verily! Those who believe and those who are Jews and Christians, and Sabians, whoever believes in Allah and the Last Day and do righteous good deeds shall have their reward with their Lord,
On them shall be no fear, nor shall they grieve.

Dus ik ga niet zeggen dat mensen naar de hel gaan enzo, ik weet niet waar mensen terecht zullen komen
Niet aan mij om te oordelen
Het woord 'geloven' in t Arabisch betekent dat je iets checked op waarheid en er dan in gelooft
Tis niet blind geloof ofzo
En 'ongelovige' is in t Arabisch iemand die de waarheid herkent, maar die dan verwerpt
Volgens de Qur'an straft God mensen niet die de boodschap niet gekregen hebben
De ouders vd Profeet(saw) volgden niet Islam, ze waren beide gestorven in de tijd vóór Islam
Toch geloven we dat zij in t Paradijs zijn

Ik kan niet zeggen waar mensen eindigen joh zou niet durven

Qur'an 1:1-7
In the Name of Allah, the Most Beneficent, the Most Merciful.
All the praises and thanks be to Allah, the Lord of the Alameen (mankind, jinns and all that exists).
The Most Beneficent, the Most Merciful.
The Only Owner (and the Only Ruling Judge) of the Day of Recompense (i.e. the Day of Resurrection)
You (Alone) we worship, and You (Alone) we ask for help.
Guide us to the Straight Path.
The Way of those on whom You have bestowed Your Grace, not (the way) of those who earned Your Anger, nor of those who went astray.

Wat is dan dat Rechte Pad?

2:1-5
Alif-Lam-Meem.
That is the Book (the Qur'an), whereof there is no doubt, a guidance to those who are Al-Muttaqeen.
Who believe in the Ghaib and perform As-Salat, and spend out of what we have provided for them.
And who believe in that which has been sent down (revealed) to you (Muhammad(saw) and in that which was sent down before you and they believe with certainty in the Hereafter.
They are those who are on (true) guidance from their Lord, and they are the successful.

Het Rechte Pad is t pad wat mensen volgen die zijn als de mensen die beschreven worden in bovenstaand stukje
De beschrijving van die mensen is dan ook de groep die ook daadwerkelijk leiding vindt in de Qur'an
Als jij niet bent zoals daar beschreven werd zul je de Qur'an waarschijnlijk niet volgen of geloven
Vanaf t begin wordt dus al gezegd voor wie t boek is en wie t boek volgen en wie niet
Het Rechte Pad is die weg volgen volgens Islam, tis de weg die je succesvol maken zal, in t hiernamaals voornamelijk
Wij geloven dat dit boek t Woord van God is, letterlijk
Dus is t logisch voor n Moslim om te zeggen dat t volgen van deze openbaring t Rechte Pad is

Het was gewoon een vraag zonder bijbedoelingen... Meteen weer over Mohammed en de bijbel beginnen. :P Jonge jonge.. Jullie kunnen het ook niet laten he! ;) (hoe meer jullie over dit soort onderwerpen beginnen, hoe meer het duidelijk is dat jullie geloof niet als een paal boven water staat..)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
domme mensen geloven alles
Waarschuw beheerder
Weetje, deze instelling die jij hebt doet me denken aan iets uit de Qur'an
Wat je doet is alles zien als n metafoor of n analogie met symbolische betekenis
Tegelijkertijd verwerp je bijna t handelen ernaar
Vasten en door de woestijn dwalen is n analogie en betekent dit, dit en dat
Je zegt dat ik de ware betekenis mis, maar ik geloof echt dat jij t mis hebt
De Qur'an beschrijft die instelling die je hebt als volgt in 3:7

It is He Who has sent down to you (Muhammad(saw) the Book (this Qur'an).
In it are Verses that are entirely clear (containing straightforward verses),
They are the foundations of the Book (which constitute the essence of the scripture: the Verses of Al-Ahkam (commandments, etc.), Al-Faraid (obligatory duties) and Al-Hudud (legal laws),
And others are not entirely clear (multiple-meaning or allegorical verses).
So as for those in whose hearts there is a deviation (from the truth) they follow that which is not entirely clear thereof,
Seeking Al-Fitnah (trials, etc.), and seeking for its hidden meanings (to extricate a certain meaning).
But none knows its hidden meanings except Allah,
And those who are firmly grounded in knowledge, (and they) say: "We believe in it, the whole of it (clear and unclear Verses) are from our Lord."
And none receive admonition except men of understanding.

Daar staat dat de basis van de hele religie berust op t volgen van de dingen die duidelijk zijn en letterlijk
Daar valt bijvoorbeeld onder het vasten (het letterlijk vasten dus, niet n symbolisch vasten)
Mensen die overal de 'diepere betekenis' in proberen te vinden en die verzen 'volgen' en de basis achterwegen laten dwalen af van de essentie van t geloof
Denk dat jij btje valt onder die groep, met alle respect
Deze hele discussie laat dat wel zien denk ik
Hoop niet dat je je beledigd voelt nu ofzo :) is niet zo bedoeld
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Wat gebeurt er als je niet steeds die letters achter Mohammed zet? Ik hoor ook mensen op tv dat continue doen. Komt zo verplichtend over.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van britainnnn! op dinsdag 13 april 2010 om 16:34:
Meteen weer over Mohammed en de bijbel beginnen.

Naja is wel n leuk punt toch :P
Magoed, ik wilde niet die discussie weer oplaaien ofzo
Je zei gewoon over de Bijbel, dat t duidelijk was wanneer iemand n valse Profeet was en ik herhaalde gewoon wat de Bijbel erover zegt
Deuteronomy dacht ik :)
Je mist t punt, t punt was dat volgens Islam helemaal geen Profeten meer komen, dus we hoeven ze niet te kunnen herkennen ofzo
Als er geen meer komen komen dr geen meer, simpel
Waarschuw beheerder
Uitspraak van --*-- op dinsdag 13 april 2010 om 16:48:
Naja is wel n leuk punt toch
Magoed, ik wilde niet die discussie weer oplaaien ofzo
Je zei gewoon over de Bijbel, dat t duidelijk was wanneer iemand n valse Profeet was en ik herhaalde gewoon wat de Bijbel erover zegt
Deuteronomy dacht ik
Je mist t punt, t punt was dat volgens Islam helemaal geen Profeten meer komen, dus we hoeven ze niet te kunnen herkennen ofzo
Als er geen meer komen komen dr geen meer, simpel

Daarmee bedoelde ik alleen te zeggen dat de bijbel aangeeft dat er vele zullen komen die claimen de weg te zijn. Helmeaal geen intentie om iets uit te lokken. Ik was gewoon benieuwd hoe de Koran daarover spreekt.
:)

Naja is wel n leuk punt toch

Nou..voor mij niet. :) IK heb al herhaaldelijk gezegd dat het mij niet zoveel boeit. :) Al die moeite die jullie doen om de bijbel te bestuderen. ZInloos, en tevens geeft het iets aan. :)
laatste aanpassing