Partyflock

Forumonderwerp · 750071
11 volgers · 396867x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Misschien moet je zelf maar eens een school van binnen bekijken want een circelredering is een argument dat terugslaat op zichzelf, en niet een onjuiste basisaanname.

Dus? Het argument waar het op terugslaat is vrijwel altijd een aanname van iemand. Het klopt wel degelijk.

het dikgedrukt is een tautologie.

Mooi, dan is wat ik zei altijd waar en de redenaties van mensen waar het naar verwijs altijd onwaar.

Ik heb een vriend die een beetje is zoals jij, en hij weet je nog om te lullen zelfs als hij niets weet over het onderwerp.

Er zijn ook mensen die iedereen arrogant noemen die meer verstand van zaken hebben. Wat is hier het punt? Je vergelijkt mij met je vrienden. Daar gaat het al fout.

Kerel je lult hier echt alleen maar onzin. Circelredeneringen hebben niets met aannames te maken, het gaat erom dat het argument op zichzelf terugslaat. ´wat jij zegt is niet waar omdat het niet klopt´ je geeft een stelling en geeft een argument dat in feite weer gewoon de stelling is maar dan in andere woorden. niks aannames of wat dan ook.

het dikgedrukt is een tautologie.

Mooi, dan is wat ik zei altijd waar en de redenaties van mensen waar het naar verwijs altijd onwaar.

uh.. je maakt een stijlfout, ik attendeer je erop en jij antwoord dat?????????????????????????????? keep taking those pills sonny.

En van die vriend, ik herken veel van hem in jou. de manier waarop je een debat voert en altijd het hoogste woord wil voeren. Maar het verschil tussne hem en jou is dat hij soms inziet dat hij er wat van kan leren en dan mensen hun woordje laat doen. Verder noem ik jou arrogant door de air die je posts uitdampen en omdat je iedereen dom noemt.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Piño B. op maandag 15 augustus 2005 om 18:34:
Mijn vriendin en ik treden wel eens uit ons lichaam. Hierbij word je geest van je lichaam gescheiden!

Met dit (zeer onprettige) verschijnsel ben ik bekend. Officieel heet het: depersonalisatie en derealisatie. Ik heb er nog een beetje last van (na ongeveer het heel heftig een jaar lang gehad te hebben, constant) als nevenstoornis van een depressie en zware paniekstoornis.

Alleen heb ik nooit ervaren als dat mijn geest van mijn lichaam gescheiden was. Het is een toestand waar de hersenen in verkeren tijdens bv heftige angst. Ik vind er niks spiritueels aan, vind het eerder zeer storend op je leven. Het is net of je boven je hoofd zweeft en alles als in een droom bekijkt of achter een glasplaat zit. (een arts zij toen eens tegen mij dat Boedhistische monniken er alles voor deden om in zo een staat te komen, ik kan nog steeds niet begrijpen waarom.)

Ik zou er eerlijk gezegd maar mee oppassen. Ik neem aan (maar weet dat natuurlijk niet;)) dat jullie dit doen in combinatie met bepaalde middelen. Bedenk dan echter wel dat je hersenen in zo een staat kunnen blijven verkeren en je kan van mij aannemen, dat is geen pretje! Mischien dat het prettig is voor even, maar constant, dag in dag uit? Nee dat is echt niks.

Waarschuw beheerder
ik merk al wat jullie prbleem is. Jullie zijn te intelligent om je eigen domheid te kunnen begrijpen

Isaac Newton - Engels natuurkundige, 1643-1727

Dit uiterst mooie systeem kan alleen ontstaan zijn uit de macht van een intelligent
en krachtig Wezen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 augustus 2005 om 22:21:
ik merk al wat jullie prbleem is. Jullie zijn te intelligent om je eigen domheid te kunnen begrijpen

Licht toe :d

Waarschuw beheerder
Kijk weinig mensen beseffen hoe veel men moet weten om er achter te komen dat we in feite niets weten.
Als je in God zou gelvoen en hem toelaat, dan zou hij je dat duidelijk maken, daar heb ik gewoonweg niet de kracht voor. Maar het komt erop neer dat als je als oprecht mens zijnde om een gunst vraagt door je bloot te geven, dat je dan wellicht zult vinden wat je zoekt. De goden zijn dichterbij dan je denkt. Maar ja, ik ga niets opdringen, maar ik durf je te verzekeren dat hard werken altijd loont.
Raap alle moed bij elkaar om je grootste angst te overwinnen en je zult nog versteld staan.

Waarschuw beheerder
Ik heb inmiddels al zoveel wonderen gezien dat ik er niet meer in geloof!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 augustus 2005 om 21:24:
Ik zou er eerlijk gezegd maar mee oppassen. Ik neem aan (maar weet dat natuurlijk niet) dat jullie dit doen in combinatie met bepaalde middelen. Bedenk dan echter wel dat je hersenen in zo een staat kunnen blijven verkeren en je kan van mij aannemen, dat is geen pretje! Mischien dat het prettig is voor even, maar constant, dag in dag uit? Nee dat is echt niks.

Nee door middel van meditatie! Ik gebruik ook weleens paddo's maar dat is niet om uit te treden! Mijn eerste uittreding was trouwens wel tijdens een paddotrip! En sindsdien heb ik geleerd hoe het ook zonder deze middelen kan!

Een uittreding die gepaard gaat met angst is een erg nare ervaring! Maar een spirituele uittreding met angst is niet mogelijk! Angst blokkeert namelijk de zoektocht naar je ziel! Maar bedoel je geen psychose hiermee???

Maar een uittreding zonder angst en ontstaan uit pure ontspanning kan echt heel mooi en bevrijdend werken! Zo'n uittreding bereik je juist alleen door al je angsten overboord te zetten! Wij hebben ervaringen dat je echt op een afstand kijkt naar je eigen lichaam! Je voelt je op dat moment intens gelukkig en bevrijd!

Het is jammer dat jij door deze ervaringen angst hebt gekregen voor iets wat heel mooi kan zijn! Angst blokkeert je in jouw geval! Laat al je angsten varen en ervaar dat het ook heel mooi kan zijn!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik ga elke zondag naar de kerk
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 augustus 2005 om 01:32:
elke zondag naar de kerk

Tja ik kan dan niet, ik heb dan mn masturbatie dag :S
Artiest Lanz
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van van der snats op dinsdag 16 augustus 2005 om 01:34:
Tja ik kan dan niet, ik heb dan mn masturbatie dag

gewoon achterin gaan zitten :jaja:

en natuurlijk voor het zingen de kerk uit! :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Als hij me ergens mee helpt waar ik nu mee zit geloof ik in god:yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 16 augustus 2005 om 02:22:
Als hij me ergens mee helpt waar ik nu mee zit geloof ik in god

en... heb je al gevraagd?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 16 augustus 2005 om 02:22:
Als hij me ergens mee helpt waar ik nu mee zit geloof ik in god

wordt ik toch wel nieuwsgierig?
Waarschuw beheerder
Even tussendoor, of je nou gelooft of niet, ik raad jullie aan om de bijbel te lezen. Klinkt stom? Bijbel is debiel? Ben ik het ook grotendeels mee eens. Punt blijft dat in de bijbel meer wijze dingen staan dan dat jullie je waarschijnlijk kunnen voorstellen en weten. Je leert er meer van dan uit een schoolboek en het kan een verrijkende ervaring zijn.

En nee, ik geloof niet, heb niet geloofd en zal ook nooit gaan geloven. En nee, ik ben ook geen atheïst, ik ben geen realist, ik ben ik.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 augustus 2005 om 01:20:
Dus als het iets feitelijks was, was er een lijn geweest en was er maar 1 geloof geweest (in de geschiedenis).

Er is ook geen enkel bewijs dat wij door god gemaakt zijn. Er is al wel bewijs dat wij geëvalueerd zijn van eencellig diertje tot mens.

Nee helaas, fout antwoord. Waarom denk je dat de evolutietheorie de evolutietheorie heet? Jawel, omdat het een theorie is en dus nog niet 100% bewezen. Verklaar aan mij anders maar hoe uit levensloze dingen leven ontstaat.

Ik zal je even op weg helpen; Als je fosfolipiden in een bak water gooit en roert, dan ontstaan er micellen met een membraan dat precies dezelfde structuur heeft als het membraan van levende cellen. Echter, de micel leeft niet en hoe erg het ook op een levend iets lijkt, het heeft geen leven. De vraag is dan ook hoe uit iets wat niet leeft een levend iets kan ontstaan.

Vertel mij nu maar eens hoe wij zijn ontstaan, want jij schijnt het te weten :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 augustus 2005 om 01:07:
nogmaals....hoe ben je er nou zo zeker van dat het hiernamaals niet bestaat?

Omdat het wetenschappelijk onmogelijk is en omdat er al meer dan 3000 jaar geen wetenschappelijk en aantoonbaar bewijs voor is dat het wel bestaat.

Ik ga dit topic even vullen:

Hoe kan men aantonen dat er niets na de dood is? Het leven kent niet veel geheimen meer voor ons, in tegendeel tot de dood, waar wij vrij weinig over weten. Er kan over gespeculeerd worden, er kunnen simulaties gedaan worden en je kunt dode mensen bestuderen, maar zekerheid hebben we nog steeds niet.
Waarschuw beheerder
Als eigen toevoeging:

Ik zie het liefst alle religies, sektes en dergelijke groeperingen verdwijnen. Waarom? Indoctrinatie, propaganda en het beïnvloeden van de gedachtengang!

Iemand die gelooft ervaart misschien iets wat wij niet kunnen begrijpen, maar hij betaalt daar toch echt de hoogste prijs voor, namelijk een limiet op zijn logisch denken. Des te sterker het geloof en fundamentalisme, des te vager de grens tussen realiteit en god zal worden. Beperkingen op het menselijk brein als een geloof zijn al lang genoeg aan de orde en weerhouden ons van veel dingen (denk aan euthanasie), dat moet stoppen. Mensen moeten handelen vanuit zichzelf en vanuit zichzelf alleen, een heilige mag daar geen invloed op hebben. Je bent een individu, dus leer ook individueel denken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Boy op dinsdag 16 augustus 2005 om 04:25:
Verklaar aan mij anders maar hoe uit levensloze dingen leven ontstaat.

Ik zal je even op weg helpen; Als je fosfolipiden in een bak water gooit en roert, dan ontstaan er micellen met een membraan dat precies dezelfde structuur heeft als het membraan van levende cellen. Echter, de micel leeft niet en hoe erg het ook op een levend iets lijkt, het heeft geen leven. De vraag is dan ook hoe uit iets wat niet leeft een levend iets kan ontstaan.

Ik wil even reageren hierop...hoe weet jij dat een leven-loze cel geen leven bevat?
Volgens mij is t dan alleen voor ons niet aantoonbaar dat t leeft.

Ik vermoed namelijk dat alles leeft, maar dat is persoonlijk
Waarschuw beheerder
en ik denk dan ook dat alles bij elkaar dan ook "god" moet zijn
Waarschuw beheerder
Dan verschillen wij van mening, want jij zult mij niet kunnen overtuigen dat een steen een leven of ziel heeft, en ik zal jou niet kunnen overtuigen dat zoiets niet leeft.

We lopen een beetje vast denk ik :P
Waarschuw beheerder
we hoeven elkaar niet te overtuigen.
beide zijn nog mogelijk.
T is goed dat er verschillende overtuigingen zijn.

Maar als je t aan mijn kant zou bekijken, dan zou je niet denken dat er zomaar ineens leven in een cel ontstaat.

Ik denk dat er overal al leven in zit, alleen de manier waarop het kan leven veranderd naarmate t matriaal veranderd.
Waarschuw beheerder
Ik begrijp je wel hoor, ik geloof er alleen niet in. Daarom denk ik dat wij het hier niet echt eens kunnen worden :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Boy op dinsdag 16 augustus 2005 om 04:42:
Ik zie het liefst alle religies, sektes en dergelijke groeperingen verdwijnen. Waarom? Indoctrinatie, propaganda en het beïnvloeden van de gedachtengang!

Daar ben ik t wel mee eens, dat is toch wat ;)
Waarschuw beheerder
De mens wil graag geloven en houdt zichzelf (onbewust?) met alle plezier voor de gek.
Waarschuw beheerder
Wie/Wat is dat?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
nee

Waarschuw beheerder
In de bijbel staat ook hoe je een dwaas van een wijs man onderscheidt. Makkelijk om te weten!

Uitspraak van Joe de la Hiti™ op dinsdag 16 augustus 2005 om 09:25:
De mens wil graag geloven en houdt zichzelf (onbewust?) met alle plezier voor de gek.

Je bent je alleen niet bewust van z'n bestaan, daarom houd je onbewust jezelf voor de gek.

Ik heb hem Onbewust leren kennen en ben me nu Bewust van zijn aanwezigheid. Zoek en gij zult vinden, klop en de deur wordt voor u open gedaan. Gelooft niemand meer in oprechtheid?

Isaac Newton - Engels natuurkundige, 1643-1727

Dit uiterst mooie systeem kan alleen ontstaan zijn uit de macht van een intelligent
en krachtig Wezen.

''De mens is het model van de wereld''

wellicht is zijn aanwezigheid (nog) niet voor iedereen weggelegd, maar ik weet zeker dat er meerdere zijn die de kans nog zullen krijgen.
Waarschuw beheerder
donateur
Als iedereen nu gewoon "welles" of "nietes" typt in dit topic dan scheelt dat een heleboel tekst zonder dat het onderdoet aan de inhoud van bepaalde posts :)
Waarschuw beheerder
haha.. ik geloof er ook niet in.
als god echt zou bestaan had ie zn eigen allang
een keertje late zien aan de mensheid.

Waarschuw beheerder
klinKLARENkwats d8 ik zoo

Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zondag 20 februari 2005 om 03:10:
Geloof jij in god?laatste aanpassing 20 februari 2005 11:09

Nope!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 augustus 2005 om 15:40:
Nope!

me eens :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 augustus 2005 om 16:46:
me eens

Joh? :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lanz op dinsdag 16 augustus 2005 om 17:11:
Joh?

ksta er ook versteld van :|
Waarschuw beheerder
donateur
Dat had ik nu nooit achter je gezocht :no:

Waarschuw beheerder
Verklaar aan mij anders maar hoe uit levensloze dingen leven ontstaat.

Wij mensen hebben de definitie leven bedacht. Zo leeft een kikker en leeft een mens, maar is een steen levensloos. Alleen is het helemaal geen exacte definitie, die hebben we de laatste honderd jaar proberen te geven. Maar een virus bijvoorbeeld is moeilijk levend te noemen omdat het slechts een groepje eiwitten is, maar het plant zich wel voort.

Zo zal je altijd grensgevallen vinden die de definitie veranderen en zullen er misschien gevallen zijn die niet in te delen zijn.

Er is al wel bewijs dat wij geëvalueerd zijn van eencellig diertje tot mens.

ja je ziet altijd het plaatje van aap tot mens.. maar waar is de aap uit geevolueerd? en maak eens een plaatje van bacterie tot mens.. maar dta kunnen ze nog niet.

Waarschuw beheerder
:jaja: geloof er wel in...maar heb geen zin om dat allemaal te moeten gaan uitleggen..heb genoeg dingen gezien waardoor ik wel in God geloof...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 augustus 2005 om 18:28:
geloof er wel in...maar heb geen zin om dat allemaal te moeten gaan uitleggen..heb genoeg dingen gezien waardoor ik wel in God geloof...

Jammer. Ik ben juist benieuwd :jaja:

Waarschuw beheerder
ik ook !!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 14 augustus 2005 om 16:42:
dat heb je goed gedacht ja
ik GELOOF dat ik GOD ben, dan IS dat toch ook zo!?

Kijk wat m00i dat ik is g0ed denk!
maar ik wist gew00n dat je g0d ben heb zaterdag wel gen0eg gezien :P
ghhehehehe

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 augustus 2005 om 14:28:
ja je ziet altijd het plaatje van aap tot mens.. maar waar is de aap uit geevolueerd? en maak eens een plaatje van bacterie tot mens.. maar dta kunnen ze nog niet.

Dat afsplitsing van de primaten (de orde waar de apen en de mens toe behoort) zo een 65 miljoen jaar geleden is wel degelijk bekend.

Onze rechstreekse voorouder uit dit tijdperk was een muisachtig wezen wat sterk leek op de Toepaya.

http://home.tiscali.be/fr018787/birding/toepaja.jpg

Op de link staat een foto van dit wezentje. Je kunt er dus gerust op zijn dat jou over-over-(..enz..)-grootouders (en dat tot 65 miljoen jaar terug:)) er zo uit hebben gezien.

Hieruit evolueerde de apen van de nieuwe wereld, de apen van de oude wereld, de mensapen en als laatste familie de hominide (mensachtigen, 6 miljoen jaar geleden)

Mooi, tog?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 17 augustus 2005 om 19:55:
Op de link staat een foto van dit wezentje. Je kunt er dus gerust op zijn dat jou over-over-(..enz..)-grootouders (en dat tot 65 miljoen jaar terug) er zo uit hebben gezien.

Niet zozeer vanuit christelijke overweging maar ik heb hier een beetje moeite mee :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lanz op woensdag 17 augustus 2005 om 19:57:
Niet zozeer vanuit christelijke overweging maar ik heb hier een beetje moeite mee

Waarom?
Waarschuw beheerder
donateur
Geen idee. :)

Ik vind de kloof mens-muis wel erg groot. Aap-muis trouwens ook.

Of wellicht komt het omdat dat diertje er wel heel erg koddig uit ziet... :D
Waarschuw beheerder
k snap nie eens dat mense dr in kenne gelove...als ze wille prima, marruh k geloof nie in wat k nog nooit heb gezien, al die wonderen die die zou moete doen, ja hoor!
alleen al dat ze zegge dat maria zwanger werd zonder met 1 vinger aangeraakt te zijn...heel knap

Waarschuw beheerder
Ik ben God :yes:

Waarschuw beheerder
ik geloof in mezelf

Waarschuw beheerder
Er zal vast wel iets zijn, maar of het god is???
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Boy op dinsdag 16 augustus 2005 om 04:17:
Even tussendoor, of je nou gelooft of niet, ik raad jullie aan om de bijbel te lezen. Klinkt stom? Bijbel is debiel? Ben ik het ook grotendeels mee eens. Punt blijft dat in de bijbel meer wijze dingen staan dan dat jullie je waarschijnlijk kunnen voorstellen en weten. Je leert er meer van dan uit een schoolboek en het kan een verrijkende ervaring zijn.

En nee, ik geloof niet, heb niet geloofd en zal ook nooit gaan geloven. En nee, ik ben ook geen atheïst, ik ben geen realist, ik ben ik.

ik heb er welles aan gedacht, al dat wel bij denken bleef maar ik zou t wille lezen omdat de bijbel in mijn beleving een sprookje is! maar achteraf kan ik dan tog geheel mee praten over zulke onderwerpen als dit forum...

verder ben ik ook ik!
Waarschuw beheerder
donateur
neen